Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Γιατί Δεν Συναρμολογούμε Αυτοκίνητα Στην Ελλάδα?
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Γιατί Δεν Συναρμολογούμε Αυτοκίνητα Στην Ελλάδα?
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Περί αυτοκίνησης
    14
    34
    75
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • K
      kilo last edited by

      Με αφορμή την ίδια ερώτηση απο κάποιο άλλο threat στο forum.
      κατά τις δεκαετίες του 1980 και μέχρι το μέσον της δεκαετίας του 1990 υπήρχαν στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου τουλάχιστον 3 γραμμές συναρμολόγησης απο την Opel, Alfa Romeo και Nissan. Επίσης υπήρχε η Namco που κατασκεύαζε το Citroen Ponny (με μεγάλη εμπορικότητα) καθώς και η Steyer στη Θεσσαλονίκη.
      Ξαφνικά όλες αυτές οι γραμμές συναρμολίγησης και κατασκευής σταματήσαμε. Σήμερα εξάγουμε τεράστια ποσά σε συνάλλαγμα για την εισαγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων απο διάφορες χώρες ακόμα και την Τουρκία.
      Τι λέτε λοιπόν? Γιατί σταμάτησαν οι γραμμές παραγωγής? Και τι θα μπορούσε ή τι έπρεπε να έχει γίνει για να υπάρχουν και να παράγουν Ελληνικά αυτοκίνητα?

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • K
        kilo last edited by

        Με αφορμή την ίδια ερώτηση απο κάποιο άλλο threat στο forum.
        κατά τις δεκαετίες του 1980 και μέχρι το μέσον της δεκαετίας του 1990 υπήρχαν στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου τουλάχιστον 3 γραμμές συναρμολόγησης απο την Opel, Alfa Romeo και Nissan. Επίσης υπήρχε η Namco που κατασκεύαζε το Citroen Ponny (με μεγάλη εμπορικότητα) καθώς και η Steyer στη Θεσσαλονίκη.
        Ξαφνικά όλες αυτές οι γραμμές συναρμολίγησης και κατασκευής σταματήσαμε. Σήμερα εξάγουμε τεράστια ποσά σε συνάλλαγμα για την εισαγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων απο διάφορες χώρες ακόμα και την Τουρκία.
        Τι λέτε λοιπόν? Γιατί σταμάτησαν οι γραμμές παραγωγής? Και τι θα μπορούσε ή τι έπρεπε να έχει γίνει για να υπάρχουν και να παράγουν Ελληνικά αυτοκίνητα?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • K
          kilo last edited by

          Με αφορμή την ίδια ερώτηση απο κάποιο άλλο threat στο forum.
          κατά τις δεκαετίες του 1980 και μέχρι το μέσον της δεκαετίας του 1990 υπήρχαν στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου τουλάχιστον 3 γραμμές συναρμολόγησης απο την Opel, Alfa Romeo και Nissan. Επίσης υπήρχε η Namco που κατασκεύαζε το Citroen Ponny (με μεγάλη εμπορικότητα) καθώς και η Steyer στη Θεσσαλονίκη.
          Ξαφνικά όλες αυτές οι γραμμές συναρμολίγησης και κατασκευής σταματήσαμε. Σήμερα εξάγουμε τεράστια ποσά σε συνάλλαγμα για την εισαγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων απο διάφορες χώρες ακόμα και την Τουρκία.
          Τι λέτε λοιπόν? Γιατί σταμάτησαν οι γραμμές παραγωγής? Και τι θα μπορούσε ή τι έπρεπε να έχει γίνει για να υπάρχουν και να παράγουν Ελληνικά αυτοκίνητα?

