-
Καλησπέρα σε όλους!
Έχω μια Corolla του 93 sedan (EE101) και επειδή είχα μια άσχημη εμπειρία από ένα εξουσιοδοτημένο, σκέφτομαι τώρα πια να αναλάβω να κρατάω βιβλίο συντήρησης μόνος μου, και φυσικά να αλλάζω τα 'εύκολα' μόνος μου. Θα ήθελα μια γνώμη για τα διαστήματα αλλαγής των διαφόρων ανταλλακτικών και αναλώσιμων λοιπον. Απ'ότι πιθανώς ξέρετε, η επίσημη γραμμή της Toyota για τα αυτοκίνητα αυτής της γενιάς είναι:[list:223olxf8]- κάθε 5000 km, λάδια - φίλτρο
- κάθε 10000 km, λάδια - φίλτρο και μικρό service (μπουζί και έλεγχος - συμπλήρωμα υγρών)
- κάθε 20000 km, λάδια - φίλτρο και μεγάλο service (μπουζί, βαλβολίνες, φιλτρο αέρα/βενζίνης)
- κάθε 50000 km (κάποτε ήταν 60000) - αλλαγή ιμάντα χρονισμού[/list:u:223olxf8]
Οπως συνηθίζεται, κάποια πράγματα γίνονται πιο συχνά απ'όσο πρέπει, όπως πχ το φίλτρο βενζίνης που στο βιβλίο της εγγύησης είναι κάθε 40000 km, αλλά στους πίνακες που είναι κρεμασμένοι στο συνεργείο, είναι κάθε 20000 km.
Πήρα πρόσφατα το Haynes manual για το αμάξι μου, και είδα τον οδηγό συντήρησης. Ξέρω επίσης ότι στο Haynes γράφουν πάντα πιο 'εντατική' συντήρηση από αυτή που χρειάζεται, εφόσον απευθύνεται σε χομπίστες. Είδα λοιπόν τα παρακάτω:
[list:223olxf8]- κάθε 7500 km (ή 3 μήνες), λάδια - φίλτρο
- κάθε 15000 km (ή 6 μήνες), διάφοροι έλεγχοι και αλλαγή/συμπλήρωμα αν χρειαστούν, αλλά καμία προγραμματισμένη αλλαγή (ενδεικτικά βαλβολίνες, αντιψυκτικό, ιμάντες, μπουζί, φρένα, ανάρτηση, μπαταρία, κτλ)
- κάθε 30000 km (ή ένα χρόνο), αλλαγή μπουζί, φίλτρο αέρα και βενζίνης
- κάθε 60000 km, αλλαγή βαλβολίνες και αντιψυκτικό
- κάθε 90000 km, έλεγχος και ρύθμιση βαλβίδων
- κάθε 105000 km, αλλαγή ιμάντα χρονισμού
- κάθε 2 χρόνια, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, αλλαγή υγρού φρένων[/list:u:223olxf8]
Επίσης υπάρχουν τα αντίστοιχα στοιχεία για τα αμερικάνικα αυτοκίνητα, αφού τα παραπάνω είναι για τα ευρωπαικά. Δεν διαφοροποιούνται πολυ όμως.
Η απορία μου είναι ποιές από αυτές τις πληροφορίες είναι ακριβείς. Μερικες σχεδόν συμφωνούν, όπως τα λάδια, που αν χρησιμοποιεί κανείς ημισυνθετικά (όπως εγώ), δεν έχει και τόση σημασία το 5000 km ή 7500 km. Αλλά δείτε τις βαλβολίνες και τον ιμάντα! Έχουν τεράστιες διαφορές! Ποιά είναι η γνώμη σας?
Α, και κάτι ακόμα... Αλλαγή λαδιών μόνοι μας, σε βενζινάδικο ή σε συνεργείο? Λεω να αρχίσω να τις κάνω μόνος μου, αλλά δεν ξέρω που να πετάξω τα παλιά λάδια...
ΥΓ. Το θέμα αυτό το είχα δημοσιεύσει στο Περί Αυτοκίνησης - Toyota Forum, αλλά μάλλον ταιριάζει πιο πολύ στα Τεχνικά, οπότε ξεκινάω thread εδώ.
-
Καλησπέρα σε όλους!
