-
Ο χρήστης sergeant έγραψε:
Συνεχίζουμε να μπερδευουμε θρησκεία και εκκλησια, θεούς και δαίμονες, πίστεις και μηδενιστικές τάσεις με αποτελεσμα αλλα να εννοουμε και άλλα να γινονται αντιληπτα.Κατ' αρχάς, θα ηθελα να ξεκαθαρίσω - τουλάχιστον όσον αφορά εμένα, αφού δεν μπορώ να μιλήσω για λογαριασμό άλλου - ότι, δηλώνω Αθεος ...ΟΤΑΝ με ρωτήσουν!
Ούτε το διατυμπανίζω, ούτε νοιώθω ότι ξεχωρίζω, ούτε θεωρώ ηλίθιους (εκτός τύπων σαν την Λουκά) που πιστέυουν, ούτε συνομοτώ εναντίων της χώρας (ΤΟΥΝΑΝΤΙΟΝ), ουτε θέλω σε καμμία περίπτωση να αλλάξει η σημαία (άλλωστε ο σταυρός ως σύμβολο προυπήρχε πολύ πριν του χριστιανισμού στην Ελλαδα) , ούτε θέλω η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ του 10% (?) να ελέγχει και να κάνει κουμάντο..
Η εκκλησία - οπως και η πολιτεία, το δικαστικό σώμα, η επιστήμη, η παιδεία κτλ - έχει [μαζί με άλλους] Αθλιους εκπροσώπους , ανάξιους ηγέτες ή λειτουργούς. Αυτό αφορά την ΕΚΚΛΗΣΙΑ και όχι την Πίστη .
Εγώ έχω πρωταρχικά 'πρόβλημα' με την θρησκεία, την πίστη, το φιλοσοφικό σύστημα και δευτερευόντως (και αναγκαστικώς) με την εκκλησία (η οποία εκπροσωπεί την 'πίστη').
Τα παραδείγματα που φέρνει ο Ηλίας, μπορεί (και είναι) πολλά. Οπως και τα παραδείγματα που φέρνουν οι 'άθεοι' ... Είναι λογικό, αφού αυτά έχουν να κάνουν με Ανθρώπους!Εγώ θα έλεγα λοιπόν, να συμφωνήσουμε κατ' αρχας ότι, τουλάχιστον σε αυτό το φόρουμ, όλοι είμαστε 'συνειδοτοποιημένοι' και κρατάμε κάποιοες θέσεις γιατί έχουμε άποψη και όχι 'κόντρα' ή βεντέτα ή βίτσιο ή κόμπλεξ!
Αυτό θα μας βοηθήσει νομίζω στη συζητησή μας ώστε να αποφεύγουμε 'αφορισμούς' και ακρότητες και να μιλήσουμε επί της βάσης , που είναι η ίδια η θρησκεία και όχι οι (αθλιοι ή μη) εκπροσωποί της.Πριν συνεχίσετε την ανταλλαγή 'πυρών', διαβάστε προσεκτικά αυτά που γράφει ο Λοχίας...
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Αν έχει τεράστια ιστορία ο Χριστιανισμός, τι έχουν οι Θρησκείες της Φύσης; Γιατί να μην είμαστε Παγανιστές, που έχει μεγαλύτερη ιστορία ο Παγανισμός απ' τον Χριστιανισμό; Δεν είναι επιχειρήματα αυτά!
Πιάνεις άλλο θέμα όμως τώρα. Τί θα πει : 'Γιατί να μην είμαστε Παγανιστές'; Δεν είμαστε, γιατι δεν μας εκφράζει προφανώς.
