-
Εννοούσε το θέμα γενικότερα της ρυθμισιμότητας, λόγω της δύναμης και της γρηγορότερης κρεμαγιέρας.
Το ότι ρυθμίζεται ευκολότερα δηλ. με το γκάζι και ελέγχεται καλύτερα με το τιμόνι. -
Ετσι ναι,συμφωνουμε.
-
Παντως αλλο πραγμα η ρυθμισιμοτητα και αλλο η ευκολια.
Εκει φαινεται πως υπαρχει η διαφορα της εκφρασης και αρα και των αποψεων.Ποτε θα κανουμε τον αποπλου?
-
Μα το 13αρι δεν ειναι ουτε πιο ρυθμισιμο,ουτε πιο ευκολο,απλα πιο ακριβες...
-
Πώς γίνεται ένα αμάξι να είναι πιο ρυθμίσιμο και ταυτόχρονα λιγότερο ακριβές από ένα άλλο;
-
Απλουστατα,η ευχρηστια και η ρυθμισημοτητα δεν ταυτιζονται απαραιτητα με την ακριβεια.
Το 16v ειναι σαφως πιο χαλαρο σε set up με μεγαλυτερες διαδρομες για λογους ανεσης.
Πχ βαζοντας του 4 σκληροτερα αμορτισερ γινεται πιο αμεσο,σωστα;
Ε,αυτην την αμεσοτητα το 13αρι την εχει σε πιο μεγαλο βαθμο,για αυτο ειναι και πιο δυσκολο-απολυτο σαν συμπεριφορα,ιδιαιτερα αν αλλαξεις και αμορτισερ με σκληροτερα. -
Όταν ένα αμάξι χαρακτηρίζεται ρυθμίσιμο σημαίνει πως παρέχει στον οδηγό την πληροφόρηση και τη δυνατότητα να το τοποθετήσει όπως εκείνος θέλει.Για να συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει αναγκαστικά το αμάξι να είναι ταυτόχρονα και ακριβές.Δηλαδή, οι αντιδράσεις του και οι κινήσεις να μεταδίδονται μεστές στον οδηγό.Άρα, ρυθμισιμότητα και ακρίβεια είναι έννοιες αλληλένδετες.Αν έχεις οδηγήσει 16ν μαμά και διαπίστωσες πως έχει χαλαρότερο set up με μεγάλες διαδρομές αρκεί μόνο να σου πω κάτι που μάλλον ήδη ξέρεις.Η Πεζό μετά την παύση της παραγωγής του 106 δίνει σαν ανταλλακτικό αμορτισέρ μόνο αυτά του 16ν.Ρώτα λοιπόν κάποιον που τα έβαλε σε 13άρι πως του φάνηκαν εν συγκρίση με τα μαμά του.
-
Ο χρήστης rallye έγραψε:
Όταν ένα αμάξι χαρακτηρίζεται ρυθμίσιμο σημαίνει πως παρέχει στον οδηγό την πληροφόρηση και τη δυνατότητα να το τοποθετήσει όπως εκείνος θέλει.Για να συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει αναγκαστικά το αμάξι να είναι ταυτόχρονα και ακριβές.Δηλαδή, οι αντιδράσεις του και οι κινήσεις να μεταδίδονται μεστές στον οδηγό.Άρα, ρυθμισιμότητα και ακρίβεια είναι έννοιες αλληλένδετες.Χμ... αυτή είναι άλλη μια συζήτηση που δε μπορεί να γίνει μέσω forum αφού χρειάζεται η αμεσότητα του προφορικού λόγου για να γίνει απόλυτα κατανοητό τί εννοεί ο καθένας.
Θα πω όμως ένα -ακραίο- αντιπαράδειγμα:
Μια F1 (ή γενικά ένα αγωνιστικό πίστας) είναι ρυθμίσιμη? Φυσικά και όχι! Δε μπορείς να την κάνεις ό,τι θες μέσα στη στροφή, δε μπορείς να παίζεις αν θες με το μπροστά ή με το πίσω μέρος, και με το που χάνεται η πρόσφυση από κάποιον άξονα είσαι πολύ κοντά στο τετακέ.
Είναι όμως ακριβής? Προφανώς...Μάλλον είναι άλλο πράγμα η ακρίβεια και άλλο η ρυθμισιμότητα.
