-
Σκοπός αυτής θεματικής ενότητας είναι να χρησιμοποιηθεί σαν ένα τελευταίο αντίο στον Μίκαελ Σουμάχερ ελπίζοντας ταυτόχρονα να μην χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία από μερικούς για χλευασμό κτλ...
'You know the song 'My Way'? I'd say that fits the way I feel.'
Michael Schumacher, Brazil 22, 2006And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, Ill say it clear,
Ill state my case, of which Im certain.Ive lived a life thats full.
Ive traveled each and evry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.Regrets, Ive had a few;
But then again, too few to mention.
I did what I had to do
And saw it through without exemption.I planned each charted course;
Each careful step along the byway,
But more, much more than this,
I did it my way.Yes, there were times, Im sure you knew
When I bit off more than I could chew.
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall;
And did it my way.Ive loved, Ive laughed and cried.
Ive had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.To think I did all that;
And may I say - not in a shy way,
No, oh no not me,
I did it my way.For what is a man, what has he got?
If not himself, then he has naught.
To say the things he truly feels;
And not the words of one who kneels.
The record shows I took the blows -
And did it my way!*Παρακολουθώντας τη πορεία του Σούμι, από το 1992 (Μονακό), ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα έρθει η στιγμή που ο κόσμος θα μιλάει για την αποχώρησή του. Ο τελευταίος του αγώνας, είχε αρκετά στοιχεία που χαρακτήρισαν την όλη πορεία του, τα τελευταία 16 χρόνια..
Το πάθος του για τη νίκη είναι κατά την άποψή μου, μοναδικό. Όταν πιέζεις στο όριο στο τελευταίο γύρο γνωρίζοντας ότι δεν έχεις χρόνο να φτάσεις τον αντίπαλό σου (Button) είναι κάτι μοναδικό. Ακόμα πιο μοναδικό είναι το γεγονός ότι αυτό έχει επαναληφθεί αρκετές φορές. Αυτό μου άρεσε πάντα στον ΜΣ, πότε δεν έπαιρνε τίποτα για δεδομένο. Εκεί που οι άλλοι οδηγοί έμπαιναν σε “safe mode” μετά τους τελευταίους ανεφοδιασμούς λέγοντας πως δε μπορούσαν να περάσουν στη πίστα, ο ΜΣ αντιθέτως πίεζε στα όρια μέχρι και στη γραμμή του τερματισμού με αντίπαλο τον ίδιο του τον αδερφό (Μονακό 2005). Στην ίδια πίστα το 2003 τον έβλεπες να πιέζει μετά τους ανεφοδιασμούς για να κλείσει τη διαφορά από τους Κιμι και Μοντόγια που είχε εκτοξευθεί στα 20 δευτ. για να τη φτάσει στο 1ο δευτ. ένα γύρο πριν το τέλος? Γιατί? Μόνο και μόνο γιατί πάντα πίστευε ότι τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο σε αντίθεση με άλλους. Ποιος άλλος θα έκανε τέτοιο «μπάσιμο» πάνω στη γραμμή του τερματισμού όπως έκανε ο ΜΣ στο αδερφό του, προσπερνώντας μάλιστα τον team mate κάποια μέτρα πριν και όλα αυτά στο τελευταίο γύρο στη πιο δύσκολη πίστα της σεζόν. Το 2002, στη Γαλλία, ο ΜΣ δήλωνε μετά τον αγώνα ότι ενώ ήξερε ότι δεν μπορεί να προσπεράσει, δε ήθελε να δώσει ανάσα στο Κιμι περιμένοντας το αναπάντεχο… όπως και συνέβει…. Όπως και φέτος στον Καναδά πάλι με τον Κίμι στο τελευταίο γύρο…
Πέρα από τους αγώνες που έμειναν στην ιστορία είναι σημαντικό να σταθούμε στο πως αυτός ο άνθρωπος κατάφερε να τρέξει τη τελευταία του χρονιά και το τελευταίο του αγώνα σαν να ήταν ο 1ος της καριέρας του προσπαθώντας να «αποδείξει» ότι του αξίζει η θέση που του έχουν δώσει. Θυμηθείτε απλά τον Μίκα Χάκκινεν το 2001, που έχοντας πάρει την απόφασή του να τελειώσει τη καριέρα του, είχε χάσει το ενδιαφέρον του με αποτέλεσμα να χάνει μάχες συχνά από τον Coulthard. Προφανώς δε θέλω να θίξω τις ικανότητες του Φιλανδού και κανείς δε μπορεί να τον κατηγορήσει γιατί πολλοί άλλοι οδηγοί έκαναν το ίδιο και αυτό είναι το λογικό να γίνει….. Όχι όμως για τον ΜΣ. Με τη διαφορά στους 25 βαθμούς κατάφερε να την μηδενίσει και να παλέψει σα να ήταν η 1η του σεζόν στη Φόρμουλα 1. Βάλτε μέσα σε αυτό την ηλικία του και τις επιτυχίες που είχε τα προηγούμενα χρόνια και απλά σε αφήνει άφωνο.
Πως γίνεται ένας οδηγός σε τέτοια ηλικία έχοντας κατακτήσει τα πάντα να έχει ακόμα αυτό το πάθος για τη νίκη και το οποίο μεταφραζόταν πάνω στο podium με μοναδικό τρόπο?
Πως γίνεται ένας οδηγός φθάνοντας στο τέλος της καριέρας του να μπορεί να ανταγωνίζεται με άνεση τον πεινασμένο για διακρίσεις team mate του?
Πως γίνεται ένας οδηγός που είναι 2ος σε κατάταξη συμμετοχών σε GP να μην είχε ποτέ κακή περίοδο στα 16 αυτά χρόνια? Ναι είχε κακούς αγώνες…. αλλά ποτέ δεν είχε κακή περίοδο.
Πως γίνεται ένας οδηγός να πείθει τόσο πολύ στο ντεμπούτο του παρόλο που εγκατέλειψε ώστε μια αντίπαλη ομάδα να απολύει τον οδηγό της για να αρπάξει την ευκαιρία να τον αποκτήσει πριν από οποιονδήποτε άλλον?
Πως γίνεται ένας οδηγός να καταφέρνει να ενώσει 2 λαούς με τέτοιο μοναδικό τρόπο ώστε οι Γερμανοί να υποστηρίζουν περισσότερο τη Φεράρι και τον ΜΣ από ότι τις ομάδες Γερμανικής προέλευσης?
Τα πάντα γίνονται αν λέγεσαι Michael Schumacher…..
Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του σε μια πίστα που έβλεπε για 1η φορά και χωρίς να έχει κάνει δοκιμές εξέλιξης κατάφερε να γράψει χρόνο καλύτερο από τον team mate του αναγκάζοντας την Benetton να απολύσει τον οδηγό της για να έχει στον αμέσως επόμενο αγώνα τον Γερμανό.
