-
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
...Οσο για τα οικονομικα συμφεροντα, ε οκ εμεις σαν λαος αρεσκομαστε στις θεωριες συνομοσιας. Νομιζω ο καταλληλος χαρακτηρισμος ηταν αμηχανια, τιποτα παραπανω.Οικονομική αμηχανία ίσως???
-
Απο Blurred vision υπεφερε κ ο Martin (συν πονους στον αυχενα) ξεκινωντας τον επομενο WRC αγωνα μετα το τρομακτικο του ατυχημα με 170+. Ηταν ομως σε σημειο που ειχε περασει ιατρικα test για να παρει το go. Απο την στιγμη που μπορουσε ο Kimi ν αγωνιστει κ να συνεχισει σημαινει οτι η κατασταση της ορασης του ηταν καταλληλη, μπορει να υπεφερε αλλα οχι κ δεν μπορουσε να οδηγησει. Αλλωστε ηταν αλανθαστος στο γυρολογιο του κ η επιθυμια του για νικη μεγαλη.
Ποσες φορες εχουμε δει οδηγους να ταλαιπωρουνται απο κρυολογηματα, διαφορες ιωσεις, τραυματισμους κλπ κλπ κλπ ξεκινωντας σε τετοια κατασταση εναν αγωνα? Αυτο πιο ασφαλες θεωρειται? Μειωμενα αντανακλαστικα? Πολυ μεγαλυτερη κουραση κ προσπαθεια για κινηση στο οριο? Κ οσο αστειο κ αν σας φανει ακομα κ ενα φταρνισμα κατα την οριακη οδηγηση σε καποιο κρισιμο σημειο (ειτε F1 ειτε Rally) θα μπορουσε να εχει καταστροφικα αποτελεσματα. (παντως το εχουν δεχθει κ σαν αιτια τρακαρισματος σε δικαστηριο). Ή σε αλλη περιπτωση που οδηγος κ συνοδηγος ζαλιζοντουσαν απο τα καυσιμα του αγωνιστικου τους συνεχιζοντας ομως τον αγωνα? Κλπ κλπ κλπ τοσα παραδειγματα. Οι οδηγοι προσπαθουν κ καταπολεμουν τις αντιξοοτητες που βρισκουν σ εναν αγωνα κ κοιταζουν να συνεχισουν ξεπερνωντας τα εμποδια. Λοιπον για πιο Blurred Vision 15 γυρων λεμε σ εναν απο τους καλυτερους οδηγους της τωρινης F1?
Τωρα αν το χρημα ηταν ο κυριος μοχλος της McLaren προκειμενου να μην παει για pit ο Kimi δεν μπορω να γνωριζω κ συνεπως να διαφωνισω ή να συμφωνησω. Παντως οι αλλαγες της FIA ειχαν στοχο το χρημα. Το επιβαρυμενο προγραμμα --> αλλαγες για περικοπες που ομως εχουν ανεβασει τον κινδυνο. Κ επαναλαμβανω ο συγκεκριμενος κανονισμος για μη αλλαγη ελαστικων ειναι επικινδυνος.
Διαφωνω οτι ξεχωριζει τους αντρες απο τα παιδακια μια κ 20 χρονια τωρα εχουμε δει καποιους πολυ αντρες που ειχαν εναν κουβα ουμπαλα κ που ειχαν στην διαθεση τους πολλες επιλογες ελαστικων κατα την διαρκεια ενος αγωνα. Κ αναλογα πορευοντουσαν κ που ηξεραν μια χαρα την σκακιερα ενος GP κ το μυστικο της επιτυχιας.O Alonso απο την αλλη να ομολογησω πως κ εμενα δεν μ αρεσε που πανηγυρισε σαν να ηταν αποκλειστικα κ μονο δικια του η νικη επιδεικνυοντας το no4. Την κληρονομησε ok αλλα απο εκει κ μετα λιγο respect κ στον χαμενο. Θα μπορουσε ευκολα κ ιδιος να εχει πεσει θυμα των ελαστικων του. Κ στο τελος τελος μεγαλε κουλαρε λιγακι απεχεις πολυ απο τον Kimi σαν πιλοτος, ακομα κ αν στεφθεις πρωταθλητης! Μπορω να πω πως αυτη η συμπεριφορα ξενισε ακομα κ καποιους που τον υποστηριζουν. Παντως εχει αρκετο δρομο το πρωταθλημα!
Μπορει ν ακουγομαι σαν χαλασμενος δισκος αλλα η γνωμη μου παρεμενει οτι η FIA εχει τον κυριο λογο στο θεμα. Κ αυτο γιατι η ιδια θεσπισε ενα πλαισιο στο οποιο κινουνται οι ομαδες κ το οποιο κρινεται τελειως ανασφαλες οπως εδειξε η φετινη χρονια μεχρι στιγμης. Πασαλειματα κ αλλαγες της τελευταιας στιγμης οπως ξερει κ κανει την τελευταια 10ετια σε αρκετα θεματα τα οποια της εχουν σκασει στο προσωπο. Ολοι φταινε, οι ομαδες της F1 k του WRC εκτος απο τον ιδιο τον Max.
Ν ανεβει το θεαμα? Οκ μαζι σας! Ποτε εγινε αυτο? Το μονο που αλλαξε ηταν η επικρατηση της SF. Αν αυτο σημαινει βελτιωση του θεαματος...?Ok then!Μειωση θεαματος κ σε F1 κ σε WRC. Στο WRC η καταργηση των Gravel Crews εφερε γκρινια απ ολους τους οδηγους για θεματα ασφαλειας. Ηταν κοστοβορο λεει η FIA. Η αυξηση των αγωνων ομως δεν ηταν? Οχι βεβαια! Κ ποσα αλλα που δεν ειναι της ωρας! Πλακα κανουμε?
Οσο κ αν η αναφορα μου στο παρελθον ειναι βαρετη παρολα αυτα απο εκει πρεπει να ριξουν λιγο τα ματακια τους να δουν τι σημαινε F1. Δεν ειμαι υπερ της αυξησης του κινδυνου μια κ η F1 ειναι συνυφασμενη με τον κινδυνο, αλλα ειναι τελειως ηλιθιο να αυξανουν τους ηδη υπαρχοντες κινδυνους κ το επιπεδο δυσκολιας. Αλλωστε νομιζω πως η κασσετεα για μειωση κοστους αυξανοντας τα πρεπει να ειναι το αστειο της 10ετιας στον μηχανοκινητο αθλητισμο.
Αυτοι ειναι οι αρχοντες ας βρουν κ τις λυσεις. Μεχρι στιγμης απεχουν.Τελος γι αλλη μια φορα μπραβο στον Kimi για την υπερανθρωπη προσπαθεια που κατεβαλε για το νουμερο 1 στο ποντιουμ. Αν αντεχε κ κερδιζε θα ειχε αλλη μορφη η συζητηση μας σημερα κ οχι για την ευθυνη της McLaren κ του οδηγου στο ατυχημα του. (Μου θυμιζει αυτα που λεγονται μετα τα ματς, οπως πχ για τον ο Μπαγιεβιτς ή τον χΜπαγιεβιτς, αν η αλλαγη του βγει κ κερδισει το ματς ειναι Θεος, αν δεν του βγει ειναι ασχετος κ ηττοπαθεις κομπλεξικος, ενα πραγμα. Ο καναπες ειναι πολυ πιο ευκολος για ολους μας)!
