-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
romilos με απλά λόγια όποτε πατάς τέρμα το γκάζι έχεις πλήρες φορτίο ανηφόρα, κατηφόρα, στροφές κινητήρα, σχέση στο κιβώτιο κλπ. δεν παίζουν ρόλο.
21 Quadra αυτό που λες είναι λάθος με εξαίρεση το τελευταίο σκέλος του post σου για το σύστημα μετάδοσης.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε πλήρες φορτίο σου δίνει το max της ροπής του. Οι στροφές λειτουργίας δεν παίζουν ρόλο.Με μισό γκάζι στο όριο των στροφών του κινητήρα, στις στροφές μέγιστης ισχύος ή σε οποιοδήποτε άλλο φάσμα στροφών (γιατί επαναλαμβάνω οι στροφές του κινητήρα είναι κάτι το άσχετο) ΔΕΝ λειτουργεί ο κινητήρας σε συνθήκες 'πλήρους φορτίου'.
Γενικά, το 'φορτίο' όπως είθισται να αναφερόμαστε σε αυτό σε μηχανές αυτοκινήτων συνδέεται με τη ροπή και όχι (άμεσα) με την ισχύ
σε μια δυναμομετρηση τοτε γιατι βαζουν συνηθως 4η σχεση?
οκ θα μου πεις για να ειναι πιο κοντα σστο 1:1
αλλα αν ξερεις και την σχεση μεταδοσης στις αλλες ταχυτητες παλι δεν μπορεις να βγαλεις ακρη?Βεβαίως και μπορείς.
αλλα γιατι δεν το κανουν?
δεν θα ηταν λιγοτερο επιπονο για το μοτερ?
αν μου πεις οτι θα ειναι περισσοτερο επιπονο για τη μεταδοση τοτε γιατι αντιστοιχα δε βαζουν 5η ή 6η οσα εχουν? -
Ο χρήστης romilos έγραψε:
nicholas οταν λες το max της ροπης του προφανως εννοεις το Max της ροπης σε συγκεκριμενς στροφες και οχι σαν απολυτη τιμη ετσι δεν ειναι?Ακριβώς!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
nicholas οταν λες το max της ροπης του προφανως εννοεις το Max της ροπης σε συγκεκριμενς στροφες και οχι σαν απολυτη τιμη ετσι δεν ειναι?
Ακριβώς!
οκ!
εκανες edit στο ποστ σου και ταυτοχρονα με την ερωτση μου
συμφωνω σε αυτο που λες για απωλειες...
τα τουμρπο συνηθως δεν εχουν μεγαλυτερο overboost με 4η πχ απο οτι με 2η?
-
21 Quadra ο ορισμός που δίνεις στην έννοια 'πλήρες φορτίο' είναι διαφορετικός. Για αυτό δεν συνεννοούμαστε τόση ώρα.
Με την έννοια πλήρες φορτίο εγώ (και νομίζω και οι υπόλοιποι σε αυτό το thread) εννοώ κάθε περίπτωση όπου ζητάς από τον κινητήρα το max της ροπής του (ότι τιμή έχει αυτή για τις εκάστοτε στροφές λειτουργίας). Στην πράξη αυτό το πατυχαίνει κανείς πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού.
-
Αυτό μπορεί να ίσχυε παλιότερα, την εποχή της πεταλούδας, της ντίζας γκαζιού και του καρμπυρατέρ. Τώρα με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του γκαζιού δε νομίζω πως είναι έτσι ακριβώς. Υπάρχουν στιγμές όπου ζητείται από τον κινητήρα να παράξει έργο στο 100% των δυνατοτήτων του (be it @ 1.200rpm or 6.000rpm), ακόμη κι αν το πεντάλ του γκαζιού ΔΕΝ είναι πατημένο μέχρι το τέρμα.
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
τα τουμρπο συνηθως δεν εχουν μεγαλυτερο overboost με 4η πχ απο οτι με 2η?Τώρα με πας σε ένα θέμα που δεν ξέρω πολύ καλά.
Η απάντηση είναι ναι αλλά δεν υπάρχει αιτιολογική σχέση.
Είναι σαν να λες ότι οι άνθρωπου με κίτρινα δάκτυλα εμφανίζουν συχνά καρκίνο του πνέυμονα. Είναι γεγονός και ισχύει αλλά μεταξύ τους δεν υπάρχει αιτιολογική σχέση αλλά ένας 3ος παράγοντας (το κάπνισμα) που προκαλεί τόσο τον καρκίνο όσο και τα κίτρινα δάκτυλα.
