-
Αντιγράφοντας από την ιστοσελίδα της: http://www.elpa.gr/new/_gr/elpa.html
Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) είναι ένα Σωματείο με κοινωφελή χαρακτήρα, που αποβλέπει στην ανάπτυξη και ενίσχυση του αυτοκινητισμού και περιηγητισμού (ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ) κατά το πρότυπο των ομοίων οργανώσεων που υπάρχουν σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Αναφέρει επίσης...
http://www.elpa.gr/new/_gr/history.htmlΗ ΕΛΠΑ ιδρύθηκε το έτος 1924, από ελάχιστους τότε φίλους του αυτοκινήτου και των τεχνολογικών εξελίξεων της εποχής, με κύριο σκοπό την πρόοδο του μηχανοκίνητου τουρισμού και αθλητισμού στην Ελλάδα.
Χρονικά, η ίδρυση αυτή πραγματοποιήθηκε λίγα χρόνια μετά την ίδρυση στην Ευρώπη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού FIM, το 1912, αλλά και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA, το 1922.
Ακόμη:
http://www.elpa.gr/new/_gr/skopos.htmlΣκοπός της ΕΛΠΑ είναι η ανάπτυξη, οργάνωση και ενίσχυση της με αυτοκίνητο ή με μοτοσικλέτα μετακίνησης, του περιηγητισμού και του τουρισμού, καθώς και η προαγωγή, ενθάρρυνση και οργάνωση όλων των μορφών του χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Επίσης, η εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών και μοτοσικλετιστών, ελλήνων και ξένων και η καθοδήγησή τους ώστε να κινούνται με ασφάλεια και να σέβονται και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Ωραία όλα αυτά. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα, όπως τη βιώνουμε σήμερα;
Γνωρίζω ότι στη Γερμανία ο ADAC και στην Αγγλία η RAC, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στις άλλες πολιτισμένες χώρες, αυτές τις διακηρύξεις τις κάνουν πράξη. Εδώ όμως, τι γίνεται; Πόσο υπερασπίζεται η ΕΛΠΑ τα συμφέροντα των Ελλήνων οδηγών;
Εδω ( http://www.elpa.gr/new/_gr/asfaleia.html ) παρατίθεται ένα ωραίο κειμενάκι, το οποίο ακούγεται πειστικό και, με μια πρώτη ματιά, δίνει την εντύπωση ότι η ΕΛΠΑ είναι όντως ένας δραστήριος οργανισμός, ο οποίος πραγματικά βρίσκεται στο πλευρό του Έλληνα οδηγού.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ως τώρα, προαγωγή της αυτοκίνησης και της εξοικείωσης του κόσμου με τις τεχνολογικές εξελίξεις δεν βλέπω - τουλάχιστον όχι εκ μέρους της ΕΛΠΑ. Αυτοκινητιστική παιδεία οι Έλληνες δεν έχουν. Αντιθέτως, όπως βλέπουμε καθημερινά, αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο ως μια ακόμη οικιακή συσκευή, την οποία αγοράζουν συνήθως με μοναδικό κριτήριο το χρηματοδοτικό πακέτο και - ουκ ολίγες φορές - την κοινωνική προκατάληψη (π.χ. 'αν αγοράσω BMW ή Mercedes θα ανεβώ στα μάτια του περίγυρου'). Το πώς συμπεριφέρονται στο δρόμο είναι μια ακόμα πονεμένη ιστορία, την οποία βιώνουμε όλοι καθημερινά με πολύ δυσάρεστο και επικίνδυνο τρόπο. Όσον αφορά δε τα έργα οδοποιίας και την οδηγική εκπαίδευση, νομίζω ότι εκεί πλέον το όμορφο αυτό κειμενάκι αρχίζει να ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο και ο αναγνώστης που έχει οδηγική εμπειρία αρχίζει πλέον να υπομειδιά ειρωνικά, ιδίως όταν διαβάζει το κομμάτι το σχετικό με το πρόγραμμα YES, για την παρουσίαση του οποίου εκλήθη ο ίδιος ο Michael Schumacher. Η δε προστασία του περιβάλλοντος (θυμάστε ίσως εκείνο το Tavria που είχε εισαχθεί) μάλλον εντάσσεται πλέον κι αυτή στη σφαίρα των ευγενών πόθων.
Επεσήμανα, εν τάχει, την αντίθεση μεταξύ των διακηρύξεων και της πραγματικότητας. Ήρθε η ώρα να θέσω κάποια ερωτήματα.
