-
Η κατανάλωση που έχεις στη πίστα είναι σημαντική. Αν δεν καπνίζει η εξάτμιση το λάδι φεύγει από τις αναθυμιάσεις. Αν βάλεις αυτό το δοχείο που έχεις θα μαζεύεις πολύ βρώμικο λάδι.
Το 0W40 που έχεις μπορείς να το προσθέτεις 1 λίτρο τη φορά σε 15W50 για να έχεις κάτι ενδιάμεσο. Πολλοί άνθρωποι φτιάχνουν με αυτό το τρόπο δικά τους μείγματα λαδιών (καλό θα ήταν να είναι το 15W50 της ΒΡ για να περιέχουν παρόμοια πρόσθετα).
@ Δημήτριος: θα δημοσιεύσω ένα ξεχωριστό θέμα με αναλυτική λειτουργία του συστήματος αναθυμιάσεων. Αυτά τα λάδια που μάζευε στο παπά το φίατ μπορείς να τα συγκρατείς με ένα δοχείο (catch can - σαν αυτό που έχει ο Μύθος) για να μη λερώνουν την εισαγωγή. Στο ρελαντί είναι κλειστή η βαλβίδα pcv και νιώθεις τους παλμούς του αέρα, δεν βγάζει αναθυμιάσεις (μόνο με πολύ φορτίο) αλλά αλλάζει ο όγκος του αέρα στο κάρτερ καθώς ανεβοκατεβαίνουν τα πιστόνια. Μόλις ανοίξεις το γκάζι, ανοίγει η pcv και ρουφάει από αυτό το σωληνάκι, μέσα από το κινητήρα - κάρτερ για να τα πάει στην εισαγωγή του αέρα ΜΕΤΑ τη πεταλούδα του γκαζιού, όχι σαν το φίατ που δεν είχε pcv.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
@ Δημήτριος: θα δημοσιεύσω ένα ξεχωριστό θέμα με αναλυτική λειτουργία του συστήματος αναθυμιάσεων. Αυτά τα λάδια που μάζευε στο παπά το φίατ μπορείς να τα συγκρατείς με ένα δοχείο (catch can - σαν αυτό που έχει ο Μύθος) για να μη λερώνουν την εισαγωγή. Στο ρελαντί είναι κλειστή η βαλβίδα pcv και νιώθεις τους παλμούς του αέρα, δεν βγάζει αναθυμιάσεις (μόνο με πολύ φορτίο) αλλά αλλάζει ο όγκος του αέρα στο κάρτερ καθώς ανεβοκατεβαίνουν τα πιστόνια. Μόλις ανοίξεις το γκάζι, ανοίγει η pcv και ρουφάει από αυτό το σωληνάκι, μέσα από το κινητήρα - κάρτερ για να τα πάει στην εισαγωγή του αέρα ΜΕΤΑ τη πεταλούδα του γκαζιού, όχι σαν το φίατ που δεν είχε pcv.Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα. Αλλά πιστεύω ότι θα καταλάβω όταν θα δημοσιεύσεις το άρθρο σου...
-
Οι ανωτέρω προδιαγραφές ανταποκρίνονται σε λιπαντικά που αντέχουν στην οξείδωση και στην παρατεταμένη καταπόνηση.
Το 10W40 έχει καλύτερο TΒΝ που σημαίνει ότι αντέχει περισσότερο στην οξείδωση (που προκαλείται κυρίως από την υγρασία αλλά και από άλλα στοιχεία όπως τα κατάλοιπα καύσης). Από την άλλη το 5W40 έχει καλύτερο VI που σημαίνει ότι το ιξώδες του διατηρείται πιο σταθερό στις υψηλές θερμοκρασίες, και έχει και καλύτερο HTHS που σημαίνει ότι έχει ελαφρά ισχυρότερο λιπαντικό φιλμ (η διαφορά του 0.32 σε οριακές καταστάσεις δεν είναι απαραίτητα και αμελητέα) και σε συνδυασμό με το υψηλότερο VI κάνει και την διαφορά. Εντυπωσιακή είναι και η ελάχιστη θερμοκρασία ρευστότητος του 10W40 όπως και η θερμοκρασία ανάφλεξης που σημαίνει ότι εξατμίζεται δυσκολότερα από το 5W40 (η κατανάλωση λιπαντικού σε έναν κινητήρα έχει σχέση καί με αυτό)!-To TBN exi perisotero simasia otan to ladi apefthinete se kinitires diesel ki oxi toso se mas ara kanena ofelos apo to 10W/40 ston sigkekrimeno tomea (parolafta afto vazo).
