-
Καλημέρα.
Budget περίπου στα 5000 και 1500 χλμ το μήνα (18000 το χρονο) κυρίως εκτός πόλης. Το αυτοκίνητο δε θα είναι το βασικό αυτοκίνητο αλλά θα κάνει αυτές τις διαδρομές για τουλάχιστον 2 χρόνια. Μετά θα κάνει κυρίως διαδρομές πόλης αλλά δε νομίζω πότε να κάνει λιγότερα από 1000 χλμ το μήνα.
Έχουμε το εξής δίλημμα. Αγορά μεταχειρισμενου δεκαετίας βενζίνης ή αγορά μεταχειρισμενου δεκαετίας βενζίνης και μετατροπή του με ένα καλό σύστημα (800-1000 ευρω) σε αέριο ή αγορά καινούριου πετρελαίου της τάξης των 12000 με προκαταβολή τα 5000 και μια δόση 100+ για 6 χρονια;Στα καινούρια έχω δει ότι θα μπορούσε να είναι κάποιο από τα panda, i20, c3, rio, aveo, ολα σε πετρελαιοκινητα. Ποιο ομως συνδυαζει το καλύτερο πακετο δεδομένης και της χρηματοδοτησης; Βρήκα και 208 η ibiza από ιδιώτες γύρω στα 10000 (ελαφρώς μεταχειρισμενα) αλλά το πρόβλημα είναι ότι εγώ έχω μόνο 5000 και είναι σχεδόν απίθανο να δεχτούν διακανονισμό.
Για οποιαδήποτε λύση έχω κάνει μια ανάλυση δεδομένου των χιλιομέτρων μου και παίρνοντας μια μέση κατανάλωση της τάξης των 8 λίτρων για τη βενζίνη, των 10 για το αέριο και των 5 λιτρων για το πετρελαιο, με τιμές αντίστοιχα 1.60, 0.80 και 1.20.
Για 1500 χλμ λοιπόν το κόστος για τη βενζίνη είναι περίπου στα 190 ευρώ, για το αέριο στα 120 και για το πετρέλαιο στα 90 οπότε παρατηρώ ότι η δόση που θα μου δημιουγησει το πετρέλαιο καλύπτεται από τη διαφορά καυσίμων κατά ένα μεγάλο μέρος. Και παίρνω και καινούριο αυτοκίνητο. Είναι όντως τόσο συμφέρουσα η εναλλακτική του πετρελαίου, καθώς δεν έχω συμβιωσει πότε για μεγάλο διάστημα με πετρελαιοκινητο;Οποιαδήποτε άποψη/βοήθεια δεκτη!
-
Καλημέρα.
Budget περίπου στα 5000 και 1500 χλμ το μήνα (18000 το χρονο) κυρίως εκτός πόλης. Το αυτοκίνητο δε θα είναι το βασικό αυτοκίνητο αλλά θα κάνει αυτές τις διαδρομές για τουλάχιστον 2 χρόνια. Μετά θα κάνει κυρίως διαδρομές πόλης αλλά δε νομίζω πότε να κάνει λιγότερα από 1000 χλμ το μήνα.
Έχουμε το εξής δίλημμα. Αγορά μεταχειρισμενου δεκαετίας βενζίνης ή αγορά μεταχειρισμενου δεκαετίας βενζίνης και μετατροπή του με ένα καλό σύστημα (800-1000 ευρω) σε αέριο ή αγορά καινούριου πετρελαίου της τάξης των 12000 με προκαταβολή τα 5000 και μια δόση 100+ για 6 χρονια;Στα καινούρια έχω δει ότι θα μπορούσε να είναι κάποιο από τα panda, i20, c3, rio, aveo, ολα σε πετρελαιοκινητα. Ποιο ομως συνδυαζει το καλύτερο πακετο δεδομένης και της χρηματοδοτησης; Βρήκα και 208 η ibiza από ιδιώτες γύρω στα 10000 (ελαφρώς μεταχειρισμενα) αλλά το πρόβλημα είναι ότι εγώ έχω μόνο 5000 και είναι σχεδόν απίθανο να δεχτούν διακανονισμό.
Για οποιαδήποτε λύση έχω κάνει μια ανάλυση δεδομένου των χιλιομέτρων μου και παίρνοντας μια μέση κατανάλωση της τάξης των 8 λίτρων για τη βενζίνη, των 10 για το αέριο και των 5 λιτρων για το πετρελαιο, με τιμές αντίστοιχα 1.60, 0.80 και 1.20.
Για 1500 χλμ λοιπόν το κόστος για τη βενζίνη είναι περίπου στα 190 ευρώ, για το αέριο στα 120 και για το πετρέλαιο στα 90 οπότε παρατηρώ ότι η δόση που θα μου δημιουγησει το πετρέλαιο καλύπτεται από τη διαφορά καυσίμων κατά ένα μεγάλο μέρος. Και παίρνω και καινούριο αυτοκίνητο. Είναι όντως τόσο συμφέρουσα η εναλλακτική του πετρελαίου, καθώς δεν έχω συμβιωσει πότε για μεγάλο διάστημα με πετρελαιοκινητο;Οποιαδήποτε άποψη/βοήθεια δεκτη!