Η δήλωση του 3ις παγκόσμιου πρωταθλητή Nelson Piquet (και team mate του ΜΣ) στο ντεμπούτο του ΜΣ με τη Benetton ότι θέλει να δώσει ένα «μάθημα» στον μικρό Michael Schumacher έχοντας βρει αυτό το κάτι τελευταίο που θα του έδινε λίγη ευχαρίστηση πριν αποχωρήσει από την ενεργό δράση και να μη τα καταφέρνει χάνοντας στα δοκιμαστικά (όπως και στον αγώνα) και ενώ προσπαθούσε να χτυπήσει το χρόνο που είχε πετύχει ο ΜΣ…
Ο αγώνας στο Ευρωπαϊκό GP το 1995, γυρίζοντας σε δικούς του ρυθμούς καταφέρνοντας έτσι να φτάσει 2 γύρους πριν το τέλος τον πρωτοπόρο Αλεσί και να τον προσπερνά στο παλιό NGK chicane από την εξωτερική (!!!) αφήνοντας άφωνο το χώρο της Φόρμουλα 1. Χαρακτηριστικά θυμάμαι δήλωση του Murray, να λέει πως έμεινε εντυπωσιασμένος από αυτό το προσπέρασμα αφού μετά βιας χωράει να περάσει καθαρά ένα μονοθέσιο…. πόσο μάλλον δυο πλάι πλάι 2 γύρους πριν το τέλος και προσπέρασμα από την εξωτερική για τη 1η θέση!
Η σεζόν του 1996…. 1η χρονιά στη Φεράρι…. με ένα μονοθέσιο χειρότερο των Williams και Benetton κατάφερε να την φέρει στη 2η θέση των κατασκευαστών και να πάρει 3 εντυπωσιακές νίκες. Ειδικά στην Ισπανία που ενώ είχε σιγουρέψει τη διαφορά και έχοντας χάσει 2 κυλίνδρους συνέχιζε να πιέζει αυξάνοντας τη διαφορά με ρυθμό των 2 δευτ. (ενώ πριν έφθανε και τα 4 δευτ. στο γύρο) και αυτό με ένα μονοθέσιο που είχε για παρατσούκλι «κόκκινο φορτηγό»!!!
Στο Μονακό το 1997, το μισό grid είχε εξόδους από τη βροχή ωστόσο για τον ΜΣ ήταν σα να έτρεχε σε στεγνό οδόστρωμα αφού για μια ακόμη φορά ο ρυθμός του ήταν καταιγιστικός. Μετά τον αγώνα ο Coulthard δήλωνε για τον ΜΣ.. «so he drives better…»
Το 2000 στη Σουζούκα δήλωσε πως θέλει να τελειώσει το πρωτάθλημα εκεί και να μην οδηγήσει συντηρητικά μιας και είχε το πλεονέκτημα…. και πάλι τα κατάφερε! Μια από τις πιο εντυπωσιακές μάχες για τη pole position και η μεγαλύτερη στη μεταξύ τους μάχη (Χάκινεν-Σουμάχερ).
Το 2003 ο Irvine δήλωνε πως ο μόνος που μπορεί να κερδίσει τον Michael Schumacher…. είναι.. η Michelin δείχνοντας έτσι το πόσο σημαντικό ρόλο έπαιζαν αυτά. Φυσικά από τη πλευρά της Bridgestone η μόνη δυνατή ομάδα ήταν η Φεράρι… με αποτέλεσμα όταν σε κάποια πίστα το πλεονέκτημα το είχε η Bridgestone, οι αντίπαλοι της Φεράρι θα τερμάτιζαν πίσω τους…. όταν όμως το πλεονέκτημα το είχε η Michelin τότε έβλεπες τη Φεράρι να τρώει γύρο και να τερματίζει εκτός 6αδας…. Και όμως για μια ακόμη φορά ο Σούμι τα κατάφερε κερδίζοντας το τίτλο!!!
Δε θέλω να συνεχίσω άλλο αναφέροντας παλιότερους αγώνες γιατί απλά είναι πάρα πολλοί! Θέλω να σταθώ για τελευταία φορά στο φετινό αγώνα της σεζόν. Αν το 98 στην Ουγγαρία ο ΜΣ έπρεπε να γυρίζει σε ρυθμό δοκιμαστικών για 19 γύρους…. Στη Βραζιλία το έκανε για όλο τον αγώνα σχεδόν. Στη μάχη με τον Fisichella μπορούσες να δεις πως εκμεταλλευόταν όλο το πλάτος της πίστας πατώντας στα curb ανεβάζοντας την αδρεναλίνη στο όριο… Μετά την έξοδο από τα pits που είχε αλλάξει ελαστικά λόγω προβλήματος, η διαφορά από τον Μάσσα ήταν 1 γύρος (ήταν λίγα μέτρα πίσω), μετά το τέλος του αγώνα… η διαφορά είχε πέσει στα 24 δευτ. χωρίς ο Μάσσα να έχει εμπόδιο μπροστά του σε αντίθεση με το Σούμι! Η δε διαφορά από το Φισικέλα ήταν στα 70 δευτ. και όχι μόνο κάλυψε ο Γερμανός τη διαφορά, τον προσπέρασε κιόλας αφήνοντάς τον πίσω 6 δευτ. στο τέλος του αγώνα (!!)… και αν τα λόγια αυτά μπορεί να θεωρηθούν υπερβολή επειδή είμαι οπαδός του, τότε δείτε τι είπε ο Μπριατόρε με τη λήξη του αγώνα:
Renault team boss Flavio Briatore also paid tribute to Schumacher following his amazing drive at Interlagos.[i]
'I think today we have to show great respect for Michael Schumacher, because what he's done today will go down in the history of F1,' Briatore told RAI television. 'He was flying. I don't know what he had but he was literally flying.[/i]Το τελευταίο κεφάλαιο του Michael Schumacher, 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, μόλις έκλεισε και μαζί με αυτόν σταματώ και εγώ να έχω το ίδιο ενδιαφέρον για τη Φόρμουλα 1. Δεν ξέρω αν θα ξαναδώ αγώνα αφού πλέον δε με ενδιαφέρει η εξέλιξή του. Έκανα το «λάθος» να υποστηρίξω οδηγό αντί για ομάδα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι υπάρχει ημερομηνία λήξεως… Για το μόνο που μετανιώνω είναι ότι στα 2 τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν 2 ευκαιρίες να τον δω από κοντά να αγωνίζεται και δεν τις «άρπαξα» πιστεύοντας πως ο ΜΣ δε θα αποχωρούσε τόσο….σύντομα….
Καλή συνέχεια Schumi στη ζωή σου και στην οικογένειά σου…. για μένα, φεύγεις σαν Νο.1… αντίο….
-
Σκοπός αυτής θεματικής ενότητας είναι να χρησιμοποιηθεί σαν ένα τελευταίο αντίο στον Μίκαελ Σουμάχερ ελπίζοντας ταυτόχρονα να μην χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία από μερικούς για χλευασμό κτλ...
'You know the song 'My Way'? I'd say that fits the way I feel.'
Michael Schumacher, Brazil 22, 2006And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, Ill say it clear,
Ill state my case, of which Im certain.Ive lived a life thats full.
Ive traveled each and evry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.Regrets, Ive had a few;
But then again, too few to mention.
I did what I had to do
And saw it through without exemption.I planned each charted course;
Each careful step along the byway,
But more, much more than this,
I did it my way.Yes, there were times, Im sure you knew
When I bit off more than I could chew.
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall;
And did it my way.Ive loved, Ive laughed and cried.
Ive had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.To think I did all that;
And may I say - not in a shy way,
No, oh no not me,
I did it my way.For what is a man, what has he got?
If not himself, then he has naught.
To say the things he truly feels;
And not the words of one who kneels.
The record shows I took the blows -
And did it my way!*Παρακολουθώντας τη πορεία του Σούμι, από το 1992 (Μονακό), ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα έρθει η στιγμή που ο κόσμος θα μιλάει για την αποχώρησή του. Ο τελευταίος του αγώνας, είχε αρκετά στοιχεία που χαρακτήρισαν την όλη πορεία του, τα τελευταία 16 χρόνια..
