-
Έτσι μπράβο, οι γνώστες να μας δίνουν τα φώτα τους!
Θα κάνω μια μικρή έρευνα αγοράς και θα σας ενημερώσω τι βρήκα.
Εννοείται πως θα ακολουθήσει ενημέρωση για την απόδοση τους την επόμενη Κυριακή! -
Λίγο άσχετο με το θέμα αλλά το γράφω εδώ.
Εβαλα τακάκια Pagid RS15 Grey.
H πρώτη εντύπωση στο δρόμο ...
Πολύ καλό bite , σκληρό πεντάλ , πολύ μεγάλος συντελεστής τριβής (σε σημείο που άλλαξε η κατανομή πέδησης !! - πίσω έχω 1144) , στο ζέσταμα δεν διαφέρουν από τα DS2500
... αλλά , πολύ σφύριγμα , είναι ενοχλητικά στην κίνηση. Δεν κάνουν για καθημερινό αυτοκίνητο με τίποτα !!
Την Κυριακή θα δοκιμαστούν και στα Μέγαρα , να δούμε αν θα επαληθευτούν οι κορυφαίες προδιαγραφές και κριτικές που έχουν. -
Βασιλη τα στρωσες κανονικα κι αν ναι εβαλες παστα χαλκου πισω απο τα τακακια, εβαλες και τις μεταλλικες πλακες που εχουν τα μαμα τακακια στην πισω πλευρα για μειωση θορυβου;
Γιατι τουλαχιστο τα Pagid RS4-2.1 που ειχα παλια εγω δεν καναν καθολου θορυβο αλλα επειδη ειμαι ψειρας και την εχω πατησει μια φορα ειμαι ευλαβικος στο στρωσιμο και βαζω παντα παστα χαλκου και τα μεταλλακια απο πισω. -
Οχι , δεν έβαλα ούτε πάστα , ούτε τα πλακάκια .. επίτηδες όμως.
Μετά τα Μέγαρα θα μπουν όμως , για να μπορώ να κυκλοφορώ χωρίς να με βρίζουνΤο στρώσιμο έγινε κανονικά σύμφωνα με τις οδηγίες της Pagid και φαίνεται ότι στρώθηκαν καλά.
-
Παραθέτω το δικό μου Setup που αντέχει στα Μέγαρα εδώ και 30+ γύρους και αρκετά χλμ πόλης (πάνω από έτος)
Τακάκια Ferodo DS2500 σφυρίζουν λίγο τον χειμώνα όταν είναι κρύα.
Υγρά φρένων Galfer DOT 4 -
Αν ξέρανε οι μάστορες τι λέγανε, μπορεί να ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα!
Πολύ μπέρδεμα η υπόθεση για κάποιον (σαν εμένα) που δεν έχει γνωστούς μάστορες.Τεσπα, αυτό που βρήκα είναι ότι τα Ferodo DS 2500 έχουν περίπου 150 ευρώ. Οπότε απορρίπτονται, λόγω τιμής. Τώρα κοιτάω τα Mintex 1144, αλλά είμαι στην αναμονή για να μου πουν τιμή. Μάλλον αύριο το πρωί θα ξέρω.
Οπότε ακόμα και να βάλω τα Mintex, το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα προλάβω μέχρι την Κυριακή.
Όπως και να'χει πάντως θα μπω, και βλέπουμε πόσο θα αντέξουν τα ταλαιπωρημένα τακάκια και υγρά που έχω τώρα. Στην τελική δοκιμάζω τα καινούρια την επόμενη φορά -
Για ρώτα εδώ 2102720023, 2102720035 Θεωδόρου.
-
Τα καλύτερα τακάκια που μου έχουν τύχει ήταν κάτι Textar. Μόνο που βρώμαγαν αρκετά όταν ζεσταινόντουσαν. Αλλά σε συγκεκριμένη συγκρτική δοκιμή τρελλής κατάβασης είχα φρένα στο τέλος!! Άσε που φρέναρα πολύ αργότερα σε όλες τις στροφές (μέχρι να το συνηθίσω και να πατάω πιο αργά φρένο σχεδόν σταματούσα πριν την φουρκέτα...)
