-
Παιδιά μισοδιαβάζετε και μισοκαταλαβαίνετε μερικοί. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας όμως. Σας παρουσιάζω λεπτομέρειες, αναλύσεις επί αναλύσεων που έπρεπε να είναι περιττές και πρέπει να συνεχίζω. Συν τοις άλλοις έχω μετατρέψει τα μίλια σε χιλιόμετρα για να καταλαβαίνουμε και καλύτερα.
Δημήτριε, εγώ προχώρησα παραπέρα από αυτο που διάβασες και εννόησα το νόημα των γραφομένων. Και προχώρησα επειδή απλούστατα αυτό που περιγράφουν σε πρώτη ματιά φαίνεται παράλογο. Επειδή εσύ δεν το έκανες (το ίδιο κάνουν και πολλοί άλλοι δυστυχώς) σου παρουσιάζω αυτό το νόημα και δεν λες να καταλάβεις. Με ξαναγυρνάς στην αρχική φράση. Μελέτα την από μόνος σου, προχώρα στα λεγόμενά μου και μετά στα νούμερα. Ελπίζω να καταλάβεις και να σταματήσουμε να παραπλανούμε και τους υπόλοιπους.
Ο ρυθμός φθοράς είναι αρχικά υψηλός και μετά πέφτει. Η καθεαυτού φθορά όμως αυξάνεται συνέχεια από το 1ο κιόλας χιλιόμετρο. Προχώρα στην ανάλυση και δες τους αριθμούς για να καταλάβεις ότι εννοούν τον ρυθμό!
(Χώρια που αυτό που έγραψαν για το Mobil 1 δεν το έγραψαν για το AMSOIL που παρουσίασε αισθητά χαμηλότερη φθορά μετάλλων - αλλά αυτό το θεωρώ άνευ ιδιαίτερης σημασίας σχόλιο.)
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Δημήτριε, εγώ προχώρησα παραπέρα από αυτο που διάβασες και εννόησα το νόημα των γραφομένων. Και προχώρησα επειδή απλούστατα αυτό που περιγράφουν σε πρώτη ματιά φαίνεται παράλογο. Επειδή εσύ δεν το έκανες (το ίδιο κάνουν και πολλοί άλλοι δυστυχώς) σου παρουσιάζω αυτό το νόημα και δεν λες να καταλάβεις. Με ξαναγυρνάς στην αρχική φράση. Μελέτα την από μόνος σου, προχώρα στα λεγόμενά μου και μετά στα νούμερα. Ελπίζω να καταλάβεις και να σταματήσουμε να παραπλανούμε και τους υπόλοιπους.Ο ρυθμός φθοράς είναι αρχικά υψηλός και μετά πέφτει. Η καθεαυτού φθορά όμως αυξάνεται συνέχεια από το 1ο κιόλας χιλιόμετρο. Προχώρα στην ανάλυση και δες τους αριθμούς για να καταλάβεις ότι εννοούν τον ρυθμό!
Μίλτο κι' εγώ διάβασα όλα τα αποτελέσματά τους. Εννόησα πλήρως όλα τα γραφόμενα. Δεν είναι δα και κάτι μαγικό! 1+1=2. Αυτό λέει!
Κατ' αρχήν η δοκιμή τους μπορεί να μην μας διαφωτίζει και πλήρως, αφού της λείπουν πολλά βασικά πράγματα. Ωστόσο μπορεί να μας δώσει μια πρώτη ποιοτική εικόνα του τρόπου συμπεριφοράς του λιπαντικού μέσα στον κινητήρα.
Δεν βλέπω γιατί δεν συμφωνείς μαζί μου.
Αυτό που λες λέω, απλά βγάζεις λάθος συμπέρασμα.Αν δεχθούμε αυτά που λένε τα παιδιά που κάνανε το πείραμα, θα πούμε ότι μετά από κάθε αλλαγή ο κινητήρας έχει αυξημένο ρυθμό παραγωγής γρεζιού κατά την χρήση του. Μετά πέφτει ο ρυθμός.
Αυτο σημαίνει ότι πλέον δεν συσσωρεύεται τόσο ταχέως γρέζι, αλλά στην συνολική ποσότητα που έχει ήδη συσσωρευτεί (από πριν), τώρα προστίθενται όλο και μικρότερες ποσότητες. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να περάσουν κάποια χιλιόμετρα χρήσης. Αν δεν γίνει αυτό, τότε ο κινητήρας θα χάνει συνέχεια με μεγάλο ρυθμό υλικό και θα φθείρεται. Το λιπαντικό, που θα βγάζουμε κάθε φορά απ' το κάρτερ, θα έχει μικρή ποσότητα γρεζιού μέσα του. Αλλά αυτό δεν μας ενδιαφέρει καθόλου. Ο κινητήρας είναι που μας καίει (Εδώ ακριβώς κολλάει και το υποθετικό παράδειγμα που έγραψα πιο πάνω).Αν δεν μπορείς να το καταλάβεις δεν ξέρω τι άλλο να πω. Είναι απλό.
