-
Mπράβο ΕΜΜΑΝΟΥΗL, άψογος.
-
-Για άμμο πολύ φαρδύ λάστιχο χωρίς έντονες χαρακιές ή όπως ειπώθηκε φαγωμένο, ίσως λίγο ξεφούσκωτο για ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της επιφάνειας. Όχι τιμονιές, όχι φρένο, οπωσδήποτε φόρα. Αν σταματήσουμε, χωρίς φρένο φυσικά, όχι όπισθεν στις ροδιές μας. Σκοπός είναι το αυτοκίνητο να επιπλέει πάνω στην άμμο. Αν αρχίσει να σκάβει τότε θα κολλήσει η κοιλιά και τέρμα...
-Για λάσπες ψηλό και στενό (για να φτάνει σε στεγνό) και άγριο λάστιχο (για να μην μπουκώνει). Αν έχουμε ESP αν μπορούμε το σβήνουμε για να επιτρέψει στις ρόδες να σπινάρουν ώστε να αδειάζουν από λάσπη και να μην μπουκώνουν. Βέβαια αν δεν υπάρχει επαρκής απόσταση από το έδαφος όταν βουλιάξουν οι ρόδες προς αναζήτηση σκληρού υπεδάφους κολλάει η κοιλιά...
-Για σκαρφάλωμα σε βράχια χρειάζεται ανθεκτικό (για να μην σκίζεται) ελαστικό, μάλλον στενό (μεγαλύτερη πίεση σε μικρή έστω επιφάνεια είναι πιο σημαντικό από μεγάλη επιφάνεια πρόσφυσης σε αυτές τις περιπτώσεις) και κάπως ξεφούσκωτο (ενδίδει και αγκαλιάζει καλύτερα τις ανωμαλίες για καλύτερη έλξη=traction που δεν είναι το ίδιο με πρόσφυση και κάποιος πρέπει να το εξηγήσει....)
-Για το χιόνι χρειάζεται φαρδύ και πολύ ξεφούσκωτο για όσο δυνατόν πιο μαλακές αντιδράσεις και μεγάλη επιφάνεια επαφής. Αυτό όμως ισχύει για πολύ χιόνι και όχι για λίγους πόντους οπότε τότε με το στενό λάστιχο ελπίζεις να πιάσεις σκληρή άσφαλτο. Στην Ελλάδα δεν πολυπαίζει η πρώτη περίπτωση και η δεύτερη είναι μάλλον πιο πιθανή οπότε μάλλον ισχύει το στενό.
-Για παγωμένες καταστάσεις στενό και άγριο λάστιχο (ή και καρφιά, αλυσίδες). Μικρή επιφάνεια επαφής και εδώ σημαίνει μεγαλύτερη πίεση. Θέλεις να ασκήσεις πίεση στον πάγο και να τον χαράξεις και να σε κρατήσει... -
Κατά πόσο τα ελαστικά που μπαίνουν στα σημερινά αυτοκίνητα παραγωγής είναι υπερβολικά και σε ποιούς παράγοντες δεν εξυπηρετούν αλλά δημιουργούν προβλήματα?
Από την άλλη ένα φαρδύ ελαστικό σε τί εξυπηρετεί? π.χ. γιατί στα ράλι, J. WRC / WRC κλπ. προτιμούν αρκετά φαρδυά ελαστικά στους αγώνες ασφάλτου? -
κάπου χάνεις .... κάπου κερδίζεις ...
τις περισσότερες φορές οι εταιρίες ανάλογα με τον χαρακτήρα του οχήματος τοποθετούν τα κατάλληλα ελαστικά σχετικά με το φάρδος τους.