Το πάθος του για τη νίκη είναι κατά την άποψή μου, μοναδικό. Όταν πιέζεις στο όριο στο τελευταίο γύρο γνωρίζοντας ότι δεν έχεις χρόνο να φτάσεις τον αντίπαλό σου (Button) είναι κάτι μοναδικό. Ακόμα πιο μοναδικό είναι το γεγονός ότι αυτό έχει επαναληφθεί αρκετές φορές. Αυτό μου άρεσε πάντα στον ΜΣ, πότε δεν έπαιρνε τίποτα για δεδομένο. Εκεί που οι άλλοι οδηγοί έμπαιναν σε “safe mode” μετά τους τελευταίους ανεφοδιασμούς λέγοντας πως δε μπορούσαν να περάσουν στη πίστα, ο ΜΣ αντιθέτως πίεζε στα όρια μέχρι και στη γραμμή του τερματισμού με αντίπαλο τον ίδιο του τον αδερφό (Μονακό 2005). Στην ίδια πίστα το 2003 τον έβλεπες να πιέζει μετά τους ανεφοδιασμούς για να κλείσει τη διαφορά από τους Κιμι και Μοντόγια που είχε εκτοξευθεί στα 20 δευτ. για να τη φτάσει στο 1ο δευτ. ένα γύρο πριν το τέλος? Γιατί? Μόνο και μόνο γιατί πάντα πίστευε ότι τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο σε αντίθεση με άλλους. Ποιος άλλος θα έκανε τέτοιο «μπάσιμο» πάνω στη γραμμή του τερματισμού όπως έκανε ο ΜΣ στο αδερφό του, προσπερνώντας μάλιστα τον team mate κάποια μέτρα πριν και όλα αυτά στο τελευταίο γύρο στη πιο δύσκολη πίστα της σεζόν. Το 2002, στη Γαλλία, ο ΜΣ δήλωνε μετά τον αγώνα ότι ενώ ήξερε ότι δεν μπορεί να προσπεράσει, δε ήθελε να δώσει ανάσα στο Κιμι περιμένοντας το αναπάντεχο… όπως και συνέβει…. Όπως και φέτος στον Καναδά πάλι με τον Κίμι στο τελευταίο γύρο…
Πέρα από τους αγώνες που έμειναν στην ιστορία είναι σημαντικό να σταθούμε στο πως αυτός ο άνθρωπος κατάφερε να τρέξει τη τελευταία του χρονιά και το τελευταίο του αγώνα σαν να ήταν ο 1ος της καριέρας του προσπαθώντας να «αποδείξει» ότι του αξίζει η θέση που του έχουν δώσει. Θυμηθείτε απλά τον Μίκα Χάκκινεν το 2001, που έχοντας πάρει την απόφασή του να τελειώσει τη καριέρα του, είχε χάσει το ενδιαφέρον του με αποτέλεσμα να χάνει μάχες συχνά από τον Coulthard. Προφανώς δε θέλω να θίξω τις ικανότητες του Φιλανδού και κανείς δε μπορεί να τον κατηγορήσει γιατί πολλοί άλλοι οδηγοί έκαναν το ίδιο και αυτό είναι το λογικό να γίνει….. Όχι όμως για τον ΜΣ. Με τη διαφορά στους 25 βαθμούς κατάφερε να την μηδενίσει και να παλέψει σα να ήταν η 1η του σεζόν στη Φόρμουλα 1. Βάλτε μέσα σε αυτό την ηλικία του και τις επιτυχίες που είχε τα προηγούμενα χρόνια και απλά σε αφήνει άφωνο.
Πως γίνεται ένας οδηγός σε τέτοια ηλικία έχοντας κατακτήσει τα πάντα να έχει ακόμα αυτό το πάθος για τη νίκη και το οποίο μεταφραζόταν πάνω στο podium με μοναδικό τρόπο?
Πως γίνεται ένας οδηγός φθάνοντας στο τέλος της καριέρας του να μπορεί να ανταγωνίζεται με άνεση τον πεινασμένο για διακρίσεις team mate του?
Πως γίνεται ένας οδηγός που είναι 2ος σε κατάταξη συμμετοχών σε GP να μην είχε ποτέ κακή περίοδο στα 16 αυτά χρόνια? Ναι είχε κακούς αγώνες…. αλλά ποτέ δεν είχε κακή περίοδο.
Πως γίνεται ένας οδηγός να πείθει τόσο πολύ στο ντεμπούτο του παρόλο που εγκατέλειψε ώστε μια αντίπαλη ομάδα να απολύει τον οδηγό της για να αρπάξει την ευκαιρία να τον αποκτήσει πριν από οποιονδήποτε άλλον?
Πως γίνεται ένας οδηγός να καταφέρνει να ενώσει 2 λαούς με τέτοιο μοναδικό τρόπο ώστε οι Γερμανοί να υποστηρίζουν περισσότερο τη Φεράρι και τον ΜΣ από ότι τις ομάδες Γερμανικής προέλευσης?
Τα πάντα γίνονται αν λέγεσαι Michael Schumacher…..
Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του σε μια πίστα που έβλεπε για 1η φορά και χωρίς να έχει κάνει δοκιμές εξέλιξης κατάφερε να γράψει χρόνο καλύτερο από τον team mate του αναγκάζοντας την Benetton να απολύσει τον οδηγό της για να έχει στον αμέσως επόμενο αγώνα τον Γερμανό.
Η δήλωση του 3ις παγκόσμιου πρωταθλητή Nelson Piquet (και team mate του ΜΣ) στο ντεμπούτο του ΜΣ με τη Benetton ότι θέλει να δώσει ένα «μάθημα» στον μικρό Michael Schumacher έχοντας βρει αυτό το κάτι τελευταίο που θα του έδινε λίγη ευχαρίστηση πριν αποχωρήσει από την ενεργό δράση και να μη τα καταφέρνει χάνοντας στα δοκιμαστικά (όπως και στον αγώνα) και ενώ προσπαθούσε να χτυπήσει το χρόνο που είχε πετύχει ο ΜΣ…
Ο αγώνας στο Ευρωπαϊκό GP το 1995, γυρίζοντας σε δικούς του ρυθμούς καταφέρνοντας έτσι να φτάσει 2 γύρους πριν το τέλος τον πρωτοπόρο Αλεσί και να τον προσπερνά στο παλιό NGK chicane από την εξωτερική (!!!) αφήνοντας άφωνο το χώρο της Φόρμουλα 1. Χαρακτηριστικά θυμάμαι δήλωση του Murray, να λέει πως έμεινε εντυπωσιασμένος από αυτό το προσπέρασμα αφού μετά βιας χωράει να περάσει καθαρά ένα μονοθέσιο…. πόσο μάλλον δυο πλάι πλάι 2 γύρους πριν το τέλος και προσπέρασμα από την εξωτερική για τη 1η θέση!
Η σεζόν του 1996…. 1η χρονιά στη Φεράρι…. με ένα μονοθέσιο χειρότερο των Williams και Benetton κατάφερε να την φέρει στη 2η θέση των κατασκευαστών και να πάρει 3 εντυπωσιακές νίκες. Ειδικά στην Ισπανία που ενώ είχε σιγουρέψει τη διαφορά και έχοντας χάσει 2 κυλίνδρους συνέχιζε να πιέζει αυξάνοντας τη διαφορά με ρυθμό των 2 δευτ. (ενώ πριν έφθανε και τα 4 δευτ. στο γύρο) και αυτό με ένα μονοθέσιο που είχε για παρατσούκλι «κόκκινο φορτηγό»!!!