-To VI den lei apolitos tipota ki epidi kapios to anefere os proterima sta Mobil1 ta opia ipopsin eine kirios PAO ki oxi ester base vgeni apo to evros tou ano kai kato dikti iksodous, den eine opos to thetete proterima i mionektima EFOSON eimaste entos kapion timon pou ola ta kala sinthetika tis kaliptoun.
-To shear stability (HTHS) eine isos kai i pio simantiki parametros metaksi ton dio kai profanos to 5W/40 esto oriaka ki esto an exi megalitero paketo prostheton se sxesi me to 10W/40 iperteri.
Fisika kai i thermokrasia anafleksis pezi rolo alla se poli akrees katastaseis kai kirios se turbo aftokinita.Telos na po pos epidi ta Motul exoun esteriki vasi ki elaxista prostheta kirios gia veltiosi ton idiotiton ki oxi viscosity improvers ta 5W/40 kai 10W/40 exoun efamili antoxi stin kataponisi apla to mikroterou iksodous ladi eine pio epirepes se fuel dilution pragma to opio simveni isos kai ston filo mas me to Turbisio Starlet kai fenete apo tin katanalosi stin pista kai mono eki (an ki iparxi mia pithanotita aposindeontas telios tis anathimiaseis apo to moter tou na eine o logos pou kei ladaki kathos ta Iaponika an aposindeseis telios ta solinakia anathimiaseon sinithos kene perisotero afou doulevoun me ipopieseis klp).
Genika meta tin pista kali eine mia allagi ladiou gia tin igia tou moter.
POTE min anakatepsis ladia diaforetikis vasis (ester me PAO px) giati to pio pithano eine na exis provlima opote xrisimopiise idias markas/katigorias ladia ananemigmena gia na ftiaksis to diko sou iksodes ki oxi diaforetikon eterion(px V300 me V300 ki oxi ananemigmeno me 8100 ester tech).Oso gia tis prodiagrafes eine makra istoria kai poloi tis xrisimopioun os evaggelio eno alloi gia logous proothisis ton ladion tous, as poume mporo na sou promithefso orikteleo me idies sxedon prodiagrafes (lipoun aftes ton aftokinitobiomixanion) me to Mobil1 kai kaliteri piesi ladiou, tha to evazes sto moter sou apla epidi exi tis prodiagrafes?
Ki an kapios den me pistevi poli efxaristos na ton fero se epafi me sinadelfo pou exi ergastirio anagenisis ladion gia na agorasi to sigkekrimeno ladaki...
JIM -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
@ Δημήτριος: θα δημοσιεύσω ένα ξεχωριστό θέμα με αναλυτική λειτουργία του συστήματος αναθυμιάσεων. Αυτά τα λάδια που μάζευε στο παπά το φίατ μπορείς να τα συγκρατείς με ένα δοχείο (catch can - σαν αυτό που έχει ο Μύθος) για να μη λερώνουν την εισαγωγή. Στο ρελαντί είναι κλειστή η βαλβίδα pcv και νιώθεις τους παλμούς του αέρα, δεν βγάζει αναθυμιάσεις (μόνο με πολύ φορτίο) αλλά αλλάζει ο όγκος του αέρα στο κάρτερ καθώς ανεβοκατεβαίνουν τα πιστόνια. Μόλις ανοίξεις το γκάζι, ανοίγει η pcv και ρουφάει από αυτό το σωληνάκι, μέσα από το κινητήρα - κάρτερ για να τα πάει στην εισαγωγή του αέρα ΜΕΤΑ τη πεταλούδα του γκαζιού, όχι σαν το φίατ που δεν είχε pcv.Θα ηταν πολυ ενδιαφερον μιας και τον τελευταιο καιρο προσπαθω να δω με ποιον τροπο θα συνδεσω το δοχειο αναθυμιασεων με το μοτερ,εχω μαζεψει καποιο υλικο αλλα με μπερδευει οτι στο ιδιο αμαξι(Starlet GT)βλεπω στην Ιαπωνια πολλες διαφορετικες...'συνδεσμολογιες'.Αλλοι επιστρεφουν τα λαδια στην εισαγωγη(αφου περασουν μεσα απο το δοχειο),αλλοι τα διωχνουν στον αερα,αλλοι ενωνουν τις δυο διαφορετικες υποδοχες στο δοχειο με δυο διαφορετικες στο καπακι(του κινητηρα) ενω αλλοι ενωνουν τις 2 στο καπακι σε μια υποδοχη στο δοχειο και την αλλη υποδοχη του δοχειο στην ατμοσφαιρα κ.α.
