-
Έχω μερικές απορίες σχετικά με τη φόρτιση της μπαταρίας ενός αυτοκινήτου από άλλη μπαταρία μέσω καλωδίων:
- Έχω ακούσει ότι η σωστή σύνδεση είναι θετικός με θετικό πόλο και αρνητικός πόλος της μπαταρίας 'δότη' με το σασί του αυτοκινήτου 'δέκτη'. Ισχύει; Αν ναι, γιατί είναι προτιμότερη από τη σύνδεση θετικός με θετικό και αρνητικός με αρνητικό;
- Τη στιγμή της σύνδεσης, το αυτοκίνητο 'δότης' μπορεί να λειτουργεί ή θα πρέπει να είναι σβηστό και να το ξεκινήσουμε μετά τη σύνδεση;
- Παίζει ρόλο η σειρά σύνδεσης και αποσύνδεσης των καλωδίων (πχ, πρώτα οι θετικοί πόλοι και μετά οι αρνητικοί);
-
Έχω μερικές απορίες σχετικά με τη φόρτιση της μπαταρίας ενός αυτοκινήτου από άλλη μπαταρία μέσω καλωδίων:
- Έχω ακούσει ότι η σωστή σύνδεση είναι θετικός με θετικό πόλο και αρνητικός πόλος της μπαταρίας 'δότη' με το σασί του αυτοκινήτου 'δέκτη'. Ισχύει; Αν ναι, γιατί είναι προτιμότερη από τη σύνδεση θετικός με θετικό και αρνητικός με αρνητικό;
- Τη στιγμή της σύνδεσης, το αυτοκίνητο 'δότης' μπορεί να λειτουργεί ή θα πρέπει να είναι σβηστό και να το ξεκινήσουμε μετά τη σύνδεση;
- Παίζει ρόλο η σειρά σύνδεσης και αποσύνδεσης των καλωδίων (πχ, πρώτα οι θετικοί πόλοι και μετά οι αρνητικοί);
-
Έχω μερικές απορίες σχετικά με τη φόρτιση της μπαταρίας ενός αυτοκινήτου από άλλη μπαταρία μέσω καλωδίων:
- Έχω ακούσει ότι η σωστή σύνδεση είναι θετικός με θετικό πόλο και αρνητικός πόλος της μπαταρίας 'δότη' με το σασί του αυτοκινήτου 'δέκτη'. Ισχύει; Αν ναι, γιατί είναι προτιμότερη από τη σύνδεση θετικός με θετικό και αρνητικός με αρνητικό;
- Τη στιγμή της σύνδεσης, το αυτοκίνητο 'δότης' μπορεί να λειτουργεί ή θα πρέπει να είναι σβηστό και να το ξεκινήσουμε μετά τη σύνδεση;
- Παίζει ρόλο η σειρά σύνδεσης και αποσύνδεσης των καλωδίων (πχ, πρώτα οι θετικοί πόλοι και μετά οι αρνητικοί);
-
Ο σκοπός δεν είναι να φορτίσεις την μπαταρία, αλλά να δώσεις αρκετά ρεύμα ώστε να καταφέρει να ξεκινήσει το δεύτερο αυτοκίνητο.
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
- Έχω ακούσει ότι η σωστή σύνδεση είναι θετικός με θετικό πόλο και αρνητικός πόλος της μπαταρίας 'δότη' με το σασί του αυτοκινήτου 'δέκτη'. Ισχύει; Αν ναι, γιατί είναι προτιμότερη από τη σύνδεση θετικός με θετικό και αρνητικός με αρνητικό;
Ισχύει. Ο λόγος είναι να αποφύγεις σπινθήρα κοντά στην μπαταρία όπου ενδεχομένως να υπάρχει εύφλεκτο υδρογόνο.
- Τη στιγμή της σύνδεσης, το αυτοκίνητο 'δότης' μπορεί να λειτουργεί ή θα πρέπει να είναι σβηστό και να το ξεκινήσουμε μετά τη σύνδεση;
Πρέπει να λειτουργεί. Αν αφήσεις αρκετή ώρα τα καλώδια συνδεδεμένα μπορείς να ξεφορτίσεις την 'καλή' μπαταρία. Αν το αυτοκίνητο δότης λειτουργεί δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος.
Με αφορμή αυτό να αναφέρω ότι είναι καλό όταν προσπαθείς να βάλεις μπρος το αυτοκίνητο δέκτη να μαρσάρεις το αυτοκίνητο δότη ώστε το δυναμό να παράγει περισσότερο ρεύμα.
- Παίζει ρόλο η σειρά σύνδεσης και αποσύνδεσης των καλωδίων (πχ, πρώτα οι θετικοί πόλοι και μετά οι αρνητικοί);
Παίζει ρόλο στην αποφυγή ατυχημάτων (αν έρθει σε επαφή κάποιο καλώδιο με το σασί ή με κάποιο άλλο γειωμένο μέρος του αυτοκινήτου). Για αυτό πρώτα συνδέονται οι θετικοί πόλοι και μετά οι αρνητικοί.
-
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Ο χρήστης thednick έγραψε:
- Τη στιγμή της σύνδεσης, το αυτοκίνητο 'δότης' μπορεί να λειτουργεί ή θα πρέπει να είναι σβηστό και να το ξεκινήσουμε μετά τη σύνδεση;
Πρέπει να λειτουργεί. Αν αφήσεις αρκετή ώρα τα καλώδια συνδεδεμένα μπορείς να ξεφορτίσεις την 'καλή' μπαταρία. Αν το αυτοκίνητο δότης λειτουργεί δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος.
Προφανώς δεν ήμουν σαφής. Δεν ρώτησα αν το αυτοκίνητο δότης πρέπει να είναι σε λειτουργία κατά τη 'μετάγγιση' (προφανώς και πρέπει να είναι), αλλά αν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σύνδεσης των καλωδίων το αυτοκίνητο δότης μπορεί να λειτουργεί. Ή πρέπει να είναι σβηστό και μόλις τελειώσουμε τις συνδέσεις τότε να το βάλουμε εμπρός;
-
Πρέπει να λειτουργεί. Από τη στιγμή που συνδέονται οι μπαταρίες μεταξύ τους, η αφόρτιστη αρχίζει να τραβάει ρεύμα από τη φορτισμένη. Έτσι υπάρχει (θεωρητικά) ο κίνδυνος να ξεφορτίσεις και την καλή μπαταρία και να μην καταφέρει να πάρει μπρος ούτε αυτοκίνητο δότης.
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Ισχύει. Ο λόγος είναι να αποφύγεις σπινθήρα κοντά στην μπαταρία όπου ενδεχομένως να υπάρχει εύφλεκτο υδρογόνο.Σωστό στην θεωρία, αλλά στην πράξη δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ακόμα και αν συνδέσεις τους πόλους κατευθείαν. >Πρέπει να λειτουργεί.
Σωστά. Απλά προσέχουμε μην πιαστεί η γραβάτα (αν φοράμε) στον ιμάντα. Έχει σκοτωθεί κόσμος έτσι...
-
Ποιος κουστουματος θα κατσει να βαλει καλωδια;;;θα πεινασουν οι Ο.Β;;;
Φόρτιση μπαταρίας με καλώδια