Στο Μονακό το 1997, το μισό grid είχε εξόδους από τη βροχή ωστόσο για τον ΜΣ ήταν σα να έτρεχε σε στεγνό οδόστρωμα αφού για μια ακόμη φορά ο ρυθμός του ήταν καταιγιστικός. Μετά τον αγώνα ο Coulthard δήλωνε για τον ΜΣ.. «so he drives better…»
Το 2000 στη Σουζούκα δήλωσε πως θέλει να τελειώσει το πρωτάθλημα εκεί και να μην οδηγήσει συντηρητικά μιας και είχε το πλεονέκτημα…. και πάλι τα κατάφερε! Μια από τις πιο εντυπωσιακές μάχες για τη pole position και η μεγαλύτερη στη μεταξύ τους μάχη (Χάκινεν-Σουμάχερ).
Το 2003 ο Irvine δήλωνε πως ο μόνος που μπορεί να κερδίσει τον Michael Schumacher…. είναι.. η Michelin δείχνοντας έτσι το πόσο σημαντικό ρόλο έπαιζαν αυτά. Φυσικά από τη πλευρά της Bridgestone η μόνη δυνατή ομάδα ήταν η Φεράρι… με αποτέλεσμα όταν σε κάποια πίστα το πλεονέκτημα το είχε η Bridgestone, οι αντίπαλοι της Φεράρι θα τερμάτιζαν πίσω τους…. όταν όμως το πλεονέκτημα το είχε η Michelin τότε έβλεπες τη Φεράρι να τρώει γύρο και να τερματίζει εκτός 6αδας…. Και όμως για μια ακόμη φορά ο Σούμι τα κατάφερε κερδίζοντας το τίτλο!!!
Δε θέλω να συνεχίσω άλλο αναφέροντας παλιότερους αγώνες γιατί απλά είναι πάρα πολλοί! Θέλω να σταθώ για τελευταία φορά στο φετινό αγώνα της σεζόν. Αν το 98 στην Ουγγαρία ο ΜΣ έπρεπε να γυρίζει σε ρυθμό δοκιμαστικών για 19 γύρους…. Στη Βραζιλία το έκανε για όλο τον αγώνα σχεδόν. Στη μάχη με τον Fisichella μπορούσες να δεις πως εκμεταλλευόταν όλο το πλάτος της πίστας πατώντας στα curb ανεβάζοντας την αδρεναλίνη στο όριο… Μετά την έξοδο από τα pits που είχε αλλάξει ελαστικά λόγω προβλήματος, η διαφορά από τον Μάσσα ήταν 1 γύρος (ήταν λίγα μέτρα πίσω), μετά το τέλος του αγώνα… η διαφορά είχε πέσει στα 24 δευτ. χωρίς ο Μάσσα να έχει εμπόδιο μπροστά του σε αντίθεση με το Σούμι! Η δε διαφορά από το Φισικέλα ήταν στα 70 δευτ. και όχι μόνο κάλυψε ο Γερμανός τη διαφορά, τον προσπέρασε κιόλας αφήνοντάς τον πίσω 6 δευτ. στο τέλος του αγώνα (!!)… και αν τα λόγια αυτά μπορεί να θεωρηθούν υπερβολή επειδή είμαι οπαδός του, τότε δείτε τι είπε ο Μπριατόρε με τη λήξη του αγώνα:
Renault team boss Flavio Briatore also paid tribute to Schumacher following his amazing drive at Interlagos.[i]
'I think today we have to show great respect for Michael Schumacher, because what he's done today will go down in the history of F1,' Briatore told RAI television. 'He was flying. I don't know what he had but he was literally flying.[/i]Το τελευταίο κεφάλαιο του Michael Schumacher, 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, μόλις έκλεισε και μαζί με αυτόν σταματώ και εγώ να έχω το ίδιο ενδιαφέρον για τη Φόρμουλα 1. Δεν ξέρω αν θα ξαναδώ αγώνα αφού πλέον δε με ενδιαφέρει η εξέλιξή του. Έκανα το «λάθος» να υποστηρίξω οδηγό αντί για ομάδα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι υπάρχει ημερομηνία λήξεως… Για το μόνο που μετανιώνω είναι ότι στα 2 τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν 2 ευκαιρίες να τον δω από κοντά να αγωνίζεται και δεν τις «άρπαξα» πιστεύοντας πως ο ΜΣ δε θα αποχωρούσε τόσο….σύντομα….
Καλή συνέχεια Schumi στη ζωή σου και στην οικογένειά σου…. για μένα, φεύγεις σαν Νο.1… αντίο….
-
Σκοπός αυτής θεματικής ενότητας είναι να χρησιμοποιηθεί σαν ένα τελευταίο αντίο στον Μίκαελ Σουμάχερ ελπίζοντας ταυτόχρονα να μην χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία από μερικούς για χλευασμό κτλ...
'You know the song 'My Way'? I'd say that fits the way I feel.'
Michael Schumacher, Brazil 22, 2006And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, Ill say it clear,
Ill state my case, of which Im certain.Ive lived a life thats full.
Ive traveled each and evry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.Regrets, Ive had a few;
But then again, too few to mention.
I did what I had to do
And saw it through without exemption.I planned each charted course;
Each careful step along the byway,
But more, much more than this,
I did it my way.Yes, there were times, Im sure you knew
When I bit off more than I could chew.
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall;
And did it my way.Ive loved, Ive laughed and cried.
Ive had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.To think I did all that;
And may I say - not in a shy way,
No, oh no not me,
I did it my way.For what is a man, what has he got?
If not himself, then he has naught.
To say the things he truly feels;
And not the words of one who kneels.
The record shows I took the blows -
And did it my way!*Παρακολουθώντας τη πορεία του Σούμι, από το 1992 (Μονακό), ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα έρθει η στιγμή που ο κόσμος θα μιλάει για την αποχώρησή του. Ο τελευταίος του αγώνας, είχε αρκετά στοιχεία που χαρακτήρισαν την όλη πορεία του, τα τελευταία 16 χρόνια..
