-
Γεια σας! Ισως ενα χιλιοειπωμενο θεμα αλλα προσπαθουμε να βγαλουμε μια ακρη γενικα στο τι παιζει στην πιατσα μιας και καποιοι τα λενε ετσι και καποιοι αλλιως.
Ειμαι απο επαρχιακη πολη και η τιμη των ταξι εχει πλεον πεσει κατακορυφα σε 40 κ 45 χιλ. €. Μιας και ειμαστε στην ανεργια εδω και 7 μηνες περιπου σκεφτομαστε την αγορα ενος ταξι. Βεβαια οι περισσοτεροι μας απογοητευσαν μιλωντας για μεροκαματα των 20 και 25 €. Και καποιοι αλλοι μας ειπαν να προχωρησουμε σε αγορα και οτι 60-70 € τα βγαζουν την ημερα. Μιλαμε για ωραριο 14-15 ωρων βεβαια. Τι λετε γενικα ρε παιδια? Αξιζει να προχωρησει κανεις σε μια τετοια αγορα? Τα χρηματα υπαρχουν υστερα απο οικονομιες και κοπους των γονεων. Αλλα θα μπορουμε να ζουμε αξιοπρεπως? Γενικως υπαρχει πολλη 'μαυριλα'.
Με συγχωρειτε αν ανοιγω και παλι ενα θεμα που εχει συζητηθει παλαιοτερα αλλα ειμαστε ανεργοι πτυχιουχοι και σε ηλικια παραγωγικη που το πιο σπαστικο απο ολα ειναι να σε αναγκαζουν οι συνθηκες να καθεσαι και να εξαρτασαι απο τους γονεις σου..
-
Γεια σας! Ισως ενα χιλιοειπωμενο θεμα αλλα προσπαθουμε να βγαλουμε μια ακρη γενικα στο τι παιζει στην πιατσα μιας και καποιοι τα λενε ετσι και καποιοι αλλιως.
Ειμαι απο επαρχιακη πολη και η τιμη των ταξι εχει πλεον πεσει κατακορυφα σε 40 κ 45 χιλ. €. Μιας και ειμαστε στην ανεργια εδω και 7 μηνες περιπου σκεφτομαστε την αγορα ενος ταξι. Βεβαια οι περισσοτεροι μας απογοητευσαν μιλωντας για μεροκαματα των 20 και 25 €. Και καποιοι αλλοι μας ειπαν να προχωρησουμε σε αγορα και οτι 60-70 € τα βγαζουν την ημερα. Μιλαμε για ωραριο 14-15 ωρων βεβαια. Τι λετε γενικα ρε παιδια? Αξιζει να προχωρησει κανεις σε μια τετοια αγορα? Τα χρηματα υπαρχουν υστερα απο οικονομιες και κοπους των γονεων. Αλλα θα μπορουμε να ζουμε αξιοπρεπως? Γενικως υπαρχει πολλη 'μαυριλα'.
Με συγχωρειτε αν ανοιγω και παλι ενα θεμα που εχει συζητηθει παλαιοτερα αλλα ειμαστε ανεργοι πτυχιουχοι και σε ηλικια παραγωγικη που το πιο σπαστικο απο ολα ειναι να σε αναγκαζουν οι συνθηκες να καθεσαι και να εξαρτασαι απο τους γονεις σου..
-
Γεια σας! Ισως ενα χιλιοειπωμενο θεμα αλλα προσπαθουμε να βγαλουμε μια ακρη γενικα στο τι παιζει στην πιατσα μιας και καποιοι τα λενε ετσι και καποιοι αλλιως.
Ειμαι απο επαρχιακη πολη και η τιμη των ταξι εχει πλεον πεσει κατακορυφα σε 40 κ 45 χιλ. €. Μιας και ειμαστε στην ανεργια εδω και 7 μηνες περιπου σκεφτομαστε την αγορα ενος ταξι. Βεβαια οι περισσοτεροι μας απογοητευσαν μιλωντας για μεροκαματα των 20 και 25 €. Και καποιοι αλλοι μας ειπαν να προχωρησουμε σε αγορα και οτι 60-70 € τα βγαζουν την ημερα. Μιλαμε για ωραριο 14-15 ωρων βεβαια. Τι λετε γενικα ρε παιδια? Αξιζει να προχωρησει κανεις σε μια τετοια αγορα? Τα χρηματα υπαρχουν υστερα απο οικονομιες και κοπους των γονεων. Αλλα θα μπορουμε να ζουμε αξιοπρεπως? Γενικως υπαρχει πολλη 'μαυριλα'.
