-
Ο χρήστης .Morpheus. έγραψε:
έναντι του να μπαίνεις στην ίδια στροφή 'κατεβασμένος', να σε βρίσκει ο κόφτης στο uppex και να αλλάζεις βεβιασμένα πρίν καλά καλά ισιώσει το τιμόνι.taxytita allazeis otan frenareis kai prin stripseis to timoni.
-
Ο χρήστης agisd έγραψε:
exeis kanena problima me trigmous?Οχι ιδιαιτερο,μονο ενας πολυ μικρος θορυβος απο το πανελ της πορτας του οδηγου.Τον εντοπισα που ειναι,πηγα στην αντιπροσωπεια και οι Βελγοι μου το παιζουν Κινεζοι.Δεν τον ακουνε,λενε.Θα περασω μια βολτα και απο την αντιπροσωπεια στην Αθηνα,οπου μπορω να συνενοηθω και ελπιζω να τελειωσει το θεμα.Παντως θελει προσπαθεια για να τον ακουσεις.Ειμαι ψειρας,τι να κανουμε;
-
Κατ'αρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. Έχω συναντήσει πολλούς ανθρώπους που θέλουν το αυτοκίνητο τους να πηγαίνει όπως το Suzuki Escudo Pikes Peak στο Grand Tourismo 2. Δηλαδή να πιάνει τα 300 σε 10' και με 6 από 1000 τα 3000 σε 15'.
Αυτό ήθελα και εγώ τα πέντε πρώτα χρόνια που είχα δίπλωμα.
Στην συνέχεια και δεδομένου ότι δεν με ενδιαφέρει να 'τσαγιάζω' κόσμο, κατέληξα στην έννοια της αξιοποιήσιμης δύναμης.Από ένα μικρό αυτοκίνητο (super-mini ή μικρομεσαίο) και δικίνητο δεν μπορεί να περιμένει κανείς να μπουν στο δρόμο 30kgm ροπής. Επιπλέον μία τέτοια δύναμη εξασφαλίζει επιδόσεις που είναι άχρηστες σε καθημερινή χρήση και μπορούν να αξιοποιηθούν μόνο για 'κόντρες'.
Επιπλέον είναι παράλογο να θέλει κανείς να επιταχύνει το αυτοκίνητο με 5η και να περνάει όλα τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Τα αυτοκίνητα γι'αυτό το λόγο έχουν τα κιβώτια ταχυτήτων. Για να συνδυάζεται η απόδοση και η επιτάχυνση με την οικονομία.
Επειδή όλοι μας πιστεύω χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα για τις δουλειές μας, είναι αντιληπτό ότι δεν χρειάζονται 100 άλογα στις 3000 στροφές για κίνηση μέσα στην πόλη. Άσε που όταν βρέχει κινείσαι συνέχεια με 5η καθώς είναι αδύνατο να ελεγχεί η μη-γραμμικότητα και η μεταβλητή απόκριση του αυτοκινήτου στο πάτημα του γκαζιού.
Προσωπικά θεωρώ ότι σωστή λύση είναι τα Light-turbo με πολυβάλβιδους κινητήρες σε μικρά αυτοκίνητα που ζητείται πολύ δύναμη, για λόγους κατανομής βάρους και μόνο, καθώς ένας μεγάλος κινητήρας θα χαλάσει την ισορροπία του συνόλου (π.χ Mini Cooper S). Σε ένα αυτοκίνητο με μεγάλο μήκος μπορεί κάλλιστα να τοποθετηθεί μεγαλύτερος κινητήρας.Δλδ συμφωνώ με το turbo μόνο αν διαφορετικά χαλάει η κατανομή βάρους τραγικά, και βέβαια δεν συμφωνώ με τις τρελές ιπποδυνάμεις σε μικρά αυτοκίνητα αφού το αμάξι δεν θα μπορεί να τις διαχειριστεί και δεν θα είναι ομοιογενές.
Επιπλέον τα μακριά κιβώτια που απαιτούν τα turbo δεν τα συμπαθώ (δεν είναι πρακτικά σε κλειστές διαδρομές)
Προτιμώ τα πολύστροφα τύπου Type-R διότι όταν θέλω να πάω χαλαρά έχω κοντό κιβώτιο και γραμμική λειτουργία και οικονομία, και όταν θέλω να πάω πιο σβέλτα έχω δύναμη και απόκριση και σπορ αίσθηση και (σχετική) οικονομία. Γενικά το αμάξι μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα. Δεν περισσεύει η δύναμη, αλλά υπάρχει όση μπορεί να ζητηθεί από κάποιον που ξέρει να το χειριστεί (μην μου πείτε ότι αν χρησιμοποιηθεί το Type-R σωστά δεν επαρκούν οι επιδόσεις του).
