-
Μια μικρότερη μπαταρία ευκολότερα θα αντέξει περισσότερο στο χρόνο
γιατί για δεδομένους κύκλους φόρτισης
η μικρότερη μπαταρία θα διατηρείται μεσοσταθμικά σε πληρέστερα επίπεδα φόρτισης(σε σχέση με τη μεγαλύτερη μπαταρία,
η οποία θα απαιτεί μεγαλύτερο φορτίο για να πληρώσει τη μεγάλη χωρητικότητα).- Ως γνωστόν
η μακροζωία της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό
από την επάρκεια φορτίου το οποίο διατηρεί η μπαταρία.
- Ως γνωστόν
-
Το μέγεθος της μπαταρίας ΔΕΝ επηρεάζει τις καταναλώσεις του αυτοκινήτου!!!!
Η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ 100-> 90%->100%->90%->..., ενώ η μεγαλύτερη πχ 100->95%->100%->95%->...
Προφανώς και η δεύτερη θα αντέξει παραπάνω γιατί θα στον ίδιο χρόνο θα έχει τους μισούς κύκλους και μάλιστα σε λιγότερο βαθιά εκφόρτιση (που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα στις μπαταρίες μολύβδου).Η αύξηση της συνολικής χωρητικότητας είναι γνωστή τεχνική για αύξηση της μακροζωίας των μπαταριών. Απλά στο αυτοκίνητο δεν μας ενδιαφέρει γιατί (αν τουλάχιστον δεν έχουμε start-stop) δεν έχουμε βαθιές εκφορτίσεις. Στα αυτόνομα φωτοβολταικά συστήματα οι μπαταρίες υπερδιαστασιολογούνται χ2 και χ3 ώστε να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους.
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ 100-> 90%->100%->90%->..., ενώ η μεγαλύτερη πχ 100->95%->100%->95%->...Όχι ακριβώς.
Η λογική είναι πως η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ.100-> 90%->100%->90%->...,
ενώ η μεγαλύτερη πχ. 80->75%->80%->75%->... .Τα πάντα εξαρτώνται από τη σχέση μπαταρία-διναμό-ηλεκτρικές καταναλώσεις.
-
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ 100-> 90%->100%->90%->..., ενώ η μεγαλύτερη πχ 100->95%->100%->95%->...
Όχι ακριβώς.
Η λογική είναι πως η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ.100-> 90%->100%->90%->...,
ενώ η μεγαλύτερη πχ. 80->75%->80%->75%->... .Τα πάντα εξαρτώνται από τη σχέση μπαταρία-διναμό-ηλεκτρικές καταναλώσεις.
Inertia μπερδευεστε.Οι μπαταριες αμφότερες θα ξεκινησουν με 100%....από εκει και περα η πτωση είναι κοινη Α Joule.Το δυναμο θα αναπληρωσει αυτό το Α.Μονο που στην μια μπαταρια θα αντιστοιχει στο π.χ. 5% ενώ στην άλλη στο 10%.Ως παραγωμενη ενεργεια είναι παντα Α.Η μεγαλυτερη μπαταρια παντα αντεχει παραπανω.
-
Αν εχουμε μια μπαταρια πληρως φορτισμενη εκτος αυτοκινητου αυτη ξεφορτιζετε?
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ 100-> 90%->100%->90%->..., ενώ η μεγαλύτερη πχ 100->95%->100%->95%->...
Όχι ακριβώς.
Η λογική είναι πως η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ.100-> 90%->100%->90%->...,
ενώ η μεγαλύτερη πχ. 80->75%->80%->75%->... .Τα πάντα εξαρτώνται από τη σχέση μπαταρία-διναμό-ηλεκτρικές καταναλώσεις.
Inertia μπερδευεστε.Οι μπαταριες αμφότερες θα ξεκινησουν με 100%....από εκει και περα η πτωση είναι κοινη Α Joule.Το δυναμο θα αναπληρωσει αυτό το Α.Μονο που στην μια μπαταρια θα αντιστοιχει στο π.χ. 5% ενώ στην άλλη στο 10%.Ως παραγωμενη ενεργεια είναι παντα Α.Η μεγαλυτερη μπαταρια παντα αντεχει παραπανω.
Οι μπαταρίες βρίσκονται στο 100% τη στιγμή της τοποθέτησης της καινούριας μπαταρίας.