Το ανάλογο του καπνίσματος στο θέμα του overboost δυστυχώς δεν έχω τις γνώσεις να σου το εξηγήσω μάλλον όμως οφείλεται στο ότι με 2α οι στροφές ανεβαίνουν τόσο γρήγορα που δεν προλαβαίνει να εμφανιστεί το overboost (σε μια μεγάλη ανηφόρα όμως θα εμφανιζόταν).
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
21 Quadra ο ορισμός που δίνεις στην έννοια 'πλήρες φορτίο' είναι διαφορετικός. Για αυτό δεν συνεννοούμαστε τόση ώρα.Με την έννοια πλήρες φορτίο εγώ (και νομίζω και οι υπόλοιποι σε αυτό το thread) εννοώ κάθε περίπτωση όπου ζητάς από τον κινητήρα το max της ροπής του (ότι τιμή έχει αυτή για τις εκάστοτε στροφές λειτουργίας). Στην πράξη αυτό το πατυχαίνει κανείς πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού.
απ οσο γνωριζω για τους τουρμπο κινητηρες μπορει να ανεβασει με μεγαλη ταχυτητα μελαυτρεο overboost απ οτι με μικρη γιατι με μικρη λογω του οτι ανεβαινουν πολυ γρηγορα οι στροφες δεν προλαβαινει η φτερωτη να ανεβασει στροφες !
Με μεγαλη ταχυτητα στο κιβωτιο η φτερωτη εχει περισσοτερο χρονο οποτε μπορει να ανεβασει μεγαλυτερη πιεσηοσο για το φορτιο κλασσικη περιπτωση φορουμ
-
O.K κανένα πρόβλημα, ίσως είναι διαφορετική η έννοια που δίνουμε στο φορτίο ενός κινητήρα.
Το overboost στους κινητήρες τούρμπο δεν έχει σχέση με την ταχύτητα που έχεις στο σαζμάν αλλά με την ποσότητα της βενζίνης που καίει στην μονάδα του χρόνου, Ο κινητήρας τούρμπο για να ανεβάσει πίεση θέλει φορτίο, άρα **πολύ γκάζι =[**b]πολλή βενζίνη = πολλά καυσαέρια = πολλές στροφές στην τουρμπίνα = μεγάλη αναρρόφηση αέρα = μεγάλη πίεση στην εισαγωγή του κινητήρα = overboost[/b] πιο απλά δεν μπορώ να το εξηγήσω.
Για την προστασία του κινητήρα απο το overboost ανοίγει η σκάστρα που βρίσκεται τοποθετημένη στην εισαγωγή, απο ένα μέγεθος και μετά - το
καθορίζει ο κατασκευαστής - η σκάστρα στέλνει τον συμπιεσμένο αέρα στον περιβάλλον - **ανοιχτού τύπου **- ή τον ανακυκλώνει στην εισαγωγή - **κλειστού τύπου - υπάρχουν και οι σκάστρες διπλού εμβόλου που μέρος του αέρα τον ανακυκλώνουν και μέρος του αέρα τον στέλνουν στο περιβάλλον, αν ο αέρας παραμείνει υπο πίεση μέσα στις σωληνώσεις και στην είσοδο της τουρμπίνας την φρενάρει και αργεί η τουρμπίνα να περιστραφεί με αποτέλεσμα να έχουμε καθυστέρηση turbo **lag όπως και να έχει όμως πρέπει να σπάσει η πίεση του αέρα και για την υγεία της τουρμπίνας, η πίεση του οποίου φρενάρει το στροφείο και ταλαιπωρεί το thrust της τουρμπίνας - **αξονικό κουζινέτο **-Στην τουρμπίνα επάνω υπάρχει και η westgate που είναι μια βαλβίδα ζωτικής σημασίας για την τουρμπίνα και την προστατεύει απο την ταχυστροφία - η τουρμπίνα γυρίζει περίπου με **120-150.000 **στροφές, όταν ανέβουν πολύ τα καυσαέρια για να μην σπάση ή καταστραφεί η τουρμπίνα ανοίγει η westgate κάνοντας παράκαμψη και στέλνει τα καυσαέρια στην εξάτμηση.