-
Η ΕΛΠΑ, επιτέλους, έχει σκοπό να θέσει φραγμούς στην τρομολαγνεία των 'δημοσιογράφων' (τηλεοπτικών τε και 'εντύπων' - άρα, υποτίθεται και ποιοτικοτέρων των τηλεοπτικών συναδέλφων τους) και στη διαρκή δαιμονοποίηση του αυτοκινήτου;
-
Θα συνεργασθεί ποτέ με τα περιοδικά του χώρου, προκειμένου να καταρριφθούν μύθοι όπως αυτός της υπερβολικής ταχύτητας;
-
Θα θέσει τέρμα στην αστυνομική αυθαιρεσία;
-
Θα ασκήσει επιτέλους πιέσεις (αποτελεσματικές πιέσεις) ώστε να ανεγερθούν πίστες σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος, όπου θα μπορούν οι υποψήφιοι οδηγοί να εκπαιδεύονται (και να επανεκπαιδεύονται, προκειμένου να διατηρήσουν το δίπλωμά τους) στην τεχνική της ασφαλούς οδήγησης και του ελέγχου του αυτοκινήτου σε κάθε περίσταση;
-
Θα βάλει φρένο στη φορομπηχτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, η οποία στο αυτοκίνητο και τα υγρά καύσιμα βρήκε 'το μήνα που τρέφει τους άλλους 11';
-
Θα βγάλει επιτέλους από το επάγγελμα τους 'δασκάλους' οδήγησης που κοιτάνε μόνο πώς θα εισπράξουν τα δίδακτρα και βγάζουν στο δρόμο άτομα παντελώς ανίκανα για οδήγηση;
-
Θα ενθαρρύνει ποτέ την αποκεντρωμένη (σε πίστες - ΟΤΑΝ αυτές κατασκευασθούν - , αεροδρόμια και ορεινές διαδρομές) και φθηνή συμμετοχή νέων σε αγώνες, όπου θα μπορούν να κάνουν το κέφι τους ακόμη και με το καθημερινό τους αυτοκίνητο, χωρίς ανάγκη εκτεταμένων και πολυέξοδων μετατροπών;
-
Θα εξαναγκάσει ποτέ 'αρμόδιες' αρχές να φτιάχνουν σωστούς δρόμους και να μην καταστρέφουν με άσχετα 'έργα' και λακούβες;
-
Θα προωθήσει ουσιαστικά την προστασία του περιβάλλοντος μέσω αυστηρών και ουσιαστικών τεχνικών ελέγχων σε ιδιωτικής 'ερασιτεχνικής' χρήσης αλλά και επαγγελματικά οχήματα;
-
Θα σταθεί στο πλευρό των εντοπίων λεσχών, βοηθώντας τες να συσπειρώσουν τους φίλους του αυτοκινήτου, ώστε να
Βεβαίως, γνωρίζω πολύ καλά ότι οι ερωτήσεις αυτές είναι, αν μη τι άλλο, ρητορικές. Η απάντηση είναι ένα βροντερό ΟΧΙ.
Γιατί όμως; Έχω την εντύπωση - η οποία μάλλον δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα - ότι η ΕΛΠΑ έχει αρκεσθεί στην επιτέλεση τριών ρόλων:
-
Την εξυπηρέτηση των οδηγών σε γραφειοκρατικά ζητήματα (π.χ. διεθνείς άδειες οδήγησης)
-
Την παροχή οδικής βοήθειας και ασφαλιστικής κάλυψης
-
Τη διοργάνωση και τη διεξαγωγή αγώνων, με προεξάρχοντα βεβαίως τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις
Όπως όμως άφησα να εννοηθεί παραπάνω με τα ερωτήματα που έθεσα, οι ρόλοι αυτοί κάθε άλλο παρά αρκετοί είναι. Ερωτώ λοιπόν γιατί η ΕΛΠΑ αρκείται σ'αυτά τα ανώδυνα καθήκοντα και δεν προστατεύει ουσιαστικά τους οδηγούς.
Αυτό το ερώτημα το έχει θέσει ουκ ολίγες φορές και ο Κώστας Καββαθάς από τις σελίδες του Αντίλογου, ενώ και ο στις αγωνιστικές σελίδες έχω δει πολλές φορές δριμύτατη και απολύτως δικαιολογημένη κριτική.
Μήπως ήρθε πια η ώρα - και με αφορμή το αισχρό ρεπορτάζ των διαύλων τηλετύφλωσης για το μικροατύχημα στο καρτ, αλλά και με δεδομένη τη δολοφονία (και τη μετέπειτα συγκάλυψη από μέρους της 'δικαιοσύνης' των ευθυνών των ιδιοκτητών της νταλίκας) των 21 παιδιών στα Τέμπη - να αλλάξουν άρδην τα πράγματα;
Θα ήθελα πάρα πολύ να ακούσω γνώμες όχι μόνον των αναγνωστών του φόρουμ, αλλά και των συντακτών του περιοδικού (και όχι μόνον των 4 Τροχών), καθώς και ανθρώπων που βρίσκονται 'μέσα στα πράγματα'. Και θα ήθελα να ακούσω και προτάσεις. Τυχαίνει να έχω κι εγώ κάποια πράγματα στο μυαλό μου, αλλά θα τα θέσω υπόψιν σας αργότερα που θα τα έχω επεξεργαστεί καλύτερα.
-
-
Αντιγράφοντας από την ιστοσελίδα της: http://www.elpa.gr/new/_gr/elpa.html
Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) είναι ένα Σωματείο με κοινωφελή χαρακτήρα, που αποβλέπει στην ανάπτυξη και ενίσχυση του αυτοκινητισμού και περιηγητισμού (ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ) κατά το πρότυπο των ομοίων οργανώσεων που υπάρχουν σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Αναφέρει επίσης...
http://www.elpa.gr/new/_gr/history.htmlΗ ΕΛΠΑ ιδρύθηκε το έτος 1924, από ελάχιστους τότε φίλους του αυτοκινήτου και των τεχνολογικών εξελίξεων της εποχής, με κύριο σκοπό την πρόοδο του μηχανοκίνητου τουρισμού και αθλητισμού στην Ελλάδα.
