-
το λαδι καταστρεφεται
επαναλαμβανω
το λαδι καταστρεφεταισοβαρα καταστρεφεται
-
Αναφερόμουν σε αυτό που είπε ο ASTRAKITCAR για τα κατεργασμένα παλιά λάδια.
Πιστεύω ότι συμβαίνει.
Επαναλαμβάνω,
πιστεύω ότι συμβαίνει.Μάλιστα μερικοί όταν πάνε να αγοράσουν, ζητάνε 'καινούργια' λάδια. Πως λέμε μια ασπιρίνη περιποιημένη;
-
και εγω εκει αναφερομουν
και μην καθομαι τωρα να επαναλαμβανω...φτου αλλαξε σελιδα
-
Ίσως να κρατάνε κάποια συστατικά που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και όχι αυτούσιο το λάδι. Δεν είμαστε τεχνικοί λιπαντικών για να γνωρίζουμε τη διαδικασία, αλλά όπου υπάρχει καπνός, συνήθως υπάρχει και φωτιά...
-
δεν προκειται να με αφησετε να δουλεψω
τελος παντωντα λαδια τα περνουν οι εταιριες τα καθαριζουν και
1.τα ξανααναμυγνυουν με καινουργια
λαμβανοντας υποψη οτι πολυ μεγαλη ποσοτητα καιγεται...
ειναι σαν τις εξετασεις στα πανεμιστημια
καθε χρονο καποιοι περνανε , και καποιοι μενουν οι οποιοι ανμειγνυονται με τους φρεσκους και απο αυτο το συνολο καποιοι περνανε ενω καποιοι μενουν και αναμειγνυονται παλι με τους φρεσκους και παει λεγοντας
και μπορει να υπαρχει και καποιος ο οποιος υπαρχει ακομα μετα απο 15 χρονια και δεν εχει περασει ποτε (αντιστοιχο του καει) και ειναι προβληματικη περιπτωση αλλα μεσα στο συνολο δεν φαινεται2.τα αναμιγνυουν με μικρες ποσοτητες καινουργιων η και καθολου, τα προωθουν σε χρησεις με χαμηλοτερες απαιτησεις , και στις πολλες φορες τα καινε σε κινητηρες ειδικους που παραγουν ενεργεια και απο καιομενα λαδια (δεν ειναι και πολυ χειροτερα απο μαζουτ!!)
αυτα
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
τα λαδια τα περνουν οι εταιριες τα καθαριζουν και
1.τα ξανααναμυγνυουν με καινουργια
2.τα αναμιγνυουν με μικρες ποσοτητες καινουργιων η και καθολου, τα προωθουν σε χρησεις με χαμηλοτερες απαιτησεις ,Άρα καλά έκανε αυτός που ζήταγε 'καινούρια' λάδια...
Φοβερή η παρομοίωση με το πανεπιστήμιο...
-
Μετά απο 4-5 σελίδες πάνω στο θέμα 'Αλλαγές λαδιών' , μετά απο τις μέχρι τώρα τοποθετήσεις , έχω να παρατηρήσω / προσθέσω :
- Κάθε κατασκευαστής κινητήρα / συστήματος που έχει ανάγκη λίπανσης
είτε ΘΕΣΠΙΖΕΙ ο ίδιος προδιαγραφές λιπαντικόύ, είτε ΥΙΟΘΕΤΕΙ τέτοιες
απο αυτές που 'κυκλοφορούν' στην αγορά των λιπαντικών . - Κατόπιν ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ( ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ)
το ιξώδες ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες χρήσης του συστήματος και μετά ( ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΒΑΣΗ ) κάποιον κατασκευαστή τού λιπαντικού. - Σε ότι αφορά τα Ε.Ι.Χ. , ο χρήστης τους ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ να χρησιμοποιεί το λιπαντικό , 'οπως και το ανταλλακτικό , της επιλογής του,
και να ΙΣΧΥΕΙ Η ΕΓΓΥΗΣΗ , αρκεί αυτά να είναι 'ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ' απο τον κατασκεαυστή . - Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ του καταναλωτή (που εμείς ΕΙΜΑΣΤΕ) στο συνεργείο μας ,που έχει κάποιο επίπεδο, θα μας εξασφαλίσουν 'καλά και απροβλημάτιστα Km.' και 'ήσυχο ύπνο'.