-
Α, ΜΙΣΟ! Όντως το ίδιο πρέπει να λέμε... αλλά το ερμηνεύουμε διαφορετικά υποθέτω; Να το πάρω λίγο από την αρχή... και πιο ψύχραιμα αυτή τη φορά!
Πριν ξεκινήσω να αναφέρω τονίζοντας ότι το Mobil 1 παρουσιάζει μία πολύ διαφορετική πορεία από το AMSOIL, αρκετά ώστε να τίθεται και θέμα αυθαιρέτων συμπερασμάτων από όλους μας (στην προσπάθειά μας να ερμηνεύσουμε επιτυχώς το τεστ).
Εννοείς λοιπόν, ότι εκκινώντας το τεστ μετράνε σίδηρο 2 (γενικότητα μεν αλλά ας μιλήσουμε για ευκολία μόνο για τον σίδηρο - που ταιριάζει και με τα λεγόμενά μας) και την πρώτη φορά στα 1600χλμ μετράνε σίδηρο 10 (διαφορά 8 ). Την 2η στα επόμενα 1600χλμ (δηλ. στα 3200χλμ) μετράνε σίδηρο 12 (διαφορά 4), στην επόμενη 14 (διαφορά 2), μετά 19 (διαφορά 5), μετά 23 (διαφορά 4) κοκ
Ναι, εδώ έχουμε μία αυξημένη παραγωγή με την εκκίνηση έως το 1ο τσεκ στα 1600χλμ (και όχι τόσο στα 5000χλμ γιατί αν δεις τα νούμερα πώς ανεβαίνουν δεν αλλάζει κάτι το αξιοσημείωτο εκτός ίσως από τον χαλκό στο AMSOIL που ανεβαίνει μέχρι τα 5000χλμ αλλά κρατιέται παντού και πάντα πολύ χαμηλότερα από το Mobil 1). Αυτό που δεν φαίνεται είναι αν η παραγωγή γρεζιού έχει γίνει στα πρώτα λεπτά λειτουργίας με τα καινούρια λάδια ή αργότερα. Μέχρι εδώ σωστά;Η δική μου η ερμηνεία λέει ότι στα πρώτα 1600χλμ παρήχθησαν 10 γρέζια σιδήρου, στα επόμενα 12, στα επόμενα 14, μετά 19 κοκ και έχει να κάνει με την εξής παρατήρηση. Ότι σε κάποια σημεία η παραγωγή πηγαίνει αρνητική. Από που φεύγουν τα γρέζια; Απο τις αλλαγές λαδιών; Και γιατί δεν αυξάνονται από την στιγμή που μπαίνει φρέσκο λιπαντικό σύμφωνα με την αρχική ερμηνεία (και την δική σου) αλλά αντιθέτως μειώνονται; Αυτό δεν συνάδει με την αρχική εκτίμηση ότι το φρέσκο λιπαντικό αυξάνει τα γρέζια μέχρι να στρώσει ή κάτι τέτοιο. Ή μήπως δεν τίθεται ζήτημα προσαρμογής επειδή αναμιγνύουμε το ίδιο λιπαντικό απλά φρεσκάροντάς το;
Εκτός και αν τελικά έχει σχέση με την αλλαγή στις διαφορετκές φόρμουλες του κάθε λιπαντικού που όταν αλλάζει έρχεται σε σύγκρουση με του προηγούμενου. Ίσως έτσι να ερμηνεύεται ότι το Mobil 1 που αντικατέστησε ένα σαφώς (προφανώς) υποδεέστερο λιπαντικό είχε μεγαλύτερο αρχικό χρόνο στρωσίματος από το AMSOIL που αντικατέστησε ένα εφάμιλλο λιπαντικό (το Mobil 1) άρα δεν είχε ιδιαίτερα προβλήματα προσαρμογής. Λογικό ακούγεται, αλλά από την άλλη πώς εξηγείται που το AMSOIL παρουσίαζε σταθερά λιγότερα γρέζια;Μας λείπουν στοιχεία όπως είπες εσύ για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Το σίγουρο για μένα τουλάχιστον είναι ότι η υποτιθέμενη αρχικά αυξημένη παραγωγή γρεζιού δεν μπορεί να σταθεί στην λογική έτσι απλά όπως ακούγεται ως αρχική εκτίμηση. Αλληλοσυγκρούεται συνεχώς με όλες τις ερμηνείες.
