Αν και είμαστε οφτόπικ σου απαντώ εδώ και όχι με pm,γιατί θίγεις και θέματα που αφορούν τον παπαγκν.
Καταρχήν την συγκεκριμένη απάντηση στην έδωσα,γιατί έγραψες ότι δεν ξέρω τί σημαίνει δυσφήμηση Χρησιμοποίησα το παράδειγμα του παπαγκν,γιατί με βάση αυτό ξεκίνησε αυτή η συζήτηση.Ωραία ως εδώ;
Το πρώτο σημείο που έθιξες(για τους δικηγόρους)δεν θα το σχολιάσω(όχι γιατί δεν θέλω),αλλά γιατί δεν αφορά καθόλου το τόπικ και δεν αφορά ούτε ενδιαφέρει τους υπόλοιπους.Με δύο λόγια μόνο,είμαστε αναγκασμένοι να στεκόμαστε στο γράμμα του νόμου,τουλάχιστον αρχικά,σαν βάση.Δεν γίνεται να ακολουθηθεί υπερασπιστική γραμμή με βάση το συναίσθημα ούτε με βάση το τί θεωρεί ο καθένας δίκαιο και σωστό,φαντάζομαι το καταλαβαίνεις αυτό.Ούτε οι δικηγόροι συμφωνούν με πολλούς νόμους,είναι υποχρεωμένοι όμως να τους γνωρίζουν και με βάση αυτούς να ''κινούνται''.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο λοιπόν και σύμφωνα με τα οσα ισχυρίζεσαι, 1ον **θα έπρεπε **εδω μέσα αλλα και σε καθε δημόσιο διάλογο να πέφτουν σύννεφο οι μυνήσεις (ή μήπως καλύτερα οι εγκλήσεις ??? ), μιας και τέτοιου είδους αδικήματα συντελούνται ανα πάσα ωρα και στιγμή.Ακόμα κι ετσι να γινόταν ομως, αμφιβάλλω αν θα δικαιωνόταν κανείς στα δικαστήρια (αν ποτέ έφταναν εκει....).2ον θα έπρεπε μιας κι εχω καταστήματα κι ασχολούμαι με το εμπόριο, να τρέχω στα δικαστήρια συχνά, αφου στις τόσες δεκαετίες που είμαι στη δουλεια εγω και η οικογένειά μου, έχουν υπάρξει αρκετά κρούσματα με πελάτες που αλλοτε δικαίως και αλλοτε αδίκως εχουν καταφερθεί εναντίον της επιχειρήσης μου.Η αλήθεια είναι πως δυστυχώς δε μπορούμε να τους ικανοποιούμε όλους και πάντα, αλλα και το να τους τρέχουμε και στα δικαστήρια, ε είναι κάπως, δε νομίζεις ???....Αντίθετα θα ελεγα οτι μάλλον φροντίζουμε να τους ικανοποιούμε και αποκαθιστούμε οταν αυτό κρίνεται απαραίτητο (ακομα και σε περιπτωση που η υπαιτιότητα δεν είναι δική μας ) και ιδιαιτερα οταν πρόκειτα γι' αυτό που λέμε καλοί πελάτες, παρα τους ....κυνηγούμε!!!!
Παρόλα αυτά, αφου εσυ αντιλαμβάνεσαι ετσι τα πράγματα και είσαι υπερμαχος του νόμου σε τετοιο βαθμό, καλά θα κάνεις ν' αρχίσεις τις συστάσεις (οπως πράττεις και στην περίπτωση του papagn) σε ολα τα μέλη του φορουμ που συμμετεχεις αυτη τη στιγμη και δεν αναφέρομαι μόνο στις περιπτώσεις της ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΗΣ ΔΥΣΦΗΜΙΣΗΣ, οπως πολύ σωστά με διόρθωσες, αλλα και στις αλλες, της απλής δυσφήμισης. Αν πάλι κρίνεις υπερβολική την πρότασή μου, ισως πρέπει να επαναξιολογήσεις τη δική σου παρέμβαση στο πρόβλημα του papagn. Ισως δεις κι εκει μια υπερβολή.Λέω ....ισως!!!