Το πάθος του για τη νίκη είναι κατά την άποψή μου, μοναδικό. Όταν πιέζεις στο όριο στο τελευταίο γύρο γνωρίζοντας ότι δεν έχεις χρόνο να φτάσεις τον αντίπαλό σου (Button) είναι κάτι μοναδικό. Ακόμα πιο μοναδικό είναι το γεγονός ότι αυτό έχει επαναληφθεί αρκετές φορές. Αυτό μου άρεσε πάντα στον ΜΣ, πότε δεν έπαιρνε τίποτα για δεδομένο. Εκεί που οι άλλοι οδηγοί έμπαιναν σε “safe mode” μετά τους τελευταίους ανεφοδιασμούς λέγοντας πως δε μπορούσαν να περάσουν στη πίστα, ο ΜΣ αντιθέτως πίεζε στα όρια μέχρι και στη γραμμή του τερματισμού με αντίπαλο τον ίδιο του τον αδερφό (Μονακό 2005). Στην ίδια πίστα το 2003 τον έβλεπες να πιέζει μετά τους ανεφοδιασμούς για να κλείσει τη διαφορά από τους Κιμι και Μοντόγια που είχε εκτοξευθεί στα 20 δευτ. για να τη φτάσει στο 1ο δευτ. ένα γύρο πριν το τέλος? Γιατί? Μόνο και μόνο γιατί πάντα πίστευε ότι τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο σε αντίθεση με άλλους. Ποιος άλλος θα έκανε τέτοιο «μπάσιμο» πάνω στη γραμμή του τερματισμού όπως έκανε ο ΜΣ στο αδερφό του, προσπερνώντας μάλιστα τον team mate κάποια μέτρα πριν και όλα αυτά στο τελευταίο γύρο στη πιο δύσκολη πίστα της σεζόν. Το 2002, στη Γαλλία, ο ΜΣ δήλωνε μετά τον αγώνα ότι ενώ ήξερε ότι δεν μπορεί να προσπεράσει, δε ήθελε να δώσει ανάσα στο Κιμι περιμένοντας το αναπάντεχο… όπως και συνέβει…. Όπως και φέτος στον Καναδά πάλι με τον Κίμι στο τελευταίο γύρο…
Πέρα από τους αγώνες που έμειναν στην ιστορία είναι σημαντικό να σταθούμε στο πως αυτός ο άνθρωπος κατάφερε να τρέξει τη τελευταία του χρονιά και το τελευταίο του αγώνα σαν να ήταν ο 1ος της καριέρας του προσπαθώντας να «αποδείξει» ότι του αξίζει η θέση που του έχουν δώσει. Θυμηθείτε απλά τον Μίκα Χάκκινεν το 2001, που έχοντας πάρει την απόφασή του να τελειώσει τη καριέρα του, είχε χάσει το ενδιαφέρον του με αποτέλεσμα να χάνει μάχες συχνά από τον Coulthard. Προφανώς δε θέλω να θίξω τις ικανότητες του Φιλανδού και κανείς δε μπορεί να τον κατηγορήσει γιατί πολλοί άλλοι οδηγοί έκαναν το ίδιο και αυτό είναι το λογικό να γίνει….. Όχι όμως για τον ΜΣ. Με τη διαφορά στους 25 βαθμούς κατάφερε να την μηδενίσει και να παλέψει σα να ήταν η 1η του σεζόν στη Φόρμουλα 1. Βάλτε μέσα σε αυτό την ηλικία του και τις επιτυχίες που είχε τα προηγούμενα χρόνια και απλά σε αφήνει άφωνο.
Πως γίνεται ένας οδηγός σε τέτοια ηλικία έχοντας κατακτήσει τα πάντα να έχει ακόμα αυτό το πάθος για τη νίκη και το οποίο μεταφραζόταν πάνω στο podium με μοναδικό τρόπο?
Πως γίνεται ένας οδηγός φθάνοντας στο τέλος της καριέρας του να μπορεί να ανταγωνίζεται με άνεση τον πεινασμένο για διακρίσεις team mate του?
Πως γίνεται ένας οδηγός που είναι 2ος σε κατάταξη συμμετοχών σε GP να μην είχε ποτέ κακή περίοδο στα 16 αυτά χρόνια? Ναι είχε κακούς αγώνες…. αλλά ποτέ δεν είχε κακή περίοδο.
Πως γίνεται ένας οδηγός να πείθει τόσο πολύ στο ντεμπούτο του παρόλο που εγκατέλειψε ώστε μια αντίπαλη ομάδα να απολύει τον οδηγό της για να αρπάξει την ευκαιρία να τον αποκτήσει πριν από οποιονδήποτε άλλον?
Πως γίνεται ένας οδηγός να καταφέρνει να ενώσει 2 λαούς με τέτοιο μοναδικό τρόπο ώστε οι Γερμανοί να υποστηρίζουν περισσότερο τη Φεράρι και τον ΜΣ από ότι τις ομάδες Γερμανικής προέλευσης?
Τα πάντα γίνονται αν λέγεσαι Michael Schumacher…..
Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του σε μια πίστα που έβλεπε για 1η φορά και χωρίς να έχει κάνει δοκιμές εξέλιξης κατάφερε να γράψει χρόνο καλύτερο από τον team mate του αναγκάζοντας την Benetton να απολύσει τον οδηγό της για να έχει στον αμέσως επόμενο αγώνα τον Γερμανό.
Η δήλωση του 3ις παγκόσμιου πρωταθλητή Nelson Piquet (και team mate του ΜΣ) στο ντεμπούτο του ΜΣ με τη Benetton ότι θέλει να δώσει ένα «μάθημα» στον μικρό Michael Schumacher έχοντας βρει αυτό το κάτι τελευταίο που θα του έδινε λίγη ευχαρίστηση πριν αποχωρήσει από την ενεργό δράση και να μη τα καταφέρνει χάνοντας στα δοκιμαστικά (όπως και στον αγώνα) και ενώ προσπαθούσε να χτυπήσει το χρόνο που είχε πετύχει ο ΜΣ…
Ο αγώνας στο Ευρωπαϊκό GP το 1995, γυρίζοντας σε δικούς του ρυθμούς καταφέρνοντας έτσι να φτάσει 2 γύρους πριν το τέλος τον πρωτοπόρο Αλεσί και να τον προσπερνά στο παλιό NGK chicane από την εξωτερική (!!!) αφήνοντας άφωνο το χώρο της Φόρμουλα 1. Χαρακτηριστικά θυμάμαι δήλωση του Murray, να λέει πως έμεινε εντυπωσιασμένος από αυτό το προσπέρασμα αφού μετά βιας χωράει να περάσει καθαρά ένα μονοθέσιο…. πόσο μάλλον δυο πλάι πλάι 2 γύρους πριν το τέλος και προσπέρασμα από την εξωτερική για τη 1η θέση!
Η σεζόν του 1996…. 1η χρονιά στη Φεράρι…. με ένα μονοθέσιο χειρότερο των Williams και Benetton κατάφερε να την φέρει στη 2η θέση των κατασκευαστών και να πάρει 3 εντυπωσιακές νίκες. Ειδικά στην Ισπανία που ενώ είχε σιγουρέψει τη διαφορά και έχοντας χάσει 2 κυλίνδρους συνέχιζε να πιέζει αυξάνοντας τη διαφορά με ρυθμό των 2 δευτ. (ενώ πριν έφθανε και τα 4 δευτ. στο γύρο) και αυτό με ένα μονοθέσιο που είχε για παρατσούκλι «κόκκινο φορτηγό»!!!
Στο Μονακό το 1997, το μισό grid είχε εξόδους από τη βροχή ωστόσο για τον ΜΣ ήταν σα να έτρεχε σε στεγνό οδόστρωμα αφού για μια ακόμη φορά ο ρυθμός του ήταν καταιγιστικός. Μετά τον αγώνα ο Coulthard δήλωνε για τον ΜΣ.. «so he drives better…»
Το 2000 στη Σουζούκα δήλωσε πως θέλει να τελειώσει το πρωτάθλημα εκεί και να μην οδηγήσει συντηρητικά μιας και είχε το πλεονέκτημα…. και πάλι τα κατάφερε! Μια από τις πιο εντυπωσιακές μάχες για τη pole position και η μεγαλύτερη στη μεταξύ τους μάχη (Χάκινεν-Σουμάχερ).
Το 2003 ο Irvine δήλωνε πως ο μόνος που μπορεί να κερδίσει τον Michael Schumacher…. είναι.. η Michelin δείχνοντας έτσι το πόσο σημαντικό ρόλο έπαιζαν αυτά. Φυσικά από τη πλευρά της Bridgestone η μόνη δυνατή ομάδα ήταν η Φεράρι… με αποτέλεσμα όταν σε κάποια πίστα το πλεονέκτημα το είχε η Bridgestone, οι αντίπαλοι της Φεράρι θα τερμάτιζαν πίσω τους…. όταν όμως το πλεονέκτημα το είχε η Michelin τότε έβλεπες τη Φεράρι να τρώει γύρο και να τερματίζει εκτός 6αδας…. Και όμως για μια ακόμη φορά ο Σούμι τα κατάφερε κερδίζοντας το τίτλο!!!
