-
Επειδή κρατώ ημερολόγιο με τις δαπάνες συντήρησης των αυτοκινήτων μου, αναφέρω ότι κατέχω δυο αυτοκίνητα ένα 1,300cc και ένα 1,800cc.
Δεν έχω τρακάρει ποτέ (άρα έχω μεγάλη έκπτωση στις ασφάλειες και στο 1,800 cc έχω και μεικτή ασφάλεια) Κάνω κάθε χρόνο 20,000 χλμ. εντός πόλης με το ιαπωνικό 1,300 (σχεδόν μηδενικές βλάβες μόνο τακάκια, λάδια, λάστιχα) και 13 εως 15,000 χλμ ταξίδια με το γερμανικό 1,800cc (βγάζει μικροβλαβούλες στο συνεργείο τρώω ξύλο αλλά και λάστιχα αμορτισέρ όσο ανεβαίνεις κυβικά και διαστάσεις ακριβαίνουν σημαντικά)
Το ετήσιο κόστος συντήρησης (βενζίνες, τέλη, ασφάλειες, service, ελαστικά, κ.λ.π) ανέρχεται σε 2,300,000 δρχ τον χρόνο και για τα δύο.
Το τεκμήριο τους ανέρχεται σε 8 εκ. δρχ. 'Αρα καμία σχέση με την πραγματικότηα.Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου το ίδιο θα μου κόστιζε σε συντήρηση και ένα Land Cruiser 4,000 cc σε καθημερινή χρήση (θα ξόδευα περισσότερα για καύσιμο, δεν θα πλήρωνα διπλές ασφάλεις - διπλά τέλη, στο συνεργείο θα εξοικονομούσα κάποια λεφτά καθώς δεν θα χρειαζόταν να συντηρώ γερμανικό αυτοκίνητο, άσε που μπορεί να το ευχαριστιόμουν και πιο πολύ οδηγικά). Το τεκμήριο του Land Cruiser είναι 17 εκ. δρχ.
Σήμερα το καλύπτω άνετα αλλά επειδή είμαι ελέυθερος επαγγελματίας δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει του χρόνου και αν θα έχω δουλειά και εισοδήματα και σου λέει το κράτος δεν με νοιάζει βάσει αυτοκινήτου και άνεργος να μείνεις ένα χρόνο το εισόδημα σου θα είναι 17 εκ. δρχ. έστω και αν η συντήρηση του αυτοκινήτου απαιτεί 2 με 3 εκ. δρχ. τον χρόνο.
Καταργήστε τα τεκμήρια, βάλτε φόρο στην βενζίνη ή αυξήστε τα ασφάλιστρα (αυτό είναι σίγουρο γιατί από τον κλάδο αυτοκινήτων και μόνο οι σασφαλιστικές πάνε για κλείσιμο)
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Mε βάση τη λιανική τιμή πώλησης (όχι της εργοστασιακής) ANEΞAPTHTΩΣ κυβικών. Kαι φυσικά κατάργηση των τεκμηρίων άνω των 2.000κ.εκ.Δηλαδή να εφαρμοσθεί το Πόθεν Έσχες. Αρκεί να μην γίνει όπως των πολιτικών
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Δηλαδή, σχεδόν όλοι όσοι τοποθετήθηκαν, εκτός του vagelis-rallye, συμφωνούν πως τα τεκμήρια είναι άδικα και παράλογα.