Επίσης σίγουρο είναι ότι όντως έχει λογική η αρχική προσαρμογή του λιπαντικού στον κινητήρα (είναι αποδεδειγμένο και ομολογημένο από τους παρασκευαστές) αλλά δεν είναι δυνατό να διαρκεί παραπάνω από τον χρόνο που χρειάζεται για να ζεσταθεί το λιπαντικό και να ενεργοποιηθούν όλα τα πρόσθετα. Εκτός φυσικά εάν αντικαθιστά λιπαντικό με άλλο ιξώδες και ταυτόχρονα με τελείως διαφορετική σύσταση (γι αυτό και ανέφερα το σχετικό ελαφρυντικό για το Mobil 1 που αντικατέστησε χειρότερο λιπαντικό από ότι το AMSOIL). Εξάλλου οι ίδιοι οι παρασκευαστές προτείνουν -χωρίς να το θεωρούν όμως και μείζον ζήτημα- να επιλέγουμε ένα λιπαντικό και να εμμένουμε σε αυτό. Όπως επίσης ότι ακόμη και αν αναμίξουμε ένα Mobil 1 και ένα AMSOIL το πιθανότερο είναι ότι θα παρασκευάσουμε ένα χειρότερο λιπαντικό καί από τα δύο.
Άρα είναι περιττό να εμμένουμε σε θεωρίες περί αυξημένων φθορών των κινητηρών από τις συχνές αλλαγές (ειδικά εάν πρόκειται για ίδιο λιπαντικό). Δεν συμφωνούν ούτε οι πρακτικές εμπειρίες όλων αλλά κυρίως ούτε και οι ίδιοι παρασκευαστές.
Εδώ και τα παιδιά που κάνανε το τεστ φτάσανε στο σημείο να υποθέσουνε ότι ενδεχομένως τα γρέζια στο AMSOIL είναι παλαιά που εμμένουν στο κάρτερ από αγοράς αυτοκινήτου! Τί παραπάνω να πούμε; Το να υποθέσουμε και ότι παραμένουν πολλά γρέζια στο κάρτερ από αλλαγή σε αλλαγή είναι μάλλον εύλογο και μάλιστα χωρίς να μπορούμε να ελέγξουμε και σε τί ποσότητα; Προχωρώντας κι άλλο... Την αλλαγή την κάνουν με βαρύτητα ή αναρρόφηση; Το φίλτρο πόση δυνατότητα έχει να κρατάει τα γρέζια; Επηρεάζεται υπό κάποιες περιπτώσεις η λειτουργία του; Μήπως ακόμη και το φίλτρο αρχίζει και φιλτράρει καλύτερα μετά από μερικές διηθήσεις και κατακρατήσεις;Μήπως σπαταλάμε παραπάνω φαιά ουσία από όση χρειάζεται γι αυτό το τεστ;
Πιστεύω ότι το πιο αξιόπιστο τεστ λιπαντικού είναι το FOUR BALL WEAR TEST, ένα καθαρά επιστημονικό-εργαστηριακό τεστ με ελεγχόμενες συνθήκες που μετράει χωρίς δυνατότητα δικαιολογιών και περιττών επεξηγήσεων το πόσο προστατεύει τα μέταλλα ένα λιπαντικό. Φυσικά αυτό το τεστ δεν το δημοσιεύει σχεδόν κανείς παρασκευαστής πέραν από ελαχίστους (ή μόνο η AMSOIL; ).ΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΙΕ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΠΟΥ ΕΜΜΕΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΟΥ ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΣΤ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ. Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΟΥΝ ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΜΑΣ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΑ ΕΜΜΕΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣ.
Εξάλλου, όπως είπαμε οι συνθήκες του τεστ και θεωρώντας τες 100% αξιόπιστες, απέχουν πολύ από το να τις εναρμονίσουμε σε αναλογίες δικές μας.
-
Βασικά συμφωνώ με αυτά που λες.
Τα αυξημένα γρέζια στην αρχή μπορεί να οφείλονται και στο προηγούμενο λιπαντικό, το οποίο μπορεί να ήταν πολύ διαφορετικό και να προσαρμόστηκαν οι τριβόμενες επιφάνειες βάσει αυτού. Έτσι, μόλις μπήκε το Mobil (ένα τελείως διαφορετικό λιπαντικό), να 'ξανάστρωσε' ο κινητήρας...
Γι' αυτό λένε οι κατασκευαστές να μην αλλάζουμε ιξώδες.
Μετά, μόλις μπήκε το εφάμιλο Amsoil, το φαινόμενο του αρχικά αυξημένου ρυθμού παραγωγής ήταν αμβλυμένο. Αυτό που λες δεν το είχα σκεφτεί.Πιστεύω (εικάζω δηλαδή) ότι με το χοντρό λιπαντικό (50άρι) να φεύγουν από τον κινητρα τα 'χοντρά' γρέζια (οι ψηλοί λόφοι της τραχύτητας μιας επιφάνειας). Με το λεπτό (που δημιουργεί και λεπτότερο φιλμ στις ίδιες στροφές λειτουργίας) θα φεύγουν τα 'ψηλά' γρέζια (οι κοντοί λόφοι τραχύτητας των επιφανειών). Έτσι οι επιφάνειες γίνονται λείες και επέρχεται το πολυπόθητο στρώσιμο. Βέβαια αυτά ισχύανε πιο πολύ παλιά. Τώρα δεν νομίζω ότι έχουν και τόση ισχύ.
