-
Καλησπέρα παιδιά. Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα που διάβασα σχετικά με την υποχρεωτική χρήση του R1234yf, με βαση την ευρωπαική νομοθεσία, αλλά και την σθεναρή αντίσταση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών που αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν, ανοίγω αυτό το θέμα, για να ανταλλάξουμε απόψεις.
Εγώ προσωπικά που ψάνχω για καινούριο αυτοκινητο, με το που ανακάλυψα οτι χρησιμοποιεί αυτο το υγρό, μπήκα σε σκέψεις.
Παραθέτω 2 links, των υπέρ και των κατά:http://www.racplus.com/news/daimler-ups ... 92.article
και
http://www.treehugger.com/cars/honeywel ... imler.html
-
Καλησπέρα παιδιά. Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα που διάβασα σχετικά με την υποχρεωτική χρήση του R1234yf, με βαση την ευρωπαική νομοθεσία, αλλά και την σθεναρή αντίσταση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών που αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν, ανοίγω αυτό το θέμα, για να ανταλλάξουμε απόψεις.
Εγώ προσωπικά που ψάνχω για καινούριο αυτοκινητο, με το που ανακάλυψα οτι χρησιμοποιεί αυτο το υγρό, μπήκα σε σκέψεις.
Παραθέτω 2 links, των υπέρ και των κατά:http://www.racplus.com/news/daimler-ups ... 92.article
και
http://www.treehugger.com/cars/honeywel ... imler.html
-
Καλησπέρα παιδιά. Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα που διάβασα σχετικά με την υποχρεωτική χρήση του R1234yf, με βαση την ευρωπαική νομοθεσία, αλλά και την σθεναρή αντίσταση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών που αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν, ανοίγω αυτό το θέμα, για να ανταλλάξουμε απόψεις.
Εγώ προσωπικά που ψάνχω για καινούριο αυτοκινητο, με το που ανακάλυψα οτι χρησιμοποιεί αυτο το υγρό, μπήκα σε σκέψεις.
Παραθέτω 2 links, των υπέρ και των κατά:http://www.racplus.com/news/daimler-ups ... 92.article
και
http://www.treehugger.com/cars/honeywel ... imler.html
-
Θα μπορούσαμε βέβαια να χρησιμοποιούμε προπάνιο για ψυκτικό υγρό και να υπάρχει μηδενική οικολογική επιβάρυνση αλλά δεν πρόκειται ποτέ να το επιτρέψουν οι εταιρείες κολοσσοί που κατασκευάζουν τα άλλα ψυκτικά υγρά.
Οι συζητήσεις για τα διάφορα ψυκτικά υγρά έχουν σημασία μόνο για όσους ασχολούνται με τους ισολογισμούς των εταιρειών.
Ο τελικός καταναλωτής είναι απλά ο μ@λάκας που πάντα πληρώνει.
-
Για το ac μιλάμε;
-
Ναι, δες αυτό.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Θα μπορούσαμε βέβαια να χρησιμοποιούμε προπάνιο για ψυκτικό υγρό και να υπάρχει μηδενική οικολογική επιβάρυνση αλλά δεν πρόκειται ποτέ να το επιτρέψουν οι εταιρείες κολοσσοί που κατασκευάζουν τα άλλα ψυκτικά υγρά.Οι συζητήσεις για τα διάφορα ψυκτικά υγρά έχουν σημασία μόνο για όσους ασχολούνται με τους ισολογισμούς των εταιρειών.
Ο τελικός καταναλωτής είναι απλά ο μ@λάκας που πάντα πληρώνει.
Προφανως, θα υπαρχουν και οικολογικοτερες λυσεις. Εγω πιο πολυ το εθεσα απο πλευρας ασφαλειας του συγκεκριμενου μεσου.
-
Είδα στο google την αντιπαράθεση Honeywell - Daimler για το R1234yf, συνεχίζω να πιστεύω ότι ο λόγος της αντιπαράθεσης είναι οικονομικός.
Η μεταξύ τους συζήτηση περί ασφάλειας δεν πιστεύω ότι τους ενδιαφέρει πραγματικά. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Είδα στο google την αντιπαράθεση Honeywell - Daimler για το R1234yf, συνεχίζω να πιστεύω ότι ο λόγος της αντιπαράθεσης είναι οικονομικός.
Η μεταξύ τους συζήτηση περί ασφάλειας δεν πιστεύω ότι τους ενδιαφέρει πραγματικά.Δεν διαφωνω. Απλα ρωταω αν πχ, θα λαμβανες κατι τετοιο υποψιν, αν σκεφτοσουν να παρεις αυτοκινητο.
-
Ο χρήστης stellar έγραψε:
Είδα στο google την αντιπαράθεση Honeywell - Daimler για το R1234yf, συνεχίζω να πιστεύω ότι ο λόγος της αντιπαράθεσης είναι οικονομικός.