Επισης γενικα κατα κοινη ομολογια οι κατοχοι αντιστοιχων αυτοκινητων συμφωνουν οτι δεν ειναι καλο να υπαρχει ολη αυτη η ποσοτητα του λαδιου απο τις αναθυμιασεις στην εισαγωγη,στους σωληνες του intercooler κ.λ.π.
Ευχαριστω ξανα για την βοηθεια...
Υ.Γ:Δεν σκοπευα να ανακατεψω Motul 300V με BP7000 απλα ρωτησα...Μαλλον θα προτιμησω να δωσω τα ΒΡ και να συνεχισω με Μotul 300V
Y.Γ.2:Πραγματικα πολυ θα ηθελα να κανω αλλαγη λαδιων καθε φορα μετα την πιστα αλλα 15-20 αλλαγες λαδιου το χρονο ειναι πραγματικα παρα πολλες για το budget μου... (Παρολαυτα δεν κραταω πολυ καιρο το λαδι στο μοτερ μου ανωτατο οριο τα 4000-5000 χλμ.)
-
Min anisixis tote poli gia to kapsimo efoson to kani mono stin pista kai mono meta apo skisimo.
Apla na exis ipopsin sou pos meta apo pista ki analoga tin xrisi to ladi exi poli mikrotero iksodes kai poles prosmikseis opote kalitera pou sto kei oste na simplironis kai na anaplirosis en meri ta xaraktiristika tou.O sostoteros gia Iaponika tropos sindesis tou doxiou anathimiaseon eine na mazepsis tis piges anathimiaseon (2 nomizo exis) kai afou paris ena doxio me dio eisodous na tis sindeseis pano kai tin eksodo meta pali stin eisagogi (eine klisto kikloma apo to ergostasio).
Kalo eine episis na valis mesa sto doxio anoksidoto sirma os meso sigkratisis tou ladiou stis anathimiaseis (peripou opos afto pou plenoun ta piata alla kalis piotitos na min vgazi skouria kai na eine ena komati oste na min iparxi periptosi na apokolithi kati kai pai stin eisagogi).
Den ksero an se volevi ena sxedio apo Impreza alla kati eine ki afto apo to tipota:
-
Aυτο για το συρμα στον πατο του δοχειου(ή καποιο σφουγγαρακι)μου το εχουν πει αλλα το δοχειο που εχω(Cusco)ειναι σφραγισμενο(ενωμενο με κολλησεις)οποτε δεν μπορω να βαλω κατι μεσα...
Ευχαριστω για το σχημα με βοηθαει αρκετα,αν καταλαβα καλα προτεινεις να κρατησω το κυκλωμα κλειστο(δλδ να ξαναπηγαινουν στην εισαγωγη οι αναθυμιασεις)και οχι να το αφησω ανοιχτο(στην ατμοσφαιρα).Υπαρχουν καποια υπερ ή κατα?
-
PCV σημαίνει positive crankcase ventilation, δηλαδή αερίζει το στροφαλοθάλαμο από τις αναθυμιάσεις που αλλιώς ΔΕΝ ΦΕΥΓΟΥΝ (μόνο πολύ λίγες) και βρωμίζουν το λάδι. Είναι το μόνο σύστημα του αυτοκινήτου που προστατεύει τον αέρα του περιβάλλοντος και αυξάνει τη μακροζωία του κινητήρα.
-
Εγώ έχω μείνει λίγο πίσω...
-
Οι αναθυμιάσεις αυτές δημιουργούνται από την εξάτμιση του λαδιού, όταν αυτό έρχεται σε επαφή με τα πολύ θερμά καυσαέρια (CO2, H2O, NOx, SOx, CO, HC κ.α.). Τα πολύ θερμά καυσαέρια θα έρθουν σε επαφή με το λάδι, λόγω αδυναμίας πλήρους στεγανοποίησης. Σωστά; Αυτές οδηγούνται στον στροφαλοθάλαμο (περιοχή κάρτερ) και απο 'κει στο σωληνάκι που όλοι ξέρουμε. Το σωληνάκι δε καταλήγει στην πολλαπλή εισαγωγής.
