-
Λυστε μου μια απορια.
Εδω στην Ελλαδα, συνηθως δεν εχουμε πολλα χιονια, σε σχεση με αλλες βορειες χωρες.
Οταν πεφτει χιονι, πρεπει να τοποθετησουμε αντιολισθητικες αλυσιδες.
Αναρωτιεμαι ομως, σε αυτες τις βορειες χωρες(βόρεια Ρωσία, Φινλανδία, Σουηδία κλπ) όπου το χιόνι είναι σχεδόν καθημερινή κατάσταση σε δρόμους και περιοχές, οι ιδιοκτήτες όλοι την ώρα βάζουν-βγάζουν αλυσίδες στα αυτοκίνητά τους? Τις έχουν φορεμένες μόνιμα? Δεν τις χρησιμοποιούν ποτέ?
Πως αντιμετωπίζουν το χιόνι-παγο?
Παντως σε διάφορα ντοκυμανταιρ(ασχετα με το χιονι) ή ακομη και ταινιες που δείχνουν χιονισμένους δρόμους, δεν έχω δει αυτό που κάνουμε στην ελλάδα, όπου με το που πέσει λίγο χιόνι πρέπει αναγκαστικά να βάλουμε αλυσίδες.
Ποια είναι η αλήθεια και τι μου διαφεύγει και δεν το γνωρίζω? -
Λυστε μου μια απορια.
Εδω στην Ελλαδα, συνηθως δεν εχουμε πολλα χιονια, σε σχεση με αλλες βορειες χωρες.
Οταν πεφτει χιονι, πρεπει να τοποθετησουμε αντιολισθητικες αλυσιδες.
Αναρωτιεμαι ομως, σε αυτες τις βορειες χωρες(βόρεια Ρωσία, Φινλανδία, Σουηδία κλπ) όπου το χιόνι είναι σχεδόν καθημερινή κατάσταση σε δρόμους και περιοχές, οι ιδιοκτήτες όλοι την ώρα βάζουν-βγάζουν αλυσίδες στα αυτοκίνητά τους? Τις έχουν φορεμένες μόνιμα? Δεν τις χρησιμοποιούν ποτέ?
Πως αντιμετωπίζουν το χιόνι-παγο?
Παντως σε διάφορα ντοκυμανταιρ(ασχετα με το χιονι) ή ακομη και ταινιες που δείχνουν χιονισμένους δρόμους, δεν έχω δει αυτό που κάνουμε στην ελλάδα, όπου με το που πέσει λίγο χιόνι πρέπει αναγκαστικά να βάλουμε αλυσίδες.
Ποια είναι η αλήθεια και τι μου διαφεύγει και δεν το γνωρίζω? -
Λυστε μου μια απορια.
Εδω στην Ελλαδα, συνηθως δεν εχουμε πολλα χιονια, σε σχεση με αλλες βορειες χωρες.
Οταν πεφτει χιονι, πρεπει να τοποθετησουμε αντιολισθητικες αλυσιδες.
Αναρωτιεμαι ομως, σε αυτες τις βορειες χωρες(βόρεια Ρωσία, Φινλανδία, Σουηδία κλπ) όπου το χιόνι είναι σχεδόν καθημερινή κατάσταση σε δρόμους και περιοχές, οι ιδιοκτήτες όλοι την ώρα βάζουν-βγάζουν αλυσίδες στα αυτοκίνητά τους? Τις έχουν φορεμένες μόνιμα? Δεν τις χρησιμοποιούν ποτέ?
Πως αντιμετωπίζουν το χιόνι-παγο?
Παντως σε διάφορα ντοκυμανταιρ(ασχετα με το χιονι) ή ακομη και ταινιες που δείχνουν χιονισμένους δρόμους, δεν έχω δει αυτό που κάνουμε στην ελλάδα, όπου με το που πέσει λίγο χιόνι πρέπει αναγκαστικά να βάλουμε αλυσίδες.
Ποια είναι η αλήθεια και τι μου διαφεύγει και δεν το γνωρίζω? -
απλα έχουν ειδικά λαστιχα με καρφια ή απλα χιονολάστιχα
και για να μη χαλαει η άσφαλτος δεν ξεχιονίζουν αλλά πατάνε
το χιόνι κτλ κτλ -
-εχουν καλύτερους δρόμους (καλύτερο συντελεστή πρόσφυσης)
- ριχνουν αλατι οταν πρέπει
-φοράνε χιονολαστιχα (με τα χιονολάστιχα πας σχεδόν παντού)
-το χιονι λιώνει πιο γρήγορα
πχ στη Γερμανία χιονίζει το πρωί,το στρώνει....σταματάει να χιονίζει....ε, σε λίγες ώρες έχουν λιώσει όλα.