Χρονικά, η ίδρυση αυτή πραγματοποιήθηκε λίγα χρόνια μετά την ίδρυση στην Ευρώπη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού FIM, το 1912, αλλά και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA, το 1922.
Ακόμη:
http://www.elpa.gr/new/_gr/skopos.htmlΣκοπός της ΕΛΠΑ είναι η ανάπτυξη, οργάνωση και ενίσχυση της με αυτοκίνητο ή με μοτοσικλέτα μετακίνησης, του περιηγητισμού και του τουρισμού, καθώς και η προαγωγή, ενθάρρυνση και οργάνωση όλων των μορφών του χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Επίσης, η εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών και μοτοσικλετιστών, ελλήνων και ξένων και η καθοδήγησή τους ώστε να κινούνται με ασφάλεια και να σέβονται και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Ωραία όλα αυτά. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα, όπως τη βιώνουμε σήμερα;
Γνωρίζω ότι στη Γερμανία ο ADAC και στην Αγγλία η RAC, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στις άλλες πολιτισμένες χώρες, αυτές τις διακηρύξεις τις κάνουν πράξη. Εδώ όμως, τι γίνεται; Πόσο υπερασπίζεται η ΕΛΠΑ τα συμφέροντα των Ελλήνων οδηγών;
Εδω ( http://www.elpa.gr/new/_gr/asfaleia.html ) παρατίθεται ένα ωραίο κειμενάκι, το οποίο ακούγεται πειστικό και, με μια πρώτη ματιά, δίνει την εντύπωση ότι η ΕΛΠΑ είναι όντως ένας δραστήριος οργανισμός, ο οποίος πραγματικά βρίσκεται στο πλευρό του Έλληνα οδηγού.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ως τώρα, προαγωγή της αυτοκίνησης και της εξοικείωσης του κόσμου με τις τεχνολογικές εξελίξεις δεν βλέπω - τουλάχιστον όχι εκ μέρους της ΕΛΠΑ. Αυτοκινητιστική παιδεία οι Έλληνες δεν έχουν. Αντιθέτως, όπως βλέπουμε καθημερινά, αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο ως μια ακόμη οικιακή συσκευή, την οποία αγοράζουν συνήθως με μοναδικό κριτήριο το χρηματοδοτικό πακέτο και - ουκ ολίγες φορές - την κοινωνική προκατάληψη (π.χ. 'αν αγοράσω BMW ή Mercedes θα ανεβώ στα μάτια του περίγυρου'). Το πώς συμπεριφέρονται στο δρόμο είναι μια ακόμα πονεμένη ιστορία, την οποία βιώνουμε όλοι καθημερινά με πολύ δυσάρεστο και επικίνδυνο τρόπο. Όσον αφορά δε τα έργα οδοποιίας και την οδηγική εκπαίδευση, νομίζω ότι εκεί πλέον το όμορφο αυτό κειμενάκι αρχίζει να ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο και ο αναγνώστης που έχει οδηγική εμπειρία αρχίζει πλέον να υπομειδιά ειρωνικά, ιδίως όταν διαβάζει το κομμάτι το σχετικό με το πρόγραμμα YES, για την παρουσίαση του οποίου εκλήθη ο ίδιος ο Michael Schumacher. Η δε προστασία του περιβάλλοντος (θυμάστε ίσως εκείνο το Tavria που είχε εισαχθεί) μάλλον εντάσσεται πλέον κι αυτή στη σφαίρα των ευγενών πόθων.
Επεσήμανα, εν τάχει, την αντίθεση μεταξύ των διακηρύξεων και της πραγματικότητας. Ήρθε η ώρα να θέσω κάποια ερωτήματα.
