Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Eπίσημο thread:GP Βραζιλίας-Interlagos
    1. Home
    2. Formula 1
    3. Eπίσημο thread:GP Βραζιλίας-Interlagos
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 6 / 10
    Formula 1
    31
    185
    285
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      mschumacher last edited by







      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • G
        greo last edited by

        Ο χρήστης migf1 έγραψε:
        Αυτό που λες και ξαναλες είναι πως τον καημένο τον Μόντι τον έθαψε η ΜακΛάρεν και για αυτό βγήκε από πάνω του ο Κίμι, πως δεν ξέρουμε αν ο Κίμι είναι ταχύτερος του Νάντο, πως ο Κίμι είχε κατάλληλο εξοπλισμό φέτος και παρόλα αυτά δεν πήρε τσαμπ, πως ο Κίμι το ένα, ο Κίμι το άλλο και ότι αρνητικό σου έρχεται στο μυαλό. Αφού λοιπόν ο Κίμι είχε τον κατάλληλο εξοπλισμό φέτος, είχε εκμηδενίσει τεχνητά τον εσωτερικό ανταγωνισμό και δεν ξέρουμε αν είναι ταχύτερος του Νάντο, τότε συνάγεται λογικά πως ο γρήγορος (αλλά δεν ξέρουμε π΄σοο και εαν πιο γρήγορος από τον Κίμι) Νάντο που πήρε το τσαμπ με ακατάλληλο εξοπλισμό, οδηγώντας για τη ΜακΛάρεν και με τον (κακόμοιρο) Μόντι 'θαμένο' από τον κακό Ντένις, θα είχε ήδη καθαρίσει το τσαμπ εδώ και 2-3 αγώνες. Αντίστοιχα, ο δεν ξέρουμε αν είναι ταχύτερος του Νάντο Κίμι, οδηγώντας τον ακατάλληλο εξοπλισμό της φετινής Ρενό, όχι τσαμπ δεν θα έβλεπε αλλά θα τερμάτιζε και πίσω από τον Μόντι.

        M'αυτα που γραφεις πανω απο ολα αδικεις τον εαυτο σου και τις γνωσεις σου που απο οτι καταλαβαινω ειναι πολλες. Ουτε τη Ρενω εχω πει ακαταλληλη, ουτε τον Κιμη κουλομαρια, ουτε τιποτε απο ολα αυτα... Οταν ηρεμησεις ξαναδιαβασε τα, γιατι εισαι απο τους χρηστες εδω μεσα που εκτιμω τις αποψεις (ασχετως αν συνηθως διαφωνω) και χαιρομαι να συζηταω μαζι τους. Αλλα οταν διαστρεβλωνεις αυτα που γραφω και βγαζεις αλλα αντ'αλλων συμπερασματα, νομιζω πως συζητηση δε γινεται.

        Λεω κι εγω λοιπον 'Ας καταφερει του χρονου ο Ναντο να κερδισει τον εσωτερικο ανταγωνισμο, και μετα βλεπει τι θα κανει ο Κιμι, ο Σουμι, ο Μπατον, ο Τρουλι ή ο Χάιντφελντ'. Ε και? Αποδεικνυει κατι? Προωθει πουθενα τη συζητηση?

        Πιστευω οτι η ψαλιδα μεταξυ Ραικονεν-Μοντογια ειναι σαφως πιο κλειστη απο την αντιστοιχη Αλονσο-Φιζι. Αν ειχα καποια ενδειξη περι του αντιθετου τοτε θα εγραφα αυτο που λες.

        Η McLaren βρισκεται λιγους βαθμους μπροστα στο Κατασκευαστων αν και ο Αλονσο παιρνει πρωταθλημα γιατι απλα η βαθμολογικη διαφορα Montoya(+Wurz+Dlr)-Fisi ειναι μεγαλυτερη απο την Alonso-KR.

        Δεν ξερω αν προκειται για σαμποταζ, ευνοια στον 1ο μονοθεσιο, ανικανοτητα του Fisi ή απλα ατυχια, αλλα τη στιγμη που ο Alonso ειναι 20κατι βαθμους μπροστα (με τον Κιμι να φερει ελαχιστη ευθυνη), ο Fisi εχει 45 βαθμους ενω οι 2οι της McLaren 70.

        Mε την ευκαιρια αυτη να πω κατι που ολη τη σαιζον μου εχει κανει εντυπωση. ΟΛΟΙ οι οπαδοι της ΜακΛαρεν, του Κιμι κλπ θεωρουν απολυτως φυσιολογικο το οτι ο Αλονσο εχει αφησει σαφως πισω το Φιζικελα. Κατι που συμβαινει για πρωτη φορα στην καρριερα του Φιζι που ουτε μικρη ειναι ουτε ευκαταφρονητους τημ-μεητ ειχε. Στην αρχη, καποιοι μιλουσαν για σαμποταζ της Ρενω στο Φιζι και μετα που η κατασταση παγιωθηκε και η ψαλιδα δεν εκλεισε, απλα ακουω κατι αοριστιες για 'ευνοια' του Φλαβιου. Ποιος τελικα ειναι ο συνομωσιολογος; Εγω που σχολιασα δυο οφθαλμοφανη περιστατικα που εγιναν μεσα στον αγωνα ή ολοι εσεις που αδυνατωντας να εξηγησετε την κατα κρατος επικρατηση, περνατε αυτο το σημαντικοτατο γεγονος στο ντουκου ή του δινεται καποια 'σκοτεινη' εξηγηση; Γιατι ανικανος ο Φιζικελα δεν ειναι σιγουρα! Το ενδεχομενο ομως ο Αλονσο να ειναι πολυ ικανοτερος δεν το εχει σκεφτει κανεις; Για ολους τους οδηγους δε λενε οτι το μετρο συγκρισης ειναι ο τημ-μεητ τους και μονο; Γιατι στον Αλονσο δεν το εφαρμοζετε;

        ΥΓ Για να μη σχηματιζονται εντυπωσεις, εγω δε λεω οτι ο Κιμι ειναι πιο γρηγορος απο τον Αλονσο.

        Ουτε εγω το αντιθετο. Λεω ακριβως το ιδιο με εσενα.

        Δεν μας γραφεις τους 3-4 πιλοτους, να τους μαθουμε κι εμεις (και να το μαθουνε και οι ασχετοι στη Φερραρι και τη ΜακΛαρεν που τον προτιμανε);;;

        Alonso, Montoya, MSchumacher (φυσικα) ισως και Button.

        Το 'συμπτωση επαναλαμβανομενη' ισχυει και για τις στουκες του Μοντογια με καθε πικραμενο που προσπαθει να του ριξει γυρο ο Κολομβιανος;;;

        Προφανως!!! Εδωσα σε καποιον να καταλαβει το αντιθετο;

        Τωρα στο θεμα 'αξιοπιστια της ΜακΛαρεν' ο Γιαννης Αθανασιου εδωσε μια ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ εξηγηση στο τι εννοω 'συμπτωση επαναλαμβανομενη'. Μπραβο!

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • M
          migf1 last edited by

          Ο χρήστης Giannis Athanasiou έγραψε:
          Ας δούμε λίγο ψύχραιμα τα πράγματα:

          1. Αξιοπιστία, στήσιμο, οδηγησιμότητα, τακτική. Τα στοιχεία του συνόλου Renault - Alonso. Κάπως έτσι δεν πήρε και ο Schumacher το πρώτο του πρωτάθλημα με την Benetton Ford V8 απέναντι στην κυριαρχούσα Williams Renault V10;

          Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Το 1994 οι κανονισμοί ήταν εντελώς μα εντελώς διαφορετικοί (από σύστημα βαθμολόγησης, διαδικασία προκριματικών, τεχνικών κανονισμών και σχεδόν οτιδήποτε άλλο). Ως εκ τούτου υεωρώ τη σύγκριση ατυχή.

