-
[list:evnopavs]Ωραιααα.........και τωρα που υσηχασαν τα πνευματα[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]επι του ευαγγελιου το αναγνωσμα.....συνεχεια [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Λοιπον εγω θα το πω απλα,πως το λενε............χωριατικα [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Εχουμε λοιπον και λεμε περι ροπης[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Ενας κινητηρας για να αναπτυξει μεγιστη τιμη ροπης(ως νουμερο) θα πρεπει να διαθετει σχετικα ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΜΒΟΛΟΥ Θα εχετε προσεξει οτι σε τετοιου ειδους μηχανες και οι ΜΠΙΕΛΕΣ ειναι σχετικα ΜΑΚΡΙΕΣ σε σχεση με εναν αντιστοιχα πολυστροφο.Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ του εμβολου εχει ως συνεπεια την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ με αερα, ογκομετρικα, με αποτελεσμα να εχουμε μεγιστες τιμες ροπης απ το ρελαντι μεχρι και τις μεσαιες στροφες στο φασμα στροφων που διαθετει ενας κινητηρας.Ουτως η αλλως ομως η μεγιστη πληρωση των κυλινρων πετυχαινει στι μεσαιο φασμα στροφων.(μιλαμε παντα για.....ατμοσφαιρα )Κι αυτο γιατι εκει εχουμε την μεγαλυτερη εισοδο σε ποσοτητα με αερα, αρα εχουμε και ποιο τελεια και αποδοτικη καυση.Αντιθετα στις πολλες στροφες η πληρωση των κυλινδρων ειναι κακη, αρα εχουμε και ατελη καυση με αποτελεσμα να εφαρμοζεται και ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΑ ΕΜΒΟΛΑ[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Μια αλλη παραμετρος της ευστροφιας η οποια φυσικα εχει αμεση σχεση και με την αποδοση της ροπης, ειναι οτι, σε κινητηρες με τεραστια ροπη στρεψης(οπου μεγαλη μπιελα-μεγαλη διαδρομη) ειναι ΦΥΣΙΚΑ Α Δ Υ Ν Α Τ Ο Ν να στροφαρει τρελλα λογω του οτι εχουμε αυξημενα φορτια σε μπιελες-εμβολα-κουζινετα παρουσιαζεται το φαινιμενο της ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Εαν τωρα σε αναν ΡΟΠΑΤΟ κινητηρα ατμοσφαιρικο μεγαλωσουμε και την επειφανεια των εμβολων(λεγε με και ....κυβικα)εκει τα ωφελη ειναι ακομα ποιο πολλλα, και σε ροπη και σε ιποδυναμη.Οταν δε εξαντλησουμε αυτα τα περιθωρια η χρησιμοποιηση του τουρμπο για να κρατησουμε αυτα τα θετικα χαρακτηριστικα ενος μοτερ ειναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.Κι αυτο γιατι οτι τεχνικες κι αν εφαρμοσει το μαρκετινγκ, οι απαιτησεις ενος μοτερ για αποδοση ειναι..........ΜΙΑ.[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Να γεμισουμε οσο ποιο πολυ μπορουμε τον κυλινδρο με ΑΕΡΑ[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Για αυτο και το τουμπο ειναι το μοναδικο εξαρτημα που αυξανει κατα 50% τουλαχιστον ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ ΤΗΝ ΡΟΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΠΟΔΥΝΑΜΗ [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Απο εκει και περα πρεπει να καταλαβουν καποιοι οτι δεν γινονται θαυματα και κανεις δεν μπορει να αγνοησει τους νομους της φυσικης.Εξαλου ολες οι μηχανολογικες κατασκευες και οχι μονο εκει στηριζονται.Επισης καπου κερδιζεις και καπου ΧΑΝΕΙΣ.Το εχω πει και παλιοτερα, μην αγνοειτε τον πολυτιμο νομο της φυσικης που λεει[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]ΟΤΙ ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ ΣΕ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟ ΧΑΝΕΙΣ ΣΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Εκτος και εαν οι ιαπωνες ανακαλυψαν το.......αεικινητο[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Μονο τοτε(δηλ.....ποτε)θα μπορουμε να μιλαμε για τεχνολογικο θαυμα [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Και κατι ακομα γιατι καποιος ειχε πει και για βαριες ΜΠΙΕΛΕΣ ΚΑΙ ΕΜΒΟΛΑ εδω σε καποια σελιδα σχετικα με την ροπη και το θεωρησε γελοιο.[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Τα εμβολα και οι μπιελες μπορει να μην ειναι κατασκευασμενα απο......τσιμεντο και οι κατασκευαστες να επιζητουν την 'ελαφροτητα' αλλα εαν δεν διμιουργουνταν οι τεραστιες δυναμεις αδρανειας απο την μεγιστη τιμη ροπης που αποδιδουν να εισαι σιγουρος οτι το βαρος σε τετοια εξαρτηματα επιδρα .............ΘΕΤΙΚΑ [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Εχεις δει μπιελα απο diesel?Θα καταλαβεις τι ενοω? [/list:u:evnopavs][list:evnopavs]Αφησα τους τυπους και τις φυσικες για να γινω ποιο κατανοητος στην ΠΡΑΞΗ.Και το τονιζω και παλι[/list:u:evnopavs][list:evnopavs]ΘΑΥΜΑΤΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ [/list:u:evnopavs]