-
Η ΕΛΠΑ, επιτέλους, έχει σκοπό να θέσει φραγμούς στην τρομολαγνεία των 'δημοσιογράφων' (τηλεοπτικών τε και 'εντύπων' - άρα, υποτίθεται και ποιοτικοτέρων των τηλεοπτικών συναδέλφων τους) και στη διαρκή δαιμονοποίηση του αυτοκινήτου;
-
Θα συνεργασθεί ποτέ με τα περιοδικά του χώρου, προκειμένου να καταρριφθούν μύθοι όπως αυτός της υπερβολικής ταχύτητας;
-
Θα θέσει τέρμα στην αστυνομική αυθαιρεσία;
-
Θα ασκήσει επιτέλους πιέσεις (αποτελεσματικές πιέσεις) ώστε να ανεγερθούν πίστες σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος, όπου θα μπορούν οι υποψήφιοι οδηγοί να εκπαιδεύονται (και να επανεκπαιδεύονται, προκειμένου να διατηρήσουν το δίπλωμά τους) στην τεχνική της ασφαλούς οδήγησης και του ελέγχου του αυτοκινήτου σε κάθε περίσταση;
-
Θα βάλει φρένο στη φορομπηχτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, η οποία στο αυτοκίνητο και τα υγρά καύσιμα βρήκε 'το μήνα που τρέφει τους άλλους 11';
-
Θα βγάλει επιτέλους από το επάγγελμα τους 'δασκάλους' οδήγησης που κοιτάνε μόνο πώς θα εισπράξουν τα δίδακτρα και βγάζουν στο δρόμο άτομα παντελώς ανίκανα για οδήγηση;
-
Θα ενθαρρύνει ποτέ την αποκεντρωμένη (σε πίστες - ΟΤΑΝ αυτές κατασκευασθούν - , αεροδρόμια και ορεινές διαδρομές) και φθηνή συμμετοχή νέων σε αγώνες, όπου θα μπορούν να κάνουν το κέφι τους ακόμη και με το καθημερινό τους αυτοκίνητο, χωρίς ανάγκη εκτεταμένων και πολυέξοδων μετατροπών;
-
Θα εξαναγκάσει ποτέ 'αρμόδιες' αρχές να φτιάχνουν σωστούς δρόμους και να μην καταστρέφουν με άσχετα 'έργα' και λακούβες;
-
Θα προωθήσει ουσιαστικά την προστασία του περιβάλλοντος μέσω αυστηρών και ουσιαστικών τεχνικών ελέγχων σε ιδιωτικής 'ερασιτεχνικής' χρήσης αλλά και επαγγελματικά οχήματα;
-
Θα σταθεί στο πλευρό των εντοπίων λεσχών, βοηθώντας τες να συσπειρώσουν τους φίλους του αυτοκινήτου, ώστε να
Βεβαίως, γνωρίζω πολύ καλά ότι οι ερωτήσεις αυτές είναι, αν μη τι άλλο, ρητορικές. Η απάντηση είναι ένα βροντερό ΟΧΙ.
Γιατί όμως; Έχω την εντύπωση - η οποία μάλλον δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα - ότι η ΕΛΠΑ έχει αρκεσθεί στην επιτέλεση τριών ρόλων:
-
Την εξυπηρέτηση των οδηγών σε γραφειοκρατικά ζητήματα (π.χ. διεθνείς άδειες οδήγησης)
-
Την παροχή οδικής βοήθειας και ασφαλιστικής κάλυψης
-
Τη διοργάνωση και τη διεξαγωγή αγώνων, με προεξάρχοντα βεβαίως τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις
Όπως όμως άφησα να εννοηθεί παραπάνω με τα ερωτήματα που έθεσα, οι ρόλοι αυτοί κάθε άλλο παρά αρκετοί είναι. Ερωτώ λοιπόν γιατί η ΕΛΠΑ αρκείται σ'αυτά τα ανώδυνα καθήκοντα και δεν προστατεύει ουσιαστικά τους οδηγούς.
Αυτό το ερώτημα το έχει θέσει ουκ ολίγες φορές και ο Κώστας Καββαθάς από τις σελίδες του Αντίλογου, ενώ και ο στις αγωνιστικές σελίδες έχω δει πολλές φορές δριμύτατη και απολύτως δικαιολογημένη κριτική.
Μήπως ήρθε πια η ώρα - και με αφορμή το αισχρό ρεπορτάζ των διαύλων τηλετύφλωσης για το μικροατύχημα στο καρτ, αλλά και με δεδομένη τη δολοφονία (και τη μετέπειτα συγκάλυψη από μέρους της 'δικαιοσύνης' των ευθυνών των ιδιοκτητών της νταλίκας) των 21 παιδιών στα Τέμπη - να αλλάξουν άρδην τα πράγματα;
Θα ήθελα πάρα πολύ να ακούσω γνώμες όχι μόνον των αναγνωστών του φόρουμ, αλλά και των συντακτών του περιοδικού (και όχι μόνον των 4 Τροχών), καθώς και ανθρώπων που βρίσκονται 'μέσα στα πράγματα'. Και θα ήθελα να ακούσω και προτάσεις. Τυχαίνει να έχω κι εγώ κάποια πράγματα στο μυαλό μου, αλλά θα τα θέσω υπόψιν σας αργότερα που θα τα έχω επεξεργαστεί καλύτερα.
-
-
Αντιγράφοντας από την ιστοσελίδα της: http://www.elpa.gr/new/_gr/elpa.html
Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) είναι ένα Σωματείο με κοινωφελή χαρακτήρα, που αποβλέπει στην ανάπτυξη και ενίσχυση του αυτοκινητισμού και περιηγητισμού (ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ) κατά το πρότυπο των ομοίων οργανώσεων που υπάρχουν σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Αναφέρει επίσης...
http://www.elpa.gr/new/_gr/history.htmlΗ ΕΛΠΑ ιδρύθηκε το έτος 1924, από ελάχιστους τότε φίλους του αυτοκινήτου και των τεχνολογικών εξελίξεων της εποχής, με κύριο σκοπό την πρόοδο του μηχανοκίνητου τουρισμού και αθλητισμού στην Ελλάδα.
Χρονικά, η ίδρυση αυτή πραγματοποιήθηκε λίγα χρόνια μετά την ίδρυση στην Ευρώπη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού FIM, το 1912, αλλά και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA, το 1922.
