Ο χρήστης SAXOstudent έγραψε:
Miltellas επειδή σύντομα πάω για τοποθέτηση μπλοκέ στο Saxo N2 που έχω και
για βαλβολίνες έχω βάλει στο μάτι τις SYNTHETIC GEAR OIL 75W90 946ML
Red Line. Το σασμάν έχει τα κομπλέρ της Peugeot Sport (μπρούτζινα δηλαδή)
και το μπλοκέ είναι δισκάτο. Θα κάνει δουλειά η βαλβολίνη αυτή ή θα έχω
προβλήματα? Έχεις να προτείνεις κάτι διαφορετικό?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Γιώργος
Φίλε Γιώργο, επειδή το θέμα ειδικά με τα γαλλικά σασμάν το είχα ψάξει παλιότερα μαζί με τον f1pilot του 106sportclub, και επικοινωνούσαμε ταυτόχρονα με AMSOIL και RED LINE, θα σου πω τί μας είπαν εν ολίγοις για να μην σε μπερδεύουν άλλοι 'ειδικοί'.
AMSOIL MTG 75W90 GL4
RED LINE MTL 70W80 GL4
Δουλεύουν καταπληκτικά στα κοινά γαλλικά σασμάν (η AMSOIL MTG και σε λοιπά ευρωπαϊκά και γιαπωνέζικα γιατί είναι παχύτερη), αντέχουν πάρα πολύ στις υψηλές πιέσεις (εδώ η AMSOIL θεωρητικά υπερέχει) και θερμοκρασίες (παραδόξως εδώ υπερέχει η RED LINE με σημείο ανάφλεξης τους 232C αν και η AMSOIL με 210C είναι ήδη υπερ του δέοντος ανθεκτική στις υψηλές θερμοκρασίες που σε σασμάν πολύ δύσκολα φτάνουν στους 150C γι αυτό και δεν παρατηρούνται συχνά φαινόμενα άκαιρης εξάτμισης στα σασμάν παραγωγής όσο κακή χρήση και να γίνεται ακόμη και με μέτρια βαλβολίνη) ενώ ταυτόχρονα εκκινούν σε πολύ χαμηλές θερμορκασίες (εδώ η RED LINE με σημείο ροής τους -50C είναι ασυναγώνιστη ακόμη και σε σχέση με την AMSOIL με -44C).
Την AMSOIL την βρίσκεις μόνο στον Αγγελόπουλο.
Την RED LINE μόνο στον Λαμπριανίδη.
Επειδή θα βάλεις μπλοκέ, το πιθανότερο είναι ότι θα ακούσεις τον γνωστό θόρυβο από τα δισκάκια (εκτός κι αν βάλεις γραναζωτό μπλοκέ που δεν το νομίζω), οπότε θα χρειαστείς Friction Modifier (Διαμορφωτής Τριβής) καί στις δύο περιπτώσεις. Της AMSOIL λέγεται ADA - Slip-Lock Differential Additive και της REDLINE λέγεται Limited Slip Friction Modifier.
Ο Αγγελόπουλος έχει ADA από ό,τι θυμάμαι, αλλά στο site του Λαμπριανίδη δεν βρήκα το αντίστοιχο της RED LINE. Πάντως κι αν ακόμη χρησιμοποιήσεις FM άλλης εταιρίας δεν πειράζει, αν και προτιμότερο είναι να ρίξεις της ίδιας. Θεωρώ ότι της AMSOIL και RED LINE θα είναι εφάμιλλα (σε περίπτωση που θέλεις την MTL και βρίσκεις μόνο το FM της AMSOIL).
Η αναλογία χρήσης του Friction Modifier συνήθως είναι από 1% έως 3% FM σε σχέση με την ποσότητα της βαλβολίνης. Ξεκινάς προσθέτοντας 1% και ανεβάζεις 0,5% τη φορά για να βρεις πόσο χρειάζεσαι. Το σασμάν σου παίρνει 1.9λτ βαλβολίνη, άρα (υπολογίζοντας χοντρικά για 2λτ βαλβολίνης) το 1% είναι 20ml, το 1.5% είναι 30ml, το 2% είναι 40ml, το 2.5% είναι 50ml και το 3% είναι 60ml.
Αν βάλεις από την αρχή 1.9λτ στο σασμάν σου δεν θα μείνει χώρος για FM οπότε αφού προσθέσεις το πρώτο μισό μπουκάλι βαλβολίνη ρίχνεις στο υπόλοιπο μισό ανακατεύοντας ας πούμε 20ml (1%) FM και προσθέτεις το υπόλοιπο μπουκάλι στο σασμάν. Το 2ο μπουκάλι δεν το ρίχνεις ολόκληρο αλλά αφήνεις χώρο στο σασμάν για τουλάχιστον άλλα 20ml FM μήπως και χρειαστεί να προσθέσεις. Αυτό σημαίνει ότι για την υποθετική ανάγκη προσθήκης μάξιμουμ 60ml FM πρέπει να αφήσεις να μείνει για 100% σιγουριά περίπου 200ml βαλβολίνη στο μπουκάλι (η AMSOIL και η RED LINE συσκευάζονται σε μπουκάλια των 946ml). Άρα θα βάλεις 1,7λτ βαλβολίνη το πολύ για να μπορείς να προσθέσεις 60ml FM χωρίς πρόβλημα. Όταν ολοκληρώσεις τότε μπορείς να συμπληρώσεις τα λοιπά 100-150ml βαλβολίνης που χρειάζεσαι.
Το συμπέρασμα κάθε φορά θα το βγάζεις μετά από τουλάχιστον 1-2 ημέρες οδήγησης ώστε να προλάβει να δράσει το FM πλήρως. Την 1η φορά μάλιστα θα δώσεις χρόνο 2-3 μέρες για να στρώσει φιλμ και η νέα βαλβολίνη στο σασμάν σου. Μην ξεκινήσεις με το μάξιμουμ 3% που μας έδωσε η RED LINE αλλά με το 1% άντε 1.5%. Η AMSOIL δεν μου έδωσε μάξιμουμ αλλά 'όσο χρειαστεί', κρίνοντας όμως από το μπουκαλάκι της των 118ml που σημαίνει βία 6% για μας συμπεραίνω ότι δεν απέχει καθόλου από την πρόταση της RED LINE αφού υπάρχουν και σασμάν-διαφορικά (κυρίως αμερικάνικα αλλά όχι μόνο) που απαιτούν ακόμη και 4λίτρα βαλβολίνης.
Αν βάλεις παραπάνω FM από όσο χρειάζεται θα μειωθεί η ροή της βαλβολίνης αισθητά κάτι που θα το αντιληφθείς στο σφίξιμο στις αλλαγές και αυτό σίγουρα δεν θα σου αρέσει. Για να έχει καλό shifting συχνά απαιτείται και κάποια ανοχή μας σε τυχόν επιμένων ελάχιστο θόρυβο από τα δισκάκια. Η RED LINE MTL θεωρητικά θα έχει μεγαλύτερο περιθώριο προσθήκης FM λόγω του ότι είναι εξαρχής ρευστότερη της AMSOIL MTG.
Προσοχή, την 1η ημέρα εφαρμογής της βαλβολίνης ΜΗΝ το σκίζεις στις γρήγορες αλλαγές το σασμάν σου γιατί θα την ακούσει. Προσωπικά διαπιστωμένο και εξακριβωμένο. Έχει άμεση σχέση με τον χρόνο δράσης που χρειάζεται η καινούρια βαλβολίνη να 'ακυρώσει' το φιλμ της παλιάς βαλβολίνης και να στρώσει το καινούριο.