Προσωπικα πιστευω πως του Kimi ηταν επιλογη ενος καθαροαιμου racer με μεγαλη θεληση για νικη. Δεν του βγηκε παμε παρακατω. Αρχιζοντας τα αν κ αν κ αν μπορουμε ν αρχισουμε κ τις αναφορες για τις κακες επιλογες καποιων αλλων κορυφαιων οδηγων στην ιστορια της F1 που θα μπορουσαν να εχουν κοστισει ανθρωπινες ζωες στα ρισκα της στιγμης σε πολυ χειροτερες κ κραγμενες καταστασεις σε σχεση με την χθεσινη.Αλλο ομως η αναφορα στην επιλογη ενος πιλοτου κ τις ομαδας του κατω απο την αδρεναλινη κ την πιεση της στιγμης κυνηγωντας το no1, κ αλλο η αναφορα στην θεσμοθετηση κανονισμων πισω απο μεγαλα γραφεια σ ενα ηρεμο κ χλιδατο περιβαλλον παιρνοντας αποφασεις εκ του ασφαλους κ τρωγοντας με χρυσα κουταλια προγραμματιζοντας το μελλον του σπορ με γνωμονα την τσεπη κ οχι την πραγματικη βελτιωση του σ ολα τα επιπεδα που κρινονται αναγκαια.
-
O «μικρός» της RENAULT καλά έκανε και σήκωσε 4 δάκτυλα στον τερματισμό γιατί το άξιζε και με το παραπάνω αφού και για αυτόν ήταν ένας δύσκολος αγώνας όπου μετα την μικροεπαφή με τον Ραλφ έπρεπε να σιγουρέψει αν το μονοθέσιο ήταν καλά στην υγεία του, μετά με βαρύ φορτίο καυσίμων προσπαθούσε να απαλαγεί απο το Κουλθαρτ και στον 20ο γύρο που το μονοθέσιο δούλευε αψογα έκανε έναν φοβερό αγώνα με τα μικρολαθάκια του (εξοδος) αλλά και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα που αποδεικνύει περίτρανα πως δεν έκανε ταξιδάκι και περίμενε πότε θα εγκαταλείψει ο Ραικονεν αλλά ήθελε και να αποδείξει κάτι περισσότερο ότι ήταν εκεί και αγωνίστηκε με πάθος για το καλύτερο αποτέλεσμα για αυτόν και την ομάδα του , και κάτι ακόμα που με προβλημάτισε με τον Ραικονεν ήταν η απόδοση του μονοθεσίου και με την επιλογή των ελαστικών αφού οπως καλα γνωρίζετε η Μακ Λαρεν μπορεί να βάλει και τρίτο μονοθέσιο την Παρασκευή και να κάνει πάααααρα πολλούς γύρους χωρίς να φοβούνται μην σπάσει το μοτέρ και με αυτόν τον τρόπο να αξιολογήσουν καλύτερα την φθορά των ελαστικών και όχι μονο!! με αποτέλεσμα την Κυριακή να έχουν σαν κορυφαία ομάδα που είναι, ένα άριστο στημένο μονοθέσιο αλλά γιατί δεν το πέτυχαν δεν μπορώ να το λύσω εγώ , το τονίζω όμως ξανα οτι το τρίτο μονοθέσιο την Παρασκευή είναι ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα εφόσον το έχει μια κορυφαία ομάδα και κρίμα για την Μακ Λαρεν που δεν μπόρεσε να το εκμεταλευτεί στο έπακρο σε αρκετούς αγώνες και από άλλες ατυχίες όμως.
-
Eκείνος ο κανονισμός που λέει ότι στον τερματισμό πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο πάχος ελαστικού ισχύει? Μήπως θα πρέπει να εφαρμοστεί πολύ αυστηρά και όχι με τα κόλπα του πηγαίνω από εκεί που έχει κομμάτια ελαστικού μετά τον τερματισμό για να αυξήσω το πάχος πλασματικά?Εδώ σε αυτοκίνητα δρόμου και αν σε σταματήσουν και έχεις πολύ 'φαγωμένα' ελαστικά σε γράφουν.
όλοι μας μπορούμε σε κάποιο πιτ στοπ να δούμε την κατάσταση των ελαστικών . Κάποιοι υπεύθυνοι που παρακολουθούν δεν μπορούν να το δουν και να αναγκάσουν τον οδηγό να μπει να τα αλλάξει? Μου αρέσει που μειώνουν τον κυβισμό για να ρίξουν την ιπποδύναμη αλλά για τα λάστιχα πέρα βρέχει.Ασφάλεια σου λέει μετά.Έπρεπε να κλάιμε σήμερα τον κίμι ή τον μπάτον για να βάλουν μυαλό.
Να πω όμως και κάτι άλλο . Με αυτούς τους κανονισμούς συμφωνήσαν να τρέχουν(ανόητοι όπως είπα αλλά αυτοί είναι και ας πρόσεχαν οι ομάδες) και άρα όποιος περνάει πρώτος τη γραμμή τερματισμού είναι ο νικητής και μπορεί να το γλεντήσει όσο θέλει . Η μακλάρεν ρίσκαρε και δεν της βγήκε . Θα μπορουσε να τον ξαναβάλει στα πίτς και αν έχανε πολλές θέσεις . Το έπαιξε ή ταν ή επί τας και κινδύνεψε και ο οδηγός της και ο μπάτον και άρα θα πρέπει και να ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ.
Επιμένω ότι θα πρέπει να γίνεται πολύ καλός έλεγχος μετά τον αγώνα και να τιμωρούνται αυτοί που δεν είναι στα όρια . Ας χρησιμοποιήσουν πιο σκληρή γόμα , ας ρίξουν τον ρυθμό του μονοθεσίου αν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν . Φτάσαμε στο σημείο με κινητήρες δύο γκραν πρί και με λάστιχα τριημέρου να γυρνάνε σε χρόνους παραπλήσιους με τους περσινούς. -
Λοιπόοοον...
-
Είπαμε, αγώνες και ασφάλεια είναι έννοιες αντιφατικές. Όλες οι μορφές αγώνων προσπαθούν να ισορροπήσουν στο ιδανικό σημείο. Τελείως Ασφαλείς αγώνες = Απόλυτα Βαρετοί αγώνες (το ανάποδο δεν ισχύει αναγκαστικά)!
-
Ακόμα και να έπεφτε πάνω στον Μπάτον ο Κίμι, από που προκύπτει ότι ο Άγγλος θα πάθαινε κάτι περισσότερο από το να καταλήξει στην αμμοπαγίδα μαζί με τον Κίμι; Μήπως θέλετε να απαριθμήσω σφοδρότατα ατυχήματα της σύγχρονης Φ1 όπου οι οδηγοί βγήκαν σώοι και αβλαβείς;
-
Ο κανονισμός ψηφίστηκε ομόφωνα (αν το θυμάμαι καλά) από όλες τις ομάδες. Και ομόφωνα να μην ήταν (που ήταν, νομίζω) ήταν από την συντριπτική πλειοψηφία. Ως εκ τούτου, αν θέλετε να τα χώσετε σε καποιον, χώστε τα σε ΟΛΟΥΣ!
-
Εμένα μου αρέσει να τρέχουν όλοι με ένα σετ ελαστικών. Ξεχωρίζουν είπαμε οι άντρες από τα παιδιά! Η παραπομπή σε παλιότερες εποχές είναι άστοχη υπό την έννοια τότε ίσχυαν και άλλοι κανονισμοί. Αν γυρίσουμε στους παλιούς κανονισμούς δεν έχω πρόβλημα να αλλάζουν κι ελαστικά (αλλά θα ΄΄εχουμε άλλα προβλήματα τότε).