          1. Με τα ηλεκτρονικά συστήματα να έχουν περιοριστεί πολύ, είναι σίγουρο ότι ο οδηγός παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο στην αξιοπιστία, ιδίως του κινητήρα. Ενα υπερβολικό κατέβασμα, λίγο ζόρισμα παραπάνω στην ευθεία και τσουφφφφφφφφφφφφφ...

          Οι στροφές του κινητήρα δεν εξακολουθούν να ελέγχονται ηλεκτρονικά; Οι χαρτογραφήσεις του δεν είναι προκαθορισμένες ηλεκτρονικά; Το traction-control δεν εξακολουθεί να υφίσταται; Πώς ακριβώς λοιπόν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο οδηγός στην αξιοπιστία, ιδίως μάλιστα του κινητήρα;

          1. Όταν δεν έχω να χάσω τίποτε, στρίβω εκείνον το διακόπτη στο τιμόνι τέρμα δεξιά, βγάζω 30-40-50 ίππους παραπάνω, κάνω τους αντιπάλους να τρίβουν τα μάτια τους και τσουφφφφφφφφφφφφφφφφφ...
          1. Όταν οδηγώ McLaren και έχω πίσω μου έναν αποδεδειγμένα αναξιόπιστο κινητήρα - βλέπε περασμένες χρονιές - οφείλω να προσέχω παραπάνω. Η επιδίωξη της απόλυτης επίδοσης σε αντίστοιχες περιπτώσεις είναι μάλλον υπερβολή.

          Αυτό είναι σχετικό (έως σχετικότατο). Η ΜακΛάρεν ΚΑΙ φέτος απέδειξε πως είναι racer. Παίρνει δηλαδή τα ρίσκα που οφείλει να πάρει ως ομάδα που κάνει πρωταθλητισμό. Και όχι μόνο σε επίπεδο κινητήρα, αλλά και σε επίπεδο αποφάσεων μέσα στον αγώνα (κι ας κατηγορήθηκε πως δεν την ενδιαφέρει η ασφάλεια των οδηγών της). Σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι... ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

          1. Ο τηλεοπτικός χρόνος είναι χρήμα και πολύ μάλιστα. Όταν είμαι εμπρός η ομάδα χαίρεται και εξασφαλίζει χορηγούς. Ακόμη και όταν ξέρει πως δεν θα αντέξει ο κινητήρας μου. Ντένις και Φρανκ είναι παλιές καραβάνες, οι μόνοι με τόσα χρόνια ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ στην F1. Ξέρουν να παίζουν καλά το παιχνίδι της τηλεθέασης.

          Η ΜακΛάρεν δεν είναι από τις ομάδες που χρειάζονται φτηνά τρικς για να εξασφαλίσει χρόνο τηλεθέασης (σου υπεμθυμίζω πως διατήρησε τους βασικούς της χορηγούς ακόμα και όταν δεν πήγαινε καλά).

          1. Αλόνσο και Ραϊκόνεν είναι δύο καλοί οδηγοί που βρέθηκαν νωρίς σε κορυφαίες ομάδες. Αν είχαν βρεθεί σε υποδεέστερες, θα μπορούσαν άραγε να τις πάρουν πάνω τους, όπως έκανε ο Σένα, ο Σουμάχερ, ο Μάνσελ; Ή θα τελείωναν άδοξα όπως ο Αλεζί, που έκανε θαύματα με την Tyrell - ποιά είναι αυτή;- και καταβαραθρώθηκε στην Ferrari;

          Έλεος! Μη μου συγκρίνεις τις Μπενετόν και Φεράρι (Σουμάχερ) με τις Τόλεμαν και Λότους (Σένα). Για τον Μάνσελ, σε ποιά υποδεέστερη ομάδα αναφέρεσαι ότι την πήρε πάνω του (και πότε);

          To πρόβλημα είναι πολυπαραμετρικό και κάποιοι πληρώνονται δις για να το αναλύσουν και να το λύσουν. Λέτε να μπορούμε εμείς οι φίλοι του σπορ να βρούμε μία απάντηση μέσα στις λίγες γραμμές ενός μυνήματος;

          Το να αναγνωρίσεις ή όχι την επίδοση ενός οδηγού στη διάρκεια ενός ολόκληρου πρωταθλήματος δεν είναι δα και τόσο πολυπαραμετρικό πρόβλημα (ούτε καν πρόβλημα δεν είναι, θα πρόσθετα εγώ).

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • M
            migf1 last edited by

            Ο χρήστης greo έγραψε:
            M'αυτα που γραφεις πανω απο ολα αδικεις τον εαυτο σου και τις γνωσεις σου που απο οτι καταλαβαινω ειναι πολλες. Ουτε τη Ρενω εχω πει ακαταλληλη, ουτε τον Κιμη κουλομαρια, ουτε τιποτε απο ολα αυτα... Οταν ηρεμησεις ξαναδιαβασε τα, γιατι εισαι απο τους χρηστες εδω μεσα που εκτιμω τις αποψεις (ασχετως αν συνηθως διαφωνω) και χαιρομαι να συζηταω μαζι τους. Αλλα οταν διαστρεβλωνεις αυτα που γραφω και βγαζεις αλλα αντ'αλλων συμπερασματα, νομιζω πως συζητηση δε γινεται.

            Δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα να δεχτώ πως υπήρξα υπερβολικός στις απαντήσεις μου προς εσένα (έως και είρων, δυστυχώς). Πιστεύω όμως επίσης πως πήρα υπερ-αρκετά ερεθίσματα για να το κάνω.

            Η βασική μας διαφωνία είναι πως εγώ θεωρώ σπουδαία την φετινή εμφάνιση του Κίμι, ενώ εσύ όχι. Επειδή όμως δεν έχω καταλάβει αν τη θεωρείς κακή, μέτρια, συμπαθητική ή τί άλλο, μπορείς να μου το διευκρινήσεις;

            ΥΓ. Μερικά πράγματα δεν χρειάζεται να τα πει κάποιος, φαίνονται. Π.χ. όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς πως ο Κιμι κέρδισε τεχνητά τον εσωτερικό ανταγωνισμό φέτος, όταν (όπως έχεις πει) ο Κίμι επηρεάζει σημαντικά την αναξιοπιστία της ΜακΛάρεν λόγω οδηγικού στυλ, όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς γελοίους όσους πιστεύουν πως ο Κίμι είναι ο διάδοχος του Χάκινεν στη ΜακΛάρεν, όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς ότι δεν ήταν ικανός να πάρει το τσαμπ παρόλο που είχε κατάλληλο εξοπλισμό, ε δεν χρειάζεται να πεις ότι τον θωρείς και κουλομαρία. Τα ευκόλως εννοούμενα, παραλείπονται (οπως επίσης έχει πει) ή αλλιώς, χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • A
              arji78 last edited by

              Ο χρήστης migf1 έγραψε:

              M'αυτα που γραφεις πανω απο ολα αδικεις τον εαυτο σου και τις γνωσεις σου που απο οτι καταλαβαινω ειναι πολλες. Ουτε τη Ρενω εχω πει ακαταλληλη, ουτε τον Κιμη κουλομαρια, ουτε τιποτε απο ολα αυτα... Οταν ηρεμησεις ξαναδιαβασε τα, γιατι εισαι απο τους χρηστες εδω μεσα που εκτιμω τις αποψεις (ασχετως αν συνηθως διαφωνω) και χαιρομαι να συζηταω μαζι τους. Αλλα οταν διαστρεβλωνεις αυτα που γραφω και βγαζεις αλλα αντ'αλλων συμπερασματα, νομιζω πως συζητηση δε γινεται.

              Δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα να δεχτώ πως υπήρξα υπερβολικός στις απαντήσεις μου προς εσένα (έως και είρων, δυστυχώς). Πιστεύω όμως επίσης πως πήρα υπερ-αρκετά ερεθίσματα για να το κάνω.

              Η βασική μας διαφωνία είναι πως εγώ θεωρώ σπουδαία την φετινή εμφάνιση του Κίμι, ενώ εσύ όχι. Επειδή όμως δεν έχω καταλάβει αν τη θεωρείς κακή, μέτρια, συμπαθητική ή τί άλλο, μπορείς να μου το διευκρινήσεις;

              ΥΓ. Μερικά πράγματα δεν χρειάζεται να τα πει κάποιος, φαίνονται. Π.χ. όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς πως ο Κιμι κέρδισε τεχνητά τον εσωτερικό ανταγωνισμό φέτος, όταν (όπως έχεις πει) ο Κίμι επηρεάζει σημαντικά την αναξιοπιστία της ΜακΛάρεν λόγω οδηγικού στυλ, όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς γελοίους όσους πιστεύουν πως ο Κίμι είναι ο διάδοχος του Χάκινεν στη ΜακΛάρεν, όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς ότι δεν ήταν ικανός να πάρει το τσαμπ παρόλο που είχε κατάλληλο εξοπλισμό, ε δεν χρειάζεται να πεις ότι τον θωρείς και κουλομαρία. Τα ευκόλως εννοούμενα, παραλείπονται (οπως επίσης έχει πει) ή αλλιώς, χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.

              κι εγω αυτη την εντυπωση εχω και την εχω εκφρασει πολυ προσφατα συμφορουμιτη και συμπολιτη greo.συμφωνα με αυτα που γραφεις,ο καθενας πιστευω πως μπορει να διακρινει μια εμπαθεια.για να μην πω αντιπαθεια..

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • G
                giannis-athanasiou last edited by

                Ο χρήστης migf1 έγραψε:

                Ας δούμε λίγο ψύχραιμα τα πράγματα:

                1. Αξιοπιστία, στήσιμο, οδηγησιμότητα, τακτική. Τα στοιχεία του συνόλου Renault - Alonso. Κάπως έτσι δεν πήρε και ο Schumacher το πρώτο του πρωτάθλημα με την Benetton Ford V8 απέναντι στην κυριαρχούσα Williams Renault V10;

                Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Το 1994 οι κανονισμοί ήταν εντελώς μα εντελώς διαφορετικοί (από σύστημα βαθμολόγησης, διαδικασία προκριματικών, τεχνικών κανονισμών και σχεδόν οτιδήποτε άλλο). Ως εκ τούτου υεωρώ τη σύγκριση ατυχή.[quote/]

                Το κοινό σημείο που λέγεται Μπριατόρε δεν σου λέει τίποτε;

                1. Με τα ηλεκτρονικά συστήματα να έχουν περιοριστεί πολύ, είναι σίγουρο ότι ο οδηγός παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο στην αξιοπιστία, ιδίως του κινητήρα. Ενα υπερβολικό κατέβασμα, λίγο ζόρισμα παραπάνω στην ευθεία και τσουφφφφφφφφφφφφφ...

                Οι στροφές του κινητήρα δεν εξακολουθούν να ελέγχονται ηλεκτρονικά; Οι χαρτογραφήσεις του δεν είναι προκαθορισμένες ηλεκτρονικά; Το traction-control δεν εξακολουθεί να υφίσταται; Πώς ακριβώς λοιπόν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο οδηγός στην αξιοπιστία, ιδίως μάλιστα του κινητήρα;

                Τα κατεβάσματα γίνονται πλέον χειροκίνητα και εκεί κουράζεται ένας κινητήρας. Στις μεγάλες ευθείες η πλήρης φόρτηση του κινητήρα για μεγάλο χρονικό διάστημα επίσης. Αυτά ελέγχονται άμεσα απο τον οδηγό.

                1. Όταν οδηγώ McLaren και έχω πίσω μου έναν αποδεδειγμένα αναξιόπιστο κινητήρα - βλέπε περασμένες χρονιές - οφείλω να προσέχω παραπάνω. Η επιδίωξη της απόλυτης επίδοσης σε αντίστοιχες περιπτώσεις είναι μάλλον υπερβολή.

                Αυτό είναι σχετικό (έως σχετικότατο). Η ΜακΛάρεν ΚΑΙ φέτος απέδειξε πως είναι racer. Παίρνει δηλαδή τα ρίσκα που οφείλει να πάρει ως ομάδα που κάνει πρωταθλητισμό. Και όχι μόνο σε επίπεδο κινητήρα, αλλά και σε επίπεδο αποφάσεων μέσα στον αγώνα (κι ας κατηγορήθηκε πως δεν την ενδιαφέρει η ασφάλεια των οδηγών της). Σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι... ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

                Έπαιξε και έχασε δηλαδή. Καμία διαφωνία. Ποτέ η McLaren - αγαπημένη μου ομάδα - δεν τα πήγαινε καλά στον τομέα της στρατηγικής. Έριχαν φοβερά βρισίδια όταν ο Σουμάχερ κέρδιζε τον Χάκινεν λόγω στρατηγικής.

                1. Ο τηλεοπτικός χρόνος είναι χρήμα και πολύ μάλιστα. Όταν είμαι εμπρός η ομάδα χαίρεται και εξασφαλίζει χορηγούς. Ακόμη και όταν ξέρει πως δεν θα αντέξει ο κινητήρας μου. Ντένις και Φρανκ είναι παλιές καραβάνες, οι μόνοι με τόσα χρόνια ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ στην F1. Ξέρουν να παίζουν καλά το παιχνίδι της τηλεθέασης.

                Η ΜακΛάρεν δεν είναι από τις ομάδες που χρειάζονται φτηνά τρικς για να εξασφαλίσει χρόνο τηλεθέασης (σου υπεμθυμίζω πως διατήρησε τους βασικούς της χορηγούς ακόμα και όταν δεν πήγαινε καλά).

                Που διαφωνούμε; Εμπρός η πίσω, πρωταγωνίστρια ή μη, η McLaren κυριαρχεί σε τηλεοπτικό χρόνο. Το πώς είναι αποτέλεσμα χρόνων πολιτικής.

                1. Αλόνσο και Ραϊκόνεν είναι δύο καλοί οδηγοί που βρέθηκαν νωρίς σε κορυφαίες ομάδες. Αν είχαν βρεθεί σε υποδεέστερες, θα μπορούσαν άραγε να τις πάρουν πάνω τους, όπως έκανε ο Σένα, ο Σουμάχερ, ο Μάνσελ; Ή θα τελείωναν άδοξα όπως ο Αλεζί, που έκανε θαύματα με την Tyrell - ποιά είναι αυτή;- και καταβαραθρώθηκε στην Ferrari;

                Έλεος! Μη μου συγκρίνεις τις Μπενετόν και Φεράρι (Σουμάχερ) με τις Τόλεμαν και Λότους (Σένα). Για τον Μάνσελ, σε ποιά υποδεέστερη ομάδα αναφέρεσαι ότι την πήρε πάνω του (και πότε);

                Μπα; Τί είχε κάνει η Benetton πριν τον Σουμάχερ; Και η Lotus με τον εκπληκτικό κινητήρα της Honda μικρή ήταν; Απλά δεν ήταν κυρίαρχες και έγιναν χάρη στους οδηγούς αυτούς.