-
Βρε παιδιά ηρεμίστε. Μην τσακώνεστε άλλο . Θέλω να ρωτήσω κάτι και απευθύνομαι σε όλους όσους γνωρίζουν για κινητήρες, ροπή κτλ. Διαβάζω σε ένα περιοδικό για σκάφη που έχει αφιέρωμα στους ναυτικούς κινητήρες το εξής κείμενο για τη ροπή : 'Ροπή κινητήρα ονομάζουμε τη δύναμη που θα χρειαζόταν να καταβάλουμε για να σταματήσουμε την περιστροφή της μηχανής. Αν φανταστούμε ότι πιάνουμε τον άξονα με σκοπό να τον φρενάρουμε, ώστε να σταματήσει να γυρίζει, θα πρέπει να καταβάλουμε δύναμη τουλάχιστον ίση με τη ροπή. Φυσικά αμέσως σκέφτεται κανείς ότι όσο μακρύτερο κλειδί χρησιμοποιήσουμε τόσο ευκολότερα θα πετύχουμε την ακινητοποίηση της μηχανής. Αυτό είναι ακριβές μιας και η ροπή εκφράζεται σε χιλιογραμμόμετρα, δηλαδή την δύναμη που βάζει βάρος ενός κιλού στην άκρη ενός κλειδιού μήκους 1 μέτρου.'
Ισχύουν ακριβώς τα ίδια για τους κινητήρες αυτοκινήτων; -
'Ροπή κινητήρα ονομάζουμε τη δύναμη που θα χρειαζόταν να καταβάλουμε για να σταματήσουμε την περιστροφή της μηχανής.
[list:l6y2km3l]Θεωρητικα ο συγγραφεας του κειμενου, προσπαθει να προσεγγισει την ενοια της ροπης............αναποδα.Αντι δηλ να αποδωσει τη δυναμη που ασκειται στο στροφαλο απ την πιεση της εκρηξης στον κυλινδρο, τη μεταφραζει ως δυναμη φρεναρισματος απ την οποια εξισωση η οποια θα προηγηθει στο σημει φρεναρισματος, θα προκυψει και η τιμη της ροπης.Πρακτικα ομως ειναι λαθος γιατι η ροπη ειναι μεταβλητη σε ολο το φασμα στροφων[/list:u:l6y2km3l][list:l6y2km3l]Επισης η ροπη σε κινητηρες σκαφων, διχρονους αλλα και τετραχρονους οπως φυσικα και σε κινητηρες μοτοσυκλετων η ροπη δεν εχει καμια σχεση πρακτικα αφου αυτοι οι κινητηρες δεν εχουν να αντιμετωπισουν 'φορτια'.Ως μοναδα μετρησης ομως ειναι η ιδια.Αν δηλ βαλουμε ενα χιλιαρη κινητηρα απο μοτοσυκλετα σε ενα Ibiza μαλλον θα χρειαστεις και..............αλβανο για ρυμουλκο [/list:u:l6y2km3l]
-
Εσεις που λετε οτι το civic ειναι 'ψοφιο' χαμηλα, το εχετε οδηγησει και ξερετε? Απο απλη περιεργεια ρωταω παιδια.
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ του εμβολου εχει ως συνεπεια την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ με αερα, ογκομετρικα, με αποτελεσμα να εχουμε μεγιστες τιμες ροπης απ το ρελαντι μεχρι και τις μεσαιες στροφες στο φασμα στροφων που διαθετει ενας κινητηρας.Ουτως η αλλως ομως η μεγιστη πληρωση των κυλινρων πετυχαινει στι μεσαιο φασμα στροφων.(μιλαμε παντα για.....ατμοσφαιρα )Κι αυτο γιατι εκει εχουμε την μεγαλυτερη εισοδο σε ποσοτητα με αερα, αρα εχουμε και ποιο τελεια και αποδοτικη καυση.Αντιθετα στις πολλες στροφες η πληρωση των κυλινδρων ειναι κακη, αρα εχουμε και ατελη καυση με αποτελεσμα να εφαρμοζεται και ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΑ ΕΜΒΟΛΑΔεν διαφωνώ 'επί της αρχής' αλλά επιμένω πως δεν μπορεί κανείς να αποφανθεί για τη ροπή ενός κινητήρα μόνο από την διαδρομή. Για παράδειγμα, αυτό που λες πως 'στις πολλές στροφές η πλήρωση των κυλίνδρων είναι κακή' ισχύει μόνο αν όλα τα άλλα μένουν σταθερά. Που στους σύγχρονους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, με συστήματα μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος βαλβίδων (iVTEC, VANOS) και δευτερευόντως με πολλαπλές εισαγωγής μεταβλητού μήκους, ο κινητήρας στις 4000 σαλ είναι διαφορετικός από τον κινητήρα στις 6000 σαλ και άρα είναι μια χαρά δυνατόν η καύση να είναι εξίσου καλή και στις δύο περιπτώσεις.