-
Αποφασίστε τι θέλετε επιτέλους από έναν σύγχρονο οδηγό Φ1. Πάει υπολογιστικά τον λέτε κότα, πάει γρήγορα τον λέτε επικίνδυνο, πάει αργά και προσεχτικά τον λέτε άχρηστο, πάει γρήγορα και στα κερμπς τον λετε άμυαλο.
-
Θα ήθελα να σας δω εσάς (ειδικά εσάς που τρέχετε κιόλας σε αγώνες) να είστε 2ος στο πρωτάθλημα, να έχετε δώσει ότι έχετε και δεν έχετε για την πρώτια του αγώνα με τον βασικό σας αντίπαλο πίσω σας και να μπαίνετε 8 γύρους πριν το τέλος στα πιτς προληπτικά για να αλλάξετε λάστιχο. Αυτά δεν γίνονται ούτε στα ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ !!!!!!!!!!!
edit:
7. Μήπως αντί να αλλάξουν τον κανονισμό, είναι προτιμότερο να στρώσουν κώλο κάτω και να φτιάξουν καλύτερα ελαστικά, καλύτερα setups και ανθεκτικότερες αναρτήσεις; -
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
edit:
7. Μήπως αντί να αλλάξουν τον κανονισμό, είναι προτιμότερο να στρώσουν κώλο κάτω και να φτιάξουν καλύτερα ελαστικά, καλύτερα setups και ανθεκτικότερες αναρτήσεις;μήπως έτσι θα αυξηθεί το κόστος κάτι που θέλει να 'μειώσει' η FIA;
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
-
Εμένα μου αρέσει να τρέχουν όλοι με ένα σετ ελαστικών. Ξεχωρίζουν είπαμε οι άντρες από τα παιδιά! Η παραπομπή σε παλιότερες εποχές είναι άστοχη υπό την έννοια τότε ίσχυαν και άλλοι κανονισμοί. Αν γυρίσουμε στους παλιούς κανονισμούς δεν έχω πρόβλημα να αλλάζουν κι ελαστικά (αλλά θα ΄΄εχουμε άλλα προβλήματα τότε).
-
Αποφασίστε τι θέλετε επιτέλους από έναν σύγχρονο οδηγό Φ1. Πάει υπολογιστικά τον λέτε κότα, πάει γρήγορα τον λέτε επικίνδυνο, πάει αργά και προσεχτικά τον λέτε άχρηστο, πάει γρήγορα και στα κερμπς τον λετε άμυαλο.
edit:
7. Μήπως αντί να αλλάξουν τον κανονισμό, είναι προτιμότερο να στρώσουν κώλο κάτω και να φτιάξουν καλύτερα ελαστικά, καλύτερα setups και ανθεκτικότερες αναρτήσεις;Κατ'αρχας ποιος μπορει να ηξερε οτι θα σπασει η αναρτηση? Ποιος αγωνοδικης εννοω ωστε να παρει την ευθυνη της μαυρης σημαιας. Το πιθανοτερο εκεινη τη στγμη ηταν να βγει το λαστιχο απο τη ζαντα οχι (οπως του Μασσα) να σπασει η αναρτηση.
Κατα 2ον, εαν προσεξατε ηταν πολλα τα μονοθεσια που ειχαν το ιδιο προβλημα (και ο Μοντογια) εκτος των αλλων. Αλλα αφενος επικεντρωθημαν τα πλανα στο Ραικκονεν λογω πρωτιας, αφετερου λογω του οτι ηταν πιο εντονο το προβλημα του.
Τριτον, νομιζετε οτι αυτο δεν εχει ξαναγινει? Πολλακις. Εαν ηταν καθε φορα να βγαινει μαυρη σημαια τα μισα GP θα τελειωναν στα δικαστηρια.
Καλα εκανε ο Ραικκονεν και εμεινε εξω. Ετσι κερδιζεις πρωταθληματα.Τωρα... Για αλλη μια φορα θελω να πω το ποσο ηλιθιο ειναι το συστημα της βαθμολογιας που καταστρεφει το πιο ανταγωνιστικο πρωταθλημα της τελυταιας 5ετιας. Κυριοι της ΦΙΑ. Δωστε 12 ποντους στο νικητη. Δεν προκειται να το παρει η Φερραρι φετος. Ειναι κριμα να βλεπουμε αγωνες σκοπιμοτητας...
Τελικα ηταν σωστη η αλλαγη του κανονισμου για τα λαστιχα... Επιτελους μια απροβλεπτη παραμετρος... Λιγο σασπενς
-
-
Ο χρήστης Vasilakis έγραψε:
Castor, ολόσωστος. Αν και ο αλυτάρχης μάλλον δεν έφερε τον Κίμι μέσα, γιατί είναι μέλος της επιτροπής που σκαρφίστηκαν τον κανονισμό, και αυτό θα υποδήλωνε 'ήττα' στην απόφαση να δημιουργηθεί αυτός ο κανονισμός.Πολύ σωστό σχόλιο...
Οστόσο συμφωνώ οτι το 'καλα έπαθε' δέν ταιριάζει απόλυτα. -
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Λοιπόοοον...- Είπαμε, αγώνες και ασφάλεια είναι έννοιες αντιφατικές. Όλες οι μορφές αγώνων προσπαθούν να ισορροπήσουν στο ιδανικό σημείο. Τελείως Ασφαλείς αγώνες = Απόλυτα Βαρετοί αγώνες (το ανάποδο δεν ισχύει αναγκαστικά)!
Σαφέστατα. Τελείως διαφορετικό όμως το να προστατέψεις ένα επικίνδυνο σπορ χωρίς να το επιβαρύνεις με κανονισμούς που τελικά δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο από έξτρα κίνδυνο.
- Ακόμα και να έπεφτε πάνω στον Μπάτον ο Κίμι, από που προκύπτει ότι ο Άγγλος θα πάθαινε κάτι περισσότερο από το να καταλήξει στην αμμοπαγίδα μαζί με τον Κίμι; Μήπως θέλετε να απαριθμήσω σφοδρότατα ατυχήματα της σύγχρονης Φ1 όπου οι οδηγοί βγήκαν σώοι και αβλαβείς;
Συμφωνώ! Εδώ δεν άνοιξε μύτη σ εκείνη την απίστευτη καραμπόλα στο Spa πριν 4-5 χρόνια! Είναι κ θέμα τύχης αλλά μην προδικάζουμε με τα αν κ αν.
- Ο κανονισμός ψηφίστηκε ομόφωνα (αν το θυμάμαι καλά) από όλες τις ομάδες. Και ομόφωνα να μην ήταν (που ήταν, νομίζω) ήταν από την συντριπτική πλειοψηφία. Ως εκ τούτου, αν θέλετε να τα χώσετε σε καποιον, χώστε τα σε ΟΛΟΥΣ!
Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Νομίζω πάντως πως οι κατασκευαστές ελαστικών δεν ήταν υπέρ. Ίσως είμαι προκατειλημμένος αλλά η FIA το έφερε κ αυτό στο τραπέζι όταν είχε βάλει το μαχαίρι στο λαιμό των ομάδων απαιτώντας γρήγορες αλλαγές για την επόμενη σεζόν. (μην ξεχνάς κ τα μοτέρ μειωμένου κυβισμού που ήθελαν να εδραιώσουν κλπ)
- Εμένα μου αρέσει να τρέχουν όλοι με ένα σετ ελαστικών. Ξεχωρίζουν είπαμε οι άντρες από τα παιδιά! Η παραπομπή σε παλιότερες εποχές είναι άστοχη υπό την έννοια τότε ίσχυαν και άλλοι κανονισμοί. Αν γυρίσουμε στους παλιούς κανονισμούς δεν έχω πρόβλημα να αλλάζουν κι ελαστικά (αλλά θα ΄΄εχουμε άλλα προβλήματα τότε).
