Ο χρήστης leonp έγραψε:
Nαι, για 18Τ λέω ... θέλει να το βάλει φίλος ...
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η βαλβίδα ανακούφισης της αντλίας λαδιού θα είναι σχεδόν συνέχεια ανοικτή γιατί αυτή την αντλία ο κατασκευαστής την έβαλε για λεπτά λάδια. Αυτό δεν πειράζει πολύ.
Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι σε χαμηλές θερμοκρασίες που το λάδι θα είναι παχύρρευστο, η ροή στα κουζινέτα θα είναι πολύ περιορισμένη (σε σχέση με το λεπτό λάδι). Αν ξέρεις ότι τα κουζινέτα στο συγκεκριμένο κινητήρα δεν υπερθερμαίνονται λόγω χαμηλής ροής λαδιού, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις γιατί το φιλμ λαδιού θα είναι παχύτερο και θα δίνει μεγαλύτερη προστασία. Μπορεί όμως τα κουζινέτα στο συγκεκριμένο κινητήρα να χρειάζονται μεγάλη ροή λιπαντικού για να μην υπερθερμαίνονται - αλλιώς το λάδι θα καρβουνιάζει στα κουζινέτα και θα βουλώσει τις διόδους του λαδιού.
Σε ολους τους τους κινητηρες η αυξημενη ροη ειναι ευποροσδεκτη.Οταν η βαλβιδα ανακουφισεως ειναι συχνα ανοιχτη μπορει μεν να κρατα πιεση το κυκλωμα αλλα η ροη παει περιπατο.
Επισης παχυτερο λαδι δε σημαινει απαραιτητα και ποιο καλο φιλμ λαδιου(υπολογιζοντας ιδια ροη ως μετρο συγκρισης).
Συνηθως αυτο που κανει το φιλμ λαδιου αδιασπαστο και ανθεκτικο στις υψηλες θερμοκρασιες ειναι η συνθεση του λαδιου και οχι το ποσο 'χοντρο' ειναι.Και συνηθως τα φουλ συνθετικα λεπτορευστα λαδια εχουν τις καλυτερες ιδιοτητες.
Την μεγαλη ροη τη χρειαζομαστε για να μη παραμενει το λαδι για αρκετη ωρα στασιμο και ψηνετε καθως επισης πρεπει να αποβαλει και την αυξημενη θερμοκρασια.
Γι αυτο και οταν ενας κινητηρας παει για ρεκτιφιε ειναι καλο να στρογγυλευουμε λιγακι και με τροπο τις αποληξεις των αγωγων λαδιου του στροφαλου αφου ετσι αυξανουμε τη 'βενταλια' του λιπαντικου.
Ενας αλλος βασικος παραγοντας για τα συγκεκριμενα μοτερ τα οποια απαιτουν ψιλα λαδια ειναι η τουρμπινα.Κανενα 15/50(καθως τα περισσοτερα ειναι ημισυνθετικα) δεν ειναι ικανο να ανταπεξελθει στις αυξημενες θερμοκρασιες του τουρμπο.Και η ροη εδω παιζει καθοριστικο ρολο για τη μακροζωια του τουρμπο.Επισης εδω,αν υποθεσουμε οτι εχουμε ενα ημι 15/50 κι ενα φουλ συνθετικο 0/40 με την ιδια ροη σαφως και το 0/40 υπερτερει στις αυξημενες καταπονησεις και θερμοκρασιες.
Το συγκεκριμενο μοτερ οταν βγηκε (πριν το 2000) ηθελε προδιαγραφη 503,01 που σημαινει 0w/40 (οσα 0/40 φυσικα καλυπτουν αυτη την προδιαγραφη).Απο το 2000 και μετα μπορει να χρησιμοποιηθει και το 5W/30 504,00 507,00 se ola ta moter το οποιο εχει αντικαταστησει το 0/30 503,00 506,00.
Το ζητουμενο τωρα ειναι τι μοντελο ειναι και ποσα χλμ εχει κανει.Γιατι αν ειναι 2001μοντ κι εχει καμια 100 000κμ ουτε καν κουβεντα για 5/30 ειδικα αν το εβαζε κι εγω δεν ξερω τι.Παντως οπως και να εχει το ποιο 'off' λιπαντικο που μπορει να βαλει ειναι το 0/40