-
Τα ελατήρια του RC έχουν 40 mm/100 daN
(vs 55 mm/100 daN που έχουν αυτά του GTi 2.0). -
!!!!!!!!!!!!!
αρα 40/100=0.4 1/0.4=2.5
2.5 daN/mm = 140limpres/inch κατι λαθος εχουμε...στο μεταξυ τα περιοδικα λενε οτι το rc ειναι 27% σκληροτερο...το οποιο επιβεβαιωνεται!!!! τελιως μπουρδελο το θεμα.
-
Αυτό το calculator
ίσως σε βοηθήσει να υπολογίσεις τη σκληρότητα της μπάρας. -
Ξέρει κανείς το μήκος από τις ράβδους στρέψης μας;
Αλλά από την άλλη το κράμα μετάλλου που χρησιμοποιείται δεν παίζει και αυτό ρόλο; Σίγουρα θα παίζει όπως παίζει και στα ελατήρια και συμμετέχει στην τελική σκληρότητα.
-
Αφού ξέρετε τη σκληρότητα της μιας ράβδου μπορείτε να μετρήσετε το μήκος του μοχλού και το συνολικό μήκος και να την χρησιμοποιήσετε σαν αναφορά.
Αν δεν αλλάζει το υλικό κατασκευής το αποτέλεσμα πρέπει να έχει μεγάλη ακρίβεια. -
milto ειναι γραμμενα στο πιεσκλαμπ μηκος και βραχιονας...τωρα που δε θυμαμαι.
βασιλης μηπως μπορεις να μας εξηγησεις το ανεξηγητο με τις μοναδες στα εμπρος ελατηρια rc-206? τι ειναι αυτο το νουμερο που αναφερει ο νιντο?
διοτι 140 λιμπρες ελατηριο αποκλειεται να ειναι σωστο... -
εεε μήπως και αυτό σας βοηθήσει λίγο...
-
δεν αντεξε η τσουτσου πεταχτηκε
μανθο αυτο πως θα μας βοηθησει? -
εεεε.... στον υπολογισμό της τροχιάς της Γης...
βασικά δίκιο έχεις μιας και αναφέρεστε στις ράβδους στρέψης.
Λοιπόν ρίξε μια ματιά εδώ:
http://www.gagnebin.co.ma/calculs.htmαλλά ΚΥΡΙΩΣ εδώ:
http://library.techlink.gr/4t/article-m ... ticle=8774Αν ισχύει αυτό που γράφει εκεί:
Αυτή η σταθερά αναλογίας είναι η λεγόμενη σταθερά του
ελατηρίου. Συνήθως απαντάται σε N/mm. Ένα ελατήριο με σταθερά 70 N/mm, για παράδειγμα, θα
συμπιεστεί κατά 1 χιλιοστό όταν ασκηθεί σε αυτό μια δύναμη 70 Newton (περίπου 7 κιλά).Μήπως για τα ελατήρια του RC που ισχύουν 100daN 40mm σημαίνει ότι θα συμπιεστεί κατά 40 mm με δύναμη 100daΝ ενώ του 2,0 GTI (100daN 55mm) ότι με την ίδια δύναμη 100daΝ θα συμπιεστούν 55mm.
παρεπιτόντως 1daΝ = 10N (dekanewton = 10 newton (force))
(παίζει να λέω και μπούρδες βέβαια... )
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
βασιλης μηπως μπορεις να μας εξηγησεις το ανεξηγητο με τις μοναδες στα εμπρος ελατηρια rc-206? τι ειναι αυτο το νουμερο που αναφερει ο νιντο?
διοτι 140 λιμπρες ελατηριο αποκλειεται να ειναι σωστο...Δεν είναι παράλογο το νούμερο για μαμα ελατήρια ... πχ. απ'ότι θυμάμαι τα Focus I έχουν 128 lbs
-
Ο χρήστης MEMsound έγραψε:
Μήπως το για τα ελατήρια του RC ισχύουν 100daN 40mm ότι θα συμπιεστεί κατά 40 mm με δύναμη 100Ν ενώ του 2,0 GTI (100daN 55mm) ότι με την ίδια δύναμη 100Ν θα συμπιεστούν 55mm.
Μα εγώ αυτό ακριβώς ξέρω ότι ισχύει!!
-
καταρχην μανθο ολα αυτα ειναι μπακαλιστικα καθως οι ραβδοι πισω τις μετρας με ποσο στριβουν δηλαδη μοιρες ανα δυναμη. το λινκ δεν ανοιγει που εδωσες...
για εμπρος αναλογα ενα ελατηριο με 280 λιμπρες ανα ιντσα σημαινει οτι για να συμπιεστει 1ιντσα οπερ 2.2κατι εκτοστα θελει δυναμη 280 λιμπρες...για οποιον θελει προχειρα ειναι 1νιουτον=0.2247λιμπρες
1χιλιοστο=0.0395 ιντσεςφιλε βασιλη αυτα τα νουμερα εμενα μου φαινονται παραλογα. εγω ηξερα π.χ οτι το rc ειναι καπου 240λιμπρες/ιντσα.
το θεμα ειναι ομως το εξης.
α.οπως εχει ξαναφερθει ολα αυτα τα μαμα ελατηρια ειναι προοδευτικα δηλαδη χωρις σταθερη διατομη αρα κουκουρουκου.
β. ολα εχουν οπως μου ειπαν προφορτιση. δηλαδη ειναι συμπιεσμενα...πραγμα λογικο αμα σκεφτεις την τοποθετηση οπου το βαζουν σε ενα μηχανημα και συμπιεζουν το ελατηριο για να βιδωσουν πανω βιδα...