Στην Ελλάδα όταν χιονίζει,χιονίζει αρκετά,και εχω παρατηρήσει ότι το χιόνι κρατάει πιο πολύ...
Αυτά...
- ριχνουν αλατι οταν πρέπει
-
Χιονολαστιχα?
Πρωτη φορα τα ακουω.
Ποσο κοστιζουν?
Εκτος απο χιονι πανε παντου?
Γιατι να μην εχω μονιμα χιονολαστιχα κι εγω στο ΙΧ μου? -
Ο χρήστης karib έγραψε:
Χιονολαστιχα?
Πρωτη φορα τα ακουω.
Ποσο κοστιζουν?
Εκτος απο χιονι πανε παντου?
Γιατι να μην εχω μονιμα χιονολαστιχα κι εγω στο ΙΧ μου?χιονολάστιχα,για χιονι-κρύο-βροχή-πάγο,οπως τα 'κανονικά' λάστιχα,αλλά
με άλλη σχεδίαση στο πέλμα και άλλες γόμες.δουλεύουν καλύτερα όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από 7 βαθμούς κελσίου.
Αν πάει πάνω από 15 γλυστράνε αρκετά.
Το καλοκαίρι σφυρίζουν στις στροφές και γλυστράνε με το παραμικρό.
Γι αυτό πολλοί Γερμανοί έχουν 2 σετ ζαντολαστιχα,ενα καλοκαιρινό,και ένα χειμερινό....
-
Γνωστός μου με εστιατόριο σε χειμερινό προορισμό(δηλαδή τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα ανεβοκατέβασμα) βάζει τα χιονολάστιχα στο Mondeo του τον Νοέμβριο και τα βγάζει τον Μάρτιο.Δεν ξέρω βέβαια αυτή η μικτή χρήση πόσο φθείρει τα λάστιχα και κάθε πότε τ' αλλάζει ή επίσης πόσο επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο στεγνό.
-
Ο χρήστης athanasios έγραψε:
Γνωστός μου με εστιατόριο σε χειμερινό προορισμό(δηλαδή τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα ανεβοκατέβασμα) βάζει τα χιονολάστιχα στο Mondeo του τον Νοέμβριο και τα βγάζει τον Μάρτιο.Δεν ξέρω βέβαια αυτή η μικτή χρήση πόσο φθείρει τα λάστιχα και κάθε πότε τ' αλλάζει ή επίσης πόσο επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο στεγνό.Μικτή χρήση=;;;; Αφού τα χιονολάστιχα λειτουργούν καλύτερα όπως είπε και ο dimitrios κάτω απο 7 βαθμούς Κελσίου. Νομίζω πως όλοι πρεπει να κάνουμε κάτι ανάλογο με τον φίλο σου πάντως.
-
Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα χιονολάστιχα σε θερμοκρασίες καλοκαιριού ελλάδας θα λίωσουν.Επειδή είναι πολύ μαλακά θα φεύγουν κομμάτια.Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει να τα φοράμε κατά τους θερινούς μήνες.
-
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα χιονολάστιχα σε θερμοκρασίες καλοκαιριού ελλάδας θα λίωσουν.Επειδή είναι πολύ μαλακά θα φεύγουν κομμάτια.Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει να τα φοράμε κατά τους θερινούς μήνες.Αμα δέν τα σκίζεις δέν έχουν ανάγκη Γιάννη.
Στό τράνζιτ μου τα φοράω χειμώνα-καλοκαίρι,τρίτος χρόνος τώρα,καί τό βάθος τού πέλματος από 12 χιλιοστά που ήταν καινούρια,κατέβηκε στα 8.
Α,ούτε καί ταξίδι με υψηλές θερμοκρασίες,γιατί υπερθερμαίνονται.
καί ώς συνήθως η υψηλή θερμοκρασία οδηγεί σε υψηλή φθορά στα λάστιχα. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα χιονολάστιχα σε θερμοκρασίες καλοκαιριού ελλάδας θα λίωσουν.Επειδή είναι πολύ μαλακά θα φεύγουν κομμάτια.Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει να τα φοράμε κατά τους θερινούς μήνες.
Αμα δέν τα σκίζεις δέν έχουν ανάγκη Γιάννη.
Στό τράνζιτ μου τα φοράω χειμώνα-καλοκαίρι,τρίτος χρόνος τώρα,καί τό βάθος τού πέλματος από 12 χιλιοστά που ήταν καινούρια,κατέβηκε στα 8.
Α,ούτε καί ταξίδι με υψηλές θερμοκρασίες,γιατί υπερθερμαίνονται.
καί ώς συνήθως η υψηλή θερμοκρασία οδηγεί σε υψηλή φθορά στα λάστιχα.Συμφωνώ!