Στο αυτοκίνητο και στο φυσικό περιβάλλον χάνουν φορτίο
οπότε δε βρίσκονται στο 100% όταν το απωλεσθέν φορτίο δεν αναπληρώνεται.Το θέμα είναι το απωλεσθέν φορτίο να αναπληρώνεται άμεσα.
Ανάλογα με το διναμό, τις καταναλώσεις, τη χρήση του αυτοκινήτου κλπ.Δηλαδή τα x Joule μπορεί να είναι αρκετά να επαναφέρουν τη μικρή μπαταρία στο 100%
όμως τα ίδια x Joule δεν θα είναι αρκετά να επαναφέρουν τη μεγαλύτερη μπαταρία στο 100%
αλλά σε ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα φόρτισης με αποτέλεσμα τη βαθειά εκφόρτιση σε μήκος χρόνου.
Αυτή είναι η άλλη λογική. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ 100-> 90%->100%->90%->..., ενώ η μεγαλύτερη πχ 100->95%->100%->95%->...
Όχι ακριβώς.
Η λογική είναι πως η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ.100-> 90%->100%->90%->...,
ενώ η μεγαλύτερη πχ. 80->75%->80%->75%->... .Τα πάντα εξαρτώνται από τη σχέση μπαταρία-διναμό-ηλεκτρικές καταναλώσεις.
Inertia μπερδευεστε.Οι μπαταριες αμφότερες θα ξεκινησουν με 100%....από εκει και περα η πτωση είναι κοινη Α Joule.Το δυναμο θα αναπληρωσει αυτό το Α.Μονο που στην μια μπαταρια θα αντιστοιχει στο π.χ. 5% ενώ στην άλλη στο 10%.Ως παραγωμενη ενεργεια είναι παντα Α.Η μεγαλυτερη μπαταρια παντα αντεχει παραπανω.
Οι μπαταρίες βρίσκονται στο 100% τη στιγμή της τοποθέτησης της καινούριας μπαταρίας.
Στο αυτοκίνητο και στο φυσικό περιβάλλον χάνουν φορτίο
οπότε δε βρίσκονται στο 100% όταν το απωλεσθέν φορτίο δεν αναπληρώνεται.Το θέμα είναι το απωλεσθέν φορτίο να αναπληρώνεται άμεσα.
Ανάλογα με το διναμό, τις καταναλώσεις, τη χρήση του αυτοκινήτου κλπ.Δηλαδή τα x Joule μπορεί να είναι αρκετά να επαναφέρουν τη μικρή μπαταρία στο 100%
όμως τα ίδια x Joule δεν θα είναι αρκετά να επαναφέρουν τη μεγαλύτερη μπαταρία στο 100%
αλλά σε ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα φόρτισης με αποτέλεσμα τη βαθειά εκφόρτιση σε μήκος χρόνου.
Αυτή είναι η άλλη λογική.Ναι η μπαταρια εχει εσωτερικη αντισταση.
Ηλια ναι εξαιτίας της αντίστασης της ξεφορτιζεται.
Σε ένα βραδυ όμως η απωλεια είναι αμελητεα οποτε ξεκιναμε παλι με 100%.Για να μην ξεκιναμε με 100% κατι παει στραβα.Οτι κι αν είναι αυτό το τελικο αποτέλεσμα για τις δυο μπαταριες θα είναι το ιδιο....
Με το σκεπτικο σου inertia αν δεν ξεκιναμε με 100%,δν σημαινει πως και οι δυο θα ξεκινησουν με το ιδιο ποσοστο.Η μικροτερη σαφως θα ξεκινησει με χαμηλοτερο ποσοστο αρα η ενεργεια που θα απαιτείται για φορτιση θα είναι η ιδια. -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Ναι η μπαταρια εχει εσωτερικη αντισταση.
Ηλια ναι εξαιτίας της αντίστασης της ξεφορτιζεται.
Σε ένα βραδυ όμως η απωλεια είναι αμελητεα οποτε ξεκιναμε παλι με 100%.Για να μην ξεκιναμε με 100% κατι παει στραβα.Οτι κι αν είναι αυτό το τελικο αποτέλεσμα για τις δυο μπαταριες θα είναι το ιδιο....
