-
Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω πως επηρεάζουν τα παρακάτω το κράτημα ενος αυτοκινήτου ( δεν ξέρω αν το κράτημα μπορούμε να το εκφράσουμε για to understeer ,oversteer ) :
1)Ύψος (πέρα απο το αναποδιγυρίσει ας πούμε αν αυτο παίζει καποιο ρόλο )
2)Πλάτος
3)Μήκος
4)Μέγεθος ζάντας
5)Αεροτομή -
Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω πως επηρεάζουν τα παρακάτω το κράτημα ενος αυτοκινήτου ( δεν ξέρω αν το κράτημα μπορούμε να το εκφράσουμε για to understeer ,oversteer ) :
1)Ύψος (πέρα απο το αναποδιγυρίσει ας πούμε αν αυτο παίζει καποιο ρόλο )
2)Πλάτος
3)Μήκος
4)Μέγεθος ζάντας
5)Αεροτομή -
Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω πως επηρεάζουν τα παρακάτω το κράτημα ενος αυτοκινήτου ( δεν ξέρω αν το κράτημα μπορούμε να το εκφράσουμε για to understeer ,oversteer ) :
1)Ύψος (πέρα απο το αναποδιγυρίσει ας πούμε αν αυτο παίζει καποιο ρόλο )
2)Πλάτος
3)Μήκος
4)Μέγεθος ζάντας
5)Αεροτομή -
Ο χρήστης timos_korres έγραψε:
Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω πως επηρεάζουν τα παρακάτω το κράτημα ενος αυτοκινήτου ( δεν ξέρω αν το κράτημα μπορούμε να το εκφράσουμε για to understeer ,oversteer ) :1)Ύψος (πέρα απο το αναποδιγυρίσει ας πούμε αν αυτο παίζει καποιο ρόλο )
2)Πλάτος
3)Μήκος
4)Μέγεθος ζάντας
5)Αεροτομή1)Οσο πιο ψηλο τοσο πιο ψηλα το κεντρο βαρους
2)Οσο πιο μεγαλωνει το μετατροχιο τοσο πιο σωστο πατημα αρα κρατημα
3)Αυξημενο μηκος=αυξημενο μεταξονιο......καλο σε στροφες με μεγαλη ταχυτητα διέλευσης.....κακο σε αργες στροφες που και τα σαξοραλλα σε φτανουν.
4)Αναλογα.....Δεδομενου ότι θα διατηρησεις την συνολικη διαμετρο του κατασκευαστη....θα παιξεις με το προφιλ του λάστιχου-μέγεθος ζαντας.Σε στροφες με ελαφρες ανωμαλίες κτλ. είναι προτιμοτερο ένα προφιλ 60αρι (εφόσον το αμαξι είναι σκληρο)από ένα 45αρι....αν ο δρομος είναι χαλι το 45 αρι είναι αρκετο....
5)Πλήρως αχρηστη για αμαξι δρομου.....εκτος αν είναι ξαπλωστρα που και παλι θα χανεις προσφυση στην μουρη....Αληθεια τωρα που μου ηρθε....εχει δει κανεις αυτοκινητο track day που ο ιδιοκτητης να εχει κλεισει το πατωμα του περιφερειακα εκτος από πισω με καθετα κομματια καουτσούκ σκληρο που να γλυφουν την ασφαλτο?ground effect εννοω
-
Και στα αυτοκίνητα δρόμου είναι σημαντική η αεροδυναμική πάνω από μια ταχύτητα πάντως.
-
Το κεντρο βαρους τι επιδραση εχει ? Για το αν θα γυρισει το αμαξι ? Ειχα διαβασει για το audi tt quattro του 2000 οτι ειχε αεροδυναμικα θεματα σε μεγαλες ταχυτητες για αυτο και μπηκε αεροτομη (και κατι αλλα ) οπότε νμζω οτι λύθηκε το πρόβλημα .Αρα παιζει ρόλο μονο για μεγαλες ταχυτηες ? για το 3ο τι εννοεις ? Σορρυ αλλα προσπαθω να καταλαβω
-
Δες όλα τα παραπανω αναλυονται και εξηγουνται με μαθηματικα....δυστυχως το αφησα το πολυτεχνειο....
Αντιληψου τα απλως με την λογικη....αν καθεσαι προσοχη και σε σπρωξω από πλαγια θα πεσεις κατω.Αν καθεσαι με τα ποδια σε μεγαλη διαταση όχι.Ολα σκεψου τα καπως ετσι....τα μαθηματικα καποιων εχουν γεωμετρια κτλ....δν εχει νοημα τετοια αναλυση.
Το 3 είναι επισης απλο.....κανε αναστροφη με μια S-class κανε και με ένα 106....το 106 θα στριψει ταχυτερα και με μικροτερη ακτινα.Ο κανονας είναι μεγαλο μεταξονιο=καλο για υψηλης ταχύτητας διέλευσης στροφες,κοντο μεταξονιο=καλο για χαμηλης ταχύτητας διέλευσης στροφες.....
Όπως ειπε και ο REALZEUS σε υψηλες ταχύτητες παιζει ρολο η αεροδυναμικη....Στα αυτοκίνητα παραγωγης το θεμα είναι σε υψηλες ταχύτητες να περιορίσουμε την θετικη αντωση......αρνητικη δεν εχουμε ουτε στα ονειρα μας....αρα θελουμε μικρη αποσταση από το εδαφος και επιπεδο πατωμα διχως ανωμαλίες.
Βεβαια εδώ θελω να ρωτησω το εξης.....Γιατι σε ταυτητες ανω των 150-160χαω στο w202 νιώθεις την μουρη πιο σταθερη και βιδωμενη κατω....λες και πιεζεται επιπλέον.....το τεραστιο με μεγαλη κλιση παμπριζ παιζει καποιο ρολο?
υ.γ. δεν το εχω παρατηρησει μονο εγω.....δεν είναι η ιδεα μου.
Σφιγγει το τιμονι παραπανω? -
Στην αγγλική γλώσσα αλλα κατανοητά γραμένα για αρχάριους , https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_dynamics
Κράτηματα αυτοκινήτου