-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Πάντως στο 1.4 206 που δοκίμασα IGOL το φουκαριάρικο δεν κατάλαβε τίποτα!
Γενικά ότι και να του βάλω το ίδιο είναι!Ζορίζεται όσο πιο 'παχύ' είναι το λάδι!!
75 άλογα όλα όλα!Τι να σου κάνουν?
Προσωπικά θα έβαζα το 5/40!!
Νίκο, αδιάβαστος είσαι ....
Το ιξώδες που πραγματικά μας ενδιαφέρει είναι ο δεύτερος αριθμός! Που δείχνει το ιξώδες όταν ο κινητήρας είναι ζεστός!
Επομένως δεν θα κέρδιζες τίποτα χρησιμοποιώντας το 'λεπτόρευστο'!Επι της ουσίας (για τον tazio), εγώ θα έβαζα συνθετικό και θα το άλλαζα στα 10.000 χλμ.
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Έχουμε δυο λιπαντικά της ίδιας εταιρείας, ίδιο όνομα αλλά:Το ένα είναι συνθετικό 100% με ιξώδες 5/40 και καλύπτει τις προδιαγραφές ΑΡΙ: SL/CF - ACEA: A3/B3/B4.
Το δεύτερο είναι 'συνθετικής τεχνολογίας' (άρα ημισυνθετικό) με ιξώδες 10/40 και καλύπτει τις προδιαγραφές API: SL/CF - ACEA: A3/B3.
Η διαφορά τμής των δύο είναι πολύ μικρή.
Ποιό από τα δύο θα προτιμούσατε για κινητήρα 1300 κυβικών 75 ίππων με 75.000 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο κάνει την πλειοψηφία των χιλιομέτρων του μέσα στη πόλη μέ ότι αυτό συνεπάγεται και στα ταξίδια θα έλεγα ότι 'δέχεται λίγες πιέσεις παραπάνω'.
Το αυτοκίνητο εως τώρα χρησιμοποιεί λιπαντικό ημισυνθετικό 10/40 (αλλαγές κάθε 5000 χιλιόμετρα) χωρίς να παρουσιάζει πρόβλημα και δεν καίει σταγόνα λάδι.
Ευχαριστώ για τις όποιες απαντήσεις.Το ίδιο δίλημα έχω αντιμετωπίσει και εγώ.
Σχεδόν πάντα ένα 5W40 καλύπτει περισσότερες προδιαγραφές από αυτές που αναφέρεις όπως VW 502.00 ,BMW LL και MB 229.3
Αυτές οι προδιαγραφές είναι long life ,διασφαλίζουν δηλαδή οτι το εκάστοτε λιπαντικό 8α διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τις λιπαντικές τους ιδιότητες από 10.000 έως 30.000 χλμ . Επίσης εξασφαλίζουν μικρότερα επίπεδα επικαθήσεων στους κυλίνδρους και τα πιστόνια.
Εκτός αυτού η προδιαγραφή 229.3 της Mercedes-Benz εγγυάται 40% μικρότερες φθορές στα τμήματα της κυλιδροκεφαλής σε σχέση με
την 229.1 .
Τώρα , από όσο έχω παρατηρήσει ένα καλό 10W40 είναι εξίσου καλό έως τα 7-10.000 χλμ σε επίπεδα φθορών και προστασίας. Aπό εκεί και πάνω τη σκυτάλη την πέρνουν τα 5W40. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Ποιό από τα δύο θα προτιμούσατε για κινητήρα 1300 κυβικών 75 ίππων με 75.000 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο κάνει την πλειοψηφία των χιλιομέτρων του μέσα στη πόλη μέ ότι αυτό συνεπάγεται και στα ταξίδια θα έλεγα ότι 'δέχεται λίγες πιέσεις παραπάνω'.
Το αυτοκίνητο εως τώρα χρησιμοποιεί λιπαντικό ημισυνθετικό 10/40 (αλλαγές κάθε 5000 χιλιόμετρα) χωρίς να παρουσιάζει πρόβλημα και δεν καίει σταγόνα λάδι.
Ευχαριστώ για τις όποιες απαντήσεις.Εγώ θα του έβαζα ένα καλό 10/40. Αφού με 10/40 ξεκίνησε...
Τα διαστήματα των 5000 χλμ μου φαίνονται πολύ καλά.Παίζει ρόλο να μας πεις και πότε κατασκευάστηκε ο κινητήρας, από τι αμάξι είναι κ.τ.λ.