- Κάθε κατασκευαστής κινητήρα / συστήματος που έχει ανάγκη λίπανσης
-
φιλε BTS και λοιποι γνωστος μου δουλευε σε εταιρεια λιπαντικων.μου ειχε πει τη διαδικασια που απαιτειται για την ανακυκλωση των λαδιων αλλα δεν τη θυμαμαι.δεν ειμαι και χημικος.λογιστης ειμαι και μαλιστα ψαχνω για δουλεια αν γνωριζει καποιος κατι............
μου ειχε πει κατι για ηλεκτρολυση.γενικα ειναι μια χρονοβορα και πολυ αυστηρη διαδικασια οπου φυσικα αν το επεξεργασμενο λαδι δεν πληρει καποιες προδιαγραφες γινεται γρασο κτλ.αυτο που βγαινει ενταξει στην συνεχεια αναμιγνυεται με τα προσθετα και παιρνουμε το λαδακι μας για το οχημα μας.
τωρα αυτος που ειπε πριν για φρεσκο λαδι τι εννοει;ο εμπορας ξερει ποτε επεξεργαστηκε το λαδι;ειπαμε τα προσθετα καταστρεφονται -αλειωνονται με την παροδο του χρονου και τις θερμοκρασιες και οχι η πρωτη υλη καθεαυτου.
παντως μετα απο ολα αυτα που λεμε συνεχιζουν καποιοι να αλλαζουν λαδια καθε 10000km ; εγω σε καινουριο μοτερ τα αλλαζω καθε 7000 προς το παρον και εχω τυψεις.στην επομενη θα γυρισω καθε 5000 οπως στο παλιο μου οχημα.
τελος ενα απλο παραδ.τα απλα ορυκτελαια οι κατασκευαστες τα δινουν καθε 3000-5000 στην καλυτερη περιπου.με τα δυνατα μοτερ ομως οσο περνουσαν τα χρονια και με τα turbo-αλλο μεγαλο κεφαλαιο-προσθεσαν τα χημικα τους,για καλυτερη αντοχη στις καταπονησεις.βλεπουμε δηλ.οτι το λαδι εχει καποια ορια οπου με τα προσθετα τα παρατεινουμε.μην το παρακανουμε ομως.......καθε 7500 θεωρω για συνθετικο παντα ειναι το καλυτερο σημειο αλλαγης....... -
[............ γεια χαρα σε ολους. προσφατα αγορασα το passat 1.6 και σε ερωτηση που εκανα για την πρωτη αλλαγη λαδιων ο αντιπροσωπος(φιλοσιδης) ηταν κατηγορηματικος οτι πρεπει να γινει στα 15000 κλμ. που προτεινει και ο κατασκευαστης. επειδη εχω οικολογικες ανησυχιες αλλα προσεχω και το αυτοκινητο μου, τι λετε να κανω ? οσο για την συχνοτητα των επομενων αλλαγων μαλλον λεω να ακολουθησω την εντολη του κατασκευαστη γιατι τα αυτοκινητα που χρησιμοποιω δεν τα σπαω (το πολυ 4500-5000 στροφες(το προηγουμενο renault19 το εδωσα με 170000 και στον κοφτη δεν το πηγα ποτε !!!)) και δεν κινουμαι μεσα στο κεντρο της αθηνας σχεδον ποτε.
μαλλον θα συμφωνησω οτι πιο τακτικες αλλαγες απο οσο συστηνει ο κατασκευαστης καλο ειναι να γινονται εφ'οσον χρησιμοποιουνται καλης ποιοτητας λιπαντικα και οχι φτηνιαρικα .
δεν νομιζω οτι συντρεχουν λογοι οικολογικης συνειδησης για αυτον τον σκοπο γιατι τα λαδια πλεον εδω και πολλα χρονια ανακυκλωνονται και αφου καθαριστουν καταλληλα και με τον εμπλουτισμο τους με χημικα προσθετα ξανασυσκευαζονται και χρησιμοποιουνται παλι.
εκτος και αν, οπως μερικοι ηλιθιοι φραγκοφονιαδες κανουν, για να γλυτωσουν μερικα cents αφου τα αλλαξουν μονοι τους μετα τα ξεφορτωνονται στα φρεατια των ομβριων.