οποτε παλι πανε στραφι οι υπολογισμου αυτοι...νομιζω οτι μιλτο πρεπει να ...σκυψεις να μετρησεις μηκος βραχιονα . για μηκος ραβδου εχω την παλια πεταμενη καπου...θα ψαξω να τη βρω!
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
.....να συμπιεστει 1ιντσα οπερ 2.2κατι εκτοστα θελει δυναμη 280 λιμπρες...εε κάνε μια μικρή διόρθωση....
1 inch = 25,4 mm
ή αλλιώς
1 mm = 0.3937 inchγια οποιον θελει προχειρα ειναι 1νιουτον=0.2247λιμπρες
Κάτι λείπει από τις μονάδες σου...
lb (λίμπρα) είναι μονάδα μάζας (με την έννοια του βάρους στην ελληνική...) (mass)
1 lb = 1 pound = 0.45359237 kilogram (mass) -> 1 kgr = 2.2046... lbΝ (νιούτον) είναι μονάδα δύναμης (force)
http://members.fortunecity.com/hypercub ... ewton.html
F=M x α
όπου = η επιτάχυνση της βαρύτητας (συναντάται σαν 'g' και είναι στρογγυλοποιημένα είναι 10m/s^2
και Μ η μάζα σε κιλά (kgr)Άρα 1 Ν = 1 kgr x 10 m/s^2 = 10 kgr m / s^2
ή αλλιώς 1Ν = 22,046 lb m /s^2
........
επίσης 1 Ν/degree = 57.29577 kgr m / s^2 radian
για τέτοια είναιπλύ χρήσιμο αυτό: http://www.convertit.com/Go/ConvertIt/M ... verter.ASP
-
Να τα πάρω λίγο από την αρχή γιατί πλέον μπερδεύομαι...
1N≈0,10197kgr (kilopond σαν δύναμη)
1daN (deka-Newton)=10NΔηλαδή, τα 100daΝ/40mm του RC σημαίνουν 1000Ν/40mm ή 101,97kgr/40mm ή 2,54925kgr/mm ή 64,75kgr/inch ή 142lbs/inch.
Αναλόγως τα 100daΝ/55mm του GTi σημαίνουν 1000Ν/55mm ή 101,97kgr/55mm ή 1,854kgr/mm ή 47.09kgr/inch ή 103,818lbs/inch.Τώρα θα πω κάτι αυθαίρετο που όμως πιστεύω ότι είναι και η απάντηση στον προβληματισμό μας:
Επειδή τα εμπρός ελατήρια είναι δύο, οι δυνάμεις λειτουργούν αθροιστικά και έτσι τα ελατήρια του **RC **είναι συνολικά 142x2= 284lbs/inch και του **GTi **είναι 104x2= 208lbs/inch. -
στο 1ο σκέλος συμφωνούμε.
μάλλον αυτή είναι η πιο σωστή προσέγγιση.
ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ!!!!!στο 2ο σκέλος όμως γιατί τα αθροίζεις?
πίσω 2 είναι οι ράβδοι στρέψης.(η λέπτομέρεια που κάνει την διαφορα σε αυτό που έγραψες πιο πάνω σε σχέση με αυτό που είχα γράψει εγώ είναι o δείκτης 'f' στις lb (λίμπρες).... )
-
Εγώ πάντος μπερδεύτηκα!!!
-
Ο χρήστης MEMsound έγραψε:
στο 2ο σκέλος όμως γιατί τα αθροίζεις?
πίσω 2 είναι οι ράβδοι στρέψης.Είπα ότι είναι αυθαίρετη σκέψη... Αλλά προσπαθώντας να δω τί σχέση έχει το ~140 με το ~280 διαπίστωσα ότι είναι τα μισά, οπότε λέω μήπως και είναι αθροιζόμενη κατά ζεύγη η δύναμη των ελατηρίων στην αναφορά περί 280lbs...
Αλλιώς κάπου κάνουμε κάποιο σημαντικό σφάλμα! Δεν μπορεί οι κατασκευαστές ελατηρίων να λένε τόσο 'κουφά' νούμερα... Εκτός κι αν όντως τα μαμίσια ελατήρια είναι τόσο αδύναμα... ακόμη και στο RC... Λες;
-
μανθο εγω εμπιστευομαι και αυτο...http://users.ntua.gr/soulman/convert.html
γενικα εχεις δικιο στο οτι μπερδευουμε μαζα με δυναμη κλπ κλπ ... απλα εδω βολευομαστε καθως συμπιπτουν...αλλωστε αποο οτι ειδες ολοι το ιδιο νουμερο -142- βγαζουμε..
μιλτο ωραιο το 142 που εχουμε βγαλει ολοι εδω και μερες...
αλλα πως υπολογιζεις
α. τη προοδευτικοτητα του ελατηριου
β. τη προφορτιση...αρα ολα αυτα μαλλον μπακαλιστικα ειναι. . .
δε βρισκεις σε πρωτη φαση τη παλια ραβδο σου-19- να μετρησεις μηκος?
και μετα θα σου απαντησω εγω στους υπολοιπους συλλογισμους σου -
Το βρήκα στο CD της Peugeot
Μήκος ράβδου στρέψης = 1037mm
Υποθέτω και λογικά, ότι είναι το ολικό μήκος της ράβδου. Αφαίρεσε και 30mm από κάθε άκρο που 'θηλυκώνει' στα ψαλίδια. Μένουν 977mm.Παναγιώτη, παίξε μπάλλα...
-
σκυψε ρε που βαριεσαι.... και μετρα και μηκος του μοχλου-ακρου!
Τα πάντα για το Peugeot 206