-
Καλημέρα.
Budget περίπου στα 5000 και 1500 χλμ το μήνα (18000 το χρονο) κυρίως εκτός πόλης. Το αυτοκίνητο δε θα είναι το βασικό αυτοκίνητο αλλά θα κάνει αυτές τις διαδρομές για τουλάχιστον 2 χρόνια. Μετά θα κάνει κυρίως διαδρομές πόλης αλλά δε νομίζω πότε να κάνει λιγότερα από 1000 χλμ το μήνα.
Έχουμε το εξής δίλημμα. Αγορά μεταχειρισμενου δεκαετίας βενζίνης ή αγορά μεταχειρισμενου δεκαετίας βενζίνης και μετατροπή του με ένα καλό σύστημα (800-1000 ευρω) σε αέριο ή αγορά καινούριου πετρελαίου της τάξης των 12000 με προκαταβολή τα 5000 και μια δόση 100+ για 6 χρονια;Στα καινούρια έχω δει ότι θα μπορούσε να είναι κάποιο από τα panda, i20, c3, rio, aveo, ολα σε πετρελαιοκινητα. Ποιο ομως συνδυαζει το καλύτερο πακετο δεδομένης και της χρηματοδοτησης; Βρήκα και 208 η ibiza από ιδιώτες γύρω στα 10000 (ελαφρώς μεταχειρισμενα) αλλά το πρόβλημα είναι ότι εγώ έχω μόνο 5000 και είναι σχεδόν απίθανο να δεχτούν διακανονισμό.
Για οποιαδήποτε λύση έχω κάνει μια ανάλυση δεδομένου των χιλιομέτρων μου και παίρνοντας μια μέση κατανάλωση της τάξης των 8 λίτρων για τη βενζίνη, των 10 για το αέριο και των 5 λιτρων για το πετρελαιο, με τιμές αντίστοιχα 1.60, 0.80 και 1.20.
Για 1500 χλμ λοιπόν το κόστος για τη βενζίνη είναι περίπου στα 190 ευρώ, για το αέριο στα 120 και για το πετρέλαιο στα 90 οπότε παρατηρώ ότι η δόση που θα μου δημιουγησει το πετρέλαιο καλύπτεται από τη διαφορά καυσίμων κατά ένα μεγάλο μέρος. Και παίρνω και καινούριο αυτοκίνητο. Είναι όντως τόσο συμφέρουσα η εναλλακτική του πετρελαίου, καθώς δεν έχω συμβιωσει πότε για μεγάλο διάστημα με πετρελαιοκινητο;Οποιαδήποτε άποψη/βοήθεια δεκτη!
-
εχω ακουσει για το ατοκο προγραμμα της peugeot για 4 χρονια
δεν κοιτας αν σε συμφερει για το 208 diesel?
εχει και 4 χρονια εγγύηση -
Το άτοκο της Peugeot είναι ψιλοαπάτη καθώς για να το πάρεις πληρώνεις 2000 παραπάνω από την κανονική τιμή (τουλάχιστον φίλος μου σε 308 αυτό πήρε σαν προσφορά. Με έντοκο του το έδιναν 21100 και με ατοκο 23200). Φαντάζομαι παρόμοια θα ισχύει και στο 208 οπότε θα το κοιτούσα μόνο με εντοκο αλλά βγαίνει ακριβό σε σχέση με τους ανταγωνιστές που έγραψα παραπάνω.
-
δεν το ηξερα οτι εχουν διαφορα στην τιμη
-
Έκανα μια έρευνα για καινούρια αυτές τις ημέρες.
Είδα το C3 το οποίο με την προκαταβολή που θέλω να δώσω μου βγαίνει 118 ευρώ το μήνα για 72 μήνες (τιμή αγοράς 12300).
Βρήκα ένα i20 προηγούμενο μοντέλο το οποίο μου βγαίνει στα 12000 (116 ευρώ το μήνα για 72 μήνες), ενώ με επιβάρυνση γύρω στα 1200-1500 ευρώ βρίσκω την έκδοση Go Brazil ή σε απλή έκδοση το καινούριο μοντέλο. Σε αυτήν την περίπτωση η δόση βγαίνει στα 137 το μήνα για 72 μήνες (αγορά στα 13200).
Επίσης, Rio diesel τρίθυρο στην πιο απλή έκδοση και λευκό ίδια τιμή ακριβώς με το i20 (12000€), στα 116 για 72 μήνες.