Και όμως, το 47% της ψηφοφορίας λέει 'ναι στα τεκμήρια ανάλογα με την αξία του αυτοκίνητου με πλαφόν τα 15000 ευρώ'. Δηλαδή το 47%:
(α) Ουσιαστικά συμφωνεί με τα τεκμήρια, δηλ. με την υπόθεση του Κράτους πως, το ό,τι μια φορά αγόρασες ένα αυτοκίνητο Χ κυβικών ή Χ αξίας (ΙΜΗΟ, δύο όψεις του ίδιου νομίσματος) σημαίνει αυταπόδεικτα πως κάθε χρόνο βγάζεις ένα συγκεκριμένο εισόδημα
(β) Συντηρεί τη λογική 'φτωχοί-πλούσιοι' αφού συμφωνεί με ένα αυθαίρετο πλαφόν και μάλιστα σχετικά ευτελές (15000 ευρώ = ένα 'μέτριο' αυτοκίνητο 1600 κυβικά. Από εκεί και πάνω φαντάζομαι είναι οι 'πλούσιοι' )
(γ) Δεν τοποθετείται (πλην του vagelis-rallye) να μας πει γιατί αυτό.
Μετά από αυτό, ας πάψουμε να διαμαρτυρόμαστε για τα τεκμήρια, είμαστε άξιοι της μοίρας μας
Προσωπικά ψήφισα 'πόθεν έσχες' και πέραν τούτου ουδέν (Βέβαια, κακώς μπερδεύονται τα τεκμήρια με το πόθεν έσχες, είναι κάτι τελείως διαφορετικό) Συμφωνώ με τον kouk, οι επιβαρύνσεις να πηγαίνουν στη χρήση του αυτοκινήτου, αν θέλεις να αγοράσεις μια BMW 750iL και να την έχεις στο γκαράζ, δικαιολόγησέ μας που βρήκες τα λεφτά για την αγορά και μετά με γειά σου με χαρά σου, ό,τι καις πληρώνεις.
Προσωπικά ψήφισα το 2ο για τους εξής λόγους:
- Όσο και να το θέλει κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος, τα τεκμήρια δύσκολα θα καταργηθούν τελείως, γιατί δεν θα φανεί καλά στα μάτια του λεγόμενου 'απλού λαού', που μπορεί να μην ξέρει καν να γράψει το όνομά του, αλλά ψηφίζει και δεν θέλει μια κυβέρνηση να 'βοηθάει τους καπιταλιστές που πίνουν το αίμα του λαουτζίκου να πάρουν ακριβό αυτοκίνητο'... Όσο κι αν φαίνεται αστείο έτσι είναι...
- Άρα πιο λογικό θα ήταν αφού θα υπάρχουν που θα υπάρχουν (για όσο καιρό...) να υπολογίζονται πιο αντικειμενικά = με βάση την αξία του αυτοκινήτου.
Συμφωνώ κι εγώ ότι το βασικό είναι ο κάθε φορολογούμενος να μπορεί να δικαιολογήσει που βρήκε τα λεφτά και αγόρασε τη Μερτσέντα των 60χιλ ευρώ (και 1,8 λίτρων...) και όχι το πως θα την συντηρεί. Δικαίωμά σου άμα θέλεις να κυκλοφορείς με λεωφορείο και να την βγάζεις 1 το μήνα που πας στο χωριό για να κάνεις το κομάτι σου...
Χώρια που τα τεκμήρια δεν αποδίδουν, γιατί απλούστατα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΣ. Είναι μέθοδος (αυθαίρετου) υπολογισμού του εισοδήματος προς φορολογία. Άρα εάν δεν καλύπτεις το τεκμήριο δεν θα πάρεις το αμάξι. Πολύ απλά. Θα το πάρεις μόνο αν καλύπτεις το τεκμήριο ούτως ή άλλως...Άντε να το εξηγήσεις αυτό στην κυρά-Κατίνα που με την ψήφο της ρίχνει κυβερνήσεις...
-
Να καταργηθούν ΤΕΛΕΙΩΣ τα τεκμήρια. Είναι τελείως άδικα. Αν είναι δυνατόν η εφορία να υπολογίζει ότι ο κάτοχος μιας Mercedes CLK 200 Compressor (1800 κ.εκ.-αξία 16.000.000δρχ.-τεκμήριο 5.800.000 δρχ) είναι πιο μπατίρης από ένα Peugeot 206 GTi (2000 κ.εκ.-αξία 7.000.000δρχ.-τεκμήριο 7.000.000 δρχ.). Αυτό είναι τελείως παράλογο από όπου και να το πιάσεις. Πιστεύω ότι δικαιότερο θα ήταν αντί των τεκμηρίων να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας και ίσως η βενζίνη. Είμαι υπέρ του πόθεν έσχες για την αγορά και μόνο του αυτοκινήτου.