-
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Σχετικά με τη νηστεία... ναι κατα τη γνώμη μου και κατα τη γνώμη πολλών ιερέων τα παιδιά καλό είναι να μη νηστεύουν και όσοι γονεις επιβάλουν νηστεία στα παιδιά τους κάνουν λάθος. Το να μπει βέβαια η Μεγάλη Εβδομάδα και να στερηθούν για λίγες μέρες κάποιες τροφές δε νομίζω οτι είναι κακό.H νηστεια ηταν ενα παραδειγμα, για να σου δειξω οτι υπαρχουν ενα σωρο πραξεις που κανει ενας θρησκευομενος ορθοδοξος οι οποιες σου (οχι προσωπικα, γενικα μιλαω) φαινονται φυσιολογικες, πλην ομως αν τις καλοσκεφτεις ειναι ειτε εκδηλωσεις παραλογισμου ειτε εκδηλωσεις φανατισμου. Δεν θελω να αναφερθω συγκεκριμενα για να μην κανουμε περιπτωσιολογια αλλα πιστευω πως γινομαι κατανοητος
Κατηγορηματικά σου λέω πως κάνεις λάθος.
Άνοιξε την Α.Εφημερίδα, και διάβασε τις δημοσιεύσεις του Παπαχατζή.
Εκτός αν δεν θεωρείς εκδήλωση φανατισμού, την εκτέλεση από τους Αθηναίους του 5ου π.Χ. των δύο Περσών ιερέων, που επιχείρησαν να τους προσηλυτίσουν.Φανατισμός υπήρχε ανέκαθεν και θα υπάρχει, όσο υπάρχουν ιδεολογικά συστήματα και άνθρωποι που ταυτίζονται μαζί τους σε βαθμό μίσους για οτιδήποτε αντιβαίνει σε αυτά.
Και μονο που εξισωνεις την εκτελεση 2 ιερεων που ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΖΑΝ με πογκρομ εκατομμυριων ανθρωπων στο ονομα της Αγιας και Ομοουσιου Τριαδας...
Ενταξει, ωρες ειναι να ακουσουμε οτι οι αρχαιοι Ελληνες κανανε πολεμους στο ονομα του δωδεκαθεου (ή οσοι ηταν τελος παντων)Εγω παλι μετα απο 14 σελιδες θα συνεχιζα κανοντας το εξης απλο, να διαχωρισω - επιτελους - την πιστη απο την εκκλησια.
Η πιστη δεν (πρεπει να) διαφημιζεται ή (να) λοιδωρειται. Ουτε να επιβαλλεται, ουτε να απαγορευεται. Ειναι μια εσωτερικη φιλοσοφια, μια αναζητηση ασχετη με το κοινωνικο γιγνεσθαι. Στην πραγματικοτητα και μονο να το συζηταμε με εκπλησσει! Ο καθενας αυτες τις κουβεντες τις κανει με τον εαυτο του και μονο. Μονο σ' αυτον θα δωσει λογο καποτε και μονο αυτος τον κρινει. Ετσι πρεπει τουλαχιστον.
Η εκκλησια απο την αλλη (ορθοδοξη ή μη το ιδιο μου κανει) ειναι ενα εταιρικο μορφωμα με σαφεις κερδοσκοπικους προσανατολισμους και με υποπτη ως αποδεδειγμενα κακοηθη επιρροη στην παγκοσμια ιστορια.
Σε κοινωνιες οπως η δικια μας λειτουργησε σαν ξενιστης παρασιτων. Συγκεντρωσε εθνικιστικα, ρατσιστικα, τα πιο συντηρητικα δειγματα της κοινωνιας και τα χρησιμοποιησε σαν εμπροσθοφυλακη στη μαχη της επικρατησης της (της εκκλησιας ετσι? - οχι της πιστης, για να μην παρεξηγιεμαι). Μεγαλη κουβεντα, προϋποθετει χρονο που δεν εχω.Παραδειγματα παπαδων οπως τα παραπανω υπαρχουν απειρα - απο τον Καντιωτη ως τον Χ,Ψ Ανθιμο και τον Ζ Χριστοδουλο (που δοκιμασε τη νοημοσυνη ολων μας με τα 'περι μελετης' και συνεχιζει να τη δοκιμαζει καθε τρεις και λιγο). Απο την αλλη σιγουρα υπαρχουν καλλιεργημενοι και καλοπροαιρετοι ανθρωποι αναμεσα τους (μειοψηφια, σαφως), οπως το παραδειγμα του Ηλια ή αλλα που εχω εγω.