Με συγχωρειτε αν ανοιγω και παλι ενα θεμα που εχει συζητηθει παλαιοτερα αλλα ειμαστε ανεργοι πτυχιουχοι και σε ηλικια παραγωγικη που το πιο σπαστικο απο ολα ειναι να σε αναγκαζουν οι συνθηκες να καθεσαι και να εξαρτασαι απο τους γονεις σου..
-
Οι άδειες πλέον έχουν εκφυλιστεί. Χρόνο με το χρόνο η αξία τους πέφτει μετά τις αλλαγές που έγιναν στη νομοθεσία. Ακόμα και αν τα έχεις τα λεφτά σκέψου ότι θα δώσεις 50000 - ένα νούμερο λέμε τώρα μπορεί να είναι οτιδήποτε - και μετά από 1-2 χρόνια να είναι 10000-20000 κάτω.
Γενικά πάντως οι τιμές είναι ανάλογα την περιοχή. Αν εκεί που μένεις, έχει τουρισμό, έχει αξιοθέατα, έχει βαρβάτο λιμάνι και αεροδρόμιο, έχει..., έχει... τότε έχεις περισσότερες πιθανότητες να βγάζεις μεγάλο μεροκάματο. Παίζει ρόλο και το κατά πόσο είναι κορεσμένη η περιοχή από ταξί.Αν πάντως ψήνεσαι πολύ το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να πιάσεις δουλειά σαν οδηγός. Μάθε τη δουλειά πρώτα και μετά αποφάσισε αν σου αρέσει για να αγοράσεις άδεια ή/και σκάφος.
Τα έξοδά σου δεν είναι και λίγα πάντως. Πληρώνεις καύσιμα, σέρβις, βλάβες, το ταμείο σου. Αν θέλω να είμαι 100% σωστός, βάλε σαν πάγιο έξοδο και μερική ή ολική αντικατάσταση σκάφους μετά από κάποια χρόνια. Με το μερική εννοώ ας πούμε ότι έχεςι επιλογή αντί να αλλάξεις σκάφος να αγοράσεις καινούργιο μοτέρ.
Το να βγείς δηλαδή 15-16 ώρες που λες και να βγάλεις 50 ευρώ προφανώς δεν είναι όλα κέρδος. Κάποια από αυτά πρέπει να μπούν στην άκρη για να πληρωθούν τα πάγια σου έξοδα.
-
Θα συμφωνήσω σε όλα με τον megane98hp και θα ήθελα να συμπληρώσω σαν ιδιοκτήτης ταξί στην Αθήνα βέβαια, αλλά κάποιους γενικούς κανόναε. Θα πρέπει πρώτα να υπολογίσεις καλά τα οικονομικά σου και με δεδομένο ότι σίγουρα μπορεί να σου τύχουν κάποια απρόοπτα, βλάβες κλπ να δεις κατά πόσο είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις μία τέτοια περίπτωση. Πέρα από αυτό επειδή από ότι καταλαβαίνω δεν έχεις εμπειρία σαν επαγγελματίας οδηγός και ιδιαιτέρως οδηγός ταξί θα πρέπει να υπολογίσεις και τυχόν απρόοπτα με την κατάσταση του αυτοκινήτου αφού σίγουρα θα πας σε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα στο ενεργητικό του. Το επόμενο πράγμα που θα κοιτάξεις είναι να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που να έχει κάποια χρόνια μπροστά του πριν αποχαρακτηριστεί, αφού το κόστος αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου κυμαίνεται κατά μέσο όρο στις 20000 ευρώ. Δεν ξέρω σε ποια επαρχιακή πόλη θέλεις να δραστηριοποιηθείς αλλά αν έχει τουρισμό κάποιους μήνες το χρόνο σίγουρα θα μπορείς να έχεις κάποιο καλό εισόδημα ετησίως. Μπορείς να κάνεις και κάτι άλλο. Πήγαινε σε μια κεντρική πιάτσα ταξί στην πόλη σου. Δες όταν ένα αυτοκίνητο φεύγει μετά από πόση ώρα επιστρέφει στην πιάτσα και μετά μετά από πόση ώρα ξαναφεύγει φορτωμένο. Αν διαιρέσεις το χρόνο αυτό με τις ώρες που είσαι διατεθειμένος να δουλεύεις μπορείς να βρεις και το ποσό που μπορεί να εισπράξει σε ημερήσια βάση.
Κάτι τελευταίο. Υπάρχει στην πόλη σου ράδιο-ταξί? Αν υπάρχει θα σε βοηθούσε πολύ να γίνεις μέλος του. Ότι άλλο θέλεις να ρωτήσεις εδώ είμαστε. -
'Μακριά και..αγαπημένοι'....ΑΛΑΡΓΑ,που λέγαν οι παλιοί!!!
