-
tosa xronia antexe.
O epomenos ti diafora tha kanei?As mas pei o tyxeros pou tha to parei
-
Ο χρήστης lotusnick έγραψε:
tosa xronia antexe.
O epomenos ti diafora tha kanei?As mas pei o tyxeros pou tha to parei
Δεν νομίζω να σας το πει...
Μάλλον θα το καταλάβετε από την θέα της κάνης από μια καραμπίνα που θα σας σημαδεύει, παράλληλα με το άκουσμα μιας πρότασης: ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΟΥ ΠΙΣΩ!!! -
Και για ποιον λογο να πουλησεις τετοιο κελεπουρι;
Σαν τον γαϊδαρο του Χοντζα:πανω που εμαθε να μην τρωει ....... ψοφησε! -
...εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω gorgh με ποιά λογική του κάνεις τέτοια συντήρηση...;
Γιατί δεν νομίζω να φτωχύνεις εάν του αλλάξεις λάδια-φίλτρο-μπουζί... ...εκτός κ αν μας δουλεύεις....
-
Παραθέτω και εγώ τις εμπειριες μου από XSARA VTS 1.6
Κατ αρχήν το αυτοκίνητο μετά τα 5.000 χιλιόμετρα έδειξε τις πραγματικές του δυνατότητες. Μέχρι την αλλαγή λαδιών στις 10.000 έκαψε και λίγο λαδάκι πράγμα που δεν έγινε ούτε στις 20.000 ούτε στις 30.000!!!!
Μετρημένο με GTECH και με ένα άτομο μέσα κάνει 0-100 από 10,1 - 11,1 ανάλογα με τις συνθήκες. Πρίν την αλλαγή ελαστικών που του έκανα το 0-100 έφτανε τα 11,8'' λόγω ακατάσχετου σπιναρίσματος.
Συντήρηση, η κανονική εργοταξιακή , πλήν του φίλτρου που είναι K&N και το καθαρίζω εγώ κάθε 10.000 χλμ ή και λιγότερο.
Το ''εστρωσα' ως εξής ..... πρώτα καμμιά 500 αρια χιλιόμετρα νορμάλ και από εκεί και έπειτα νορμάλ με σταδιακά ανοίγματα μέχρι και κόφτες σε όλες τις ταχύτητες. Αυτά μέχρι τις 2.500χλμ που άλλαξα λάδια.
Άπό τότε το δουλέυω συνέχεια στον κόφτη και δεν έχει κανένα πρόβλημα, ούτε κάει λάδια, ούτε βογγαει.
Η μόνη βλάβη μέχρι τώρα (33.000χλμ) είναι το ποτενσιόμετρο του γκαζιού (αλλάχθηκε στην εγγγύηση).
Άλλαξα ήδη τα εμπρός τακάκια στις 20.000χλμ και τα πίσω στις 30.000 και μου κάνει εντύπωση το φιλαράκι, γιατί και εγώ φρενάρω με σαζμάν και δεν κάνω πολλές διαδρομές σε πόλη. Βέβαια τρέχω πολύ 180-190 στα ταξίδια οπότε φρενάρω από τέτοιες ταχύτητες. Προχθές που έβαλα χέρι στους δίσκους είδα ότι έχουν κάνει μεγάλο δόντι. Οπότε στις 50.000 βλέπω να βάζω δίσκους. Εκτός αν τα αλλάζει κατά βούληση τη αντιπροσωπεία!!!Τα μαμα λάστιχα (MICHELIN GT ή κάτι τέτοιο) ΑΙΣΧΡΑ έκανα τρομερή υπομονή μέχρι να τα αλλάξω στις 32.000χλμ. Φοράω TOYO PROXES t1r τα οποία είναι για την ώρα εκπληκτικά.