Δε θέλω να συνεχίσω άλλο αναφέροντας παλιότερους αγώνες γιατί απλά είναι πάρα πολλοί! Θέλω να σταθώ για τελευταία φορά στο φετινό αγώνα της σεζόν. Αν το 98 στην Ουγγαρία ο ΜΣ έπρεπε να γυρίζει σε ρυθμό δοκιμαστικών για 19 γύρους…. Στη Βραζιλία το έκανε για όλο τον αγώνα σχεδόν. Στη μάχη με τον Fisichella μπορούσες να δεις πως εκμεταλλευόταν όλο το πλάτος της πίστας πατώντας στα curb ανεβάζοντας την αδρεναλίνη στο όριο… Μετά την έξοδο από τα pits που είχε αλλάξει ελαστικά λόγω προβλήματος, η διαφορά από τον Μάσσα ήταν 1 γύρος (ήταν λίγα μέτρα πίσω), μετά το τέλος του αγώνα… η διαφορά είχε πέσει στα 24 δευτ. χωρίς ο Μάσσα να έχει εμπόδιο μπροστά του σε αντίθεση με το Σούμι! Η δε διαφορά από το Φισικέλα ήταν στα 70 δευτ. και όχι μόνο κάλυψε ο Γερμανός τη διαφορά, τον προσπέρασε κιόλας αφήνοντάς τον πίσω 6 δευτ. στο τέλος του αγώνα (!!)… και αν τα λόγια αυτά μπορεί να θεωρηθούν υπερβολή επειδή είμαι οπαδός του, τότε δείτε τι είπε ο Μπριατόρε με τη λήξη του αγώνα:
Renault team boss Flavio Briatore also paid tribute to Schumacher following his amazing drive at Interlagos.[i]
'I think today we have to show great respect for Michael Schumacher, because what he's done today will go down in the history of F1,' Briatore told RAI television. 'He was flying. I don't know what he had but he was literally flying.[/i]Το τελευταίο κεφάλαιο του Michael Schumacher, 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, μόλις έκλεισε και μαζί με αυτόν σταματώ και εγώ να έχω το ίδιο ενδιαφέρον για τη Φόρμουλα 1. Δεν ξέρω αν θα ξαναδώ αγώνα αφού πλέον δε με ενδιαφέρει η εξέλιξή του. Έκανα το «λάθος» να υποστηρίξω οδηγό αντί για ομάδα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι υπάρχει ημερομηνία λήξεως… Για το μόνο που μετανιώνω είναι ότι στα 2 τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν 2 ευκαιρίες να τον δω από κοντά να αγωνίζεται και δεν τις «άρπαξα» πιστεύοντας πως ο ΜΣ δε θα αποχωρούσε τόσο….σύντομα….
Καλή συνέχεια Schumi στη ζωή σου και στην οικογένειά σου…. για μένα, φεύγεις σαν Νο.1… αντίο….
-
λυπαμαι που δεν τον ειδες γιαννη απο κοντα...
-
Εγώ από την άλλη είμαι πολύ ευτυχής που τον έχω δει να αγωνίζεται, τόσο από την τηλεόραση, όσο κι από κοντά. Θα σταθώ σε αυτές τις στιγμές, που έχουν μείνει για μένα σαν εμπειρίες ζωής... Δεν ήταν όλες οι φορές ευχάριστες, αλλά πιστεύω μόνο έτσι μπορείς να νιώσεις βαθύτερα την πορεία κάποιου, όταν βιώνεις καλές και κακές στιγμές του.
Ήμουν στην Hungaroring, το 1999, που είχα προαποφασίσει να πάω, αλλά έλειπε λόγω του ατυχήματος στο Silverstone...
Ήμουν στην Imola, το 2003... όταν είχε πεθάνει η μητέρα του τα ξημερώματα κι έτρεχε χωρίς αύριο, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη εκείνη τη χρονιά που άρχισε άσχημα.
Ο αδερφός μου, και νοητά κι εγώ μαζί, από το τηλέφωνο όλη την ώρα, στη Monza, το 2003, όταν και μετά από 3 εβδομάδες εξαντλητικών δοκιμών επέστρεψε δριμύτερος για να πάρει το δυσκολότερο ίσως πρωτάθλημα.
Ήμουν στο Hockenheim το 2004 (στο ωραιότερο, ίσως, ταξίδι που έχω κάνει ως τώρα στη ζωή μου, έχοντας και την τύχη να γνωρίσω από κοντά τον David Richards), όταν διέλυε τον ανταγωνισμό και το γερμανικό πλήθος παραληρούσε.
Ήμουν στο Istanbul Otodrom, το 2005, σε ένα από τους χειρότερους αγώνες της ζωής του, παλεύοντας με την μη-ανταγωνιστική Ferrari.
Ήμουν στο Καραϊσκάκη τον Αύγουστο του 2006 και πήδηξα στο χόρτο μετά τον αγώνα, προλαβαίνοντας να τον συνοδέψω σε απόσταση αναπνοής μέχρι τη φυσούνα....
Είμαι, τελικά, πανευτυχής που ξόδεψα αυτές τις αιματηρές μου οικονομίες χρόνων κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια για να μπορέσω να πηγαίνω σε αυτά τα Grand Prix και δε μετανιώνω σε καμία περίπτωση που έχανα τα νησιά και τα μπουζούκια που έτρεχαν οι φίλοι μου.
Και σίγουρα, κάποτε στα παιδιά μου θα λέω ότι πρόλαβα κι έζησα την εποχή αυτού του θρύλου (φανταστείτε π.χ. μετά από 30 χρόνια πώς θα μιλάμε για το 'τότε'...). Πρόλαβα να τα ζήσω μόλις μέχρι τα 23 μου χρόνια.
Το Νοέμβριο θα είμαι από τους πρώτους που θα πάρω την Αυτοβιογραφία του...
-
ναι οντως βγαίνει το βιβλίο μέσα στο Νόεμβρη. Από τους αγώνες που ανάφερες θα ήθελα πολύ να βρεθώ στη Μόνζα το 2003, όπως επίσης και στη Γερμανία το 95 όπου κέρδισε για 1η φορά και είχε σταματήσει το μονοθέσιο στη πίστα έχοντας σηκωθεί όρθιος πανυγηρίζοντας! Μοναδικές στιγμές! Ο κόσμος ήταν μοναδικός και στις 2 περιπτώσεις!
-
Ο χρήστης mschumacher έγραψε:
ναι οντως βγαίνει το βιβλίο μέσα στο Νόεμβρη. Από τους αγώνες που ανάφερες θα ήθελα πολύ να βρεθώ στη Μόνζα το 2003, όπως επίσης και στη Γερμανία το 95 όπου κέρδισε για 1η φορά και είχε σταματήσει το μονοθέσιο στη πίστα έχοντας σηκωθεί όρθιος πανυγηρίζοντας! Μοναδικές στιγμές! Ο κόσμος ήταν μοναδικός και στις 2 περιπτώσεις!Φίλε mschumacher, από τη Monza 2003 έχω βίντεο ΚΑΤΩ ακριβώς από το podium, λίγο πιό δίπλα από το ferrari crew που κρέμεται στα κάγκελα, με τη σαμπάνια να πετάγεται στην βιντεοκάμερα... Ο αδερφός μου να παλεύει πραγματικά να σταθεί και να καταγράψει τις σκηνές με Michael-Brawn στο βάθρο. Από τα πιό υπέροχα video που έχω με τον αδερφό μου στη συλλογή μας...