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • W
            wantone last edited by

            Ο χρήστης kilo έγραψε:
            Με αφορμή την ίδια ερώτηση απο κάποιο άλλο threat στο forum.
            κατά τις δεκαετίες του 1980 και μέχρι το μέσον της δεκαετίας του 1990 υπήρχαν στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου τουλάχιστον 3 γραμμές συναρμολόγησης απο την Opel, Alfa Romeo και Nissan. Επίσης υπήρχε η Namco που κατασκεύαζε το Citroen Ponny (με μεγάλη εμπορικότητα) καθώς και η Steyer στη Θεσσαλονίκη.
            Ξαφνικά όλες αυτές οι γραμμές συναρμολίγησης και κατασκευής σταματήσαμε. Σήμερα εξάγουμε τεράστια ποσά σε συνάλλαγμα για την εισαγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων απο διάφορες χώρες ακόμα και την Τουρκία.
            Τι λέτε λοιπόν? Γιατί σταμάτησαν οι γραμμές παραγωγής? Και τι θα μπορούσε ή τι έπρεπε να έχει γίνει για να υπάρχουν και να παράγουν Ελληνικά αυτοκίνητα?

            Γιατί το κράτος δεν δίνει κίνητρα στις εταιρείες (βλέπε VAG, Daimler, Toyota etc.) να φτιάξουν τέτοια εργοστάσια στην Ελλάδα. Τα κίνητρα αυτά είναι κυρίως φορολογικά, δηλ. κάποια tax breaks ώστε να αποσβεστεί η επένδυση ποιο γρήγορα. Επίσης άλλα κίνητρα είναι κάποια συμμετοχή του κράτους στις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζόμενων, ώστε να μειωθεί το κοστος των εργατικών.

            Oι προσπάθειες μικρών επαχειριματειών στην δεκαετία του 80, καταδικάστηκαν γιατί το εργοστάσιο πρέπει να είναι ενταγμένο στους σχεδιασμούς των αυτοκινητοβιομηχανίων οι οποίες έχουν τα προιόντα και τις αγορές. Επιτέλους η Ελλάδα πρέπει να ξεφύγει από την λογική του μικρομάγαζου και οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν μέγεθος.

            Στο ελληνικό κράτος και κοινοβούλιο υπάρχει παντελής άγνοια πως δημιουργήται μια ισχυρή οικονομία (μέσω βαριάς βοιομηχανίας φυσικα και πληροφορικής) και μόνο αρέσκονται σε έργα βιτρίνας όπως οι Ολυμπιακοί, το αποκορύφωμα της ελληνικής 'γκλαμουριάς' της δεκαετιας του '90.

            Υ.Γ. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός για να πάρεις ένα εργοστάσιο (όχι ότι κάναμε κάτι γι΄άυτό) οπότε και κίνητρα να υπήρχαν πάλι θα ήταν δύσκολο. Επίσης, οι απεργείες μπορεί να αποθαρύνουν πολλές εταιρείες από το να δημιουργήσουν κάποιο εργοστάσιο στην Ελλάδα.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • T
              tt last edited by

              Λέτε να ξεκινήσει κάποια στιγμή η παραγωγή του ΕΛΒΟ Aletis και συνάμα μια νέα εποχή για την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία;

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • T
                titsataki last edited by

                Στην πραγαμτικοτητα σαν μελη της ΕΕ οι Ιαπωνικες, Κορεατικες και αλλες εταιριες θα τους αρεσε η ιδεα να ανηξουν εργοστασια στην Ελλαδα. Ο λογος που δεν το κανουν ειναι οτι θπαρχει πολυ συναγωνισμος, ακριβο εργατικο κοστος, κρατικα κινητρα που θα παραμεινουν σε εφαρμογη για πολλα χρονια και δεκαετιες. Οι απεργιες ειναι γεγονος σε ολα τα εργοστασια (σχεδον σε ολα). Οποτε οι εταριες εχουν μαθει να ζουν μαζι τους. Τις πιο πολλες φορες η χρυση τομη βρισκεται. Αυτο που δεν υπαρχει πλεον ειναι αυτο που αποκαλουμε εδω 'employment for life'. Το δημοσιουπαλλιλικι/βολεμα/μεσο/βουλευτη πρεπει να περασει στην ιστορια. Δεν λεω οτι επιρροες/πολιτικη πιεση δεν θα υπαρχουν αλλα η υποδομη πρεπει να λειτουργει. Δεν πρεπει η καθε κυβερνηση να αλλαζει πολιτικη απεναντι στις εταιριες αυτοκινητων αρδην (180 μοιρων) (βλεπε: προεκλογικη υποσχεση).

