-
Ο χρήστης RedLine έγραψε:
Μιλτ, εγραψα σημερα σε 4 εταιριες λιπαντικων να δω τι θα μου απαντησουν και εκεινοι, RedLine, Elf, Torco, Castrol.
Να δω ποιος θα απαντησει και τι θα μου γραψειΣωστός!
Να παίξω λίγο για να δούμε τί πιάνω;
Λοιπόν...
Την πιο ντόμπρα απάντηση θα την πάρεις από την RED LINE.
Η ELF θα σε παραπέμψει στην TOTAL-ELF Hellas οπότε... τζάμπα κόπος.
Η TORCO αν σου απαντήσει θα σου απαντήσει έξυπνα αλλά και σωστά.
Και η Castrol θα σου δώσει την πλέον διπλωματική απάντηση που θα απαντάει στα πάντα χωρίς να λέει τίποτα (με γενικότητες).Από εμπειρίες δικές μου αυτά... Περιμένω τα νέα σου φιλαράκι.
-
Ο χρήστης branson έγραψε:
Έχεις κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα με 60άρι και δεν ξέρω αν οι ανοχές σου στα ελατήρια θα δουλέψουν σωστά με 40άρι. Δοκίμασε να κατέβεις σε 50άρι και βλέπουμε. Σου προτείνω το Mobil 1 15W50 που είναι Group IV/V και ένα από τα καλύτερα overall 50άρια της αγοράς.
Και εγω σε 50αρι σκεφτομουν αλλα μηπως το 15 ερχεται λιγο χοντρο για κρυες εκινησεις ελεγα για 5-50 τι λες και εσυ.
To Mobil 1 15W50 είναι Made in USA ενώ το 5W50 δεν είναι χωρίς να σημαίνει ότι το 5W50 δεν είναι καλό - κάθε άλλο φυσικά.
Το M1 15W50 έχει πιο κλειστό ιξώδες άρα καλύτερη αντοχή ιξώδους σε βάθος χρόνου-χρήσης.
Τέλος το M1 15W50 έχει ένα από τα καλύτερο Pour Point στην κλάση των 15W (-42C), εφάμμιλο με το AMSOIL AME 15W40 (-42C) και υποδεέστερο μόνο από το αντίστοιχο ης RED LINE (-45C). -
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Καπου διαβασα πως η ποσοτητα των προσθετων δεν επηρεαζει την αποδοση του λιπαντικου ΑΛΛΑ την αποδοση του σε βαθος χρονου!(το γραφω με αφορμη αυτο που λεει ο Λεωνιδας...)
υγ...(Μιλτο help θα με φαει.. )
Tα πρόσθετα που επιφορτίζονται με το έργο της μακροζωίας είναι τα αντιοξειδωτικά, τα καθαριστικά, τα ενισχυτικά ιξώδους κλπ. Υπάρχουν όμως κι άλλα πρόσθετα όπως τα αντιτριβικά, τα αντιδιαβρωτικά κλπ. Κάποια πρόσθετα εξυπηρετούν διπλό σκοπό ή και τρίτο σκοπό. Άρα αναλόγως του πακέτου προσθέτων προσδίδουμε και ανάλογης βαρύτητας χαρακτηριστικά (απόδοσης ή μακροζωίας ή καί τα δύο).
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μιλτ, εγραψα σημερα σε 4 εταιριες λιπαντικων να δω τι θα μου απαντησουν και εκεινοι, RedLine, Elf, Torco, Castrol.
Να δω ποιος θα απαντησει και τι θα μου γραψειΣωστός!
Να παίξω λίγο για να δούμε τί πιάνω;
Λοιπόν...
Την πιο ντόμπρα απάντηση θα την πάρεις από την RED LINE.
Η ELF θα σε παραπέμψει στην TOTAL-ELF Hellas οπότε... τζάμπα κόπος.
Η TORCO αν σου απαντήσει θα σου απαντήσει έξυπνα αλλά και σωστά.
Και η Castrol θα σου δώσει την πλέον διπλωματική απάντηση που θα απαντάει στα πάντα χωρίς να λέει τίποτα (με γενικότητες).Από εμπειρίες δικές μου αυτά... Περιμένω τα νέα σου φιλαράκι.
Και ομως, η πρωτη απαντηση ηρθε απο castrol , και αργα το βραδυ απο torco.
Dear Georgios:
Thank you for pointing out Amsoil article to us.
The article was published in 1998, by a magazine, in Australia, that Amsoil heavily advertised at that time. The tests were not oil industry standard tests that is recognized.