Ακόμη:
http://www.elpa.gr/new/_gr/skopos.htmlΣκοπός της ΕΛΠΑ είναι η ανάπτυξη, οργάνωση και ενίσχυση της με αυτοκίνητο ή με μοτοσικλέτα μετακίνησης, του περιηγητισμού και του τουρισμού, καθώς και η προαγωγή, ενθάρρυνση και οργάνωση όλων των μορφών του χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Επίσης, η εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών και μοτοσικλετιστών, ελλήνων και ξένων και η καθοδήγησή τους ώστε να κινούνται με ασφάλεια και να σέβονται και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Ωραία όλα αυτά. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα, όπως τη βιώνουμε σήμερα;
Γνωρίζω ότι στη Γερμανία ο ADAC και στην Αγγλία η RAC, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στις άλλες πολιτισμένες χώρες, αυτές τις διακηρύξεις τις κάνουν πράξη. Εδώ όμως, τι γίνεται; Πόσο υπερασπίζεται η ΕΛΠΑ τα συμφέροντα των Ελλήνων οδηγών;
Εδω ( http://www.elpa.gr/new/_gr/asfaleia.html ) παρατίθεται ένα ωραίο κειμενάκι, το οποίο ακούγεται πειστικό και, με μια πρώτη ματιά, δίνει την εντύπωση ότι η ΕΛΠΑ είναι όντως ένας δραστήριος οργανισμός, ο οποίος πραγματικά βρίσκεται στο πλευρό του Έλληνα οδηγού.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ως τώρα, προαγωγή της αυτοκίνησης και της εξοικείωσης του κόσμου με τις τεχνολογικές εξελίξεις δεν βλέπω - τουλάχιστον όχι εκ μέρους της ΕΛΠΑ. Αυτοκινητιστική παιδεία οι Έλληνες δεν έχουν. Αντιθέτως, όπως βλέπουμε καθημερινά, αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο ως μια ακόμη οικιακή συσκευή, την οποία αγοράζουν συνήθως με μοναδικό κριτήριο το χρηματοδοτικό πακέτο και - ουκ ολίγες φορές - την κοινωνική προκατάληψη (π.χ. 'αν αγοράσω BMW ή Mercedes θα ανεβώ στα μάτια του περίγυρου'). Το πώς συμπεριφέρονται στο δρόμο είναι μια ακόμα πονεμένη ιστορία, την οποία βιώνουμε όλοι καθημερινά με πολύ δυσάρεστο και επικίνδυνο τρόπο. Όσον αφορά δε τα έργα οδοποιίας και την οδηγική εκπαίδευση, νομίζω ότι εκεί πλέον το όμορφο αυτό κειμενάκι αρχίζει να ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο και ο αναγνώστης που έχει οδηγική εμπειρία αρχίζει πλέον να υπομειδιά ειρωνικά, ιδίως όταν διαβάζει το κομμάτι το σχετικό με το πρόγραμμα YES, για την παρουσίαση του οποίου εκλήθη ο ίδιος ο Michael Schumacher. Η δε προστασία του περιβάλλοντος (θυμάστε ίσως εκείνο το Tavria που είχε εισαχθεί) μάλλον εντάσσεται πλέον κι αυτή στη σφαίρα των ευγενών πόθων.
Επεσήμανα, εν τάχει, την αντίθεση μεταξύ των διακηρύξεων και της πραγματικότητας. Ήρθε η ώρα να θέσω κάποια ερωτήματα.
-
Η ΕΛΠΑ, επιτέλους, έχει σκοπό να θέσει φραγμούς στην τρομολαγνεία των 'δημοσιογράφων' (τηλεοπτικών τε και 'εντύπων' - άρα, υποτίθεται και ποιοτικοτέρων των τηλεοπτικών συναδέλφων τους) και στη διαρκή δαιμονοποίηση του αυτοκινήτου;
-
Θα συνεργασθεί ποτέ με τα περιοδικά του χώρου, προκειμένου να καταρριφθούν μύθοι όπως αυτός της υπερβολικής ταχύτητας;
-
Θα θέσει τέρμα στην αστυνομική αυθαιρεσία;
-
Θα ασκήσει επιτέλους πιέσεις (αποτελεσματικές πιέσεις) ώστε να ανεγερθούν πίστες σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος, όπου θα μπορούν οι υποψήφιοι οδηγοί να εκπαιδεύονται (και να επανεκπαιδεύονται, προκειμένου να διατηρήσουν το δίπλωμά τους) στην τεχνική της ασφαλούς οδήγησης και του ελέγχου του αυτοκινήτου σε κάθε περίσταση;
-
Θα βάλει φρένο στη φορομπηχτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, η οποία στο αυτοκίνητο και τα υγρά καύσιμα βρήκε 'το μήνα που τρέφει τους άλλους 11';
-
Θα βγάλει επιτέλους από το επάγγελμα τους 'δασκάλους' οδήγησης που κοιτάνε μόνο πώς θα εισπράξουν τα δίδακτρα και βγάζουν στο δρόμο άτομα παντελώς ανίκανα για οδήγηση;
-
Θα ενθαρρύνει ποτέ την αποκεντρωμένη (σε πίστες - ΟΤΑΝ αυτές κατασκευασθούν - , αεροδρόμια και ορεινές διαδρομές) και φθηνή συμμετοχή νέων σε αγώνες, όπου θα μπορούν να κάνουν το κέφι τους ακόμη και με το καθημερινό τους αυτοκίνητο, χωρίς ανάγκη εκτεταμένων και πολυέξοδων μετατροπών;
-
Θα εξαναγκάσει ποτέ 'αρμόδιες' αρχές να φτιάχνουν σωστούς δρόμους και να μην καταστρέφουν με άσχετα 'έργα' και λακούβες;
-
Θα προωθήσει ουσιαστικά την προστασία του περιβάλλοντος μέσω αυστηρών και ουσιαστικών τεχνικών ελέγχων σε ιδιωτικής 'ερασιτεχνικής' χρήσης αλλά και επαγγελματικά οχήματα;
-
Θα σταθεί στο πλευρό των εντοπίων λεσχών, βοηθώντας τες να συσπειρώσουν τους φίλους του αυτοκινήτου, ώστε να
Βεβαίως, γνωρίζω πολύ καλά ότι οι ερωτήσεις αυτές είναι, αν μη τι άλλο, ρητορικές. Η απάντηση είναι ένα βροντερό ΟΧΙ.