                Υποθετω ο λογος που εκλεισαν οι εταιριες συναρμολογισης ειναι γιατι οι αυτοκινητοβιομηχανιες αποφασισαν να 'cut their losses' και να μας αδειασουν τι γωνια. Το προβλημα ειναι οτι οι γωνια δεν γεμισε ξανα ποτε με αλλη βιομηχανια. Και τι εγινε με τους υπαλληλους; Ανεργοι, η καινουγιοι δημ υπαλληλοι η περασαν απο καινουργια εκπαιδευση και μετα βρηκαν δουλεια σε καινουργιες βιομηχανιες; Δεν ξερω.

                Νικος

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • G
                  georgetabs last edited by

                  Ο χρήστης tt έγραψε:
                  Λέτε να ξεκινήσει κάποια στιγμή η παραγωγή του ΕΛΒΟ Aletis και συνάμα μια νέα εποχή για την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία;

                  Too good to be true...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • G
                    georgetabs last edited by

                    Ο χρήστης titsataki έγραψε:
                    Και τι εγινε με τους υπαλληλους; Ανεργοι, η καινουγιοι δημ υπαλληλοι η περασαν απο καινουργια εκπαιδευση και μετα βρηκαν δουλεια σε καινουργιες βιομηχανιες; Δεν ξερω.

                    Νικος

                    Μέλος της οικογενείας μου από τον Βόλο (από εκεί είναι η καταγωγή της μητέρας μου) δούλευε στην Νισάν που υπήρχε εκεί. Όταν έκλεισε το εργοστάσιο ταλαιπωρήθηκε εξαιρετικά για αρκετά χρόνια. Μόλις τα τελευταία χρόνια τα έχει βολέψει (όχι στο δημόσιο φυσικά).

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • T
                      titsataki last edited by

                      Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:

                      Και τι εγινε με τους υπαλληλους; Ανεργοι, η καινουγιοι δημ υπαλληλοι η περασαν απο καινουργια εκπαιδευση και μετα βρηκαν δουλεια σε καινουργιες βιομηχανιες; Δεν ξερω.

                      Νικος

                      Μέλος της οικογενείας μου από τον Βόλο (από εκεί είναι η καταγωγή της μητέρας μου) δούλευε στην Νισάν που υπήρχε εκεί. Όταν έκλεισε το εργοστάσιο ταλαιπωρήθηκε εξαιρετικά για αρκετά χρόνια. Μόλις τα τελευταία χρόνια τα έχει βολέψει (όχι στο δημόσιο φυσικά).

                      Δηλαδι Γιωργο τι εγινε τοτε κλεισαν το εργοστασιο; Γιατι; Δεν τα συμφωνισαν;

                      Νικος

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • G
                        georgetabs last edited by

                        Ο χρήστης titsataki έγραψε:

                        Και τι εγινε με τους υπαλληλους; Ανεργοι, η καινουγιοι δημ υπαλληλοι η περασαν απο καινουργια εκπαιδευση και μετα βρηκαν δουλεια σε καινουργιες βιομηχανιες; Δεν ξερω.

                        Νικος

                        Μέλος της οικογενείας μου από τον Βόλο (από εκεί είναι η καταγωγή της μητέρας μου) δούλευε στην Νισάν που υπήρχε εκεί. Όταν έκλεισε το εργοστάσιο ταλαιπωρήθηκε εξαιρετικά για αρκετά χρόνια. Μόλις τα τελευταία χρόνια τα έχει βολέψει (όχι στο δημόσιο φυσικά).

                        Δηλαδι Γιωργο τι εγινε τοτε κλεισαν το εργοστασιο; Γιατι; Δεν τα συμφωνισαν;

                        Νικος

                        Έκλεισε το εργοστάσιο τότε... Το γιατί έκλεισε δεν το ξέρω καλά... Ήμουν 10 ετών περίπου!