It is not valid public information since it does not consists of any elected deputies that were present (ASTM).
But it is legitimate to run a comparison test and purchase the advertise results you need.Regards
Nathan
Αυτο απο torco:
Dear Georgios,
It is Torco's honor to get attached by so many oil companies, who like to compare with Torco. It speaks loud and clear why so many competitors shoot at Torco, a very small company. I'm really sorry for Total, Elf, Repsol, Fuchs and other giant Global oil companies who sell a lot more oils than Torco but they are not picked. Don't you think it's intriguing?
Thank you and best regards,
Ned
The following is a reply from our technical director, Rob Lancaster.
Motor oil Laboratory tests are done with very precision instruments, which are constantly calibrated and kept within a standard operation procedure, in accordance with standard practices set forth by a governing body. One such body is ASTM, American Society for Testing and Materials. All testing that becomes valid data is supported by a known reference sample. The reference is run to validate the standard deviation of the test apparatus and humane error.
The Shell Four-ball EP and Wear tester used in accordance to ASTM D 2783 for oils is a valid test. The Shell Four-Ball tester is not used to predetermine what results will be in the field, just to direct an oil maker to a high probability of good results. Despite continued efforts to devise tests to evaluate lubricant performance quickly and inexpensively, no good substitute for engine tests has been found, so far.
All different motor oils have different behaviors and react differently upon demand. No oil test program is valid, without establishing a reference both in the flush out procedure between tests and verifying each time the standard deviation tolerance. If in testing on a dyno, there is no flush out procedure, all oils tested one after the other transmit carry-over contributions which invalidates all tests of any kind. No established true data can be obtained with any less than 7 individual pulls on the engine Dynamometer. There is a standard deviation of at least 1% in the dyno itself and that's if atmospheres are not interrupting the test. Most dyno's today have built in calibration correction factors for that reason, but sometimes it can't truly reflect the real world situation.
When Torco does dyno studies, testing Torco against other oils, Torco oils must be tested last. The sensitive chemicals we use will react on demand to form new long lasting chemical absorbed, and polar bonded surface films that won't sheer, rub off or wear off. This new film will give a false contribution to any tests run after that one. Many pulls of the dyno, using a scrubber type flush out oil, is necessary after Torco has treated the affected surfaces. Even then, many times the evidence remains, and only after many flush out procedures do the reference numbers come back to the previous test numbers.
Many thousands of dynamometer engine tests have been conducted using Torco oils all over the US. These dyno tests have shown more horsepower increases, which states otherwise to that magazines findings. Including thousands of tests conducted by NASCAR race teams who say otherwise. It's also interesting to me that I have never heard Amsoil being mentioned as one of the oils used in NASCAR, one of the premier racing's in the world. MOBIL on the other hand is mentioned all the time.
I have bean told many, many times that Royal Purple has been tried many times but without success. Torco has sold to NASCAR race teams down through the years many, many thousands of gallons of Torco Racing Synthetic Oil.
It is really amazing why our competitors always want to pick a fight with Torco, a tiny company that specializes in lubricants. I'm sure you know the reason why.
Rob Lancaster
Technical Director
Torco International Corporation -
Από ότι κατάλαβα παίζει πολύ και το σφάλμα οργάνων αλλά και του ανθρώπινου παράγοντα.Έτσι με διαφορετικά όργανα είναι λογικό να έχουμε άλλες τιμές!
-
Redline , το λινκ τους εστειλες?
Τι αλλο τους ρωτουσες συνοδεια του λινκ?Με λιγο προχειρη ματια στις απαντησεις, νομιζω πως ο Μιλτος εχει πεσει σχετικα μεσα..
Αυτο ειναι ενα αποσπασμα απαντησης καποιου σε ερωτηση μου για μαρκες λιπαντικων (αυτος ειναι πρωην racer-μηχανικος στις Αμερικα , ντραγκστερ και nascar)
'Red Line, Amsoil and Royal Purple are all very good, but Mobile 1 is the choice of Ferrari, Porsche, GM, etc. for a factory fill synthetic. '
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Redline , το λινκ τους εστειλες?
Τι αλλο τους ρωτουσες συνοδεια του λινκ?Με λιγο προχειρη ματια στις απαντησεις, νομιζω πως ο Μιλτος εχει πεσει σχετικα μεσα..