Γιατί όμως; Έχω την εντύπωση - η οποία μάλλον δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα - ότι η ΕΛΠΑ έχει αρκεσθεί στην επιτέλεση τριών ρόλων:
-
Την εξυπηρέτηση των οδηγών σε γραφειοκρατικά ζητήματα (π.χ. διεθνείς άδειες οδήγησης)
-
Την παροχή οδικής βοήθειας και ασφαλιστικής κάλυψης
-
Τη διοργάνωση και τη διεξαγωγή αγώνων, με προεξάρχοντα βεβαίως τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις
Όπως όμως άφησα να εννοηθεί παραπάνω με τα ερωτήματα που έθεσα, οι ρόλοι αυτοί κάθε άλλο παρά αρκετοί είναι. Ερωτώ λοιπόν γιατί η ΕΛΠΑ αρκείται σ'αυτά τα ανώδυνα καθήκοντα και δεν προστατεύει ουσιαστικά τους οδηγούς.
Αυτό το ερώτημα το έχει θέσει ουκ ολίγες φορές και ο Κώστας Καββαθάς από τις σελίδες του Αντίλογου, ενώ και ο στις αγωνιστικές σελίδες έχω δει πολλές φορές δριμύτατη και απολύτως δικαιολογημένη κριτική.
Μήπως ήρθε πια η ώρα - και με αφορμή το αισχρό ρεπορτάζ των διαύλων τηλετύφλωσης για το μικροατύχημα στο καρτ, αλλά και με δεδομένη τη δολοφονία (και τη μετέπειτα συγκάλυψη από μέρους της 'δικαιοσύνης' των ευθυνών των ιδιοκτητών της νταλίκας) των 21 παιδιών στα Τέμπη - να αλλάξουν άρδην τα πράγματα;
Θα ήθελα πάρα πολύ να ακούσω γνώμες όχι μόνον των αναγνωστών του φόρουμ, αλλά και των συντακτών του περιοδικού (και όχι μόνον των 4 Τροχών), καθώς και ανθρώπων που βρίσκονται 'μέσα στα πράγματα'. Και θα ήθελα να ακούσω και προτάσεις. Τυχαίνει να έχω κι εγώ κάποια πράγματα στο μυαλό μου, αλλά θα τα θέσω υπόψιν σας αργότερα που θα τα έχω επεξεργαστεί καλύτερα.
-
-
[list:hhs3jdo6]Oι κρατικοι φορεις ανεξαρτητου ειδικοτητας αποτελουν κοματι του δημοσιου πλουτου και ειμαι εναντιον της ιδιοτικοποιησης.Τρανο παραδειγμα οι γερμανικοι σιδηροδρομοι(DB) οπου ανηκουν στο κρατος και ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΨΟΓΑ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ.Αρα δε φταιει το οτι μια επιχειρηση ειναι κρατικη η ιδιωτικη αλλα η νοοτροπια οι ακαταλληλοι ανθρωποι και γενικα το σαπιο καθεστως.Θελετε ενα αλλο παραδειγμα?Θυμαστε την ελεεινη οικονομικη κατασταση της Renault πριν βγαλει το 19 οπου και πηρε και παλι τα πανω της.Εκτοτε συμετειχε στην F1 αλλα και εμπορικα η εταιρια σκιζει.Τι εγινε?Απλα το γαλλικο κρατος δεν την χαρισε στον Κοκκαλη της Γαλλιας αλλα ΕΠΕΝΔΥΣΕ βλεποντας μακροπροθεσμα[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Γιατι τα λεω ολα αυτα και τι σχεση εχουν με την ΕΛΠΑ?[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Απλα, σε ολα τα ερωτηματα που εθεσες Κωνσταντινε για το τι πρεπει να κανει η ΕΛΠΑ, πολυ απλα...........τσαμπα φωναζεις.[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Το ιδιο το κρατος(ΕΛΠΑ) θα βαλει χερι στα μπασκιναρια?[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Το ιδιο το κρατος(ΕΛΠΑ) θα βαλει χερι στην λεεινη αντιμετωπιση της υπερβολικης δηθεν ταχυτητας?[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Το ιδιο το κρατος(ΕΛΠΑ) θα βαλει χερι στους καταχραστες του πρωην αεροδρομιου?[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Το ιδιο το κρατος(ΕΛΠΑ) θα θα θα θα θα...........??????[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Ο Α-ΝΤΙ-Α-ΤΣΕ(ADAC) λειτουργει οπως λειτουργει γιατι πολυ απλα οι ανθρωποι εχουν.....κρατος και κυβερνωντες ασχετα αν ειναι δεξιοι αριστεροι οι δεν ξερω κι γω τι αλλο και με αυτη τη νοοτροπια λειτουργει η DB που προαναφερα και τοσοι αλλοι οργανισμοι[/list:u:hhs3jdo6][list:hhs3jdo6]Η ΕΛΠΑ πολυ απλα ειναι για να υπαρχει......ετσι απο υποχρεωση[/list:u:hhs3jdo6]
-
Αχ βρε Κωνσταντίνε!!!