-
Και 'γω το στρώσιμο που του έκανα είναι πάνω κάτω το ίδιο με αυτό που έκανε και ο xsara16v. Με την διαφορά του ότι το διάστημα των 500 χιλιομέτρων το επιμήκυνα στα 1600 χλμ (αλλά και πάλι με πολλές αυξομειώσεις στις στροφές και αρκετές στιγμιαίες επισκέψεις έως 5.000 - 5.500 rpm). Μετά το άνοιγα κανονικά, χωρίς βέβαια ακρότητες. Τα πρώτα λάδια του τα άλλαξα κοντά στις 7.000 χλμ. Από τότε χαίρομαι την εύρυθμη και πολύ καλή απόδοση του μοτέρ μου!
Το έχω ανοίξει και με άλλα 206 1,6 16v και πάει (κατά γενική ομολογία) πάρα πολύ καλά!!! (πάντα με 100άρα βενζίνη)Μετά, από την αντιπροσωπία, μου βάζανε κάτι ό,τι νά 'ναι λάδια (το μπλέ μπουκάλι της shell 15w-50 ημισυνθετικό). Αυτό έγινε δύο - τρεις φορές. Μετά 'ξύπνησα' και το θέμα του λιπαντικόυ το ανέλαβα εγώ. Έκτοτε λοιπόν του βάζω full συνθετικό 5w-40 (κυρίως elf excellium, αλλά δύο φορές μπήκε και το αντίστοιχο της total) και το αλλάζω (μαζί με το φίλτρο) το πολύ κάθε 7500 χλμ (συνήθως νωρίτερα).
Άμα το δει ο gorghs αυτό θα του πέσουν τα μαλλιά!!! (έχει και τον ίδιο κινητήρα)
-
Τι λάδια βάζατε στο καημένο το citroen βρε παιδιά; Αλλά που να θυμάστε τώρα...
-
Ο χρήστης xsara16v έγραψε:
Άλλαξα ήδη τα εμπρός τακάκια στις 20.000χλμ και τα πίσω στις 30.000 και μου κάνει εντύπωση το φιλαράκι, γιατί και εγώ φρενάρω με σαζμάν και δεν κάνω πολλές διαδρομές σε πόλη. Βέβαια τρέχω πολύ 180-190 στα ταξίδια οπότε φρενάρω από τέτοιες ταχύτητες. Προχθές που έβαλα χέρι στους δίσκους είδα ότι έχουν κάνει μεγάλο δόντι. Οπότε στις 50.000 βλέπω να βάζω δίσκους. Εκτός αν τα αλλάζει κατά βούληση τη αντιπροσωπεία!!!Το πόσο πατάς το φρένο εξαρτάται από που οδηγείς και από τον οδηγό. Και εγώ αλλάζω μπροστινά τακάκια (σιβικ 95) πάνω από 100.000 χλμ.
Τα λάδια Μ1 τα αλλάζω γύρω στα 10.000 χλμ. αλλά μια φορά που τα είχα στείλει για ανάλυση μου είπαν ότι μπορώ να τα κρατήσω περισσότερο (ελάχιστα μέταλλα φθοράς).
Το στρώσιμο του κινητήρα σου έχει τυπική συμπεριφορά (σαν να βγήκε από βιβλίο) αντίθετα με το ξέσκισμα που τρώνε τα δημοσιογραφικά. Οι κινητήρες πρέπει να αντέχουν τουλάχιστον 300.000 χλμ. χωρίς εμφανείς εσωτερικές φθορές με κανονικά σέρβις.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Βάζω στοίχημα οτι το citroen δε θα αντέξει πάνω από 1 χρόνοTi xaneis?
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Plaka plaka, gia na doume poso akoma 8a antejei.
Pantos an endiaferetai kanenas gia to Xsara mou, as mou pei, mporei na to kateyaso fetos Ellada gia poulhma (Logo mh eukolias na to pernao KTEO ka8e xrono).Meta tin diafimisi pou tou ekanes tha spasoun ta tilefona!!!!
Να είσαι σίγουρος...