Βεβαια ο καθενας εχει τους ηγετες που του αξιζει. Και τους θρησκευτικους αναμεσα στους αλλους....
Ενδιαφερον το ποστ σου Ισαακ (οπως παντα σλουρπ σλουρπ ) μονο που το βρισκω εκτος πραγματικοτητας. Ισως περιγραφεις καποιους αθρησκους ή αγνωστικιστες αλλα εφοσον μιλαμε για Χριστιανους Ορθοδοξους η πιστη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Επαναλαμβανω οτι δε μιλαμε για ανθρωπους που πιστευουν γενικα και αοριστα στην υπαρξη θεου, αλλα για Χ.Ο. Υπαρχουν χιλιαδες αποσπασματα απο πατερικα κειμενα, υπαρχουν δεκαδες αποσπασματα απο τις λειτουργιες, υπαρχει η πληρης ομοφωνια ΟΛΩΝ των θεολογων. Εκκλησια και πιστη πανε πακετο, εφοσον μιλαμε για την Ορθοδοξια. Αλλιως εισαι χριστιανος γενικα, αθρησκος ή αγνωστικιστης. ΔΕΝ εισαι ομως ορθοδοξος.
Βεβαια προκαλει γελιο να συμφωνουν μαζι σου ανθρωποι που ειπαν οτι το 99% δεν ειναι φανατικοι ενω εσυ τους τοποθετησες στη σαφη μειοψηφια. Αλλα λαγια και αλλα τραγια. Και υστερα κολλαν σε τσιτατα οτι 'δε διαβαζουμε' Παρ'τη σκουφια σου και βαρα μας...
-
ipan:
ΟΚ, θα απαιτήσω λοιπόν κι εγώ, ως πιστός (όχι φανατικός πάντως, στην εκκλησία σχεδόν δεν πατάω για δικούς μου λόγους) να μην τηγανίζουν τη Μ. Εβδομάδα κεφτέδες τα εστιατόρια και να μην ψήνουν παϊδάκια οι ψησταριές γιατί στη δημοκρατική μας κοινωνία 'στενεύομαι' αφόρητα προσπαθώντας να νηστέψω (δεν νηστεύω κατά κανόνα, αλλά ας υποθέσουμε ότι το κάνω). Εσείς λοιπόν οι πολλοί δεν θα φάτε τα συγκεκριμένα (και άλλα) λατρεμένα εδέσματα για να νιώσω εγώ άνετα.
Αυτή είναι η δημοκρατία κατ' εσέ, δηλαδή ο σεβασμός και η προστασία των γούστων των ελάχιστων που νιώθουν τρομερά δυσάρεστα βλέποντας τους πολλούς να κάνουν αυτό που ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ. -
Ο χρήστης rocsta έγραψε:
Δεν είπα ότι αποκλείω τίποτα. Αλλά δεν μπορώ να συγκρίνω τον χριστινισμό που έχει μία τεράστια ιστορία με μία θεωρία περί φαντασμάτων. Φυσικά είναι απόλυτα σεβαστό απο τη μεριά μου, κάποιος να πιστεύει στα φαντάσματα ή στα δωδεκάθεο ακόμα. Και προφανώς αναγνωρίζω την άυλη- πνευματική συνοχή των 'φαντασμάτων' με την χριστινική θρησκεία. Καλύτερα να το σταματήσουμε όμως γιατι το θέμα είναι η εκκλησία, ούτε καν η χριστιανική θρησκεία, ποσω δε μάλλον η πίστη για την οποία κάνουμε λόγο.Α μπραβο, ΕΣΥ δεν ειπες οτι αποκλειεις τιποτα. Αυτο που ελεγα εγω ειναι οτι 9 στους 10 που πιστευουν στον θεο (και θιγονται αμα πχ εγω τους πω οτι θεωρω χαζο το να πιστευεις τετοια πραγματα, οτι υπαρχει θεος, ανασταση, θαυματα), αμα τους πεις οτι πιστευεις στα φαντασματα θα γελασουν μαζι σου και θα σε πουν ηλιθιο επειδη τα φαντασματα ειναι 'υπερφυσικα' πραγματα, 'ιστοριες για παιδακια' κλπ κλπ. Καταλαβες που το παω?