Αν και ξαναλέω, το τί εννοεί ο καθένας με αυτούς τους όρους δεν είναι σταθερό.Αν έχεις οδηγήσει 16ν μαμά και διαπίστωσες πως έχει χαλαρότερο set up με μεγάλες διαδρομές αρκεί μόνο να σου πω κάτι που μάλλον ήδη ξέρεις.Η Πεζό μετά την παύση της παραγωγής του 106 δίνει σαν ανταλλακτικό αμορτισέρ μόνο αυτά του 16ν.Ρώτα λοιπόν κάποιον που τα έβαλε σε 13άρι πως του φάνηκαν εν συγκρίση με τα μαμά του.
Το 'πρόβλημα' του 16V είναι όπως έχουμε ξαναπεί το αυξημένο βάρος του το οποίο έχει και τις ανάλογες επιπτώσεις στα ελατήρια & αμορτισέρ που θα χρησιμοποιηθούν.
Τα αμορτισέρ που λες τα φοράω εγώ (1300άρι) και είναι μιά χαρά σε όλες τις συνθήκες.
Τί ακριβώς θες να πεις εδώ? -
Η Peugeot απο το 2001 εβγαζε ηδη μονο εναν κωδικο αμορτισερ για ολα τα 106,πολυ πριν σταματησει η παραγωγη του απλα μεχρι τοτε εδινε το υπαρχον στοκ της.
Και μαλιστα στις παρτιδες που εδινε η Peugeot Sport για χρηση με τα στενοπιατελα ελατηρια της για το 13αρι εδινε ακριβως την ιδια φυσιγγα σε απλα αμορτισερ λαδιου ενω στου 16v ηταν αεριου-λαδιου γιατι λογο των μεγαλυτερων δυναμεων μπροστα στην πιεση υπερθερμαινονταν σε αντιθεση με αυτα του 1300 που δεν ειχαν τετοιο προβλημα.Και η πλακα ειναι οτι μεχρι και το 2003 εβγαζε τετοια αμορτισερ και μετα τα σταματησε και δινει μονο του 16v σαν ανταλλακτικο για την αναρτηση του 1300.Τεσπα,το θεμα δεν ειναι να συγκρινουμε αμορτισερ και κωδικους αλλα το κατα ποσο διαφορετικα ειναι τα συγκεκριμενα αυτοκινητα...
Παντως,για να ξαναεπιστρεψω σε αυτο που λεγαμε,πως ειναι δυνατον ενα αμαξι με χειροτερο turn in να ειναι πιο ακριβες στις μεταβολες του τιμονιου;
-
Kι εγώ θεωρώ τις δύο έννοιες 'ρυθμισιμότητα-ακρίβεια', αλληλοκαλυπτόμενες, αν και όχι ταυτόσημες.
Είναι η δυνατότητα να προσδιορίσεις με ακρίβεια, πώς ακριβώς θες να στρίψει το αμάξι, δίνοντας του εντολές με τιμόνι και γκάζι.
Όσο πιο μεγάλη και συνεπής η αντιστοιχία μεταξύ 'στρίβω με τιμόνι και γκάζι' - 'το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές μου', τόσο πιο ρυθμίσιμο. -
Ο χρήστης Alex_Design έγραψε:
Θα πω όμως ένα -ακραίο- αντιπαράδειγμα:
Μια F1 (ή γενικά ένα αγωνιστικό πίστας) είναι ρυθμίσιμη? Φυσικά και όχι! Δε μπορείς να την κάνεις ό,τι θες μέσα στη στροφή, δε μπορείς να παίζεις αν θες με το μπροστά ή με το πίσω μέρος, και με το που χάνεται η πρόσφυση από κάποιον άξονα είσαι πολύ κοντά στο τετακέ.
Είναι όμως ακριβής? Προφανώς...Η αρχιτεκτονική της F1 -και το set up-, απλώς δεν ενδείκνυται για ρυθμισιμότητα, με την έννοια που εμείς την προσλαμβάνουμε.
Παρόλα αυτά, θεωρητικά, η F1 μπορεί να γίνει απείρως ρυθμίσιμη, υποστροφική ή υπεστροφική, απλώς απαιτεί αδιανόητα χέρια.