Ίσως γι' αυτό (λέω τώρα εγώ) να λένε πολλοί ότι ένας κινητήρας πρέπει να ρονταριστεί με ένα χοντρό λάδι. Να φύγουν τα 'χοντρά' γρέζια και μετά με το ψηλό να φύγουν και να λεπτά γρέζια.
Πολλά από τα γρέζια μπορεί να είχαν μείνει εκεί από τότε που το αυτοκίνητο μπήκε στην κυκλοφορία και απλά να κυκλοφορούν, χωρίς να κάνουν κακό, αφού το μέγεθος των κόκκων τους είναι πολύ μικρό (και ως εκ τούτου δεν μπορούν να φιλτραριστούν).
Βέβαια τότε οι καμπύλες, που παριστάνουν στην συνολική περιεκτικότητα σε Fe, θα ξεκινούσανε από μη μηδενικές τιμές. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.Γενικά, πολλά μπορεί να συμβαίνουν.
Ωστόσο, ένα συμπέρασμα που μπορεί να βγει, είναι το ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε αλλαγές πολύ νωρίς.
Δεν μιλάω μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά για λόγους που αφορούν την απόδοση και προστασία του κινητήρα. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
--ΧΛΜ---: Μ1=iron-cop-alum / AM=iron-cop-alum00000χλμ: Μ1=002-000-000 / ΑΜ=000-000-000
01600χλμ: Μ1=010-058-003 / ΑΜ=009-031-001
Αυτό το δείγμα στα 0χλμ ψάχνω να βρω πότε το πήραν αλλά δεν βρίσκω και τελικά υποθέτω .....
Είναι δείγμα λιπαντικού από ένα τυχαίο μπουκάλι , πρίν μπεί το λιπαντικό μέσα στη μηχανή.
Ρινίσματα σιδήρου μπορούν να υπάρχουν και οφείλονται κυρίως σε σκουριές στις σωληνώσεις κατα τη διάρκεια παραγωγής και μεταφοράς. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Είναι δείγμα λιπαντικού από ένα τυχαίο μπουκάλι , πρίν μπεί το λιπαντικό μέσα στη μηχανή.
Ρινίσματα σιδήρου μπορούν να υπάρχουν και οφείλονται κυρίως σε σκουριές στις σωληνώσεις κατα τη διάρκεια παραγωγής και μεταφοράς.Ε, τότε θα έπρεπε να έχει μη μηδενικές τιμές Fe στα 0 χιλιόμετρα.
Εξάλλου μπορεί και με την χρήση/αναμόχλευση του λιπαντικού μέσα στο κάρτερ να 'ξύπνησαν' και εναπομείναντα/'ξεχασμένα' γρέζια από προηγούμενα λιπαντικά/προηγούμενη χρήση.
Δηλαδή και στα 200 Km να κάνανε μέτρηση, μπορεί να βγάζανε περίπου την ίδια μέτρηση σε Fe σε σχέση με αυτήν των 1600 km.Ή μπορεί να είναι αυτό που είπε ο Μίλτος. Πριν το μοτέρ να φορούσε εντελώς άλλο λιπαντικό (άλλο τύπο) και έτσι το μοτέρ να 'ξανάστρωσε'...
Αν και αυτό (όπως το φαντάζομαι και το περιέγραψα πιο πάνω) θα πρέπει να συμβεί μόνο αν από το χοντρύτερο πάμε το λεπτότερο λιπαντικό.
Δεν θα έπρεπε να συμβεί αν από το λεπτόρευστο πάμε το παχύρευστό. Αλλά πόσο πιο λεπτόρευστο λάδι πια θα είχαν στον κινητήρα τους πριν το 5w-30 της Mobil; -
Απίστευτα τα όσα έχουν γραφτεί σε αυτό το θέμα ! Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!
Συγνώμη για την παρακάτω εισαγωγή αλλά για να έχουμε μια σωστή άποψη του θέματος
Προ 9 μηνών περίπου πήρα το νέο μου τουτού (Mitsubishi Colt 1,3). Το μοτεράκι του είναι MIVEC και αποδίδει περί τα 100 κάτι αλογάκια με 11:1 Συμπίεση . Μετά απο συμβουλή του Συνεργείου άλλαξα τα λάδια στα πρώτα 1500 χλμ αν και είχα υπόψη μου οτι τα πρώτα λάδια υποτίθεται οτι έχουν πρόσθετα που βοηθούν στο σωστό στρώσιμο του μοτέρ. Κανείς όμως δεν μπορούσε να με διαβεβαιώσει οτι έχει αν και το πιο πιθανό είναι οτι είχαν.