-
Κι εγώ συμφωνώ πως το μόνο μέτρο που ας πούμε οτι είναι δίκαιο και νόμιμο είναι το πόθεν έσχες. Ένα πιο αυστηρό πόθεν έσχες με παράλληλη έμεση φορολογία μέσω καυσίμων και ταυτόχρονη ολική κατάργηση των τεκμηρίων θα είναι μακράν η καλύτερη λύση.
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
- Όσο και να το θέλει κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος, τα τεκμήρια δύσκολα θα καταργηθούν τελείως, γιατί δεν θα φανεί καλά στα μάτια του λεγόμενου 'απλού λαού', που μπορεί να μην ξέρει καν να γράψει το όνομά του, αλλά ψηφίζει και δεν θέλει μια κυβέρνηση να 'βοηθάει τους καπιταλιστές που πίνουν το αίμα του λαουτζίκου να πάρουν ακριβό αυτοκίνητο'... Όσο κι αν φαίνεται αστείο έτσι είναι...
Δεν καταλαβαίνω τον συλογισμό σου.
Αν είναι κάτι άδικο για τον απλό μισθωτό σήμερα είναι το ισχύων καθεστώς τεκμηρίων το οποίο παράλληλα βολεύει το λαμόγιο νεόπλουτο ή τον καπιτάλα. Αυτοί με νόμιμο ή παράνομο τρόπο θα καταφέρουν να εμφανίσουν το εισόδημα που θα τους επιτρέπει να δικαιολογήσουν την τεκμαρτή δαπάνη. Το ισχύων καθεστώς μεταξύ άλλων δημιουργεί και ανισότητα μετάξυ των μισθωτών αφού ένας ο οποίος έχει 100 χιλιάρικα μεγαλύτερο μισθό μπορεί άνετα να αγοράσει ένα αυτοκίνητο 2.4 λίτρων κόστους 11 εκκατομυρίων ενώ κάποιος άλλος όχι αξαιτίας της τεκμαρτής δαπάνης.Η πραγματικότητα είναι πως κάθε έμισθος μπορεί να αγοράσει θεωρητικά ακόμα και ένα αντικειμενικά ακριβό αυτοκίνητο αφού υπάρχει ο θεσμός της πληρωμής σε δόσεις. Άρα όταν καποιος εργάζετε και δύναται να ζεί με το εισόδημα του και ταυτόχρονα να μπορεί να πληρώνει τις δόσεις ενός ακριβού αυτοκινήτου τότε θα μπορούσε να προχωρήσει στην αγορά του χωρίς να σκέφτεται οτιδήποτε άλλο. Έτσι ο καθένας μας θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο που αντιστοιχεί στις εκάστοτε οικονομικές δυνατότητες του.
Νομίζω πως όλοι μας είμαστε σε θέση να ξέρουμε μέχρι που φτάνει το πορτοφόλι μας και αυτό είναι τελικά ουσιαστική ελευθερία.- Άρα πιο λογικό θα ήταν αφού θα υπάρχουν που θα υπάρχουν (για όσο καιρό...) να υπολογίζονται πιο αντικειμενικά = με βάση την αξία του αυτοκινήτου.
Ίσως είναι ένα καλό μεταβατικό μέτρο προς την πλήρη κατάργηση των τεκμηρίων αλλα με την προυπόθεση πως θα ακολουθηθεί διαφορετική κλίμακα τεκμηρίων απο αυτή που υπάρχει και σχετίζεται με τα κυβικά ή με την εργοστασιακή τιμή.
-
Me tin forologia pano sta kausima (pou hdh mas exoun gdarei ekei) einai TELEIOS ADIKO! Min peftete se auti tin pagida!