                To πρόβλημα είναι πολυπαραμετρικό και κάποιοι πληρώνονται δις για να το αναλύσουν και να το λύσουν. Λέτε να μπορούμε εμείς οι φίλοι του σπορ να βρούμε μία απάντηση μέσα στις λίγες γραμμές ενός μυνήματος;

                Το να αναγνωρίσεις ή όχι την επίδοση ενός οδηγού στη διάρκεια ενός ολόκληρου πρωταθλήματος δεν είναι δα και τόσο πολυπαραμετρικό πρόβλημα (ούτε καν πρόβλημα δεν είναι, θα πρόσθετα εγώ).

                Επίδοση οδηγού; Ούτε απέναντι στον ομόσταυλό του δεν μπορείς ουσιαστικά να την κρίνεις. Τί ρυθμίσεις έχει; Τί καύσιμο κουβαλάει; Τί ρυθμίσεις κινητήρα; Ποιές παραμέτρους βλάβης έχουν διαγνώσει τα συστήματα στα πιτς; Πόσο φθαρμένα είναι τα ελαστικά (η Μόντσα σου λέει κάτι;); Πόσο έχουν επιρρεαστεί τα αεροδυναμικά βοηθήματα απο το τελευταίο πέρασμα πάνω απο τα κερμπς; Πόσο ανεβαίνει η θερμοκρασία του κινητήρα απο την 'χαρτοπετσέτα' που έχει μπει στις εισαγωγές; Πόσες ταχύτητες λειτουργούν ακόμη, μετά απο 1,5 ώρα αγώνα; Πόσο κοντά στην αφυδάτωση είναι ο οδηγός; Πόσο έχουν ζεσταθεί ή φθαρεί τα φρένα; Πόση είναι η πίεση στο υδραυλικό σύστημα; Να πω και άλλα; Το μόνο αποτέλεσμα που μπορεί να μετρηθεί είναι η συνολική επίδοση, η σταθερότητα, δηλαδή το πρωτάθλημα. Και αυτά μόνο σε συνολικό επίπεδο απόδοσης οδηγού και ομάδας. Κλασικό παράδειγμα ο Σουμάχερ φέτος, που με ένα μέτριο συνδυασμό αυτοκινήτου - ελαστικών, ήταν στη σκιά των Αλόνσο και Ραϊκόνεν.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • J
                  jarnot last edited by

                  Για τα περί σύγκρισης Alonso-Fisichella

                  α) σε καμία περίπτωση δεν συνέφερε την ομάδα η οποιαδήποτε 'μείωση' του GF έναντι του FA. Οτιδήποτε άλλο ακούγεται ηλίθιο στο μικρό μου μυαλό.

                  β) ο FA έχει κάνει φέτος 24 μέρες δοκιμών, ενώ ο GF 21, άρα δεν στέκει το επιχείρημα ότι ο GF έκανε βρωμοδουλειά εξέλιξης για να απολαμβάνει ο FA.

                  γ) ο GF σε κάθε GP γράφει κατά Μ.Ο. 19,2 km δοκιμών παραπάνω, δηλ περί τους 4 γύρους σε μια μέση πίστα (έναν σε κάθε περίοδο!!). Τρίχες!! Και μάλιστα τα μισά από αυτά τα km είναι στα δεύτερα του Σαββάτου, όπου αποκλειστικά γίνεται δουλειά ξεχωριστά στο στήσιμο που θέλει κάθε οδηγός.

                  δ) Πέρα από τις διάφορες 'ατυχίες' ο Fisichella έκανε φέτος και αρκετά λάθη σε Μαλαισία, Γαλλία, Βρετανία και Τουρκία (αυτά θυμάμαι πρόχειρα), που του στέρησαν πολύτιμους βαθμούς.

                  Προσωπική μου γνώμη είναι ότι ο Fisichella είναι 'λίγος' για ομάδα που κάνει πρωταθλητισμό και τη δυσαρέσκειά μου για την επαναπρόσληψή του στη Renault την είχα εκφράσει με το που είχε ανακοινωθεί η απόλυση του JT πέρσι. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ενώ σχεδόν πάντα ήταν μέσα στο μεταγραφικό παζάρι και πάντα οι διευθυντές των ομάδων έλεγαν τα καλύτερα γι’ αυτόν (ότι τάχα είναι εφάμιλλος των MS και Hakkinen), εντούτοις ποτέ δεν έκαναν την κίνηση να τον προσλάβουν. Τυχαίο?? Ούτε ποτέ δεσμευόταν ισχυρά με συμβόλαιο, ούτε και ο πιο ακριβός οδηγός ήταν κι όμως ποτέ δεν πήγε στις παραδοσιακά κορυφαίες ομάδες. Έμελλε τη μπανανόφλουδα να την πατήσει ο (κατά τα άλλα εξαιρετικός) Flavio, τι να κάνουμε. Έχει πατήσει και χειρότερες (βλέπε JV...).

                  Τέλος, για να δείτε πού είναι φέτος ο GF, θυμηθείτε πού ήταν πέρσι ο Trulli σε σχέση με τον πρωταθλητή, μέχρι το Silverstone που ξέσπασαν τα γεγονότα με τον Briatore. Παραφράζοντας το εμπνευσμένο μήνυμα του μηχανικού της Renault, θα μπορούσε κανείς πέρσι να πει... 'Fernando who??'. Κι αυτό το λέω για να προσθέσω και το όνομα του Ιταλού στη λίστα των οδηγών του greo, o οποίος (greo και μάλλον η πλειοψηφία του forum) βιάζεται να βγάλει πρωταθλήτρια τη McLaren. Δε λέω, αυτό θα κολάκευε διπλά τον πρωταθλητή Alonso, μόνο που ένα καλό αποτέλεσμα για τη McLaren δεν αναιρεί το πρόσφατο τραγελαφικό παρελθόν της. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι θα σηκώσουμε και το 2ο.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • G
                    greo last edited by

                    Ο χρήστης migf1 έγραψε:

                    M'αυτα που γραφεις πανω απο ολα αδικεις τον εαυτο σου και τις γνωσεις σου που απο οτι καταλαβαινω ειναι πολλες. Ουτε τη Ρενω εχω πει ακαταλληλη, ουτε τον Κιμη κουλομαρια, ουτε τιποτε απο ολα αυτα... Οταν ηρεμησεις ξαναδιαβασε τα, γιατι εισαι απο τους χρηστες εδω μεσα που εκτιμω τις αποψεις (ασχετως αν συνηθως διαφωνω) και χαιρομαι να συζηταω μαζι τους. Αλλα οταν διαστρεβλωνεις αυτα που γραφω και βγαζεις αλλα αντ'αλλων συμπερασματα, νομιζω πως συζητηση δε γινεται.

                    Δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα να δεχτώ πως υπήρξα υπερβολικός στις απαντήσεις μου προς εσένα (έως και είρων, δυστυχώς). Πιστεύω όμως επίσης πως πήρα υπερ-αρκετά ερεθίσματα για να το κάνω.