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Νίκο, αδιάβαστος είσαι ....
Το ιξώδες που πραγματικά μας ενδιαφέρει είναι ο δεύτερος αριθμός! Που δείχνει το ιξώδες όταν ο κινητήρας είναι ζεστός!
Επομένως δεν θα κέρδιζες τίποτα χρησιμοποιώντας το 'λεπτόρευστο'!Αυτό είναι σωστό.
Αλλά υπάρχει και ο δείκτης ιξώδους σε κάθε λιπαντικό. Είναι ένας καθαρός αριθμός που υποδηλώνει το πόσο δύσκολα αλλάζει το ιξώδες του λιπαντικού στις μεταβολές της θερμοκρασίας. Τα συνθετικά λιπαντικά έχουν πολύ μεγαλύτερο δείκτη ιξώδους (>200) από τα ορυκτέλαια, κάτι που σημαίνει ότι σε πολύ χαμηλές και πολύ υψηλές θερμοκρασίες προσφέρουν πιο αποτελεσματική προστασία.
Μπορεί την διαφορά σε αίσθηση Kouk να την εισέπραξε λόγω διαφοράς στον δείκτη ιξώδους.
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Πάντως στο 1.4 206 που δοκίμασα IGOL το φουκαριάρικο δεν κατάλαβε τίποτα!
Γενικά ότι και να του βάλω το ίδιο είναι!Ζορίζεται όσο πιο 'παχύ' είναι το λάδι!!
75 άλογα όλα όλα!Τι να σου κάνουν?
Προσωπικά θα έβαζα το 5/40!!
Νίκο, αδιάβαστος είσαι ....
Το ιξώδες που πραγματικά μας ενδιαφέρει είναι ο δεύτερος αριθμός! Που δείχνει το ιξώδες όταν ο κινητήρας είναι ζεστός!
Επομένως δεν θα κέρδιζες τίποτα χρησιμοποιώντας το 'λεπτόρευστο'!Επι της ουσίας (για τον tazio), εγώ θα έβαζα συνθετικό και θα το άλλαζα στα 10.000 χλμ.
Το 5W40 είναι ένα βασικό 5ράκι λάδι και με τη προσθήκη βελτιωτών ιξώδους (VI) πιάνει το 40 όταν είναι ζεστό. To 10W40 είναι 10ράκι λάδι και με προσθήκη λιγότερων βελτιωτών ιξώδους πιάνει το 40 ζεστό. Αυτά θεωρητικά γιατί τα συνθετικά λάδια έχουν την ιδιότητα να μη λεπταίνουν πολύ όταν ζεσταίνονται όπως λέει ο Δημήτριος (η Mobil αναφέρει ότι το 10W30 δεν περιέχει καθόλου VI).
Δεν μπορείς να πεις πιο είναι καλύτερο, εγώ θα προτιμούσα ένα λάδι που περιέχει λιγότερα VI γιατί λεπταίνει λιγότερο μέχρι τα 10.000 χλμ καθώς καταστρέφονται τα VI (οι βελτιωτές ιξώδους). Από κει και πέρα άκουσε τις συμβουλές του μουσάτου για τις προδιαγραφές και μπορεί το συνθετικό 5W40 να είναι τελικά καλύτερο λόγω προδιαγραφών και λόγω τιμής.
Εγώ βάζω λάδι (εντός προδιαγραφών) όσο πιο χοντρό επιτρέπει στο κινητήρα να ξεκινάει άνετα το πρωί του χειμώνα.
-
Ευχαριστώ πάρα πολύ όλους για τις απαντήσεις σας, ειδικά τον 'mousatos' γιατί με έκανε να ξαναψάξω τις παραπάνω προδιαγραφές (που δεν τους έδωσα σημασία στην αρχή ).
Το συνθετικό έχει ΜΒ 229.1 & 229.3 - VW 502.00 & 505.00 - Porsche .
Το ημισυνθετικό έχει MB 229.1 - VW 505.00 & VW 500.00 .Θα δοκιμάσω στη επόμενη αλλαγή τα 5/40 και 'βλέποντας και κάνοντας' που λένε (μόνο αν το καίει δε θα το συνεχίσω).
Το αυτοκίνητο είναι Mitsubishi Colt του 99.
Ευχαριστώ και πάλι.