Diladi na mas katargisoun ta tekmiria (kati gia to opoio den plironoume tipota) kai na to antikatastisoume me kati to opoio plironoume??? Adiko kai gi auton me to Saab kai gi auton me Seicento.
To pothen esxes outos h allos isxyei kai tha isxyei giati auto einai sosto gi olous. Alla to na mpoune tekmiria vasei kivikon - aksias einai toulaxiston xaza!
Kai gia mia stigmi diladi, giati autos pou tha thelei na parei px tin BMW 320 tha prepei na dilonei efoplistis tin stigmi pou to kostos sintirisis tha einai sxedon idio me ena Leon 1.8T? Epeidi den prepei na exei kalitero amaksi apo mas??? Adiko kai apo tin alli meria loipon to metro tekmiriou vasi aksias.Emena den me noiazei pos tha ta vgalei pera i eforia. Provlima tous! Ego thelo na mporo na perno to amaksi pou goustaro xoris na plirono xaratsia se kanena epeidi tous gialise sto mati to autokinito mou. Apo tin stigmi pou den ta klevo apo kanena giati na min mporo na paro oti thelo? Giati na me empodizei to kratos???
Kai prosexte, allo ta tekmiria kai allo to pothen esxes kai allo i forologia. Min ta mperdeuete metaksi tous.
-
Αν είχα να επιλέξω ανάμεσα στη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος των τεκμηρίων (το οποίο είναι άθλιο) και στην επιβολή υψηλότερης φορολογίας στα καύσιμα, θα διάλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη το πρώτο. Για να μην αναμασώ τα ίδια, συμφωνώ με αυτά που είπε ο corsair για το συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, αυτός που έχει ένα ακριβό αμάξι μεγάλου κυβισμού είναι πολύ πιθανόν να διατηρεί στην κατοχή του κι ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα χρησιμοποιεί στις καθημερινές του μετακινήσεις. Έτσι, θα πληρώνει κάθε μήνα για καύσιμα (κι επομένως για έμμεσους φόρους) περίπου τα ίδια χρήματα με κάποιον που έχει ένα μικρομεσαίο 1600άρι αυτοκίνητο.
Όσο αφορά το «πόθεν έσχες», δε νομίζω ότι μπορεί να χρησιμέψει σε κάτι. Αυτοί που μπορούν να αποκτήσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο θα ανακαλύψουν τρόπους, για να δικαιολογήσουν τη συγκεκριμένη δαπάνη.
Το ιδανικό θα ήταν να καταργηθούν τα τεκμήρια, χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε επιπρόσθετη έμμεση φορολόγηση σχετιζόμενη με το αυτοκίνητο. Ωστόσο κάτι τέτοιο είναι «άτοπο», οπότε ψηφίζω το 2, που θεωρώ ότι είναι η λιγότερο κακή και ταυτόχρονα εφικτή λύση. Διαφωνώ βέβαια ως προς την αναγραφόμενη ελάχιστη τιμή (15000 ευρώ) για την οποία δε θα ισχύουν τα τεκμήρια. Θα έπρεπε να είναι αρκετά μεγαλύτερο το συγκεκριμένο ποσό (ίσως 25000 ευρώ).
-
Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε πριν μερικούς μήνες στα ΝΕΑ.
Και μετά λέμε οτι η κύβερνηση γιατι δεν θέλει να καταργήσει τα
τεκμήρια.....===============================================
Στην παγίδα των τεκμηρίων πιάστηκαν 473.007 φορολογούμενοι
Σην παγίδα των τεκμηρίων πιάστηκαν πέρυσι μισό εκατομμύριο φορολογούμενοι. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία για τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων του 2002. Ειδικότερα, με βάση τεκμήρια διαβίωσης φορολογήθηκαν συνολικά 473.007 φορολογούμενοι, οι οποίοι δήλωσαν εισόδημα 1,42 δισ. δραχμές.Από αυτούς, οι περισσότεροι είναι μισθωτοί, ενώ ακολουθούν οι έμποροι και οι εισοδηματίες. Πέρυσι, στην παγίδα των τεκμηρίων είχαν πιαστεί συνολικά 470.995 φορολογούμενοι.