Η μεταξύ τους συζήτηση περί ασφάλειας δεν πιστεύω ότι τους ενδιαφέρει πραγματικά.Δεν διαφωνω. Απλα ρωταω αν πχ, θα λαμβανες κατι τετοιο υποψιν, αν σκεφτοσουν να παρεις αυτοκινητο.
Οχι παραπάνω απο το πως λερώνει κάθε αυτοκίνητο αν χυθεί βενζίνη απο την τάπα!!!
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Είδα στο google την αντιπαράθεση Honeywell - Daimler για το R1234yf, συνεχίζω να πιστεύω ότι ο λόγος της αντιπαράθεσης είναι οικονομικός.
Η μεταξύ τους συζήτηση περί ασφάλειας δεν πιστεύω ότι τους ενδιαφέρει πραγματικά.+1, δικαιώματα κλπ.
-
Εγω πιο πολυ το εθεσα απο πλευρας ασφαλειας του συγκεκριμενου μεσου.
Απ' ότι βλέπω, το ψυκτικό αυτό αυτοαναφλέγεται πάνω από τους 400 βαθμούς Κελσίου, και σε συγκεκριμένη αναλογία ψυκτικού/αέρα. Τέτοια θερμοκρασία μόνο στον θάλαμο καύσης ή στο εσωτερικό του καταλύτη ή στο καζανάκι της εξάτμισης μπορεί να βρεθεί. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να συμβεί κάτι, αν και θα ήθελα να γίνουν δοκιμές σε κρας τεστ.
Πάντως πιο πολύ ως ευκαιρία για ανέξοδη καμπάνια ασφάλειας μου ακούγεται από αυτούς που δεν θα το βάλουν, σε στυλ 'εμείς προσέχουμε, νοιαζόμαστε για εσάς, επενδύουμε στην ασφάλεια, δεν είμαστε σαν τους άλλοι' κ.τ.λ. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Εγω πιο πολυ το εθεσα απο πλευρας ασφαλειας του συγκεκριμενου μεσου.
Απ' ότι βλέπω, το ψυκτικό αυτό αυτοαναφλέγεται πάνω από τους 400 βαθμούς Κελσίου, και σε συγκεκριμένη αναλογία ψυκτικού/αέρα. Τέτοια θερμοκρασία μόνο στον θάλαμο καύσης ή στο εσωτερικό του καταλύτη ή στο καζανάκι της εξάτμισης μπορεί να βρεθεί. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να συμβεί κάτι, αν και θα ήθελα να γίνουν δοκιμές σε κρας τεστ.
Πάντως πιο πολύ ως ευκαιρία για ανέξοδη καμπάνια ασφάλειας μου ακούγεται από αυτούς που δεν θα το βάλουν, σε στυλ 'εμείς προσέχουμε, νοιαζόμαστε για εσάς, επενδύουμε στην ασφάλεια, δεν είμαστε σαν τους άλλοι' κ.τ.λ.Κοιταξε, κι εγω προς την αποψη σου, κλινω. Παρολα αυτα, επειδη δεν ειχε μπει σε πολλα αυτοκινητα, λογω ελλειψης παραγωγης, δεν ξερω κατα ποσο υπαρχουν στατιστικα στοιχεια.
Εμενα παντως, που ειχα ψηθει προς το Nissan QQ, με εβαλε σε προβληματισμους. Γι'αυτο το 'αν' που λεμε καμια φορα. -
Ο χρήστης stellar έγραψε:
Εγω πιο πολυ το εθεσα απο πλευρας ασφαλειας του συγκεκριμενου μεσου.
Απ' ότι βλέπω, το ψυκτικό αυτό αυτοαναφλέγεται πάνω από τους 400 βαθμούς Κελσίου, και σε συγκεκριμένη αναλογία ψυκτικού/αέρα. Τέτοια θερμοκρασία μόνο στον θάλαμο καύσης ή στο εσωτερικό του καταλύτη ή στο καζανάκι της εξάτμισης μπορεί να βρεθεί. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να συμβεί κάτι, αν και θα ήθελα να γίνουν δοκιμές σε κρας τεστ.
Πάντως πιο πολύ ως ευκαιρία για ανέξοδη καμπάνια ασφάλειας μου ακούγεται από αυτούς που δεν θα το βάλουν, σε στυλ 'εμείς προσέχουμε, νοιαζόμαστε για εσάς, επενδύουμε στην ασφάλεια, δεν είμαστε σαν τους άλλοι' κ.τ.λ.Κοιταξε, κι εγω προς την αποψη σου, κλινω. Παρολα αυτα, επειδη δεν ειχε μπει σε πολλα αυτοκινητα, λογω ελλειψης παραγωγης, δεν ξερω κατα ποσο υπαρχουν στατιστικα στοιχεια.