                    Η βασική μας διαφωνία είναι πως εγώ θεωρώ σπουδαία την φετινή εμφάνιση του Κίμι, ενώ εσύ όχι. Επειδή όμως δεν έχω καταλάβει αν τη θεωρείς κακή, μέτρια, συμπαθητική ή τί άλλο, μπορείς να μου το διευκρινήσεις;

                    ΥΓ. Μερικά πράγματα δεν χρειάζεται να τα πει κάποιος, φαίνονται. Π.χ. όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς πως ο Κιμι κέρδισε τεχνητά τον εσωτερικό ανταγωνισμό φέτος, όταν (όπως έχεις πει) ο Κίμι επηρεάζει σημαντικά την αναξιοπιστία της ΜακΛάρεν λόγω οδηγικού στυλ, όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς γελοίους όσους πιστεύουν πως ο Κίμι είναι ο διάδοχος του Χάκινεν στη ΜακΛάρεν, όταν (όπως έχεις πει) θεωρείς ότι δεν ήταν ικανός να πάρει το τσαμπ παρόλο που είχε κατάλληλο εξοπλισμό, ε δεν χρειάζεται να πεις ότι τον θωρείς και κουλομαρία. Τα ευκόλως εννοούμενα, παραλείπονται (οπως επίσης έχει πει) ή αλλιώς, χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.

                    Για να ξεκαθαρισουμε ορισμενα πραματα, γιατι μαλλον εχω προβλημα να γινομαι σαφης (ποτε δεν ημουν καλος στην εκθεση). Αυτα που αμφισβητω ειναι το γεγονος οτι πολλοι θεωρουν αδιαμφησβητητο το γεγονος οτι ο Κιμι Ράικονεν φετος εδειξε οτι ηταν ο ταχυτερος πιλοτος στο γκριντ. Και ρωταω και ξαναρωταω, που βασιζομενοι καταληγουμε στο συμπερασμα αυτο; Τουλαχιστον σε σχεση με τον Αλονσο. ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν μιλαω για το συνδυασμο Κιμι - ΜΡ4-20. Οταν η Ρενω ηταν ταχυτερη ο Αλονσο ηταν παντα μπροστα. Οταν εγινε η ΜκΛαρεν ταχυτερη τοτε (και μονο τοτε) περασε ο Κιμι μπροστα. Να εξηγησω παλι οτι θεωρω τον Ράικονεν εναν ταχυτατο πιλοτο. Απλα δεν τον θεωρω οτι βρισκεται σε αλλο επιπεδο απο τους αλλους συδιεκδικητες. Επισης θεωρω οτι εχει τοσο ως πιλοτος οσο και ως χαρακτηρας (στην πιστα οχι στα προσωπικα) πολλα περισσοτερα μειονεκτηματα απο αυτα που διαβαζω. πχ ποτε ενα στυλ που σε μονιμη βαση βγαινει 2 φορες το γυρο στα χωματα δε θα το ελεγα αψεγαδιαστο, απερριτο κλπ κλπ.
                    Ενα βασικο μειονεκτημα χαρακτηρα του Ράικονεν ειναι οτι δε μου εχει δειξει οτι το ματι του γυαλιζει. Ετσι ακομα και σε μια χρονια που εχει κερδισει τοσα επαινετικα σχολια, η πλειοψηφια θεωρει δεδομενο οτι ηταν πιο γρηγορος απο τον Μοντόγια, αν δεν επενεβαιναν τα πιτς θα ειχε κερδισει λιγοτερους αγωνες απο τον τημ-μεητ του. Αυτο δε διαγραφει ολη την επιδοση της χρονιας οπου οπως και να το δεις εδειξε ταχυτερος, αλλα η ψαλιδα ηταν μικροτερη απο οτι υπαρχει γενικη εντυπωση και η δυναμικη ειναι πως κλεινει. Στο χερι του ειναι να σταματησει τη δυναμικη αυτη, αλλα επειδη η Φ1 ειναι πολιτικη κυριως, αν δεν σταματησει να αλοιθωριζει κατα Μαρανελο μερια, του χρονου δε θα ειναι και τοσο ανετος.
                    Αλλο ζητημα: Ποτε και πουθενα δεν υπονοησα οτι ο Μοντόγια στη χρονια υπηρξε θυμα σαμποταζ, χρηστης υποδεεστερου υλικου κλπ. Για μια 'περιεργη' αποφαση στον Καναδα μιλησα και μια φυσιολογικοτατη στο Βελγιο. Απλα ισως το παρατονισα γιατι αντιστοιχες περιπτωσεις στη Φερραρι ειχαν υπερτονιστει σε αστειο βαθμο (οχι απο το migf1 διευκρινιζω).
                    Tελος: Σε στυλ, χαρακτηρα, ψυχολογια κλπ κλπ κλπ το μονο κοινο που βρισκω μεταξυ Μικα και Κιμι ειναι η καταγωγη τους. Γαλλια και Αυστρια 99 με Μοντσα 2005. Συγκρινετε και πειτε μου.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • G
                      greo last edited by

                      Ο χρήστης JarnoT έγραψε:
                      Τέλος, για να δείτε πού είναι φέτος ο GF, θυμηθείτε πού ήταν πέρσι ο Trulli σε σχέση με τον πρωταθλητή, μέχρι το Silverstone που ξέσπασαν τα γεγονότα με τον Briatore. Παραφράζοντας το εμπνευσμένο μήνυμα του μηχανικού της Renault, θα μπορούσε κανείς πέρσι να πει... 'Fernando who??'. Κι αυτό το λέω για να προσθέσω και το όνομα του Ιταλού στη λίστα των οδηγών του greo, o οποίος (greo και μάλλον η πλειοψηφία του forum) βιάζεται να βγάλει πρωταθλήτρια τη McLaren. Δε λέω, αυτό θα κολάκευε διπλά τον πρωταθλητή Alonso, μόνο που ένα καλό αποτέλεσμα για τη McLaren δεν αναιρεί το πρόσφατο τραγελαφικό παρελθόν της. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι θα σηκώσουμε και το 2ο.

                      Δε θα διαφωνησω πουθενα (ουτε στην παραθεση ουτε και στο υπολοιπο). Απλα να σου εξηγησω οτι ΚΑΙ ο Τρουλι πιστευω οτι αν βρεθει σε θεση να κυνηγαει πρωταθλημα θα κανει αρκετα λαθη. Μακαρι να βγω ψευτης, αλλα το οπλο της καρριερας του εχει μονο μια σφαιρα. Αν του χρονου συνεχιστει η βελτιωση πρεπει να κυνηγησει πρωταθλημα μεχρι τελους. Αλλιως στα 32 του με μια νικη, μαυρα τα μαντατα για τη σερενατα.

                      Οσον αφορα το κατασκευαστων; Καλως ή κακως εχει δημιοργηθει μια δυναμικη, η οποια ειναι δυσκολο να ανατραπει. Αλλωστε δεν ειμαι σιγουρος αν θα το παλεψουν πραγματικα. Δηλαδη αν στη Ρενω ειναι διατεθημενοι να σκασουν καποιους κινητηρες για να το χτυπησουν. Αν παλι πανε να το παιξουν αξιοπιστοι, τοτε δεν το βλεπω να εχουν ελπιδες.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • M
                        migf1 last edited by

                        Ο χρήστης greo έγραψε:

                        Για να ξεκαθαρισουμε ορισμενα πραματα, γιατι μαλλον εχω προβλημα να γινομαι σαφης (ποτε δεν ημουν καλος στην εκθεση). Αυτα που αμφισβητω ειναι το γεγονος οτι πολλοι θεωρουν αδιαμφησβητητο το γεγονος οτι ο Κιμι Ράικονεν φετος εδειξε οτι ηταν ο ταχυτερος πιλοτος στο γκριντ. Και ρωταω και ξαναρωταω, που βασιζομενοι καταληγουμε στο συμπερασμα αυτο Τουλαχιστον σε σχεση με τον Αλονσο.