προσοχή όταν αλλάζετε τα ελαστικά σας με αλλά φαρδύτερα ... να μην είναι και ψηλότερα ... υπάρχουν σχετικοί πίνακες .... πχ για το δικό μου σχεδόν ίδιο ύψος έχουν τα
175/60/14 ....185/55/14 .... 195/45/15
anyway ...... αν δεν αισθάνεστε το αυτοκίνητο σας να πλέει .... ειδικά στα πολλά και δεν είναι από τις αναρτήσεις ... αλλά από τα λάστιχα .... αν αισθάνεστε σε κλειστές στροφές ότι θέλετε κι άλλη πρόσφυση, τότε ίσος να θέλετε πιο φαρδιά λάστιχα .....
τις περισσότερες φορές όμως αυτά που βλέπουμε στο δρόμο είναι υπερβολικά .... και μόνο προβλήματα δημιουργούν ....
- το αμάξι κόβει ....
- η κατανάλωση πάει στο θεό ....
οι περισσότερες εταιρίες στις μέρες μας βάζουν πιο φαρδιά ελαστικα ... για θέμα αισθητικής νομίζω ... σε μοντέλα με λιγότερους απο 100Hp πχ φιατ Gpunto
-
Σε SUV τύπου Cayenne με το τερατώδες φάρδος ελαστικού, τα τελευταία το καθιστούν 'καλό' για κίνηση σε χιόνι;
Εμέναμου φαίνεται ότι θα γλυστρά πολύ πιο εύκολα από άλλα SUV και Jeep.Η αντίστοιχα μεγάλη ιπποδύναμη και ροπή δεν μου μοιάζει αρκετός 'λόγος' μιας που ασς πούμε σε WRC βλέπω ότι τα αυτοκίνητα για χιονισμένες διαδρομές έχουν εξαιρετικά στενά λάστιχα...
[από SUV/Jeep σε χιονισμένες διαδρομές έχω μηδενική εμπειρία...]Τελικά τα λάστιχα 225/45/17 που βάζουν σε VW GT/Honda Civic είναι υπερβολικά ή όχι ; [πέραν του ζητήματος κόστους ελαστικού]
-
Για χιόνι θες λεπτό ελαστικό κ όχι φαρδύ, για τους λόγους που ανέφεραν τα παιδιά παραπάνω
-
Για θόρυβο δεν έχει πεί κανείς τίποτα όμως, περίεργο ε?
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
- καλή άσφαλτος
Φαρδύτερο ελαστικό, υψηλότερη πρόσφυση
- καλή άσφαλτος
Φαρδύτερο ελαστικό, υψηλότερη πρόσφυση
Σωστά, όμως ξέρει κανείς γιατί;
YΓ. Η απάντηση δεν έχει να κάνει με την τριβή.
Ως γνωστόν τριβή (ποσοτικά) = συντελεστής τριβής x βάρος. Καμία σχέση με επιφάνεια. - καλή άσφαλτος
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
- καλή άσφαλτος
Φαρδύτερο ελαστικό, υψηλότερη πρόσφυση
- καλή άσφαλτος
Φαρδύτερο ελαστικό, υψηλότερη πρόσφυση
Σωστά, όμως ξέρει κανείς γιατί;
YΓ. Η απάντηση δεν έχει να κάνει με την τριβή.
Ως γνωστόν τριβή (ποσοτικά) = συντελεστής τριβής x βάρος. Καμία σχέση με επιφάνεια.Γιατί αυξάνει ο συντελεστής τριβής, ο οποίος έχει σχέση με την κάθετη δύναμη (βάρος) που ασκείται στο ελαστικό. Βέβαια η σχέση αυτή συντελεστή τριβής/βάρους είναι τρέχα γύρευε κατά τα άλλα και ανάλογη με τις συνθήκες, αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος ύπαρξης αυτού του topic!
Υπάρχει μια ιδανική τιμή βάρους/μονάδα επιφανείας ελαστικού όπου ο συντελεστής τριβής μεγιστοποιείται, η τιμή αυτή όμως είναι διαφορετική για κάθε ποιότητα ασφάλτου αλλά και συνθηκών (βρεγμένο, θερμοκρασία κλπ.).