Με το σκεπτικο σου inertia αν δεν ξεκιναμε με 100%,δν σημαινει πως και οι δυο θα ξεκινησουν με το ιδιο ποσοστο.Η μικροτερη σαφως θα ξεκινησει με χαμηλοτερο ποσοστο αρα η ενεργεια που θα απαιτείται για φορτιση θα είναι η ιδια.Για να δανειστώ το παράδειγμα από πάνω
θα διατυπώσω ακριβέστερα:Η λογική είναι πως η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ.100-> 90%->100%->90%->...,
ενώ η μεγαλύτερη πχ. 80%->75%->79,9%->74,9%->79,8%->74,8%->... .Παίζουν ρόλο φυσικά οι καταναλώσεις, η χρήση του αυτοκινήτου, το διναμό κλπ.
Εκεί που η μικρή μπαταρία θέλει μικρή προσπάθεια για να αναπληρώνει φορτίο και να διατηρείται στο 100%,
η μεγάλη μπαταρία θέλει μεγαλύτερη προσπάθεια.
Διαφορετικά η μεγάλη μπαταρία θα χάνει σταδικά φορτίο, επίπεδα φόρτισης
και στο τέλος θα καταλήξει σε βαθειά εκφόρτιση σε μήκος χρόνου.Με λιγα λόγια θα πρέπει κανείς να είναι συνειδητοποιημένος για το αυτοκίνητό του
και τη χρήση που θα κάνει,
για να μπορεί να πει πως μια μεγάλη μπαταρία θα τον βολέψει καλύτερα. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Ναι η μπαταρια εχει εσωτερικη αντισταση.
Ηλια ναι εξαιτίας της αντίστασης της ξεφορτιζεται.
Σε ένα βραδυ όμως η απωλεια είναι αμελητεα οποτε ξεκιναμε παλι με 100%.Για να μην ξεκιναμε με 100% κατι παει στραβα.Οτι κι αν είναι αυτό το τελικο αποτέλεσμα για τις δυο μπαταριες θα είναι το ιδιο....
Με το σκεπτικο σου inertia αν δεν ξεκιναμε με 100%,δν σημαινει πως και οι δυο θα ξεκινησουν με το ιδιο ποσοστο.Η μικροτερη σαφως θα ξεκινησει με χαμηλοτερο ποσοστο αρα η ενεργεια που θα απαιτείται για φορτιση θα είναι η ιδια.Για να δανειστώ το παράδειγμα από πάνω
θα διατυπώσω ακριβέστερα:Η λογική είναι πως η μικρότερη μπαταρία θα κάνει κύκλους πχ.100-> 90%->100%->90%->...,
ενώ η μεγαλύτερη πχ. 80%->75%->79,9%->74,9%->79,8%->74,8%->... .Παίζουν ρόλο φυσικά οι καταναλώσεις, η χρήση του αυτοκινήτου, το διναμό κλπ.
Δεν καταλαβαίνω γτ βαζεις αυτά τα ποσοστα στην μεγαλη.Αντιθετα τα ποσοστα στην μεγαλη θα ηταν 100-->95-->100-->95 κοκ
Εκεί που η μικρή μπαταρία θέλει μικρή προσπάθεια για να αναπληρώνει φορτίο και να διατηρείται στο 100%,
η μεγάλη μπαταρία θέλει μεγαλύτερη προσπάθεια.
Διαφορετικά η μεγάλη μπαταρία θα χάνει σταδικά φορτίο, επίπεδα φόρτισης
και στο τέλος θα καταλήξει σε βαθειά εκφόρτιση σε μήκος χρόνου.Με λιγα λόγια θα πρέπει κανείς να είναι συνειδητοποιημένος για το αυτοκίνητό του
και τη χρήση που θα κάνει,
για να μπορεί να πει πως μια μεγάλη μπαταρία θα τον βολέψει καλύτερα. -
Αν βάλεις μεγαλύτερη μπαταρία θα θέλει και περισσότερο χρονο να φορτίζει ειδικα αν το δυναμό είναι μικρο. Συνέπεια να μην μπορεί να φορτίστει στο 100% ή να θέλει να κάνεις μεγάλες αποστάσεις για να φορτιστεί πλήρως οποτε αν κανεις μικρές αποστάσεις να μην καταφέρνει να φορτιστεί πλήρως. Όλες εταιρίες μπαταριών έχουν καταλόγους με τις προτεινόμενες μπαταρίες και τα χαρακτηριστικά τους για κάθε μοντελο. Αν ψαξεις στο ίντερνετ θα βρεις πολλους οποτε βρίσκεις διαβάσεις και παρνεις μια μπαταρία κατάλληλη για το αυτοκίνητο σου. Θα πρεπει επίσης να δεις και τις διαστασεις της.