Τι θέμα πιάνεις....!!!
Ζηλεύω τα νειάτα σου και το κουράγιο σου. Μπράβο βρε παλικάρι !!!
Πρόσεχε μόνο μην απογοητευτείς προτού 'αλέκτωρ λαλήσει τρείς'!
-
Έννοια σου και ποτέ δεν απογοητεύομαι, ούτε και αποθαρρύνομαι. Απλά, όταν βλέπω ότι δε μένει τίποτα για μένα να κάνω σε κάποιον τομέα, αφήνω τη σκυτάλη να την πάρει κάποιος άλλος. Αν περάσει πολύς καιρός και ή δεν υπάρξει διάδοχος ή οι διάδοχοι αποδειχθούν κατώτεροι των περιστάσεων, αναλαμβάνω ξανά δράση.
Βέβαια, με την ανύπαρκτη ισχύ που έχω τώρα και από μόνος μου, δεν περιμένω να γίνει τίποτα. Ευελπιστώ όμως να υπάρξει επαναδραστηριοποίηση του ειδικού Τύπου για το συγκεκριμένο θέμα και, γιατί όχι, να τεθούν σοβαρά ερωτήματα. Θα ήθελα πάρα πολύ να δω μια σκληρή συνέντευξη του προέδρου της ΕΛΠΑ σε κάποιο περιοδικό όπου να του τίθενται αυτά τα ερωτήματα, χωρίς ο δημοσιογράφος να του χαριστεί ούτε για μια στιγμή.
-
Τα θέματα που θίγει ο Κωνσταντίνος είναι απολύτως σωστά. Επίσης σωστή και η τοποθέτησει του G60. Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει δηλαδή. Είναι όπως τώρα η Βουλή θα 'εξετάσει' το θέμα των διαφθορών.
Σίγουρα πρέπει να υπάρχει κάποιος φορέας για να κάνει όλα αυτά τα σημεία που αναφέρονται παραπάνω. Η ΕΛΠΑ είναι σίγουρα ειδικευμένη για αυτήν την περίπτωση. Πρέπει όμως να δρα αυτόνομα, να επανδρωθεί με επιστημονικό προσωπικό (συγκοινωνιολόγους, μηχανικούς κλπ), που θα αναλάβουν να συντάξουν τις υποχρεωσεις και τα δικαιώματα των οδηγών, τα συστήματα εκπαίδευσης, τα πορίσματα των κακοτεχνιών και γενικά ότι έχει σχέση με την ασφάλεια, τα ατυχήματα και τους οδηγούς (αφού δεν τα κάνει ενώ έχει υποχρέωση το αντίστοιχο υπουργείο).
Μιλάμε δηλαδή για ουτοπία (προς το παρόν). Δεν ξέρω με μία ιδιωτική πρωτοβουλία πως θα αντιδρούσαν..... -
Ομως από άποψη 'ιδιοκτησιακού καθεστώτος' η ΕΛΠΑ ΔΕΝ είναι Δημόσιο, είναι αυτόνομο Σωματείο. Και από την εποχή που καταργήθηκαν (?) κάτι ποσοστά που εισέπραττε από τις εκδόσεις αδειών οδήγησης κοκ. δεν έχει και καμία οικονομική εξάρτηση από το Δημόσιο (δηλ. δεν χρηματοδοτείται από το Δημόσιο).
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ομως από άποψη 'ιδιοκτησιακού καθεστώτος' η ΕΛΠΑ ΔΕΝ είναι Δημόσιο, είναι αυτόνομο Σωματείο. Και από την εποχή που καταργήθηκαν (?) κάτι ποσοστά που εισέπραττε από τις εκδόσεις αδειών οδήγησης κοκ. δεν έχει και καμία οικονομική εξάρτηση από το Δημόσιο (δηλ. δεν χρηματοδοτείται από το Δημόσιο).Ετσι είναι Νάσο?Νομίζω οτι υπάρχουν διάφορα κανάλια με τα οποία η ΕΛΠΑ εχει βοήθεια απο το Κράτος!Αν και όπως σωστά λές,είναι ΣΩΜΑΤΕΙΟ αυτόνομο!!Τα ποσοστά απο τις άδειες αλλά και απο κάποιες άλλες κινήσεις του Υπ.Μεταφορών δεν νομίζω οτι εχουν καταργηθεί ακόμα!!