-
-
Pour point(ελάχιστο σημείο ροής) , ειναι η θερμοκρασία στην οποία το λάδι παρουσιάζει μια κάποια υποτυπόδη κίνηση οταν τοποθετηθεί σε επιφάνεια με κλίση .
Είναι ένα τέστ που δείχνει την επίδραση της βαρύτητας ,συγκεκριμένα αν μετά από τα 5 δευτερόλεπτα του τέστ παρατηρηθεί κίνηση προς τα κάτω.
Εννοείται οτι σ'αυτή τη θερμοκρασία δε μπορούμε να μιλάμε για λίπανση και προστασία του κινητήρα αφού το λάδι θα είναι τόσο που η αντλία δε θα μπορεί να το κινήσει.
Συνήθως η θερμοκρασία οπου το λάδι παρέχει επαρκή προστασία είναι 10-12 βαθμοί πάνω από το εκάστοτε pour point.Flash point είναι η θερμοκρασία στιγμιαίας ανάφλεξης των ατμοποιημένων μορίων του λαδιού. Fire point είναι η θερμοκρασία όπου το συγκεκριμένο δείγμα θα καίγεται επί 5 δευτερόλεπτα.
Ένα υψηλό flash point είναι ενδεικτικό μεγαλύτερης αντοχής σε υψηλές θερμοκρασίες και καλύτερων πρώτων υλών. -
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=269465
Δείτε πως γίνεται ο κινητήρας μιας BMW 330 (2001) μετά από 50.000 μίλια (80.000 χλμ) χωρίς αλλαγή λαδιού.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=269465Δείτε πως γίνεται ο κινητήρας μιας BMW 330 (2001) μετά από 50.000 μίλια (80.000 χλμ) χωρίς αλλαγή λαδιού.
Μου αρεσε η υπογραφη του τυπου που ποσταρησε τις φωτο
'YOU BOUGHT A BMW, IF YOU CANT AFFORD TO MAINTAIN IT............SELL IT.'
-
Πολύ πρόσφατα έβαλα Mobil 1 (συσκευασία 4lt,
-
Ο χρήστης boofy έγραψε:
Ένας φίλος έχει ενα C4 το οποίο έχει συμπληρώσει 15Κ και δεν του έχει κάνει service ακόμα. Παρ' όλα αυτά του άλλαξε λάδια, αλλά ΧΩΡΙΣ να αλλάξει και φίλτρο!!! με την προοπτική να κάνει πλήρες service στα 20Κ. Προβλέπεται????????ΟΧΙ σε καμία περίπτωση...λάδια ΚΑΙ φίλτρο στα 10Κ.
Τέτοια κάνουμε και μετά λέμε ...η Citroen δεν βγάζει καλά μοτέρ...μου καψε 3lt λάδι... -
Ο χρήστης boofy έγραψε:
Ένας φίλος έχει ενα C4 το οποίο έχει συμπληρώσει 15Κ και δεν του έχει κάνει service ακόμα. Παρ' όλα αυτά του άλλαξε λάδια, αλλά ΧΩΡΙΣ να αλλάξει και φίλτρο!!! με την προοπτική να κάνει πλήρες service στα 20Κ. Προβλέπεται????????Εάν δεν έχει βάλει συνθετικά λάδια, μετά από 10.000 χλμ το λάδι αρχίζει να γίνεται πηκτό σαν πίσσα. Σε 20-30.000 χλμ τα ορυκτέλαια γίνονται ακριβώς όπως τα συνθετικά της BMW (βλέπε φωτογραφίες στο link παραπάνω δημοσίευσης). Τα συνθετικά αντέχουν αρκετά παραπάνω από 10.000 χλμ αλλά σε σκληρές συνθήκες οδήγησης δεν θα αντέξουν 20-30.000 χλμ. Το συνθετικό λάδι είναι φθηνό όταν το αλλάζεις κάθε 10-15.000 χλμ, ο κινητήρας ακριβός.
-
Ο χρήστης chrmes έγραψε:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=269465
Δείτε πως γίνεται ο κινητήρας μιας BMW 330 (2001) μετά από 50.000 μίλια (80.000 χλμ) χωρίς αλλαγή λαδιού.
Μου αρεσε η υπογραφη του τυπου που ποσταρησε τις φωτο
'YOU BOUGHT A BMW, IF YOU CANT AFFORD TO MAINTAIN IT............SELL IT.'