Αυτο ειναι ενα αποσπασμα απαντησης καποιου σε ερωτηση μου για μαρκες λιπαντικων (αυτος ειναι πρωην racer-μηχανικος στις Αμερικα , ντραγκστερ και nascar)
'Red Line, Amsoil and Royal Purple are all very good, but Mobile 1 is the choice of Ferrari, Porsche, GM, etc. for a factory fill synthetic. '
Ferrari?Εγώ ξέρω ότι η Mobil1 ήταν με την Mclaren και η Ferrari με την Shell!
-
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
Redline , το λινκ τους εστειλες?
Τι αλλο τους ρωτουσες συνοδεια του λινκ?Με λιγο προχειρη ματια στις απαντησεις, νομιζω πως ο Μιλτος εχει πεσει σχετικα μεσα..
Αυτο ειναι ενα αποσπασμα απαντησης καποιου σε ερωτηση μου για μαρκες λιπαντικων (αυτος ειναι πρωην racer-μηχανικος στις Αμερικα , ντραγκστερ και nascar)
'Red Line, Amsoil and Royal Purple are all very good, but Mobile 1 is the choice of Ferrari, Porsche, GM, etc. for a factory fill synthetic. '
Ferrari?Εγώ ξέρω ότι η Mobil1 ήταν με την Mclaren και η Ferrari με την Shell!
Τι να σου πω...(δεν ξερω αν εννοει αγωνιστικες ομαδες.., )
ετσι απαντησε..
Για να καταλαβεις ποσο διαφορετικη φιλοσοφια εχουν (Μιλτοικη )ειπε και το εξης...'I think 60 weight is too high for anything except 8,000 HP nitro-burning Top Fuel or Funny Cars. I see no need for more than 40, in fact 850+ HP Nascar cars use 5W-30 for 500 mile races...'
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Καπου διαβασα πως η ποσοτητα των προσθετων δεν επηρεαζει την αποδοση του λιπαντικου ΑΛΛΑ την αποδοση του σε βαθος χρονου!(το γραφω με αφορμη αυτο που λεει ο Λεωνιδας...)Ανάλογα τι θέλεις να πετύχεις με το κάθε πρόσθετο. Αν θέλεις να εξαπατήσεις κόσμο με κάποιο πρόσθετο, βγάζοντας τη τάπα του λαδιού και δουλεύοντας πολύ ώρα το κινητήρα χωρίς λάδι, βάζεις χλωρίνη στο λάδι. Η μακροζωία του κινητήρα θα μειωθεί αρκετά αλλά αν δουλέψει χωρίς λάδι θα αντέξει πολύ - η χλωρίνη είναι από τα καλύτερα λιπαντικά ξηρής λίπανσης. Εγώ δεν δουλεύω το κινητήρα χωρίς λάδια και δεν με ενδιαφέρουν τέτοια πρόσθετα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Καπου διαβασα πως η ποσοτητα των προσθετων δεν επηρεαζει την αποδοση του λιπαντικου ΑΛΛΑ την αποδοση του σε βαθος χρονου!(το γραφω με αφορμη αυτο που λεει ο Λεωνιδας...)
Ανάλογα τι θέλεις να πετύχεις με το κάθε πρόσθετο. Αν θέλεις να εξαπατήσεις κόσμο με κάποιο πρόσθετο, βγάζοντας τη τάπα του λαδιού και δουλεύοντας πολύ ώρα το κινητήρα χωρίς λάδι, βάζεις χλωρίνη στο λάδι. Η μακροζωία του κινητήρα θα μειωθεί αρκετά αλλά αν δουλέψει χωρίς λάδι θα αντέξει πολύ - η χλωρίνη είναι από τα καλύτερα λιπαντικά ξηρής λίπανσης. Εγώ δεν δουλεύω το κινητήρα χωρίς λάδια και δεν με ενδιαφέρουν τέτοια πρόσθετα.
'An interesting aside to this is an experiment performed (some ten years ago if I remember correctly) by one of the major oil brands.
The experiment was to prove just how good the additives are in oil and consisted of adding the same additives to different grade oils and then testing the results. The baseline was their own premium brand oil base.
Each of the other oils showed a minor decrease in lubrication but the stunner was when they applied the additives to ordinary coca-cola. The results from this basically prove that the oil itself wasn't actually doing much, it is just a base to hold the additives in and the additives do all the work.'
Καλο ε?
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Each of the other oils showed a minor decrease in lubrication but the stunner was when they applied the additives to ordinary coca-cola. The results from this basically prove that the oil itself wasn't actually doing much, it is just a base to hold the additives in and the additives do all the work.'Καλο ε?