To skefthka, 8a to doso 1200 Euro, opoios 8elei as mou steilei pm
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
...εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω gorgh με ποιά λογική του κάνεις τέτοια συντήρηση...;Γιατί δεν νομίζω να φτωχύνεις εάν του αλλάξεις λάδια-φίλτρο-μπουζί... ...εκτός κ αν μας δουλεύεις....
Den sas douleyo ka8olou. Ti logo 8a mporousa na exo gia na kano ena tetoio pragma?
Apla, logo ths sxeshs mou me to antikeimeno, exo thn sigouria gia kapoia pragmata.
Kai ego paliotera phgaina sta synergeia gia service ktl. Argotera ema8a. Kai empisteytika tis gnoseis mou kai thn empeiria mou. Mexri tora mono se kalo mou exei bgei! Skepsou mono ti exo glytosei 6 xronia pou den exo paei to Xsara se synergeio. Kai den ennoo mono xrhmata, alla kai xrono, talaiporia, synenohsh me tous mhxanikous, problhmata, extra problhmata(*) ktl.*Oso poio poly peirazeis kapoia mhxanika merh (esto kai gia synthrish) toso poio pi8anh einai h periptosh na xalasoun.
Mallon oi perisoteroi edo den fantazeste kan gia ti pragma milao! Apla na po oti to kapo ta teleytaia 3 xronia exei anoijei mia fora gia ladia (kai alles 3-4 gia nero gia to mpampriz).
Enas filos mou pou exei megalo gnosto synergeio autokinhton sthn A8hna, symfonei apolyta mazi mou kai kanei ta idia kai sto diko tou ix. Apla den 8elei oute kan na skeftetai ti 8a ginotan an htan oloi san kai mas
-
Εάν θέλεις να υποστηρίξεις με στοιχεία αυτό που λες, να στείλεις τα λάδια την επόμενη φορά που θα τα αλλάξεις για ανάλυση και να δημοσιεύσεις τα αποτελέσματα. Από πείρα σου λέω ότι θα έχουν πάρα πολλά μέταλλα (που σημαίνει ιδιαίτερα αυξημένη εσωτερική φθορά του κινητήρα). Επίσης, τα αποτελέσματα της ανάλυσης θα αναφέρουν ότι το (παχύρρευστο) λάδι έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος της λιπαντικής του ικανότητας, έχει χάσει όλα τα πρόσθετα που προστατεύουν τα μέταλλα του κινητήρα από οξείδωση κλπ. Το ότι άντεξε ο κινητήρας μέχρι σήμερα είναι θέμα τύχης.
Για παράδειγμα, ο εκκεντροφόρος έχει μια πολύ λεπτή επιφανειακή στρώση με μεγάλη σκληρότητα. Όταν αυτή η λεπτή στρώση φαγωθεί τότε η φθορά είναι πολύ γρήγορη και δεν μπορείς να τη σταματήσεις όσα λάδια ή πρόσθετα να βάλεις στο κινητήρα. Τα πρόσθετα που περιέχουν τα λάδια και προστατεύουν τα μέταλλα από τα οξέα που δημιουργούνται από τους υδρατμούς και τα κατάλοιπα της καύσης που περνούν στο κάρτερ, 'ξοδεύονται' με τη χρήση.
Δεν είναι μυστική αυτή η 'ελάχιστη συντήρηση' που κάνεις στο αυτοκίνητο. Αυτό που έχει σημασία είναι πόσο καιρό θέλεις να κρατήσεις το αυτοκίνητο (και για πόσα χιλιόμετρα) και πόσο θέλεις να πάρεις όταν το πουλήσεις. Οι ταξιτζήδες που αλλάζουν πολύ συχνά λάδια το κάνουν γιατί τα λάδια είναι φθηνότερα από ένα κινητήρα που θα αντέξει 500.000 - 1.000.000 χιλιόμετρα.
Η υπόλοιπη συντήρηση, π.χ. το αντιπηκτικό που περιέχει πρόσθετα που προστατεύουν από την οξείδωση το κύκλωμα ψύξης και 'ξοδεύονται' με τη χρήση και το καιρό (όχι μόνο η ικανότητα να προστατεύει το κινητήρα από τον παγετό) δεν είναι μυστικά.
