Ο χρήστης SK20 έγραψε:
Νάσο, τι συμπέρασμα να βγάλουν οι αγωνοδίκες, με μια φωτό που δεν φαίνεται, σε μια ομολογκασιόν που έφιαξε η TRD για να τρέχουν τα αυτοκίνητα σε ραλί με βάση τα ανταλλακτικά που αυτή τους δίνει; Ξεχνάς περίπτωση Πανουργιά με τα ελατήρια του Clio, που μετά από 3 χρόνια αγώνες ανακάλυψαν στη FIA και στη Renault (μετά από δικιά μας ερώτηση) οτι η homologation ήταν λάθος. Και το σημαντικότερο ξεχνάς τα ΦΡΕΝΑ του Hyundai στον τελικό τεχνικό έλεγχο του Ακρόπολις στα Μέγαρα. Ησούν και σύ εκεί με τον Toque και τα ξέρεις από 1ο χέρι. Αν οι τεχνικοί αμφιβάλλουν τι να κάνουν οι αγωνοδίκες;
Τις περισσότερες φορές που κάτι στο δελτίο αναγνώρισης δεν 'φαίνεται', αυτό συμβαίνει επειδή πρόκειται για φωτοτυπία της φωτοτυπίας, για το οποίο είναι υπεύθυνος ο αγωνιζόμενος αλλά και οι τεχνικοί έφοροι, που τον αφήνουν να τρέχει κατά παράβαση των κανονισμών (για να εξυπηρετήσουν τον αγωνιζόμενο βέβαια) με μη γνήσιο δελτίο αναγνώρισης (από την ΕΘΕΑ). Αν πάντως αυτή ήταν η περίπτωση στη Λαμία (δεν το ξέρω), τότε κατ΄ εξαίρεση θα έπρεπε να αναβληθεί η λήψη απόφασης (όπως έγινε στο Στερεάς) για να βρεθεί καλύτερη φωτό. Οχι όμως και να παραπεμφθεί το θέμα στην ΕΘΕΑ.
Αν πρόκειται για λάθος στο δελτίο αναγνώρισης, αυτό είναι κάτι που πρέπει να διαπιστωθεί στα πλαίσια έφεσης, να έρθουν 'χαρτιά' από τη FIA και το εργοστάσιο κτλ. κτλ. αλλά ο αυτεπάγγελτος τεχνικός έλεγχος μπορεί να βασιστεί σε όσα υπάρχουν.
Η απλή απάντηση που δίνω στο πραγματικό ερώτημά σου περί 'αμφιβολίας' είναι: αν υπάρχει αμφιβολία τότε το θέμα δεν πρέπει να φτάσει στους αγωνοδίκες, στο κάτω-κάτω καλύτερα να αθωώσεις έναν ένοχο από το να καταδικάσεις έναν αθώο. Αν υπάρχει αμφιβολία, λες στον αγωνιζόμενο: 'κοίτα, υπάρχει αυτό το πρόβλημα, πρόσεχε την επόμενη φορά' και στη συνέχεια το ψάχνεις με την ησυχία σου, ώστε την επόμενη φορά να είσαι προετοιμασμένος.
Τέλος πάντων, έχω την εντύπωση πως η παρούσα συζήτηση ενδιαφέρει ελάχιστους στο Forum...
Όμως τί σχέση η περίπτωση Ιαβέρη; Εκεί τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Το Audi που του έφεραν οι Γερμανοί δεν είχε ομολογκαρισμένες δισκόπλακες και οι ίδιοι δήλωσαν οτι ήθελαν απλώς να τις δοκιμάσουν για να δούν αν δούλευαν ώστε να τις ομολογκάρουν στη συνέχεια. Το οτι δεν έφταιγε ο Τάσσος, που σημειωτέον του είχαν κλειδωμένο τι καπό με λουκέτα οι Γερμανοί σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, δεν σημαίνει οτι δεν υπήρξε παράβαση.
SK20, δεν αναφέρομαι στην περίπτωση Ιαβέρη για να πω πως έγινε κάποιο λάθος. Μια χαρά έγιναν όλα, οι τεχνικοί έφοροι διαπίστωσαν την παράβαση και οι αγωνοδίκες, όπως ήταν τότε ο κανονισμός, απέκλεισαν τον Ιαβέρη. Αυτό που λέω είναι πως, αν οι αγωνοδίκες τότε είχαν το δικαίωμα να βάλουν κάποια άλλη ποινή εκτός αποκλεισμού (βλ. και το θέμα του παρόντος topic), τότε ίσως να είχαν βάλει ένα πρόστιμο και να ήταν το αποτέλεσμα 'δικαιότερο' (διότι δεν φαντάζομαι να πιστεύει κανείς πως ο Ιαβέρης τότε, όπως και τα Yaris τώρα, κέρδισαν (ή έστω κέρδισαν 1 sec) από τις χαρακιές στους δίσκους).
Με την ευκαιρία να πω πως ο κανονισμός αυτός γλυτώνει τους τεχνικούς εφόρους από το εξής ηθικό δίλημμα: όταν η μόνη ποινή είναι ο αποκλεισμός, οι τεχνικοί έφοροι έχουν τον 'πειρασμό' να αποσιωπήσουν κάτι επουσιώδες που ανακαλύπτουν (πέραν αμφιβολίας όμως) προκειμένου να μην αποκλειστεί ένας άξιος κατά τα λοιπά νικητής. Προφανώς αν το κάνουν αυτό οι τεχνικοί έφοροι δρουν ως δικαστές, το οποίο δεν είναι δουλειά τους αλλά των αγωνοδικών. Ο παρών κανονισμός αναθέτει αυτό το καθήκον στους αγωνοδίκες.