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
ipan:
ΟΚ, θα απαιτήσω λοιπόν κι εγώ, ως πιστός (όχι φανατικός πάντως, στην εκκλησία σχεδόν δεν πατάω για δικούς μου λόγους) να μην τηγανίζουν τη Μ. Εβδομάδα κεφτέδες τα εστιατόρια και να μην ψήνουν παϊδάκια οι ψησταριές γιατί στη δημοκρατική μας κοινωνία 'στενεύομαι' αφόρητα προσπαθώντας να νηστέψω (δεν νηστεύω κατά κανόνα, αλλά ας υποθέσουμε ότι το κάνω). Εσείς λοιπόν οι πολλοί δεν θα φάτε τα συγκεκριμένα (και άλλα) λατρεμένα εδέσματα για να νιώσω εγώ άνετα.
Αυτή είναι η δημοκρατία κατ' εσέ, δηλαδή ο σεβασμός και η προστασία των γούστων των ελάχιστων που νιώθουν τρομερά δυσάρεστα βλέποντας τους πολλούς να κάνουν αυτό που ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ.Εξισώνεις την παιδεία με τους κεφτέδες. Δεν απαίτησα ν' αλλάξεις συνήθειες. Και κανένας δεν θα πρέπει να το κάνει.
Όμως το σχολείο, το δικαστήριο, το κοινοβούλιο, ενδεικτικά, σε ένα σύγχρονο κράτος δεν πρέπει να εκφράζουν καμία θρησκεία ή προτίμηση ανεξαρτήτως πλειοψηφίας. -
Ο χρήστης greo έγραψε:
Κατηγορηματικά σου λέω πως κάνεις λάθος.
Άνοιξε την Α.Εφημερίδα, και διάβασε τις δημοσιεύσεις του Παπαχατζή.
Εκτός αν δεν θεωρείς εκδήλωση φανατισμού, την εκτέλεση από τους Αθηναίους του 5ου π.Χ. των δύο Περσών ιερέων, που επιχείρησαν να τους προσηλυτίσουν.Φανατισμός υπήρχε ανέκαθεν και θα υπάρχει, όσο υπάρχουν ιδεολογικά συστήματα και άνθρωποι που ταυτίζονται μαζί τους σε βαθμό μίσους για οτιδήποτε αντιβαίνει σε αυτά.
Και μονο που εξισωνεις την εκτελεση 2 ιερεων που ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΖΑΝ με πογκρομ εκατομμυριων ανθρωπων στο ονομα της Αγιας και Ομοουσιου Τριαδας...
Ενταξει, ωρες ειναι να ακουσουμε οτι οι αρχαιοι Ελληνες κανανε πολεμους στο ονομα του δωδεκαθεου (ή οσοι ηταν τελος παντων)Διάβασες πουθενά για εξίσωση;
Απάντηση ήταν στον ισχυρισμό ότι δεν υπήρχε φανατισμός στον παγανιστικό κόσμο.
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
εφοσον μιλαμε για Χριστιανους Ορθοδοξους η πιστη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.Νο shit???
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Διάβασες πουθενά για εξίσωση;Απάντηση ήταν στον ισχυρισμό ότι δεν υπήρχε φανατισμός στον παγανιστικό κόσμο.