Στους κινητήρες με ηλεκτρικό γκάζι ισχύουν ακριβώς τα ίδια γιατί και οι μηχανές είναι ίδιες, απλά το ηλεκτρόγκαζο σαν μέρος του συνολικού **managment **του κινητήρα παίρνοντας εντολή απο τον εγκέφαλο ανάλογα με τα στοιχεία που συλλέγει αυτός απο τα διάφορα αισθητήρια που βρίσκονται στον κινητήρα δεν ανοιγοκλείνει όπως με την μηχανική ντίζα αλλά με ηλεκτροκινητήρα προστατεύοντας και τον κινητήρα μην επιτρέποντας να περάσει κάποια όρια drive by wire
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Για την προστασία του κινητήρα απο το [b]overboost ανοίγει η σκάστρα που βρίσκεται τοποθετημένη στην εισαγωγή,[/b] απο ένα μέγεθος και μετά - το
καθορίζει ο κατασκευαστής - η σκάστρα στέλνει τον συμπιεσμένο αέρα στον περιβάλλον - **ανοιχτού τύπου **- ή τον ανακυκλώνει στην εισαγωγή - **κλειστού τύπου - υπάρχουν και οι σκάστρες διπλού εμβόλου που μέρος του αέρα τον ανακυκλώνουν και μέρος του αέρα τον στέλνουν στο περιβάλλον, αν ο αέρας παραμείνει υπο πίεση μέσα στις σωληνώσεις και στην είσοδο της τουρμπίνας την φρενάρει και αργεί η τουρμπίνα να περιστραφεί με αποτέλεσμα να έχουμε καθυστέρηση turbo **lag όπως και να έχει όμως πρέπει να σπάσει η πίεση του αέρα και για την υγεία της τουρμπίνας, η πίεση του οποίου φρενάρει το στροφείο και ταλαιπωρεί το thrust της τουρμπίνας - **αξονικό κουζινέτο **-Στην τουρμπίνα επάνω υπάρχει και η westgate που είναι μια βαλβίδα ζωτικής σημασίας για την τουρμπίνα και την προστατεύει απο την ταχυστροφία - η τουρμπίνα γυρίζει περίπου με **120-150.000 **στροφές, όταν ανέβουν πολύ τα καυσαέρια για να μην σπάση ή καταστραφεί η τουρμπίνα ανοίγει η westgate κάνοντας παράκαμψη και στέλνει τα καυσαέρια στην εξάτμηση.
ΑΥΤΑ είναι λάθος.
Η bypass valve (σκάστρα) ανοίγει όταν η πίεση στις σωληνώσεις πριν την πεταλούδα είναι μεγαλύτερη από ότι στην εισαγωγή μετά την πεταλούδα.
Προστατεύει τον compressor από stall (και αυξάνει τη μακροζωία του βέβαια) που ίσως να έχει επίπτωση στο lag. (Τα WRC δεν έχουν σκάστρα , αφού τους ενδιαφέρει η max απόδοση και για αυτό έχουν ALS ..)
To stall είναι το 'τσίριγμα' που κάνει ο compressor πριν ακουστεί το ξεφύσημα από την σκάστρα.Η wastegate προστατεύει βέβαια την τουρμπίνα από υπερστροφία αλλά ο βασικός της ρόλος είναι η βασική ρύθμιση της πίεσης λειτουργίας. Η προφόρτιση του ελατηρίου της καθορίζει την πίεση που θα ανοίξει για να παρακάμψουν τα καυσαέρια την τουρμπίνα. O θάλαμος της είναι συνδεδεμένος με τον αέρα από την έξοδο της ο οποίος βοηθά το ελατήριο.
