-
κι εγώ παραθέτω στοιχεία ρύπων CO2 για το Citroen C4:
1.6i 16v 110hp : 169
1.6HDi 16v 110hp : 128 -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
κι εγώ παραθέτω στοιχεία ρύπων CO2 για το Citroen C4:1.6i 16v 110hp : 169
1.6HDi 16v 110hp : 128Οι εκπομπές CO2 **δεν **είναι 'στοιχεία ρύπων', είναι στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου (εκπομπές CO2=κατανάλωση καυσίμου), και είναι προφανές ότι το diesel έχει μικρότερη.
Αν θες να έχεις μια πιο συνολική εικόνα, παράθεσε τα στοιχεία των **νομοθετημένων **ρύπων (CO, HC, NOx, PM) για τα 2 αυτοκίνητα. Και επίσης και τα επίπεδα αυτών των ρύπων στην ατμόσφαιρα των ελληνικών πόλεων.
-
CO2 παρέθεσε και ο φίλος από πάνω...anyway!
1.6i 16v 110hp
CO=0,342
HC=0,058
NOx=0,029
PM= n/a1.6HDi 16v 110hp
CO=0,022
HC n/a
NOx=0,190
PM=0,024αυτά βρήκα
-
To C4 ειναι Euro 3 νομιζω
Μπορει να κανω και λαθος. Οι Euro 4 κινητηρες (και σιγα σιγα Euro 5) ειναι σημαντικα λιγοτερο ρυπογονοι απο τους βενζινοκινητηρες και πλεον οι καινουριοι εχουν και φιλτρο μικροσωματιδιων.
Κυριοι...τα εχουμε ξαναπει...οι πετρελαιοκινητηρες ειναι σημαντικα λιγοτερο ρυπογονοι απο τους βενζινοκινητηρες...και σημαντικα ποιο οικονομικοι.
-
NOWAY!
Euro4 είναι το C4.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
NOWAY!Euro4 είναι το C4.
Λαθος θυμομουν...τοτε δεν εχει φιλτρο μικροσωματιδιων. Πλεον ολοι οι Euro 5 θα εχουν φιλτρο μικροσωματιδιων (με αλλα λογια ο μαυρος καπνος που βγαινει μερικες φορες κατα την εκκινηση).
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
1.6i 16v 110hp
CO=0,342
HC=0,058
NOx=0,029
PM= n/a1.6HDi 16v 110hp
CO=0,022
HC n/a
NOx=0,190
PM=0,024αυτά βρήκα
Ωραία. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο diesel βγάζει ως τάξη μεγέθους 10 φορές λιγότερο CO και HC (το HC δεν το βλέπουμε, γιατί δε μετριέται στα diesel, αλλά τόσο είναι) και 10 φορές περισσότερα NOx και περίπου 20 φορές περισσότερα PM (τα PM για το βενζινοκινητήρα είναι της τάξης των 0.001 g/km και λιγότερο). Ο κινητήρας αυτός είναι Euro 4 χωρίς παγίδα αιθάλης, αν είχε και παγίδα αιθάλης θα έβγαζε περίπου 0.002-0.005 g/km PM.
Άρα δεν τεκμαίρεται ότι ο diesel είναι καθαρότερος από το βενζινοκινητήρα, είναι καθαρότερος σε κάποιους ρύπους, και λιγότερο καθαρός σε κάποιους άλλους. Το πρόβλημα του diesel (ίσως περισσότερο επικοινωνιακό παρά περιβαλλοντικό) είναι ότι βγάζει περισσότερα PM και ΝΟx, στα οποία οι ελληνικές πόλεις είναι ήδη εξαιρετικά επιβαρυμένες.