Οχι βεβαια, αλλα ενα περιστατικο εν καιρω πολεμου και φοβερης εντασης, δε λεει τιποτα. Ειδικα οταν ειχαν πολλες ευκαιριες οι ελληνες να 'προσυλητισουν' κοσμο αλλα το απεφευγαν πιστευω για ρατσιστικους λογους (προφανως ξερω οτι μιλαμε για 2.500 χρονια πριν και ο ορος ρατσισμος δεν υφιστατο ουτε ως λεξη ουτε ως ενοια)
-
Ο χρήστης ipan έγραψε:
ipan:
ΟΚ, θα απαιτήσω λοιπόν κι εγώ, ως πιστός (όχι φανατικός πάντως, στην εκκλησία σχεδόν δεν πατάω για δικούς μου λόγους) να μην τηγανίζουν τη Μ. Εβδομάδα κεφτέδες τα εστιατόρια και να μην ψήνουν παϊδάκια οι ψησταριές γιατί στη δημοκρατική μας κοινωνία 'στενεύομαι' αφόρητα προσπαθώντας να νηστέψω (δεν νηστεύω κατά κανόνα, αλλά ας υποθέσουμε ότι το κάνω). Εσείς λοιπόν οι πολλοί δεν θα φάτε τα συγκεκριμένα (και άλλα) λατρεμένα εδέσματα για να νιώσω εγώ άνετα.
Αυτή είναι η δημοκρατία κατ' εσέ, δηλαδή ο σεβασμός και η προστασία των γούστων των ελάχιστων που νιώθουν τρομερά δυσάρεστα βλέποντας τους πολλούς να κάνουν αυτό που ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ.Εξισώνεις την παιδεία με τους κεφτέδες. Δεν απαίτησα ν' αλλάξεις συνήθειες. Και κανένας δεν θα πρέπει να το κάνει.
Όμως το σχολείο, το δικαστήριο, το κοινοβούλιο, ενδεικτικά, σε ένα σύγχρονο κράτος δεν πρέπει να εκφράζουν καμία θρησκεία ή προτίμηση ανεξαρτήτως πλειοψηφίας.Εντάξει, μολονότι οι κεφτέδες και τα παϊδάκια ήταν παράδειγμα, μπορώ να βρω κι άλλα.
Πολύ σοβαρότερο θεωρώ το πρόβλημα της πολιτικοποίησης των παιδιών ήδη από την ηλικία των 12 ετών (γυμνάσιο) είτε από κομματικές νεολαίες, ειδικά αριστερίστικες, είτε από κηρύγματα καθηγητών από έδρας - μου έχει τύχει. Δεν θεωρώ ότι το να βρίσκεται η εικόνα του Χριστού πάνω από το δικαστήριο εμποδίζεται η άσκηση δικαιωμάτων πολιτών, ούτε το ότι η άσκηση του θρησκευτικού καθήκοντος ή της θρησκευτικής ανάγκης, όπως θες, από πολλούς καταπνίγει τις επιθυμίες των άθεων ή αλλόθρησκων. -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
ipan:
ΟΚ, θα απαιτήσω λοιπόν κι εγώ, ως πιστός (όχι φανατικός πάντως, στην εκκλησία σχεδόν δεν πατάω για δικούς μου λόγους) να μην τηγανίζουν τη Μ. Εβδομάδα κεφτέδες τα εστιατόρια και να μην ψήνουν παϊδάκια οι ψησταριές γιατί στη δημοκρατική μας κοινωνία 'στενεύομαι' αφόρητα προσπαθώντας να νηστέψω (δεν νηστεύω κατά κανόνα, αλλά ας υποθέσουμε ότι το κάνω). Εσείς λοιπόν οι πολλοί δεν θα φάτε τα συγκεκριμένα (και άλλα) λατρεμένα εδέσματα για να νιώσω εγώ άνετα.