Διαφωνώ. Τι άλλα προβλήματα θα έχουμε ? Πέρυσι, πρόπερσι πριν 3 χρόνια έως πριν 10-15 χρόνια τι άλλα προβλήματα είχαμε από τον συγκεκριμένο κανονισμό? Η παραπομπή κ αναφορά στο παρελθόν προέρχεται από GP που έβλεπες έναν Capelli, έναν Nannini, Piquet με Benneton (τότε υποδεέστερη των McLaren κ Ferrari) χρησιμοποιώντας σκληρή γόμα να βγαίνουν μπροστά απο τους Prost, Senna, Mansell, Berger κ να παλεύουν για την νίκη. Ή ακόμα κ πρωτοκλασσατους που διαλεγαν αυτη την τακτική. Δεν είχε γίνει λίγες φορές με αποτέλεσμα GP θρίλερ με θέαμα. Ο καθένας είχε δικαίωμα επιλογής στην στρατηγική που θ ακολουθήσει. Το flat out ήταν μέσα στα race options, κάτι που όπως φαίνεται φέτος μόνο συνταγή επιτυχίας δεν είναι. Πως ξεχωρίζουν φέτος οι άντρες από τα παιδιά σε μια σεζόν που η F1 έχει μπει σε endurance mode βοήθησε με να το καταλάβω γιατί δεν μπορώ. Αν εννοείς άντρες αυτούς που ξέρουν να φυλάξουν το μονοθέσια τους ώστε ν αντέξουν ως το τέλος τότε ok παω πάσο. Δηλ. να έχεις μέσα στο μυαλό σου πριν τον αγώνα κ την σκέψη του να μην σου σκάσει κανένα λάστιχο σε καμιά ευθεία με 300.
Δεν ξέρω τι άποψη έχεις για το qualifying, αλλά εγώ το θεωρώ μια αποτυχία χωρίς κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αν σου κάτσει σου έκατσε. Δεν είναι δίκαιο, γιατί βγαίνουν ομάδες κάποιες ομάδες off πριν καλά καλά ξεκινήσει ο αγώνας. Εγώ θέλω να βλέπω μάχη με MS, Rubens, Kimi, Fisi, Monty, Alonso, Trully, Webber κ όχι one off εμφάνιση. Αγωνία ως το τελευταίο δευτερόλεπτο των δοκιμών. Αν κάποιος έχει κάποιο πρόβλημα να μπορεί να διορθώσει να σεταρει διαφορετικά, να ξαναμπει να κατεβάσει κλπ κλπ.- Θα ήθελα να σας δω εσάς (ειδικά εσάς που τρέχετε κιόλας σε αγώνες) να είστε 2ος στο πρωτάθλημα, να έχετε δώσει ότι έχετε και δεν έχετε για την πρώτια του αγώνα με τον βασικό σας αντίπαλο πίσω σας και να μπαίνετε 8 γύρους πριν το τέλος στα πιτς προληπτικά για να αλλάξετε λάστιχο. Αυτά δεν γίνονται ούτε στα ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ !!!!!!!!!!!
Συμφωνώ.
edit:
7. Μήπως αντί να αλλάξουν τον κανονισμό, είναι προτιμότερο να στρώσουν κώλο κάτω και να φτιάξουν καλύτερα ελαστικά, καλύτερα setups και ανθεκτικότερες αναρτήσεις;Ψηφίζω αλλαγή κανονισμού! Το πιο ευκολο αλλωστε!
-
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ TODT ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ:
[30/05/2005, 20:51]
Ferrari boss Jean Todt has admitted that the team’s tyre supplier Bridgestone has been too conservative in its approach to this season’s new rules.But he also suggested that Bridgestone’s tyres are more competitive than Michelin’s in the races.
Many people believe that Ferrari’s Bridgestone tyres are currently its main handicap.
The Bridgestones do not have the same one-lap qualifying pace as the Michelins used by all Ferrari’s main rivals.
“We have interpreted (the rules) in a conservative way, that's why we pay the costs in qualifying,” said Todt.
“You have one tyre company who is doing a better job in qualifying and a worse job in the race, and the other one is achieving a worse job in qualifying and a better job in the race.
“For us, we have sometimes had no grip for qualifying, so we pay for that, and it's less spectacular, but then during the race it works.”
Although Rubens Barrichello and Michael Schumacher managed to finish third and fifth at the Nurburgring, but Todt does not see this slight upturn as a cause for optimism.
“It will be better the day when at least a Ferrari wins, and if possible first and second,” he said.
“We still have this problem of starting low down on the grid.”
Ferrari has a major testing programme scheduled during the fortnight prior to the Canadian Grand Prix, and Todt hopes that his team can take a step forward in Montreal and Indianapolis.
“We are hoping to improve the situation with a lot of new parts and tyre testing,” he said.
“I am optimistic that we will soon be better placed on the grid, on the first two rows, and that will change things.'
-
Και του D.Coulthard στην εφημερίδα Times:
David Coulthard has spoken out against the new-for-2005 tyre rules in the wake of Kimi Raikkonen’s dramatic late race accident at the Nurburgring.
Drivers are no longer allowed to change tyres during the race unless the tyre is damaged.
Raikkonen had badly flat-spotted his right-front tyre and the resultant vibration eventually led to a violent suspension failure on the final lap.
The McLaren team had the option to bring Kimi into the pits for a replacement tyre, but decided to leave him on track as he was leading the race.“In one way the rules have been good for overtaking and entertainment, but there is no question that it is more dangerous,' Coulthard told The Times newspaper.
“It is a major worry.
“The FIA position is that the drivers make the decision, but they are asking us to throw away our races by coming into the change tyres.”
DC revealed that he had suffered tyre problems of his own in the closing stages.
He didn’t consider pitting for new tyres because he was running in such a competitive position.“I could hardly see from the vibrations late in the race, but I couldn't afford to lose my fourth position,” said Coulthard.
-
Ρε παιδια δεν το πιστευω οτι διαβαζω αυτα:
- Ακόμα και να έπεφτε πάνω στον Μπάτον ο Κίμι, από που προκύπτει ότι ο Άγγλος θα πάθαινε κάτι περισσότερο από το να καταλήξει στην αμμοπαγίδα μαζί με τον Κίμι; Μήπως θέλετε να απαριθμήσω σφοδρότατα ατυχήματα της σύγχρονης Φ1 όπου οι οδηγοί βγήκαν σώοι και αβλαβείς;
Συμφωνώ! Εδώ δεν άνοιξε μύτη σ εκείνη την απίστευτη καραμπόλα στο Spa πριν 4-5 χρόνια! Είναι κ θέμα τύχης αλλά μην προδικάζουμε με τα αν κ αν.