Το κοινό ήταν επίσης φοβερό στο Hockenheim 2004... Τη στιγμή που ο Raikkonen έχασε την πίσω του πτέρυγα βγαίνοντας από το τμήμα του Σταδίου την κατάλαβα από τις φωνές του πλήθους... Και να φανταστείς, καθόμουν ακριβώς στην άλλη άκρη της πίστας, στην έξοδο της Spitzkehre... καταλαβαίνεις δηλαδή για τί λαό μιλάμε...
Πάντως η Imola 2003 είναι ο συγκλονιστικότερος και συγκινητικότερος αγώνας που έχω βρεθεί... και νομίζω γενικά ένας από τους ιστορικότερους στη σύγχρονη ιστορία της F1.
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Φίλε mschumacher, από τη Monza 2003 έχω βίντεο ΚΑΤΩ ακριβώς από το podium, λίγο πιό δίπλα από το ferrari crew που κρέμεται στα κάγκελα, με τη σαμπάνια να πετάγεται στην βιντεοκάμερα... Ο αδερφός μου να παλεύει πραγματικά να σταθεί και να καταγράψει τις σκηνές με Michael-Brawn στο βάθρο. Από τα πιό υπέροχα video που έχω με τον αδερφό μου στη συλλογή μας...
Το κοινό ήταν επίσης φοβερό στο Hockenheim 2004... Τη στιγμή που ο Raikkonen έχασε την πίσω του πτέρυγα βγαίνοντας από το τμήμα του Σταδίου την κατάλαβα από τις φωνές του πλήθους... Και να φανταστείς, καθόμουν ακριβώς στην άλλη άκρη της πίστας, στην έξοδο της Spitzkehre... καταλαβαίνεις δηλαδή για τί λαό μιλάμε...
Πάντως η Imola 2003 είναι ο συγκλονιστικότερος και συγκινητικότερος αγώνας που έχω βρεθεί... και νομίζω γενικά ένας από τους ιστορικότερους στη σύγχρονη ιστορία της F1.
Η αποδοχή από τους φιλάθλους του είναι εντυπωσιακή. Εγώ έβλεπα τον αγώνα στη Μόνζα από TV και έβλεπα μια λαοθάλασσα να τρέχει να προλάβει τον ΜΣ στο podium! Και μέσα σε αυτούς και εσύ!
Πάντως δε θα ξεχάσω και το 2000 στην Ιαπωνία που στο τερματισμό του αγώνα και μέχρι ο ΜΣ να βρεθεί στο podium οι 'κορνες' που ηχούσαν από τις εξέδρες δεν σταμάτισαν καθόλου φτιάχνοντας το κατάλληλο κλίμα για το συγκεκριμένο αγώνα! -
Εγώ δεν είμαι οπαδός του Schumacher με την ποδοσφαιρική έννοια (δε λέω ότι αυτό εννοείς εσύ).
Είμαι οπαδός των άξιων και ικανών ανθρώπων. Και με αυτή τη λογική ήθελα να βλέπω το Michael να παίρνει όσα του άξιζαν.Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή το υπόλοιπο υλικό οδηγών στην F1 είναι πολύ κατώτερο του Michael. Απ'όσο έχω δει F1, δηλαδή από το 1991 ως σήμερα, μόνο ο Senna ήταν σε αυτό το κορυφαίο επίπεδο. Ο Hakkinen αξιότατος, αλλά μας κράτησε λίγο. Και η διάρκεια είναι επίσης πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό που διαχωρίζει το Michael από τους υπόλοιπους.
Τα όσα ξεχωρίζουν το Michael τα καταλαβαίνει κάποιος μόνο αν έχει τη διάθεση και τη γνώση να αναλύει κάποια πράγματα πέρα από τα αποτελέσματα.
Το μεγαλείο του δεν κρύβεται μόνο στις νίκες και στα πρωταθλήματα. Κρύβεται σε κάτι 5ες θέσεις, στις δοκιμές εξέλιξης και τα εμφανή αποτελέσματά τους σε σχέση με τους απλούς γύρους που γράφουν άλλοι, σε κάτι στιγμές που γενικά περνούν στο ντούκου αν δεν έχεις μάτια να τις δεις.Θα συνεχίσω να βλέπω Formula1, όπως συνέχισα και μετά το Senna, που σκοτώθηκε όταν μόλις είχα αρχίσει να δένομαι με το άθλημα. Για μένα η Formula1 με το Michael απλά απέκτησε άλλη διάσταση κι ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη για κάθε άνθρωπο που εμπλέκεται σε αυτήν, άρα και τις δικές μου προσδοκίες.
Δεν περιμένω να βρω τον επόμενο Schumacher, δε θα υπάρχει. Αλλά περιμένω να δω ποιός θα μου κινήσει το ενδιαφέρον ώστε να σκέφτομαι και γι'αυτόν: 'αξίζει να νικήσει, άρα πρέπει να νικήσει'.
-
Ο,τι και να γράψω θα είναι λίγο. Ευχαριστούμε που μοιραστήκατε τις σκέψεις και τις εντυπώσεις σας μαζί μας Προσωπικά, αν και παλιός οπαδός του Alain Prost, θεωρώ τον Michael Schumacher τον κορυφαίο οδηγό στην F1 όλων των εποχών!
- Πάντως θα είναι κρίμα μετά τον Μichael Schumacher να χαθεί και αυτός του forum, αν και τώρα που το σκέφτομαι, δεν ξερω αν έχω και 'γω διάθεση να συνεχίσω να ασχολούμαι με την F1 - και αυτό για πρώτη φορά ίσως από το 1978...
-
Εγώ ποτέ μου δεν τον χώνεψα (μόνο αυτή τη χρονιά και προς το τέλος, θα έλεγα ότι άλλαξα άποψη). Έκανε και αυτός λάθη του και μερικές ενέργειες που μόνο αντιαθλητικές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν.
Πάντα όμως αναγνώριζα ότι είναι ο καλύτερος πιλότος όλων των εποχών στην formula1.
Οι συνολικές του νίκες και τα πρωταθλήματά του, δεν είναι τυχαία.
Σίγουρα θα λείψει από το άθλημα σαν πιλότος. Στο καλό να πάει και καλή του τύχη. -
Κατά την άποψη μου ηταν και ο πιο ωραίος τρόπος να τελειώσει την καριέρα του και ο μεγάλος γερμανός. Μια εμφάνιση που δεν θα την θυμόμαστε για τους βαθμούς και για την θέση που τερμάτισε αλλά για τον τρόπο που οδήγησε.
Ο ΜS μας αποχαιρέτησε θυμίζοντας μας τους λόγους για τους οποίους οι πλειοψηφία των φίλων της F1 τον λάτρεψε. Οδήγηση «περασμένων» δεκαετιών ( αυτών που καθιέρωσαν την F1 σαν το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ και τους οδηγούς της ως «πιλότους» )
Ο τύπος βρέθηκε μπροστά από τον FM αλλά σχεδόν ένα γύρο πίσω ( και ο γύρος στο Ιντερλαγκος αγωνιστικα είναι στο 1.13-14 ) δηλ χονδρικά 1.10 πίσω από τον FM και τερμάτισε μόλις 24 sec πισω του . Δηλαδή μέσα σε 60 γυρους ( μπήκε στο 9/71) κάλυψε διαφορά 50 sec και ανεβηκε (17-4) 13 θέσεις .
