-
Και σε μας απαγορεύεται από φετος με ανακοίνωση-τροποποίηση κανονισμών από ΕΘΕΑ. Γιατί ομως?
-
Ο χρήστης Pneusport_2 έγραψε:
Και σε μας απαγορεύεται από φετος με ανακοίνωση-τροποποίηση κανονισμών από ΕΘΕΑ. Γιατί ομως?ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΑΜΗΛΑ.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΑΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ?????
ΦΙΛΙΚΑ,
'EL-EM'
-
Kleis, εννοω οτι μπορει να ερθεις απο μια απλη Στεφανη ας πουμε και να μπεις σε δροσερα Σκουρτα, κι αντι τα τρακτερωτα να ζεσταθουν, να κρυωσουν.(Μιλαω παντα για χωματινα, τ ασφαλτινα τα...σιχαθηκα )
Για Factorx: Σου δινω το στησιμο του Ιμπρεζα μου, που εχω βρει σαν καλο μεσο ορο (βεβαια σε συνδυασμο με την συγκεκριμενη αναρτηση)
(Προυποθεση τα ιδια λαστιχα μπρος πισω)
Για χωμα. Μπροστα. Συγκλειση 1χιλιοστο συνολικα, 2 μοιρες αρνητικο καμπερ , μπορεις και 3 αλλα με μεγαλυτερες καταπονησεις και πιθανοτερο ξεκουμπωμα ημιαξονιου
Πισω 1,5-2,00 χιλιστα συγκλειση απο καθε πλευρα (συνολο 3-4 χιλιστα), αναγκαια για τα γρηγορα κομματια και τις ευθειες γιατι αλλιως το Ιμπρεζα δεν παει ισια και 1-1,5 μοιρες αρνητικο (καλυτερα στη 1 μοιρα) για τον ιδιο λογο με πιο πανω και για να μπορει να γυρισει οταν το θελεις.
Στο Ακροπολις μονο, μειωνω κι αλλο τα καμπερ για οικονομια στα μερη της αναρτησης, αφου τελευταια 'αγαπαμε' τις ΑγιαΣωτηρες!!!
Διαφορικα γυρισμενα αρκετα μπροστα για να μην φλυαρει και να πηγαινει οπου δειχνουν οι μπροστινες ροδες.
Αν δεν εχεις μπροσταω μπλοκε...οσο γινεται περισσοτερο καστερ (προσοχη, οχι σε αγωνα γιατι βγαινεις εκτος απο μεταξονιο ) -
Ο χρήστης Pneusport_2 έγραψε:
Και σε μας απαγορεύεται από φετος με ανακοίνωση-τροποποίηση κανονισμών από ΕΘΕΑ. Γιατί ομως?Οχι, το άζωτο απαγορεύεται από τη FIA στο WRC (λέει στο WRC General Prescriptions κάτι σαν (βαριέμαι να το ψάξω τώρα) 'εκτός των αυτοκινήτων WRC, ο χώρος μεταξύ της ζάντας και του ελαστικού πρέπει να είναι αποκλειστικά γεμάτος με ατμοσφαιρικό αέρα', δηλ. απαγορεύονται mousse, 'Fast', άζωτο κτλ. Ομοίως και στην Ελλάδα, δεν είναι δική μας πρωτοτυπία.
Ωραίο το gadget-άκι Pneusport_2 αλλά συμφωνώ μαζί σου, ας μην το παρατραβάμε το πράγμα... Πάντως σε ό,τι αφορά χημικές αναλύσεις, μόνο το ΓΧΚ είναι νόμιμο εργαστήριο (και, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα μόνο, και το ΕΜΠ), οπότε δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα 'άντε βάλαμε το εργαλείο και καθαρίσαμε...'
@roadrunner_gr: κάπως έτσι (αλλά δεν είμαι ειδικός στο θέμα). Υπάρχει σχετικό άρθρο για το Αζωτο στα 'Τεχνικά θέματα' του Forum.
-
κ. Χρήστο για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται οτι είστε γνώστης. Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω, το ίδιο περίπου ήταν το στήσιμο της PRODRIVE για το αυτοκίνητο του υιού Allen στο RAC. Θα μπορούσατε να μας δώσετε τα φώτα σας και για Mitsubishi;
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
@roadrunner_gr: κάπως έτσι (αλλά δεν είμαι ειδικός στο θέμα). Υπάρχει σχετικό άρθρο για το Αζωτο στα 'Τεχνικά θέματα' του Forum.
'Η Θ.Ενότητα ή η δημοσίευση που ζητήσατε δεν υπάρχει' μάλλον την έφαγε η μαρμάγκα!