Ένας γενικός εμπειρικός κανόνας είναι ότι όσο χειροτερεύει το επίπεδο της πρόσφυσης του δρόμου (πάγος, βρεγμένο, γλυστερή άσφαλτος) τόσο πιο στενό είναι το ιδανικό λάστιχο (κυριολεκτικά στενό για τον πάγο)
Αντίθετα, σε καλή στεγνή άσφαλτο όσο πιο φαρδύ ελαστικό βάζουμε, τόσο αυξάνουμε την πρόσφυση. Υπάρχει και εκεί όριο βέβαια αλλά στην πράξη μάλλον είναι άδύνατον να το φτάσουμε - καλή άσφαλτος
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Υπάρχει μια ιδανική τιμή βάρους/μονάδα επιφανείας ελαστικού όπου ο συντελεστής τριβής μεγιστοποιείται, η τιμή αυτή όμως είναι διαφορετική για κάθε ποιότητα ασφάλτου αλλά και συνθηκών (βρεγμένο, θερμοκρασία κλπ.).Αυτό που το διάβασες;
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Παίζει μεγάλο ρόλο και ο σκελετός, μαλακός που παραμορφώνεται στην επιτάχυνση βάζει περισσότερο λάστιχο στο δρόμο και έχει καλύτερη ελκτική πρόσφυση.Αυά που έλεγες τότε, τώρα τα συνδυάζω με κάποια άλλα που άκουσα. Σε σχετική συζήτηση που είχα κάνει με έναν ψαγμένο Ιμπρετσόβιο μου εξήγησε ότι για καλύτερο ξεκίνημα (κόντρες από φανάρια) έχουνε πλέον βρει τον σωστό συνδυασμό μεγέθους ζάντας, μεγέθους ελαστικών, είδους ελαστικών και σωστής πίεσης για την καλύτερη εκκίνηση. Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες αλλά κατάλαβα ότι με όχι πολύ χαμηλό προφίλ και με χαμηλή σχετικά πίεση στο ελαστικό έχεις την καλύτερη εκκίνηση... Θέλεις δηλαδή σχετικά αρκετό πάχος σκελετού και αυτόν τον διατηρείς σχετικά ευένδοτο με χαμηλή πίεση....
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Αντίθετα, σε καλή στεγνή άσφαλτο όσο πιο φαρδύ ελαστικό βάζουμε, τόσο αυξάνουμε την πρόσφυση. Υπάρχει και εκεί όριο βέβαια αλλά στην πράξη μάλλον είναι άδύνατον να το φτάσουμεΒάζοντας φαρδύτερο ελαστικό δεν είναι σίγουρο ότι βάζεις περισσότερο λάστιχο στο δρόμο. Αλλάζεις το σχήμα της επιφάνειας επαφής, φαρδαίνει στο πλάτος αλλά λεπταίνει κατά μήκος (ίδιο βάρος αυτοκινήτου, ίδια σκληρότητα σκελετού). Τέτοιο σχήμα ωφελεί περισσότερο το κράτημα παρά την ελκτική πρόσφυση (θέλει στενή και μακρουλή επαφή). Το θέμα είναι να βάζεις περισσότερο λάστιχο στο δρόμο (και να έχεις την ιπποδύναμη που χρειάζεται για να το κινήσεις). Συνήθως το πιο φαρδύ λάστιχο βάζει περισσότερο λάστιχο στο δρόμο αλλά το όριο το φτάνεις γρήγορα αν το αμάξι είναι ελαφρύ και δεν έχει πολλά άλογα.
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Υπάρχει μια ιδανική τιμή βάρους/μονάδα επιφανείας ελαστικού όπου ο συντελεστής τριβής μεγιστοποιείται, η τιμή αυτή όμως είναι διαφορετική για κάθε ποιότητα ασφάλτου αλλά και συνθηκών (βρεγμένο, θερμοκρασία κλπ.).
Αυτό που το διάβασες;
Πουθενά, αλλά είναι η μόνη δυνατή εξήγηση εφόσον προσπαθείς να το περιράψεις με φυσικούς όρους!
@leonp: OK!
Πλάτος Ελαστικών - θεωρία και πράξη