-
Μολις γυρισα απο ενα ταξιδι μεσα στη γεμανια .Μιλαμε για πολυ χιονι ,ειδικα στα βουνα.Η κυκλοφορια γινοταν σχεδον κανονικα,αλλα με μειωμενες ταχυτητες.Μεσα στη Δρεσδη ειχε τουλαχιστον 10εκ χιονι.ΟΛΑ τα αυτοκινητα ειχαν χειμερινα λαστιχα οπως και εγω αλλοστε.Με αλυσιδες κανεναν.Νομιζω οτι δεν τις χρησιμοποιουν καθολου.
Η θερμοκρασια του ταξιδιου κυμαινοταν απο -3 εως -8.Ο δρομος ηταν γεματος αλατι...Τα χειμερινα λαστιχα ειναι απαραιτητα σχεδον καθόλη τη διαρκεια του χειμωνα στη κεντρικη ευρωπη και ο καθε οδηγος τα αλλαζει.Δεν εχω δει κανενα αυτοκινητο με θερινα ελαστικα.βαζω και φοτο για να δειτε για τι χιονι μιλαμε...δε ξερω αν ενα αυτοκινητο με αλυσιδες θα ηταν τοσο ασφαλες οσο εγω ενιωθα το αμαξι μου ή αν θα τα καταφερνε.
-
1.Τα χιονολάστιχα όπως πολύ σωστά ειπώθηκε αποδίδουν σωστα σε χαμηλές θερμοκρασίες...
2.Σε υψηλές θερμοκρασίες η φθορά είναι πολύ μεγάλη και ιδιαίτερα στη χώρα μας που οι καύσωνες είναι σχετικά συχνοί καλό είναι ν' αποφεύγονται τους καλοκαιρινούς μηνες.
3.Το καλοκαίρι τρίζουν πολύ (καλά, αυτό σε μερικούς μπορεί ν' αρέσει) και σπινάρουν πολύ εύκολα.
4.Τα πλαινά τους λόγω μορφολογίας αλλα και λόγω μαλακής γόμας δεν προσφέρουν καλή πρόσφυση στις στροφές. (το καλοκαίρι)
5.Λόγω μορφολογίας ενδέχεται (καποια απο αυτά) να βγάλουν λίιιιιγο παραπάνω θορυβο. (βέβαια υπάρχουν και 'ασφάλτινα' που βγάζουν θόρυβο).
6.Υπάρχουν πολλές κατηγορίες χιονολαστιχων και κάποια απο αυτά είναι καλύτερα στον πάγο, ενω καποια αλλα οχι.(σε καθε περιπτωση κατι κερδίζεις, κατι χάνεις.....) Για τη χώρα μας τα hardcore χιονολάστιχα-παγολάστιχα είναι μαλλον υπερβολή.Το σίγουρο είναι πως στον μαύρο πάγο θέλει μεγάλη προσοχή γιατι τα χιονολάστιχα δε κάνουν τίποτα..!!!
7.Απαραίτητο θα έλεγα είναι, καποιος που τα χρησιμοποιεί να τα έχει ξεχωριστά, σε 2ο σετ ζάντες.Το συχνό βάλε-βγάλε κανει ζημιά και στα ελαστικά και στις ζάντες....Αν κανείς επισκέπτεται πολύ συχνά τα βουνα κατα τους χειμερινούς μήνες, αξίζει να τα χρησιμοποιεί.Προσωπικά επειδή ασχολούμαι με το σκι, εχω ενα σετ σιδερένιες ζάντες με χιονολάστιχα τα οποία τοποθετώ στο αυτοκίνητο αρχές Δεκέμβρη και τα αντικαθιστώ με τα κανονικά τέλη Μάρτη.Μαζί με αυτά μπαίνουν και βγάινουν στο πορτ-μπαγαζ απαραιτήτως, ενα ζευγάρι αλυσίδες για παν ενδεχόμενο.(έχει τύχει σε πολύ δυσκολες συνθήκες να χρειαστούν....).
Επίσης karib, στις Σκανδιναβικές χώρες χρησιμοποιούν χιονολάστιχα με καρφιά, αν και τελευταία τέινουν ν' απαγορευτούν γιατι κάνουν ζημιά στην άσφαλτο....
Αυτά....
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Στό τράνζιτ μου τα φοράω χειμώνα-καλοκαίρι,τρίτος χρόνος τώρα,καί τό βάθος τού πέλματος από 12 χιλιοστά που ήταν καινούρια,κατέβηκε στα 8.Το έκανα αυτό αλλά τώρα προτιμώ 2 σετ ζαντολάστιχα. Εγώ είχα λίγο περισσότερο φθορά και στο μαλακό χιόνι το μικρό τακούνι δεν πήγαινε καλά (στο σκληρό χιόνι/πάγο δεν είχαν μεγάλες διαφορές από καινούρια). Τώρα βγάζουν άνετα 5 σαιζόν αντί 3 με δυσκολία.