Κατ'αρχην: Το μοναδικο αντιστοιχο ατυχημα στη συγχρονη F1, που καποιος να εσκασε στο πλάι ενος αλλου με τα ολα, ηταν ΜΟΝΟ εκεινο του Χάιντφελντ με το Σατο στην Αυστρια το 2002. Το να συγκρινεις κατι τετοιο με ατυχημα στην εκκινηση ειναι Αν θυμαστε, απαντες τοτε, ειχαν κλασει μαλλι μεχρι να αρχισει να κουνιεται ο Σατος. Το ιδιο θα γινοταν και προχθες σε αναλογη περιπτωση, βαλε που εδω θα ειχαμε και αδεσποτα ψαλιδια, μαχαιρια κλπ. Αλλα τι λεω; Και το 94 δε λεγανε 'περασαν οι εποχες που οι οδηγοι σκοτωνονταν στις πιστες;'
Η παραπομπή κ αναφορά στο παρελθόν προέρχεται από GP που έβλεπες έναν Capelli, έναν Nannini, Piquet με Benneton (τότε υποδεέστερη των McLaren κ Ferrari) χρησιμοποιώντας σκληρή γόμα να βγαίνουν μπροστά απο τους Prost, Senna, Mansell, Berger κ να παλεύουν για την νίκη. Ή ακόμα κ πρωτοκλασσατους που διαλεγαν αυτη την τακτική. Δεν είχε γίνει λίγες φορές με αποτέλεσμα GP θρίλερ με θέαμα. Ο καθένας είχε δικαίωμα επιλογής στην στρατηγική που θ ακολουθήσει. Το flat out ήταν μέσα στα race options, κάτι που όπως φαίνεται φέτος μόνο συνταγή επιτυχίας δεν είναι.
Λαθος, λαθος και λαθος. Τοτε ΔΕΝ γινοταν ανεφοδιασμος. Δηλαδη τα πλεονεκτηματα μπορουσαν να ζυγιστουν. 30' (ή και παραπανω στις αρχες) θυσια για καλυτερα λαστιχα. ΤΩΡΑ με ενα πιτ-στοπ παραπανω εχεις ΔΙΠΛΟ πλεονεκτημα. ΚΑΙ φρεσκα λαστιχα, ΚΑΙ μικρο βαρος. Επισης το φλατ-αουτ ηταν ενα race option τοτε, αλλα με περιορισμους στη χωρητικοτητα του ρεζερβουαρ το πολυ φλατ-αουτ κατεληγε σε ωτο-στοπ Αν γινονται αναφορες στο παρελθον, ας γινονται σωστα. Η μονη διορθωση που (ισως κατ'εμε) να χρειαζεται ειναι να υπαρχει το οπτιον για τις ομαδες να κανουν πιτ-στοπ ΜΟΝΟ για λαστιχα χωρις αλλη παρεμβαση και ανεφοδιασμο. Και τοτε θα δουμε Ποσοι οδηγαρες θα μπορουν να βρουν 30' ΜΟΝΟ απο την αποδοση του ελαστικου;
Και τρεις αποριες - τροφη για σκεψη:
- Aν ο αγωνας διαρκουσε κανονικα 60 γυρους (με ενα formation lap), τι πιθανοτητες θα ειχε ο Κιμι να κρατηθει μπροστα απο τον Αλονσο για ΑΚΟΜΑ ενα γυρο. Αν εφτανε οριακα στη νικη στο τελος του 59ου θα μιλουσε κανεις για τυχη που (τελικα) ο αγωνας δεν κρατησε ενα γυρο παραπανω;
- Ειναι δυνατον ποτε καποιος πραγματικος λατρης της F1 και του WRC να κατακρινει τη FIA επειδη οι αγωνες ειναι περισσοτεροι; Τι θελουμε; 500 μερες δοκιμων και 3 αγωνες τη χρονια; Εγω θελω να βλεπω αγωνες. Τι μου προσφερει η Βαρκελωνη και οι δοκιμες της εκτος απο μειωμενο ανταγωνισμο;
- Ο αγωνας τις Κυριακες το μεσημερι δε γινεται;
-
Να ρωτησω κατι;
Ξερω οτι πρεπει να αντιμετωπιζουμε την πραγματικοτητα και να μην λεμε αν και αν.
Ομως δεν αντεχω πρεπει να το πω.
ΑΝ ο κανονισμος αυτος δεν ειχε κανενα αρνητικο αποτελεσμα στους αγωνες για την Φερραρι, τη Μερσεντες, την Τογιοτα και οποια αλλη θελετε, θα γινοταν τοσος ντορος; F1 δεν παρακολουθω συστηματικα, αλλα δεν βλεπω πολυ κοσμο να λεει ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΡΕΝΩ.
Δηλαδη η Ρενω παραδοσιακα ηταν παντα 'για τα μπάζα' και κανενας δεν την υπολογιζε ωστε να εχει 'πονεσει' τοσο κοσμο με τις επιτυχιες της; -
Ο χρήστης greo έγραψε:
Ρε παιδια δεν το πιστευω οτι διαβαζω αυτα:Κατ'αρχην: Το μοναδικο αντιστοιχο ατυχημα στη συγχρονη F1, που καποιος να εσκασε στο πλάι ενος αλλου με τα ολα, ηταν ΜΟΝΟ εκεινο του Χάιντφελντ με το Σατο στην Αυστρια το 2002. Το να συγκρινεις κατι τετοιο με ατυχημα στην εκκινηση ειναι Αν θυμαστε, απαντες τοτε, ειχαν κλασει μαλλι μεχρι να αρχισει να κουνιεται ο Σατος. Το ιδιο θα γινοταν και προχθες σε αναλογη περιπτωση, βαλε που εδω θα ειχαμε και αδεσποτα ψαλιδια, μαχαιρια κλπ. Αλλα τι λεω; Και το 94 δε λεγανε 'περασαν οι εποχες που οι οδηγοι σκοτωνονταν στις πιστες;'
Θυμασαι το ατυχημα του Spa κ ποιος εσκασε με τα ποσα διεμβολιζοντας οποιον βρει μπροστα του? Μηπως θυμασαι ότι εγινε πριν την Eau Rouge που ηδη τα μονοθεσια είναι στα 270+? Από τις μεγαλυτερες καραμπολες που εγιναν στην F1.
Τι σχεση εχει το 94 τωρα?
Κ εγω λεω Αν τον εβρισκε ο Kimi θα τον χτυπουσε στην πισω αεροτομη, αντε στο πισω μερος του μονοθεσιου ετσι όπως εξελιχτηκε το ατυχημα. Αν, αν, αν, αν.Λαθος, λαθος και λαθος. Τοτε ΔΕΝ γινοταν ανεφοδιασμος. Δηλαδη τα πλεονεκτηματα μπορουσαν να ζυγιστουν. 30' (ή και παραπανω στις αρχες) θυσια για καλυτερα λαστιχα. ΤΩΡΑ με ενα πιτ-στοπ παραπανω εχεις ΔΙΠΛΟ πλεονεκτημα. ΚΑΙ φρεσκα λαστιχα, ΚΑΙ μικρο βαρος. Επισης το φλατ-αουτ ηταν ενα race option τοτε, αλλα με περιορισμους στη χωρητικοτητα του ρεζερβουαρ το πολυ φλατ-αουτ κατεληγε σε ωτο-στοπ Αν γινονται αναφορες στο παρελθον, ας γινονται σωστα. Η μονη διορθωση που (ισως κατ'εμε) να χρειαζεται ειναι να υπαρχει το οπτιον για τις ομαδες να κανουν πιτ-στοπ ΜΟΝΟ για λαστιχα χωρις αλλη παρεμβαση και ανεφοδιασμο. Και τοτε θα δουμε Ποσοι οδηγαρες θα μπορουν να βρουν 30' ΜΟΝΟ απο την αποδοση του ελαστικου;
Τώρα δεν καταλαβαίνω τι λες!!! Όλα λάθος κατά εσέ. Εγώ φέρνω παραδείγματα από σεζον του παρελθόντος που είχαν θέαμα θέαμα κ μόνο θέαμα! Κ flat out, flat out κ πάλι flat out οδήγηση. Όχι endurance mode.