Συμφωνώ ότι τα περισσότερα συνεργεία κάνουν λάθος συντήρηση, αλλάζουν πράγματα που δεν χρειάζονται αλλαγή, ρυθμίζουν βαλβίδες που δεν χρειάζονται συχνή ρύθμιση, μπουζί που δεν έχουν σημάδια φθοράς κλπ. Διαφωνώ με το 'όσο πιο πολύ πειράζεις κάποια μηχανικά μέρη τόσο πιο πιθανή είναι η περίπτωση να χαλάσουν' εκτός αν αυτοί που τα πειράζουν είναι καραγκιόζηδες. Για παράδειγμα δεν πειράζει να ελέγχεις εάν ο ανεμιστήρας ψύξης του συμπυκνωτή του a/c δουλεύει όπως πρέπει, αλλά αν κατά τον έλεγχο κάψεις τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου δεν φταίει το 'πείραγμα' αλλά ο άσχετος που κάνει τον έλεγχο.
Το ίδιο ισχύει με το στρώσιμο που τρώνε τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα. Εγώ θέλω ένα αυτοκίνητο που θα αντέξει 15 χρόνια και 400.000 χλμ. ΧΩΡΙΣ ζημιές. Το civic 95 που έχω άνετα θα το κάνει αυτό, όχι το δικό σου xara. Φίλος που αλλάζει κάθε 3 χρόνια τα αυτοκίνητά του διαφωνεί μαζί μου και εκτελεί το 'δικό σου' πρόγραμμα συντήρησης. Τελικά όλα καταλήγουν στο πόσο θέλεις να σου κρατήσει το αυτοκίνητο.
-
Για 1200 e , το σκέφτομαι ακόμη και εγώ .
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Εάν θέλεις να υποστηρίξεις με στοιχεία αυτό που λες, να στείλεις τα λάδια την επόμενη φορά που θα τα αλλάξεις για ανάλυση και να δημοσιεύσεις τα αποτελέσματα. Από πείρα σου λέω ότι θα έχουν πάρα πολλά μέταλλα (που σημαίνει ιδιαίτερα αυξημένη εσωτερική φθορά του κινητήρα). Επίσης, τα αποτελέσματα της ανάλυσης θα αναφέρουν ότι το (παχύρρευστο) λάδι έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος της λιπαντικής του ικανότητας, έχει χάσει όλα τα πρόσθετα που προστατεύουν τα μέταλλα του κινητήρα από οξείδωση κλπ. Το ότι άντεξε ο κινητήρας μέχρι σήμερα είναι θέμα τύχης.Για παράδειγμα, ο εκκεντροφόρος έχει μια πολύ λεπτή επιφανειακή στρώση με μεγάλη σκληρότητα. Όταν αυτή η λεπτή στρώση φαγωθεί τότε η φθορά είναι πολύ γρήγορη και δεν μπορείς να τη σταματήσεις όσα λάδια ή πρόσθετα να βάλεις στο κινητήρα. Τα πρόσθετα που περιέχουν τα λάδια και προστατεύουν τα μέταλλα από τα οξέα που δημιουργούνται από τους υδρατμούς και τα κατάλοιπα της καύσης που περνούν στο κάρτερ, 'ξοδεύονται' με τη χρήση.
Δεν είναι μυστική αυτή η 'ελάχιστη συντήρηση' που κάνεις στο αυτοκίνητο. Αυτό που έχει σημασία είναι πόσο καιρό θέλεις να κρατήσεις το αυτοκίνητο (και για πόσα χιλιόμετρα) και πόσο θέλεις να πάρεις όταν το πουλήσεις. Οι ταξιτζήδες που αλλάζουν πολύ συχνά λάδια το κάνουν γιατί τα λάδια είναι φθηνότερα από ένα κινητήρα που θα αντέξει 500.000 - 1.000.000 χιλιόμετρα.