Τέλος πάντων τα άλλαξα στα 1500km και έως τότε το μοτέρ δεν είχε γυρίσει πάνω απο τις 4000 rpm. Για τα πρώτα 1500 km όπως έλεγε και το βιβλιαράκι πρότεινε τέτοια λειτουργία! Απο εκεί και πέρα και έως τα 5000km άνοιγα προοδευτικά έως τις 5000 km και μετά τα 8000km έχει δει και τις 6900 rpm (κόφτης) κάποιες φορές.
Πάντα ευχαριστιέμαι το μοτέρ-αυτοκινητάκι έξω απο τα τοίχη της πόλης θέλοντας να πω οτι σπάνια θα το 'λοιώσω' σε φανάρια κτλ.
H τελευταία αλλαγή έγινε στα 9700km (και σχεδόν 6 μήνες μετά απο την πρώτη στα 1500km)
Όλες οι αλλαγές λαδιών έγιναν με BP Visco 7000 0W-40Σήμερα έχω σχεδόν 16.000km
Οι απορίες μου έχουν γεννηθεί είναι....
-
Απο όσα διάβασα λογικά η διαδικασία στρωσίματος ίσως να διακόπηκε απο την πρώτη πρώορη αλλαγή των λαδιών. Ισχύει αυτό....??? Μπορώ να κάνω κάτι για να διορθώσω την κατάσταση?
-
Σκέφτομαι να αλλάξω και να μείνω σε αυτό το λάδι όπως σε MOBIL 1 0W-40. Απο όσα ξέρω δεν πρέπει να έχει ιδιαίτερες διαφορές απο το BP. Θα μου προτείνατε κάτι άλλο όπως το Motul 8100 ή τα Amsoil? Και το 5W-40 είναι μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή όπως φαίνεται και παρακάτω....θα το προτείνατε αντί του 0-40?
Το βασικό μου ερώτημα είναι το πρώτο και φαντάζομαι οτι θα αφορά και άλλους που άλλαξαν πρόωρα τα πρώτα λάδια στρωσίματος όπως τους υπέδειξαν οι 'ειδικοί' αντιπρόσωποι
-
-
Ο χρήστης digilef έγραψε:
Το βασικό μου ερώτημα είναι το πρώτο και φαντάζομαι οτι θα αφορά και άλλους που άλλαξαν πρόωρα τα πρώτα λάδια στρωσίματος όπως τους υπέδειξαν οι 'ειδικοί' αντιπρόσωποι
Το κακο με τα πρωτα λαδια ειναι οτι δεν ξερεις ποσο καιρο ειναι μεσα στην μηχανή.
-
Ο χρήστης digilef έγραψε:
Οι απορίες μου έχουν γεννηθεί είναι....-
Απο όσα διάβασα λογικά η διαδικασία στρωσίματος ίσως να διακόπηκε απο την πρώτη πρώορη αλλαγή των λαδιών. Ισχύει αυτό....??? Μπορώ να κάνω κάτι για να διορθώσω την κατάσταση?
-
Σκέφτομαι να αλλάξω και να μείνω σε αυτό το λάδι όπως σε MOBIL 1 0W-40. Απο όσα ξέρω δεν πρέπει να έχει ιδιαίτερες διαφορές απο το BP. Θα μου προτείνατε κάτι άλλο όπως το Motul 8100 ή τα Amsoil? Και το 5W-40 είναι μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή όπως φαίνεται και παρακάτω....θα το προτείνατε αντί του 0-40?
Χωρίς να μπορώ να σου απαντήσω πουθενά στα σίγουρα, θα σου έλεγα να μείνεις σε αυτό το ιξώδες. Μπορείς να μείνεις και σε αυτό το λιπαντικό χωρίς να αντιμετωπίσεις πρόβλημα.
Μπορείς να το αλλάζεις κάθε 10.000 Km.Το Mobil 1 0w-40 μπορείς να το βάλεις σαν κάτι το καλύτερο. Μάλλον είναι ανώτερο σε προδιαγραφές λιπαντικό (καλύτεροι δέικτες) και αυτό θα μεταφράζεται σε καλύτερη προστασία υπ' αυτές τις συνθήκες χρήσης (σε αυτές που είμαστε όλοι μας δηλαδή).
-
-
Ναι για το λίγο καλύτερο ψάχνω....όπως είναι το mobil 1 αν και απο όσο έχω δεί έχει φτηνότερα απο το BP visco 7000! Το θέμα είναι αν είναι όντως καλύτερο ή απλά αλλάζει η συσκευασία ???
-
Ο χρήστης digilef έγραψε:
Ναι για το λίγο καλύτερο ψάχνω....όπως είναι το mobil 1 αν και απο όσο έχω δεί έχει φτηνότερα απο το BP visco 7000! Το θέμα είναι αν είναι όντως καλύτερο ή απλά αλλάζει η συσκευασία ???H mobil με την BP δεν εχουν απολυτως καμια σχεση.