-
Ο χρήστης FactorX έγραψε:
κ. Χρήστο για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται οτι είστε γνώστης. Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω, το ίδιο περίπου ήταν το στήσιμο της PRODRIVE για το αυτοκίνητο του υιού Allen στο RAC. Θα μπορούσατε να μας δώσετε τα φώτα σας και για Mitsubishi;H Prodrve επισημα δινει διαφορετικες ρυθμισεις, τουλαχιστον σε ιδιωτες. Εχουν το μυαλο τους περισσοτερο στη αξιοπιστια. Ειναι ομως ενας καλος μπουσουλας για να ξεκινησει κανεις.
Μιτσου δεν εχω οδηγησει ποτε (δυστυχως). -
Ο χρήστης roadrunner_gr έγραψε:
@roadrunner_gr: κάπως έτσι (αλλά δεν είμαι ειδικός στο θέμα). Υπάρχει σχετικό άρθρο για το Αζωτο στα 'Τεχνικά θέματα' του Forum.
'Η Θ.Ενότητα ή η δημοσίευση που ζητήσατε δεν υπάρχει' μάλλον την έφαγε η μαρμάγκα!
-
http://www.turnfast.com/tech_handling/h ... sure.shtml
-
dbl post
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
@roadrunner_gr: κάπως έτσι (αλλά δεν είμαι ειδικός στο θέμα). Υπάρχει σχετικό άρθρο για το Αζωτο στα 'Τεχνικά θέματα' του Forum.
'Η Θ.Ενότητα ή η δημοσίευση που ζητήσατε δεν υπάρχει' μάλλον την έφαγε η μαρμάγκα!
Thnx nass και παραθέτω
Το προβλημα με τον ατμοσφαιρικο αερα που βαζουμε στα ελαστικα μας εχει να κανει με το αρκετα μεγαλο ποσοστο υγρασιας που περιεχει.
Ετσι οταν ζεσταινονται τα λαστιχα η υγρασια που υπαρχει εσωτερικα ατμοποιηται (μην φανταστειτε οτι γινετε και χυτρα!) με αποτελεσμα την αυξηση της πιεσης.
Το προβλημα αυτο δεν υπαρχει σε τοσο μεγαλο βαθμο τοσο στο αζωτο και στα αλλα αδρανη αερια, καθως επισεις και στον ξηρο αερα.
Ετσι το θεμα δεν ειναι το αζωτο αποκλειστικα αλλα οσο το δυνατον η μικροτερη περιεκτικοτητα σε υγρασια.
Εξαλου ο ατμασφαιρικος αερας περιεχει 78% αζωτο και 21% οξυγονο ποσοστο που λιγο διαφερει απο το αζωτο που βαζουμε εμεις.
Με μια ομως διαφορα, εχει ελαχιστη υγρασια.
προσθεστε και το προβλημα με το οξυγονο που περιεχεται στον αερα που ειναι υπευθυνο για οξειδωσεις και διαβρωσεις στην ζαντα και στην βαλβιδα,
για να συμπληρωθει το παζλ.
Ετσι αλλη συμπεριφορα εχει το λαστιχο που περιεχει αερα και 'νερακι' και αλλη οταν εχει 'καθαρο αεριο'.
Οσο για την πιεση που βαζεις αρχικα στο ελαστικο ειναι αυτη που σου προτεινει ο κατασκευαστης, με την διαφορα οτι θα αυξηθει ελαχιστα ως και αμελητεα στην καθημερινη χρηση σε σχεση με τον αερα.
Να σκεφτειτε μονο οτι το αζωτο ειναι μονοδρομος για την αεροπορια και για ολα τα μηχανοκινητα αθληματα, και αυτο δεν ειναι τυχαιο.
Το μονο αρνητικο του ειναι το οτι πρεπει να το πληρωσεις ενω ο αερας ειναι
free.Eξαλου οτι πληρωνεις παιρνεις, απο καρφιτσα ως και αεροπλανο.