Σχεδόν σε όλα τα σημερινά αυτοκίνητα η ηλεκτρονική ρύθμιση της πίεσης γίνεται με μια βαλβίδα (electronic bleed valve) η οποία συνδέει το σωλήνα που πάει από την έξοδο του compressor στο θάλαμο της EBV με σωλήνα που συνδέεται στην είσοδο του compressor. Mε αυτό τον τρόπο μειώνει την 'βοήθεια' του ελατηρίου και αργεί η wastegate να ανοίξει ρυθμίζοντας έτσι την τελική πίεση που του compressor. -
ΒΑΣΙΛΗ είπες ακριβώς τα ίδια που είπα και εγώ αλλά αν έγραφα για την πεταλούδα, **αφού είναι προφανές ότι ο αέρας μπλοκάρει στην κλειστή ****πεταλούδα και στην φτερωτή του συμπιεστή **,για το ελατήριο, αν έβαζα στην μέση και τα σωληνάκια υποπίεσης, αν έγραφα και πως διαβάζει η εγκέφαλος, αν πρόσθετα και την solenoid valve, αν έβαζα στο παιγνίδι και το ένα ή δύο σειριακά intercooler που έχουν ορισμένα αυτοκίνητα θα έπιανα μια σελίδα, έλεος, ανέφερα σε γενικές γραμμές όσο πιο απλά μπορούσα, αν τώρα τα βρίσκεις όλα αυτά λάθος φαίνεται ότι πήγαμε σε διαφορετικά σχολεία και έχουμε και διαφορετικά αμάξια να σκαλίζουμε.
-
ΟΚ σορυ.
Εμείς καταλαβαινόμαστε αλλά κάποιος που δεν έχει ιδέα τα μαθαίνει λάθος ή τουλάχιστον όχι ολοκληρωμένα. -
Ο χρήστης WinMik έγραψε:
Τέλος, γνωρίζει κάποιος να μου πει αν αναφέρεται κάτι σχετικό με το στρώσιμο στα manuals της Honda και πόσο αναλυτικά περιγράφει τη διαδικασία?Χθες ήρθε και η επίσημη απάντηση από τη Honda Hellas, επομένως απαντάω μόνος μου
E-mail: 'Αγαπητέ κ. XXXXX,
Σας ευχαριστούμε που επισκευθήκατε το δικτυακό μας τόπο και σας συγχαίρουμε που επιλέξατε να αγοράσετε το καταπληκτικό νέο Honda Civic.
Σχετικά με τα ερωτήματα που μας θέσατε όσον αφορά το ροντάρισμα, το 'στρώσιμο' του καινούργιου αυτοκινήτου, θα θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι όλες οι λεπτομέρειες για το ροντάρισμα, το 'στρώσιμο' του καινούργιου σας αυτοκινήτου αναφέρονται στα αρχεία που σας επισυνάπτουμε σε αυτό το e-mail.
Με την παραλαβή του καινούργιου σας αυτοκινήτου θα λάβετε και το σχετικό βιβλίο οδηγιών χρήσης και στο οποίο θα δείτε στις σελίδες 293, 294 και 295 τον τρόπο και την περίοδο ρονταρίσματος με τις σχετικές υποδείξεις και συμβουλές της Honda.
Σας ευχόμαστε καλορίζικο, καλοτάξειδο και ευχάριστα χιλιόμετρα με το νέο Honda Civic !'--Εικόνα:
Θα το αναφέρω και στο θέμα του Civic!
-
Πιο ενδιαφέρον απ' όλα το σχόλιο για την αλλαγή λαδιών
-
Η Honda έχει δηλώσει ότι χρησιμοποιεί ειδικό λάδι για στρώσιμο. Από αναλύσεις λαδιών που έκαναν διάφοροι ιδιοκτήτες είναι μάλλον ορυκτέλαιο με αρκετά μεγάλες ποσότητες πρόσθετου moly (Molybdenum Dialkyldithiocarbamate). Σύμφωνα με τη Honda στρώνει καλύτερα μ' αυτό το λάδι. Πολλά εργοστάσια χρησιμοποιούν λάδι πρώτης τοποθέτησης στους κινητήρες τους και ξέρω ότι το αγοράζουν πιο ακριβά από το κοινό λάδι. Για τους ανυπόμονους, υπάρχουν στο εμπόριο λάδια με αρκετό moly (διαλυμένο στο λάδι, να μη μπερδεύεται με το παλιό πρόσθετο Moly disulfide - σκούρα γκρι σκόνη - που θα βουλώσει το φίλτρο λαδιού) αλλά μπορεί να έχει και άλλα πρόσθετα που θέλει η Honda.
-
Στο στρώσιμο δεν γίνονται δραματικές αλλαγές στο κινητήρα - οι ανοχές δεν αλλάζουν - ίσως σε κάποιο 'μαλακό' κουζινέτο που δεν είναι σωστό. Μόνο μια επιφανειακή 'γυαλάδα' στα μέταλλα αποκτά ο κινητήρας με καλό στρώσιμο (δες μια δημοσίευση σε προηγ. σελίδα).