Τα βάζω (ανάλογα με το καιρό) τέλος Δεκεμβρίου και βγαίνουν Απρίλιο. Τα τελευταία 2 Σ/Κ του Μαρτίου είδα πιο πολύ χιόνι στο δρόμο από πολλούς Ιανουάριους και Φεβρουάριους μαζί. Το Νοέμβριο του 1999 πήρα καινούρια Ultra Grip 6 μόλις κυκλοφόρησαν και εκείνη τη χρονιά δεν πάτησαν χιόνι, πάντα ήταν καθαρισμένοι εντελώς οι δρόμοι.
@Spartan
Τα χιονολάστιχα έχουν μαλακά πλαϊνά γιατί δεν θέλεις επιδόσεις στα χιόνια γιαυτό είναι φθηνά. Υπάρχουν (ακριβότερα) χιονολάστιχα επιδόσεων με σκληρά πλαϊνά και πέλμα για καλά κρατήματα σε στεγνούς χειμωνιάτικους δρόμους. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
@Spartan
Τα χιονολάστιχα έχουν μαλακά πλαϊνά γιατί δεν θέλεις επιδόσεις στα χιόνια γιαυτό είναι φθηνά. Υπάρχουν (ακριβότερα) χιονολάστιχα επιδόσεων με σκληρά πλαϊνά και πέλμα για καλά κρατήματα σε στεγνούς χειμωνιάτικους δρόμους.Ετσι είναι, αλλα.....
- Στο χιόνι το μαλακό πέλμα αποδίδει καλύτερα απ' οτι το σκληρό....Οπως είπα εξάλλου, πάντα κατι κερδίζεις, κατι χάνεις.....
- Οσον αφορά τις επιδόσεις, οπως και στα κανονικά λάστιχα, ετσι και στα χιονολάστιχα υπαρχουν δείκτες ταχύτητας.... (για τη χρήση κατα το χειμώνα όπου τα χιονολάστιχα, φθηνά ή ακριβα αποδίδουν μια χαρά στο κρύο οδόστρωμα....).Η παρατήρηση μου είχε να κάνει με τη χρήση τους το καλοκαίρι στην Ελλάδα (κι οχι στη Νορβηγία, αν και για εκει αμφιβάλλω), για το οποίο, ακριβά ή φθηνά, τα χιονολάστιχα είναι ακατάλληλα.
- Ισως να είναι και ψυχολογικό το ζήτημα, αλλα πέρυσι που λόγω αμέλειας άργησα να βγάλω τα χειμερινά, η αυτοπεποίθησή μου (Μαιος ηταν και η θερμοκρασία είχε ανέβει πάνω απο τους 20C ) είχε φτάσει στο ναδίρ.Είχα την αίσθηση οτι το αυτοκίνητο μου έφευγε σε συνθήκες που με τα 'ασφάλτινα' δε θα είχα κανένα προβλημα....Ισως βέβαια οπως προείπα, να ηταν και η ιδέα μου....
-
Σίγουρα όταν έχει ζέστη τα χειμερινά γλιστράνε και φθείρονται περισσότερο από τα καλοκαιρινά. Το χειμώνα σε μεγάλες ταχύτητες νιώθω ότι το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο σταθερό, νομίζω ότι οφείλεται στο μεγάλο βάθος πέλματος των χειμερινών ελαστικών (τα ψηλά τακούνια λυγίζουν και δεν έχει σταθερότητα σε ταχύτητες).
-
Παιδιά έχω κάνει γερό φρενάρισμα σε γερή ανηφόρα με Σιβίκ και 3 άτομα (με εμένα), με θερμοκρασίες στο μηδέν και χίονια δίπλα στον καθαρό δρόμο, σε λιακαδερή μέρα (ζεστάμένη η μαύρη άσφαλτος σχετικά).
Το αμάξι ξεκίνησε να φρενάρει θεαματικά, αλλά στο τέλος φοβήθηκα πως δε θα σταματήσει ΠΟΤΕ! Και μόλις σταμάτησε μποχοβρώμισε λιωμένο λάστιχο!!
ΚΑι όλα αυτά από ταχύτητα 60-70 σε ανηφόρα!!!ΔΕ ΛΕΕΙ να κρατάτε χιονολάστιχα πλέον της εποχής τους, για 300 ευρώ που κάνει το 2ο σετ δεν φτιάχνετε καλά καλά ούτε τον μπροστινό προφυλακτηρα...
Χιονι: τι ισχυει στις βόρειες χώρες?