Γιατι οχι και 'αερα'; -
Θα πρότεινα πάντως να αφήσουμε εδώ την κουβέντα για το άζωτο για τους εξής λόγους
- Παρότι δύσκολο να ελεγχθεί, είναι παράνομο
- Κοστίζει
3 (μόνο για ράλι). Αν κάνεις ένα λάθος (πχ. βγάλεις περισσότερο αέρα/άζωτο απ΄όσο πρέπει, είναι πρακτικά αδύνατο να το διορθώσεις με τη φορητή τρόμπα που ανέφερε ο platis. ΟΚ, βέβαια μπορείς να συμπληρώσεις με ατμοσφαιρικό αέρα αλλά τότε χάνεις σε μεγάλο βαθμό τα πλεονεκτήματα του αζώτου)
4 (και βασικότερο). Αν κάποιος έχει φτάσει στο σημείο να του κάνει τη διαφορά το άζωτο τότε μπράβο του -αλλά μάλλον δεν χρειάζεται αυτό το θέμα Με άλλα λόγια, ας εξαντλήσουν οι ενδιαφερόμενοι τις δυνατότητες του αέρα και βλέπουν μετά για άζωτο (ας δοκιμάσουν και ήλιο )
-
Ο χρήστης platis έγραψε:
Οχι και παντα μα παντα...παπου Λωρη Ο πιο πολυς αερας βγαινει στην 1η , λιγοτερος στη 2η και απο κει και περα θελει προσοχη κι ενα τρομπακι αναπτηρα στα εργαλεια. Γιατι αν προερχεσαι απο μια σφιχτη ασφαλτινη απλη και μπαινεις σε μια μικρη χωματινη και σκιερη , ας πουμε, μπορει και να βρεθεις ...ξεφουσκωτος και τελικα ....ξεσκουφωτος.Η αν βγαινεις απο μια Θηβα με ωραιο χωμα και πρεπει να επιβιωσεις μετα σε μια Αγ. Σωτηρα με πετρα νταμαριου, ε τοτε μπορει και να θες λιγο αερα παραπανω.
Ετσι, ναι μετρημα πριν απο καθε ειδικη, αλλά συνεκτιμηση της απλης και του τροπου που την εχεις κανει, της ειδικης που επεται, των ιδιομορφιων της και της τακτικης που θες ν ακολουθησεις (ταχυτητα? 1,8-2.0 μπαρ, αντοχη στην πετρα και σιγουρια σε βαρος του traction? λιγο πιο πανω η πιεση. Και παντα αναλογα με την σκληροτητα της γομας).
Τα ξαναλεμε
Χ.Π.Αυτό ακριβώς εννοούσα...Αλλά και πάλι τα εξαρτάται είναι πολλά...
-
Συμφωνω με τον Νασο. Το αζωτο, εκτος απο απαγορευμενο, ειναι και σκετος μπελας. Η παραμικρη υγρασια μεσα του κανει την συμπεριφορα του αλλοπροσαλη.Γι αυτο και γελαω οταν βλεπω βουλκανιζατερ να διαφημιζει αζωτο. Για να δουλεψει, πρεπει μετα το μονταρισμα ν αδειασεις και να ξαναγεμισεις το λαστιχο 10 φορες, ωστε να μην εχει ιχνος ατμοσφαιρικου αερα κι υγρασιας.Το κανει κανεις?
Και βεβαια το ιδιο γινεται με τις αναρτησεις. Θελουν ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ αζωτο. (Χαρα του Κολιγιαννη ) -
Υστερα απο εκτεταμενες δοκιμες στη πιστα (καποτε ) εχει παρατηρηθει το εξης φαινομενο:
Οταν ξεκινησεις με λαθος πιεση, πχ 28, και κανεις τις απαιτουμενες μετρησεις μετα, μπορει η πιεση να εχει παει στο 45 και η θερμοκρασια στους 95 βαθμους και βεβαιο ουτε λογος για ικανοποιητικη αποδοση.Οταν μετα απο δοκιμες βρεις οτι τη σωστη πιεση, ας υποθεσουμε 33, θα παρατηρησεις οτι οι μετρησεις μετα θα ειναι 42πιεση και 85 θερμοκρασια.
Το οποιο ναι μεν φαινεται παραλογο αλλα ετσι ειναι. Με τη σωστη πιεση(παντα για τις συνθηκες που εχουμε) η μεταβολη στις μετρησεις ειναι μικροτερη. Αυτη ειναι μια πρακτικη που μπορει να σου δωσει κατευθυνση για να ψαχτεις στις δοκιμες σου. Επισης απο τη φθορα του ελαστικου μπορεις να καταλαβεις πολλα για τη πιεση που εχεις.Γενικα θυμαμαι οτι ακομα και με 4 μοιρες αρνητικο καμπερ, στη πιστα με λαστιχα ημισλικ που τρεχαμε τοτε η πιεση με κρυο το ελαστικο επαιζε απο 40+. Δεν συζηταμε για συμβατικο ελαστικο οπου εκει επρεπε να ειναι ακομα μεγαλυτερη για να στηριζει το πλαινο του. Αυτα για τη πιστα ομως.
Στα ραλλυ, μεχρι στιγμης βαζω οτι μου λενε...
-
Μια απλή ανάλυση στο παρακάτω link:
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... 2&code=yes
Επίσης όσον αφορά την πίστα Μεγάρων.