Δεν καταλαβα που έκανα λάθος αναφορά του παρελθόντος κ που εσένα σ ενοχλησε? Eπειδή δεν ανέφερα ότι δεν γινόντουσαν ανεφοδιασμοί τότε? (μακάρι να μην υπήρχαν κ τώρα!)!!! Οι επιλογές ελαστικών από μόνες τους έκανα πάντα διαφορές κ τότε ακόμα περισσότερες διευκολύνοντας τους οδηγούς να μένουν στο γκάζι κυνηγώντας το καλύτερο.
Μιλάς σύμφωνα των τωρινών δεδομένων μιλάω σύμφωνα παλαιοτέρων δεδομένων από τα οποία πιστεύω ότι θα μπορούσαν να παραδειγματιστούν σε κάποιον βαθμό για την βελτίωση του σπορ.
Τώρα το πλεονέκτημα με τα 2 pit-stop εξαρτάται από την στρατηγική κ την θέση του μονοθεσίου στον αγώνα. Διαφέρει. Δεν είναι σ όλες τις περιπτώσεις το καλύτερο. Κ επειδή αναφέρεις τους ανεφοδιασμούς μην ξεχνάς ότι ανάλογα την επιλογή γόμας (όταν είχαν επιλογή γόμας!) έκαναν κ τους ανεφοδιασμούς. Πολλες φορες από την pole συνεφεραν τα 3 με συνδυασμο πολύ μαλακής γόμας κλπ κλπ.
Οι περιορισμοί που οδηγούσαν σε ωτο-στοπ ανήκουν στη εποχή των turbo που η κατανάλωση ήταν τεραστια. Τώρα προφανώς δεν μπορεί να καταργηθεί λόγω θεμάτων ασφαλείας με τα ρεζερβουάρ των μονοθεσίων (μικρότερα κ συνεπώς αναγκαίος ο ανεφοδιασμός). Μακάρι όμως να μην υπήρχε κ να επιτρεπόντουσαν μονο αλλαγές ελαστικών. Εκεί συμφωνώ πως θα βλέπαμε διάφορα εντός του αγώνα.Και τρεις αποριες - τροφη για σκεψη:
- Aν ο αγωνας διαρκουσε κανονικα 60 γυρους (με ενα formation lap), τι πιθανοτητες θα ειχε ο Κιμι να κρατηθει μπροστα απο τον Αλονσο για ΑΚΟΜΑ ενα γυρο. Αν εφτανε οριακα στη νικη στο τελος του 59ου θα μιλουσε κανεις για τυχη που (τελικα) ο αγωνας δεν κρατησε ενα γυρο παραπανω;
Κ αν ο Kimi δεν είχε κάνει 2 φρεναρίσματα παραπάνω που κατέστρεψαν το ελαστικό του μήπως θα μιλούσε κανείς για κάτι διαφορετικό από την καθολική επικράτηση του? Αφού πάμε υποθετικά νομίζω πως κ το δικό μου ερώτημα είναι εύλογο.
- Ειναι δυνατον ποτε καποιος πραγματικος λατρης της F1 και του WRC να κατακρινει τη FIA επειδη οι αγωνες ειναι περισσοτεροι; Τι θελουμε; 500 μερες δοκιμων και 3 αγωνες τη χρονια; Εγω θελω να βλεπω αγωνες. Τι μου προσφερει η Βαρκελωνη και οι δοκιμες της εκτος απο μειωμενο ανταγωνισμο;
Να σου αντιστρέψω την ερώτηση?
Είναι δυνατόν κάποιος λάτρης της F1 k WRC να του αρέσει το σημερινό format των αγώνων όταν είχε την ευκαιρία να παρακολούθησει πολύ καλυτερο θέαμα (συγκεκριμένα στο WRC εως 3 χρόνια πριν!)Είναι δυνατόν ν αρέσει στον λάτρη της F1 να βλέπει να γυρίζουν τ αυτοκίνητα γύρω γύρω σαν τρενάκι κ η οποιαδήποτε προσπέραση να είναι είδηση όλα αυτά τα χρόνια? Είναι δυνατόν να του αρέσει να βλέπει τους αγώνες να κρίνονται στα Pit με τον πιλότο να μην τολμάει να ορμήξει γιατί θα κοιτάξει να περάσει στον ανεφοδιασμό? (Ενας από τους κύριους λόγους που είμαι κ εναντίον ανεφοδιασμού.) Είναι δυνατόν να προτιμάει κανείς τους περισσότερους αγώνες όταν το θέαμα είναι τελείως μα τελείως βαρετό? Όταν όλοι παραπονιούνται για την αύξηση του κόστους που μόνον η FIA δεν βλέπει? Δεν ξέρω αν θυμάσαι 30 μονοθέσια στο Grid κ τώρα ίσα ίσα 20 με την Arrows τελευταίο θύμα.
Όχι καλύτερα βελτίωση του θεάματος κ λιγότεροι αγώνες!!!!!! 100% Οχι πρόχειρες αποφάσεις (γιατι οπώς φαίνεται ειναι πολύ πρόχειρες) αλλά σχεδιασμός με γνώμονα το θέαμα κ την βελτίωση του σπορ κ οχι την ποσότητα!
Θες να πιάσουμε κ το WRC μια κ το ανέφερες? Είναι δυνατόν ο λάτρης του WRC να προτιμάει να βλέπει περισσότερους αγώνες όταν θα τρέχουν μόνο 2 ομάδες? Προτιμώ 12 αγώνες με 5-6 ομάδες κ 3 εργοστασιακά / ομάδα κ gravel crews για τους οδηγούς κ ας χτυπιέται η FIA!!! Να δω τι θα γίνει τώρα που αποχωρεί η Peugeot, Citroen κ απειλούν με φυγή Skoda κ Mitsu. Αν προτιμάς να βλέπεις 16, 18 + 20 αγώνες με Ford + Subaru , τότε εγώ αγαπητέ προτιμώ 12 με τα δεδομένα που ανέφερα κ ας χαρακτηριστώ μη πραγματικός λάτρης του WRC!Φιλικά πάντα εεε!
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Να ρωτησω κατι;
Ξερω οτι πρεπει να αντιμετωπιζουμε την πραγματικοτητα και να μην λεμε αν και αν.
Ομως δεν αντεχω πρεπει να το πω.
ΑΝ ο κανονισμος αυτος δεν ειχε κανενα αρνητικο αποτελεσμα στους αγωνες για την Φερραρι, τη Μερσεντες, την Τογιοτα και οποια αλλη θελετε, θα γινοταν τοσος ντορος; F1 δεν παρακολουθω συστηματικα, αλλα δεν βλεπω πολυ κοσμο να λεει ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΡΕΝΩ.
Δηλαδη η Ρενω παραδοσιακα ηταν παντα 'για τα μπάζα' και κανενας δεν την υπολογιζε ωστε να εχει 'πονεσει' τοσο κοσμο με τις επιτυχιες της;Προσωπικά η δικιά μου η γκρίνια άρχισε απο τότε που ανακοινώθηκε ο κανονισμός αυτός.
Απο εκεί κ μετά σ αυτό που λές η Renault φέτος συνολικά μέχρι στιγμής έχει το καλύτερο πακέτο. Συνολικά γιατί σε απόλυτη ταχύτητα μάλλον η McLaren φαίνεται να έχει τα ηνία. Αν βρεί κ την διάρκεια ίσως δούμε εώς το τέλος δυνατή μάχη για τον τίτλο. -
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Θυμασαι το ατυχημα του Spa κ ποιος εσκασε με τα ποσα διεμβολιζοντας οποιον βρει μπροστα του? Μηπως θυμασαι ότι εγινε πριν την Eau Rouge που ηδη τα μονοθεσια είναι στα 270+? Από τις μεγαλυτερες καραμπολες που εγιναν στην F1.