Εμενα παντως, που ειχα ψηθει προς το Nissan QQ, με εβαλε σε προβληματισμους. Γι'αυτο το 'αν' που λεμε καμια φορα.Τι ακριβως σε προβληματίζει δηλαδή ;Τι είναι αυτό που θα σε αποτρέψει απο την αγορά;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Τι ακριβως σε προβληματίζει δηλαδή ;Τι είναι αυτό που θα σε αποτρέψει απο την αγορά;
Με προβληματιζει το γεγονος, οτι σε περιπτωση συγκρουσης, και διαρροης ψυκτικου, μπορει σε καποιες περιπτωσης να υπαρξει αναφλεξη, ή σχηματισμος πολυ τοξικων ενωσεων.
Αυτο που δηλαδη περιγραφουν οι Γερμανοι.
Αντικειμενικα, το R1234y, ειναι ευφλεκτο, σε σχεση με το προηγουμενο, το οποιο δεν ειναι καθολου. Το θεμα ειναι οτι η αναφλεξη μπορει να γινει σε ενα every day scenario, ή απλα οι αλλοι το εσκισαν(πτωση μετεωριτη, αναστροφη μαγνητικων πολων κτλ ) για να το πετυχουν. -
Ο χρήστης stellar έγραψε:
Τι ακριβως σε προβληματίζει δηλαδή ;Τι είναι αυτό που θα σε αποτρέψει απο την αγορά;
Με προβληματιζει το γεγονος, οτι σε περιπτωση συγκρουσης, και διαρροης ψυκτικου, μπορει σε καποιες περιπτωσης να υπαρξει αναφλεξη, ή σχηματισμος πολυ τοξικων ενωσεων.
Αυτο που δηλαδη περιγραφουν οι Γερμανοι.
Αντικειμενικα, το R1234y, ειναι ευφλεκτο, σε σχεση με το προηγουμενο, το οποιο δεν ειναι καθολου. Το θεμα ειναι οτι η αναφλεξη μπορει να γινει σε ενα every day scenario, ή απλα οι αλλοι το εσκισαν(πτωση μετεωριτη, αναστροφη μαγνητικων πολων κτλ ) για να το πετυχουν.Μεγαλύτερη απο την πιθανότητα να αναφλεγεί η βενζίνη ;
-
Μιλαμε για οδηγια της EU του 2006...το 2012 θυμηθηκε η Merc να κανει δοκιμες adaptation στα αυτοκινητα της? Καπου μαλιστα ειχα διαβασει οτι το ολο ζητημα δειχνει και την προσεγγιση της Merc στο θεμα της διαρροης φρεον μετα απο συγκρουση, κατι για το οποιο δεν υπαρχει συγκεκριμενος κανονισμος, αλλα Volvo και (late) Saab στο σχεδιασμο τους δεν επιτρεπουν καμια διαρροη απο το κυκλωμα του AC. Σαφως δυσαναλογη αντιμετωπιση σε σχεση με το καυσιμο το οποιο ειναι επισης ευφλεκτο, αλλα υπαρχει σαφης κανονισμος που πρεπει να πληρουν ολοι οι κατασκευαστες για την μη διαρροη/αναφλεξη του...
Περισσοτερο παντως πιστευω ειναι corporate παιχνιδια, παρα κατι ουσιαστικο..το R1234yf το εχουν παντενταρει η Honeywell με την DuPont και ειναι οι μονες εταιρειες που το παραγουν/προμηθευουν απο το κοινο εργοστασιο τους στην Κινα...ισως αυτο ειναι που δεν αρεσει στους Γερμανοι..
Τελος, απο τη στιγμη που το R134 καταργειται και υπαρχει μονο ανακυκλωσιμο στην αγορα, καποια στιγμη, αναγκαστικα θα πρεπει ολοι να βαλουν το νεο..Αντιστοιχα στα πλοια εχουμε προβλημα με το R22 οπου δεν το βρισκεις πουθενα αλλου παρα μονο ανακυκλωμενο στην Αμερικη, οποτε και πρεπει να κανουμε τις απαραιτητες μετατροπες για R-404Α ή οποιο τελοσπαντων απαιτει τις λιγοτερες..