Με τρικ και 'αυτόπτες μάρτυρες' στη τηλεόραση μπορείς να δείξεις θαύματα. Το θέμα είναι πόσα χιλιόμετρα θα αντέξει ο κινητήρας, δηλαδή διαβάζεις το BITOG.
Η κόκα κόλα περιέχει φωσφορικό (νομίζω) οξύ και είναι ότι καλύτερο για να καθαρίζεις τα τζάμια του αυτοκινήτου γιατί εξαφανίζει τις κηλίδες από τα άλατα. Βέβαια μετά θέλει καλό ξέγβαλμα για να μη κολλάει.
-
RedLine οι απαντήσεις δόθηκαν όπως προείπα. Εννοείται ότι συμφωνώ με την έξυπνη τοποθέτηση της TORCO που ήταν και αναμενόμενη. Περιμένω και τις άλλες δύο απαντήσεις.
Romile γι αυτό που μετέφερες (περί προσθέτων) έχεις πάρει ήδη την απάντηση από μένα (αν θέλεις μετέφερέ την κι αυτήν). Σε όλα υπάρχει λογική αλλά πρέπει να έχεις την οξύτητα να δεις όλες τις οπτικές γωνίες ή έστω αυτές που σε αφορούν. Αυτό φυσικά δεν είμαστε πάντα σε θέση να το διακρίνουμε αμέσως και χρειάζεται να εντρυφήσουμε αρκετά για να μπορέσουμε να δούμε σωστά ή και πιο σφαιρικά. -
Μιλτος εγραψε..'Καθοριστική η σημασία των προσθέτων αλλά αυτή η απλοποίηση αχρηστεπύει όλη την φιλοσοφία των συνθετικών τα οποία χρειάζονται μικρότερες ποσότητες προσθέτων για να κάνουν την ίδια δουλειά με ένα ορυκτέλαιο πίτα στα πρόσθετα. Εκτός εάν θεωρήσουμε τις συνθετικές βάσεις ως πρόσθετα (PAOs, Esters, ANs) κάτι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Εξάλλου συνθετικές βάσεις πωλούν οι ίδιες οι εταιρίες που πωλούν τα κάθε είδους χημικά πρόσθετα. Δηλαδή, τα αντιμετωπίζουν και τα λανσάρουν ως πρόσθετα. Με αυτήν την λογική τότε πράγματι τα full Group IV/V είναι λιπαντικά που αποτελούνται από 100% πρόσθετα (και 0% ορυκτέλαιο). '
Βέβαια μετά θέλει καλό ξέγβαλμα για να μη κολλάει.
Θα μας φανε οι μυγες!!
-
Αφού η συζήτηση ήρθε στα περι συνθετικών βάσεων κτλ, παραθέτω ένα ωραίο post που διάβασα πρόσφατα στο BITOG:
PAO molecules are constructed solely from Hydrogen and Carbon atoms, hence the term 'Hydrocarbons'. But they are much different from mineral oil.
Mineral oils are also hydrocarbons, but they are mixtures of literally thousands of different hydrocarbon molecules in all different shapes and sizes, extracted from crude oil. Some of the hydrocarbons in mineral oil are very strong and make excellent lubricants, and some are weak and make poor lubricants.
A famous sculpture was once asked 'How can you make a statue of a beautiful woman from an ugly slab of marble', and he said: 'It's easy, you just chip away everything that doesn't look like a beautiful woman'.
The same is true in making a good base oil from crude - you just 'chip' away everything that does not look like a good oil. Unfortunately, it is not economically feasible to remove ALL of the weak molecules from crude oil, and the remaining 'weak links' limit the high temperature stability and low temperature fluidity of the oil. Hence mineral base oils are always a compromise of cost and performance.
The best molecules in mineral oil for lubrication are the branched saturated hydrocarbons. So to make a better base oil, it would be nice to use only these strong molecules and leave out the weak ones. That is what PAOs do. The whole concept of “synthetics” is that you start by defining the best molecules for the job, then build these molecules – and only these molecules – from pure chemical building blocks. You don’t have to worry about removing the weak components because they were not part of the design and are not present. PAOs are built up from pure “1-decenes” (hydrocarbons) and the resulting product is the nice pure branched saturated hydrocarbons that we covet.