Είναι σωστό ή λάθος να βάλεις περισσότερη πίεση στο εμπρός αριστερό λάστιχο σε αγώνα για την αποφυγή της εκτεταμένης κ πρόωρης φθοράς του? Μια κ που αυτό καταπονείται περισσότερο απ όλα. -
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Μια απλή ανάλυση στο παρακάτω link:http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... 2&code=yes
Επίσης όσον αφορά την πίστα Μεγάρων.
Είναι σωστό ή λάθος να βάλεις περισσότερη πίεση στο εμπρός αριστερό λάστιχο σε αγώνα για την αποφυγή της εκτεταμένης κ πρόωρης φθοράς του? Μια κ που αυτό καταπονείται περισσότερο απ όλα.Νομιζω πως τα γραφουμε σε λαθος topic....
Παντως αναφορικα με το link οι κατευθυνσεις που σου δινει συμπιπτουν με αυτα που σου ειπα. Παραπανω πιεση.
Οσο για το διαφορετικο στησιμο απο καθε πλευρα, εμενα με βρισκει αρνητικο...Χαλας την ισοροπια του αυτοκινητου, δεν κερδιζεις τιποτα σε χρονο... Μιας και πιασαμε την κουβεντα τις πιστας ομως, θα παρατηρησεις οτι με ελαστικα πιο χαμηλα σε γομα (σαν φθαρμενα) το αποτελεσμα ειναι μακραν καλυτερο (1 εως 1.5sec το γυρο). -
Οk ευχαριστώ, απλά τ ανέφερα μια κ που ο αγώνας σε πίστα είναι τελείως διαφορετικό πράγμα από μια ειδική που συνεπάγεται διαφορετικές ρυθμίσεις στις πιέσεις.
-
Θα διαφωνησω με τον Στελιο και klesij.. Η σωστη ισορροπια στη πιεση των ελαστικων παιζει μεγαλο ρολο. Το αυτοκινητο παταει και στους τεσσερις τροχους, ετσι λοιπον θελουμε ολα τα λαστιχα να εχουν την σωστη θερμοκρασια λειτουργιας.
Για να γινει αυτο πρεπει η πιεση στα λαστιχα να ειναι βασικα για πιστα διαφορετικη, αναλογα με την σχεδιαση της πιστας. Για να πετυχεις λοιπον την σωστη ισορροπια, αφου κανεις δεκα γυρους μετρας τα λαστιχα ζεστα και τα φερνεις στην ιδια πιεση και τα τεσσερα. Αφου κρυωσουν τα ξανα μετραμε και τοτε θα δουμε οτι εχουν διαφορες. Μ' αυτες τις ρυθμισεις αερα ξανα μπαινουμε και οταν βγουμε θα δουμε οτι και οι πιεσεις στα λαστιχα ειναι ισορροπημενες και οι θερμοκρασιες. Επισης το αυτοκινητο εχει πολυ πιο ισορροπημενη συμεριφορα απο την αρχη ως το τελος..
-
Ο χρήστης gogonatios έγραψε:
Θα διαφωνησω με τον Στελιο και klesij.. Η σωστη ισορροπια στη πιεση των ελαστικων παιζει μεγαλο ρολο. Το αυτοκινητο παταει και στους τεσσερις τροχους, ετσι λοιπον θελουμε ολα τα λαστιχα να εχουν την σωστη θερμοκρασια λειτουργιας.Για να γινει αυτο πρεπει η πιεση στα λαστιχα να ειναι βασικα για πιστα διαφορετικη, αναλογα με την σχεδιαση της πιστας. Για να πετυχεις λοιπον την σωστη ισορροπια, αφου κανεις δεκα γυρους μετρας τα λαστιχα ζεστα και τα φερνεις στην ιδια πιεση και τα τεσσερα. Αφου κρυωσουν τα ξανα μετραμε και τοτε θα δουμε οτι εχουν διαφορες. Μ' αυτες τις ρυθμισεις αερα ξανα μπαινουμε και οταν βγουμε θα δουμε οτι και οι πιεσεις στα λαστιχα ειναι ισορροπημενες και οι θερμοκρασιες. Επισης το αυτοκινητο εχει πολυ πιο ισορροπημενη συμεριφορα απο την αρχη ως το τελος..
Φιλε πιτουλα,
τουλαχιστον οσες φορες ειχα δοκιμασει κατι τετοιο, το αυτοκινητο ηταν παντα χειροτερο. Βεβαια αυτο δε σημαινει οτι εφταιγαν οι πιεσεις.
Δεν σου παω κοντρα ομως γιατι σιγουρα για να το λες κατι θα ξερεις!
Ασε που θα με αρχισεις με τις φιλοσοφιες σου παλιφιλια
ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