Μια αλλη παραμετρος της ευστροφιας η οποια φυσικα εχει αμεση σχεση και με την αποδοση της ροπης, ειναι οτι, σε κινητηρες με τεραστια ροπη στρεψης(οπου μεγαλη μπιελα-μεγαλη διαδρομη) ειναι ΦΥΣΙΚΑ Α Δ Υ Ν Α Τ Ο Ν να στροφαρει τρελλα λογω του οτι εχουμε αυξημενα φορτια σε μπιελες-εμβολα-κουζινετα παρουσιαζεται το φαινιμενο της ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
Ισως ο βασικότερος παράγοντας ευστροφίας είναι η μάζα του βολάν. Να ξεκαθαρίσουμε πως άλλο πράγμα οι μέγιστες σαλ ενός κινητήρα, και άλλο το πόσο γρήγορα ανεβάζει σαλ (= ευστροφία). Αν και συνήθως οι κινητήρες με το ένα χαρακτηριστικό έχουν και το άλλο, δεν είναι απαραίτητο.
Ο κύριος λόγος που δεν μπορεί να 'στροφάρει' πολύ ένας κινητήρας με μακριές μπιέλες, επειδή η γραμμική ταχύτητα εμβόλου πάει στην περιοχή των 20 m/sec και παραπάνω, και ουσιαστικά ξεπερνάς τα όρια αντοχής των υλικών.
Και κατι ακομα γιατι καποιος ειχε πει και για βαριες ΜΠΙΕΛΕΣ ΚΑΙ ΕΜΒΟΛΑ εδω σε καποια σελιδα σχετικα με την ροπη και το θεωρησε γελοιο. Τα εμβολα και οι μπιελες μπορει να μην ειναι κατασκευασμενα απο......τσιμεντο και οι κατασκευαστες να επιζητουν την 'ελαφροτητα' αλλα εαν δεν διμιουργουνταν οι τεραστιες δυναμεις αδρανειας απο την μεγιστη τιμη ροπης που αποδιδουν να εισαι σιγουρος οτι το βαρος σε τετοια εξαρτηματα επιδρα .............ΘΕΤΙΚΑ
Τι σχέση έχει η αδράνεια με τη ροπή ? Η αδράνεια έχει σχέση με τη μάζα και μόνο με τη μάζα.
Εχεις δει μπιελα απο diesel?Θα καταλαβεις τι ενοω?
Δηλαδή οι μπιέλες είναι έτσι (θεόβαρες και πολύ ανθεκτικές, προφανώς) επειδή ο κινητήρας αποδίδει μεγάλη ροπή ή για να αποδίδει μεγάλη ροπή ?
Πρέπει να ξεχωρίσεις τι προκαλεί τι, γιατί αλλιώς είναι σαν να λες πως ένας κινητήρας είναι ροπάτος επειδή αποδίδει μεγάλη ροπή
Επιμένω πως σχέση της ροπής με τη μάζα πιστονιών - μπιελών δεν τεκμηριώνεται.
-
nass
επειδη υπαρχει ενα γενικο μπερδεμα περι ροπων και αλλων εννοιων δεν ανοιγεις ενα θεμα στα τεχνικα με οσα εχουν γραφει ως τωρα για να μπορεσουμε να γραψουμε κανονικα ?
ευχαριστω
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
nassεπειδη υπαρχει ενα γενικο μπερδεμα περι ροπων και αλλων εννοιων δεν ανοιγεις ενα θεμα στα τεχνικα με οσα εχουν γραφει ως τωρα για να μπορεσουμε να γραψουμε κανονικα ?
ευχαριστω
Θα μπορούσες να το ανοίξεις και εσύ... Τέλος πάντων, έχεις δίκιο, παραείναι τεχνικό πια, οπότε όλοι οι ενδιαφερόμενοι προσκαλούνται στο Παράγοντες που επηρεάζουν τη ροπή, στη θεματική ενότητα Τεχνικά θέματα - Βελτιώσεις
-
Ο χρήστης lefos-WRX έγραψε:
Εσεις που λετε οτι το civic ειναι 'ψοφιο' χαμηλα, το εχετε οδηγησει και ξερετε? Απο απλη περιεργεια ρωταω παιδια.MPA DEN NOMIZO NA TO EXEI ODIGISEI KANEIS...APLA KRINOUN OTI GIA NA EXEI MEGISTH ISXYEI POLY PSILA, XAMILA THA EINAI 'PSOFIO'...
PANTOS TO TYPE R KAI XAMHLA EXEI POLY KALH APODOSH ANALOGH ENOS KALOU DILITROU (OXI TURBO DILITROU BEBAIA)....
-
[list:1hdp3ubp]FORD FOCUS RS[/list:u:1hdp3ubp][list:1hdp3ubp]Γιατι............ετσι μας αρεσει [/list:u:1hdp3ubp]
Ford Focus RS Vs Honda Civic Type-R (Ιδού η απορία)