Τέλος, Punto POP με τα 75 άλογα (πληρώνει τέλη), με την ίδια προκαταβολή, η fiat δίνει 60 μήνες χρηματοδότηση με 128 ευρώ το μήνα για 60 μήνες (αγορά με 12100). Με 13100 (147 για 60 μήνες) παίρνω lounge λευκό με τα 85 άλογα και με 13600 ένα φορτωμένο lounge γκρι μεταλλικό ετοιμοπαράδοτο, αλλά νομίζω ξεφεύγω οικονομικά λόγω και της μόνο 5ετούς χρηματοδότησης (156 ευρώ το μήνα).Θέλω να δω και το clio και ίσως και τα ibiza/fabia.
Τι θα λέγατε για τα παραπάνω; Προσωπικά, κλείνω περισσότερα σε i20 και αμέσως μετά σε punto.ΥΓ επειδή έψαξα και για το 208, επίσης ισχύει η επιβάρυνση στο άτοκο πρόγραμμα στα 1000 ευρώ.
-
test drive να τα κάνεις!!! ίσα ίσα να ακυρώσεις αυτά που θα σε ξενίσουν!
-
Εκτός από το C3 που δεν έχω αντιπροσωπεία citroen κοντά μου, τα έχω οδηγήσει. Και μάλιστα punto και i20 σαν νοικιάρικα, οπότε έχω συμβιώσει αρκετά μαζί τους. Σαν γενική αίσθηση, τα προτιμώ rio, punto, i20 με αυτή τη σειρά αλλά νομίζω οι διαφορές είναι μικρές. Και rio είχα οδηγήσει κάποια ακριβότερη έκδοση, γιατί δεν υπήρχε το βασικό. Σαν επιδόσεις, το punto είναι σαφώς πιο δυνατό. Σαν πακέτο όμως νομίζω όμως ότι προηγείται το i20 και ακολουθεί το punto επειδή μου τα χαλάει στο θέμα της χρηματοδότησης.
Για C3 και clio δεν έχω αντιπροσωπεία κοντά μου (είμαι στην επαρχία), και το ibiza που ακόμα δεν έχω προσφορά μου είχε φανεί νωχελικό (ίσως και ψόφιο) για αυτό το αφήνω να το δω αργότερα. -
Εγώ που έχω το προηγούμενο i20 1.1 crdi go brazil! το προτείνω ως επιλογή. Σε σχέση με τα άλλα έχει 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που κάνει μεγάλη διαφορά. Στο 1.1 είναι λίγο κοντό (44 χαω η 6η) αλλά ιδανικό για το αυτοκίνητο. Πολύ γρήγορο σε όλες τις συνθήκες έως 100χαω. Από εκεί και πάνω κάνει άνετα ταξίδι με 130χαω, βγάζει ανήφορο με 5 άτομα κτλ. Το 1.4 μάλλον προτιμώτερο αν έχεις επιπλέον απαιτησεις αλλά όχι απαραίτητο. Η έκδοση έχει και καλό εξοπλισμό.
Από κατανάλωση το δικό μου είναι στα 4.7λτ/100χλ (πραγματικό νούμερο, όχι του υπολογιστή ταξιδίου που είναι λίγο 'ρομαντικός' στα νούμερα) σε κίνηση κυρίως εκτός πόλης, ευθεία με 100χαω αλλά και κάποιες ανηφόρες.Αν το αυτοκίνητο το θέλεις για εθνικές οδούς και όχι περίεργους επαρχιακούς δρόμους μόνο, τότε το 1.2tdi ibiza/fabia είναι καλύτερο λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης. Αλλά σε κάθε άλλη συνθήκη (εντός πόλης, περιμετρικά της πόλης, ανηφόρες, κίνηση, επαρχιακός με στροφές (γενικά ό,τι δεν είναι επίπεδη ευθεία)) ο 1.2 είναι μάπα. Για τον 1.4tdi (που θα βγει σε ibiza/fabia σύντομα υποθέτω) έχει το θέμα ότι σβήνει (υπάρχει συζήτηση περί του θέματος). Με 5άρι κιβώτιο.
Τα punto, corsa, swift, aveo έχουν τον 1.3 της fiat σε κάποια έκδοση, με καλά και κακά. Καλά, ο κινητήρας πουλάει καλά άρα κάποιος λόγος θα έχουν οι αγοραστές και οι μηχανικοί θα είναι καλά εξοικειωμένοι. Κακά, κάποιες φήμες/αναφορές ότι στα 100.000 χλμ παθαίνει γερές βλάβες.