Τον εθισμό που προκαλεί το Turbo στις ρεπρίζ τον δέχομαι, αλλά δεν θα ήθελα να τον πληρώνω... -
Den prepei na einai poly bary to CTR giati to Accord 2.4 i-vtec pou odigisa htan poly argo (adynamo) apo xamiles strofes.
To Prelude tou OUZO einai dynato apo xamila alla exei mods kai einai 2.2lt.
To CTR einai peripou 1250kg, tha borouse na htan kai elafritoro. Logo plaisiou pleon einai diskolo na katevaseis to varos arketa. O OUZO odigise xtes to CTR mou stin pista kai eipe oti tou thimizei to diko Prelude, sigoura einai poio adinamo alla einai kai stock akoma.
YiannisWalker: Simfono sxedon se ola osa eipes an kai tha protimousa 20 aloga mono parapano sto CTR akoma kai pano apo ton VTEC gia pista eidika. Gia ton dromo to aftkinito exei arketi ropi padou, afou ta 18kg einai diathesima apo tis 2500rpm! Afta pou akou arketa sixna gia prosperaseis kai tetoia apo turbo ston Ethiniki... einai ligo asteia isos, katevazeis mia taxitita parapano, beneis se vtec mode kai petagese!!
-
Να γράψω και εγώ δυό λόγια μια και άλλαξα πρόσφατα από Renault 19 16V σε Skoda Octavia 4x4 Combi.
Υπενθυμίζω R19 16V είναι 1800cc 137 άλογα στις 6500 (κόφτης 7100). Octavia 1800cc 150 άλογα, κόφτης ...εεεε μετά από 20Κ χλμ δεν ξέρω που είναι ακόμα (ναι εξωφρενικό ακούγεται, αλλά δείχνει την διαφορά στα αυτοκίνητα).Δεν ακούω κανένα τσάφ-τσούφ, μόνο ένα απαλό σφύριγμα όταν είμαι σε επαρχιακό δρόμο και ανοιχτά παράθυρα.
Με το R19 πήγαινα γενικά γρήγορα, μια και ήταν πολύ ωραίο στην οδήγηση. Και τι πιό ωραίο από το να κρατούσα τον κινητήρα ψηλά, μια και δεν είχε πρόβλημα όσο και να τον πίεζες, και εκεί απέδιδε πολύ καλύτερα.
Τώρα πάλι κινούμαι γρήγορα αλλά χωρίς 'υστερίες'. Αναρωτιέμαι συνέχεια αν πριν πήγαινα πιό γρήγορα, ή τώρα πάω το ίδιο αλλά χωρίς να το καταλαβαίνω. Είναι τόσο διαφορετική η αίσθηση... Πάντως έχω την εντύπωση ότι το 'κινούμαι χαλαρά' τώρα (δεν έχουμε πάντα όρεξη), είναι πιό γρήγορο από το 'κινούμαι χαλαρά' πριν.
Και επειδή ακούω συνέχεια για την κατανάλωση των τούρμπο: το Octavia είναι λίγο πιό οικονομικό από το R19 (και σκεφτείτε: 1215 κιλά το R19, 1390 το Octavia).
Επιδόσεις πολύ καλύτερες στις χαμηλές στροφές τώρα, ακόμα και με τις μακρύτερες σχέσεις και το μεγαλύτερο βάρος. Στις ψηλές στροφές? Δεν έχω το 'μπάμ' που είχα, αλλά μήπως είναι επειδή ήδη έχει 'αρπάξει' από χαμηλά και δεν νοιώθω αύξηση στην επιτάχυνση ψηλά? Σίγουρα έτσι θα είναι μια και πρόκειται για 5βάλβιδο(/κύλινδρο) κινητήρα με VVT - δεν υπάρχει λόγος να ψοφάει ψηλά. Αλλά εδώ μάλλον πρέπει να τσεκάρω τίποτα μετρήσεις από τους 4Τ για να συγκρίνω αντικειμενικά.
Μ' αρέσει επίσης που πάω γρήγορα χωρίς να χρειάζεται να ανεβάζω στροφές και να ταλαιπωρώ τον κινητήρα. Δεν βλέπω πως με αυτό τον τρόπο θα χρειάζεται να επισκέφτομαι περισσότερο τα συνεργεία από κάποια πολύστροφα που δουλεύουν στον κόφτη, όπως ανέφερε κάποιος φίλος πιό πάνω για τα τούρμπο.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Να γράψω και εγώ δυό λόγια μια και άλλαξα πρόσφατα από Renault 19 16V σε Skoda Octavia 4x4 Combi.