Σημειώνεται ότι τα τεκμήρια που έχει θεσπίσει η Εφορία διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: τα τεκμήρια δαπανών διαβίωσης και τα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (το λεγόμενο «πόθεν έσχες»). Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, οι μοτοσυκλέτες άνω των 500 κυβικών εκατοστών, το βοηθητικό προσωπικό που διατηρεί στο σπίτι του ο φορολογούμενος, τα ιδιωτικής χρήσης σκάφη αναψυχής, οι αμοιβές των πληρωμάτων τους, τα ιδιωτικά αεροσκάφη, η δευτερεύουσα κατοικία επιφάνειας άνω των 100 τετραγωγικών μέτρων και οι πισίνες.
Η δεύτερη κατηγορία τεκμηρίων που εφαρμόζει η Εφορία αφορούν, μεταξύ άλλων, τις δαπάνες για την απόκτηση ή την ανέγερση ακινήτων (με την εξαίρεση της πρώτης κατοικίας έως 120 τετραγωγικών μέτρων), την κατασκευή πισίνας κολύμβησης, την αγορά αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, αεροσκαφών, κινητών αντικειμένων αξίας άνω των 3.000 ευρώ, επιχειρήσεων και εταιρικών μεριδίων.
ΤΑ ΝΕΑ , 08-03-2003 , Σελ.: I02
Κωδικός άρθρου: A17584I022 -
Δεν αναφαίρει όμως σε πια απο τις δύο κατηγορίες τεκμηρίων υπέπεσαν σε σφάλματα οι φορολογούμενοι.
Νομίζω πως όποιος απο εμάς έχει ασχοληθεί έστω και μια φορα με το να φτιάξει την δήλωσή του ή να κάνει την αγορά ενός αυτοκινήτου ξέρει πολύ καλα τι σημαίνει τεκμήριο διαβίωσης για το αυτοκίνητο. Τώρα να μου πεις για υπηρετικό προσωπικό και πισίνα μπορεί να έκανα λάθος και εγώ και να τα δήλωνα οπότε θα με τσάκωνε η εφορία.
Δεν νομίζω πως ειδικά μια φιλοκυβερνητική φυλλάδα θα μπορούσε να βγάλει άλλο δημοσίευμα ακτός απο το συγκεκριμένο το οποίο ουσιαστικά υποστηρίζει την κυβερνητική απόφαση της μή συνολικής κατάργησης των τεκμηρίων γενικά.
Εν πάσι περιπτώση όμως, εμείς εδώ μιλάμε για τα τεκμήρια που αφορούν μόνο τα οχήματα.
-
Καλά τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα, αυτό για την πισίνα? Δηλαδή όσο πιο μεγάλη πισίνα έχεις τόσο πιο πολλά λεφτά βγάζεις? Και πόσο είναι δηλαδή το κόστος συντήρησης της πισίνας?