Τι σχεση εχει το 94 τωρα?
Κ εγω λεω Αν τον εβρισκε ο Kimi θα τον χτυπουσε στην πισω αεροτομη, αντε στο πισω μερος του μονοθεσιου ετσι όπως εξελιχτηκε το ατυχημα. Αν, αν, αν, αν.Συνηθως (αν δεν απατωμαι) καθε οχημα εχει συγκεκριμενες γωνιες προσκρουσης στις οποιες ειναι ανθεκτικοτερο και ασφαλεστερο για τον οδηγο του σε σχεση με αλλες. Δεν μπορω να ξερω που ακριβως θα τον εβρισκε αλλα δεν ειναι και η ιδανικη κατασταση για καποιον να του σκανε 600 κιλα με 300 στο μαγουλο. Πολυ φοβαμαι οτι εχουμε ξεχασει οτι μπορει και να χαθουν ζωες στις πιστες.
Τώρα δεν καταλαβαίνω τι λες!!! Όλα λάθος κατά εσέ. Εγώ φέρνω παραδείγματα από σεζον του παρελθόντος που είχαν θέαμα θέαμα κ μόνο θέαμα! Κ flat out, flat out κ πάλι flat out οδήγηση. Όχι endurance mode. Δεν καταλαβα που έκανα λάθος αναφορά του παρελθόντος κ που εσένα σ ενοχλησε? Eπειδή δεν ανέφερα ότι δεν γινόντουσαν ανεφοδιασμοί τότε?
Η εποχη με Μπεργκερ, Καπελλι, Νανινι και Πικε στην Μπραμπαμ ειναι ακριβως οπως την περιγραφω! Που διαφωνεις; Τωρα αν ειχε μονο θεαμα, να θυμισω οτι και τοτε οι ιδιες κουβεντες γινονταν. Το οτι τοτε δεν γινοταν ανεφοδιασμοι (οπως επισης και ο περιορισμος της καταναλωσης) ηταν σημαντικοτατοι παραγοντες που απαγορευεται να τους αγνοουμε οταν θελουμε να εξετασουμε την περιοδο εκεινη. Οπως επισης οτι δεν υπηρχε περιορισμος ταχυτητας στα πιτς (ερωτηση για το quiz: Ποιος ποτε εχει κανει ταχυτερο γυρο περνωντας απο τα πιτς;.). Τι θελω να πω; Οτι απομονωνοντας καποιο κομματι του παρελθοντος και αγνοωντας τα αλλα, δεν βγαινει νοημα. Παρελθοντολαγνεια παπουδισια κανουμε.
Οσον αφορα τα πιτ-στοπ υπαρχει και η λυση απο την αλλη μερια του Ατλαντικου που μειωνει και το κοστος. Ελευθερα ολα αλλα με περιορισμο στο προσωπικο που δουλευει.Και τρεις αποριες - τροφη για σκεψη:
- Aν ο αγωνας διαρκουσε κανονικα 60 γυρους (με ενα formation lap), τι πιθανοτητες θα ειχε ο Κιμι να κρατηθει μπροστα απο τον Αλονσο για ΑΚΟΜΑ ενα γυρο. Αν εφτανε οριακα στη νικη στο τελος του 59ου θα μιλουσε κανεις για τυχη που (τελικα) ο αγωνας δεν κρατησε ενα γυρο παραπανω;
Κ αν ο Kimi δεν είχε κάνει 2 φρεναρίσματα παραπάνω που κατέστρεψαν το ελαστικό του μήπως θα μιλούσε κανείς για κάτι διαφορετικό από την καθολική επικράτηση του? Αφού πάμε υποθετικά νομίζω πως κ το δικό μου ερώτημα είναι εύλογο.
Οχι τοσο. Οι αγωνες τελειωνουν (εκτος του Μονακο) στο πρωτο περασμα απο τη γραμμη εκκινησης-τερματισμου μετα την συμπληρωση 305χλμ. Ο δευτερος γυρος σχηματισμου αφαιρεθηκε απο τη συνολικη διαρκεια αγωνα και ετσι η καρω σημαια επεσε (οπως φανηκε και στον τερματισμο) μετα απο 303χλμ. Εγω δε βαζω κατι τρελλο ουτε μια ασχετη υποθεση. Απλα λεω αν επρεπε να κανουν τα χιλιομετρα που προβλεποταν.
Να σου αντιστρέψω την ερώτηση?
Είναι δυνατόν κάποιος λάτρης της F1 k WRC να του αρέσει το σημερινό format των αγώνων όταν είχε την ευκαιρία να παρακολούθησει πολύ καλυτερο θέαμα (συγκεκριμένα στο WRC εως 3 χρόνια πριν!)Εως δυο χρονια πριν αλλα και μονο για 5 το πολυ χρονια νωριτερα. Γιατι θα θυμασαι κι εσυ την τελευταια μερα στο Ακροπολις τη δεκαετια του 80 και αρχες 90 να φτανουν στο Στειρι κατι σαραβαλα που καναν βολτα.
Είναι δυνατόν ν αρέσει στον λάτρη της F1 να βλέπει να γυρίζουν τ αυτοκίνητα γύρω γύρω σαν τρενάκι κ η οποιαδήποτε προσπέραση να είναι είδηση όλα αυτά τα χρόνια?
Μα αυτο λεω και ξαναλεω ηταν ανεκαθεν ο κανονας. Η προσπεραση στη F1 ειναι σαν το γκολ στο ποδοσφαιρο. Αν γινουν περισσοτερα θα χασουν την αξια τους
Είναι δυνατόν να του αρέσει να βλέπει τους αγώνες να κρίνονται στα Pit με τον πιλότο να μην τολμάει να ορμήξει γιατί θα κοιτάξει να περάσει στον ανεφοδιασμό? (Ενας από τους κύριους λόγους που είμαι κ εναντίον ανεφοδιασμού.)
Μαζι σου, αλλα εδω ψαξε στους σπονσορες και το μαρκετινγκ τα αιτια, και οχι στο φορματ των αγωνων.
Όταν όλοι παραπονιούνται για την αύξηση του κόστους που μόνον η FIA δεν βλέπει? Δεν ξέρω αν θυμάσαι 30 μονοθέσια στο Grid κ τώρα ίσα ίσα 20 με την Arrows τελευταίο θύμα.
Ναι αλλα ποιος τις εφαγε αυτες τις ομαδες; Οι αυξανομενες δοκιμες, ο πακτωλος που ξοδευουν καποιες αυτοκινητοβιομηχανιες και τα δυσθεωρητα κοστη. Εγω συμφωνω με τη ΦΙΑ. Μειωστε τις δοκιμες και αυξηστε τους αγωνες. Μπορει τα κοστη να μη μειωθουν αλλα η ψαλιδα θα κλεισει. 11 οδηγοι τερματισαν προχθες στο γυρο του νικητη και λιγες φορες πηρε βαθμο καποιος που εχει φαει γυρο. Κατι που μεχρι και πριν απο 2-3 χρονια ηταν ο κανονας. Αν δεν ειχε κλεισει η ψαλιδα ο Κιμι θα ειχε καταταγει 4ος-5ος. Αρα κατι γινεται.