Αυτή είναι η δημοκρατία κατ' εσέ, δηλαδή ο σεβασμός και η προστασία των γούστων των ελάχιστων που νιώθουν τρομερά δυσάρεστα βλέποντας τους πολλούς να κάνουν αυτό που ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ.Συγνωμη, δημοκρατια ειναι το να ζητας να μην σερβιρουν κεφτεδες σε κανεναν, ακομα και σε αυτους που επιλεγουν/θελουν να τους φανε την Μ. Εβδομαδα, επειδη ΕΣΥ δεν μπορεις να αντισταθεις στο να φας κεφτεδες, περιορισμος που ΕΣΥ διαλεγεις να επιβαλεις στον ΕΑΥΤΟ σου λογω της ΕΠΙΛΟΓΗΣ σου να πιστευεις στην ταδε θρησκεια?
EDIT Τωρα καταλαβα το ειρωνικο του πραγματος. Δεν το καταλαβα απο την αρχη ΑΚΡΙΒΩΣ επειδη η αντιστοιχια σου ειναι ΤΟΟΟΟΣΟ ακυρη. Οπως σου ειπε και ο ipan, το κοινοβουλιο, το σχολειο, το δικαστηριο, απευθυνονται σε ΟΛΟΥΣ, αρα δεν θα επρεπε να υποκεινται σε περιορισμους που επιβαλλουν οι θρησκειες.
Πχ, δεν ξερω τι ισχυει τωρα, αλλα πριν 10 χρονια αμα εγω ελεγα οτι δεν θα πω προσευχη επειδη δεν πιστευω, θα γινοταν χαμος στο σχολειο...
ΥΓ Ολοι αργοσχολοι ειμαστε? Εχουμε μετατρεψει το forum σε (σχεδον real time) chat . Και καλα εγω που και στην δουλεια μπορω να ειμαι μπροστα σε ενα PC ολη την ωρα...
-
Το πρώτο μου μάθημα σήμερα είναι στις 5
-
Συμπληρωση:
δεν ειναι το προβλημα να υπαρχει μια εικονα στην ταξη ή στο δικαστηριο, το προβλημα ειναι η αντιμετωπιση απο τους πιστους. Ουτε απαιτω να αρεσει στον αλλον οτι δεν πιστευω εγω, το να απαιτω ομως να μην με αντιμετωπιζει ρατσιστικα επειδη δεν πιστευω ειναι λαθος?
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
H νηστεια ηταν ενα παραδειγμα, για να σου δειξω οτι υπαρχουν ενα σωρο πραξεις που κανει ενας θρησκευομενος ορθοδοξος οι οποιες σου (οχι προσωπικα, γενικα μιλαω) φαινονται φυσιολογικες, πλην ομως αν τις καλοσκεφτεις ειναι ειτε εκδηλωσεις παραλογισμου ειτε εκδηλωσεις φανατισμου. Δεν θελω να αναφερθω συγκεκριμενα για να μην κανουμε περιπτωσιολογια αλλα πιστευω πως γινομαι κατανοητος
Κατανοητός είσαι και δεν τίθεται θέμα οτι στο όνομα του χριστιανικού καθωσπρεπισμού νομιμοποιούνται κάθε άλλο παρα χριστιανικές πράξεις. Απο κει και περα το θέμα είναι να μπορούμε να διακρίνουμε τις εκδηλώσεις φανατισμού και τις ακραίες συμπεριφορές και απόψεις εκατέρωθεν και να μη γενικεύουμε (δε λέω για σένα, γενικά λέω)
...εφοσον μιλαμε για Χριστιανους Ορθοδοξους η πιστη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Επαναλαμβανω οτι δε μιλαμε για ανθρωπους που πιστευουν γενικα και αοριστα στην υπαρξη θεου, αλλα για Χ.Ο. Υπαρχουν χιλιαδες αποσπασματα απο πατερικα κειμενα, υπαρχουν δεκαδες αποσπασματα απο τις λειτουργιες, υπαρχει η πληρης ομοφωνια ΟΛΩΝ των θεολογων. Εκκλησια και πιστη πανε πακετο, εφοσον μιλαμε για την Ορθοδοξια. Αλλιως εισαι χριστιανος γενικα, αθρησκος ή αγνωστικιστης. ΔΕΝ εισαι ομως ορθοδοξος.