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Η μεγαλύτερη μπαταρία εκτός από τη μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση,
θα ξεφορτίζει μεγαλύτερα φορτία τα οποία και θα πρέπει στη συνέχεια να αναπληρώνει.Αν το αυτοκίνητο δεν έχει ανάλογο διναμό
ή αν οι ηλεκτρικές καταναλώσεις είναι υψηλές (ώστε είτε να αποφορτίζουν τη μπαταρία με αναμμένη/σβηστή μηχανή, είτε απλώς να ξεζουμίζουν την ενέργεια από το διναμό)
ή αν η χρήση του αυτοκινήτου δεν είναι ικανή να φορτίσει τη μπαταρία,τότε μάλλον η μεγάλη μπαταρία θα είναι πεταμένα λεφτά.
Ο καθένας κάνει τα κουμάντα του τί τον συμφέρει.
Ασφαλώς και υπάρχουν συνθήκες στις οποίες η μεγάλη μπαταρία ενδείκνυται.
Από την άλλη όπως ειπώθηκε, υπάρχουν πίνακες για τις ενδεικνυόμενες μπαταρίες ανά μοντέλο-έκδοση.
Και καλό είναι επίσης να ακολουθείται η επιλογή του κατασκευαστή του οχήματος. -
Καλησπέρα, έχω ένα Renault Megane II 1.6 16v , νομίζω ότι το δυναμό του είναι minimum 110A από όσο το έψαξα στο google. Έχω μια Exide EB620 62Ah 540ΕΝ 5χρόνια παρά 2 μήνες. Η Exide είναι η δεύτερη του μπαταρία, η εργοστασιακή είχε μικρότερη χωρητικότητα από όσο θυμάμαι 50κάτι Ah αν δεν κάνω λάθος. Εδώ και κάποιους μήνες όποτε έχει τύχει να την μετρήσω με πολύμετρο μου δείχνει τάση 12.2v - 12.3v . Τις τελευταίες μέρες που έχει αρχίσει να πιάνει κρύα δυσκολεύεται η μίζα αλλά οριακά παίρνει μπροστά. Πάω για αλλαγή μπαταρίας; Μπορώ να κάνω κάτι για τη μπαταρία πχ φόρτιση ώστε να βελτιωθεί η απόδοση της; Και όσον αφορά καινούργια μπαταρία τι χωρητικότητα θα προτείνατε;
-
Ο χρήστης summit1_1 έγραψε:
Καλησπέρα, έχω ένα Renault Megane II 1.6 16v , νομίζω ότι το δυναμό του είναι minimum 110A από όσο το έψαξα στο google. Έχω μια Exide EB620 62Ah 540ΕΝ 5χρόνια παρά 2 μήνες. Η Exide είναι η δεύτερη του μπαταρία, η εργοστασιακή είχε μικρότερη χωρητικότητα από όσο θυμάμαι 50κάτι Ah αν δεν κάνω λάθος. Εδώ και κάποιους μήνες όποτε έχει τύχει να την μετρήσω με πολύμετρο μου δείχνει τάση 12.2v - 12.3v . Τις τελευταίες μέρες που έχει αρχίσει να πιάνει κρύα δυσκολεύεται η μίζα αλλά οριακά παίρνει μπροστά. Πάω για αλλαγή μπαταρίας; Μπορώ να κάνω κάτι για τη μπαταρία πχ φόρτιση ώστε να βελτιωθεί η απόδοση της; Και όσον αφορά καινούργια μπαταρία τι χωρητικότητα θα προτείνατε;Την εργοστασιακη....
-
Η μπαταρία συνήθως μπαίνει στην αντιπροσωπεία. Το δικό μου Golf το παρέλαβα με 45Ah (μάρκας που δεν την ξέρει ούτε η μάνα της και με άφησε στα 3 χρόνια), ενώ το site της Bosch το μικρότερο μέγεθος της μπαταρίας που βγάζει για το δικό μου αυτοκίνητο με τον κινητήρα που έχει είναι 52Ah (ενώ φτάνει μέχρι και 63Ah).