Έχω μια Corolla του 93 sedan (EE101) και επειδή είχα μια άσχημη εμπειρία από ένα εξουσιοδοτημένο, σκέφτομαι τώρα πια να αναλάβω να κρατάω βιβλίο συντήρησης μόνος μου, και φυσικά να αλλάζω τα 'εύκολα' μόνος μου. Θα ήθελα μια γνώμη για τα διαστήματα αλλαγής των διαφόρων ανταλλακτικών και αναλώσιμων λοιπον. Απ'ότι πιθανώς ξέρετε, η επίσημη γραμμή της Toyota για τα αυτοκίνητα αυτής της γενιάς είναι:[list:223olxf8]- κάθε 5000 km, λάδια - φίλτρο
- κάθε 10000 km, λάδια - φίλτρο και μικρό service (μπουζί και έλεγχος - συμπλήρωμα υγρών)
- κάθε 20000 km, λάδια - φίλτρο και μεγάλο service (μπουζί, βαλβολίνες, φιλτρο αέρα/βενζίνης)
- κάθε 50000 km (κάποτε ήταν 60000) - αλλαγή ιμάντα χρονισμού[/list:u:223olxf8]
Οπως συνηθίζεται, κάποια πράγματα γίνονται πιο συχνά απ'όσο πρέπει, όπως πχ το φίλτρο βενζίνης που στο βιβλίο της εγγύησης είναι κάθε 40000 km, αλλά στους πίνακες που είναι κρεμασμένοι στο συνεργείο, είναι κάθε 20000 km.
Πήρα πρόσφατα το Haynes manual για το αμάξι μου, και είδα τον οδηγό συντήρησης. Ξέρω επίσης ότι στο Haynes γράφουν πάντα πιο 'εντατική' συντήρηση από αυτή που χρειάζεται, εφόσον απευθύνεται σε χομπίστες. Είδα λοιπόν τα παρακάτω:
[list:223olxf8]- κάθε 7500 km (ή 3 μήνες), λάδια - φίλτρο
- κάθε 15000 km (ή 6 μήνες), διάφοροι έλεγχοι και αλλαγή/συμπλήρωμα αν χρειαστούν, αλλά καμία προγραμματισμένη αλλαγή (ενδεικτικά βαλβολίνες, αντιψυκτικό, ιμάντες, μπουζί, φρένα, ανάρτηση, μπαταρία, κτλ)
- κάθε 30000 km (ή ένα χρόνο), αλλαγή μπουζί, φίλτρο αέρα και βενζίνης
- κάθε 60000 km, αλλαγή βαλβολίνες και αντιψυκτικό
- κάθε 90000 km, έλεγχος και ρύθμιση βαλβίδων
- κάθε 105000 km, αλλαγή ιμάντα χρονισμού
- κάθε 2 χρόνια, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, αλλαγή υγρού φρένων[/list:u:223olxf8]
Επίσης υπάρχουν τα αντίστοιχα στοιχεία για τα αμερικάνικα αυτοκίνητα, αφού τα παραπάνω είναι για τα ευρωπαικά. Δεν διαφοροποιούνται πολυ όμως.
Η απορία μου είναι ποιές από αυτές τις πληροφορίες είναι ακριβείς. Μερικες σχεδόν συμφωνούν, όπως τα λάδια, που αν χρησιμοποιεί κανείς ημισυνθετικά (όπως εγώ), δεν έχει και τόση σημασία το 5000 km ή 7500 km. Αλλά δείτε τις βαλβολίνες και τον ιμάντα! Έχουν τεράστιες διαφορές! Ποιά είναι η γνώμη σας?
Α, και κάτι ακόμα... Αλλαγή λαδιών μόνοι μας, σε βενζινάδικο ή σε συνεργείο? Λεω να αρχίσω να τις κάνω μόνος μου, αλλά δεν ξέρω που να πετάξω τα παλιά λάδια...
ΥΓ. Το θέμα αυτό το είχα δημοσιεύσει στο Περί Αυτοκίνησης - Toyota Forum, αλλά μάλλον ταιριάζει πιο πολύ στα Τεχνικά, οπότε ξεκινάω thread εδώ.
-
Καλησπέρα σε όλους!