-
Απο Κομοτηνη ειμαι παιδια..ουτε τουρισμο ουτε αεροδρομια εδω.. φοιτητες πολλοι. Απ οτι καταλαβα και μετα απο συζητησεις ειναι και αναλογα με την ημερα.. τις προαλλες ας πουμε καθομουν με ενα φιλαρακι στην πιατσα και εκανε μια απλη κουρσα σε 2 ωρες.. τις ημερες που ανοιγει η αγορα κινουνται καπως περισσοτερο.. το καλοκαιρι με ειπαν οτι βαρανε μυγες γενικα.. Το αμαξι που βρηκα ειναι 6ετιας. Το θεμα ειναι οτι δεν ξερεις και κατα ποσο εχει μελλον αυτη η δουλεια.. γενικα δεν μπορω να βγαλω ακρη. Αλλοι μου λενε οτι θα ανεβουν οι αδειες, αλλοι μου παρουσιαζουν μια τραγικη εικονα. Καποια ατομα που ειχαν γονεις ταξιτζηδες τα παρατησαν κτλ. Ραδιοταξι υπαρχει με συνδρομη καμια 60-70 €.
Παντως γενικα ολοι οι τομεις ειναι μαυρα χαλια.. βρωμισε ο τοπος απο ολα..
-
This post is deleted! -
This post is deleted! -
Με αυτή την αγορά δεν κάνεις τίποτε άλλο από το να αγοράζεις μία θέση εργασίας. Αυτό και τίποτε άλλο. Αν το κάνεις για να βγάλεις χρήματα απλά δε θα κάνεις τίποτα. Τα ταξί δεν είναι τίποτε άλλο από μικρά μαγαζιά που μπορεί και να μη βγάλουν τίποτα. Ίσως το ρίσκο εδώ κάποιες εποχές και ακόμα περισσότερο σήμερα να είναι μικρότερο. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βάλεις κάτω όλα τα δεδομένα σου καθώς επίσης και το ποιες είναι οι πιθανότητες να βρεις κάποια άλλη δουλειά στον τόπο που ζεις. Άλλα είναι τα δεδομένα σε μια μεγάλη πόλη όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και άλλα στην Αθήνα που υπάρχουν οι χαμαλοδουλειές και οι δουλειές του ποδαριού.
-
Mastoras78 εισαι ταξιτζης?? και που αν επιτρεπεται? Παντως τα 800+ ευρω που λες τον μηνα δεν τα βρισκες και ευκολα καπου..
δημητρης72 ετσι οπως τα λες ειναι.. ειμαι σε διλλημα γι αυτην τη θεση εργασιας που λες.. ουτως η αλλως δεν νομιζω οτι μπορει κανεις στις μερες μας να 'κανει λεφτα' πλεον ο,τι δουλεια και να εχει εκτος αν ριξει μεγαλο κεφαλαιο και ανοιξει καποιο επωνυμο και πολυαγορασμενο franchise. Αν βγαζεις με το ταξι ενα μηνιατικο της ταξεως των 800€ συν πλην νομιζω ειναι μια λυση απο εκει που θα καθεσαι και θα περιμενεις να σου κατσουν ευκαιριακες δουλειες.
Δεν ξερω ρε παιδια αλλα πλεον ισως πρεπει να ειμαστε ευχαριστημενοι τουλαχιστον και με αυτα τα λεφτα.. το θεμα ειναι οτι πολλοι μου ειπαν οτι ουτε αυτα ειναι σιγουρα. Εκει υπαρχει το προβλημα.. δλδ μην γινει μια τοσο μεγαλη αγορα και παλι η τσεπη ειναι τρυπια..
-
This post is deleted! -
Έχω τρείς περιπτώσεις αλλά πρόκειται για ταξί στην Αθήνα
Η πρώτη έχει ήδη ταξί και θέλει να πάρει και άλλη άδεια (άλλωστε απ΄ότι μου λέει το ΟΑΕΕ είναι το ίδιο). Είναι συνταξιούχος στρατιωτικός και το ταξί το έχει η γυναίκα του και το νοικιάζει.
Η δεύτερη είναι οικογενειάρχης (η γυναίκα του δεν εργάζεται, αλλά έχει πολλές ελιές στην Πελλοπόνησο) και έχει απο εκεί ένα πολύ καλό εισόδημα. Αποψή του εαν έχεις κάποια χρήματα, προκειμένου να τα έχεις και να κάθονται ή να είσαι άνεργος δεν είναι άσχημα η αγορά ταξί. Δεν ξέρω εαν δεν είχε το εισόδημα απο τις ελιές τι θα έλεγε και πως θα τα έβγαζε πέρα με δυο παιδιά.