Αντίθετα κάτι Ferodo και κάτι Pagid δεν μου έκαναν κάποια ιδιαίτερη εντύπωση. Βέβαια δεν ξέρω ποια μοντέλα ήταν και δεν θυμάμαι τιμές και τα Textar μου τα έβαλε φρενάς στην περιοχή της Κύμης (έχουν καλές καταβάσεις εκεί) ενώ τα άλλα γενικό συνεργείο στην Αθήνα. -
Τελικά δεν πρόλαβα να κάνω τις αλλαγές που ήθελα για το Track Day. Λογικό, αφού είχα εξεταστική μέχρι την Τετάρτη και έχω ακόμα υποχρεώσεις. Έτσι μπήκα με τα αρχαία υγρά φρένων που έχω τώρα (λέτε να τα πάω σε κανένα μουσείο όταν τα βγάλω?!?) και τα μαμά τακάκια της Corolla. Λίγη συντήρηση στο φρενάρισμα, δηλ όχι τελευταία στιγμή και με δύναμη, και κράτησαν πολύ καλά και τα υγρά και τα τακάκια!
Όσο για την αναζήτηση που έκανα μέχρι τώρα, τα αποτελέσματα είναι τα εξής:
- Τα Ferodo DS 2500 τα βρήκα 150 ευρώ και ψάχνοντας απο δώ κι από κει τα βρήκα και στα 130. Είναι υπερβολικά πολλά για μένα αφού (ακόμα) δεν μπαίνω στην πίστα πολύ συχνά και δεν θέλω να υποστώ τις παρενέργειες στο δρόμο: φθορά δίσκων, τρίξιμο κτλ.
- Τα Mintex 1144 δεν μπόρεσα να τα βρω για το αυτοκίνητό μου. Σε συνεργείο μου είπαν, μετά από αρκετό ψάξιμο και μια μέρα καθυστέρηση, ότι δεν βγαίνουν για την συγκεκριμένη Corolla. Στο internet δεν μπόρεσα να βρω το αντίθετο, καθώς ο κατάλογος της Mintex δεν είναι και πολύ διαφωτιστικός!
Έτσι με βλέπω να πηγαίνω για αλλαγή υγρών σε κάποια καλά DOT4 και για τα τακάκια η αλλαγή αναβάλλεται. Υποψιάζομαι ότι αυτά που έχω τώρα έχουν αρκετό υπόλοιπο, και είναι μάλλον καλά ακόμα και για ήπια χρήση πίστας (υπάρχει τέτοιο πράμα? ) αφού άντεξαν πολύ καλά την Κυριακή. Όντως πιο πολύ βράσιμο ένιωσα παρά fade.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Τα καλύτερα τακάκια που μου έχουν τύχει ήταν κάτι Textar.τα ιδια φοράω και γω στα γαλλάκια μας.. κανένα πρόβλημα και όντως μυρίζουν
-
Τελικα ρε παιδια, για χρηση 'fast road' με αρκετα βαρυ ποδι, ΙΣΩΣ και καμμια πιστα, για σενταν 1300 κιλα, τι τακακι προτεινετε?ΒΑΣΙΚΗ προυποθεση να μην σφυριζουν.
διαβασα και εδω και σε αλλο φορουμ, και τελικα ο καθενας εχει τις προτιμησεις του. Στα τακακια που εχουμε αναφερει, υπαρχει καποιο που να μην σφυριζει?
αντε πειτε γιατι επειγει αντικατασταση...
-
Το σφύριγμα πρέπει να οφείλεται στον συνδιασμό δίσκου-τακακίου νομίζω,καί όχι αποκλειστικά στο υλικό του τακακίου.
Δέν είμαι και απολύτως σίγουρος όμως -
Το σφύριγμα μειώνεται πολύ αν πίσω από το τακάκι βάλεις πάστα χαλκού (σωληνάριο ή σπρέι).