                        ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν μιλαω για το συνδυασμο Κιμι - ΜΡ4-20. Οταν η Ρενω ηταν ταχυτερη ο Αλονσο ηταν παντα μπροστα. Οταν εγινε η ΜκΛαρεν ταχυτερη τοτε (και μονο τοτε) περασε ο Κιμι μπροστα.

                        Το λέμε βασιζόμενοι στο γεγονός ότι έκανε μακράν τα περισσότερα flaps από οποιονδήποτε άλλον οδηγό του grid (όταν ο Αλόνσο βρίσκεται πίσω ακόμα κι από τον ΜΣ, και όταν ο Μόντι -με ίδιο μονοθέσιο- βρίσκεται πίσω και από τον Αλόνσο). Επίσης έκανε τις περισσότερες poles (μαζί με τη μια ή δυο -δεν θυμάμαι- που τελικά κατέληξε 10ος λόγω αλλαγή κινητήρα), τη στιγμή που Μόντι -με ίδιο μονοθέσιο- έχει τις μισές poles του Αλόνσο και λιγότερες από τις μισές του Κίμι. Έχει επίσης ο Κίμι το μικρότερο average gap from pole position (όπου ο Αλόνσο χάνει ακόμα κι από τον Τρούλι και όπου ο Μόντι -με ίδιο μονοθέσιο- βρίσκεται 4 θέσεις πιο κάτω από τον Αλόνσο). Έχει επίσης τα περισσότερα front-row starts (μαζί με τον Νάντο), μόνο που ο Κίμι ξεκίνησε και 2-3 φορές από πίσω λόγω αλλαγής κινητήρα (άρα, με γνώμονα την ταχύτητα και μόνο έχει περισσότερα front-row starts ΚΑΙ από τον Αλόνσο).

                        Μιλάμε δηλαδή για καθολική υπεροχή όχι σε ένα, όχι σε δυο αλλά σε όλα τα στατιστικά που έχουν να κάνουν με ταχύτητα. Και μη το ρίξετε αποκλειστικά στην MP4-20 (η οποία φυσικά και παίζει ρόλο), γιατί ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ πως το ίδιο μονοθέσιο
                        οδηγούσε και ο Μόντι, και ΔΕΝ κατάφερε να ξεπεράσει ούτε καν τον Αλόνσο (ένα μικρό δείγμα του ότι και ο Αλόνσο είναι υπερβολικά γρήγορος).

                        Να εξηγησω παλι οτι θεωρω τον Ράικονεν εναν ταχυτατο πιλοτο. Απλα δεν τον θεωρω οτι βρισκεται σε αλλο επιπεδο απο τους αλλους συδιεκδικητες. Επισης θεωρω οτι εχει τοσο ως πιλοτος οσο και ως χαρακτηρας (στην πιστα οχι στα προσωπικα) πολλα περισσοτερα μειονεκτηματα απο αυτα που διαβαζω. πχ ποτε ενα στυλ που σε μονιμη βαση βγαινει 2 φορες το γυρο στα χωματα δε θα το ελεγα αψεγαδιαστο, απερριτο κλπ κλπ.

                        Δεν βγαίνει σε μόνιμη βάση στα χώματα, που το είδες αυτό; Μόνο στις Lesmo πατάει χώμα (όπως έκανα κι εγώ στο GP2 ... αλήθεια). Επίσης, το απέριττο στυλ οδήγησης δεν έχει να κάνει με το αν πατάει χώμα ή όχι, αλλά με το κατά πόσο κάνει περιττές κινήσεις με το τιμόνι (δηλαδή διορθώσεις), κάτι που με τη σειρά του βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση με την επιλογή των γραμμών (ανάλογα με τις συνθήκες) και φυσικά με το μονοθέσιο. Τέλος, ο Κίμι έχει δείξει από πολύ νωρίς εξαιρετικά δείγματα βρόχινου οδηγού, κάτι που του Χάκι του πήρε χρόνια για να το πετύχει.

                        Ενα βασικο μειονεκτημα χαρακτηρα του Ράικονεν ειναι οτι δε μου εχει δειξει οτι το ματι του γυαλιζει.

                        Από που προκύπτει αυτό; Εγώ απεναντίας έχω την ακριβώς αντίθετη άποψη! Είναι οδηγός που πιέζει συνεχώς και πάντα καισε στεγνό και σε βρεγμένο, δεν φοβάται το προσπέρασμα και συχνά μάλιστα το εκβιάζει κιόλας. Και το σημντικότερο, βελτιώνεται συνεχώς (τουλάχιστον μέχρι τώρα).

                        Ετσι ακομα και σε μια χρονια που εχει κερδισει τοσα επαινετικα σχολια, η πλειοψηφια θεωρει δεδομενο οτι ηταν πιο γρηγορος απο τον Μοντόγια, αν δεν επενεβαιναν τα πιτς θα ειχε κερδισει λιγοτερους αγωνες απο τον τημ-μεητ του. Αυτο δε διαγραφει ολη την επιδοση της χρονιας οπου οπως και να το δεις εδειξε ταχυτερος, αλλα η ψαλιδα ηταν μικροτερη απο οτι υπαρχει γενικη εντυπωση και η δυναμικη ειναι πως κλεινει.

                        Απλα ο Μοντόγια βελτιώθηκε στους τελευταίους 3-4 αγώνα. Γεγονός παραμένει πως συνολικά παρέμεινε λιγότερο ταχύς ακόμα κι από τον Αλόνσο.

                        Στο χερι του ειναι να σταματησει τη δυναμικη αυτη, αλλα επειδη η Φ1 ειναι πολιτικη κυριως, αν δεν σταματησει να αλοιθωριζει κατα Μαρανελο μερια, του χρονου δε θα ειναι και τοσο ανετος.

                        Του χρόνου είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Εγώ μιάω για το φέτος, που έχω βάση να μιλήσω... τις μελλοντολογίες προσωπικά τις αποφεύγω.

                        Αλλο ζητημα: Ποτε και πουθενα δεν υπονοησα οτι ο Μοντόγια στη χρονια υπηρξε θυμα σαμποταζ, χρηστης υποδεεστερου υλικου κλπ. Για μια 'περιεργη' αποφαση στον Καναδα μιλησα και μια φυσιολογικοτατη στο Βελγιο. Απλα ισως το παρατονισα γιατι αντιστοιχες περιπτωσεις στη Φερραρι ειχαν υπερτονιστει σε αστειο βαθμο (οχι απο το migf1 διευκρινιζω).

                        Ειλικρινά βαριέμαι να ψάξω το thread (αν δεν το είπες ευθέως, σίγουρα το υπονόησες... κάποια στιγμή που θα έχω διάθεση ίσως ψάξω το thread για συγκεκριμένες φράσεις σου).

                        Tελος: Σε στυλ, χαρακτηρα, ψυχολογια κλπ κλπ κλπ το μονο κοινο που βρισκω μεταξυ Μικα και Κιμι ειναι η καταγωγη τους. Γαλλια και Αυστρια 99 με Μοντσα 2005. Συγκρινετε και πειτε μου.

                        Είναι και οι δυο ταχύτατοι, ψύχραιμοι και σοβαροί εντός πίστας και χαβαλέδες & party animals εκτός πίστας.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • S
                          sokos last edited by

                          Σε θέμα χαρακτήρα δεν συγκρίνονται Μικα και Κίμι..
                          ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            migf1 last edited by

                            Ο χρήστης sokos έγραψε:
                            Σε θέμα χαρακτήρα δεν συγκρίνονται Μικα και Κίμι..
                            ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!