τελος θα ηθελα να επισημανω οτι η λογικη ''δεν το σπαω '' για να μην χαλασει και παω νορμαλ μεχρι καποιο αριθμο στροφων μπορει πολλες φορες να εχει τα εντελως αντιθετα αποτελεσματα γιατι υπαρχουν πολλα προβληματα που μπορει να παρουσιαστουν πηγαινοντας αργα.
κανενας κινητηρας δεν παθαινει απολυτως τιποτα οταν ενιοτε ''ξεκαπνιζεται'' κοντα στο ενδεικτικο οριο των στροφων του [κοκκινο] και μαλιστα αυτο επιβαλεται να γινεται............. ενω στην συνεχεια δουλευει και πιο ''στρωτα'' εφ'οσον κατι τετοιο δεν γινεται οταν δεν εχει την καταλληλη θερμοκρασια λειτουργιας.
δεν ξερω αν το ξεκαπνισμα ειναι απαραιτητο, αυτο που θελω να πω ειναι οτι το renault που ειχα μετα απο 170000 σε 8 χρονια δεν ειχε βγαλει καμια ζημια και δεν εκαιγε σταγονα. τυχαιο ηταν ?
τωρα οταν λεω να αλλαζω τα λαδια καθε 15000 χλμ. μιλαω για τα λαδια που συστηνει ο κατασκευαστης και στην προκειμενη περιπτωση τα ονομαζει τυπου LONGLIFE. επισης το ξερουν ολοι οτι τα λαδια αφου τοποθετηθουν στο μοτερ σε 1 χρονο ''ληγουν'' ασχετα με το ποσα χιλιομετρα εχουν γινει. θα συμφωνησω με τον φιλο που λεει οτι κανενας κατασκευαστης δεν θελει να βγει βρωμα οτι μετα απο καποια χρονια τα αυτοκινητα του χαλανε.
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
φιλε BTS και λοιποι γνωστος μου δουλευε σε εταιρεια λιπαντικων.μου ειχε πει τη διαδικασια που απαιτειται για την ανακυκλωση των λαδιων αλλα δεν τη θυμαμαι.δεν ειμαι και χημικος.λογιστης ειμαι και μαλιστα ψαχνω για δουλεια αν γνωριζει καποιος κατι............
μου ειχε πει κατι για ηλεκτρολυση.γενικα ειναι μια χρονοβορα και πολυ αυστηρη διαδικασια οπου φυσικα αν το επεξεργασμενο λαδι δεν πληρει καποιες προδιαγραφες γινεται γρασο κτλ.αυτο που βγαινει ενταξει στην συνεχεια αναμιγνυεται με τα προσθετα και παιρνουμε το λαδακι μας για το οχημα μας.
τωρα αυτος που ειπε πριν για φρεσκο λαδι τι εννοει;ο εμπορας ξερει ποτε επεξεργαστηκε το λαδι;ειπαμε τα προσθετα καταστρεφονται -αλειωνονται με την παροδο του χρονου και τις θερμοκρασιες και οχι η πρωτη υλη καθεαυτου.
παντως μετα απο ολα αυτα που λεμε συνεχιζουν καποιοι να αλλαζουν λαδια καθε 10000km ; εγω σε καινουριο μοτερ τα αλλαζω καθε 7000 προς το παρον και εχω τυψεις.στην επομενη θα γυρισω καθε 5000 οπως στο παλιο μου οχημα.
τελος ενα απλο παραδ.τα απλα ορυκτελαια οι κατασκευαστες τα δινουν καθε 3000-5000 στην καλυτερη περιπου.με τα δυνατα μοτερ ομως οσο περνουσαν τα χρονια και με τα turbo-αλλο μεγαλο κεφαλαιο-προσθεσαν τα χημικα τους,για καλυτερη αντοχη στις καταπονησεις.βλεπουμε δηλ.οτι το λαδι εχει καποια ορια οπου με τα προσθετα τα παρατεινουμε.μην το παρακανουμε ομως.......καθε 7500 θεωρω για συνθετικο παντα ειναι το καλυτερο σημειο αλλαγης.......Συγνώμη , αλλά μήπως ήρθε η ώρα να σοβαρευτούμε ?