Στο θεμα των λιπαντικων (πολυ γενικα και χονδρικα) να ξερεις οτι λιπαντικα με βαση το 0, πχ 0w/40 στη συσταση τους εχουν πολυ ποιο αποτελεσματικη προστασια,κι ας ειναι ποιο 'λεπτορευστα',αν και στην ουσια σε σχεση με ενα 5/40 η διαφορα συνηθως ειναι στο κρυο ξεκινημα κατω απο πολικες θερμοκρασιες.Ενας αλλος παλι γενικος κανονας ειναι οτι σε θερμη λειτουργεια του μοτερ ολα τα λιπαντικα λειτουργουν ως 30αρια.Το προβλημα ειναι ποσο θα αντεξει το καθε λιπαντικο στα μεγαλα φορτια και τις θερμοκρασιες(εδω εχει να κανει ποιο πολυ με τη συνθεση οπως ειπα παρα με το ιξωδες,κι αυτο για τα σημερινα μοτερ) και στην κρυα εκινηση.
Οποτε με 0W/40 εισαι υπερ καλυμενος
-
Μειονεκτήματα ανάλυσης: το λάδι πρώτα περνάει από ένα φίλτρο και μετά αναλύεται. Αν για παράδειγμα έχουν σπάσει μεγάλα κομμάτια μετάλλου μέσα στο λάδι (κατεστραμένος κινητήρας) αυτό δεν φαίνεται στην ανάλυση. Επίσης όταν η λεπτή σκόνη του μετάλλου κολλάει μεταξύ της και την κρατάει το φίλτρο, πάλι δεν φαίνεται στην ανάλυση. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης είναι ενδεικτικά της κατάστασης της φθοράς και όχι απόλυτα.
Αυτό που φαίνεται με το πείραμα είναι ότι η αρχική φθορά μετά την αλλαγή λαδιού είναι μεγαλύτερη και μετά σταθεροποιείται. **Αλλά το σημαντικότερο είναι αυτό:
More than anything, what this shows is the incredible effect top-up oil has on the longevity of the motor oil. Even with the minute amounts of oil we added over the course of the study, we extended the 'age' of the oil by 8,000 miles compared to adding no oil at all. Indeed, the filter change at 12,000 miles refreshed the oil so well that its corrected age actually remained below the 12k sample's corrected age for almost 3,000 miles! It's no wonder extended-use oil change schemes demand frequent filter changes. The top-up that follows the fresh filter is practically a time machine for your oil.**
Μετάφραση (http://www.worldlingo.com)
Περισσότερο από όλα, αυτό που παρουσιάζει είναι η απίστευτη επίδραση συμπλήρωσης λαδιού που έχει στη μακροζωία του λαδιού μηχανών. Ακόμη και με τα μικρά ποσά λαδιού προσθέσαμε πέρα από τις σπουδές, επεκτείναμε τη 'ηλικία' του λαδιού από 8.000 μίλια έναντι στην προσθήκη κανενός λαδιού καθόλου όλα. Πράγματι, η αλλαγή φίλτρων σε 12.000 μίλια αναζωογόνησε το λάδι τόσο καλά ότι η διορθωμένη ηλικία της παρέμεινε πραγματικά κάτω από τη 12k διορθωμένη ηλικία του δείγματος για σχεδόν 3.000 μίλια! Δεν είναι καμία συχνή αλλαγή φίλτρων απαίτησης σχεδίων αλλαγής λαδιού επεκτείνω-χρήσης κατάπληξης. Συμπληρώστε που ακολουθεί ότι το φρέσκο φίλτρο είναι ουσιαστικά μια χρονική μηχανή για το λάδι σας.Δική μου διαπίστωση:
Κάθε φορά που συμπληρώνω λάδι (0,5 λτρ ανά 5.000 χλμ) ο κινητήρας ακούγεται πολύ πιο ήσυχος, αν έκαιγε λίγο παραπάνω λάδι (και συμπλήρωνα) θα άλλαζα μετά τις 15.000 χλμ. Τώρα άλλαξα στα 12.000 χλμ και η διαφορά στο θόρυβο με το νέο λάδι ήταν αισθητή (το βιβλιαράκι του σιβικ '95 αναφέρει για αλλαγή λαδιών στα 5.000 χλμ, συνήθως αλλάζω στις 8.000 - 11.000 χλμ). [το σιβικ μου καίει 0,1λτρ/1000χλμ - στο πείραμα είχαν κατανάλωση 0,15λτρ/1000χλμ - άρα εγώ πρέπει να αλλάζω πιο συχνά λάδια από αυτούς]. -
Γενικά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες.
