-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Μουσική είναι αυτό που μας αρέσει να ακούμε και μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφα.....
Δημήτρη, αυτό είναι η 'μουσικούλα' που δεν έχει και τίποτα απολύτως κακό, εδώ που τα λέμε (αλλά και τίποτα ιδιαίτερο). Η μουσική, όπως και όλες η μορφές τέχνης, είναι ο συμπυκνωμένος πολιτισμός που έχει 'παραλάβει' ο δημιουργός, με βάση τους προηγούμενους δημιουργούς του είδους, έχοντας σαφείς στόχους για τους 'επόμενους'.
**Και όπως κάθε είδος τέχνης αν δεν έχεις την κατάλληλη γνώση (είτε ακούσματα είναι αυτά, είτε νότες, είτε ότι άλλο θέλετε) ΔΕΝ μπορείς να την αξιολογήσεις.**Οβερ εντ άουτ.πολύ σωστό το τελευταίο
-
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
Μουσική είναι αυτό που μας αρέσει να ακούμε και μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφα.....
Δημήτρη, αυτό είναι η 'μουσικούλα' που δεν έχει και τίποτα απολύτως κακό, εδώ που τα λέμε (αλλά και τίποτα ιδιαίτερο). Η μουσική, όπως και όλες η μορφές τέχνης, είναι ο συμπυκνωμένος πολιτισμός που έχει 'παραλάβει' ο δημιουργός, με βάση τους προηγούμενους δημιουργούς του είδους, έχοντας σαφείς στόχους για τους 'επόμενους'.
**Και όπως κάθε είδος τέχνης αν δεν έχεις την κατάλληλη γνώση (είτε ακούσματα είναι αυτά, είτε νότες, είτε ότι άλλο θέλετε) ΔΕΝ μπορείς να την αξιολογήσεις.**Οβερ εντ άουτ.πολύ σωστό το τελευταίο
απο ποτε ρε παιδια η εκφραση (γιατι για μενα τεχνη = εκφραση) καποιου μπορει να μετρηθει-αξιολογηθει με μετρα και κανονες
-
για να ελαφρύνουμε λίγο και το τόπικ πάντως,
εμένα η μάνα μου με έχει αποκληρώσει με τη μουσική που ακούω....lol
-
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
για να ελαφρύνουμε λίγο και το τόπικ πάντως,
εμένα η μάνα μου με έχει αποκληρώσει με τη μουσική που ακούω....lol
εγω παλι ειχα την εντυπωση οτι ειναι πανω απο το πληκτρολογιο σου
-
Ο χρήστης j.marr έγραψε:
απο ποτε ρε παιδια η εκφραση (γιατι για μενα τεχνη = εκφραση) καποιου μπορει να μετρηθει-αξιολογηθει με μετρα και κανονεςΑπό τότε που βρέθηκαν κάποιοι να γίνουν κήνσορες...
-
Ο χρήστης j.marr έγραψε:
για να ελαφρύνουμε λίγο και το τόπικ πάντως,
εμένα η μάνα μου με έχει αποκληρώσει με τη μουσική που ακούω....lol
εγω παλι ειχα την εντυπωση οτι ειναι πανω απο το πληκτρολογιο σου
καλό, με εκανες και χαμογέλασα...
ειναι καμια 1700 χλμ μακρια από το πληκτρολόγιο μου...
..
.
.
.
.
.
.
.
.
αλλά μου λέει στο τηλέφωνο τι να απαντήσω στο τόπικ...LOL
L
O
Lλοιπόν μάγκες, καλό πεμπτο-παρασκευο-σαββατοκύριακο,
τα λέμε από δευτέρα -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Από τότε που βρέθηκαν κάποιοι να γίνουν κήνσορες...
Αν εννοείς εμένα, σε ευχαριστώ πολύ!
Ο καθένας έχει δικαίωμα έκφρασης και η έκφρασή του για αυτόν είναι η καλύτερη. Ο διπλανός του, από την άλλη, έχει επίσης το δικαίωμα ποιανού την έκφραση θα επιλέξει να παρακολουθήσει... -
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
αυτό που για σένα είναι ευηχο πχ παράλληλες πεμπτες εμένα μου τρυπάει τα αυτιά.