Στο γενικότερο θέμα που κάνεις, βενζίνη lpg ή πετρέλαιο θυμίζω τα εξής
-
το πετρέλαιο είναι γεμάτο ιστορίες προσοχής:
1α. η τουρμπίνα θέλει προσοχή πριν και μετά τη βαριά χρήση του κινητήρα
1β. το νοθευμένο πετρέλαιο θα σου κάνει χοντρή ζημιά
1γ. το πετρέλαιο είναι βίο-πετρέλαιο οπότε (ανάλογα τη σχολή σκέψης) θέλει αντιβακτηριδιακό (άλλοι λένε ότι αν κάνεις χλμ δεν προλαβαίνει να πιάσει χόρτα (παραπίπτοντος, πιάνει χόρτα στο φίλτρο)) (άλλοι λένε άλλα)
1δ. το ίδιο αυτοκίνητο είναι 10% βαρύτερο (εξ ου και ίδια ιπποδύναμη σου δίνει μικρότερη τελική και επιτάχυνση. -
το πετρέλαιο έχει πολλά θετικά
2α. Ροπή. Πολλές θεωρίες και ορισμοί αλλά με δυο λόγια... Το προηγούμενο αυτοκίνητο ήταν 100 κιλά ελαφρύτερο, 10 ίππους ισχυρότερο (85), παρόλα αυτά μέχρι τα 120 χαω η όποιες διαφορές είναι υπερ του βαρύτερου, λιγότερο ισχυρού i20. Ανηφόρες, στροφές, μέσα στην πόλη το πετρέλαιο είναι καλύτερο (μέχρι 15%, μην τρελαινόμαστε). Βεβαίως, το ίδιο ισχύει και με το τούρμπο βενζίνη αλλά εκεί ξεχνάς την κατανάλωση.
2β. Τέλη κυκλοφορίας. Συνήθως μηδέν. Μοναδικός τρόπος για να έχεις μηδέν τ.κ. με βενζίνη είναι περίεργο 5άρι κιβώτιο, ελαφρύ αμάξωμα.
2γ. Το αγαπημένο μου. Η ροπή χαμηλά. Ένα βενζίνης με αντίστοιχη ιπποδύναμη (ίδια ή +10%) θέλει στροφές για να τραβήξει. Στα τούρμπο (πετρέλαιο κ βενζίνη) λίγο πριν τις 2000 στροφές έχεις τράβηγμα. Και όταν θέλεις ισχύ συνήθως είσαι στις χαμηλές στροφές (εκτός κ αν παλεύεις τελική) -
Lpg. Πολύ οικονομικό. Έχεις +20% κατανάλωση αλλά την πληρώνεις στο μισό. Οπότε έχεις κόστος περίπου ίδιο με το πετρέλαιο (λιγότερο σε κάποιες περιπτώσεις, περισσότερο σε άλλες)
-
Lpg μειονεκτήματα: Καίει κ λίγο βενζίνη (για αυτό δεν έχεις τόσο μικρό κόστος). Έχει επιπλέον συντήρηση (+10% νομίζω). Υπάρχει πιθανότητα να σου διαλύσει τον κινητήρα (πολλές/διάφορες γνώμες στο θέμα - σε γενικές γραμμές θέλει όχι τέρμα γκάζι, όχι πάνω από 4000 στροφές για πάνω από λεπτό). Κάνα δύο κάνουν μπαμ (όχι αστεία), αλλά σε άλλες χώρες που δεν κάνουν σοβαρές πιστοποιήσεις (οπότε λίγο προσοχή στον εγκαταστάτη).
-
Βενζίνη. Καίει πολύ και έχει αρκετά τ.κ. Αλλά ο κινητήρας, αν είναι απλός (ξέχνα άμεσο ψεκασμό), είναι αθάνατος (σχετικά τουλάχιστον).
Τέλος η πρόταση. Έτσι όπως τα είπες, σου προτείνω: μεταχειρισμένο από ιδιώτη και μετατροπή σε lpg.
(μην σκέφτεσαι μπορώ να δίνω τόσα για δόσεις για 5 ή 10 χρόνια. από ότι υπολογίζεις ότι μπορείς να δίνεις το μήνα για δόσεις, υπολόγισε ότι μόνο το 1/3 είναι αυτό που πραγματικά μπορείς. λίγο τα επιπλέον έξοδα του 2ου αυτοκινήτου (κατ ελάχιστον 1000 το χρόνο), λίγο κάποιο απρόσμενο έξοδο, εύκολα χάνεις μία, δύο δόσεις. χώρια που άντε να σου δώσουν δάνειο τέτοιες εποχές) -
-
ωραίο, υπερπλήρες άρθρο φίλε, να συμπληρώσω απλά την δική μου εμπειρία απο τον fiat diesel κινητήρα:
Το δικό μου το aveo diesel έχει τον fiat κινητήρα με τα 95 αλογατάκια, με 5,8 πραγματική κατανάλωση(οχι trip computer) σε 75% κίνηση Αθήνας...
(https://www.spritmonitor.de/en/detail/663484.html)έχει μεγαλύτερη τουρμπίνα απ ότι έχω δει από c3, c4, clio, qashqai(!) και άλλα και μάλλον σε αυτό οφείλεται ότι δεν τραβάει από τόσο χαμηλά όσο τα υπόλοιπα - όμως το έχω πάει χωρίς να ζορίζεται ιδιαίτερα με 170 στην εθνική (και πάει κι άλλο)... Δεν το θεωρό καλό αυτό βέβαια (το ότι δεν τραβάει κάτω από τις 2k στροφές)... Μάλλον και λόγω τουρμπίνας έχουν γράψει το αισιόδοξο 95hp.