Η ουσία βέβαια παραμένει ότι οι καινούργιοι κινητήρες, ανεξαρτήτως καυσίμου, είναι πάρα πολύ καθαροί.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Ωραία. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο diesel βγάζει ως τάξη μεγέθους 10 φορές λιγότερο CO και HC (το HC δεν το βλέπουμε, γιατί δε μετριέται στα diesel, αλλά τόσο είναι) και 10 φορές περισσότερα NOx και περίπου 20 φορές περισσότερα PM (τα PM για το βενζινοκινητήρα είναι της τάξης των 0.001 g/km και λιγότερο). Ο κινητήρας αυτός είναι Euro 4 χωρίς παγίδα αιθάλης, αν είχε και παγίδα αιθάλης θα έβγαζε περίπου 0.002-0.005 g/km PM.
Άρα δεν τεκμαίρεται ότι ο diesel είναι καθαρότερος από το βενζινοκινητήρα, είναι καθαρότερος σε κάποιους ρύπους, και λιγότερο καθαρός σε κάποιους άλλους. Το πρόβλημα του diesel (ίσως περισσότερο επικοινωνιακό παρά περιβαλλοντικό) είναι ότι βγάζει περισσότερα PM και ΝΟx, στα οποία οι ελληνικές πόλεις είναι ήδη εξαιρετικά επιβαρυμένες.
Η ουσία βέβαια παραμένει ότι οι καινούργιοι κινητήρες, ανεξαρτήτως καυσίμου, είναι πάρα πολύ καθαροί.
Αυτό θα μας το εξηγήσουν ποτέ; -ναι καλά- πως είναι επιβαρυμένες οι ελληνικές πόλεις ΧΩΡΙΣ diesel; αφού ως γνωστόν για όλα φταίει το... diesel
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Αυτό θα μας το εξηγήσουν ποτέ; -ναι καλά- πως είναι επιβαρυμένες οι ελληνικές πόλεις ΧΩΡΙΣ diesel; αφού ως γνωστόν για όλα φταίει το... dieselΕίναι επιβαρυμένες για διάφορους λόγους, όπως:
- Μεταφορά σωματιδίων (σκόνης) από τη Β. Αφρική,
- Υπερβολική εκπομπή σωματιδίων από άλλες πηγές (κεντρικές θερμάνσεις, κακοσυντηρημένα φορτηγά, λεωφορεία κλπ)
- Απουσία βροχοπτώσεων, η οποία αποτρέπει το 'ξέπλυμα' των δρόμων και επιτρέπει την επαναιώρηση των σωματιδίων που κατακάθονται.
Προφανώς και δεν φταίει το diesel των ΙΧ για τη σημερινή κατάσταση (αφού δεν επιτρέπεται), αυτό όμως δε σημαίνει ότι αν επιτραπεί, η σημερινή (ήδη επιβαρυμένη) κατάσταση δε θα επιδεινωθεί.
Η ουσία όμως είναι ότι οι σύγχρονοι diesel είναι πολύ καθαροί, και αν επιτραπεί υπό προϋποθέσεις η πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ δε θα υπάρξει σημαντική επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το 'υπό προϋποθέσεις' σημαίνει:
- Αποκλειστικά diesel με παγίδα αιθάλης (DPF)
- Αποκλειστικά καύσιμο χαμηλού θείου
- Αποτελεσματικοί μηχανισμοί ελέγχου των κυκλοφορούντων οχημάτων (ΚΤΕΟ, ΚΕΚ)
-
Kαι ρωτω εγω...γιατι για αλλη μια φορα εμεις οι Ελληνες να το κανουμε ΤΟΣΟ πολυπλοκο?
Γιατι ειναι ΤΟΣΟ απλα τα πραγματα στις υπολοιπες ευρωπαικες χωρες? Αυτοι δε γνωριζουν δηλαδη ολα αυτα που λετε?
Εγω πιστευω οτι ειναι αποκλειστικα και μονο θεμα φορων του κρατους και κλασσικα συμφερον!