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Καλά τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα, αυτό για την πισίνα? Δηλαδή όσο πιο μεγάλη πισίνα έχεις τόσο πιο πολλά λεφτά βγάζεις? Και πόσο είναι δηλαδή το κόστος συντήρησης της πισίνας?Φίλε μου ,
ΟΣΟ μεγαλυτερη είναι η πισίνα , ΟΣΟ μεγαλύτερος είναι ο κινητήρας του αυτοκινήτου , ΟΣΟ μεγαλύτερο είναι το σπίτι , ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΝΑΙ Η
ΝΟΜΙΜΗ ΠΡΟΚΟΠΗ ΣΟΥ , ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣ ΕΙΝΑΙ
ο 'νόμιμος' ΦΘΟΝΟΣ του 'κράτους' , με άλλα λόγια ο ΦΟΡΟΣ που θα
κληθείς να πληρώσειςΑντίθετα, ΟΣΟ μεγαλύτερη είναι η κομπίνα , ΟΣΟ μεγαλύτερη είναι η
αισχροκέρδεια , ΟΣΟ μεγαλύτερη είναι η διαπλοκή, ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ
ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΡΟΚΟΠΗ ΤΟΥΣ , ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΗΗΗΗΗΗΗΗ
ΕΙΝΑΙ Η 'νομιμη τιμωρία' του κράτους , με άλλα λόγια ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ
ΚΙ' ΑΠΟ ΠΑΝΩΜά την Παναγία ,
κατά λάθος υπάρχουμε ως Κράτος ,
ή ως εκ θαύματος !Αποστόλης.
-
To thema tou pothen esxes se periptosi metaxirismenou einai pio poliploko. ego prosopika agorazo mono kalo metaxirismeno ke den exo to provlima tou pothen esaxes se tromero vathmo.
-
Ο χρήστης apostolis έγραψε:
Αντίθετα, ΟΣΟ μεγαλύτερη είναι η κομπίνα , ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΗΗΗΗΗΗΗΗ ΕΙΝΑΙ Η 'νομιμη τιμωρία' του κράτουςΕίστε ελεύθερος επαγγελματίας και θέλετε να γλυτώσετε τη φορολογία;
Μην κόβετε αποδείξεις και δηλώστε εισόδημα αφορολόγητο. Μετά από δυο-τρία χρόνια θα έρθει η εφορία και θα πει 'για να κλείσετε τις χρονιές πληρώστε τόσο % επί του τζίρου.' Ε, πληρώστε το πρόστιμο (που για τον τζίρο που έχετε δηλώσει δεν θα είναι και πολύ) και καθαρίσατε! Για ασφάλεια μείνετε στο ενοίκιο και οδηγήστε A-class ή Α2 ή Mini (1400άρια είναι).Άκουσα για κάποιον που -πολύ- παλαιότερα είχε εργοστάσιο και δεν είχε ΚΑΘΟΛΟΥ βιβλία. Πήγαινε η εφορία του έκοβε πρόστιμο 'για μη τήρηση βιβλίων' και του έδινε προθεσμία 3 μήνες να βγάλει βιβλία. Μετά ξαναπήγαινε για έλεγχο, δεν έβρισκε βιβλία και του ξανάκοβε το πρόστιμο. Ε, αυτό τον συνέφερε πιο πολύ από το να πληρώνει φόρο!
-
Ο χρήστης TGD έγραψε:
Είστε ελεύθερος επαγγελματίας και θέλετε να γλυτώσετε τη φορολογία;
Μην κόβετε αποδείξεις και δηλώστε εισόδημα αφορολόγητο. Μετά από δυο-τρία χρόνια θα έρθει η εφορία και θα πει 'για να κλείσετε τις χρονιές πληρώστε τόσο % επί του τζίρου.' Ε, πληρώστε το πρόστιμο (που για τον τζίρο που έχετε δηλώσει δεν θα είναι και πολύ) και καθαρίσατε! Για ασφάλεια μείνετε στο ενοίκιο και οδηγήστε A-class ή Α2 ή Mini (1400άρια είναι).Άκουσα για κάποιον που -πολύ- παλαιότερα είχε εργοστάσιο και δεν είχε ΚΑΘΟΛΟΥ βιβλία. Πήγαινε η εφορία του έκοβε πρόστιμο 'για μη τήρηση βιβλίων' και του έδινε προθεσμία 3 μήνες να βγάλει βιβλία. Μετά ξαναπήγαινε για έλεγχο, δεν έβρισκε βιβλία και του ξανάκοβε το πρόστιμο. Ε, αυτό τον συνέφερε πιο πολύ από το να πληρώνει φόρο!
Οι περισσότεροι από μας έχουμε να διηγηθούμε κάποια αντίστοιχη ιστορία...