Ως διευκρινήσεις έχω να πω:
Τα BP Visco 7000 πρέπει να είναι Group IV ή στην χειρότερη περίπτωση Group III/IV. Εγώ θα τα θεωρώ στο εξής Group IV κι αυτό γιατί είναι συμμέτοχος με την Mobil ενώ ταυτόχρονα η BP το αναφέρει ως 100% συνθετικό (παρότι δεν βρήκα πουθενά ούτε λέξη για πολυαλφαολεφίνες κάτι που με αφήνει ελαφρώς προβληματισμένο), οπότε τα υλικά και οι συνταγές υπάρχουν ήδη έτοιμες. Τα Visco 5000 είναι 100% Group III.
Τα 0W40 συνήθως είναι Group IV ενώ τα 5W40 συνήθως είναι Group III. Αυτός είναι και ο λόγος που γενικά τα 0W40 υπερτερούν. Ο λόγος έγκειται στο ότι οι παρασκευαστές θέλουν το άνοιγμα των 40 βαθμών να αντέξει και στον χρόνο, στις καταπονήσεις και στις ακραίες θερμοκρασίες και είναι πρακτικά αδύνατο να το επιτύχουν αν το 0W40 είναι Group III.
Εάν όμως συγκρίνουμε το 0W40 Group IV με 5W40 Group IV τότε το 5W40 έχει ένα γενικής φύσεως πλεονέκτημα που όπως καταλαβαίνουμε πλέον έχει να κάνει με την μεγαλύτερη αντοχή του ιξώδους του στον χρόνο και στις καταπονήσεις. Παρομοίως ένα 10W40 Group IV είναι ανθεκτικότερο από το αντίστοιχο 5W40. Όσο πιο μικρό το άνοιγμα του ιξώδους τόσο πιο μικρή και η μεταβολή του σε βάθος χρόνου. Αυτό είναι σχεδόν πάντα εμφανές σε λιπαντικά ίδιας μάρκας, ενώ σε διαφορετικές μάρκες παίζουν ρόλο και οι συνταγές με τα πακέτα προσθέτων.Όσον αφορά το ζήτημα του στρωσίματος που ρωτάει ο digilef, νομίζω είναι υπερβολή να στεκόμαστε πάνω σε αυτό το ζήτημα από την στιγμή που έχει ήδη γίνει η αλλαγή στα 1500χλμ. Δεν χάλασε ο κόσμος, και φυσικά δεν θα χαλάσει ο κινητήρας, απλά το στρώσιμο μπορείς να θεωρείς ότι διήρκησε ή θα διαρκέσει λίγο περισσότερο και μάλιστα το λιπαντικό που χρησιμοποίησες επειδή είναι υψηλής ποιότητος θα σου συγχώρεσε και τς όποιες τυχόν υπερβολές. Πολύ πιο σημαντικό θεωρώ τον τρόπο που έστρωσες τον κινητήρα. Είναι κατά τη γνώμη μου ο ιδανικότερος και αυτόν ακολούθησα αλλά και προτείνω και σε άλλους να ακολουθήσουν. Όσον αφορά το αν αξίζει να πας σε 5W40 θα σου έλεγα ναι αλλά μόνο στην περίπτωση που θα ανεβάσεις κι άλλο τον πήχη (AMSOIL 5W40). Γιατί τόσο το BP και ίσως άλλο τόσο το Mobil 1 0W40 είναι κορυφαίας ποιότητας. Η σειρά 8100 της MOTUL είναι εφάμιλλης κλάσης (Group IV/V) με τα προαναφερθέντα λιπαντικά.
Όσο για τα σχόλια του Leonp δεν έχω παρά να συμφωνήσω 100%. Η σημασία που δώσαμε στο συγκριτικό τεστ Mobil 1 και AMSOIL την βρίσκω άτοπη δεδομένου ότι αφήνει πολλά κενά και δημιουργεί κατά τη γνώμη μου άχρηστους έως παραπλανητικούς προβληματισμούς. Το μόνο ίσως που με βρήκε σύμφωνο (δεν με εξέπληξε) είναι το αποτέλεσμα που δικαίωσε ξανά το AMSOIL (έστω και σε αμφιλεγόμενο τεστ). Κι αυτό το αναφέρω γιατί η διαφορές στην φθορά είναι μεγάλες και σταθερές καθόλη τη διάρκεια του τεστ, ώστε να μην σηκώνει αμφισβήτιση ικανή να αλλοιώσει το αποτέλεσμα (να το μειώσει ναι - αλλά ήδη έχω αναλύσει πάρα πολλά επ'αυτού σε προηγούμενα ποστς).
-
Καλά εε...αν στο τμήμα μου είχε τίποτα για λιπαντικά,θα έκανα πτυχιακή πάνω σε αυτά!!!Και στην παρουσιάση θα σας καλούσα όλους για να με βαθμολογήσετε!!
Δεν έιχα μπεί για καμιά 3 μέρες και έπεσε πολύ διάβασμα!!