Δεν έχω διαβάσει κάτι για βλάβες και δεν μου έχει τύχει κάτι (χτυπάω ξύλο)... οπότε αν έχει πέσει το μάτι σου 352554 σε κάποιο άρθρο plz share...
-
Ο χρήστης Esti έγραψε:
Δεν έχω διαβάσει κάτι για βλάβες και δεν μου έχει τύχει κάτι (χτυπάω ξύλο)... οπότε αν έχει πέσει το μάτι σου 352554 σε κάποιο άρθρο plz share...Αν θυμάμαι καλά, μου το είπε μηχανικός όταν κοίταγα για καινούργιο 2 χρόνια πριν. Ότι τόσο αντέχει ο κινητήρας.
έχει μεγαλύτερη τουρμπίνα απ ότι έχω δει από c3, c4, clio, qashqai(!) και άλλα και μάλλον σε αυτό οφείλεται ότι δεν τραβάει από τόσο χαμηλά όσο τα υπόλοιπα - όμως το έχω πάει χωρίς να ζορίζεται ιδιαίτερα με 170 στην εθνική (και πάει κι άλλο)... Δεν το θεωρό καλό αυτό βέβαια (το ότι δεν τραβάει κάτω από τις 2k στροφές)... Μάλλον και λόγω τουρμπίνας έχουν γράψει το αισιόδοξο 95hp.
Όσο για την υστέρηση κάτω από τις 2000 στροφές, ψιλοισχύει λόγω τουρμπίνας. Βασικά ισχύει το ακριβώς αντίθετο (μεγάλη ανάλυση). Μέχρι ένα σημείο (1800 στροφές στο i20 που έχω, >2000 στον 1.2tdi κ από ό,τι λες στο δικό σου) η ισχύς είναι μικρότερη από τον κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού δίχως τουρμπίνα αλλά η ψαλίδα κλείνει απότομα και στις 1800/2000 στροφές ο κινητήρας πολύ απλά δίνει. Αντίστοιχα ισχύει και στις υψηλές στροφές (όπου οι gasmurderers λένε ότι ο κινητήρας με τούρμπο κρεμάει) αλλά επίσης μεγάλη ανάλυση...
-
δλδ αν πας σε καινουργιο θα εχεις να δινεις καμια 8 με 9 χιλιαρικα. και απο τις πολλες δοσεις το κοβω πως θα τα βγαζεις ισα ισα το μηνα. βασικα οσο θα εισαι στην εγγυηση με τα καλα της θα πρεπει να κανεις το ετησιο σερβις που παει απο 150 - 230 ευρω αναλογα με τη μαρκα. μετα την εγγυηση των αντε πες 3 - 5 χρονων αν κατι χτυπα ξυλο βγαλει το αμαξι θα εχεις + αυτο το κοστος. αλλα και εγγυηση να εχεις για 7 χρονια, δισκοπλακες, μπορει και συμπλεκτη, ιμαντα χρονισμου θα τα πληρωσεις και αυτα + το ποσο της μηνιαιας δοσης. τα εχεις βαλει κατω να κανεις μια σουμα και να δεις αν σε κατι εκτατο θα μπορεις να το καλυψεις και να μην αναγκαστεις να αφησεις το αμαξι να καθεται πληρωνοντας τις δοσεις; οι καιροι ειναι φουρτουνιασμενοι φιλος. εσυ πληρωνεις, εσυ ξερεις. βαλτο ομως και αυτο για επεξεργασια και οτι και αν παρεις καλοταξιδο.
-
Ωραίες οι απαντήσεις σας. Ακόμα σκέφτομαι αν πρέπει να πάω σε καινούριο ή σε μεταχειρισμένο οπότε με βοηθάτε.
Καταρχάς να σας πω ότι το 2ο αυτοκίνητο το χρειάζομαι και την αγορά του τη σκέφτομαι εδώ και καιρό. Ζω σε νησί και χρειάζομαι ένα αυτοκίνητο στην Αθήνα. Να πάω το δικό μου αυτοκίνητο στην Αθήνα μου κοστίζει 150 ευρώ/ φορά (να πάει και να επιστρέψει) + την ταλαιπωρία να το βάλεις και να προλάβεις να το πάρεις + το αυξημένο κόστος αν ταξιδέψεις με το καράβι σε σχέση με το αεροπλάνο (κατάστρωμα στο καράβι στα 60 ευρώ, όταν με το αεροπλάνο μπορώ να βρω και με 10 ευρώ, αλλά τις περισσότερες φορές με κανένα 40άρι και είμαι στην Αθήνα σε μια ώρα).Αν πω να νοικιάσω αυτοκίνητο όποτε πηγαίνω, μόνο από την αρχή του 2015 έχω χρειαστεί αυτοκίνητο 4 φορές (για 19 μέρες), βρίσκω ότι πιο οικονομικό και έχω δώσει 600 ευρώ σε νοικιάρικα. Και το 80% τουλάχιστον των ενοικιάσεων δεν μπορούσα να το αποφύγω λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Άρα -με τις τρέχουσες ανάγκες που είναι όμως αυξανόμενες- πάω για 1000 κάθε έτος, αν συνεχίσω να μην έχω δικό μου αυτοκίνητο, τα οποία απλώς χάνονται.