Προσωπικά ψήφισα 'πόθεν έσχες' και πέραν τούτου ουδέν (Βέβαια, κακώς μπερδεύονται τα τεκμήρια με το πόθεν έσχες, είναι κάτι τελείως διαφορετικό) Συμφωνώ με τον kouk, οι επιβαρύνσεις να πηγαίνουν στη χρήση του αυτοκινήτου, αν θέλεις να αγοράσεις μια BMW 750iL και να την έχεις στο γκαράζ, δικαιολόγησέ μας που βρήκες τα λεφτά για την αγορά και μετά με γειά σου με χαρά σου, ό,τι καις πληρώνεις.
Επί του προκειμένου είμαι της ίδιας γνώμης με το Νάσο. Χώρια που τα τεκμήρια χωρίζουν τους πολίτες σε κατηγορίες ανάλογα με το πόσο βαθύ είναι το πορτοφόλι τους κάνοντας το αυτοκίνητο status symbol, δε βλέπω το λόγο να μη μπορεί ο κάθε ...περιπτεράς να μαζεύει επί 20 χρόνια τις οικονομίες του αν έχει ερωτευθεί μια Ferrari! Τα μάζεψε, τα δικαιολόγησε, την πήρε και τέρμα! Από κει και πέρα, όσο καίει (και ρυπαίνει) ας πληρώνει. Ούτε αυξημένα τέλη κυκλοφορίας (γιατί να πληρώνει για να το βγάζει μια φορά το χρόνο?) ούτε άλλα χαράτσια. Τι πάει να πει 'για να έχεις στην κατοχή σου το τάδε αυτοκίνητο πρέπει να βγάζεις τόσα το χρόνο'? Το αγόρασα, δεν το νοικιάζω από το κράτος!...
Το σύστημα του 'τεκμηρίου εισοδήματος' είναι ένα λανθασμένο από γεννησιμιού του σύστημα που εκφράζει με το χειρότερο τρόπο την αδυναμία του κράτους να φορολογήσει το πραγματικό εισόδημα των πολιτών και συμβάλλει κατά μεγάλο ποσοστό στη διαιώνιση του προβλήματος της φοροδιαφυγής. Εξάλλου οι ειδικοί λένε ότι πιο πολλά θα έβγαζε το κράτος αν μας άφηνε ελεύθερους να πάρουμε 2-μισάλιτρα και 3-λιτρα αυτοκίνητα από την άμεση φορολογία της αξίας τους παρά αναγκάζοντάς μας να παίρνουμε 1.4 turbo...
-
Εγω θα κανω την εξης ερωτηση:
Ολες οι χωρες που δεν εχουν τεκμηρια και παραλογες φορολογιες,θελουν το κακο τους;Χανουν λεφτα μηπως;
Επειδη δουλευω στο εξωτερικο(προσωρινα),βλεπω καθημερινα την διαφορα μεταξυ της χωρας μας και των Ευρωπαιων ''εταιρων'' μας.
Βαιβαια,οι μισθοι εδω,ουδεμια σχεση με τους Ελληνικους,αλλα αν σταματησει αυτη η κερδοσκοπεια του κρατους,με τις υπερβολικα υψηλες φορολογιες στα μεγαλα κυβικα,τοτε θα ανεβει πολυ το επιπεδο του Ελληνικου στολου αυτοκινητων.
Εγω θα συμφωνησω με οσους ειναι της αποψης οτι οποιος εχει τα φραγκα και το αποδειξει νομιμα,ας παρει οτι θελει.Στο κατω κατω,ασφαλιστρα,τελη κυκλοφοριας και βενζινες,αυτος θα πληρωνει.Αλλα θελει και λιγο ''σπρωξιμο'' το θεμα απο τους ''υπευθυνους'' του κρατους μας.Σαν πολλα δεν φαγαν ολα αυτα τα χρονια;
Pos 8a htan dikaio na ypologizontai ta TEKMHRIA