Τί δουλειά έχει η .... ηλεκτρόλυση με την όποια ανακύκλωση χρησιμοποιημένων λιπαντικών ? Προς Θεού δηλαδή!
Το .... σπασμένο τηλέφωνο , πιθανώς του τύπου 'κάποιος γνωστός μου δούλευε σε εταιρεία λιπαντικών και μου είπε ....' πρέπει να σταματήσει !
Ειχα και εγώ ενα γνωστό που υπηρέτησε στην Αεροπορία το .... 1950 και
μου έλεγε για το πώς πετάει το ..... F - 16 !!!!!!!!!!!!!!!
Με κάθε διάθεση γιά σοβαρό διάλογο και τοποθετήσεις . -
Οπως βλεπεις απο το υφος που γραφω ευκολα γινεται αντιληπτο οτι δεν θυμαμαι την διαδικασια αφου οπως λεω δεν ειμαι χημικος.λεω οτι μεταξυ αλλων ειχα ακουσει και την λεξη ηλεκτρολυση.
δεν λεω ηλεκτροκολυση.ξερει κανεις αν στην χημεια υπαρχει η λεξη ηλεκτολυση και τι ειναι?μπορει να μας εξηγησει?
επειδη δεν σε ξερω να γραφεις λιγο πιο ηρεμα.εδω γραφει καποιος για να βοηθησει ορισμενα ατομα σε καποιο αντικειμενο που δεν γνωριζει.δεν ειμαι κανα ψωνιο που θελει να γραψει πολλα post.στο κατω κατω ποσως με ενδιαφερει ο καθε ασχετος καθε ποτε αλλαζει τα λαδια του.
για τα υπολοιπα που γραφω συμφωνεις?
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
Οπως βλεπεις απο το υφος που γραφω ευκολα γινεται αντιληπτο οτι δεν θυμαμαι την διαδικασια αφου οπως λεω δεν ειμαι χημικος.λεω οτι μεταξυ αλλων ειχα ακουσει και την λεξη ηλεκτρολυση.δεν λεω ηλεκτροκολυση.ξερει κανεις αν στην χημεια υπαρχει η λεξη ηλεκτολυση και τι ειναι?μπορει να μας εξηγησει?
επειδη δεν σε ξερω να γραφεις λιγο πιο ηρεμα.εδω γραφει καποιος για να βοηθησει ορισμενα ατομα σε καποιο αντικειμενο που δεν γνωριζει.δεν ειμαι κανα ψωνιο που θελει να γραψει πολλα post.στο κατω κατω ποσως με ενδιαφερει ο καθε ασχετος καθε ποτε αλλαζει τα λαδια του.
για τα υπολοιπα που γραφω συμφωνεις?
Ο.Κ. , δέν εννοούσα σε καμμία περίπτωση κάτι προσωπικά.
Ηλεκτρόλυση είναι η με την βοήθεια ηλεκτρικού ρεύματος διάσπαση στα συστατικά της μιας χημικής ένωσης .
Χονδρικά , δύο είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στην ανακύκλωση
χρησιμοποιημένων λιπαντικών:Η διήθηση , όπου το λιπαντικό περνάει απο κάποια φίλτρα , με πρόσμιξη οξέων , και βγαίνει απλώς περίπου διαυγές, με πολύ μεγάλα ποσοστά θειωδών ενώσεων και ειναι ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ σχεδόν οποιαδήποτε χρήση.
Μάλιστα , η μέθοδος αυτή τείνει να (αν δέν έχει ήδη) απαγορευτεί .Και η επαναδιύλιση , δηλαδή κλασματική απόσταξη σε πύργο παραπλήσιο με αυτόν που γίνεται η διύλιση του αργού πετρελαίου. Έτσι, μεταξύ των
άλλων προϊόντων (κλασμάτων) , επανακτούμε κάποιο ποσοστό της αρχικής ποσότητας , με ποιότητα ίση , ίσως και καλύτερη του λιπαντικού που προέρχεται από την αρχική διύλιση του αργού.Σε ότι αφορά την συμφωνία μου ή όχι , με τα γραφόμενα σου , σε παρακαλώ να διαβάσεις την καταχώρηση μου στο ίδιο topic στις 02/04/2003
και πιστεύω θα καταλάβεις ότι κατα βάθος συμφωνούμε , απλά ειναι θέμα εμπιστοσύνης στο συνεργείο μας . -
Υπάρχει και η υδρογόνωση, που αφορά την επανασύνθεση των ανθρακικών αλυσίδων και την αντικατάσταση (μερική ή ολική) των υποκαταστατών με υδρογόνο.