Οταν λέμε Εκκλησία βέβαια δεν εννοούμε τους κληρικούς και την Ιερά Σύνοδο. Εννοούμε ΚΑΙ αυτούς αλλά κυρίως το σώμα των πιστών. Εχεις δίκιο στο οτι να λέει κανεις 'είμαι Χ.Ο. αλλά δεν εκκλησιάζομαι συχνά' είναι αντιφατικό αλλά εκει μπαίνουμε στη διαδικασία να κρίνουμε ποιός είναι καλύτερος χριστιανός από τον άλλον...
Βεβαια προκαλει γελιο να συμφωνουν μαζι σου ανθρωποι που ειπαν οτι το 99% δεν ειναι φανατικοι ενω εσυ τους τοποθετησες στη σαφη μειοψηφια. Αλλα λαγια και αλλα τραγια. Και υστερα κολλαν σε τσιτατα οτι 'δε διαβαζουμε' Παρ'τη σκουφια σου και βαρα μας...
Εδώ δε σε πιάνω...
Αυτο που ελεγα εγω ειναι οτι 9 στους 10 που πιστευουν στον θεο (και θιγονται αμα πχ εγω τους πω οτι θεωρω χαζο το να πιστευεις τετοια πραγματα, οτι υπαρχει θεος, ανασταση, θαυματα), αμα τους πεις οτι πιστευεις στα φαντασματα θα γελασουν μαζι σου και θα σε πουν ηλιθιο επειδη τα φαντασματα ειναι 'υπερφυσικα' πραγματα, 'ιστοριες για παιδακια' κλπ κλπ. Καταλαβες που το παω?
Θεωρώ πάντως πιθανότερο να πιστεύει σε φαντάσματα κάποιος που πιστεύει και σε κάποιον Θεό παρά κάποιος άθεος
-
Κι εγώ έχω ξεμπερδέψει με όλες τις εκκρεμότητες προς το παρόν.
Αύριο και μεθαύριο όμως ξέρω ότι δεν θα μπορώ ούτε να αγγίξω το πληκτρολόγιο. -
manosk
τι σχέση έχουν οι κομματικές νεολαίες;;;
Πρακτικά η εικόνα του Χριστού δεν εμποδίζει κανέναν. Αλλά: Όσο και αν σου φαίνεται τραγελαφικό, υπάρχει μια τάξη με 30 μαθητές ας πούμε. Οι 15 θέλουν μια φωτό της παπαρίζου πάνω από τον πίνακα, οι 10 την εικόνα του Χριστού, οι 5 τίποτα. Ποιος κερδίζει;
Τα θρησκευτικά καθήκοντα δεν ασκούνται στο σχολείο, στο δικαστήριο, στη βουλή ή στο πανεπιστήμιο. Το τι γίνεται και τι συμβολίζεται σε αυτούς τους χώρους δεν είναι θέμα συνήθειας. -
Νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος να εξηγούμε τα αυτονόητα. Κανείς δε φαίνεται ούτως ή άλλως να αντιτίθεται στην 'πίστη'. Η εκκλησία είναι το θέμα (το πεζό 'ε' δεν είναι τυχαίο).