Η υπόλοιπη συντήρηση, π.χ. το αντιπηκτικό που περιέχει πρόσθετα που προστατεύουν από την οξείδωση το κύκλωμα ψύξης και 'ξοδεύονται' με τη χρήση και το καιρό (όχι μόνο η ικανότητα να προστατεύει το κινητήρα από τον παγετό) δεν είναι μυστικά.
Συμφωνώ ότι τα περισσότερα συνεργεία κάνουν λάθος συντήρηση, αλλάζουν πράγματα που δεν χρειάζονται αλλαγή, ρυθμίζουν βαλβίδες που δεν χρειάζονται συχνή ρύθμιση, μπουζί που δεν έχουν σημάδια φθοράς κλπ. Διαφωνώ με το 'όσο πιο πολύ πειράζεις κάποια μηχανικά μέρη τόσο πιο πιθανή είναι η περίπτωση να χαλάσουν' εκτός αν αυτοί που τα πειράζουν είναι καραγκιόζηδες. Για παράδειγμα δεν πειράζει να ελέγχεις εάν ο ανεμιστήρας ψύξης του συμπυκνωτή του a/c δουλεύει όπως πρέπει, αλλά αν κατά τον έλεγχο κάψεις τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου δεν φταίει το 'πείραγμα' αλλά ο άσχετος που κάνει τον έλεγχο.
Το ίδιο ισχύει με το στρώσιμο που τρώνε τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα. Εγώ θέλω ένα αυτοκίνητο που θα αντέξει 15 χρόνια και 400.000 χλμ. ΧΩΡΙΣ ζημιές. Το civic 95 που έχω άνετα θα το κάνει αυτό, όχι το δικό σου xara. Φίλος που αλλάζει κάθε 3 χρόνια τα αυτοκίνητά του διαφωνεί μαζί μου και εκτελεί το 'δικό σου' πρόγραμμα συντήρησης. Τελικά όλα καταλήγουν στο πόσο θέλεις να σου κρατήσει το αυτοκίνητο.
Para poly sosta osa les file mou, alla mallon jexnas oti milame gia XSARA!
An xalasoun oi ekkentroforoi, 8a tous allajo me 50Euro. An xalasei olo to moter 8a to allajo me 200Euro. Den einai Ferrari!!!
Alla, as xalasei prota, kai meta blepoume.
Tora an to civic sou 8a antejei 15 xronia, sto leo apo tora oti nai, 8a antejei apo thn stigmh pou to kaneis 'sercive' otan prepei kai plhroneis auta pou prepei. Se 15 xronia to civic sou 8a sou exei stoixisei dyo fores oso to agorases. To Xsara mou kai ka8e 3 xronia na 8elei moter, 8a stoixhsei ligotero! Kai 8a exo apofygei thn talaiporia ton synergeion, kati pou einai poly shmantiko gia mena. -
Ο χρήστης gorghs έγραψε:
An xalasei olo to moter 8a to allajo me 200Euro. Den einai Ferrari!!! -
Ο χρήστης gorghs έγραψε:
An xalasei olo to moter 8a to allajo me 200Euro.να σου δώσω κάνα χιλιάρικο να μου πάρεις 5 μοτέρ να βρίσκονται για ώρα ανάγκης?
-
Γιώργη, ο δικός μου τρόπος (συχνά και φθηνά σέρβις) είναι οικονομικότερος για αυτοκίνητο που το αγοράζεις καινούριο και το κρατάς για πολλά χρόνια και πολλά χιλιόμετρα. Αν θέλεις μπορούμε να κάνουμε και τις πράξεις. Όσο φθηνά και να είναι τα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά του xara δεν συμφέρει γιατί δεν αντέχουν για πολλά χιλιόμετρα αν το παραμελείς. Ο δικός σου τρόπος συμφέρει μόνο αν κρατάς για λίγα χρόνια το αυτοκίνητο και δεν κάνεις πολλά και δύσκολα χιλιόμετρα.