Λόγω προσωπικών μου λόγων, θα αυξηθούν τα χλμ μου και σε κάποια κωμόπολη 180 χλμ μακριά από την Αθήνα 2-3 φορές το μήνα, οπότε 2ο αυτοκίνητο πρέπει να αγοραστεί.Για μεταχειρισμένο κοιτάω από το Μάρτιο. Και έχω απογοητευτεί. Έβλεπα μέχρι 4000. Έχω δει τουλάχιστον 10 αυτοκίνητα από κοντά (και μέσω ασφαλιστικής για τα τρακαρίσματα έχω απορρίψει πάνω από 100), τα οποία ήταν όλα άνω της δεκαετίας και όλα με περισσότερα από 100.000χλμ. Για να τα συμμαζέψω ώστε να είναι ετοιμοπόλεμα και για το ταξίδι των 180 χλμ ήθελαν ένα 500άρι (άλλο λάστιχα και γερό σέρβις, άλλο δίσκο-πλατό, άλλο αμορτισερ ή δισκόπλακες). Μπορεί να μην ήταν κόστος μόλις το πάρω αλλά ήταν έξοδα που θα προέκυπταν μέσα στο πρώτο εξάμηνο. Σε αυτά τα έξοδα προσθέτω και 1000 για ένα καλό σύστημα αερίου. Επίσης, τουλάχιστον για το αυτοκίνητο που βλέπω εγώ (μέχρι 1300 κυβικά) το παζάρι έστω και για 100-200 ευρώ είναι αδύνατο. Λογικό, θα μου πείτε, αφού μπορεί να το δώσει εύκολα. Πλέον κοιτάω για αυτοκίνητα μέχρι 5000, που η αλήθεια είναι ότι βρίσκω κάποια πιο αξιόλογα. Για αυτοκίνητο όμως και πρώτα έξοδα πιστεύω πως θα ξεπεράσω τις 6000, όπως και να έχει. Και θα πάρω ένα αυτοκίνητο 10 ετίας, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να βγάλει οποιαδήποτε (φυσιολογική για την ηλικία του ή μη) βλάβη που θα καίει αέριο, το οποίο θα το καταπονεί και δεν ξέρω πόσο θα έχει καταπονηθεί σε 5 χρόνια και άλλες 100000 χλμ. Γιατί προτίθεμαι φυσικά - ότι και να πάρω - να το κρατήσω 10 σίγουρα, μπορεί και 15 χρόνια. Άρα με ενδιαφέρει σε τι κατάσταση θα βρίσκεται το αυτοκίνητο το 2020 και τι θα χρειάζεται για να συντηρηθεί και τότε.
Όσον αφορά το κόστος χρήσης του μεταχειρισμένου αερίου το χρόνο (υπολογίζω 1500χλμ, πιο κάτω δεν θα πέφτω ποτέ) έχω τ.κ. 135€ (ιδανικά θα προσπαθήσω να βρω κάτι από 1300), ασφάλεια 200€, καύσιμα ((λίτρα)χ(τιμή λίτρου)χ(χλμ)) 10χ0,8χ(1500χ12/100) = 1440€ για αέριο + 1χ1,60χ(1500χ12/100)=288€ για βενζίνη, συνολικά το χρόνο 2065€ χωρίς τα σέρβις και τα αναλώσιμα του.
Η ιδέα του καινούριου προέκυψε πρόσφατα. Για 2 λόγους. Γιατί συνειδητοποίησα ότι θα δυσκολευτώ να βρω μεταχειρισμένο της προκοπής και γιατί παρατήρησα ότι το κόστος χρήσης του καινούριου είναι χαμηλό και μπορώ να δίνω 80 ευρώ δόση το μήνα χωρίς επιβάρυνση. Κόστος χρήσης καινούριου το χρόνο (πάλι 1500 χλμ το μήνα): τ.κ. 0€, ασφάλεια 170€, καύσιμα 4,5χ1,20χ(1500χ12/100)= 972€, συνολικά δηλαδή 1142€ χωρίς τα σέρβις και τα αναλώσιμα του.