τελος παντων,δεν μπορώ να σου δώσω να καταλάβεις τι εννοώ υπαρχει ενα χάσμα,το οποίο αδυνατώ να καλύψω.Θα με ενδιέφερε πολύ το να προσπαθήσεις να εξηγήσεις όσο πιο απλά γίνεται.
Επίσης, παραφράζοντας τα λόγια του D-Jet, κατά την ίδια έννοια που δεν μπορείς να 'κρίνεις' την κλασική μουσική με βάση τα δεδομένα που έχουμε από την παραδοσιακή(άλλωστε δεν επιχειρήθηκε κάτι τέτοιο), δεν είναι δυνατόν να κρίνεις την παραδοσιακή μουσική με τα κριτήρια της Δυτικής!
Η λαϊκή/παραδοσιακή μουσική είναι πρωτίστως βιωματική.
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Από τότε που βρέθηκαν κάποιοι να γίνουν κήνσορες...
Αν εννοείς εμένα, σε ευχαριστώ πολύ!
Ο καθένας έχει δικαίωμα έκφρασης και η έκφρασή του για αυτόν είναι η καλύτερη. Ο διπλανός του, από την άλλη, έχει επίσης το δικαίωμα ποιανού την έκφραση θα επιλέξει να παρακολουθήσει...μπα, μαλλον άλλον εννοεί.
δεν πειράζει,καλύτερα κήνσορας, που δεν ντρέπομαι να ομολογήσω ότι δεν γνωρίζω την ετυμολογία της λέξης,και που νομίζω άδικα μου πρόσάπτεται τέτοιος χαρακτηρισμός παρά,
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
αυτό που για σένα είναι ευηχο πχ παράλληλες πεμπτες εμένα μου τρυπάει τα αυτιά.
τελος παντων,δεν μπορώ να σου δώσω να καταλάβεις τι εννοώ υπαρχει ενα χάσμα,το οποίο αδυνατώ να καλύψω.Θα με ενδιέφερε πολύ το να προσπαθήσεις να εξηγήσεις όσο πιο απλά γίνεται.
συγνώμη αλλά αδυνατώ,ρώτα κάποιον μουσικό καλύτερα
είναι σαν να μαθαίνεις τώρα την πρόσθεση και να μου ζητάς να σου εξηγήσω τα επικαμπύλια ολοκληρώματα....
-
Μια πέμπτη είναι ένα διάστημα πέντε ημιτονίων μεταξύ δυο φθόγγων. Για παράδειγμα, μια πέμπτη από το ντο απέχει το φα. Για τις παράλληλες δεν ξέρω.
-
Hellenic Tifosi, εδώ έχω βρει ένα κείμενο (στα Αγγλικά) που εξηγεί μερικά πράγματα και για τις παράλληλες πέμπτες.
http://www.schenkerguide.com/consonance ... nance.html
Ελπίζω να σου δώσει μια ιδέα.
Σιχαίνομαι τους παντογνώστες που, όταν τους ρωτήσει κάποιος κάτι, αρνούνται να εξηγήσουν κάνοντας τον συνομιλητή τους σκουπίδι.
-
Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, θα το μελετήσω και θα ρωτήσω αν έχω κάποια απορία. Τη Δευτέρα που έχω ξανά μάθημα λύρας θα ρωτήσω και το δάσκαλο.
-
Επίσης δες κι αυτό:
http://www.musicteachers.co.uk/journal/ ... file=mails
From David McKay
I teach music theory in a course called Musicianship. Students always ask why you mustn't have parallel fifths and octaves. If you say 'Because it sounds peculiar' they say 'It doesn't sound peculiar to me.' Does anyone know a snappy answer, or can anyone point me to printed material etc on the Net about why parallel fifths and octaves are naughty in 4-part harmony, please?