Συνήθως βγαίνει μεροκάματο, αλλά όχι και τίποτε ιδιαίτερο απ΄ότι μου λέει, εκτός και γίνεις σατράπης και αρχίζεις τις περίεργες χρεώσεις ακόμη και σε π.χ. ΑΜΕΑ ή τουρίστες.
Τρίτη περίπτωση είχε άδεια ταξί στην Αθήνα και την πούλησε πρίν χρόνια. Τότε που την έδωσε πρέπει να πήρε 200000 ευρώ. Η δουλειά που επέλεξε να κάνει στην συνέχεια είναι αγρότης (πάει στις λαικές μιάς και είχε κάποια καλά κομμάτια γη. Και αυτός είχε ελιές και έδινε λάδι ακόμη και τότε που είχε το ταξί. Παρ΄όλη την ταλαιπωρία, του να πηγαίνει το πρωί και να κόβει τα ζαρζαβατικά, μαζί με την γυναίκα του, στην συνέχεια να πηγαίνει να στήνει πάγκο στην λαική, να γυρίζει σπίτι το μεσημέρι, και να ξαναπηγαίνει το απόγευμα στο περιβόλι, ταξί μου λέει δεν ξαναπαίρνω. Άλλωστε με τα 200.000 ευρώ που πήρε τότε, σήμερα θα μπορούσε να αγοράσει τρία ταξί αλλά δεν το κάνει.
Απο αυτά που βλέπω στην Αθήνα, πάντως πρέπει να είναι δύσκολα. Οι πιάτσες είναι γεμάτες, ενώ πολλές φορές πλακώνονται μεταξύ τους για μια κούρσα, και φαντάσου ότι μιλάμε για πόλη αρκετών εκατομμυρίων, και πολλών ειδών μετακινήσεων π.χ. (νεφροπαθείς). -
Επαναλαμβάνω και πάλι ότι το ταξί δεν είναι τίποτε άλλο από μία θέση εργασίας. Αν δεν το χρωστάς και έχεις και ένα αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση που δε σου βγάζει την πίστη στις αβαρίες και στα συνεργεία μπορεί να σου δώσει ένα μεροκάματο για να ζεις αξιοπρεπώς.
Φίλος μου πριν χρόνια και ειδικότερα στις αρχές του 2000 πούλησε το ταξί του αντί 30000000 δραχμών μια και είχε σπουδάσει και βρήκε εργασία σχετική με το αντικείμενο των σπουδών του. Με τα χρήματα που πήρε έφτιαξε μια μεζονέτα στη Νέα Μάκρη αφού πήρε και στεγαστικό δάνειο. Πριν από 2 χρόνια έμεινε άνεργος. Η μεζονέτα δεν μπορεί να πουληθεί αφού είναι χρεωμένη στην τράπεζα και ο ίδιος δουλεύει περιστασιακά όπου βρει. Στην περίπτωσή του όπως και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα ίσως να ήταν προτιμότερο να είχε ακόμα το ταξί αφού κάτι θα έβγαζε και θα μπορούσε να ζει. Τώρα από μέρα σε μέρα κινδυνεύει να του κόψουν το ρεύμα.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πριν από μερικά χρόνια την εποχή της επίπλαστης οικονομικής ευμάρειας όπου όλα ήταν μια φούσκα τόσο οι τιμές των ταξί όσο και οι άδειές τους ήταν στο θεό χωρίς αυτές οι τιμές να αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα. Πέρα από αυτό πολλά αυτοκίνητα στην Αθήνα τουλάχιστον πουληθήκαν ουσιαστικά για ένα κομμάτι ψωμί γιατί άλλοι τα πουλήσαν μέσα στον πανικό τους με το φοβερό και αμαρτωλό νόμο που πήγε να περάσει ο τότε υπουργός Ραγκούσης (τον θυμάται κανείς αυτόν?), όσο και λόγω συσσωρευμένων χρεών σε εφορία, ικα και οαεε.