Στο θέμα μας, η ρυθμισιμότητα αφορά και το τι γίνεται αφότου ξεπεραστούν τα όρια της πρόσφυσης.Στο κεφάλαιο ρυθμισιμότητα, ανήκουν και οι υποενότητες, φλικάρισμα-μεταφορά βάρους, πρόκληση και διατήρηση υπερστροφής.
-
Το ρυθμισιμο,οπως το καταλαβαινω εγω τουλαχιστον,ειναι να μπορεις να μεταβαλλεις ευκολα την κατασταση του ή να την προσδιοριζεις πιο ευκολα σε σχεση με καποιο αλλο.
Το ακριβες σημαινει αμεση εκτελεση αυτου που ζητας χωρις ομως να σου δινει τα περιθωρια για διορθωσεις ή προοδευτικες μεταβολες...
-
Ρε συ Άλεξ που μας πας στην F1;Ας παραμείνει η κουβέντα στην Γη γιατί αλλιώς θα χάσουμε την μπάλα.Αυτό που λεώ εγώ ρυθμισιμότητα είναι το εξής απλό:Πλησιάζουμε μία στροφή με δύο 106.Ένα ραλλί κι ένα 1.400 ας πούμε.Οι μεγαλύτερες κλίσεις του 1.400 θα στερήσουν μέρος από την πληροφόρηση, άρα ακρίβεια και αντί απλά να στοχεύω που θέλω να πάω θα έχω το νου μου μήπως αρχίσω να γλυστράω και δεν το πάρω χαμπάρι.Μπορεί και το ραλλί φυσικά να γλυστήσει, αλλά οι αντιδράσεις του είναι ακαριαίες κι έτσι με το που θα εκδηλωθεί το φαινόμενο θα το έχεις ήδη πνίξει αρκεί να έχεις γρήγορα αντανακλαστικά και χέρια.Ενώ όταν μπαίνει και ο παράγοντας 'κλίσεις' αλλάζει δραματικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου.Αν επιπλέον θέλεις να μην στρίψεις με γραμμές αλλά να το τοποθετήσες με άφημα ή φρένο ή τιμονιά ή έτσι έκατσε βρε αδερφέ, όπως είπα σε προηγούμενο post με το ένα η διόρθωση θα είναι παιχνιδάκι.. τακ-τακ κι έφυφες, άσε που τις πιο πολλές φορές διορθώνει και μόνο του, ενώ με το άλλο το πιο πιθανό είναι να χρειαστούν περαιτέρω διορθώσεις που σε τρομάζουν, αλλά και στη σπάνε.Άλλο είναι να ντριφτάρεις και μία τιμονιά να έχεις φύγει για την άλλη στροφή και άλλο να περιμένεις να τελειώσουν οι ταλαντώσεις και μετά να φεύγεις.Άρα, όπως καταλαβαίνετε(ελπίζω) στον όρο ρυθμισιμότητα εγώ περιλαμβάνω το τιμόνι, αλλά και την ουρά(πάνω απ'όλα).Το παράδειγμα με τα αμορτισέρ το έδωσα για να σας δείξω πως είναι σκληρά και δεν έχουν σχέση με μεγάλες διαδρομές κ.τ.λ, αλλά μάλλον δεν πέτυχα το στόχο μου.Ρε συ Δικαστά μήπως ανήκεις στο Παραδικαστικό;Πού θες να ξέρω πως από το 2001 μέχρι αρχές του '04 η Πεζό έδινε τα στοκ της σε αμορτισέρ;Δεν δουλεύω στα ανταλλακτικά κάποιας αντιπροσωπείας καρντιά μου !Λοιπόν και για να μην μακρυγορούμε και όλο στα ίδια μένουμε όλα αυτά που λέμε αναφέρονται σε οδήγηση στο όριο, γιατί αν δεν στρίψεις οριακά αυτές τις αντιδράσεις δεν μπορείς να τις διαπιστώσεις.Διότι, άλλο είναι να πας σε μια πλατεία και να πετάξεις με 40 λίγο κωλαράκι και άλλο να σου φύγει σε στροφή βουνού με 140.Είμαστε εδώ 5-10 μαντράχαλοι και ασχολούμαστε με τρίχες απ'τη στιγμή που δεν ξέρουμε πως χρησιμοποιεί ο καθένας μας το ραλλί του.Καλύτερο turn in και πούτσες μπλε.Αυτά τα πράγματα δεν ζυγίζονται.Σε κάποιον αρέσει το 13άρι, σε άλλον το 16άρι και σε άλλον το νέο Sirion 4x4 που τιμολογήθηκε και φτηνά!Χαρείτε αυτά τα μικρομέγαλα θαύματα της αυτοκίνησης από τους θρυλικούς Γαλλάτες όσο πιο πολύ μπορείτε και αφήστε τις αναλύσεις και την ξύλινη γλώσσα για τους δημοσιογράφους(στο κάτω κάτω αυτοί τι θα κάνουν, φονιάδες θα γίνουν;).Αυτά είχε να πει ο Βαγγέλης με το άσπρο ραλλί του...