Ουσιαστικά αυτή είναι η μέθοδος που χρησιμοποιείται για την ανάκτηση των βασικών συστατικών των ορυκτελαίων (και όχι λαδιών) και την επαναχρησιμοποίηση τους. Απο και και πέρα, σε γενικές γραμμές ακολουθεί η εκ νέου προσθήκη των διάφορων προσθέτων και η παραγωγή 'ανακυκλωμένων λαδιών'.
Φαντάζομαι ότι ο ASTRAKITCAR μάλλον αυτό είχε ακούσει και μπερδεύτηκε. -
Πολυ πιθανο φιλε να ειχα ακουσει αυτη τη λεξη.σημασια εχει οτι το αποτελεσμα ειναι αυτο που αγοραζουμε εμεις.απο εκει και περα οπως ειπαν και πολλα παιδια παραπανω η προληψη και γενικα η συντομη αλλαγη λαδιων μονο κακο δεν κανει.
οσοι τωρα αλλαζουν στο τοσο τα λαδια ας προσεχουν.........
-
Δεν θέλω να σας κουράσω πολύ, μια και το θέμα έχει αναλυθεί ίδη πολύ. Απλός θα καταθέσω τη εμπειρία μου. Μην ξεχνάμε πάντως ότι η μεγαλύτερη φθορά στον κινητήρα γίνεται κατά την κρύα εκκίνηση, όταν τα λάδια δεν έχουν προλάβει να λιπάνουν τον κινητήρα. Θα έλεγα να μην ακολουθούμε ευλαβικά τις οδηγίες των κατασκευαστών, καθότι τα διαστήματα αλλαγής λαδιών που προτείνουν δεν διαφοροποιούνται με τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες που επικρατούν στις χώρες που πωλούν τα προϊόντα τους. Πιστεύω ότι τα διαστήματα που προτείνουν αναφέρονται σε ένα αποδεκτό μέσο όρο. Οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας καταπονούν μαζί με την μόνιμη παρουσία σκόνης πολύ περισσότερο τα λάδια από ότι σε άλλες χώρες. Η αλλαγή ημισυνθετικών λαδιών στα 5.000 – 6.000 χλμ και συνθετικών στα 8.000 – 10.000χλμ, με αντικατάσταση φίλτρου λαδιού κάθε δεύτερη αλλαγή λαδιών είναι ιδανική για συμβατικούς κινητήρες, ανάλογα με τις διαδρομές που κάνουμε. Όταν λέω διαδρομές δεν εννοώ με πόση μέση ωριαία ταχύτητα ή με άγριο ή προσεκτικό δούλεμα του κινητήρα, αλλά πόσες εκκινήσεις κάνουμε και πόσο το αυτοκίνητο δουλεύει εν στάση (φανάρια, μποτιλιάρισμα κλπ). Όσων αφορά το όριο ζωής των λαδιών ο ένας χρόνος είναι ανεκτός, άσχετα με το πόσα χιλιόμετρα έχουμε διανύσει. Σαν επιχειρήματα σε αυτά που λέω καταθέτω : πρώτον τα ειδικά οχήματα και μηχανήματα αλλάζουν λάδια βάση ωρόμετρου και όχι χιλιομετρητή και δεύτερο τα στοιχεία που παίρνουμε από τις αναλύσεις που κάνουμε στα λάδια (είναι στα καθήκοντα μου η δειγματοληψία λαδιών και η αποστολή τους σε χημείο για τη διαπίστωση της διατήρησης ή όχι των χαρακτηριστικών τους) των οχημάτων της Μονάδας που υπηρετώ. Οι επισημάνσεις που κάνω αφορούν πολύτυπα λάδια και όχι το κλασικό τριαντάρι που χρησιμοποιούσε παλιότερα ο στρατός. Ελπίζω να βοήθησα στην ασάφεια που υπάρχει σχετικά με το τι προτείνουν οι διάφοροι κατασκευαστές.