Δεν μιλά για την δική του BMW Χρήστο...mechanic είναι ο άνθρωπος!
Ενός δικηγοράκου ήταν...A 2001 330' came into my dealership about 2 weeks ago for an oil service.
και
To top that off the guy is a lawyer.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=269465
Δείτε πως γίνεται ο κινητήρας μιας BMW 330 (2001) μετά από 50.000 μίλια (80.000 χλμ) χωρίς αλλαγή λαδιού.
Μου αρεσε η υπογραφη του τυπου που ποσταρησε τις φωτο
'YOU BOUGHT A BMW, IF YOU CANT AFFORD TO MAINTAIN IT............SELL IT.'
Δεν μιλά για την δική του BMW Χρήστο...mechanic είναι ο άνθρωπος!
Ενός δικηγοράκου ήταν...A 2001 330' came into my dealership about 2 weeks ago for an oil service.
και
To top that off the guy is a lawyer.
Γι αυτο μου άρεσε Σάββα γιατι το λέει στους πελατες τους
-
Καλησπέρα είμαι κάτοχος ενος Peugeot 16v και μεχρι στιγμης του έβαζα 0-40 της BP τα 7000 σε ένα χρυσαφί μπουκάλι που είναι,52ε το 4λιτρο στην αντιπροσωπεία.Η εγγύηση μου έληξε και λέω να δοκιμάσω ή τα 10-50 της Τοταλ competition ή τα Μοtul,βγάζει σε 10-40?
-
Δραστική η αλλαγή στα λάδια σου, αν και εγώ είμαι οπαδός των χοντρών λαδιών, κοίταξες τίποτα σε 5W40;
-
Νομίζω ότι το 5W-40 στον συγκεκριμένο κινητήρα (αν μιλάμε για 1,6, αλλά και o 1,4 16v) είναι η καλύτερη επιλογή.
Προτείνω αλλαγή κάθε το πολύ 10.000 Km. -
Λάδια για μηχανές έχετε να προτείνετε?
Εγώ πάντως αγόρασα ένα Honda CB500 μεταχειρισμένο με 23,500 χιλιόμετρα. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης μόλις το είχε περάσει απο σέρβις στην αντιπροσωπεία και το λάδι ήταν όντως καινούριο, όμως απο το χρώμα του και την μυρωδιά του φαινόταν σαν κάτι φτηνιάρικο, πιθανόν να ήταν και απλό 30άρι.
Στα 26,800 αποφάσισα να του αλλάξω λάδι και έβαλα το BP Visco 7000 0W-40. Φίλτρο δεν άλλαξα, απλά το έβγαλα και το άδειασα. Το μηχανάκι απο τότε μεταμορφώθηκε! Τώρα παίρνει μπρός με τη μία, ενώ παλιά έπρεπε να παλεύω με το τσόκ το γκάζι και τη μίζα.
Αλλά και η απόδοση έχει αυξηθεί σημαντικά. Ακόμα και με τρίτη ανεβάζει απο χαμηλά. Τελική ταχύτητα δέν έχω δοκιμάσει ακόμα, αλλά πιστεύω οτι άνετα θα βγάλει 10χαω παραπάνω.
Επίσης, κάτι κραδασμοί, συντονισμοί (σε συγκεκριμένες στροφές έτρεμε ολόκληρο το μηχανάκι!) και λίγος θόρυβος απο βαλβίδες που έκανε τελευταία έχουν εξαφανιστεί.
Το καλοκαίρι θα βάλω πάλι Visco 7000, αλλά σε 15W-50.
-
To θέμα βλέπω έχει ξεφύγει. Δεν έχει να κάνει με υποδείξεις για πιό λάδι πρέπει να βάζουμε, για κάτι τέτοιο ας ανοιχτεί άλλο θέμα.
Επανέρχομαι δίνοντας ένα link με τεχνικό κείμενο που εξηγεί τις παραμέτρους για τα μεταβλητά διαστήματα σέρβις και αλλαγής λαδιών στα VAG: http://volkswagen.msk.ru/service/service_interval.pdf
Με την χρήση που κάνω στο δικό μου αυτοκίνητο, φτάνω το μέγιστο διάστημα αλλαγής λαδιών, 30.000χλμ. και εκεί αλλάζω τα λάδια, ακόμα και 1η αλλαγή.
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?