Βάλε ό,τι βρεις στο διάστημα από 50Ah έως 65Αh και θα είσαι ΟΚ. Οι exide είναι από τις καλύτερες μπαταρίες που κυκλοφορούν, πιθανόν αν την δώσεις για μια καλή φόρτιση να βγάλεις τον χειμώνα (εξάρταται και απο το πόσο συχνά κινείς το αμάξι). Αλλά να έχεις υπόψη οτι πλέον (ειδικά αφού είναι και 5 ετών) μπορεί να σε αφήσει απροειδοποίητα. Το πρωί να πάρει μπρος και το μεσημέρι όχι.
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Η μπαταρία συνήθως μπαίνει στην αντιπροσωπεία. Το δικό μου Golf το παρέλαβα με 45Ah (μάρκας που δεν την ξέρει ούτε η μάνα της και με άφησε στα 3 χρόνια), ενώ το site της Bosch το μικρότερο μέγεθος της μπαταρίας που βγάζει για το δικό μου αυτοκίνητο με τον κινητήρα που έχει είναι 52Ah (ενώ φτάνει μέχρι και 63Ah).Βάλε ό,τι βρεις στο διάστημα από 50Ah έως 65Αh και θα είσαι ΟΚ. Οι exide είναι από τις καλύτερες μπαταρίες που κυκλοφορούν, πιθανόν αν την δώσεις για μια καλή φόρτιση να βγάλεις τον χειμώνα (εξάρταται και απο το πόσο συχνά κινείς το αμάξι). Αλλά να έχεις υπόψη οτι πλέον (ειδικά αφού είναι και 5 ετών) μπορεί να σε αφήσει απροειδοποίητα. Το πρωί να πάρει μπρος και το μεσημέρι όχι.
Από αυτά που λες κάποιος σου βούτηξε την εργοστασιακή μπαταρία, αν αγόρασες καινούριο.
Αν αγόρασες μεταχειρισμένο, ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε αλλάξει την εργοστασιακη.Οι εργοστασιακές που βάζει το vag είναι κατασκευασμένες από γνωστούς προμηθευτές,
ανάμεσα στους οποίους Varta και Exide.
Πχ
Οι ενδεδειγμένες προδιαγραφές είναι προφανώς εκείνες που έχουν οι εργοστασιακές μπαταρίες.
Απλά επειδή οι κατασκευαστές μπαταριών απευθύνονται στην αγορά του συνόλου των αυτοκινήτων,
οι προδιαγραφές των μη εργοστασιακών μπαταριών ειναι επόμενο να μην ταυτίζονται ακριβώς με τις εργοστασιακές.Κανείς διαλέγει εργοστασιακή ή μη.
Αν αγοράσει μη εργοστασιακή, θα ακολουθήσει προφανώς τους πίνακες συμβατότητας των Bosch, Varta, Exide κοκ. -
110 Α δυναμο?Εγω νομιζω ότι εχω κατω από 100 και φορτιζει 100αρα μπαταρια(από το εργοστασιο ηταν με τοσο).Το αυτοκινητο σου εχει ηλεκτρικο τιμονι ή αντλια νερου?(ακυρα με το θεμα)
-
Ναι έχει ηλεκτρικο τιμόνι, και αντλία νερού δεν έχουν όλα;
-
Ο χρήστης summit1_1 έγραψε:
Ναι έχει ηλεκτρικο τιμόνι, και αντλία νερού δεν έχουν όλα;Oχι ολλα εχουν μηχανικο-υδραυλικο τιμονι και αντλια νερου.Anyway 120A δυναμο ειχα αλλα καποια στιγμη βγαλαμε κομματια από τον γνησιο και έναν ημιτασιον(μικροτερο)και βγαλαμε έναν δυναμο.....ποιος ξερει ποσα Α είναι πλεον.
-
Σήμερα το αμάξι δεν εκίνησε άρα πάω για καινούργια μπαταρία. Που θα βρούμε ΦΡΕΣΚΕΣ και τι προτείνετε;
-
Ο χρήστης summit1_1 έγραψε:
Σήμερα το αμάξι δεν εκίνησε άρα πάω για καινούργια μπαταρία. Που θα βρούμε ΦΡΕΣΚΕΣ και τι προτείνετε;Αν στην πολη σου εχεις φθηνο ηλεκτρολογο(η παλια μπαταρια σου κοστιζει) αλλαξε την εκει ή αν σου προτεινει κανεις από εδώ μεσα.....αλλιως παρε μπαταρια από νετ τσαμπα πραμα,με ένα χρονο εγγυηση,ετοιμη φορτισμενη και την αλλαζεις μονος σου.
Μπαταρία αυτοκινήτου...