Θα πρέπει να έχει υπόψη του ο φίλος μας ότι μπορεί να βγάλει ένα μεροκάματο από αυτή τη δουλειά αλλά για να αντέξει οικονομικά σε βάθος χρόνου θα πρέπει να κάνει και συνετή διαχείριση στα οικονομικά του. -
Εμεις δυστυχως αν και σε επαρχια δεν εχουμε αλλους πορους συντηρησης. Οποτε θα βασιστουμε αποκλειστικα στο ταξι. Να ρωτησω και κατι αλλο ρε παιδια? Οταν λεμε δυσκολιες του επαγγελματος τι ακριβως εννοουμε? Προφανως καθεσαι και οδηγας. Δεν την εχω κανει ποτε τη δουλεια.. υπαρχει δλδ περιπτωση να μην την αντεξεις?? Δεν το πολυκαταλαβαινω αυτο οπως επισης και την αγανακτηση μερικων που ρωτησα για το τιμονι.. οτι σιχαθηκαν κτλ. Πιστευω οτι μιλαμε για μια δουλεια που δεν εχει τον κοπο αλλων χειρωνακτικων εργασιων, χωρις να θελω σε καμια περιπτωση να υποτιμησω κανεναν!
-
Αφου εισαι απο Κομοτηνη, ψαξε να βρεις το Μπαμπη, εχει ενα vectra, λιγα υπαρχουν στη πιατσα. Καλο παιδι ειναι και θα σου πει τα πραγματα οπως εχουν.
-
Έχω 2 γνωστούς που είναι ιδιοκτήτες taxi σε επαρχιακή πόλη. Και οι 2 γενικώς κλαίγονται αλλά κανένας από τους 2 δεν σκέφτεται να πουλήσει το taxi και να κάνει κάτι άλλο, έχουν βολευτεί κατά κάποιο τρόπο. Ακόμα και σήμερα μεροκάματο βγαίνει αν το κυνηγήσεις. Τα 30-40 ευρώ που θα μείνουν καθαρά την μέρα τον χειμώνα δεν είναι πολλά για τις ώρες της δουλειάς αλλά από την άλλη πόσοι τα παίρνουν σήμερα. Το καλοκαίρι λόγω τουρισμού βγάζουν σαφώς καλύτερο μεροκάματο. Αν δεν υπάρχει προοπτική να κάνεις κάτι σχετικό με το αντικείμενο των σπουδών, δεν είναι εντελώς άκυρη σαν ιδέα η αγορά ενός taxi. Αντιθέτως εμπεριέχει λιγότερο ρίσκο από το να ανοίξεις άλλο ένα ψητοπωλείο ή εμπορικό κατάστημα.
-
Και να τα πουλήσουν πόσα θα πιάσουν απο αυτά που πλήρωσαν για να αγοράσουν τις άδειες;
-
Οι τιμές των αδειών πριν από μερικά χρόνια ήταν φούσκες. Το ίδιο συνέβαινε με τα ακίνητα αλλά και με άλλα πράγματα. Οι τιμές τραβήξαν την ανηφόρα όταν γύρω στο 2001-2002 οι τράπεζες έδιναν δάνειο για αγορά ταξί μέχρι το 100% της αξίας του, ενώ και το μεροκάματο έβγαινε πολύ εύκολα. Ουσιαστικά έβγαζες όσα χρήματα ανάλογα με τις ώρες που άντεχες να δουλέψεις.
Βάλε τώρα στο λογαριασμό ότι οι τράπεζες έχουν βγει από το παιχνίδι και με δεδομένο ότι όσοι αποχωρούν πια λόγω συνταξιοδότησης δεν έχουν το δικαίωμα να κρατήσουν το ταξί όπως παλιότερα, υπολόγισε και πόσα αυτοκίνητα έχουν πουληθεί όσο όσο για να=πληρωθούν χρέη σε ικα, οαεε, τράπεζες κλπ καταλαβαίνεις το λόγο για τον οποίο οι ΄τιμές έχουν πάρει την κατιούσα. -
Φίλε Neema οι δυσκολίες του επαγγέλματος σήμερα έχουν να κάνουν με τις ώρες δουλειάς αλλά και με τα οικονομικά και την αυξημένη εγκληματικότητα. Στο ταξί μπαίνει σε καθημερινή βάση κάθε καρυδιάς καρύδι και πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στο που πηγαίνεις και ποιον βάζεις μέσα στο ταξί σου. Ειδικά βραδινές ώρες, τουλάχιστον εδώ στην Αθήνα και ιδίως στο κέντρο, γίνεται το έλα να δεις. Στην επαρχία τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Αν τελικά ασχοληθείς με αυτό το επάγγελμα φρόντιζε να ξεκλέβεις λίγο χρόνο για τον εαυτό σου. Εργασία 365 ημέρες το χρόνο και 15-16 ώρες την ημέρα απλά δεν παλεύεται.
Με την ευκαιρία τι αυτοκίνητο παζαρεύεις?
Αγορα ταξι εν ετει 2015