Οπως παντα...προτιμαει η Ελλαδα να πληρωνει το προστιμο...παρα να χανει απο τους φορους του πετρελαιου που θα προκειψουν απο τη μειωμενη καταναλωση.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Αυτό θα μας το εξηγήσουν ποτέ; -ναι καλά- πως είναι επιβαρυμένες οι ελληνικές πόλεις ΧΩΡΙΣ diesel; αφού ως γνωστόν για όλα φταίει το... diesel
Είναι επιβαρυμένες για διάφορους λόγους, όπως:
- Μεταφορά σωματιδίων (σκόνης) από τη Β. Αφρική,
- Υπερβολική εκπομπή σωματιδίων από άλλες πηγές (κεντρικές θερμάνσεις, κακοσυντηρημένα φορτηγά, λεωφορεία κλπ)
- Απουσία βροχοπτώσεων, η οποία αποτρέπει το 'ξέπλυμα' των δρόμων και επιτρέπει την επαναιώρηση των σωματιδίων που κατακάθονται.
Προφανώς και δεν φταίει το diesel των ΙΧ για τη σημερινή κατάσταση (αφού δεν επιτρέπεται), αυτό όμως δε σημαίνει ότι αν επιτραπεί, η σημερινή (ήδη επιβαρυμένη) κατάσταση δε θα επιδεινωθεί.
Η ουσία όμως είναι ότι οι σύγχρονοι diesel είναι πολύ καθαροί, και αν επιτραπεί υπό προϋποθέσεις η πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ δε θα υπάρξει σημαντική επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το 'υπό προϋποθέσεις' σημαίνει:
- Αποκλειστικά diesel με παγίδα αιθάλης (DPF)
- **Αποκλειστικά καύσιμο χαμηλού θείου
- Αποτελεσματικοί μηχανισμοί ελέγχου των κυκλοφορούντων οχημάτων (ΚΤΕΟ, ΚΕΚ)**
και τι κάνει το 'κράτος' για τα έντονα;
την απάντηση όλοι την ξέρουμε
-
Οι 'καπνοσυλλέκτες' μπορεί να μαζεύουν τα ορατά σωματίδια και να φαίνονται οι εξατμίσεις των ντίζελ καθαρές αλλά τα μικρότερα σωματίδια δεν μπορούν να τα πιάσουν. Αυτά τα μικρά είναι τα καρκινογόνα.
Το κράτος φροντίζει για την υγεία μας και δεν επιτρέπει τα ντίζελ στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επιτρέπει όμως (στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη) να χρησιμοποιούν οι ασβεστοποιίες PET για καύσιμο, το οποίο είναι τοξικό παραπροϊόν που το πετάνε οι άλλες χώρες και εμείς το εισάγουμε (περιέχει βαριά μέταλλα και άλλες καρκινογόνες αθλιότητες).
Η πετρελαιοκίνηση θα χειροτερεύσει πολύ την ήδη εξαιρετικά αισχρή ποιότητα του αέρα των 2 πόλεων. Ο κύριος λόγος όμως για τον οποίο απαγορεύεται η πετρελαιοκίνηση είναι η ύπαρξη του πετρελαίου θέρμανσης. Ο γελοίος κρατικός μηχανισμός δεν μπορεί να ελέγξει τι καύσιμο θα πωλείται και για να μη χαθούν φόροι, απαγορεύεται η πετρελαιοκίνηση.
-
Επίσης κάνει τα στραβά μάτια όταν οι αγρότες καίνε στα χωράφια τους χόρτα παρόλο που απαγορεύεται. Μόνο το Ραδιο-Θεσσαλονικη ανέφερε το γεγονός όταν η Θεσσαλονίκη είχε 160μgr/κυβικό μέτρο αέρα, όπως άλλωστε και όταν καιγόταν και η χωματερή, αλλά το κράτος επέμενε ότι δεν έτρεχε τίποτα...και δεν έκανε και τίποτα.
Τα Diesel τους φταίνε...