Θες να πιάσουμε κ το WRC μια κ το ανέφερες? Είναι δυνατόν ο λάτρης του WRC να προτιμάει να βλέπει περισσότερους αγώνες όταν θα τρέχουν μόνο 2 ομάδες? Προτιμώ 12 αγώνες με 5-6 ομάδες κ 3 εργοστασιακά / ομάδα κ gravel crews για τους οδηγούς κ ας χτυπιέται η FIA!!! Να δω τι θα γίνει τώρα που αποχωρεί η Peugeot, Citroen κ απειλούν με φυγή Skoda κ Mitsu. Αν προτιμάς να βλέπεις 16, 18 + 20 αγώνες με Ford + Subaru , τότε εγώ αγαπητέ προτιμώ 12 με τα δεδομένα που ανέφερα κ ας χαρακτηριστώ μη πραγματικός λάτρης του WRC!
Φιλικά πάντα εεε!
Εννοειται αλλα εγω δεν αθωωνω τις ομαδες! Ξερουν τι θελουν; Περα απο το να νικαν, μαλλον οχι. Και αλλοτε ολοι εβριζαν τη ΦΙΑ και τη Λαντσια και στα ραλι ετρεχαν (στην πραξη) μονο Λαντσια και Τογιοτα. Σιγα-σιγα ομως γυρισαν γιατι καταλαβαν οτι nobody's bigger than the game.
Φυσικα φιλικα! Δεν πιστευω να ενοχληθηκες καπου γιατι δεν υπαρχει τετοιος σκοπος βεβαια
-
Δεν σας προλαβαίνω...
Ένα-ένα:
-
Η 20ετία που αναφέρθηκε ως παράδειγμα κανονισμων, περιλαμβάναι πάμπολλα... σετ κανονισμών. Δεν είναι μόνο οι αλλαγές ελαστικών ξεκάρφωτες! Άλλοτε υπήρχαν σλικσ, άλλοτε 2 μονάχα grooves, άλλοτε υπήρχαν περιορισμοί στον ανεφοδιασμό καυσίμων, άλλοτε υπήρχαν (και υπάρχουν) σανίδες κάτω από τα μονοθέσια για περιορσιμό του ground-effect, άλλοτε υπήρχαν περισσότερα στοιχεία στην πίσω αεροτομή, άλλοτε... άλλοτε... η λίστα είναι ατελείωτη.
Το να απομονώνουμε λοιπόν τη σημερινή απαγόρευση αλλαγής ελαστικών και να την αναγάγουμε σε σύγκριση με εποχές μέχρι κα ι20 χρόνι πίσω, όπως και να το κάνουμε είναι άστοχο. -
Ατύχηματα που δεν αναφέρατε:
- ο Ραλφ σκαει στην εκκίνηση πάνω στην ουρά του Τρούλι (? δεν θυμάμαι ποιανού), απογειώνεται και σκάει στην αμμοπαγίδα... σηκώθηκε, σκουπίστηκε και γύρισε στα πιτς.
- ο Χάκινεν στην Αυστραλία χάνει ξαφνικά το μπροστινό ψαλίδι και σκάει με χίλια στον τοίχο. Σηκώνεται, σκουπιζεται και γυρίζει στα πιτς.
- ο Βιλνέβ στη Μόντσα (ή στον Καναδά, δεν θυμάμαι), απογειώνεται χτυπάει με το πλάι στον τοίχο και σκάει στο έδαφος με διαλυμένο μονοθέσιο. Σηκώνεται, σκουπίζεται και πάει στα πιτς.
Λοιπόν, το να υποστηρίζετε πως ο Μπάτον θα σκοτωνόταν αν έπεφτε πάνω του ο Κίμι και μάλιστα σε σημείο που εκατέρωθεν της πίστας υπάρχει άμμος που συναγωνίζεται σε έκταση τη... Σαχάρα, είναι απλά μια υπερβολή όσως δεν γουστάρουν τη ΜακΛάρεν, τον Κίμι ή και τα δυο.
Σύμφωνοι, είναι επικίνδυνο. Όχι όμως ότι θα σκοτωνόταν ή θα έμενε παράλυτος ο Μπάτον (σε άλλες εποχές μπορεί, σήμερα όχι!)-
Με τα αν δεν γίνεται τίποτα!! Η πραγματικότητα είναι μια, ο Κίμι και η ΜακΛάρεν πήραν ένα καθόλα αποδεκτό ρίσκο, δεν τους βγήκε και that's it.. end of story!!!
-
Ότι και να λέτε, ο φετινός κανονισμός είναι από τους κύριους υπέυθυνους που βλέπουμε ξανά προσπεράσματα, σασπένς και εναλλαγή οδηγών στο βάθρο!
-
-
Πόσες και πόσες φορές δεν έχουν τερματίσει οδηγοί με σοβαρό πρόβλημα στα φρένα; Γνωρίζουν ότι παίζουν τη ζωή τους και ρισκάρουν ακόμα περισσότερο οδηγώντας με πρόβλημα που μπορεί να τους στείλει στον τοίχο με 300+ km/h. Οι αγώνες είναι συνυφασμένοι με το ρίσκο, και η Mclaren θέλησε να το πάρει. Καλά έκανε λέω εγώ, γιατί αυτή είναι νοοτροπία νικητή
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
edit:
7. Μήπως αντί να αλλάξουν τον κανονισμό, είναι προτιμότερο να στρώσουν κώλο κάτω και να φτιάξουν καλύτερα ελαστικά, καλύτερα setups και ανθεκτικότερες αναρτήσεις;μήπως έτσι θα αυξηθεί το κόστος κάτι που θέλει να 'μειώσει' η FIA;
Ε, δεν γίνεται να τα έχουμε όλα... γίνεται;
-
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
[snip]
Πως ξεχωρίζουν φέτος οι άντρες από τα παιδιά σε μια σεζόν που η F1 έχει μπει σε endurance mode βοήθησε με να το καταλάβω γιατί δεν μπορώ. Αν εννοείς άντρες αυτούς που ξέρουν να φυλάξουν το μονοθέσια τους ώστε ν αντέξουν ως το τέλος τότε ok παω πάσο. Δηλ. να έχεις μέσα στο μυαλό σου πριν τον αγώνα κ την σκέψη του να μην σου σκάσει κανένα λάστιχο σε καμιά ευθεία με 300.
[snip]Εννοώ πως, όσο και να φυλαχτείς, θα αναγκαστείς αργά ή γρήγορα να οδηγήσεις με φθαρμένα ελαστικά. Εκεί λοιπόν θα ξεχωρίσουν οι άντρες (π.χ. όσοι τα δίνουν όλα ακόμα και με ετοιμόρροπο ελαστικό) από τα παιδιά (όσους π.χ. μπαίνουν στα πιτς για αλλαγή ελαστικού, όντες πρώτοι 8 γύρους πριν από το τέλος)
Επίσης, είναι μαθηματικά βέβαιο πως με φθαρμένα ελαστικά αυξάνεται ο παράγων οδηγικό λάθος, ιδίως σε ανταγωνιστικές συνθήκες πίεσης. Και εκεί ξεχωρίζουν οι άντρες (π.χ. όσοι πιέζουν ασφυκτικά τον προπορευόμενο βασικό τους αντίπαλο, ή όσοι πιέζουν το μονοθέσιό τους επειδή τους πιέζει ο επερχόμενος βασικός τους αντίπαλος) από τα παιδιά (π.χ. όσοι επειδή έχουν 'blured vision' την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια για τα.. πιτς)
Επισημο thread: Ευρωπαικο GP