Με πλήρες φορτίο αν δεν έχει πολύ καλή λίπανση τα αποτελέσματα δεν είναι καλά και καλύτερα να το αποφύγεις αν δεν ξέρεις ακριβώς κάποια διαδικασία. Το ίδιο ισχύει και για τη συνεχή οδήγηση με πολύ χαμηλό φορτίο, οι κινητήρες δεν έχουν μεγάλη μακροζωία. Κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων συνιστούν στο στρώσιμο να ρυμουλκείς φορτίο για να μη δουλεύει χαλαρά ο κινητήρας. Μετά μπορείς να οδηγείς πολύ μαλακά.
Όταν στρώνεις σε δυναμόμετρο, αφήνεις το κινητήρα 30' - 1' στο ρελαντί για να κυκλοφορήσει το λάδι (και σε μπιέλες πιστόνια) και μετά τον αφήνεις για 40-80 ώρες από 50% - 85% της ισχύος (και σε δοκιμές 100%). Κανένας δεν στρώνει για άπειρες ώρες με χαμηλά φορτία, μάλλον δεν στρώνει καλά. Αυτά ισχύουν για μεγάλους πετρελαιοκινητήρες με πολύ σκληρά μέταλλα και εξαιρετικά συστήματα λίπανσης π.χ. 3-5000χλμ, για μικρά αυτοκίνητα είναι αρκετά 500χλμ (το πολύ 1000χλμ αν το πήγαινες πιο ελαφρά) αλλά προσοχή γιατί δεν έχουν τόσο καλά συστήματα λίπανσης - όχι πολύ μεγάλα ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ φορτία. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι σχεδιασμένοι να δουλεύουν με πλήρες φορτίο συνέχεια, οι βενζινοκινητήρες δεν αντέχουν πλήρες φορτίο για μεγάλο χρόνο.
Όποιος οδηγεί ΚΑΝΟΝΙΚΑ στο στρώσιμο, χωρίς σκίσιμο αλλά με αρκετό φορτίο στο κινητήρα, θα κάνει το ασφαλέστερο στρώσιμο.
Εγώ δεν δίνω μεγάλη σημασία στο οδήγημα στο στρώσιμο, το οδηγώ κανονικά και όλοι οι κινητήρες που είχα βγάζουν πάνω από 300.000 χλμ. Πολύ παλιά είχα στρώσει ένα κινητήρα ακολουθώντας την εξής διαδικασία: σε άδειο δρόμο (τότε είχε) αφού κάνεις 10χλμ για να ζεσταθεί κανονικά, με 2α κινείσαι με 2.000 σαλ για 1-2 λεπτά, μετά ανοίγεις τέρμα γκάζι μέχρι 5-6.000 σαλ και επιβραδύνεις αμέσως στις 2.000 σαλ. Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία 40-50 φορές (με τα διαλείματα των 1-2 λεπτών). Νομίζω ότι έτσι ο κινητήρας στρώνει καλύτερα.
-
Ok leonp ευχαριστώ, είσαι πολύ αναλυτικός.
Η μόνη απορία που έχω είναι το γιατί η οδήγηση με χαμηλό φορτίο είναι αρνητική. Απλά κάτι τέτοιο καθυστερεί το στρώσιμο ή έχει και άλλου είδους συνέπειες (πχ. κακή λίπανση)?
-
Δεν ξέρω κανένα που να στρώνει σε δυναμόμετρο με χαμηλά φορτία, δεν κάθονται τα ελατήρια (δακτυλίδια) στα πιστόνια.
Το στρώσιμο του κινητήρα με καμιά 50αριά ανοίγματα έγινε χωρίς επιστημονικό εξοπλισμό, μόνο τις αναθυμιάσεις του κινητήρα έβγαλα και με ένα λάστιχο τις έφερα μπροστά στο παρμπριζ να τις βλέπω. Ο καινούριος κινητήρας (περίπου 20χλμ) είχε αρκετές και ορατές αναθυμιάσεις. Μετά από 5-10 ανοίγματα οι αναθυμιάσεις ήταν ελάχιστα ορατές (κάθησαν τα δακτυλίδια) και προς το τέλος του στρωσίματος σχεδόν ανύπαρκτες. Δεν πρόκειται να καίει λάδια αυτός ο κινητήρας.