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Ομως από άποψη 'ιδιοκτησιακού καθεστώτος' η ΕΛΠΑ ΔΕΝ είναι Δημόσιο, είναι αυτόνομο Σωματείο. Και από την εποχή που καταργήθηκαν (?) κάτι ποσοστά που εισέπραττε από τις εκδόσεις αδειών οδήγησης κοκ. δεν έχει και καμία οικονομική εξάρτηση από το Δημόσιο (δηλ. δεν χρηματοδοτείται από το Δημόσιο).
Ετσι είναι Νάσο?Νομίζω οτι υπάρχουν διάφορα κανάλια με τα οποία η ΕΛΠΑ εχει βοήθεια απο το Κράτος!Αν και όπως σωστά λές,είναι ΣΩΜΑΤΕΙΟ αυτόνομο!!Τα ποσοστά απο τις άδειες αλλά και απο κάποιες άλλες κινήσεις του Υπ.Μεταφορών δεν νομίζω οτι εχουν καταργηθεί ακόμα!!
Δεν είμαι σίγουρος αλλά νομίζω πως έχουν καταργηθεί αυτά. Οποιος ξέρει θετικότερα ας μας πληροφορήσει. Αυτά που δεν έχουν καταργηθεί είναι το δικαίωμα της ΕΛΠΑ να εκδίδει διεθνείς άδειες οδήγησης και 'πολύπτυχα' (ή κάπως έτσι...) και κάτι τέτοιο ψιλο-γραφειοκρατικά, τα οποία όμως δεν θεωρώ πως είναι αρκετά για να χαρακτηρίσουν την ΕΛΠΑ 'Δημόσιο' -από τυπικής και χρηματοδοτικής άποψης τουλάχιστον.
-
Παραμένει όμως ο μεγαλύτερος και επιφανέστερος φορέας.
-
Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΑΡΜΑΤΑΣ
Σήμερα το πρωϊ (αφού; ) ξύπνησα και στο δρόμο, είδα την έλπα..Ήταν σε ένα σχολείο που πέρναγα, έδειχνε βιντεάκια στα παιδιά για τη χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας και πως να περνάνε το δρόμο.Σωστή η καμπάνια της και εκεί που πρέπει, στους αυριανούς 'λιμανιώτες'.Μπορεί να μην κοστίζει και πολλά μια και συνεργάζεται με μαγάλες εταιρίες τροφίμων κτλ κτλ, που παρουσιάζονται να νοιάζονται και αυτές, αλλά πραγματικά, αν δεν ήταν η έλπα, να δεις που από μόνες τους δεν θα κάναν τίποτα..
Πιο κάτω την ξαναείδα..μέτραγε το συντελεστή πρόσφυσης στο δρόμο-γυαλί.Αμέσως σκέφτηκα πως η κίνηση της να συνεργάζεται με γκρουπ δικηγόρων και να οργανώνει όλους εμάς στις αγωγές μας ενάντια στο κράτος αν και έχει γίνει χρόνια πριν στη χώρα του γαβριήλ, εδώ πραγματικά μας έχει σώσει.Ούτε μια ζάντα πια άδικα σπασμένη!! Άκου εκεί τόσα χρόνια, η άσφαλτος μας δεν ήταν ισάξια με των κουτόφραγκων!(αν και εγώ κάτι είχα καταλάβει )
Στο ράδιο άκουσα άλλη μια φορά να γίνεται λόγος για τις τρεις πίστες σε συνεργασία με διάφορους δήμους που έχει φτιάξει ανά την Ελλάδα, και τα σχετικά σεμινάρια που κάνει εκεί..Ξέρετε, πρέπει όντως να πηγαίνουν πολλοί, ειδικά αφού άμα πας, κάποιες ασφάλειες σου κάνουν και έκπτωση.Λογικό αφού άλλωστε ο έλληνας σε ότι κάνει-αγοράζει ψάχνει πάντα για κάποιον γνωστό- γνωστού, και πάντα κάποιος έχει έναν να σου δώσει, για οποιοδήποτε θέμα, και για έκπτωση!!Πάντως αμάν αυτή η Ε.Ε και οι επιδοτήσεις της! τώρα οι φορουμίστες τσακωνόμαστε κάθε φορά σε πια πίστα να πάμε, άλλος θέλει την μία γιατί ειναι κοντά στην τάδε ταβέρνα, άλλος προτιμάει κάποια άλλη ταβέρνα, που είναι κοντά στην άλλη πίστα...Σιγά τα ωά πια με αυτές τις πίστες!Αφού δεν είναι επιπέδου F1, να σας πω την αλήθεια δεν με συγκινούν ιδιαίτερα..Αν μπαίνεις στην πίστα, στα τρακ ντεϊς, και ξέρεις πως εκεί αποκλείεται να μπει ο Σούμι, λέει; δεν λέει! Άλλωστε αν δεν έφτιαχνε η έλπα ως αρχή του σπορ πίστα, ποιός θα έφτιαχνε;Ο δήμος Σερρών;;
Σιγά πια αυτή η έλπα, κάνει δυο τρία πράγματα που είναι αυτονόητα, και θέλει να της πούμε και μπράβο; Αν δεν τα έκανε να έβλεπε τί θα της λέγαμε.. (έλα ντε)
ΕΛΠΑ: Τι συμβαίνει σήμερα και τι θέλουμε από αυτήν