-
Επίσης αναθυμιάσεις μπορούν να δημιουργηθούν και όταν καεί λάδι στην κυλινδροκεφαλή (π.χ. να λιμνάσει λάδι γύρω από τον οδηγό μιας βαλβίδας, ή κάπου εκεί κοντά, ή πάλι, λόγω ατελούς στεγανοποίησης να έχουμε επαφή καυσαερίων με το λάδι των βαλβίδων). Και αυτές οι αναθυμιάσεις καταλήγουν στο σωληνάκι και επιστρέφουν στην πολλαπλή.
Σωστά; -
Το αν θα πάνε στην πολλαπλή εισαγωγής ή όχι εξαρτάται από μια βαλβίδα, την PCV βαλβίδα. Ανοίγει όταν ο κινητήρας δεν δουλεύει στο ρελαντί. Σωστά; Γιατί δεν είναι συνέχεια ανοικτή; Όταν δεν είναι ανοικτή που πάνε;
4)Το fuel dillution τι είναι; Η κατακράτηση καυσίμου στο λιπαντικό; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν αυτό το φαινόμενο;
- Όταν οι αναθυμιάσεις είναι πολλές υγορποιούνται στην διαδρομή (βλ. παπά από το fiatάκι που είχα). Το δοχείο που ακριβώς βοηθάει; Το λάδι που έβλεπα στον παπά ήταν 'μολυσμένο' με κατάλοιπα καύσης;
-
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
3) Το αν θα πάνε στην πολλαπλή εισαγωγής ή όχι εξαρτάται από μια βαλβίδα, την PCV βαλβίδα. Ανοίγει όταν ο κινητήρας δεν δουλεύει στο ρελαντί. Σωστά; Γιατί δεν είναι συνέχεια ανοικτή; Όταν δεν είναι ανοικτή που πάνε;Όταν η βαλβίδα PCV είναι ανοικτή οι αναθυμιάσεις πηγαίνουν στην εισαγωγή του κινητήρα (μετά τη πεταλούδα) λόγω υποπίεσης γι αυτό λέγεται positive ventilation. Καθαρό αέρα το σύστημα τραβάει από το σωληνάκι που πηγαίνει στην εισαγωγή μετά το φίλτρο αέρα και ΠΡΙΝ τη πεταλούδα.
Όταν είναι κλειστή η βαλβίδα (ή ο κινητήρας παράγει πολλές αναθυμιάσεις που δεν μπορεί να απορροφήσει το σύστημα PCV) τότε οι αναθυμιάσεις πηγαίνουν στην εισαγωγή πριν τη πεταλούδα από το σωληνάκι που κανονικά ρουφάει καθαρό αέρα - τώρα σπρώχνει βρώμικο αέρα (αναθυμιάσεις).
Και στις δύο περιπτώσεις οι αναθυμιάσεις καίγονται στο κινητήρα, στη πρώτη περίπτωση (βαλβίδα PCV ανοικτή) ο στροφαλοθάλαμος καθαρίζει με φρέσκο αέρα.
Αν το λάδι που μαζεύει το δοχείο (catch can) είναι πιο βρώμικο ή το ίδιο βρώμικο με το λάδι του κινητήρα είναι μια πολύ καλή ερώτηση.
-
@ Δημήτριος
Μπορεί να σε μπερδεύω γιατί περιγράφω πως είναι το σύστημα στο σιβικ. Η αρχή της λειτουργίας είναι ίδια αλλά στα περισσότερα αυτοκίνητα η βαλβίδα pcv βρίσκεται στο καπάκι των βαλβίδων ενώ στο σιβικ πάνω στη πολλαπλή εισαγωγής (έχει διαφορετικά σωληνάκια). -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
@ Δημήτριος
Μπορεί να σε μπερδεύω γιατί περιγράφω πως είναι το σύστημα στο σιβικ. Η αρχή της λειτουργίας είναι ίδια αλλά στα περισσότερα αυτοκίνητα η βαλβίδα pcv βρίσκεται στο καπάκι των βαλβίδων ενώ στο σιβικ πάνω στη πολλαπλή εισαγωγής (έχει διαφορετικά σωληνάκια).Να υποθέσω ότι στα (1), (2) δεν έχεις κάποια ένσταση...
Αύριο θα κοιτάξω προσεκτικά όλο το σύστημα και θα προσπαθήσω να δώσω μια καλή περιγραφή.