Εδώ....προτρέχεις λίγο και μου καταλογίζεις πράγματα που ούτε έχω πει και φυσικά ούτε υφίστανται.
Σου ανέφερα απλά τί θεωρεί ο νόμος δυσφήμηση.Ούτε είπα ότι θα έπρεπε να γίνονται μηνύσεις ούτε ότι συμφωνώ με αυτή τη διαδικασία.Απλά είπα τί ισχύει.
Διαβάζοντας όμως στη συνέχεια αυτά που γράφεις κατάλαβα ότι μάλλον αγνοείς ορισμένα πραγματάκια(λογικό αφού δεν είσαι υποχρεωμένος να γνωρίζεις νομικά)και τα έχεις παρεξηγήσει λίγο.
Δυσφήμηση για τις σκουριές του Μάβερικ δεν μπορεί να καταλογιστεί στον Παπαγκν,γιατί απλούστατα,όπως ο ίδιος μας λέει,έχει αποδείξεις.Επομένως εφόσον μπορεί να αποδείξει αυτά που λέει(και να του γίνει μήνυση,που λέει ο λόγος ε,φανταστικό το σενάριο)θα αθωωθεί.
Επομένως ως προς αυτά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.Αν φυσικά δεν έχει αποδείξεις ή η εταιρεία αντικρούσει τις αποδείξεις του με δικά της στοιχεία,μπορεί να καταδικαστεί για δυσφήμηση.ΟΛΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΠΑΝΤΑ.
Αντίστοιχα συμβαίνει και με το δικό σου παράδειγμα.Αν οι πελάτες σου σε κακολογούν(ως έμπορο)αδικαιολόγητα δεξιά και αριστερά ΜΠΟΡΕΙΣ να τους μηνύσεις.Αν βαριέσαι,αν έχεις κι άλλες δουλειές να κάνεις ή οτιδήποτε άλλο δεν τους μηνύεις.Δικό σου ζήτημα,δικό σου πρόβλημα.Εγώ απλά σου λέω τί δυνατότητες έχεις.
Υπέρμαχος του νόμου δεν είμαι μόνο εγώ,είναι κι ο Παπαγκν(ελπίζω κι εσύ ),και γι'αυτό δεν παίρνει μια καραμπίνα να τους τινάξει τα μυαλά και πάει στα δικαστήρια.
Τα υπόλοιπα(φιεστα=χιεστα)τα ανέφερα γιατί ο παπαγκν θα κινηθεί δικαστικά(και τα πράγματα σοβαρεύουν εκεί)και δεν κάνει συζήτηση για χαβαλέ,ανώνυμα και θεωρητικά,όπως γίνονται οι περισσότερες συζητήσεις εδώ μέσα.Κι επειδή στο φόρουμ μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας,του συνέστησα απλά να είναι πιο προσεχτικός στις εκφράσεις του,τίποτα περισσότερο.(για δικό του καλό,όχι γιατί μου δίνουν στα νεύρα αυτά που γράφει,αλοίμονο!)
Το κουράσαμε όμως και χάνουμε την ουσία.Καλύτερα η συζήτηση να συνεχιστεί με τις απαντήσεις που ζητάει ο Παπαγκν στα ερωτήματά του.
Τα παραπάνω ήταν καθαρά θεωρητικά ζητήματα.
Κι επαναλαμβάνω για 1000στη φορά ο παπαγκν έχει όλο το δίκιο με το μέρος του..και του εύχομαι να το βρει όσο πιο σύντομα γίνεται.Από κει και πέρα και η κάθε εταιρεία πρέπει να (και θα) υπερασπιστεί τον εαυτό της και δυστυχώς για εμάς τους καταναλωτές..τον υπεράσπιζεται καλά,έχει δεν έχει δίκιο
Εννοείται ότι αυτό που κάνει ο Παπαγκν προϋποθέτει αντοχές που φαίνεται ότι τις έχει και μπράβο του!Μακάρι όλοι οι εξαπατημένοι καταναλωτές να ενεργούσαν ανάλογα.
Υ.Γ:Φίλε Σπαρταν ελπίζω να σε κάλυψα..κάπως