Αλλά επειδή η επαναληψη είμαι μήτηρ πάσης μαθήσεως πάνω ξάνα να διαβάσω για κατανοήσω καλύτερα!!! -
Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινήσεις και τις προτάσεις σας !
Το πιο πιθανό είναι να συνεχίσω απο εδώ και πέρα με Mobil 1 εκτός αν απο αυτά που διαβάσω εδώ και παρα έξω με πείσουν για τα AMSOIL 5W-40
Keep Reading
-
Tελικα το νεο Mobil 1 5-40 εχει κυκλοφορησει στην Ελλαδα?
-
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Tελικα το νεο Mobil 1 5-40 εχει κυκλοφορησει στην Ελλαδα?Κάπου κυκλοφόρησε το Mobil 1 Delvac 5W40. Αλλά η Mobil αναφέρει την σειρά Delvac ως ειδικά εξελιγμένη για ντιζελοκινητήρες (χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπαίνει σε βενζινοκινητήρες).
-
Μιλτο,οντως το Mobil 1 5w/40 (higher mileage formula) kyκλοφορει και γενικα ολη γκαμα tou mobil1.
Η σειρα delvac εχεις δικιο ειναι καθαρα για βαριας χρησης ντηζελοκινητηρες (πουλμαν,φορτηγα,χωματουργικα κλπ)
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
...
Ωστόσο, ένα συμπέρασμα που μπορεί να βγει, είναι το ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε αλλαγές πολύ νωρίς.
Δεν μιλάω μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά για λόγους που αφορούν την απόδοση και προστασία του κινητήρα.Το συμπέρασμα αυτό είναι εκ του προχείρου βγαλμένο από το συγκεκριμένο τεστ και όσον αφορά το Mobil 1. Παραπέρα ανάλυση του τεστ μας δίνει πολλά αλληλοσυγκρουόμενα συμπεράσματα που μας αποδεικνύει ότι είναι καλύτερα να το δούμε πολύ επιγραμματικά και όχι αναλυτικά.
Θα μείνω μόνο σε αυτό το σημείο κι αυτό γιατί θα πλανηθούν πολλοί που μας διαβάζουν καθότι ό,τι γράφουμε μένει εδώ.
Η δική μου άποψη και όχι μόνο είναι σαφής:
Το λιπαντικό φθείρεται από την στιγμή που έρχεται σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα και η πλήρης ενεργοποίηση όλων των προσθέτων τελείται ευθύς αμέσως με το που θερμαίνεται το λιπαντικό, άρα η προστασία του κινητήρα είναι άμεση. Από εκεί και πέρα κάθε λεπτό λειτουργίας που περνάει. το λιπαντικό χάνει τις ιδιότητές του και δεν τις αυξάνει. Μαζί με αυτή η προστασία του κινητήρα προοδευτικά χειροτερεύει επίσης. Αυτό σημαίνει ότι αν αλλάζουμε τα λάδια κάθε 1000χλμ μόνο κακό δεν κάνουμε στον κινητήρα. Επειδή όμως η εξέλιξη των λιπαντικών (και πόσο μάλλον των πραγματικά συνθετικών - Group IV/V) είναι πολύ μεγάλη, είναι περιττό και ανόητο να τα αλλάζουμε πολύ συχνά, και ταυτόχρονα ιδιαίτερα επιβλαβές για το περιβάλλον και την τσέπη μας. Ο μόνος που δεν παθαίνει ζημιά είναι ο κινητήρας.
Κι επειδή δεν θέλω να μείνετε μόνο με τα λόγια μου, περιμένω απάντηση επί του θέματος, από την Mobil, ELF και AMSOIL, όπως και από τον εισαγωγέα της AMSOIL στην Ελλάδα που είναι ειδικά καταρτισμένος και διαβασμένος επί του θέματος (περισσότερο από εμένα). Ταυτόχρονα ψάχνω να βρω και επίσημη-σοβαρή βιβλιογραφία για να στηρίξω (ή να συμπληρώσω ή και διορθώσω) την άποψή μου και να σταματήσουν οι πλανώμενες απόψεις επί του θέματος.
-
οκ άλλο θέμα βρήκα να συζητήσουμε.
βγάζει η Mobil δυο σειρές Mobil1. Tα απλά Μ1 και τα M1 extended Performance.http://www.mobil1.com/USA-English/Motor ... /Oils.aspx
Αν δείτε στο αριστερό μενου εχει και τις δυο σειρές..
Ποια πιστεύεται ειναι καλύτερη?
Γιατι ιδια τιμή φαίνονται να έχουν, ενώ το σκέτο Μ1 0-40 φαίνετε να καλύπτει τις περισσοτερες προδιαγραφές κατασκευαστών.
Προσωπικα μιά φορά εβαλα Extended Performance 5-30 και εκτός οτι μου το έκαιγε, το μοτέρ δεν μου ακούγοταν smooth όταν το πίεζα..
Περι λιπαντικών γενικώς