Τα καινούρια που βρίσκω μου προκαλούν μια δόση 116 ευρώ το μήνα. Δηλαδή 1392€ το έτος. Μαζί με το κόστος χρήσης, συνολικά 2534€/ χρόνο. Δηλαδή θα δίνω λιγότερα από 500 ευρώ το χρόνο, αν υποθέσουμε ότι έχουμε ίδιο κόστος συντήρησης (σέρβις και αναλώσιμα) που δε θα έχουμε, γιατί όπως λέει και ο Sbr ενδεχομένως να χρειαστώ δισκόπλακες και για το καινούριο την επόμενη 6ετία που θα έχω δόσεις αλλά για το μεταχειρισμένο θα χρειαστώ σίγουρα και τις δόσεις θα τις πληρώνω έμμεσα σε καύσιμα. Με την περίπτωση όμως του καινούριου 'αγοράζω' παράλληλα ένα καινούριο αυτοκίνητο που το 2020 θα είναι 5ετίας και όχι 15+ετίας, ενώ μετά από το 2020 το κόστος χρήσης του παλιού σε σχέση με το νέο είναι εκτός σύγκρισης.
Οι δόσεις για την 5ετία ή 6ετία βγαίνουν στο punto 7500 (1000 ευρώ επιβάρυνση σε σχέση να τα πληρώσω μετρητοίς) και στο i20 8500 (2000 ευρώ επιβάρυνση). Τα σέρβις είναι στα 70-100 ευρώ (που αν κρίνω από το σέρβις στα 77€ του Esti ισχύει), το μεγάλο 60000χλμ νομίζω είναι στα 200. Εγγύηση τουλάχιστον 5 χρόνια.
Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα/ μειονεκτήματα των διάφορων καυσίμων που ανέφερε ο 352554 θα συμφωνήσω απόλυτα. Απλώς θα σημειώσω ότι τα μειονεκτήματα/ ευαίσθητα σημεία του πετρελαίου δε με απασχολούν ιδιαίτερα καθώς έχω τούρμπο αυτοκίνητο βενζίνης, άρα έχω μάθει να προσέχω την τουρμπίνα, βενζίνη βάζει ούτως ή άλλως πάντα από συγκεκριμένα εταιρικά πρατήρια κλπ. Το μοναδικό που με προβλημάτισε είναι για τα χόρτα στο φίλτρο. Τι εννοείς; και πώς επισκευάζεται κάτι τέτοιο, δηλαδή με τι κόστος;
Οι εποχές είναι δύσκολες,θα συμφωνήσω απόλυτα για αυτό δεν το σκέφτομαι 2 φορές αλλά 1002, όμως και από την παραπάνω ανάλυση τείνω να πιστεύω ότι αξίζει, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση για τις δικές μου ανάγκες και τον καιρό που θέλω να κρατήσω το ίδιο αυτοκίνητο.
-
ok, το 'χόρτα' είναι κάπως υπερβολικό... πάντως έχει ακουστεί ότι με τα βιοdiesel μειώνεται ο χρόνος ζωής του φίλτρου dpf... ανάλογα τη μάρκα για αντικατάσταση θα το βρεις από 1200 ως 2000€... Στις 90% των περιπτώσεων βέβαια καθαρίζεται (υπάρχουν καναδυό τρόποι) και βγαίνει πολύ φθηνά.. σε corsaki φίλου το καθάρισε με 80€ παρόλο που από την αντιπροσωπία του πρότειναν να το αλλάξει. Πάντως αυτός μέσα σε 5 χρόνια έχει κάνει 160 000 χλμ και το είχε πάρει με 60 000 χλμ μεταχειρισμένο... ε νομίζω ότι όταν μιλάμε για 200 000 χλμ και πάνω λες ότι τα έβγαλε τα λεφτά του αν υπολογίσεις τη διαφορά κόστους βενζίνης - diesel....
σχετικά με το service:
Το δικό μου είναι να γίνεται ανα 15000 χλμ (προαιρετικά κανα λαδάκι και φίλτρο στα 8000 μου είπε ο μάστορας). Σε άλλες μάρκες είναι ανα 20 000(citroen) και 30 000 χλμ(relault)...
στα 15000 το service μου είναι 130€
ασφάλεια:
Στην Εθνική πληρώνω μόλις 110€/6μηνο... μάλλον γιατί είναι καινούριο αμάξι... (οδική βοήθεια ελπά από τη chevrolet... σχεδόν όλες οι εταιρίες βάζουν στα καινούρια)
λάστιχα:
αν έχεις κάποια κοινή διάσταση υπολόγισε μετά από 3 χρόνια να δώσεις περίπου 150€ για επώνυμο ελαστικό.
Τέλη:
0€ (μέχρι τώρα τουλάχιστόν...)αν αντέχεις τη δόση νομίζω να πας σε καινούριο... έχεις περισσότερες πιθανότητες να το κρατήσεις 10 χρόνια imo.
Επίσης έχε στο νου σου ότι αν βάλεις δόση για μεταχειρισμένο το επιτόκιο είναι κοντά στα 12% το χρόνο, ενώ στο καινούριο με τις χρηματοδοτήσεις που έχουν οι αντιπροσωπείες παιζει από 0 μέχρι 9%.