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Δεν θέλω να σας κουράσω πολύ, μια και το θέμα έχει αναλυθεί ίδη πολύ. Απλός θα καταθέσω τη εμπειρία μου. Μην ξεχνάμε πάντως ότι η μεγαλύτερη φθορά στον κινητήρα γίνεται κατά την κρύα εκκίνηση, όταν τα λάδια δεν έχουν προλάβει να λιπάνουν τον κινητήρα. Θα έλεγα να μην ακολουθούμε ευλαβικά τις οδηγίες των κατασκευαστών, καθότι τα διαστήματα αλλαγής λαδιών που προτείνουν δεν διαφοροποιούνται με τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες που επικρατούν στις χώρες που πωλούν τα προϊόντα τους. Πιστεύω ότι τα διαστήματα που προτείνουν αναφέρονται σε ένα αποδεκτό μέσο όρο. Οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας καταπονούν μαζί με την μόνιμη παρουσία σκόνης πολύ περισσότερο τα λάδια από ότι σε άλλες χώρες. Η αλλαγή ημισυνθετικών λαδιών στα 5.000 – 6.000 χλμ και συνθετικών στα 8.000 – 10.000χλμ, με αντικατάσταση φίλτρου λαδιού κάθε δεύτερη αλλαγή λαδιών είναι ιδανική για συμβατικούς κινητήρες, ανάλογα με τις διαδρομές που κάνουμε. Όταν λέω διαδρομές δεν εννοώ με πόση μέση ωριαία ταχύτητα ή με άγριο ή προσεκτικό δούλεμα του κινητήρα, αλλά πόσες εκκινήσεις κάνουμε και πόσο το αυτοκίνητο δουλεύει εν στάση (φανάρια, μποτιλιάρισμα κλπ). Όσων αφορά το όριο ζωής των λαδιών ο ένας χρόνος είναι ανεκτός, άσχετα με το πόσα χιλιόμετρα έχουμε διανύσει. Σαν επιχειρήματα σε αυτά που λέω καταθέτω : πρώτον τα ειδικά οχήματα και μηχανήματα αλλάζουν λάδια βάση ωρόμετρου και όχι χιλιομετρητή και δεύτερο τα στοιχεία που παίρνουμε από τις αναλύσεις που κάνουμε στα λάδια (είναι στα καθήκοντα μου η δειγματοληψία λαδιών και η αποστολή τους σε χημείο για τη διαπίστωση της διατήρησης ή όχι των χαρακτηριστικών τους) των οχημάτων της Μονάδας που υπηρετώ. Οι επισημάνσεις που κάνω αφορούν πολύτυπα λάδια και όχι το κλασικό τριαντάρι που χρησιμοποιούσε παλιότερα ο στρατός. Ελπίζω να βοήθησα στην ασάφεια που υπάρχει σχετικά με το τι προτείνουν οι διάφοροι κατασκευαστές.Πολύ εύστοχη η επιλογή του τίτλου σου 'κάλλιο γαϊδορόδενε παρά γαϊδουρογύρευε'
Μονον .... 400 + brand names - 'μάρκες' λιπαντικών κυκλοφορούν στη χώρα μας , ΕΚΑΝΕΣ ΔΙΑΝΑ !