Βασικά αν ήθελαν να σταματήσουν το χάλι αυτό θα έπρεπε να απαγορεύσουν την κίνηση των IX στο κέντρο, βάζοντας διόδια. Αντ'αυτού βλέπουμε τους δημάρχους να υπόσχονται ακόμα περισσότερα πάρκιγκ για να κατεβαίνουν ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα...
Φυσικά ο Ελληνάρας δεν μπορεί να πάρει λεωφορείο, πρέπει οπωσδήποτε να πάρει το ΙΧ του που επίτηδες το παρήγγειλε και SUV για να μπει και στο μάτι του γείτονα. Αδιαφορώντας αν καίει τα άντερα του σε καύσιμα και συν τοις άλλοις ρημάζει την τσέπη του.Ξεχάστε τη φροντίδα για το περιβάλλον από το κράτος σε αυτή την χώρα!
Αν θέλετε να κάνετε κάτι κάντε το μόνοι σας. Μην πάρετε αυτοκίνητο για να κατεβείτε στο κέντρο. Αλλάξτε τον καυστήρα σε φυσικό αέριο ή αν δεν έχει έρθει το δίκτυο στα μέρη σας προσπαθείστε να κάνετε οικονομία μονώνοντας το σπίτι. Βάλτε ηλιακό αντί για ηλεκτρικό θερμοσίφωνα...Κάντε το μόνοι σας.
-
Ποιος ειπε οτι το ΦΑ ειναι καθαρο???
Ειδικα με τον τροπο που γινεται το 90% των εγκαταστασεων εδω...Αλλαγη καυστηρα χωρις αλλαγη λεβητα αλλαγη καυστηρα λεβητα αλλα λαθος καμιναδα και ετσι και περισσοτερο καυσιμο καις και βγαζεις και ενα τονο ντουμανι... Το ΦΑ ειναι μυθος που πουλαει λογω χαμηλης τιμης..
Ηδη ομως σκανε οι μυνησουλες σιγα σιγα για υψηλες καταναλωσεις και ο κοσμος παιρνει γραμμη τι παιζει...
Για να εχεις σωστο συστημα με ΦΑ μονο σε καινουργια οικοδομη με σωστη μελετη....
Τα διοδια ειναι ενα ακυρο μετρο ... Φορους πληρωνουν ολοι οπως και τα παρκινκ που φτιαχνονται οποτε εχουν δικαιωμα στο να πηζουν στην κινηση.
Θες καθαρο αερα και ηρεμια??? Απλα δεν μενεις Αθηνα/Θεσσαλονικη
Τα περι ανικανοτητας ελενχων κλπ ειναι αηδιες.
Αμα θελουν ασχολουνται αλλα απλα...... η βενζινη εχει περισσοτερο εσοδο αφου καις περισσοτερη... -
Ο χρήστης Madman77 έγραψε:
Το ΦΑ ειναι μυθος που πουλαει λογω χαμηλης τιμης..**Κιαυτό μύθος είναι.Δεν είναι μεγάλη η διαφορά τελικά.Τουλάχιστον όχι τόση που να δικαιολογεί την τόση βαβούρα.Απλά είναι μεγάλη ευκολία επειδή δεν χρειάζεται να παραγγέλνεις πετρέλαιο και να μετράς πόσο σου έβαλε και πόσο σου έκλεψε το βυτίο κάθε φορά **
Για να εχεις σωστο συστημα με ΦΑ μονο σε καινουργια οικοδομη με σωστη μελετη....
**Βέβαια στην Ελλάδα σωστή μελέτη από Έλληνα εργολάβο δύσκολα θα βρεις.Πάντα κάτι θα περικοπεί γιατί...'δεν βγαίνουμε ρε παιδί μου.Ακρίβυνε και το τσιμέντο...' **
-
Αν δεν τσιγκουνευτείς και πάρεις λέβητα με ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ καυσαερίων, κάνεις καλές μονώσεις στα τζάμια και βάλεις χαμηλή θερμοκρασία νερού στα σώματα τότε μπορείς να έχεις τεράστια οικονομία στην θέρμανση με ΦΑ. Οι καυστήρες πετρελαίου δεν μπορούν να κάνουν ανακύκλωση καυσαερίων.
