Δεν διαφωνώ. Και πρέπει να ξεκαθαρίσω τί εννοώ αναφερόμενος στο Militec-1 που χάρη σε αυτό κατανόησα τί είναι το MOTORKOTE και το X-1R.
Παρακάτω καταθέτω περισσότερο άποψη παρά γνώσεις, αφού στον συγκεκριμένο χώρο υπάρχει αρκετή ομίχλη ακόμη και οι πηγές πληροφόρησης είναι λίγες. Η σημαντικότερη επίσημη πηγή είναι προσβάσιμη από όλους και είναι το site της Militec-1: http://www.militec-1.com/
Το Militec-1 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΟ ή ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟΥ ή ΛΙΠΑΝΣΗΣ αλλά ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ ΜΕΤΑΛΛΩΝ. Δηλαδή δεν βελτιώνει την λίπανση αλλά τα μέταλλα. Η διαφορά της έννοιας είναι τεράστια. Δεν περιέχει γραφίτη, τεφλόν, μολυβδένιο κλπ παρόμοια ενισχυτικά λίπανσης (και όχι μετάλλων) που είναι συχνά έντονα αμφισβητούμενα από τους ίδιους τους παρασκευαστές λιπαντικών και πολύ καλά κάνουν. Ενώνεται μοριακά με τα μέταλλα και ΔΕΝ επιδρά στο λιπαντικό. Δεν έχει σύνθεση ανταγωνιστική με το λιπαντικό το οποίο είναι απλά ο φορέας του Militec-1. Υποτίθεται ότι το MOTORKOTE είναι ανάλογο προϊόν και λέω 'υποτίθεται' γιατί το site του δεν είναι και τόσο περιεκτικό σε πληροφορίες πέραν των βασικών. Πιθανότατα το X-1R είναι παρόμοιο προϊόν. Δεν είναι απόδειξη ομοιότητας αλλά ένδειξη: το MΟTORKOTE και το MILITEC-1 έχουν σχεδόν ίδιο χρώμα. Επίσης σημαντική ένδειξη ομοιότητας είναι ότι η MOTORKOTE τονίζει την απουσία των γνωστών βελτιωτικών λίπανσης όπως γραφίτης, μόλυ, τεφλόν κλπ. Μέχρι εκεί όμως γιατί η MOTORKOTE είναι πολύ περιληπτική.
Εγώ έριξα Militec-1 από περιέργεια. Διάβασα πρώτα όλο το site της Militec και τα τεστς που έχουν γίνει (ένα τεστ έγινε σε Πανεπιστήμιο του Παρισιού σε 14άρη κινητήρα της Peugeot...), κατάλαβα ότι δεν θέλει σκίσιμο στην αρχή γιατί η απόδοση και προφανώς και η προστασία ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ και μετά από μία ώρα λειτουργίας όλα παίρνουν τα πάνω τους. Στην διάρκεια του 25ωρου τεστ παρατήρησαν ότι οι πρώτες 5 ώρες δείχνουν παρόμοια προστασία με την εργοστασιακή και έπειτα η προστασία αυξάνεται μέχρι τέλους του τεστ (έχει συνεχώς ανοδική πορεία). Προφανώς μετά από μερικά 25ωρα η απόδοση-προστασία θα καμφθεί και θα επανέλθει στα εργοστασιακά επίπεδα. Το Militec-1 είναι το μόνο που με έπεισε γιατί ανακοινώνει τα τεστς που έγιναν (όχι διαφημιστικές παρουσιάσεις) και καταλαβαίνει καλύτερα κάποιος για το προϊόν. Δείτε το site της, είναι περιεκτικό και όχι επιγραμματικό με τίτλους όπως του MOTORKOTE που δεν θα με έπειθε εάν δεν διάβαζα για το Militec-1 και δεν υπέθετα ότι πρόκειται για αντίγραφή του.
Ταυτόχρονα θεωρώ ότι το Militec-1 είναι ακίνδυνο αφού επιδρά στα μέταλλα και όχι στις συνθέσεις των λιπαντικών. Όπως είπα το λιπαντικό είναι απλά ο φορέας του Militec-1. Αναφέρομαι στο Militec-1 γιατί από αυτό πήρα τις πληροφορίες (οι λοιποί είναι πιο γενικόλογοι - ακόμη και το περίφημο στις ΗΠΑ X-1R) και μπορείτε κι εσείς να τις διαβάσετε. Εξάλλου το ότι το χρησιμοποιεί ο αμερικανικός στρατός και πολλά από τα τεστς (και όχι διαφημιστικά σποτς) έχουν γίνει σε οχήματα του αμερικανικού στρατού (και ακολούθως εκρίθηκε η εκτεταμένη χρήση του σε ολόκληρο τον στροτό των ΗΠΑ) είναι μία επιπλέον θεωρητική εγγύηση για εμάς που δεν μπορούμε να τεστάρουμε τέτοια προϊόντα. Το μόνο κακό που βλέπω (και μεγάλο κακό) είναι κυρίως ότι τα βασικά έσοδα του Militec-1 βγαίνουν ωφελώντας τον αμερικανικό στρατό να γίνεται πιο αξιόμαχος και επικίνδυνος για τον υπόλοιπο κόσμο.
Και δεν προτείνω ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ να χρησιμοποιεί οποιουδήποτε είδους βελτιωτικά. Τονίζω για να μην παρεξηγηθώ: ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΛΟ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΑ ή ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ή ΜΕΤΑΛΛΩΝ. Είναι απορίας άξιο για μένα (έως κωμικό) να βλέπω κάποιον να χρησιμοποιεί πχ Castrol GTX ή άλλο ενισχυμένο ορυκτέλαιο (GrI/II/III) και να προσπαθεί να βελτιώσει επιπλέον την λίπανση με βελτιωτικά-ενισχυτικά... Τζάμπα κόπος.
Αν κάποιος βλέπει τον κινητήρα του σε πτωτική τάση ας κάνει μία ελπιδοφόρα προσπάθεια μήπως και παρατείνει την επισκευή του, αν και σίγουρα τα ενισχυτικά μετάλλων δεν προορίζονται για τέτοια χρήση (αντιθέτως εδώ μπορεί να βοηθήσουν τα ενισχυτικά λίπανσης κυρίως με μόλυ).
Εάν η λίπανση δεν είναι καλή δεν έχει κανένα νόημα η χρήση ενισχυτικών μετάλλων, αφού η όποια προστατευτική μεμβράνη θα φθαρεί σύντομα όσο σύντομα θα φθαρεί μετά και το ίδιο μέταλλο. Άρα, φροντίζουμε πρωτίστως για την ιδανικότερη λίπανση και μετά αν μας τρώει ο κώλος ασχολούμαστε και με τα υπόλοιπα.
Είναι σα να είμαστε οδηγικά ανεπαρκείς και να προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι βάζοντας σπορ ή και αγωνιστικά λάστιχα και ανάρτηση, αναβαθμίζοντας τον κινητήρα κλπ που όμως δεν έχουν καμία σχέση με την οδηγική μας ικανότητα.