-
Αυτό το φίλτρο (dpf) δεν είναι που καθαρίζεται εν κινήσει; Το corsa (προηγούμενο μοντέλο) δεν είχε τέτοιο; Νομίζω πως για το corsa είχα μάθει ότι είχε κάποιο φίλτρο και αν έκανες κάποια χλμ εκτός πόλης 'αυτοκαθαριζόταν'. Απλώς έπρεπε να μην μένει συνέχεια στην πόλη το αυτοκίνητο, που στο δικό μου δε θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα . Ο φίλος σου πως έπαθε τη ζημιά;
Για την ασφάλεια, επειδή το έψαξα και εγώ, όντως τα καινούρια πληρώνουν λιγότερο.
Έχεις δίκιο για τα επιτόκια. Για μεταχειρισμένα παίζουν γύρω στο 12, ενώ στα καινούρια είναι από 5,85 (fiat) μέχρι 9,6 (renault).
-
ναι καθαρίζει μόνο του εν κινήσει... το πρόβλημα ξεκινάει αν δεν μπορέσει να καθαριστεί μόνο του. Είχε και το corsa αυτό το φίλτρο (πλέον όλα έχουν) και ο φίλος έκανε αρκετά χιλιόμετρα εθνικής... Το να δώσεις πάντως 80€ στα 5 χρόνια (220k χλμ) να σου καθαρίσουν το φίλτρο δεν το λες έξοδο... στα 100k χλμ άλλαξα τη σκάστρα στο turbo του παλιού μου αυτοκινήτου παρέα με ένα ανοξείδοτο σωληνάκι και μου κόστισαν 300€...
-
Ο χρήστης Esti έγραψε:
ok, το 'χόρτα' είναι κάπως υπερβολικό... πάντως έχει ακουστεί ότι με τα βιοdiesel μειώνεται ο χρόνος ζωής του φίλτρου dpf... ανάλογα τη μάρκα για αντικατάσταση θα το βρεις από 1200 ως 2000€... Στις 90% των περιπτώσεων βέβαια καθαρίζεται (υπάρχουν καναδυό τρόποι) και βγαίνει πολύ φθηνά.. σε corsaki φίλου το καθάρισε με 80€ παρόλο που από την αντιπροσωπία του πρότειναν να το αλλάξει. Πάντως αυτός μέσα σε 5 χρόνια έχει κάνει 160 000 χλμ και το είχε πάρει με 60 000 χλμ μεταχειρισμένο... ε νομίζω ότι όταν μιλάμε για 200 000 χλμ και πάνω λες ότι τα έβγαλε τα λεφτά του αν υπολογίσεις τη διαφορά κόστους βενζίνης - diesel....Το φίλτρο dpf είναι στα καυσαέρια. 'Χόρτα' πιάνει το φίλτρο πετρελαίου. Πρακτικά μια βιο-γλίτσα σαν λάσπη που εμποδίζει την κυκλοφορία του καυσίμου. Για την πατήσει κανείς πρέπει είτε να βάλει πετρέλαιο με 50% αντί 10% βιο στο diesel, είτε να το έχει παρατημένο και να κάνει λίγα χλμ στο έτος (λένε θέλει 6μηνο για να αναπτυχθούν βαλτηρίδια στο καύσιμο, άρα αν βάζει και καίει κανείς πετρέλαιο πιο συχνά από τρίμηνο είναι μάλλον οκ), είτε φυσικά νοθευμένο.
Το dpf ακόμα και με καθαρό καύσιμο ή/και αντιβακτηριδιακό σε αυτό θέλει αναγέννηση (ενεργή ή παθητική) κάθε τόσο. (Εδώ υποθέτω, καθώς τα περισσότερα χλμ τα κάνω στην ευθεία με 100χαω μάλλον δεν έχω ανάγκη εγώ από κάτι τέτοιο). -
Ωραία. Από ότι βλέπω ούτε εγώ θα έχω τέτοια θέματα με το πετρελαιοκίνητο. Ούτως ή άλλως θεωρώ ότι δεν παίρνει κανείς, κανένα αυτοκίνητο για να το γεμίζει πιο αραιά από μια φορά το τρίμηνο.
-
Ο χρήστης silver01 έγραψε:
Ωραία. Από ότι βλέπω ούτε εγώ θα έχω τέτοια θέματα με το πετρελαιοκίνητο. Ούτως ή άλλως θεωρώ ότι δεν παίρνει κανείς, κανένα αυτοκίνητο για να το γεμίζει πιο αραιά από μια φορά το τρίμηνο.Εγώ καλού κακού βάζω αντιβακτηριδιακό κάθε τόσο. Δεν θα κάνει πολλά με νοθευμένο καύσιμο, ούτε αν κάτσει το βιοντίζελ με 50% βιομάζα (γιατί το βάζω μια στο τρίμηνο), αλλά το ψιλομπούκωμα θα το αποφύγω.
Καινουριο πετρέλαιο ή μεταχειρισμενο βενζινη