-
Για μια στιγμη νομιζα οτι θα ελεγες 'ο Βαγγελης με το ασπρο ...μαλλι του'
Βρε τον εμπειρο,λεω!!
Οντως ας τα χαιρομαστε οποια τουτου ειναι αυτα τα εκλεκτα της καρδιας μας ,και ας βγαζουμε τα συμπερασματα μας μετα απο καθε ομορφη βολτουλα!
-
Πάλι καλά που δεν έγραψα 'με το άσπρο καβλί του' !Τι έμπειρος βρε Αμαξόπουλε;Μου ρίχνεις αρκετά χρονάκια!Λοιπόν, κάπου διάβασα πως έχεις κι εσύ ένα '03 για πολιτική χρήση.Θα είχε ενδιαφέρον αν μας έλεγες τι επεμβάσεις του έχεις κάνει καθώς μετά από τόσα χρόνια αγωνιστικής εμπλοκής με το άλλο ραλλί η γνώμη σου με ενδιαφέρει!...................Ξέρεις και να πει τώρα, 'Ε, το έχω τελείως μαμά'
-
Για μια στιγμη νομιζα οτι θα ελεγες 'ο Βαγγελης με το ασπρο ...μαλλι του'
Οντως,ο καθενας εχει το στυλ του και το τι μας αρεσει ειναι εντελως υποκειμενικο για τον καθενα,για αυτο και το καθε αμαξι το βλεπουμε εντελως διαφορετικα(τι ειπα τωρα ο 'τυχαιος' που προσπαθω εδω και 3 μερες να αποδειξω οτι το 13αρι ειναι καλυτερο... ).
Παρακαλω μηνΓενικα σωστα ελλαλησε ο μπαρμπα-Vag...
-
Δεν το εχω τελειως μαμα!
ΨιλοΝονα το εχω.Φιλτρακι αερος επανακαθαριζομενο... και οταν χρειαστηκαν αλλαγη τα μαμα αμορτισερ ειπαμε να παμε στη λυση μπισταει γκρουπ Ν με στενα ελατηρια της πεζο-ελλαδος(πρακτικα αιμπαχ ειναι,αν δεν κανω λαθος) και ελαφρυ χαμηλωματακι.
Περα απο τη βελτιωση σε κλισεις και λιγο καλυτερο κρατημα σε καλο οδοστρωμα και ακριβεια γενικως,θα ελεγα οτι τα μαμα αμορτισερ-ελατηρια μια χαρα ειναι,και ειναι χρυση τομη σε ανεση-σκληροτητα!
Μπορει καποια στιγμη να το επαναφερω στα νορμαλ!
....Αυτα!
-
(πρακτικα αιμπαχ ειναι,αν δεν κανω λαθος)
Οχι,δεν κανεις λαθος.
-
Και μάλιστα οι λίμπρες τους ακόμα αποτελούν ανεξιχνίαστη υπόθεση για τη Νικολούλη !
-
Pai Mei, νομίζω ότι δε διαφωνούμε!
Αυτό το Sirion το 4x4 στρίβει?
Δε δίνουμε τα Ραλλάκια μας να πάρουμε όλοι τέτοιο, να μην τσακωνόμαστε?Βρε συ Βαγγέλη, μήπως είσαι ο 'Vagus_Ένας-πρωην-πρωταθλητής-του-WRC', και έχουμε γνωριστεί στον Άτλα?
Αν ναι, πού χάθηκες βρε αδερφέ?
Το club υπάρχει ακόμη...
Ραλάκι μου καλό, καλό μου ραλάκι...