-
Ο χρήστης antonn έγραψε:
τα εχω μαθει απο τον Ηνιοχο που ειναι διακοπες και εχει ασχοληθει επιστημονικα με τις μπαταριες: Οταν το αμαξι εχει AGM μπαταρια εχει και δυναμο με μεγαλυτερη ταση. Οποτε εσενα το δυναμο θα εχει μικροτερη ταση και θα κανεις ετσι επιφανειακη φορτιση και τελικα ποτε δε θα φορτισει, καμια διετια αν σου κρατησει θα εισαι πολυ τυχερος! Αποδειξη οτι οι φορτιστες μπαταριας απο την μπριζα εχουν αλλο προγραμμα φορτισης για τις AGM μπαταριες με αλλη ταση μεγαλυτερη!
Οι Bosh Vatra ενοποιήθηκαν και ειναι μαπα! Hankook πηρε και ο Ηνιοχος αφου μετρησε πολλες στο μαγαζι με το μηχανημα που εχουμε δειξει πιο πρινΟ.Κ το έψαξα λίγο κι εγώ κι έχεις δίκιο, οι AGM θέλουν 14,8V οπότε όντως δε θα φορτίζουν ποτέ τελείως και θα χαλάσουν γρήγορα. Σε ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία, γιατί εκεί που πουλάνε ακόμα και όταν τους το λέω μου το αρνούνται!!
Για τις βαθιάς εκφορτίσεως (Deep Cycle) ισχύει το ίδιο ή όχι? Γιατί ψάχνω κάποια μπαταρία που να αντέχει στις αποφορτίσες χωρίς να φθείρεται, λόγω και των καταναλώσεων που έχω και κάποιες φορές ίσως χρησιμοποιηθούν και χωρίς να λειτουργεί το αμάξι.
Έχω δει πχ αυτή της BOSCH στα 95€: http://www.automotobatteries.gr/μ% ... 0en-a.html
-
Καλημερα και απο μενα.
Χθες το απογευμα το αμαξι δεν επαιρνε μπροστα με τιποτα, αναβαν τα λαμπακια αλλα η μιζα δεν εκανε τιποτα.
Η μπαταρια μου ειχε αλλαχτει πριν 3-4 χρονια, οποτε υποθετω ειναι αυτο.
Στο σημειο που εχω παρκαρει δεν μπορω να δωσω ρευμα με κανεναν τροπο απο αλλο αμαξι, οποτε σκεφτομαι να παω να παρω μια να την βαλω.
Ποια προτεινετε?
Το αυτοκινητο ειναι Hyundai Accent του 2004
Tο μονο που φορτιζω περιστασιακα ειναι κανενα κινητο απο την υποδοχη του αναπτηρα -
Εγώ έβαλα ξανά HANKOOK (είχα από μαμά 6 χρόνια) εδώ: https://www.e-kiriazis.gr/. Είναι ότι καλύτερο σε αξιοπιστία (σχεδόν μηδενικές επιστροφές) απ' όσο έψαξα και ρώτησα...
Αν θες κάτι ποιο οικονομικό, ρίξε μια ματιά κι εδώ: http://www.automotobatteries.gr/, θα βρεις BOSCH σε καλή τιμή (γύρω στα 50-55 ευρώ) και με 2 χρόνια γραπτή εγγύηση, αλλά από αξιοπιστία δεν ξέρω για να σου πω.. Πάντως βάζει κάθε μέρα πάρα πολύς κόσμος απ' ότι είδα, χαμός γίνεται...
-
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Γνωρίζει κάποιος τις διαστάσεις που παίρνει το συγκεκριμένο αμάξι? -
Αν πας εδώ https://www.e-kiriazis.gr/ell/categorie ... F%89%CE%BD σου έχει να επιλέξεις κατασκευαστή, έτος, μοντέλο και σου τις βγάζει. Βέβαια ο ασφαλέστερος τρόπος είναι απλά να μετρήσεις τη βάση σου με ένα μέτρο..
-
-
Η εγγύηση στις μπαταρίες είναι σχετικό πράγμα. Μπορεί να σου λέει ο άλλος 5 χρόνια εγγύηση, και να πας σε 1 εβδομάδα ή σε 1 μήνα και να σου πει ότι τη χάλασες εσύ επειδή πχ μπορεί να ξέχασες τα φώτα αναμμένα ή να μη τη φόρτιζε σωστά το δυναμό σου (αφού ως γνωστόν όσο περισσότερο αποφορτίζεται η μπαταρία, τόσο μειώνεται κ ο χρόνος ζωής της).
Οπότε πρέπει να βρεις ένα κατάστημα που θα ξέρεις κ θα εμπιστεύεσαι τον ιδιοκτήτη για να σε καλύψει. Επίσης γενικά οι μπαταρίες αν είναι ελαττωματικές αυτό θα φανεί μέσα στους πρώτους μήνες, οπότε και με 1 χρόνο (πραγματική) εγγύηση είσαι καλυμμένος. Αρκεί να ξέρεις ότι θα πας κ θα του πεις ότι 'δεν παίρνει μπρος' κ το κατάστημα θα σου την αντικαταστήσει!! -
Ο χρήστης DxL έγραψε:
Η εγγύηση στις μπαταρίες είναι σχετικό πράγμα. Μπορεί να σου λέει ο άλλος 5 χρόνια εγγύηση, και να πας σε 1 εβδομάδα ή σε 1 μήνα και να σου πει ότι τη χάλασες εσύ επειδή πχ μπορεί να ξέχασες τα φώτα αναμμένα ή να μη τη φόρτιζε σωστά το δυναμό σου (αφού ως γνωστόν όσο περισσότερο αποφορτίζεται η μπαταρία, τόσο μειώνεται κ ο χρόνος ζωής της).