Υπενθυμίζω R19 16V είναι 1800cc 137 άλογα στις 6500 (κόφτης 7100). Octavia 1800cc 150 άλογα, κόφτης ...εεεε μετά από 20Κ χλμ δεν ξέρω που είναι ακόμα (ναι εξωφρενικό ακούγεται, αλλά δείχνει την διαφορά στα αυτοκίνητα)......Φίλε μου συγκρίνεις έναν πολυβάλβιδο 'πρώτης γενιάς' με ένα από τα πλέον γραμμικά τούρμπο του εμπορίου. Οι παρατηρήσεις σου είναι απόλυτα λογικές... Λέγοντας 'πρώτης γενιάς' εννοώ εκείνα τα πολυβάλβιδα μοτέρ που απέδιδαν σε ένα πολύ μικρό φάσμα στροφών (ο 1.8 16V της Renault είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα), τη στιγμή που στις χαμηλομεσαίες ήταν εντελώς ψόφια. Άρα μπορεί οι παρατηρήσεις σου να είναι λογικές, όμως το δείγμα που πήρες δεν είναι ενδεικτικό για τη σύγκριση μεταξύ βαλβίδων/χωρητικότητας κινητήρα-τούρμπο.
Αντίστοιχα θα μπορούσα να συγκρίνω το Peugeot 205GTi 1.6 με το Fiat Punto GT (έχω οδηγήσει και τα δύο). Το μεν πρώτο δεν είχε ξεσπάσματα, έβγαζε πιο εύκολα την ισχύ στο δρόμο όντας περισσότερο αποτελεσματικό, ενώ στο θέμα της κατανάλωσης άστα να πάνε (το Punto έκαιγε έως και 50% περισσότερα, σε οποιαδήποτε διαδρομή). Πάλι όμως η σύγκριση είναι λάθος. Το μεν 205 υπήρξε ένα από τα υποδειγματικότερα GTi της αγοράς, το δε Punto αντίστοιχα διέθετε ένα από τα πλέον τσιτωμένα τούρμπο της αγοράς. Συγκρίνω τα δύο 'άκρα' αν θες της ίδιας κατηγορίας, με αποτέλεσμα ανεξάρτητα από το συμπέρασμα, η επιλογή να είναι θέμα... γούστου (για γκαζοφονιάδες και μαχητές των φαναριών, το Punto ήταν μονόδρομος, από την άλλη οι στροφάκηδες αμφιβάλω αν θα το κοίταζαν καν σε σχέση με το 205).
-
Ο χρήστης MarWax έγραψε:
Να συμπληρώσω ότι γραμμικό διάγραμμα ροπής μπορείς να έχεις σε turbo μόνο με χαμηλές πιέσης και αρκετά κυβικά 2.0L και πάνω. Οτιδήποτε άλλο θα σου δώσει μία λογαριθμική ροπή και αρκετά ψηλά νούμερα σε δύναμη πολύ ψηλά και για μικρό αριθμό στροφών κοντά στα κόκκινα. Σε μία πίστα αυτό είναι εντελώς άχρηστο.Έτσι νόμιζα και εγω...πριν μπω σε ενα Renault 5 GT ενος φιλου μου απο το GreekRenaultclub.14αρι μοτερ και τουρμινα τερασ...ομως ειχε μια αποδοση λες και ησουν σε πολυ δυνατο 2λιτρο ατμοσφαιρικο...Πολυ γραμμικο....
Απο την αλλη τον τελευταιο καιρο κυκλοφορουσα με ενα Leon FR πολυ δυνατο...
μαμα το αμαξι ειχε απο χαμηλα αφθονη ροπη και καθολου lag...αλλα ηταν σπαστικο να εισαι μονιμα τουρμπισμενος,ασε που η οικονομια πηγαινε συννεφο...
σε καποιες τετοιες περιπτωσεις ειναι καλο το lag...
τ.ωρα που δυνάμωσε αρκετά(αν και παει κι αλλο με μαμα μοτερ) έχει σχεδον διπλασιασει την δυναμή του(απο 180 σε 340)και με την τουρμπινα να ανοίγει πιο ψηλά....και είναι και πιο οικονομικο χαμηλα,απο οτι πριν....
Πάντως εγω θα προτιμούσα πάντα ατμόσφαιρα μιας και έιμαι λάτρης των στροφών...
Κυβικα, υπερπιεση η στροφαρισμα ...?