-
Οι αναθυμιάσεις είναι καυσαέρια (βενζίνη, νερό από τη καύση και αέρια) που περνούν από τα ελατήρια (αρκετά στο τέρμα γκάζι ακόμα και σε καλούς κινητήρες) ατμοί και σταγονίδια λαδιού επειδή το ζεστό λάδι στάζει και χτυπάει στο στρόφαλο ή και στις βαλβίδες.
-
Λοιπόν έχω πάρει φωτογραφίες από το σύστημα των αναθυμιάσεων...
Κατ' αρχήν, μια γενική άποψη του μηχανολογικού θαύματος, που προξένησε θύελλα ενθουσιασμού στην ανά τον κόσμο επιστημονική κοινότητα!
Εδώ χωρίς το καπάκι. Φαίνονται τα σωληνάκια που πάνει πριν την πεταλούδα και το σωληνάκι που καταλήγει μετά την πεταλούδα
Εδώ, δίπλα στον αισθητήρα υποπίεσης (map sensor) και μετά την πεταλούδα, καταλήγει το σωληνάκι των αναθυμιάσεων. Μετά όμως συνεχίζει. Που πάει; Δεν έδωσα προσοχή ποτέ σε αυτό. Μήπως καταλήγει στον στροφαλοθάλαμο και διοχετεύει από εκεί τις αναθυμιάσεις στην εισαγωγή; (επιπλέον είσοδος)
Εδώ μάλλον πρέπει να είναι η PCV βαλβίδα, έτσι; Αν και τι μηχανισμός μπορεί να χωράει εκεί;
Εδώ η μονή κατάληξη των δύο άλλων σωλήνων (πριν την πεταλούδα)
Τι κακό υπάρχει στο να είναι μονίμως ανοικτή ή τελείως κλειστή η PCV βαλβίδα; Αφού σε κάθε περίπτωση στην εισαγωγή καταλήγουν οι αναθυμιάσεις.
Γιατί δεν αερίζονται απ' ευθείας από τον στροφαλοθάλαμο στο περιβάλλον; Γιατί να επιστρέφουν στην εισαγωγή;
Οι σωλήνες αυτές συλλέγουν ΟΛΕΣ τις αναθυμιάσεις του κινητήρα, έτσι; -
Βρηκα αντιπροσωπο της Bardahl κοντα στο σπιτι μου .Μολις μπορεσω θα παρω ενα λιτρο XTC 5w-40 να το δοκιμασω στο Scooter και αν δω διαφορα θα το αγοραζω και για το Αουντι....Διαφορετικα με βλεπω μεταξυ Mobil1 Και Μotul
-
H BARDAHL Καναδά δεν μου απάντησε ακόμη...
Πήγα σε αντιπρόσωπό της και ζήτησα Data Sheets για το XTC 5W40. Δεν του έχουν δώσει τέτοια στοιχεία! Συμφωνήσαμε όμως να επικοινωνήσει με την BARDAHL και να του στείλει τα στοιχεία του λιπαντικού. Του είπα ότι εάν μου αρέσουν τα χαρακτηριστικά του και η τιμή του θα πάρω ένα κιβώτιο (και το εννοώ φυσικά).Σε scooter πώς γίνεται να ταιριάζει λάδι για κινητήρες αυτοκινήτων; Ο κινητήρας του δεν είναι μοτοσυκλέττας;
-
Τετραχρονο ειναι το σκουτερ και με ξεχωριστη λιπανση στη μεταδοση οποτε δεν θα εχει προβλημα με μπατινιαρισμα στο δισκο............
Εχει το ιξωδες 5-40 που δινει η εταιρια και ειναι SAE SM οποτε δεν εχει προβλημα.Ισα ισα που το συγκεκριμενο λαδι ειναι εγκεκριμενο για εντελως Φτιαγμενα σκουτερ
Μαλλον μολις σχολασω το απογευμα θα παω να το παρω....
-
Πρόσεξε γιατί μερικές μηχανές έχουν αυξημένες απαιτήσεις από το λάδι, πρέπει να περιέχει πρόσθετα που προστατεύουν τα μέταλλα σε συνθήκες απουσίας πίεσης λαδιού. Αυτά τα πρόσθετα υπάρχουν στα καινούρια λάδια για αυτοκίνητα αλλά σε μικρότερες ποσότητες (και για προστασία του καταλύτη).
Οι μηχανές έχουν χειρότερα συστήματα λίπανσης από τα αυτοκίνητα και αρκετές φορές μένει ο κινητήρας χωρίς επαρκή πίεση λαδιού γι αυτό τα λάδια που είναι για μηχανές έχουν ειδικά πρόσθετα. Κοίταξε στο βιβλιαράκι του σκούτερ για το είδος λαδιού που συνιστά ο κατασκευαστής.