Ενδεικτικά πέρσυ από τον Οκτώβριο μέχρι την Άνοιξη κάψαμε 240κυβικά αέριο και το σπίτι είχε πάντα 22-23 βαθμούς όταν όλοι οι γείτονες είχαν πάνω από 1000κυβικά με απλούς λέβητες. Και μιλάμε για εγκατάσταση που την έκανε μόνος του ο πατέρας μου καταργώντας την κεντρική που είχε πριν η πολυκατοικία.
Το θέμα με το περιβάλλον είναι να κατανοήσει τι μπορεί να κάνει ο καθένας από μόνος του για να εξοικονομίσει ενέργεια και όχι να περιμένει από το κράτος, που στη συγκεκριμένη χώρα έχει μαύρα μεσάνυχτα...
-
Γιατί diesel ( ακόμα και κάτι αρχαία Golf II ) δεν καπνίζουν στην Γερμανία?
Γιατί τα αστικά δεν καπνίζουν?
Γιατί τα taxi δεν καπνίζουν?
Γιατί τα φορτηγά δεν καπνίζουν?
Μήπως κάνουμε κάτι λάθος με την συντήρηση και με το πετρέλαιο που τους βάζουμε στο Ελλάντα?
Γιατί τα χωματουργικά οχήματα ( μπουλντόζες, φορτωτές κλπ ) δεν καπνίζουν?
Υ.Γ Στην Ιταλία είδα πάντως μερικά diesel κυρίως παλιάς τεχνόλογιας να βγάζουν λίγη κάπνα με τέρμα γκάζι. Προσοχή λίγη όχι ντουμάνια. -
Πιστεύω οτι α)τους περισσεύουν τα φράγκα και τα προσέχουν β)αν δεν τα προσέξουν πέφτει καμπάνα γ)είναι σοβαροί άνθρωποι(ελεγκτές-ελεγχόμενοι) και όχι κάφροι.
-
Ακόμα καινούργια είναι...Πάντως λίγο πριν φύγω είδα Discovery καινούργιο να βγάζει κάπνα οταν επιτάχυνε
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν εκατοντάδες πετρελαιοκίνητα στο κέντρο.Τα περισσότερα είναι μεγάλα τζίπ.Δεν έχω δεί ποτέ να καπνίζει κανένα!!!!!!!!! Μόνο τα ταξί και διάφορα άλλα επαγγελματικά καπνίζουν.Αυτά καπνίζουν γιατί είναι παλιά και όχι πολύ καλά συντηρημένα. Όταν παλιώσουν τα μεγάλα τζιπ και καπνίζουν τι θα γίνει; Θα λαδώνουν στο ΚΤΕΟ.
Στην Ελλάδα τα πετρελαιοκίνητα καπνίζουν περισσότερο λόγω κακού πετρελαίου (νοθευμένου?). Αν βάλεις το λίγο ακριβότερο φωτιστικό πετρέλαιο στο αμάξι, δεν καπνίζει καθόλου και περνάς ΚΤΕΟ χωρίς λάδι.
Επίσης, τα καινούρια ντίζελ με μεγάλο ποσοστό ανακύκλωσης καυσαερίων και τούρμπο, δεν καπνίζουν πολύ γιατί ο 'μάστορας' δεν ανοίγει το πετρέλαιο - δεν κερδίζεις σημαντική ιπποδύναμη. Στα παλιά όμως, που ανοίγοντας το πετρέλαιο (βγάζοντας ντουμάνια) διπλασίαζες τη ροπή και την (άθλια) ιπποδύναμη, όλοι το κάνουν και κανένα δεν έπιασαν.
Πετρέλαιο! Τι θα γίνει επιτέλους;