Όταν έστω και καθυστερημένα διάβασα ότι στο διαγωνισμό λαμβάνει μέρος το mx-5 τρόμαξα συνειδητοποιώντας βίαια την παρακμή του περιοδικού που εδώ και 3 χρόνια συνεχώς διαπιστώνω.
Για πολλούς και διάφορους λόγους το περιοδικό γράφεται από θιασώτες της υποστροφής, είναι γεμάτο λάθη και ανακρίβειες, και προωθεί μια λογική του 'κρατάμε τις ταχύτητες για τις πίστες' που έμμεσα χαρακτηρίζει μαλάκα οποιονδήποτε αγοράζει σπορ αυτοκίνητο (π.χ. ένα από τα παραπάνω GTi) καθώς σύμφωνα με τη λογική 'τρέχω μόνο σε πίστα, σέβομαι τα όρια κλπ' θα μπορούσε κάλλιστα να αποκτήσει μονάχα μια ειδική κατασκευή με υποπολλαπλάσια λεφτά και ένα χιουνται αξεντ.
Επί του θέματος, θα αναφερθώ και εγώ σύντομα στο καθένα από τα παραπάνω (πλην του εξαιρετικού miata όπου περιττεύουν τα σχόλια)
Το GT είναι φανταστικό αυτοκίνητο, και θα κέρδιζε σε μια overall σύγκριση με τα υπόλοιπα. Αλλά με κριτήριο το ποιο είναι καλύτερο GTi (επισημαίνω νοώ καλύτερο = πιο ενδιαφέρον από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών και επιδόσεων) και όχι ποιο είναι ποιοτικότερο, βολικότερο, εξοπλισμένο κ.α. δεν μπορώ να το επιλέξω. Ούτε καν η ίδια η VW δεν το επιλέγει, εχοντας στην γκάμα της ένα αριστούργημα εν ονόματι GTi. Γιατί λοιπόν να του δώσουμε ένα τίτλο που δεν διεκδικεί?
Τους άλλους δύο εκπροσώπους του VAG group δεν θα τους επέλεγα ποτέ, διότι αποδεικνύουν με την τυπικά αδιάφορη συμπεριφορά τους ότι η VW επιλέγει προσεκτικά τι μέρος της τεχνογωσίας και πρωτοπορίας θα κρατήσει για αυτήν κ την Audi και τι θα ξεπετάξει από τα ...αποφόρια της στις θυγατρικές.
Το Colt CZTurbo χαρακτηρίστηκε από μερικούς άξιο του χαρακτηρισμού GTI. Kατά την θλιβερή πραγματικότητα είναι απαράδεκτο, καθώς δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα CZ3 (εξαιρετικό αυτοκίνητο για την κατηγορία) με 150ps. Το θλιβερό είναι ότι όλοι στέκονται στις φοβερές επιδόσεις του (στην ευθεία, γιατι στις στροφές ούτε λόγος), οι οποίες είναι ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ χειρότερες από του Fiesta ST (βλ. Autocar & Drive 0-160-0). Οι πραγματικοί χρόνοι, δηλ μετρημένοι με το ESP του COLT (και όχι σαν τους 4Τ που βγάζουν την ασφάλεια του ESP για να γράψει χρόνο) είναι ταχύτεροι υπέρ του ST και στο 0-100 και στο 0-160 και στο 160-0.
Αντίθετα το Fiesta SΤ το οποίο και ψηφίζω είναι πραγματικό GTi με νεύρο, δυναμική εμφάνιση, εξαιρετική ρυθμισιμότητα, τέλειο τιμόνι και φανταστικό (για ευρωπαϊκό) επιλογέα γενικά ό,τι καλύτερο μπορεί να αντικαταστήσει το 106 στην χαμηλής τιμής κατηγορία. Για όποιον δεν ενδιαφέρεται για την απαράδεκτη ποιότητα κατασκευής (ειδικά pre-facelift) και τα άθλια μπροστινά καγκουροφάναρα (facelift) είναι μακράν η καλύτερη επιλογή.
Για το Focus ST επίσης εξαιρετικό αυτοκίνητο, οδηγοκεντρικό, σωστά στημένο, όλα καλά (δεύτερη επιλογή μου)
Τέλος, για το τριμπούρδελο το OPC, έχω γράψει και σε άλλο φόρουμ και θα τα ξαναπώ.
Υπάρχουν 44 άτομα που το ψήφισαν, λυπάμαι για την επιλογή τους και τον τρόπο σκέψης τους...
Αυτοκίνητο στο οποίο μένει αμέτοχος στο παιχνίδι ο πίσω άξονας (διακοσμητικό στοιχείο θα έλεγα)... το βαφτίζουμε σπορ ? Φωτιά και λαύρα!!!
Ειδικά όταν αυτό (μιλάμε πάντα για προσθιοκίνητα GTI) έχει το δυνατότερο κινητήρα της κατηγορίας, έχει στηθεί από τους άσχετους-τσαπατσούληδες μάστορες (ο χαρακτηρισμός μηχανικός είναι κολακεία εν προκειμένω) της τραγικής ΟΠΕΛ... Η οποία δε πρέπει να κλείσει (επισήμως, σύμφωνα με το φόρουμ )
...και τέλος βασίζεται στο πιο κακοστημένο ευρωπαϊκό μικρομεσαίο!
Το τραγικότερο είναι, ότι αυτό το νέο Scoupe, ο πεζοδρομιοκυνηγός του '06, έχει γίνει το πρότυπο του κάθε νέου γρήγορου ευθειάκια-κοντράκια, ο οποίος, καβαλώντας τέτοιο χρέπι ΠΟΤΕ δεν θα μάθει τι σημαίνει σπορ οδήγηση, πίσω από την 'ασφάλεια' (σ.σ. στο νέο λεξιλόγιο των 4Τ ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ = ΑΣΦΑΛΕΙΑ + ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ) του εύκολα ελέγξιμου υποστροφικού συνόλου.