Άν όμως , επειδή πρόκειται περί Ε.Σ., δέν υπάρχει πρόβλημα , μήπως μπορείς να μας πείς , αν ξέρεις τις (κατά API ή MIL ) προδιαγραφές των
λιπαντικών πετρελαιοκινητήρα , το σύνθετο ιξώδες τους και χονδρικά άν μετά απο τις δειγματοληψίες σου , οι αναλύσεις του χημείου είναι 'θετικές'
ή 'αρνητικές' ? -
Φίλε Αποστόλη τα στοιχεία που μου ζητάς δεν τα έχω τώρα διαθέσιμα και δεν ξέρω αν αναφέρονται στα απαντητικά έγγραφα που μας έρχονται από το χημείο. Επειδή η γκάμα των χρησιμοποιούμενων ελαιολιπαντικών είναι πολύ μεγάλη, η προσοχή μας επικεντρώνεται κυρίως στο τελικό αποτέλεσμα. Στα διαστήματα που αναφέρω η πλειοψηφία των αποτελεσμάτων είναι θετική, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που έχουν και συγκεκριμένες αιτίες, όπως διαπιστώνουμε μετά από έρευνα. Παρατηρήσαμε λόγου χάρη ότι βαρέλια με λιπαντικά που ήταν αποθηκευμένα στην ύπαιθρο αλλοιώθηκαν χωρίς να χρησιμοποιηθούν λόγω της έκθεσης τους στον ήλιο, με αποτέλεσμα να βγει οδηγία να αποθηκεύονται στο εξής σε σκιερά μέρη. Πιθανολογώ ότι ψάχνοντας μπορώ να σου βρω κάποια στοιχεία όπως τις κατά MIL προδιαγραφές. Εμείς πάντως το χρονικό όριο ζωής των λαδιών των κινητήρων το έχουμε μειώσει στους έξη μήνες ή 5.000 χλμ για SAE 10W-40. Αυτό δεν σημαίνει ότι προτείνω τους έξη μήνες για τα Ι.Χ. οχήματα μας. Πάντως πιστεύω θα ήταν ενδιαφέρων αν προσαρμόζαμε ένα ωρόμετρο στο αυτοκίνητο του μέσου Αθηναίου για να δούμε πόσες ώρες αντιστοιχούν σε 5.000 χλμ. Εδώ θα ήθελα να σας πω και ένα περιστατικό που μου συνέβη. Άλλαξα τα λάδια του αυτοκινήτου μου και τα παλιά λάδια τα έβαλα σε ένα δοχείο πάλι από λάδια μέχρι να βρω ευκαιρία να τα δώσω σε κάποιο συνεργείο ώστε να μη τα χύσω όπου βρω. Σαν κλασικός Έλληνας τα ξέχασα σε μια γωνιά της αποθήκης και τα ανακάλυψα μετά από καιρό που χρειάστηκα λάδι για ένα ελαιοραβδιστικό που έχω. Μόνο όταν άδειασα όλο το δοχείο κατάλαβα ότι ήταν τα «καμένα» λάδια. Το λάδι είχε γίνει ξανά κατάξανθο και μόνο στον πάτο υπήρχε ενάμιση περίπου πόντος μαύρης «λάσπης». Τότε δεν σκέφτηκα να το στείλω για ανάλυση, αλλά τώρα έχω ένα μήνα περίπου αντίστοιχα καμένα λάδια σε δοχείο και περιμένω να κατασταλάξουν για να τα στείλω. Θα σας πω τα αποτελέσματα.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Φίλε Αποστόλη τα στοιχεία που μου ζητάς δεν τα έχω............... Πιθανολογώ ότι ψάχνοντας μπορώ να σου βρω κάποια στοιχεία όπως τις κατά MIL προδιαγραφές. Εμείς πάντως το χρονικό όριο ζωής των λαδιών των κινητήρων το έχουμε μειώσει στους έξη μήνες ή 5.000 χλμ για SAE 10W-40.Θα ήθελα να μάθω τις MIL προδιαγραφές και την εφαρμογή αυτού του 10w-40
. Άλλαξα τα λάδια του αυτοκινήτου μου και τα παλιά λάδια τα έβαλα σε ένα δοχείο πάλι από λάδια μέχρι να βρω ευκαιρία να τα δώσω σε κάποιο συνεργείο ώστε να μη τα χύσω όπου βρω. Σαν κλασικός Έλληνας .....
Συγνώμη , αλλά οτι έκανες δεν έχει καμμία σχέση με τον κλασσικό Έλληνα.
Μακάρι να κάναμε ΟΛΟΙ μας έτσι , και τότε , ίσως , να πλησιάζαμε τον
ΚΛΑΣΣΙΚΟ Έλληνα. -
Διόρθωση και συγνώμη. Το λάδι που αναφέρθηκα για αλλαγή στα 5.000 χλμ είναι τελικά ορυκτέλαιο AVIN FORCE 3, SAE 15W-40, API CG-4/SJ, ACEA E2-96 issue 3/B3-98/A3-98, M.B.228.1 & 229.1 κατάλληλο για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης. Αυτά τα στοιχεία βρήκα φίλε Αποστόλη, ελπίζω να περιλαμβάνουν αυτά που μου ζήτησες. Αν ναι, ανάλυσε τα για να καταλάβω τι υποδηλώνει το καθένα. Όσον αφορά τις αλλαγές λαδιών στα 8.000 έως 10.000 χλμ είναι τελικά ημισυνθετικά λάδια, συνθετικά δεν χρησιμοποιούμε (συγνώμη και πάλι).