Ken Durling replies:
There's a very simple and direct answer. First you have to remember that the ideal of 4-part writing is to establish and maintain maximum independence of voices - not true in every style - i.e. each voice must have an innate musical interest and style that a singer could engage with. Because of the structure of the overtone series, which proceeds from the fundamental by octave and fifth for the first 4 partials, voices that proceed by parallel fifths and octaves, and to a lesser extent, that approach them in certain ways ('hidden' 5ths and 8vas), tend to sound like the same voice - blending their harmonics - and thereby lessen the independence of the voices. It is not very difficult to demonstrate how, in a 4-part setting where there are parallelisms, the texture weakens (relatively) as it resembles more of a 3-part texture at those moments. Beginners may not hear it immediately, and some are easier to hear than others. An interesting footnote to this 'rule' is the exception for parallel fifths of tritones: when one of the fifths in question is a diminished one, generally implying the presence of a chord seventh or a leading tone, the parallelism is allowable, as the dissonant content of that fifth tends to maintain the distinguishability of that voice, obviating the above concern. -
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, θα το μελετήσω και θα ρωτήσω αν έχω κάποια απορία. Τη Δευτέρα που έχω ξανά μάθημα λύρας θα ρωτήσω και το δάσκαλο.Τίποτα. Χαρά μου να βοηθώ όπου μπορώ. Είναι καλή ιδέα να ρωτήσεις το δάσκαλό σου. Αν και... Μάλλον δεν θα ξέρει τα... επικαμπύλια ολοκληρώματα.
Α, υπάρχει κι αυτό:
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Μια πέμπτη είναι ένα διάστημα πέντε ημιτονίων μεταξύ δυο φθόγγων. Για παράδειγμα, μια πέμπτη από το ντο απέχει το φα. Για τις παράλληλες δεν ξέρω.ΛΟΙΠΟΝ ΑΣΧΕΤΕ
ΑΣΧΕΤΕ
Τι σχέση έχουν τα ημιτόνια με την απόσταση των φθόγγων.
Μια πεμπτη περιέχει και τονους και ημιτόνια.
Μια πεμπτη ειναι απο το ντο στο σολ οχι το φα.
Από το φα στο ντο ειναι μία πεμτπτη.
Μια πεμπτη καθαρη ειναι ντο σολ γιατι εχει τρεις τονους και ενα ημιτονια.
Μια πεμπτη μικρη ειναι απο το σι στο φα γιατι εχει δυο τονους και 2 ημιτονια.
Παραλληλες πεμπτες ειναι οταν πχ η τενορος τραγουαδαει σολ η αλτο ντο, και οι επομενες νοτες που τραγουδανε ειναι πχ λα και ρε αντιστοιχα.
Αν δεν ξερεις καλύτερα να μην μιλας.Λες άσχετα-λάθος πράγματα.
-
Τρεις τόνοι είναι έξι ημιτόνια... Οπότε τι πας να αποδείξεις; Τι πα'να πει 'περιέχει και τόνους και ημιτόνια'; Μου έκανες τη μούρη κρέας τώρα, μπου-χου-χου.
Όλος ο κόσμος το ξέρει ότι ένας τόνος έχει δυο ημιτόνια. Και λοιπόν; Είτε πει κανείς πέντε ημιτόνια είτε δυο τόνους κι ένα ημιτόνιο είναι ΤΟ ΙΔΙΟ.
Κι αφού ΕΣΥ είσαι ο παντογνώστης, αντί να μειώνεις το συνομιλητή σου που σου ζήτησε κάτι να του εξηγήσεις, εξήγησέ το.
-
Και κάτι άλλο:
Σε αντίθεση μ'εσένα τον 'σχετικό', εγώ προσφέρομαι να ψάξω κάτι και με τις λίγες γνώσεις που έχω, να δώσω μια εξήγηση.
Την οποίαν εσύ όχι απλώς δεν καταδέχεσαι να δώσεις, αλλά μειώνεις κι αυτόν που σε ρωτά.
ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ λοιπόν να'μαι ΑΣΧΕΤΟΣ, παρά να σου μοιάζω.
-
@Hellenic Tifosi
ρώτα τον δάσκαλό σου είναι ο πλέον αρμόδιος να σου απαντήσει.
το ίδιο
εισαι και στη μουσική και στα αυτοκίνητα
-
Σ'ευχαριστώ πολύ για τους χαρακτηρισμούς σου, μεγάλε παντογνώστη και κριτή των πάντων!
Παίζουμε μουσική/σαματά;