-
Το overboost στους κινητήρες τούρμπο δεν έχει σχέση με την ταχύτητα που έχεις στο σαζμάν αλλά με την ποσότητα της βενζίνης που καίει στην μονάδα του χρόνου,
Αυτο φιλτατε λεγεται volumetric efficiency κι οχι overboost εστω κι αν καταλαβαινω τι θες να πεις αλλα πιστευω το διατυπωνεις λαθος.
Η ικανοτητα (σωστης) καυσεως μεγαλυτερης ποσοτητας βενζινας στη μοναδα του χρονου (=volumetric efficiency) σε δεδομενο κινητηρα σιγουρα αυξανει την πιεση αλλα δεν ειναι αυτη απο μονη της που προκαλει το overboost.
Το overboost σε ενα τουρμπο αυτοκινητο δεν ειναι οπως νομιζουν οι περισσοτεροι αποτελεσμα καθαρα της ποσοτητας καυσαεριων αλλα πολλων αλλων παραμετρων, σχεδιασμου του τουρμπο, ικανοτητα ελεγχου πιεσεως του κυκλωματος απο την ECU & solenoid valve (η οπως αλλιως την ονομαζει καθε κατασκευαστης), ικανοτητας της wastegate να διοχετευσει τα επιπλεον 'αχρηστα' καυσαερια, παχος-αποσταση σωληνωσεων πριν το τουρμπο, θερμοκρασια των καυσαεριων καθως οσο μεγαλυτερη ειναι αυτη τοσο μεγαλυτερη και η ταχυτητα τους αρα υπερστρεφουν την τουρμπινα και παει λεγοντας.
Επισης η λειτουργια της σκαστρας μην ξεχναμε επηρεαζεται κι απο τη σκληροτητα του ελατηριου της κι οχι καθαρα απο την πιεση που δεχεται στην εισαγωγη της, σωστα; -
παιδια ολλα ωραια κ καλα τα περι θεωριας κ τεχνικης αναλυσης για το σωστο στρωσιμο,
αλλα εγω μπερδευτικα λιγακι,
κ επιδη ειμαι σε διαδικασια στρωσiματος (Octavia RS mkII) παρακαλω να με βοηθησεται με λιγα λογια κ απλα !!!
εχω κανει σε 25 μερες 1100 χλμ !
απο τα οποια τα πρωτα 500 στην μεσα στην Αθηνα με 1-2-3-4 κ max 3500 στρ.
μετα εκανα ενα ταξιδι 400 χλμ μεχρη Σπαρτη με 1-2-3-4-5-6 max 3500-4000 στρ κ οχι πολυ ωρα με σταθερη ταχυτητα !
τωρα ειμαι στα 1100 χλμ κ ετοιμαζομαι λογο 3ημερου να κανω ενα ταξιδι Αθηνα-Κατερινη-Αθηνα συνολο 1000 χλμ.
τι με συμβουλευεται για το ταξιδι που εχω να κανω ???
1)να συνεχισω με max στις 3500-4000 στρ ολο το ταξιδι κ σε ολλες τις ταχυτητες ?
-
max 3500-4000 στρ και να κανω μερικα ανοιγμα μεχρη τις 5500-6000 στρ κατα τη διαρκεια του ταξιδιου ?
-
η ειμαι ενταξη απο θεμα στρωσιμο !!!
απο εκει που πηρα το αμαξι (βιαμαρ)μου ειπαν μεχρι 1500 χλμ μαχ 3500 χλμ μετα καθε 1000 χλμ θα ανεβαζεις κ 1000 στρ κ γενικα τις αλλαγες ταχυ. μεχρη τα 3000-4000 χλμ οχι τουρμπισματα κ αποτομα τσαρουχοματα με το γκαζι !!!!
-
-
αφου εχεις κανει 1100 χλμ πρακτικα οτι ηταν να στρωθει, στρωθηκε!
απο εδω και μετα μπορεις να το ανοιγεις αφοβα μεν, αλλα αυτο δεν σημανει οτι θα πρεπει να το πηγαινεις στον κοφτη χωρις λογο. Τουλαχιστον περιμενε λιγο ακομη.
εγω πλεον θα το οδηγουσα κανονικα, και οπου χρειαζοταν θα το ανοιγα χωρις δευτερη σκεψη λοιπον, αλλα οχι για μεγαλο διαστημα.
τι μεση καταναλωση σου εχει δειξει μεχρι τωρα?
Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....