Έχω μια Corolla του 93 sedan (EE101) και επειδή είχα μια άσχημη εμπειρία από ένα εξουσιοδοτημένο, σκέφτομαι τώρα πια να αναλάβω να κρατάω βιβλίο συντήρησης μόνος μου, και φυσικά να αλλάζω τα 'εύκολα' μόνος μου. Θα ήθελα μια γνώμη για τα διαστήματα αλλαγής των διαφόρων ανταλλακτικών και αναλώσιμων λοιπον. Απ'ότι πιθανώς ξέρετε, η επίσημη γραμμή της Toyota για τα αυτοκίνητα αυτής της γενιάς είναι:[list:223olxf8]- κάθε 5000 km, λάδια - φίλτρο
- κάθε 10000 km, λάδια - φίλτρο και μικρό service (μπουζί και έλεγχος - συμπλήρωμα υγρών)
- κάθε 20000 km, λάδια - φίλτρο και μεγάλο service (μπουζί, βαλβολίνες, φιλτρο αέρα/βενζίνης)
- κάθε 50000 km (κάποτε ήταν 60000) - αλλαγή ιμάντα χρονισμού[/list:u:223olxf8]
Οπως συνηθίζεται, κάποια πράγματα γίνονται πιο συχνά απ'όσο πρέπει, όπως πχ το φίλτρο βενζίνης που στο βιβλίο της εγγύησης είναι κάθε 40000 km, αλλά στους πίνακες που είναι κρεμασμένοι στο συνεργείο, είναι κάθε 20000 km.
Πήρα πρόσφατα το Haynes manual για το αμάξι μου, και είδα τον οδηγό συντήρησης. Ξέρω επίσης ότι στο Haynes γράφουν πάντα πιο 'εντατική' συντήρηση από αυτή που χρειάζεται, εφόσον απευθύνεται σε χομπίστες. Είδα λοιπόν τα παρακάτω:
[list:223olxf8]- κάθε 7500 km (ή 3 μήνες), λάδια - φίλτρο
- κάθε 15000 km (ή 6 μήνες), διάφοροι έλεγχοι και αλλαγή/συμπλήρωμα αν χρειαστούν, αλλά καμία προγραμματισμένη αλλαγή (ενδεικτικά βαλβολίνες, αντιψυκτικό, ιμάντες, μπουζί, φρένα, ανάρτηση, μπαταρία, κτλ)
- κάθε 30000 km (ή ένα χρόνο), αλλαγή μπουζί, φίλτρο αέρα και βενζίνης
- κάθε 60000 km, αλλαγή βαλβολίνες και αντιψυκτικό
- κάθε 90000 km, έλεγχος και ρύθμιση βαλβίδων
- κάθε 105000 km, αλλαγή ιμάντα χρονισμού
- κάθε 2 χρόνια, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, αλλαγή υγρού φρένων[/list:u:223olxf8]
Επίσης υπάρχουν τα αντίστοιχα στοιχεία για τα αμερικάνικα αυτοκίνητα, αφού τα παραπάνω είναι για τα ευρωπαικά. Δεν διαφοροποιούνται πολυ όμως.
Η απορία μου είναι ποιές από αυτές τις πληροφορίες είναι ακριβείς. Μερικες σχεδόν συμφωνούν, όπως τα λάδια, που αν χρησιμοποιεί κανείς ημισυνθετικά (όπως εγώ), δεν έχει και τόση σημασία το 5000 km ή 7500 km. Αλλά δείτε τις βαλβολίνες και τον ιμάντα! Έχουν τεράστιες διαφορές! Ποιά είναι η γνώμη σας?
Α, και κάτι ακόμα... Αλλαγή λαδιών μόνοι μας, σε βενζινάδικο ή σε συνεργείο? Λεω να αρχίσω να τις κάνω μόνος μου, αλλά δεν ξέρω που να πετάξω τα παλιά λάδια...
ΥΓ. Το θέμα αυτό το είχα δημοσιεύσει στο Περί Αυτοκίνησης - Toyota Forum, αλλά μάλλον ταιριάζει πιο πολύ στα Τεχνικά, οπότε ξεκινάω thread εδώ.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Α, και κάτι ακόμα... Αλλαγή λαδιών μόνοι μας, σε βενζινάδικο ή σε συνεργείο? Λεω να αρχίσω να τις κάνω μόνος μου, αλλά δεν ξέρω που να πετάξω τα παλιά λάδια...