Esters are made by reacting acids and alcohols. These are not the kind you may be familiar with – the alcohols are usually solids (not the drinking sort!) and the acids don’t burn your skin (at least not too much!). Like with PAOs, one custom designs the molecules for the job and builds them from pure chemical building blocks, but in this case the resulting product is synthetic hydrocarbons with some oxygen atoms attached. These oxygens make the molecules “polar”, sort or like magnetically charged PAOs. This polarity adds some nice properties that are especially useful at high temperatures, such as lower volatility, better oxidative stability, higher lubricity, better solubility, biodegradability, and cleanliness. On the downside, esters cost considerably more than PAOs. You can get more details if interested from our website Hatco in the About Esters paper.
For moderate temperature applications such as motor oils and many industrial uses, PAOs or PAO/ester blends are the premium base oils for maximum efficiency as they can extend drains, reduce maintenance, and save fuel/energy. For very high temperature applications such as jet engines and industrial ovens, esters are generally used alone, especially the polyol (POE) type.
-
Το μόνο κακό είναι ότι όλες αυτές οι χρήσιμες γνώσεις βρίσκονται στα αγγλικά. Εύχομαι όλοι να γνωρίζουν αγγλικά, αλλά λογικά κάποιοι δεν θα κατάλαβαν. Αν κάποιος δεν ξέρει και ενδιαφέρεται για μία περίληψη του παραπάνω ποστ στα ελληνικά ας μου την ζητήσει να το επιχειρήσω.
-
καντο σε ταληρα το παραπανω,το νοημα πιο ειναι?
-
Το νόημα είναι ότι όσο και να βελτιώσεις το ορυκτέλαιο ακόμη και με μοριακή επεξεργασία (συνθετικά Group III) ποτέ δεν μπορεί να είναι 'τέλεια συνθετικά' όπως τα πραγματικά συνθετικά από πολυαλφαολεφίνες και εστέρες (συνθετικά Group IV/V) που είναι 'τέλεια συνθετικά' εξ ορισμού.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Έχεις κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα με 60άρι και δεν ξέρω αν οι ανοχές σου στα ελατήρια θα δουλέψουν σωστά με 40άρι. Δοκίμασε να κατέβεις σε 50άρι και βλέπουμε. Σου προτείνω το Mobil 1 15W50 που είναι Group IV/V και ένα από τα καλύτερα overall 50άρια της αγοράς.
Και εγω σε 50αρι σκεφτομουν αλλα μηπως το 15 ερχεται λιγο χοντρο για κρυες εκινησεις ελεγα για 5-50 τι λες και εσυ.
To Mobil 1 15W50 είναι Made in USA ενώ το 5W50 δεν είναι χωρίς να σημαίνει ότι το 5W50 δεν είναι καλό - κάθε άλλο φυσικά.
Το M1 15W50 έχει πιο κλειστό ιξώδες άρα καλύτερη αντοχή ιξώδους σε βάθος χρόνου-χρήσης.
Τέλος το M1 15W50 έχει ένα από τα καλύτερο Pour Point στην κλάση των 15W (-42C), εφάμμιλο με το AMSOIL AME 15W40 (-42C) και υποδεέστερο μόνο από το αντίστοιχο ης RED LINE (-45C).ευχαριστω πολυ φιλε μου βεβαια ξεχασα να αναφερω οτι το μοτερ απο τοτε που μπηκαν τα 10-60 δουλευει με 1,2 1,4 ob και 1 bar σταθερο αυτος ηταν και ο λογος που επελεξα αυτα τα λαδια συν οτι σε διαφορα σαιτ με βελτιωμενα 200-250 ιππων επιλεγονταν τα συγγεκριμενα λαδια
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Τέλος το M1 15W50 έχει ένα από τα καλύτερο Pour Point στην κλάση των 15W (-42C), εφάμμιλο με το AMSOIL AME 15W40 (-42C) και υποδεέστερο μόνο από το αντίστοιχο ης RED LINE (-45C).Ότι ξεκινάει άνετα το Μ1 15/50 σε -15C είναι σίγουρο. Το λάδι αν και παχύρρευστο σε τέτοιες θερμοκρασίες (όπως το βλέπω στη κατάψυξή μου) στο αυτοκίνητο το χειμώνα μετά από Σ/Κ σε χιονοδρομικά, ξεκινάει μια χαρά χωρίς να ζορίζει τη μίζα. Αν είναι πολύ χοντρό και δεν έχει ροή και ελαττωματική λίπανση δεν ξέρω - πάντως ξεκινάει.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το λάδι αν και παχύρρευστο σε τέτοιες θερμοκρασίες (όπως το βλέπω στη κατάψυξή μου) .Το εχεις βαλει στην καταψυξη??
Περι λιπαντικών γενικώς