                            Δηλαδή;

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • A
                              adis4gr last edited by

                              χωρις να ξερω πολλα για τον χαρακτηρα τους μου εχει δημιουργηθει η εντυπωση οτι ο μικα ηταν πιο συνεσταλμενος και χαλαρος,δε θυμαμαι ποτε να δωσε ασχημη εντυπωση...ισως και επειδη εφαγε ψωμι και αλατι με την ομαδα πριν παει καλα...

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                migf1 last edited by

                                Ο χρήστης Giannis Athanasiou έγραψε:

                                Το κοινό σημείο που λέγεται Μπριατόρε δεν σου λέει τίποτε;

                                Τσου! Απολύτως τίποτα! Γιατί θα έπρεπε να μου λέει;

                                Τα κατεβάσματα γίνονται πλέον χειροκίνητα και εκεί κουράζεται ένας κινητήρας. Στις μεγάλες ευθείες η πλήρης φόρτηση του κινητήρα για μεγάλο χρονικό διάστημα επίσης. Αυτά ελέγχονται άμεσα απο τον οδηγό.

                                Τίποτα δεν κουράζεται. Υπάρχουν κόφτες.

                                Έπαιξε και έχασε δηλαδή. Καμία διαφωνία. Ποτέ η McLaren - αγαπημένη μου ομάδα - δεν τα πήγαινε καλά στον τομέα της στρατηγικής. Έριχαν φοβερά βρισίδια όταν ο Σουμάχερ κέρδιζε τον Χάκινεν λόγω στρατηγικής.

                                Συμφωνούμε εδώ (δεν έγραψες αυτό όμως αρχικά).

                                Που διαφωνούμε; Εμπρός η πίσω, πρωταγωνίστρια ή μη, η McLaren κυριαρχεί σε τηλεοπτικό χρόνο. Το πώς είναι αποτέλεσμα χρόνων πολιτικής.

                                Διαφωνούμε στο ότι εσύ είπες πως η ΜακΛάρεν πίεσε οριακά τους κινητήρες για να κερδίσει τηλεοπτικό χρόνο, ενώ εγώ λέω πως τους πίεσε για να κερδίσει το πρωτάθλημα.

                                Μπα; Τί είχε κάνει η Benetton πριν τον Σουμάχερ;

                                Τι είχε κάνει; Είχε σχεδόν 'καπαρωμένη' την 3η θέση για μισή ντουζίνα χρόνια. Για πες μου εσύ τι είχαν κάνει η Τόλεμαν και Λότους πριν πάει ο Σένα σε αυτές.

                                Και η Lotus με τον εκπληκτικό κινητήρα της Honda μικρή ήταν; Απλά δεν ήταν κυρίαρχες και έγιναν χάρη στους οδηγούς αυτούς.

                                Μια φωτοβολίδα 3η θέση είχε η Λότους το 1984 (με κινητήρα Ρενό) και that was all! (btw, τα 2 από τα 3 χρόνια που έτρεξε με Λότους ο Σένα είχε Ρενό κινητήρα, μόνο στον τελευταίο είχε Χόντα... και παλι 3η βγήκε το 1987 παρόλο που είχε τον Σένα).
                                Τώρα, πώς είδες τις Τόλεμαν και Λότους να γίνονται κυρίαρχες με τον Σένα, ειλικρινά μου διαφεύγει. Η Τόλεμαν με Σένα τερμάτισε 7η (με τον Σένα 9ο), ενώ η Λότους το καλύτερο που έκανε (με Σένα μέσα) ήταν η 3η θέση το 1987).

                                Επίδοση οδηγού; Ούτε απέναντι στον ομόσταυλό του δεν μπορείς ουσιαστικά να την κρίνεις. Τί ρυθμίσεις έχει; Τί καύσιμο κουβαλάει; Τί ρυθμίσεις κινητήρα; Ποιές παραμέτρους βλάβης έχουν διαγνώσει τα συστήματα στα πιτς; Πόσο φθαρμένα είναι τα ελαστικά (η Μόντσα σου λέει κάτι;); Πόσο έχουν επιρρεαστεί τα αεροδυναμικά βοηθήματα απο το τελευταίο πέρασμα πάνω απο τα κερμπς; Πόσο ανεβαίνει η θερμοκρασία του κινητήρα απο την 'χαρτοπετσέτα' που έχει μπει στις εισαγωγές; Πόσες ταχύτητες λειτουργούν ακόμη, μετά απο 1,5 ώρα αγώνα; Πόσο κοντά στην αφυδάτωση είναι ο οδηγός; Πόσο έχουν ζεσταθεί ή φθαρεί τα φρένα; Πόση είναι η πίεση στο υδραυλικό σύστημα; Να πω και άλλα;

                                Όχι, μη λες άλλα... είναι προφανές πως ΕΣΥ δεν μπορείς να κρίνεις. Εγώ και θεωρώ ότι και μπορώ (πες το πείρα, πες το ένστικτο, πες το μαντικές ικανότητες, πες το ιδιορρυθμία μου, πες το φαντασίωσή μου, πες το όπως θες).

                                Το μόνο αποτέλεσμα που μπορεί να μετρηθεί είναι η συνολική επίδοση, η σταθερότητα, δηλαδή το πρωτάθλημα. Και αυτά μόνο σε συνολικό επίπεδο απόδοσης οδηγού και ομάδας. Κλασικό παράδειγμα ο Σουμάχερ φέτος, που με ένα μέτριο συνδυασμό αυτοκινήτου - ελαστικών, ήταν στη σκιά των Αλόνσο και Ραϊκόνεν.

                                Οκ, να υποθέσω λοιπόν ότι οι ανά τον κόσμο σκάουτερς (αφού δεν μπορούν να κρίνουν αν δεν έχουν συνολική εικόνα) περιμένουν πρώτα να τελειώσει το πρωτάθλημα και μετά αρχίζουν να ασχολούνται και να προτείνουν οδηγούς στις ομάδες. Όπως επίσης και οι ομάδες, περιμένουν να τελειώσει πρώτα το πρωτάθλημα και μετά προσεγγίζουν τους οδηγούς για τα συμβόλαια.

                                ΥΓ. Τι άλλο θα ακούσουμε σε αυτό το thread Θεέ μου !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • M
                                  migf1 last edited by

                                  Επίσης, για τον Μάνσελ δεν μου είπες; Ποια υποδεέστερη ομάδα πήρε πάνω του και πότε;

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • G
                                    greo last edited by