Εύγε. Τα απλά πράγματα μπορούμε να τα κάνουμε μόνοι μας. Δεν είναι τίποτα σπουδαίο. Μόνο που πρέπει να έχεις τα κατάλληλα εργαλεία, π.χ. το εργαλείο για το φίλτρο λαδιού, μπουζόκλειδο κ.λ.π.
Τα παλιά λάδια τώρα. Αν τα αλλάξεις σε βενζινάδικο τα κρατάνε αυτοί και τα στέλνουν για ανακύκλωση. Αν τα αλλάξεις μόνος σου, μπορείς να συνενοηθείς με το βενζινάδικο να τους τα πας μετά.
Γνώμη μου, πήγαινε σε βενζινάδικο, να το ανεβάσουν στο γρύλο για να ξεβιδώσεις την τάπα του λαδιού.
Τί λάδια θα βάλεις και από πού θα τα αγοράσεις? -
Κάτι ακόμα.
Για τα παρελκόμενα (φίλτρα λαδιού, αέρος, κ.λ.π) πολύ καλό site είναι της MANN.
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.1.0.21.1
Μπορείς να βρείς τον ακριβή τύπο φίλτρου για το αυτοκίνητο σου, και δεν πας ψάχνοντας. -
Για τα λάδια δεν έχω αποφασίσει. Μέχρι τώρα έβαζα ημισυνθετικά της Toyota, 10w40. Σκεφτόμουν να αρχίσω να βάζω συνθετικά σε πιο αραιά διαστήματα, πχ ανά 10000km, αλλά το αμάξι κάνει κυρίως διαδρομές πόλης, οπότε όσο συχνότερα τόσο καλύτερα. Ακόμα συγκεντρώνω γνώμες απ'ότι βλέπεις! Για συνθετικά πάντως λέω να πάω προς Castrol Magnatec 10w40, αν τελικά αρχίσω τα συνθετικά.
Για το φίλτρο λαδιού έχω ακούσει καλά λόγια για τα φιλτράκια της Toyota, οπότε το πιο πιθανό είναι να περνάω από μια Toyota που και που και να παίρνω μερικά...
Οποιαδήποτε ιδέα δεκτή!ΥΓ. Ετοιμάζω αναλυτικό report για την ταλαιπωρία μου σε γνωστό εξουσιοδοτημένο. Μόλις έχω λίγο χρόνο να το συντάξω, θα το έχετε. Θα σταλεί και στην Toyota Ελλάς, αν και δεν νομίζω ότι ενδιαφέρονται...
-
Τα συγκεκριμένα castrol δεν είναι συνθετικά.
Αντίθετα, συνθετικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα motul 6100 10W40, bp 5000, agip 10W40 και τα fuchs 10W40 MC (molecularly converted).
Ανήκουν στην κατηγορία λιπαντικών group 3 ή group III hydrocraked.Τα φίλτρα της Mann θεωρούνται κορυφαία.
-
Ο χρήστης andrpetr έγραψε:
Κάτι ακόμα.
Για τα παρελκόμενα (φίλτρα λαδιού, αέρος, κ.λ.π) πολύ καλό site είναι της MANN.
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.1.0.21.1
Μπορείς να βρείς τον ακριβή τύπο φίλτρου για το αυτοκίνητο σου, και δεν πας ψάχνοντας.Πολύ καλή πληροφορία, βρήκα ότι στο σιβίκ μου που παίρνει κανονικά φίλτρο λαδιού 814/80 (92 χιλ μήκος) ταιριάζει (βιδώνει) και το 816/80 (120 χιλ. μήκος). Θα δω αν χωράει το μεγαλύτερο και θα το προτιμήσω.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Κάτι ακόμα.
Για τα παρελκόμενα (φίλτρα λαδιού, αέρος, κ.λ.π) πολύ καλό site είναι της MANN.