Συμφωνώντας με τον greo, περί ταύτισης της Πίστης του με την Εκκλησία του Χ.Ο. θα πρέπει να συμπληρώσω ότι η Εκκλησία δε μπορεί να είναι 'a la carte', δηλαδή όποτε θέλουμε να είναι μία 'ιερατική εταιρεία' και όποτε θέλουμε το 'σώμα' της Πίστης του Χ.Ο. Οι πιστοί κατά βάση το αντιλαμβάνονται αυτό, εκείνοι που όπως φαίνεται παίζουν μονίμως με το μπαλαντέρ είναι οι 'εκπρόσωποι της ιερατικής εταιρείας'. Δυστυχώς η ελλαδική εκκλησία δεν έχει καμία σχέση με την Εκκλησία! Κάτι που ούτε καινούριο είναι, ούτε απλώς 'ελληνικό' (συμβαίνει σε όλες τις εκκλησίες του κόσμου, όλων των δογμάτων και σχεδόν όλων των θρησκειών). Ήδη από τα πρώτα μεταχριστιανικά χρόνια οι Σύνοδοι φρόντισαν να ορίσουν και ενισχύσουν αρκετά γρήγορα την 'εξουσία' της Εκκλησίας - προσθέτοντας μάλιστα ειδικά για αυτό το λόγο νέα τμήματα στο δόγμα άρα και στις θεμελιώδεις αρχές της πίστης (καλό θα είναι βέβαια να γνωρίζουμε ότι τα πρωτοχριστιανικά χρόνια η Εκκλησία ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΟΜΗ, παρά μόνο το Χριστό ως κεφαλή και πώς λειτουργούσε ως κοινόβιο - κάτι σα μαλιάδες-αναρχικοί ).
Καταλήγουμε λοιπόν στο ότι όταν μιλάμε για εκκλησία, αναφερόμαστε στην κοσμική 'εταιρική' δομή της και ναι μεν η Εκκλησία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Πίστης του Ορθοδόξου Χριστιανού, όμως ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (παρά μόνο θεωρητικά). -
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Βεβαια προκαλει γελιο να συμφωνουν μαζι σου ανθρωποι που ειπαν οτι το 99% δεν ειναι φανατικοι ενω εσυ τους τοποθετησες στη σαφη μειοψηφια. Αλλα λαγια και αλλα τραγια. Και υστερα κολλαν σε τσιτατα οτι 'δε διαβαζουμε' Παρ'τη σκουφια σου και βαρα μας...
Εδώ δε σε πιάνω...
Καποιος εγραψε οτι το 99% των χριστιανων εν Ελλαδι δεν ειναι φανατικοι, ειναι διακριτικοι κλπ Μερικοι εσπευσαν να συμφωνησουν (+1, +1 δεν ξερω που εφτασε το σκορ). Μετα ο Ισαακ εγραψε οτι οι εν Ελλαδι χριστιανοι που δεν ειναι καντιωτηδες, χριστοδουλοι, ανθιμοι κλπ ειναι σαφης μειοψηφια. Οι ιδιοι παλι εσπευσαν να συμφωνησουν
Αβυσσος! -
hrdoukas
Σαφεστατα και ειναι πιθανοτερο στα φαντασματα να πιστευει καποιος που πιστευει και σε καποιον θεο, απο καποιον που δεν πιστευει οτι υπαρχει θεος. Εγω δεν πιστευω σε κανενα απο τα τα δυο, αν καταλαβες οτι πιστευω στα φαντασματα λαθος συμπερασμα βγηκε. ΑΛΛΑ:
δεν ειναι τουλαχιστον βλακεια, καποιος που πιστευει στον θεο (κατι υπερφυσικο, που δεν εχει δει ποτε του αλλα του λενε αλλοι οτι υπαρχει, και συμφωνα με την λογικη δεν στεκει) και να βλεπει υποτιμητικα καποιον που δεν πιστευει και αυτος ντε και καλα στον ιδιο θεο, παραλληλα να αποκαλει ηλιθιο και βλακα οποιον διατινεται οτι υπαρχουν φαντασματα? Δηλαδη μονο 'εμεις (χριστιανοι) και κανενας αλλος'...
αυτο προσπαθω να πω.
ΥΓ Ρε σεις, τι δουλειες κανετε που εχετε 'ξεμπερδεψει απο ολες τις εκκρεμοτητες απο τις 2μμ'?
-
kacey
παπάς είμαι.
Περί εκκλησίας