-
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Μιλαμε για οδηγια της EU του 2006...το 2012 θυμηθηκε η Merc να κανει δοκιμες adaptation στα αυτοκινητα της? Καπου μαλιστα ειχα διαβασει οτι το ολο ζητημα δειχνει και την προσεγγιση της Merc στο θεμα της διαρροης φρεον μετα απο συγκρουση, κατι για το οποιο δεν υπαρχει συγκεκριμενος κανονισμος, αλλα Volvo και (late) Saab στο σχεδιασμο τους δεν επιτρεπουν καμια διαρροη απο το κυκλωμα του AC. Σαφως δυσαναλογη αντιμετωπιση σε σχεση με το καυσιμο το οποιο ειναι επισης ευφλεκτο, αλλα υπαρχει σαφης κανονισμος που πρεπει να πληρουν ολοι οι κατασκευαστες για την μη διαρροη/αναφλεξη του...Περισσοτερο παντως πιστευω ειναι corporate παιχνιδια, παρα κατι ουσιαστικο..το R1234yf το εχουν παντενταρει η Honeywell με την DuPont και ειναι οι μονες εταιρειες που το παραγουν/προμηθευουν απο το κοινο εργοστασιο τους στην Κινα...ισως αυτο ειναι που δεν αρεσει στους Γερμανοι..
Τελος, απο τη στιγμη που το R134 καταργειται και υπαρχει μονο ανακυκλωσιμο στην αγορα, καποια στιγμη, αναγκαστικα θα πρεπει ολοι να βαλουν το νεο..Αντιστοιχα στα πλοια εχουμε προβλημα με το R22 οπου δεν το βρισκεις πουθενα αλλου παρα μονο ανακυκλωμενο στην Αμερικη, οποτε και πρεπει να κανουμε τις απαραιτητες μετατροπες για R-404Α ή οποιο τελοσπαντων απαιτει τις λιγοτερες..
Πολυ σωστα τα οσα γραφεις. Συμφωνα με αυτα που διαβασα κι εγω, η Daimler, πετυχε απο το Γερμανικο κρατος, να παρει αδεια να χρησιμοποιει ακομα το R134, μεχρι να αναπτυξει το δικο της (CO2) περι το 2017. Συγκεκριμενα, συνεβη και το εξης παραδοξο: Η Γαλλια για καποιο διαστημα απαγορευσε την ταξινομηση νεων Mercedes A, B, C και CLA. Οξυμωρο, γιατι ναι μεν παραβιαζαν ευρωπαικη νομοθεσια, αλλα ταυτοχρονο αφου ειχαν αδεια απο Ευρωπαικο κρατος, θα επρεπε να κυκλοφορουν ελευθερα σε ολη την Ευρωπη
Στην συνεχεια ακολουθησε την συγκεκριμενη πολιτικη(παραμονη στο R134) και ολο το group VAG, και μετα Toyota και καποιες αλλες.Συμπερασματικα, corporate παιχνιδι ή οχι, αν ενα αυτοκινητο δεν εχει συστημα μη διαρροης φρεον μετα απο συγκρουση, που οπως λες κανει η Volvo, ειναι 100% safe?
-
Καταρχην δεν μιλαμε για καποιο ειδικο συστημα. Απλα εχουν σχεδιασει ετσι το χωρο και τις σωληνωσεις/εξοπλισμο ωστε να μην τρυπηθουν/κοπουν κατα την προσκρουση...Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι μονο η Volvo το κανει αυτο και κανενας αλλος..το θεμα βεβαια ειναι πως αυτη η πληροφορια δεν ειναι τοσο ευκολο να βρεθει για καθε κατασκευαστη.
Δευτερον, το προβλημα που βρηκαν οι τις Mercedes δεν εχει καταφερει κανεις να το αναπαραγαγει.
Τριτον το ρισκο να εκτεθει καποιος επιβατης σε πυρκαγια εξαιτιας αναφλεξης του R-1234yf ειχε υπολογιστει 9χ10^-14 για καθε ωρα λειτουργιας...δηλαδη πολυ μικρο. Μετα το ολο θεμα εκαναν επιπλεον risk assessment και το αποτελεσμα ηταν παρομοιου μεγεθους (3χ10^-12) για αναφλεξη στον χωρο της μηχανης (εδω το report - δες κατευθειαν το conclusion)
Επομενως, παρε το αυτοκινητο που σου αρεσει και καλα χιλιομετρα
-
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Τριτον το ρισκο να εκτεθει καποιος επιβατης σε πυρκαγια εξαιτιας αναφλεξης του R-1234yf ειχε υπολογιστει 9χ10^-14 για καθε ωρα λειτουργιας...δηλαδη πολυ μικρο. Μετα το ολο θεμα εκαναν επιπλεον risk assessment και το αποτελεσμα ηταν παρομοιου μεγεθους (3χ10^-12) για αναφλεξη στον χωρο της μηχανης (εδω το report - δες κατευθειαν το conclusion)
Επομενως, παρε το αυτοκινητο που σου αρεσει και καλα χιλιομετραΚαι αυτο το ποσοστο που ανεφερες, αν καταλαβα καλα, ειναι μονο σε περιπτωση διαρροης, μετα απο συγκρουση, και οχι σε κανονικη λειτουργια του air condition,και γενικοτερα του αυτοκινητου, σωστα?
Ψυκτικό υγρό R1234yf