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.1.0.21.1
Μπορείς να βρείς τον ακριβή τύπο φίλτρου για το αυτοκίνητο σου, και δεν πας ψάχνοντας.Πολύ καλή πληροφορία, βρήκα ότι στο σιβίκ μου που παίρνει κανονικά φίλτρο λαδιού 814/80 (92 χιλ μήκος) ταιριάζει (βιδώνει) και το 816/80 (120 χιλ. μήκος). Θα δω αν χωράει το μεγαλύτερο και θα το προτιμήσω.
Nα υποθεσω επειδη θα βοηθαει στην καλυτερη αποβολη θερμοτητας του λαδιου ;
-
Θα έχει μεγαλύτερη επιφάνεια φιλτραρίσματος. Πρέπει να κοιτάξω πρώτα αν χωράει.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Τα συγκεκριμένα castrol δεν είναι συνθετικά.
...
Ανήκουν στην κατηγορία λιπαντικών group 3 ή group III hydrocraked.Έχεις δίκιο. Με μπέρδεψαν τα μαρκετίστικα της Castrol. Λέει ότι έχει κάποιο συνθετικό που μειώνει τη φθορά από κρύα ξεκινήματα και γι'αυτό είχα αρχίσει να το ψάχνω έτσι κι αλλιώς.
Ψάχνοντας στο site τους, βρήκα επίσης ένα λάδι Magnatec 5W30 που υποτίθεται ότι ωφελεί την οικονομία. Θεωρητικά μπορεί να ισχύει, αλλά στην πράξη? Αν μιλάμε για λιγότερο από 5%, για μένα δεν είναι μετρήσιμο. Πάντως στο manual του αυτοκινήτου λέει ότι μπορεί να δεχτεί λάδι 5W30, αρκεί η αναμενόμενη θερμοκρασία περιβάλλοντος να μην ξεπερνά τους 50 βαθμούς. Οκ για Ελλάδα δηλαδή (υποθέτω)...
Είδα και στη Mann, και έχει φίλτρα για Corolla, όπως ήτνα λογικό. Δεν βλέπω λόγο πάντως να αλλάξω από τα φιλτράκια της Toyota, εκτός αν τα Mann είναι τόσο καλύτερα.BTW, καμιά ιδέα για τα διαστήματα συντήρησης?
Edit: Τα λάδια για μένα, εκτός από τη ρευστότητα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες: ορυκτέλαια, ημισυνθετικά και πλήρως συνθετικά. Υπάρχει κανένα καλό κείμενο που να περιγράφει υποκατηγορίες κτλ? Πχ. τα molecularly converted τι ακριβώς είναι?
-
Όλα τα λάδια ξεκινούν από προϊόντα του διυλιστηρίου. Συνήθως τα ημισυνθετικά είναι hydrocracked ορυκτέλαια (ελέγχεται το μέγεθος στο τελικό μόριο του υδρογονάνθρακα) ενώ τα συνθετικά παράγονται από αρκετά ακριβότερες διαδικασίες όπως σύνθεση από αέρια ασετυλίνη με πολλή μεγαλύτερη ακρίβεια στο μέγεθος του παραγόμενου υδρογονάνθρακα. Λεπτομέρειες δεν δίνουν οι κατασκευαστές λιπαντικών γιατί οι διαδικασίες παραγωγής έχουν μεγάλη διαφορά σε κοστολόγιο και προσπαθούν να πωλούν τα φθηνά για ακριβά.
Τα group III που αναφέρει ο μουσάτος είναι καλά λάδια, πρέπει όμως να πωλούνται στη σωστή τιμή.
-
Μερικες πληροφοριες για προιοντα Mann.Ιπαρχει ενα μαγαζι στην προεκταση της Σπυρου Πατση με προιοντα Mann.Πολυ καλες τιμες συγκριτικα με αντιπροσωπειες. Συγκεκριμενα, σε Mercedes C180K 2003, τα φιλτρα καμπινας και λαδιου ειναι της Mann. Παιδια μιση τιμη ακριβως στο μαγαζι και με τους ιδιους ακριβως κωδικους ανταλλακτικων. Ποιοτητα κατασκευης, ειδικα σε φιλτρα λαδιου που εχω ερευνησει, απλα κορυφαια. Ριξτε μια ματια στο μαγαζι οσοι περνατε απο εκει.
-
Παλαμηδίου 81.
Συχνότητα Service για Corolla του 93