Δε συμφέρει να το παραμελείς και να αλλάζεις ότι χαλάσει, ούτε από θέμα χρημάτων ούτε από θέμα χρόνου και ταλαιπωρίας (το να αλλάξεις κινητήρα είναι φοβερή ταλαιπωρία χώρια τα προβλήματα και η κακή αξιοπιστία). Τι είναι φθηνότερο, να αλλάζω κάθε 2 χρόνια υγρά φρένων και να γρασσάρω δαγκάνες με
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Γιώργη, ο δικός μου τρόπος (συχνά και φθηνά σέρβις) είναι οικονομικότερος για αυτοκίνητο που το αγοράζεις καινούριο και το κρατάς για πολλά χρόνια και πολλά χιλιόμετρα. Αν θέλεις μπορούμε να κάνουμε και τις πράξεις. Όσο φθηνά και να είναι τα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά του xara δεν συμφέρει γιατί δεν αντέχουν για πολλά χιλιόμετρα αν το παραμελείς. Ο δικός σου τρόπος συμφέρει μόνο αν κρατάς για λίγα χρόνια το αυτοκίνητο και δεν κάνεις πολλά και δύσκολα χιλιόμετρα.File Leonida,
To an antexei 'h oxi to Xsara, einai kati to opoio exei apodeixtei kai den xoraei amfisbhthsh. To exo sthn katoxh mou apo kainourio kai exo kanei 150.000 km mexri kai shmera.
Den exei xalasei pote tipota kai den exo allajei tipota ektos ton proanafer8enton.
8eleis mhpos na mas peis ti autokinhto exeis, posa xronia kai xiliometra, ti exeis plhrosei mexri tora gia synthrhsh kai poses ores-meres exeis xasei gi'auton ton logo? Isos na mporesoume na bgaloume kalytero symperasma me auton ton tropo.[quote='leonp']Δε συμφέρει να το παραμελείς και να αλλάζεις ότι χαλάσει, ούτε από θέμα χρημάτων ούτε από θέμα χρόνου και ταλαιπωρίας (το να αλλάξεις κινητήρα είναι φοβερή ταλαιπωρία χώρια τα προβλήματα και η κακή αξιοπιστία). Τι είναι φθηνότερο, να αλλάζω κάθε 2 χρόνια υγρά φρένων και να γρασσάρω δαγκάνες με
-
Ο χρήστης xristos69 έγραψε:
An xalasei olo to moter 8a to allajo me 200Euro.
να σου δώσω κάνα χιλιάρικο να μου πάρεις 5 μοτέρ να βρίσκονται για ώρα ανάγκης?
Me ena xiliarikaki, 8a sou paro eji moter
-
Ο χρήστης gorghs έγραψε:
An xalasei olo to moter 8a to allajo me 200Euro.
να σου δώσω κάνα χιλιάρικο να μου πάρεις 5 μοτέρ να βρίσκονται για ώρα ανάγκης?
Me ena xiliarikaki, 8a sou paro eji moter
OK Γιώργη, please κάνε τον κόπο να εξηγήσεις λίγο.
Στον ξάδερφό μου κάηκε η μηχανή του Punto 1,25 και πλήρωσε 2+ χιλιάρικα για να του βάλουν μεταχειρισμένη με 40000 χλμ. Αυτό είναι σίγουρα ακριβή τιμή αλλά και 200 ευρώ? Πες να μάθουμε και εμείς!
ΥΓ. Δεν λετουργούσε το σύστημα ψύξης και για 2 μήνες η θερμοκρασία ήταν στα κόκκινα μόνο που ο ξάδερφος νόμιζε ότι είχε χαλάσει ο δείκτης (δεν του έκοψε ότι αν είχε χαλάσει θα έδειχνε 0 και όχι κόκκινα) Τελικά μπηκε Αττική Οδό μία μέρα όπου ο κινητήρας δούλευε συνεχόμενα στις 4000σαλ και του κάηκε.
Δημοσιογραφικά και Στρώσιμο Μηχανής