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Διόρθωση και συγνώμη. Το λάδι που αναφέρθηκα για αλλαγή στα 5.000 χλμ είναι τελικά ορυκτέλαιο AVIN FORCE 3, SAE 15W-40, API CG-4/SJ, ACEA E2-96 issue 3/B3-98/A3-98, M.B.228.1 & 229.1 κατάλληλο για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης. Αυτά τα στοιχεία βρήκα φίλε Αποστόλη, ελπίζω να περιλαμβάνουν αυτά που μου ζήτησες. Αν ναι, ανάλυσε τα για να καταλάβω τι υποδηλώνει το καθένα. Όσον αφορά τις αλλαγές λαδιών στα 8.000 έως 10.000 χλμ είναι τελικά ημισυνθετικά λάδια, συνθετικά δεν χρησιμοποιούμε (συγνώμη και πάλι).Δεν υπάρχει λόγος να ζητάς συγνώμη για κάτι που έκανες ΣΩΣΤΟ(=ΔΕΝ ΠΕΤΑΞΕΣ ΤΑ 'ΚΑΜΕΝΑ' ΛΑΔΙΑ ΟΠΟΥ ΝΑ 'ΝΑΙ ! ).
Σε ότι αφορά τις προδιαγραφές , επειδή μπορεί να 'πάρει' ολόκληρες σελίδες η αναφορά σ' αυτές , υπάρχουν παγκοσμίως λίγοι οργανισμοί που συλλέγουν και κωδικοποιούν τις προδιαγραφές των κατασκευαστών κινητήρων και γενικότερα συστημάτων που απαιτούν λίπανση. Οι κωδικοποιήσεις αυτές έχουν γίνει παραδεκτές απο όλους , και αναγράφονται στίς συσκευασίες των λιπαντικών. Υπάρχουν και κάποιοι κατασκευαστές ή χρήστες συστημάτων (Μ.Β. , VW , MAN , VOLVO ,
U.S. Army , κλπ ) που ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τις διεθνώς παραδεκτές προδιαγραφές χρησιμοποιούν και τις ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ δικές τους.
Όλοι αυτοί , οργανισμοί και κατασκευαστές , τεστάρουν εξαντλητικά ΕΠ΄ ΑΜΟΙΒΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ , τα δείγματα λιπαντικών που τους στέλνουν όσες εταιρείες έχουν τα 'προσόντα' και σέβονται τους πελάτες και τον εαυτό τους και τα ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ.
Αυτά τα λιπαντικά ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ έχουν το δικαίωμα να ΑΝΑΓΡΑΦΟΥΝ στην συσκευασία τους τις προδιαγραφές αυτές , ελέγχονται (σε όλη την διαδικασία παραγωγής και διακίνησής τους) κατά διαστήματα από τον φορέα πιστοποίησης και γενικά είναι τα ΜΟΝΑ 'σίγουρα'.
Τα υπόλοιπα απλά μπορούν να ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ότι πληρούν τις όποιες προδιαγραφές έχουν τυπωμένες , ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ εκτός από την ίδια την παραγωγό εταιρεία καί όχι όλα.
Βέβαια , στην χώρα μας υπάρχει και το Γενικό Χημείο του Κράτους, αλλά .... άσε , θέλει πολλές σελίδες !
Δύο από τους οργανισμούς αυτούς ειναι το API καί η ACEA.
'Surfάρισε' λίγο στο http://www.api.com για να πάρεις μιά πρώτη άποψη,
και δές με προσοχή ΠΟΙΑ λιπαντικά ΠΟΙΩΝ εταιρειών είναι ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ κατά API.
Περιμένω , με ανυπομονησία , τις εντυπώσεις και τα σχόλιά σου από το 'surfάρισμα'.
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?