Οπότε πρέπει να βρεις ένα κατάστημα που θα ξέρεις κ θα εμπιστεύεσαι τον ιδιοκτήτη για να σε καλύψει. Επίσης γενικά οι μπαταρίες αν είναι ελαττωματικές αυτό θα φανεί μέσα στους πρώτους μήνες, οπότε και με 1 χρόνο (πραγματική) εγγύηση είσαι καλυμμένος. Αρκεί να ξέρεις ότι θα πας κ θα του πεις ότι 'δεν παίρνει μπρος' κ το κατάστημα θα σου την αντικαταστήσει!!Ένας γνωστός μου έβαζε μπαταρίες Standard και είναι ευχαριστημένος. Προχτές του νέκρωσε μπαταριά Standard μετά από 6 χρόνια, λέει.
Στο site για εγγύηση λένε από 6 μήνες έως 4 χρόνια. Εξαρτάται από το μοντέλο. -
Καλησπέρα. Η τωρινή μπαταρία του αυτοκινήτου (Delkor, Κορεάτικη 54ΑΗ, αγορασμένη στα 65 ευρώ) είναι τοποθετημένη στο αυτοκίνητο εδώ και 4 χρόνια κι 1 μήνα. Τις τελευταίες 4-5 μέρες που έχει κάπως πέσει η θερμοκρασία κατά τις πρωινές εκκινήσεις (14-15 C), παρατηρώ έναν σχετικό δισταγμό στο άρπαγμα της μίζας. Όχι τραγικό, αλλά υπαρκτό. Προχτές το πρωί που πήγα να εκκινήσω, μπήκα πρώτα στο λεγόμενο κρυφό μενού του αυτοκινήτου (Opel Astra H GTC, ναι, έχει τέτοιο) όπου εμφανίζονται πολλές ενδείξεις αισθητήρων, μεταξύ αυτών και η τάση στους πόλους της μπαταρίας. Βλέπω λοιπόν ότι πριν γυρίσω το κλειδί έδειχνε 12,2V και στιγμιαία όταν μιζάριζε βυθίστηκε στα 10,3V. Προφανώς τα νούμερα αυτά εφόσον είναι ακριβή δεν είναι κι ότι καλύτερο για τη ζωή της μπαταρίας, που είναι βέβαια λογικό για μπαταρία 4 ετών που έβγαλε ήδη 4 χειμώνες, ωστόσο, με το δεδομένο αυτό, του χρόνου χρήσης της μπαταρίας και των αριθμητικών μεγεθών τάσης που παρέθεσα, πιστεύετε ότι ρισκάρω πολύ αν τολμήσω να την κρατήσω και αυτόν τον χειμώνα; Ή πιστεύετε ότι πρέπει από βδομάδα κιόλας να αρχίσω να ψάχνομαι για νέα μπαταρία;
Σε περίπτωση που θα πρέπει να ψάξω άμεσα για νέα μπαταρία, μια πρώτη μικρή έρευνα αγοράς με οδήγησε στις παρακάτω:https://www.batterypro.gr/ell/product/% ... AH-YBX3065
https://www.batterypro.gr/ell/product/% ... AH_MF55457
https://www.batterypro.gr/ell/product/% ... 60AH-EB602
https://www.e-kiriazis.gr/ell/product/% ... E%B7%CF%82
http://www.automotobatteries.gr/μ% ... CF%82.html
http://www.opelbouga.gr/bataria-opel.html
Mεταξύ των πιο πάνω (όλες έχουν τις ακριβείς διαστάσεις και τα σωστά αμπερώρια, 54-60), ποια θα επιλέγατε; Η GM είχε μπει άλλη μια φορά (την πρώτη που άλλαξα μπαταρία, στα 4 χρόνια και 4 μήνες όπου έμεινα στο ξεκίνημα) και άντεξε περί τα 4 χρόνια, όσο και η τωρινή, που για τα λεφτά της ήταν πολύ καλή, αλλά δυστυχώς έμαθα ότι έπαψε να εισάγεται.
-
Θεωρώντας ότι το αυτοκίνητο έσβησε μηχανή πριν από 12 έως 18 ώρες και ότι το κρυφό μενού δίνει σωστές μετρήσεις η τάση της μπαταρίας σου στα 12,2V είναι χαμηλή και η μπαταρία θέλει φόρτιση. Δεν ξέρω βέβαια αν ενεργοποιώντας το κρυφό μενού μπαίνουν σε λειτουργία και άλλες βαθμίδες, που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια με αποτέλεσμα να πέφτει η τάση της μπαταρίας. Γιαυτό καλό θα είναι να την μετρήσεις με ένα ψηφιακό πολύμετρο, αφού εξασφαλίσεις ότι δεν λειτουργεί στο παρασκήνιο κάποια βαθμίδα και να δεις αν η ενδείξεις συμφωνούν ή υπάρχει διαφορά. Σε μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, 12 έως 18 ώρες μετά την φόρτιση, η τάση στους πόλους είναι 12,6-12,7V.
Η βύθιση τάσης που μετράς είναι σημαντική και θα μπορούσε να σημαίνει αδύνατη μπαταρία. Επειδή όμως η αρχική τάση είναι χαμηλή (12,2V) το συμπέρασμα αυτό είναι παρακινδυνευμένο.
Για να σου λυθεί η απορία σχετικά με την ενδεχόμενη αντικατάσταση της μπαταρίας θα σου πρότεινα να περάσεις από κάποιο ηλεκτρολόγο που εμπιστεύεσαι για να την μετρήσει με κατάλληλο αναλυτή.
Αν τελικά χρειασθεί να αγοράσεις μια καινούργια μπαταρία από αυτές που προτείνεις και** έχουν παραπλήσια τιμή** επέλεξε εκείνη:1.που συνοδεύεται από οδηγίες συντήρησης (φόρτισης). Δεν συνοδεύονται όλες που ανέφερες.
2.με την μεγαλύτερη εγγύηση,
3.με ημερομηνία κατασκευής εντός του τελευταίου εξαμήνου,
4.που δίνει κατά την μέτρηση τουλάχιστον τα CCA (Cold Cranking Amperes-Αμπέρ Εκκίνησης Ψύχους (-18°C)) που αναγράφονται στο κέλυφός της.Τα παραπάνω κριτήρια παρουσιάζονται κατά αύξουσα βαρύτητα, δηλαδή το 4 είναι το σημαντικότερο.
-
Καλημέρα κι ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση. Η μέτρηση πραγματοποιήθηκε περίπου 15 ώρες αφού έσβησε ο κινητήρας. Καθημερινά όλα αυτά τα (4+) χρόνια λειτουργεί τουλάχιστον επί 1 ώρα την ημέρα, 5-6 φορές την εβδομάδα. Θέλω να πω δηλ. ότι πρακτικά δεν υφίστανται μακροχρόνιες ακινησίες του οχήματος.
Για τη μέτρηση με πολύμετρο έχεις δίκιο, πρέπει να μετρήσω και με αυτό τάση στους πόλους μετά 12-18 ώρες από το σβήσιμο του κινητήρα για να δω τιμές τάσης. Θα το κάνω αύριο μεθαύριο και θα ενημερώσω.
Γενικά υπάρχει η λογική ότι στα 4 χρόνια/χειμώνες χρήσης να αλλάζουμε προληπτικά μπαταρία για να είμαστε σίγουροι. Αυτό ακολούθησα και την προηγούμενη φορά που άλλαξα προληπτικά μπαταρία πριν ξεκινήσουν τα κρύα του χειμώνα και λίγο πριν κλείσει 4ετία η προηγούμενη (έκλεινε αρχές Δεκέμβρη, την άλλαξα αρχές Οκτώβρη). Απλά διαβάζοντας εδώ κι αλλού κατά καιρούς για μπαταρίες που κράτησαν 5, 6, 7, ακόμα κι οκτώ χρόνια, και με δεδομένο το προφίλ χρήσης που κάνω στο αμάξι (σχεδόν καθημερινή λειτουργία επί 1 ώρα, ταξίδια σχετικά συχνά μέσα στο χρόνο, διάρκειας 2-2,5 ωρών), σκέφτηκα ότι ίσως να μπορούσα να σκαπουλάρω το φετινό χειμώνα χωρίς αντικατάσταση της μπαταρίας.
Φυσικά η πιο αξιόπιστη διαδικασία για να κριθεί κάτι τέτοιο είναι η μέτρηση με ειδικό αναλυτή όπως λες κι εσύ..
Αλήθεια, από τη δική σου εμπειρία σε αυτοκίνητά σου, περίπου τι διάρκεια ζωής είχαν οι μπαταρίες που κατά καιρούς χρησιμοποίησες; Πιστεύεις ότι για τον τρόπο χρήσης που κάνω στο αυτοκίνητο, αξίζει να μεταβώ από μια μπαταρία 55-60 ΑΗ κόστους +/-70 ευρώ στην κατηγορία 90-100 ευρώ που είναι οι πιο ακριβές, εφόσον παρέχουν και οι 2 την ίδια εγγύηση;
Τέλος, με τον πρακτικό κανόνα που λέει ότι απαιτούμενα αμπέρ εκκίνησης (στους -18)= ιπποδύναμη Χ 3,85, για το αυτοκίνητό μου (βενζίνη ατμοσφαιρικό του 2005, 1.8 λίτρα 125 ίπποι) μου δίνει 480 αμπέρ. Αν βάλω μπαταρία 54ΑΗ με 480 αμπέρ εκκίνησης, πιστεύεις ότι είμαι οριακός και να πάω πιο ψηλά; (πχ 500Α). Έχω διαβάσει ότι όσο πιο πολλά αμπέρ εκκίνησης δίνει μια μπαταρία δεδομένων διαστάσεων, τόσο πιο πολύ θερμαίνεται εσωτερικά και αντίστοιχα γερνάει, σε σχέση με άλλη όμοιων διαστάσεων που τα ΑΗ και τα Α εκκίνησης που δίνει είναι κατά τι λιγότερα. Ισχύει όντως αυτό, οπότε και είναι καλύτερο να οδηγούμαστε σε μπαταρίες που είναι ακριβώς όσο απαιτεί ο κινητήρας κι όχι παραπάνω, για δεδομένες πάντα διαστάσεις, και εφόσον δεν έχουμε έξτρα καταναλώσεις από αυτές του στάνταρ εξοπλισμού του οχήματος; -
lazarefa έγραψε:
Για τη μέτρηση με πολύμετρο έχεις δίκιο, πρέπει να μετρήσω και με αυτό τάση στους πόλους μετά 12
-18 ώρες από το σβήσιμο του κινητήρα για να δω τιμές τάσης. Θα το κάνω αύριο μεθαύριο και θα
ενημερώσω.Η μέτρηση αυτή είναι καλό να γίνεται με την μπαταρία αποσυνδεδεμένη από το κύκλωμα του
αυτοκινήτου. Αν η αποσύνδεση προκαλεί απορύθμιση κάποιων υποσυστημάτων όπως ABS, ραδιόφωνο,
συναγερμό κλπ είτε πρέπει να συνδεθεί εφερδική μπαταρία είτε ο χρόνος των 12-18 ωρών πρέπει να
μειωθεί ή , στην τελική, να επαναριθμισθούν τα επηρεαζόμενα υποσυστήματα, εφόσον υπάρχει η
σχετική γνώση.lazarefa έγραψε:
Γενικά υπάρχει η λογική ότι στα 4 χρόνια/χειμώνες χρήσης να αλλάζουμε προληπτικά μπαταρία για να
είμαστε σίγουροι.......Απλά διαβάζοντας εδώ κι αλλού κατά καιρούς για μπαταρίες που κράτησαν 5,
6, 7, ακόμα κι οκτώ χρόνια, και με δεδομένο το προφίλ χρήσης που κάνω στο αμάξι ..... σκέφτηκα
ότι ίσως να μπορούσα να σκαπουλάρω το φετινό χειμώνα χωρίς αντικατάσταση της μπαταρίας.Η προληπτική αντικατάσταση σε απαλλάσει από την απροειδοποίητη εκπνοή της μπαταρίας και αποτελεί
κατά την άποψή μου σώφρονα ενέργεια, κυρίως για εκείνους που στερούνται της δυνατότητας εκτίμησης
της κατάστασης της μπαταρίας ή για εκείνους που το να μείνει το αυτοκίνητό τους προκαλεί
οικογενειακή / επαγγελματική αναστάτωση.
Στον αντίποδα, αν υπάρχει η δυνατότητα ανάλυσης της μπαταρίας τότε μπορείς, με ΣΧΕΤΙΚΗ ακρίβεια,
να εξαντλήσεις την περίοδο χρήσης της και όταν αντιληφθείς ότι αυτή εκπνέει να είσαι προετοιμασμένος.lazarefa έγραψε:
από τη δική σου εμπειρία σε αυτοκίνητά σου, περίπου τι διάρκεια ζωής είχαν οι μπαταρίες που κατά
καιρούς χρησιμοποίησες;Τέσσερα χρόνια μου κράτησε η τελευταία noname μπαταρία στο άτος (με καθημερινή χρήση) και οκτώ(+)
η VARTA(blue) στην W202(με αραιή χρήση και ενδιάμεσες φορτίσεις με οικιακό φορτιστή). Τα δύο
αυτοκίνητα τα έχω περίπου μια εικοσαετία και δεν θυμάμαι στα πόσα χρόνια άλλαξα τις προηγούμενες.
Εξαίρεση αποτελεί η HOPPECKE που προηγήθηκε της VARTA(blue) η οποία κράτησε έξι(+) χρόνια, με
σχεδόν καθημερινή χρήση και κάποιες φορτίσεις στο σπίτι. Τώρα στο άτος υπάρχει μια noname 370 CCA και στην W202 μια Hankook 680 CCA. Η Hankook επιλέχθηκε βάσει των κριτηρίων του προηγούμενου post.lazarefa έγραψε:
Πιστεύεις ότι για τον τρόπο χρήσης που κάνω στο αυτοκίνητο, αξίζει να μεταβώ από μια μπαταρία 55
-60 ΑΗ κόστους +/-70 ευρώ στην κατηγορία 90-100 ευρώ που είναι οι πιο ακριβές, εφόσον παρέχουν
και οι 2 την ίδια εγγύηση;Ναι, περισσοτέρων Ah και CCA, δες παρακάτω.
lazarefa έγραψε:
Τέλος, με τον πρακτικό κανόνα που λέει ότι απαιτούμενα αμπέρ εκκίνησης (στους -18)= ιπποδύναμη Χ
3,85, για το αυτοκίνητό μου (βενζίνη ατμοσφαιρικό του 2005, 1.8 λίτρα 125 ίπποι) μου δίνει 480
αμπέρ. Αν βάλω μπαταρία 54ΑΗ με 480 αμπέρ εκκίνησης, πιστεύεις ότι είμαι οριακός και να πάω πιο
ψηλά; (πχ 500Α). Έχω διαβάσει ότι όσο πιο πολλά αμπέρ εκκίνησης δίνει μια μπαταρία δεδομένων
διαστάσεων, τόσο πιο πολύ θερμαίνεται εσωτερικά και αντίστοιχα γερνάει, σε σχέση με άλλη όμοιων
διαστάσεων που τα ΑΗ και τα Α εκκίνησης που δίνει είναι κατά τι λιγότερα.Η άποψή μου είναι ότι η μπαταρία που ήδη έχεις είναι οριακή για την ιπποδύναμη του κινητήρα σου.
Η W202 που προανέφερα είχε μπαταρία 680 CCA από της αρχική της αγορά και ας σημειωθεί ότι ο κινητήρας της βγάζει 122 ίππους, ενώ ο δικός σου περισσότερους. Αυτό που αναφέρεις ότι διάβασες δεν ευσταθεί ή δεν αποδίδεται σωστά. Μιά μπαταρία, ας πούμε 680 CCA, όταν πρόκειται να ξεκινήσει ένα κινητήρα 100 ίππων θα της 'ζητηθούν' 385 CCA, σύμφωνα με τον συλλογισμό που ανέφερες (που τον προσυπογράφω επειδή ισχύει θεωρητικά αλλά και στην πράξη). Αυτά τα CCA η μπαταρία θα τα δώσει πολύ ποιό 'ξεκούραστα' σε σχέση με μια άλλη μικρότερη μπαταρία, ας πούμε των 400 CCA. Και όταν λέω 'ξεκούραστα' εννοώ με μικρότερη θερμική, ηλεκτρική αλλά και μηχανική καταπόνηση.Στο παραπάνω απλοποιημένο παράδειγμα δεν ανέφερα πουθενά τα Ah της μπαταρίας, τα οποία δεν παίζουν άμεσα κάποιο ρόλο. Απλά συμβαίνει, όσο αυξάνονται τα Ah να αυξάνονται και τα CCA που μπορεί να δώσει μια μπαταρία.
Και μια που την ανοίξαμε την συζήτηση θα ήταν παράληψη να μην εξετασθεί το πως θα δει ο εναλλάκτης αυτή την νέα, μεγαλύτερη μπαταρία που του ζητάμε να φορτίσει. Η απάντηση είναι πως θα τα καταφέρει γιατί μια υγιής μπαταρία (όχι κατ' ανάγκη καινούρια) ζητά στο πρώτο τρίλεπτο μετά την εκκίνηση ένα ρεύμα της τάξεως των πέντε Ampere και στη συνέχεια αυτό μειώνεται στο έναμιση Ampere ή και λιγότερο ακόμη. Έτσι, για παράδειγμα ο εναλλάκτης της W202, που είναι 90 Ampere, πολύ εύκολα μπορεί να δώσει τα ρεύματα που προαναφέρθηκαν. Εκτιμώ ότι κάτι ανάλογο πρέπει να ισχύει και στην περίπτωσή σου.
-
Ειλικρινά σε υπερευχαριστώ για τις συμβουλές και το χρόνο που σπαταλάς για να μου απαντήσεις. Η αναφορά που έκανα περί ΑΗ από δεδομένο όγκο (διαστάσεις) κουτιού μπαταρίας, είχε ως σκεπτικό (από όσο θυμάμαι) το ότι για να δώσει η Α μπαταρία στον ίδιο όγκο (υγρά, πλάκες κλπ) περισσότερα ΑΗ από τη Β, θα πρέπει να έχουν μικρότερη απόσταση μεταξύ τους οι πλάκες (να είναι παχύτερες φαντάζομαι οπότε μειώνεται η μεταξύ τους απόσταση) γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγεί σε πιο συχνή ανάπτυξη σχετικά υψηλών θερμοκρασιών, που γενικά επιταχύνουν τη φθορά μιας μπαταρίας.
Επίσης ο αντίλογος του να βάζουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μπαταρία, τόσο σε ΑΗ όσο και σε Α εκκίνησης, λέει ότι εφόσον γενικά ένα αμάξι δεν λειτουργεί καθημερινά σε σχετικά μεγάλες αποστάσεις/χρόνους, για να έχει τον άπλετο χρόνο το δυναμό να φορτίζει την μεγαλύτερη μπαταρία στο 100%, είναι πιο πιθανό πχ η μπαταρία των 62ΑΗ να μη φορτίζει σωστά (100%) από μια 54ΑΗ στο ίδιο αμάξι (εφόσον βέβαια η τελευταία επαρκεί για τις καταναλώσεις που έχει το αμάξι και παρέχει τα απαραίτητα Α εκκίνησης).
Σε εμένα το αυτοκίνητο είχε από το εργοστάσιο μια GM μπαταρία 54ΑΗ και 510 Α εκκίνησης. Την πρώτη φορά που άλλαξα μπαταρία, στα 4 χρόνια και 4 μήνες, πήγα ένα πρωινό αρχές Δεκέμβρη να εκκινήσω με 7-8 βαθμούς και δεν ακούστηκε καν η μίζα (έκοψε στοιχείο η μπαταρία από ότι μου είπαν). Αντικατέστησα τη μπαταρία με ανάλογη της αρχικής, πάλι GM των 60ΑΗ και 510 Α εκκίνησης, την οποία άλλαξα προληπτικά ο ίδιος 2 μήνες πριν κλείσει 4ετία, γιατί το τελευταίο 3μηνο πριν την αλλαγή, καίτοι καλοκαίρι, έκανε κάποια σκέρτσα (μικροδισταγμούς) στις εκκινήσεις.
Το δυναμό που φοράει το αμάξι μου είναι 100Α. Οι διαδρομές που σχεδόν καθημερινά κάνω είναι 14 χλμ το πρωί σπίτι -δουλειά σε χρόνο 16-17 λεπτά και στροφές κινητήρα μεταξύ 2000-3500, και άλλα 14 χλμ το μεσημέρι σε χρόνο 30-45 λεπτά (αναλόγως κίνησης). Απ' ότι φαίνεται η τωρινή μπαταρία μου σε αυτούς τους χρόνους λειτουργίας του μοτέρ δεν φορτίζει 100%, κι εξηγούμαι. Ενώ με το μοτίβο καθημερινής χρήσης που προανέφερα προχθές που έκανα πρωινή εκκίνηση είδα από το κρυφό μενού 12,2 βολτ αρχική τάση που στην εκκίνηση έπεσε στιγμιαία στα 10,3, έκανα την Παρασκευή ταξίδι 175 χλμ (2+ ώρες λειτουργίας κινητήρα) σε εθνική οδό, άφησα το αμάξι 3 24ωρα παρκαρισμένο, και σήμερα νωρίς το απόγευμα που εκκίνησα με 19-20 βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος διάβασα από το κρυφό μενού τάση 12,3 βολτ που στιγμιαία έπεσε στα 11,8, δηλαδή πολύ καλύτερες τιμές κι αυτό ενώ η μπαταρία έμεινε χωρίς φόρτιση για 72 ώρες!
Δε συμφωνείς μαζί μου ότι προφανώς η μπαταρία ωφελήθηκε από το σημαντικά μεγαλύτερο χρόνο συνεχούς λειτουργίας του οχήματος/δυναμό σε μέσες στροφές (3000-4000), που με τη σειρά του με οδηγεί στη σκέψη ότι αν αντί για μπαταρία 54ΑΗ/500Α εκκίνησης, που έχω τώρα, είχα πάνω πχ μια 62ΑΗ/600Α εκκίνησης, θα ήταν σε ακόμα μικρότερο ποσοστό φορτισμένη με βάση το προφίλ καθημερινής χρήσης του αυτοκινήτου που προανέφερα;
Αν υποθέσω ότι το δυναμό φορτίζει τη μπαταρία κάθε φορά που το φορτίο της πέφτει στο 75% του ονομαστικού, αυτό οδηγεί στο ότι το δυναμό θα φορτίζει την μπαταρία 54ΑΗ όταν το φορτίο της πέσει στα 40,5 ΑΗ ενώ την 62ΑΗ όταν πέσει στα 46,5ΑΗ. Υποθέτοντας το μοτίβο φόρτισης από το δυναμό που προανέφερες (5Α για 3 λεπτά και μετά 1,5Α) στην πρώτη περίπτωση (μικρής χωρητικότητας μπαταρία) πρέπει να αναπληρώσουμε 13,5ΑΗ=810Αmin, που σημαίνει χρόνο φόρτισης 100% 8,8 ώρες, ενώ στη δεύτερη περίπτωση πρέπει να αναπληρώσουμε 15,5ΑΗ=930Amin, ου σημαίνει χρόνο φόρτισης 100% 10,2 ώρες, δηλαδή σχεδόν 1,5 ώρα παραπάνω...
Επίσης, με ένα μέσο ρεύμα εκκίνησης πχ στα 400 Α (μια που συνήθως εκκινούμε στην Αττική σε θερμοκρασίες πολύ πιο πάνω από τους -18, αν υποθέσουμε ότι θέλω 480 CCA) για διάρκεια ας πούμε 5 δευτ., έχουμε ένα φορτίο που απαιτείται της τάξης των 0,6 ΑΗ. Επειδή όμως τα πρωινά δουλεύουν πχ και οι λάμπες Η7 των 55 βατ έκαστη, θέλουμε άλλα 2ΑΗ περίπου, άρα συνολικά 2,6ΑΗ. Αν το δυναμό δίνει για 3 λεπτά 5Α, σε αυτό το χρόνο θα έχει δώσει 0,25ΑΗ, κι αν μετά δίνει από 1,5 Α σε άλλα 15 λεπτά πχ θα έχει δώσει άλλα 0,37ΑΗ, δηλαδή συνολικά 0,62ΑΗ, τη στιγμή που η απώλεια φορτίου ήταν 2,6 ΑΗ!
Συμφωνείς με τους απλοϊκούς συλλογισμούς; -
lazarefa έγραψε:
Η αναφορά που έκανα περί ΑΗ από δεδομένο όγκο (διαστάσεις) κουτιού μπαταρίας, είχε ως σκεπτικό (από
όσο θυμάμαι) το ότι για να δώσει η Α μπαταρία στον ίδιο όγκο (υγρά, πλάκες κλπ) περισσότερα ΑΗ από
τη Β, θα πρέπει να έχουν μικρότερη απόσταση μεταξύ τους οι πλάκες (να είναι παχύτερες φαντάζομαι
οπότε μειώνεται η μεταξύ τους απόσταση) γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγεί σε πιο συχνή ανάπτυξη
σχετικά υψηλών θερμοκρασιών, που γενικά επιταχύνουν τη φθορά μιας μπαταρίας.Έτσι όπως το διατυπώνεις το έχω δει και εγώ και συμφωνούμε. Η πρότασή μου όμως αφορά μπαταρία
περισσοτέρων CCA και μεγαλυτέρου φυσικού μεγέθους, προκειμένου να μην υπάρξουν τα προβλήματα που
επεσήμανες.lazarefa έγραψε:
Το δυναμό που φοράει το αμάξι μου είναι 100Α. Οι διαδρομές που σχεδόν καθημερινά κάνω είναι 14 χλμ
το πρωί σπίτι -δουλειά σε χρόνο 16-17 λεπτά και στροφές κινητήρα μεταξύ 2000-3500, και άλλα 14 χλμ
το μεσημέρι σε χρόνο 30-45 λεπτά (αναλόγως κίνησης). Απ' ότι φαίνεται η τωρινή μπαταρία μου σε
αυτούς τους χρόνους λειτουργίας του μοτέρ δεν φορτίζει 100%, κι εξηγούμαι. Ενώ με το μοτίβο
καθημερινής χρήσης που προανέφερα προχθές που έκανα πρωινή εκκίνηση είδα από το κρυφό μενού 12,2
βολτ αρχική τάση που στην εκκίνηση έπεσε στιγμιαία στα 10,3, έκανα την Παρασκευή ταξίδι 175 χλμ (2+
ώρες λειτουργίας κινητήρα) σε εθνική οδό, άφησα το αμάξι 3 24ωρα παρκαρισμένο, και σήμερα νωρίς το
απόγευμα που εκκίνησα με 19-20 βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος διάβασα από το κρυφό μενού τάση
12,3 βολτ που στιγμιαία έπεσε στα 11,8, δηλαδή πολύ καλύτερες τιμές κι αυτό ενώ η μπαταρία έμεινε
χωρίς φόρτιση για 72 ώρες!Όπως το περιγράφεις φαίνεται ότι η μπαταρία σου θέλει πολύ χρόνο να φορτίσει, αν και τα 12,3 βολτ
που λες μου φαίνονται και πάλι λίγα. Μήπως πρέπει να το δει ένας ηλεκτρολόγος??lazarefa έγραψε:
Αν υποθέσω ότι το δυναμό φορτίζει τη μπαταρία κάθε φορά που το φορτίο της πέφτει στο 75% του
ονομαστικού, αυτό οδηγεί στο ότι το δυναμό θα φορτίζει την μπαταρία 54ΑΗ όταν το φορτίο της πέσει
στα 40,5 ΑΗ ενώ την 62ΑΗ όταν πέσει στα 46,5ΑΗ. Υποθέτοντας το μοτίβο φόρτισης από το δυναμό που
προανέφερες (5Α για 3 λεπτά και μετά 1,5Α) στην πρώτη περίπτωση (μικρής χωρητικότητας μπαταρία)
πρέπει να αναπληρώσουμε 13,5ΑΗ=810Αmin, που σημαίνει χρόνο φόρτισης 100% 8,8 ώρες, ενώ στη δεύτερη
περίπτωση πρέπει να αναπληρώσουμε 15,5ΑΗ=930Amin, ου σημαίνει χρόνο φόρτισης 100% 10,2 ώρες, δηλαδή
σχεδόν 1,5 ώρα παραπάνω...Σημείωσε ότι ο εναλλάκτης αρχίζει να φορτίζει την μπαταρία με την εκκίνηση του κινητήρα και δεν
περιμένει να πέσει η ενέργειά της στο 75%.lazarefa έγραψε:
Επίσης, με ένα μέσο ρεύμα εκκίνησης πχ στα 400 Α (μια που συνήθως εκκινούμε στην Αττική σε
θερμοκρασίες πολύ πιο πάνω από τους -18, αν υποθέσουμε ότι θέλω 480 CCA) για διάρκεια ας πούμε 5
δευτ., έχουμε ένα φορτίο που απαιτείται της τάξης των 0,6 ΑΗ. Επειδή όμως τα πρωινά δουλεύουν πχ και
οι λάμπες Η7 των 55 βατ έκαστη, θέλουμε άλλα 2ΑΗ περίπου, άρα συνολικά 2,6ΑΗ. Αν το δυναμό δίνει για
3 λεπτά 5Α, σε αυτό το χρόνο θα έχει δώσει 0,25ΑΗ, κι αν μετά δίνει από 1,5 Α σε άλλα 15 λεπτά πχ θα
έχει δώσει άλλα 0,37ΑΗ, δηλαδή συνολικά 0,62ΑΗ, τη στιγμή που η απώλεια φορτίου ήταν 2,6 ΑΗ!Ας δούμε μιά περίπτωση για την οποία υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα:
Ο χρόνος εκκίνησης του ατος είναι μετρημένος με αναλυτή στα 0,821 δευτερόλεπτα και οι 54 ίπποι για να ξεκινήσουν στους 27°C απαιτούν χονδρικά 150 CCA. Αυτό σημαίνει ότι κατά την εκκίνηση η μπαταρία
χάνει 150*0,821/3600=0,034Ah. Δεχόμενοι το μοτίβο φόρτισης που ανέφερα (5Α για 3 λεπτά και μετά
1,5Α) η ενέργεια της μπαταρίας αναπληρώνεται σε διάστημα 24,48 δευτερολέπτων και με τις απώλειες ας
πούμε 30 δευτερόλεπτα. Διευκρινίζω, έστω και με καθυστέρηση, ότι το μοτίβο φόρτισης έχει εφαρμογή ΜΟΝΟ για την μπαταρία. Οι υπόλοιπες καταναλώσεις (λάμπες, ραδιόφωνο κλπ) καλύπτονται απευθείας από τον εναλλάκτη. Συνεπώς δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη στους υπολογισμούς σου. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι εφόσον ο εναλλάκτης δουλεύει σωστά η τοποθέτηση μπαταρίας σχετικά μεγαλύτερης χωρητικότητας δεν αποτελεί πρόβλημα.
Ελπίζω να μην κούρασα εσένα και όσους διάβασαν μέχρι αυτή την γραμμή... -
Καλημέρα Ηνίοχε και καλό μήνα. Σε υπερευχαριστώ για μια ακόμα φορά για το χρόνο σου.
Το αυτοκίνητό μου (Opel Astra H GTC 1.8 125PS) παίρνει τη διάσταση 244 Χ 175 Χ 175 mm. Σε αυτό το μέγεθος η τυπική χωρητικότητα είναι τα 54-56 ΑΗ, ενώ υπάρχουν και κάποιες (αρκετές) μπαταρίες με τις ίδιες διαστάσεις, με χωρητικότητα 60-62 AH. Τέλος στην ίδια βάση του αυτοκινήτου μου ταιριάζουν και μπαταρίες με διαστάσεις 244 Χ 175 Χ 190 mm (15 mm πιο ψηλές) με χωρητικότητα 60-62 AH.
Εφόσον επιθυμώ να κρατήσω την αρχική διάσταση 244 Χ 175 Χ 175 mm έχω 2 εναλλακτικές: Είτε παραμένω σε χωρητικότητες 54-56 ΑΗ με ρεύματα εκκίνησης 480-510 Α, είτε πηγαίνω σε μπαταρίες χωρητικότητας 60-62 ΑΗ με ρεύματα εκκίνησης 510-600 Α (κάποια Exide θυμάμαι ότι είναι 60ΑΗ και υπόσχεται 600Α εκκίνησης στη στάνταρ διάσταση 244 Χ 175 Χ 175).
Φυσικά στη δεύτερη περίπτωση υποθέτω ότι θα ισχύει αυτό που έγραψα στην προηγούμενη δημοσίευση και συμφώνησες, ότι δηλαδή εφόσον στις ίδιες διαστάσεις η μια μπαταρία δίνει 55ΑΗ και η άλλη 60ΑΗ, η δεύτερη λογικά αναμένεται να καταπονείται περισσότερο (θερμοκρασίες, ιδίως τους θερινούς μήνες) από την πρώτη κατά τη διάρκεια των κύκλων χρήσης της, και ίσως να έχει τελικά μικρότερο προσδόκιμο χρόνο ζωής..
Με αυτό ως δεδομένο, και με την προϋπόθεση ότι τα ΑΗ και τα Α εκκίνησης της μικρότερης μπαταρίας είναι ΟΚ για τον κινητήρα και τις καταναλώσεις του οχήματός μου, ποια μπαταρία θα προτιμούσες; Την μικρότερης χωρητικότητας/Α ή την μεγαλύτερης;
Επιμένω σε αυτή την παράμετρο γιατί από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου (όχι μεγάλη ομολογουμένως), τείνω προσωπικά να καταλήξω ότι η επιλογή της τόσο-όσο μπαταρίας (από πλευράς χωρητικότητας/Α εκκίνησης) και όχι μεγαλύτερης, μάλλον οδηγεί σε μεγαλύτερο αναμενόμενο χρόνο ζωής της μπαταρίας, πάντα για δεδομένο μοντέλο αυτοκινήτου, εφόσον μιλάμε για 2 μπαταρίες όμοιων εξωτερικών διαστάσεων και αντίστοιχης ποιότητας κατασκευής. -
Με δεδομένο ότι ο χώρος είναι περιορισμένος και η δική μου άποψη ταυτίζεται με την δική σου, για
μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας. Εξάλλου είναι μικρή η διαφορά, μεταξύ μπαταρίας 54-56 ΑΗ
@ 480-510 CCΑ και μπαταρίας 60-62 ΑΗ @ 510-600 CCΑ για να ρισκάρεις μια δοκιμασμένη λύση.
Απλά να έχεις υπόψη σου ότι μια μπαταρία 500 CCΑ ξεκινά οριακά τον κινητήρα σου στους -17°C.
Στους 0°C η μπαταρία θα δίνει 5001,25=625 CCΑ και στους 27°C θα δίνει 5001,5=750 CCΑ.
Επειδή βλέπω στο προφίλ σου ότι είσαι στην Αθήνα, όπου οι θερμοκρασία σπάνια πέφτει κάτω από τους
0°C, εκτιμώ ότι δεν θα έχεις πρόβλημα με την παραπάνω επιλογή, λόγω ψύχους. Ωστόσο το καλοκαίρι
η προτεινόμενη λύση υπερτερεί, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αντοχή στη θερμική καταπόνηση. -
Lazarefa τι σε κάνει να θέλεις να βάλεις μόνο κοντή 175 ύψος δηλ.LB2 αντί ψηλή 190 cm δηλ. L2 ;;;
Η ψηλή 190cm έχει περισσότερο χώρο μέσα της για ποιο άνετη τοποθέτηση των πλακών και σίγουρα περισσότερο ηλεκτρολύτη.
Στην περίπτωση σου θα επέλεγα MF 55559 –55Ah –480 A EN ή εναλλακτικά MF 56219 –62 Ah-540 AEN σε ATLAS, ALPHALINE ή HANKOOK που είναι η ίδια εταιρεία.
Αν επιλέξεις από αυτές τις εταιρείες σου θυμίζω ότι το DOT παραγωγής –γεμίσματος είναι στην επάνω επιφάνεια της μπαταρίας ίσως και κάτω από το χερούλι και στην μορφή Έτος- Μήνας- Χώρα- Εργοστάσιο- Ημέρα. -
Ευχαριστώ για την απάντηση Lancianos. Κι εγώ σκεφτόμουν τις Hankook, ίσως και τις Yuasa:
http://www.energybatteries.gr/mpataries ... -56ah.htmlO βασικός λόγος που προβληματίζομαι για την 190άρα σε ύψος είναι ότι ο χώρος καθ' ύψος στο μηχανοστάσιο είναι περιορισμένος και δε θα θελα η ελεύθερη απόσταση ύψους μεταξύ πόλων-καλωδίων ρεύματος και μεταλλικού καπό να είναι τόσο μικρή. Ίσως είναι και ψυχολογικό βέβαια το θέμα. Αν ήξερα κάποιο φίλο με το άστρα ίδιας γενιάς με το δικό μου (Η) που χρησιμοποιεί την ψηλότερη της εργοστασιακής μπαταρίας, θα το σκεφτόμουν σοβαρά για τους λόγους που αναφέρεις.
Εναλλακτικά πάντως και μια που αναφέρθηκες σε κορεάτικες φίρμες, έχω σκεφτεί κι αυτήν:
https://modilebattery.gr/kallyas/wordpr ... 0-12v-55ah
Την εταιρεία δεν τη γνώριζα, αλλά θεωρώ σοβαρό τον εισαγωγέα (ο ίδιος έφερνε και τις μπαταρίες Delkor & Royal by Delkor, την πρώτη φίρμα φοράω τώρα και τη θεωρώ εξαιρετικό value for money για τα 65 ευρώ που την αγόρασα με 2 χρόνια εγγύηση το 2013). Τη Modile 55AH την βρίσκω γύρω στα 60 ευρώ με 2 χρόνια εγγύηση. Πως σου φαίνεται; -
Lazarefa δεν την ξέρω την εταιρεία πέρα απ’το διαδίκτυο για να σου πω αλλά πιστεύω ότι πρέπει είναι καλή μιας και η Κορεατική βιομηχανία έχει κάνει άλματα ποιότητας. Δεν θα φοβόμουν να την βάλω με την προϋπόθεση της μέτρησης στο κουτί της με τέστερ και με την ημερομηνία γεμίσματος - φορτίσεως να είναι το πολύ 6-7 μήνες.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ πριν την βάλεις στο αυτοκίνητο να της κάνεις μια καλή αργή φόρτιση για όσο χρόνο το ζητήσει.
Επίσης έχεις δίκιο για το ύψος της μπαταρίας σου καθώς ο κατάλογος της ATLAS δίνει 3 κωδικούς και είναι 175αρες , MF56077-MF 55457-MF54321 -
Επανερχόμενος στο θέμα της μπαταρίας, μέτρησα χτες, μετά από 21 ώρες ακινησίας του αυτοκινήτου, την τάση στους πόλους της μπαταρίας. Χρησιμοποίησα σοβαρό πολύμετρο (Fluke 77). Τα καλώδια τροφοδοσίας του ηλεκτρικού συστήματος ήταν συνδεμένα στους πόλους της μπαταρίας. Η τάση που μέτρησα αρχικά ήταν 12,45 βολτ αλλά παραμένοντας οι ακροδέκτες του οργάνου στους πόλους παρατήρησα ότι η τάση που έδειχνε αυξανόταν σταθερά σταδιακά, από τα 12,45 φτάνοντας στα 12,62 βολτ. Είναι λογικό αυτό; Αν ναι, ποια τάση να εκλάβω ως τάση ανοφοράς για την εκτίμηση της κατάστασης της μπαταρίας; Τα 12, 45 ή τα 12, 62 βολτ; Υπενθυμίζω ότι η μπαταρία είναι 54ΑΗ/500Α κι έχει στην πλάτη της 49 μήνες χρήσης πάνω στο αυτοκίνητο.
Μπαταρία αυτοκινήτου...