Α και σε δυο φάσεις …ψιλοσταματησε … λόγω μηχανικών προβλημάτων …. Και αντε πάλι.
Στην πορεία αυτήν προς τα τελευταία αγωνιστικά χιλιόμετρα στην F1 προσπέρασε όλους όσους δεν μπόρεσαν να ξεμακρύκουν παραπάνω από 50 sec (!!!) όταν εσκασε το λαστιχό του…μερικούς τους πέρασε 2 φορές ( για εμπέδωση ) …σε άλλους σχεδόν άναψε flash ( αν και Μιχαλη θα πρεπει να συνηθίσεις να προσπερνας μονο από αριστερα τωρα ) …. Και εχω την αίσθηση ότι χαιρετησε τον Rubens ( δεν νομιζω ότι τον εκοψε ο Βραζιλιανος )
Αλλα και για μενα έκλεισε ένα μεγαλο ( ισως το μεγαλύτερο ) κεφαλαιο στα χρόνια που παρακολουθω F1. Από την εποχη που ήμουν υποστηρικτής της «Parmalat» ( μην γελάτε … ) στα πωρωμένα χρόνια της συγκατοίκησης MS – Ferrari , μοιάζει να μην μπορω να ταυτιστώ με τον Kimi ( είναι πάρα πολύ καλό παιδί για τον αγαπήσω και ...εγω ημουν πάντα οπαδος του Maradona )
Ελπίζω να μην χρειαστει να περασει τοσο καιρός για να βρω τον «Ροναλντίνιο» μου … αλλα προς το παρων δεν βλέπω κάποιον .
( δεν κρυβω πως τωρα καταλαβαίνω τι ήταν η αποχώρηση του Hakki για τους φίλους της Mc Laren και γιατι μεσα στα ποστ τους παντα διεκρινα μια δόση προσωπικής απώλιας από αυτην την κίνηση του Mika )Τον Μαρτιο λοιπόν … φετος με πατατάκια … φραπεδακι … και κυριώς ….ΚΑΘΙΣΤΟΣ
-
Michael θα λείψεις και σε μενα....
Γιάννη ωραίες φωτό!!!!!
Ο Μίκαελ ηταν ένας και μοναδικός ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΘΡΥΛΟΣ !!!!! -
Ο χρήστης antony baltz έγραψε:
Από την εποχη που ήμουν υποστηρικτής της «Parmalat» ( μην γελάτε … )Piquet Patrese εεε?
Ποιό μονοθέσιο είχε το THANKS MICHAEL στην αεροτομή του στην παραπάνω φωτογραφία ??
-
Για BMW-Sauber φαίνεται.
-
BMW ειναι οντως. Οπως θα ελεγε καποιος κακος ο Theissen χρωσταει στον Μιχαλακη την εκρηξη δημοσιοτητας της F1 στη Γερμανια που τον εκανε team manager
-
Είναι μόνο αυτό; Ή παίζει ρόλο το γεγονός πως ο Schumacher έχει οδηγήσει σπορ πρωτότυπα για τον Sauber στο παρελθόν;
Επίσης, είναι υποχρεωτικό να το έβαλαν εκεί λόγω ιδιοτέλειας; Δεν υπάρχει πουθενά η πιθανότητα να το έβαλαν απλά και μόνο για να τον ευχαριστήσουν όχι για ένα ή δύο άτομα, αλλά συνολικά για όλους τους εμπλεκόμενους στο σπορ;
-
Ο χρήστης antony baltz έγραψε:
Ο τύπος βρέθηκε μπροστά από τον FM αλλά σχεδόν ένα γύρο πίσω ( και ο γύρος στο Ιντερλαγκος αγωνιστικα είναι στο 1.13-14 ) δηλ χονδρικά 1.10 πίσω από τον FM και τερμάτισε μόλις 24 sec πισω του . Δηλαδή μέσα σε 60 γυρους ( μπήκε στο 9/71) κάλυψε διαφορά 50 sec και ανεβηκε (17-4) 13 θέσεις .Τα λες τοσο ωραια, προς τι αυτη η συγκριση με το Massa? Κι αυτος στην αρχη επαιρνε 2s το γυρο απ'τους αλλους, μετα εσβησε τον κινητηρα, κραταγε σταθερη τη διαφορα απ'το 2ο και ισως περιμενε ποτε θα περασει 2ος ο ms για να του δωσει τη νικη. Δε βγαζει πουθενα η συγκεκριμενη συγκριση πιστευω...
…σε άλλους σχεδόν άναψε flash ( αν και Μιχαλη θα πρεπει να συνηθίσεις να προσπερνας μονο από αριστερα τωρα ) …. Και εχω την αίσθηση ότι χαιρετησε τον Rubens ( δεν νομιζω ότι τον εκοψε ο Βραζιλιανος )
Αυτο εγινε γιατι τους μισους τουλαχιστον τους περασε μεχρι τη γραμμη εκκινησης-τερματισμου λες και περναγε καμια Aguri ή παταγε turbo boost, δε χρειαζοταν να χαλασει τη γραμμη του για την επομενη στροφη καν...
-
Ο χρήστης pininfarina έγραψε:
Ο τύπος βρέθηκε μπροστά από τον FM αλλά σχεδόν ένα γύρο πίσω ( και ο γύρος στο Ιντερλαγκος αγωνιστικα είναι στο 1.13-14 ) δηλ χονδρικά 1.10 πίσω από τον FM και τερμάτισε μόλις 24 sec πισω του . Δηλαδή μέσα σε 60 γυρους ( μπήκε στο 9/71) κάλυψε διαφορά 50 sec και ανεβηκε (17-4) 13 θέσεις .
Τα λες τοσο ωραια, προς τι αυτη η συγκριση με το Massa? Κι αυτος στην αρχη επαιρνε 2s το γυρο απ'τους αλλους, μετα εσβησε τον κινητηρα, κραταγε σταθερη τη διαφορα απ'το 2ο και ισως περιμενε ποτε θα περασει 2ος ο ms για να του δωσει τη νικη. Δε βγαζει πουθενα η συγκεκριμενη συγκριση πιστευω...
Την συγκριση με τον Massa την κανω γιατι θεωρω ότι ηταν ο 2ος πιο γρηγορος στην πίστα ... και επειδη οδηγούσε ιδιο μονοθέσιο.
Να πω πως η διαφορά Μassa με ολους τους άλλους δεν μειωθηκε σε καμοια φαση του αγωνα ...
Τεσπα ...σε αυτο το τοπiκ δεν εχω σκοπο να πεισω κανεναν για την επιδοση του MS ...
Οσοι δεν ειδαν κατι ξεχωριστο στον αγωνα της Κυριακης , μαλλον θα θεωρουν την 10ετια του Schumi μια χαμενη φορμουλιστικη δεκαετια .
-
Ο χρήστης antony baltz έγραψε:
Την συγκριση με τον Massa την κανω γιατι θεωρω ότι ηταν ο 2ος πιο γρηγορος στην πίστα ... και επειδη οδηγούσε ιδιο μονοθέσιο.Να πω πως η διαφορά Μassa με ολους τους άλλους δεν μειωθηκε σε καμοια φαση του αγωνα ...
Καλα κοιτα λιγο το γυρολογιο του fm και ξανασκεψου το Δηλαδη επειδη εμεινε σταθερη η διαφορα του απ'τους αλλους με αυτη τη Ferrari του 1.10.6 των δοκιμαστικων, πηγαινε οριακα, γρηγορα εστω, και τον συγκρινεις με το Schumi
Αντίο....