-
Ναι ρε παιδια, συμφωνοι, αλλα υπαρχουν τακακια 'πολυ σκληρα' που οτι και αν κανεις θα σφυριζουν, και αυτα θελω να αποφυγω. Οποτε απο αυτα που αναφεραμε εδω μεσα, ειναι καποιο που σφυριζει no matter what?
-
Ακούγοντας γνώμες, νομίζω ότι σφυρίζει πολύ το Ferodo DS2500.
Δεν έχω προσωπική εμπειρία.
Τα μαμά τακάκια μου άντεξαν τα Μέγαρα, οπότε θα αργήσω να τα αλλάξω και να πω γνώμη. Ίσως πριν την επόμενη φορά που θα έρθω σε track day... -
Αν δεν στρωσεις καλα τα τακακια κι ανεβασουν θερμοκρασιες απο την αρχη (γυαλισουν) ολα σφυριζουν, κανενα σχεδον τακακι απο οσα εχω βαλει ποτε σε ολα μου τα αυτοκινητα δεν σφυριζε οπως το θετετε κι εχω δοκιμασει παρα πολλα!
Φυσικα και τα DS2500 ΔΕΝ σφυριζουν απλα λιγο η τοποθετηση που απαιτει να βαλεις πισω απο τα τακακια τα μεταλλακια απο τα εργοστασιακα σου τακακια και λιγο το οτι κανενας 'μαστορας' δεν βαζει παστα χαλκου εχουν τα αποτελεσματα που λες κι υστερα βγαινει κακη φημη για το καθε προιον χωρις κανενας να ασχολειται με το γιατι και το πως αλλα με το τελικο αποτελεσμα!
Γι' αυτο πρεπει καμια φορα οταν εκφερουμε αποψη να την αιτιολογουμε και φυσικα να συζηταμε το παθημα μας με αλλους γιατι καμια φορα υπαρχουν πανω απο ενας λογοι που κατι μπορει να παει στραβα! -
Μάλλον πρέπει να μεταφέρω το παραπάνω κείμενο στις 'πηγές' μου. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι ενημερωμένοι για μεταλλάκια και πάστες. Όσο για τις απόψεις, τη δική μου την έγραψα με επιφύλαξη καθώς δεν είναι προσωπική εμπειρία, αλλά συλλογή από γνώμες άλλων.
-
Όλα τα τακάκια που βάζουν τα εργοστάσια στα αυτοκίνητα είναι ψημένα κατά τη παραγωγή και δεν θέλουν στρώσιμο. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα ανταλλακτικά τακάκια εκτός από λίγα (ελάχιστα έχουν απομείνει πλέον) αγωνιστικά που θέλουν στρώσιμο (ψήσιμο πάνω στο δίσκο για την ακρίβεια) σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Όλα τα τακάκια θέλουν μαλακό οδήγημα στην αρχή.
-
Έχει χρησιμοποιήσει κανείς τακάκια από την OMP με την 971C πάστα να μου πει την γνώμη του ?
-
Καλό τακάκι για την πόλη και αρκετά γρήγορες βόλτες ( όχι σε ρυθμό ειδικής ) είναι το BENDIX Metal 40, αν το παρακάνεις σε προειδοποιεί για fade και επανέρχεται πολύ γρήγορα αλλά δεν βρίσκεται εύκολα και δεν υπάρχει για όλα τα αυτοκίνητα. Βγάζει όλη την Πεντέλη απο Αγ.Στέφανο μέχρι πλακεντία με ρυθμό 80-120 χλμ και μόνο στην τελευταία στροφή διαμαρτύρεται αλλά μέχρι τις καφετέριες έχει επανέλθει, αν ανέβει και άλλο ο ρυθμός στην μέση της διαδρομής είσαι σχεδόν χωρίς φρένα.
Τακάκια/Υγρά για δρόμο και Μέγαρα