-
Το μεγαλυτερο προβλημα ειναι οτι εχουν μικρο καρτερ και αν δε ρεει καλα το λαδι μπορει να εμφανιστει χαμηλη πιεση,επισης λογω μικρης σχετικα ποσοτητας λαδιου και οτι ειναι αεροψυκτο ζεσταινεται πιο ευκολα..
Το μανουαλ προτεινει Selenia 5w-40 Hi scooter 4Tech SAE 5W-40, API SL, ACEA A3, PIAGGIO 2966, GILERA
To Bardhal ειναι ACEA A3 / B4 API SM-CF MB 229.3 VW 502.00 - 505.00 BMW Longlife 98
Το χειροτερο που εχω ακουσει ειναι σε μερικες μηχανες με υγρο δισκο συμπλεκτη μπατιναρει .Αυτο κυριως με λαδια Fuel economy..
Γυριζει φημη οτι με τα λαδια αυτοκινητων εχουν φαγωθει εκκεντροφοροι μεσα σε 5-6000 χλμ αλλα μαλλον μουφα ειναι -
Το βιβλιαράκι προτείνει λάδια για μηχανάκια και μάλλον είναι απαραίτητα τα επιπλέον πρόσθετα που περιέχουν. Οι εκκεντροφόροι μπορεί να είναι αποτέλεσμα χρήσης λάθους λιπαντικού για αυτοκίνητα.
Σε συνθήκες ανεπαρκής λίπανσης (σπάει το φιλμ του λαδιού) έχεις επαφή μέταλλο με μέταλλο και μεγάλη φθορά. Υπάρχουν πρόσθετα που προστατεύουν σε τέτοιες περιπτώσεις, μερικά από αυτά τα πρόσθετα είναι βλαβερά για τους καταλύτες και απουσιάζουν από τα λάδια αυτοκινήτων, ενώ άλλα πρόσθετα υπάρχουν σε μικρότερες όμως ποσότητες.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Σε συνθήκες ανεπαρκής λίπανσης (σπάει το φιλμ του λαδιού) έχεις επαφή μέταλλο με μέταλλο και μεγάλη φθορά. Υπάρχουν πρόσθετα που προστατεύουν σε τέτοιες περιπτώσεις, μερικά από αυτά τα πρόσθετα είναι βλαβερά για τους καταλύτες και απουσιάζουν από τα λάδια αυτοκινήτων, ενώ άλλα πρόσθετα υπάρχουν σε μικρότερες όμως ποσότητες.Είναι τα λεγόμενα πρόσθετα υψηλής πίεσης.
Εντελώς απαραίτητα στις βαλβολίνες, όπου εκεί έχουμε ελαστοϋδροδυναμική λίπανση. Αυτό σημαίνει ότι οι πιέσεις είναι πολύ ψηλές και το ιξώδες του λαδιού αυξάνει με την πίεση, παραμορφώνοντας ελαστικά τα δόντια. Τα πρόσθετα υψηλής πίεσης είναι στην ουσία στερεά λιπαντικά. Αναπτύσσουν ένα φιλμ με ισχυρή πρόσφυση στις μεταλλικές επιφάνειες, κάνοντάς τες πολύ λείες.
Τα πρόσθετα υψηλής πίεσης, σε συνδυασμό με την επιρροή της πίεσης, είναι οι παράγοντες που σώζουν την κατάσταση και τα γρανάζια έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Αλλιώς όλα θα καταστρέφονταν συντομότατα από την φθορά.Στους κινητήρες η λίπανση είναι (στα περισσότερα εξαρτήματά του) απλώς υδροδυναμική. Αυτό σημαίνει ότι δεν λαμβάνουμε υπ' όψη την επιρροή της πίεσης στο ιξώδες του λαδιού. Επίσης θεωρούμε ότι δεν παραμορφώνονται ελαστικά οι μεταλλικές επιφάνειες που εμπεριέχουν το φιλμ.
Τα πρόσθετα υψηλής πίεσης εκεί όμως βοηθούν πολύ στις εκκινήσεις, όπου ο κινητήρας ξεκινάει χωρίς πίεση λαδιού.Υ.Σ. Ακόμα περιμένω κάποιες απαντήσεις/επιβεβαιώσεις στις ερωτήσεις μου για τις αναθυμιάσεις.
Λαδια Συνθετικά (0/5)-40W