                                    Ο χρήστης greo μετα το Τουρκικο GP έγραψε:
                                    Στον Καναδα (και φανταζομαι στα πιτς στη συνεχεια) το εχεουν κανει πενηνταρακια οι κυριοι της ΜακΛαρεν στον Μοντυ: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ δια ποινης ροπαλου να τερματισεις μπροστα απο τον Κιμι. Οτι αλλο και να πουμε ειναι ιστορια για αγριους. Κανει ο τυπος ανετο αγωνα με στοχο τη 2η θεση ή τουλαχιστον μπροστα απο τις Ρενω.
                                    Βεβαια σε κατι τετοιες ματσακονιες ο ανεκδιηγητος φαλακρας του Γουοκιν ειναι χιλιετιες πισω απο τη Φερραρι. Αναγκαζεται να κανει τις πρακτικες της Φερραρι αλλα χωρις το καταλληλο υλικο. Δεν ειναι ηλιθιοι φιλοι μου εκει στη Φερραρι που τοσα χρονια ειχαν το Ρουμπενς για 2ο οδηγο. Ο Μοντογια εχει καρδια πρωταθλητη και ματια μονο για το πρωταθλημα. Και συν τοις αλλοις ειναι και Κολομβιανος. Εφοσον τον βαλανε να κανει δουλεια χαμαλη, αυτο επιφερει δυο επιπτωσεις: Είτε να βαριεται και να κανει μαλακιες λογω βαρεμαρας είτε να κανει 'ασυγχωρητα' λαθη (σκοπιμα ομως) και ατυχιες με βασικο στοχο τα πρωταθληματα φετος να τα παρουν οι Αλονσο και ΜακΛαρεν. Γιατι; Γιατι αν παρει φετος το πρωταθλημα ο Κιμης, τοτε αντιο ζωη. Ειναι που ειναι το χαϊδεμενο τους, φανταστειτε να εχει παρει και πρωταθλημα! Ενω αν ξεκινησουν του χρονου απο το μηδεν θα εχει την ευκαιρια στην αρχη της επομενης χρονιας να παρει αυτος το πανω χερι. Γιατι οτι και να λενε οι διαφοροι οπαδοι του Μικα (οι οποιοι βλεπουν στον Κιμι τον κλωνο του) σε απολυτη ταχυτητα, ο Μοντυ δεν εχει δειξει φετος αργοτερος.

                                    Migf1 εδω ειχα πει την αποψη μου για τα εσωτερικα της ΜακΛαρεν. Οπως βλεπεις δεν εχω αναφερθει καθολου σε ποιοτητα υλικου, παρα μονο σε ενδοοικογενειακες πολιτικες και αποφασεις.

                                    Οσον αφορα τα υπολοιπα, η μονη διαφωνια μας ειναι οτι εσυ πιστευεις οτι ο Κιμι εκανε την ΜΡ4/20 να φαινεται τοσο γρηγορη, ενω εγω αμφιβαλλω εντονα ως προς αυτο. Και ξερεις γιατι αμφιβαλλω; Γιατι αν ηταν τοσο μεγαλο ταλεντο οσο λες, στα 3 πρωτα GP θα μπορουσε εστω και να κοντραρει τον Τρουλι και την Τογιότα. Κατι ομως που δεν εγινε. Και κατι ακομα. Τα οριστικα μου συμπερασματα (για την ενδοοικογενειακη κατασταση) θα τα βγαλω στο τελος της σεζον, γιατι ειναι μια καλη ευκαιρια για τους 2 οδηγους της ΜκΛαρεν να παλεψουν ελευθερα, χωρις λογο για ρισκα και 'ατυχιες'.

                                    Τίποτα δεν κουράζεται. Υπάρχουν κόφτες.

                                    Υπαρχει ομως και μια μεγαλη ποικιλια απο mappings που πιεζουν τον κινητηρα απο το 90% εως το 110%. Και (το κυριοτερο) στη διακριτικη ευχαιρεια του πιλοτου.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • M
                                      migf1 last edited by

                                      Ο χρήστης greo έγραψε:
                                      Migf1 εδω ειχα πει την αποψη μου για τα εσωτερικα της ΜακΛαρεν. Οπως βλεπεις δεν εχω αναφερθει καθολου σε ποιοτητα υλικου, παρα μονο σε ενδοοικογενειακες πολιτικες και αποφασεις.

                                      Ναι. Αλλά κι εγώ δεν είπα πως υπονόησες σκάρτο υλικό στον Μόντι. Σε αυτές τις 'ενδοοικογενειακες πολιτικες και αποφασεις' αναφερόμουν κι εγώ... τις βλέπουμε με διαφορετική οπτική γωνία.

                                      Οσον αφορα τα υπολοιπα, η μονη διαφωνια μας ειναι οτι εσυ πιστευεις οτι ο Κιμι εκανε την ΜΡ4/20 να φαινεται τοσο γρηγορη, ενω εγω αμφιβαλλω εντονα ως προς αυτο. Και ξερεις γιατι αμφιβαλλω; Γιατι αν ηταν τοσο μεγαλο ταλεντο οσο λες, στα 3 πρωτα GP θα μπορουσε εστω και να κοντραρει τον Τρουλι και την Τογιότα. Κατι ομως που δεν εγινε.

                                      Έκανε όμως τόσα άλλα στη διάρκεια της σαιζόν.

                                      Και κατι ακομα. Τα οριστικα μου συμπερασματα (για την ενδοοικογενειακη κατασταση) θα τα βγαλω στο τελος της σεζον, γιατι ειναι μια καλη ευκαιρια για τους 2 οδηγους της ΜκΛαρεν να παλεψουν ελευθερα, χωρις λογο για ρισκα και 'ατυχιες'.

                                      Ok!

                                      Τίποτα δεν κουράζεται. Υπάρχουν κόφτες.

                                      Υπαρχει ομως και μια μεγαλη ποικιλια απο mappings που πιεζουν τον κινητηρα απο το 90% εως το 110%. Και (το κυριοτερο) στη διακριτικη ευχαιρεια του πιλοτου.

                                      Δεν υπαρχει μεγάλη ποκιλία. Μέχρι 3 (προκαθορισμένες) χαρτογραφήσεις μπορεί να αλλάξει ο οδηγός από το κόκπιτ. Και συνήθως ασχολείται με δύο μόνο (κανονική, επιθετική).

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • G
                                        greo last edited by

                                        Ο χρήστης migf1 έγραψε:

                                        Migf1 εδω ειχα πει την αποψη μου για τα εσωτερικα της ΜακΛαρεν. Οπως βλεπεις δεν εχω αναφερθει καθολου σε ποιοτητα υλικου, παρα μονο σε ενδοοικογενειακες πολιτικες και αποφασεις.

                                        Ναι. Αλλά κι εγώ δεν είπα πως υπονόησες σκάρτο υλικό στον Μόντι. Σε αυτές τις 'ενδοοικογενειακες πολιτικες και αποφασεις' αναφερόμουν κι εγώ... τις βλέπουμε με διαφορετική οπτική γωνία.

                                        Αν τις βλεπαμε απο την ιδια γωνια θα χαναμε τοσες ωραιες συζητησεις

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • N
                                          nikos last edited by

                                          Εχουμε γινει ολοι expert και στη F1 σε αυτη τη χωρα!!!

                                          Που ξερεις τη χαρτογραφιση εχει ο κινητηρας της F1?? Την οδηγησες; Το τι λεει ο Πουρναρακης αστο...εχει χαρτογραφιση...δε λεω, αλλα δε ξερεις αν ειναι 1 2 η 3 διαφορερικα modes και αν ειναι επιθετικη η οχι.

                                          Μη λεμε οτι θελουμε ρε παιδια...

                                          Nikos @ YouTube

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • M
                                            mschumacher last edited by

                                            Πάντως στη Βραζιλία η Μακλαρεν έκανε τα πάντα για να νικήσει ο Κιμι βαζοντάς του παραπάνω καύσιμα και στο 2ο ανεφοδιασμό, ωστόσο...... δε ξέρω πόσο δίκαιο είναι αυτό για μερικούς που μιλάνε για 'καθαρή' μάχη. Η Φεράρι πχ στη Μονζα φέτος όπου ο ΜΣ βρέθηκε πίσω από το Ρούμπενς στη εκκίνηση, είχαν διαφορά 1 γύρου για τον ανεφοδιασμό, όπου και στα 2 έμπενε 1ος ο ΜΣ. Αν ήθελε η Φεράρι στο 2ο πιτ στοπ θα έβαζε παραπάνω καύσιμα στο MS αφού τον είχε άνετα σε ρυθμό αλλά δε το έκανε.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 8
                                            • 9
                                            • 10
                                            • 6 / 10
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr