Να κάνω ένα update...
Το 2012 αμέσως μόλις έληξε η εγγύηση και δεν επιδιορθώθηκε το πρόβλημα στο τιμόνι, πήγα για ένα έλεγχο και στον Τσάπαλο, όπου και πάλι έβγαλε στο διαγνωστικό (όπως είχε γίνει και στη ΛΑΜΔΑ αμέσως μετά το service από το οποίο ξεκίνησε το πρόβλημα) 'C1260 Steering Angle Sensor Circuit - Signal'. Με ενημέρωσαν ότι θέλει άλλαγμα η κολόνα τιμονιού.
Αφού τους ανέφερα την ιστορία, τους ζήτησα να ενημερώσουν τα κεντρικά, αλλά δεν με εξυπηρέτησαν γιατί είχε... λήξει η εγγύηση.
Ξενέρωσα τόσο πολύ που άφησα το αμάξι ακινητοποιημένο για κανα χρόνο περίπου.
Το καλοκαίρι του 2013 αποφάσισα να το διορθώσω μόνος μου, και αγόρασα κολόνα, κρεμαγιέρα, βάσεις αμορτισέρ (top mount) και ρουλεμάν. Όμως η κολόνα που μου έδωσαν είχε επάνω σημάδια οξείδωσης (σκουριά) και μια μεγάλη γρατσουνιά επάνω κατά μήκος του σώματος της κολόνας, τα οποία είδε και ο υπάλληλος επιτόπου. Όταν του ζήτησα να αλλαχθεί, με ενημέρωσε ότι και να τη στείλουν πίσω δε θα γίνει κάτι και με διαβεβαίωσε ότι είναι ΟΚ και να τη βάλω επάνω για να λύσω το πρόβλημα μου.
Αφού τοποθετήθηκαν τα ανταλλακτικά, δυστυχώς δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα. Κάποιοι που τους έλεγα αργότερα την ιστορία, μου έλεγαν ότι ίσως να ήταν κολόνα από επιστροφή ή προβληματική. Επειδή ξενέρωσα απίστευτα και δεν είχα άλλο κουράγιο (και χρήματα) για να το κυνηγήσω, αφού πλήρωνα ακόμα σε δόσεις τα παραπάνω ανταλλακτικά, αλλά και επειδή υπήρχαν σοβαρά προβλήματα υγείας στην οικογένεια μου, ακινητοποίησα πάλι το i30 μου για 1-2 χρόνια -έπαθε μάλιστα ζημιά και χτυπάνε και τα ωστήρια από την ακινησία- μόλις ξαναπήγα σε άλλη αντιπροσωπεία το 2016 για άλλο θέμα, μου βρήκαν πάλι ότι βγάζει τον ίδιο κωδικό 'C1260 Steering Angle Sensor -Circuit' και η νέα κολόνα που είχα πληρώσει 2035 ευρώ καινούρια υποτίθεται...!! Μάλιστα, λίγο πιο μετά έβγαλε και έναν ακόμα κωδικό 'C1616 CAN Communication Bus OFF', που απ΄ότι με ενημέρωσαν, κι αυτός οφείλεται στην προβληματική κολόνα.
Στα κεντρικά που ενημέρωσα εκ νέου, η απάντηση ήταν απλά ότι έχει λήξει η εγγύηση, αν και επέμεινα ότι το πρόβλημα παρουσιάστηκε μετά από προγραμματισμένο service που θα έπρεπε να κρατήσει 1 ώρα (φίλτρα, λάδια, μπουζί, υγρά φρένων - μου το χρέωσαν μάλιστα και 255 ευρώ), και κράτησε περιέργως 5 μέρες, και ότι από τότε παρά το ότι είχα και εγγύηση άλλο 1 έτος δεν με εξυπηρέτησαν.
Για να παλεύεται κάπως στην οδήγηση, επειδή το τιμόνι είναι πολύ πιο βαρύ, δύσκαμπτο και δυσκίνητο, αναγκάστηκα να χαλαρώσω 2 δοντάκια την κρεμαγιέρα(!!!) για να το χρησιμοποιώ έστω μόνο για να πηγαίνω στη δουλειά.
Πρόσφατα, είδα ότι τέλος του 2015 έχει βγει και σχετική ανάκληση για τις κολόνες τιμονιού του συγκεκριμένου μοντέλου:
https://www.flash.gr/tech/1382550/anaklisi-hyundai-i30-gia-problima-sto-timoni , αλλά μάλλον επειδή έχω αλλάξει διεύθυνση, δεν έλαβα ποτέ τη συγκεκριμένη επιστολή και δεν με ενημέρωσε κανείς τόσο καιρό γι' αυτό, παρά την τεράστια ταλαιπωρία που υπέστην τόσα χρόνια σε συνεργεία και κεντρικά για το θέμα αυτό...
Έχει κανείς αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα ή γνωρίζει κάτι παραπάνω, ή έχει να μου προτείνει καμία ιδέα για το πως θα το λύσω επιτέλους, επειδή οι κολόνες είναι απλησίαστες (περίπου 2000 ευρώ)? Υπάρχει δυνατότητα επισκευής μόνο της πλακέτας ή του αισθητήρα γωνίας που βγάζει ως βλάβη? Βλέπε λεπτομέρειες εδώ: http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/41/2012/4554/C1260/
Υπάρχει περίπτωση να φταίει κάτι άλλο εκτός από την κολόνα που να τα προκαλεί όλα αυτά?