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • W
                          wantone last edited by

                          Ο χρήστης titsataki έγραψε:

                          Και τι εγινε με τους υπαλληλους; Ανεργοι, η καινουγιοι δημ υπαλληλοι η περασαν απο καινουργια εκπαιδευση και μετα βρηκαν δουλεια σε καινουργιες βιομηχανιες; Δεν ξερω.

                          Νικος

                          Μέλος της οικογενείας μου από τον Βόλο (από εκεί είναι η καταγωγή της μητέρας μου) δούλευε στην Νισάν που υπήρχε εκεί. Όταν έκλεισε το εργοστάσιο ταλαιπωρήθηκε εξαιρετικά για αρκετά χρόνια. Μόλις τα τελευταία χρόνια τα έχει βολέψει (όχι στο δημόσιο φυσικά).

                          Δηλαδι Γιωργο τι εγινε τοτε κλεισαν το εργοστασιο; Γιατι; Δεν τα συμφωνισαν;

                          Νικος

                          Το εργοστάσιο ήταν πρωτοβουλία του τοπικού αντιπρόσωπου (Θεοχαράκη) ο οποίος είχε μια συμφωνία με την Νισσάν. Δεν ήταν της Νισσαν η οποία αργότερα επέλεξε την Μ. Βρετανία για την δημιουργία εργοστασίου (100 φορές μεγαλύτερου από αυτό του Βόλου). Επειδή αυτό του Βόλου δεν είχε άδεια για εξαγωγή αυτοκινήτων σε τρίτες αγορες δεν μπορούσε να συντηρηθεί. Επίσης τα αυτοκίνητα που φτιαχνόνταν στον Βόλο είχαν ευνοικότερη φορολογική μεταχείριση και αυτό το καθεστώς άλλαξε κάποια στιγμή λόγω ευρωπαικής κοινότητας. Επίσης εφτιαχνε μονο μεσαία αυτοκίνητα και όχι μικρά (supermini) οπότε ήταν δυσκολο να προσαρμοστεί στα δεδομένα της αγοράς. Πολλά κατά λοιπόν. Πάντως για αυτο το εργοστάσιο δεν ήταν θέμα σωματείων αλλά απλώς δεν ήταν ανταγωνιστικό στην αγορά που άλλαζε.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • T
                            titsataki last edited by

                            Ο χρήστης agisd έγραψε:

                            Και τι εγινε με τους υπαλληλους; Ανεργοι, η καινουγιοι δημ υπαλληλοι η περασαν απο καινουργια εκπαιδευση και μετα βρηκαν δουλεια σε καινουργιες βιομηχανιες; Δεν ξερω.

                            Νικος

                            Μέλος της οικογενείας μου από τον Βόλο (από εκεί είναι η καταγωγή της μητέρας μου) δούλευε στην Νισάν που υπήρχε εκεί. Όταν έκλεισε το εργοστάσιο ταλαιπωρήθηκε εξαιρετικά για αρκετά χρόνια. Μόλις τα τελευταία χρόνια τα έχει βολέψει (όχι στο δημόσιο φυσικά).

                            Δηλαδι Γιωργο τι εγινε τοτε κλεισαν το εργοστασιο; Γιατι; Δεν τα συμφωνισαν;

                            Νικος

                            Το εργοστάσιο ήταν πρωτοβουλία του τοπικού αντιπρόσωπου (Θεοχαράκη) ο οποίος είχε μια συμφωνία με την Νισσάν. Δεν ήταν της Νισσαν η οποία αργότερα επέλεξε την Μ. Βρετανία για την δημιουργία εργοστασίου (100 φορές μεγαλύτερου από αυτό του Βόλου). Επειδή αυτό του Βόλου δεν είχε άδεια για εξαγωγή αυτοκινήτων σε τρίτες αγορες δεν μπορούσε να συντηρηθεί. Επίσης τα αυτοκίνητα που φτιαχνόνταν στον Βόλο είχαν ευνοικότερη φορολογική μεταχείριση και αυτό το καθεστώς άλλαξε κάποια στιγμή λόγω ευρωπαικής κοινότητας. Επίσης εφτιαχνε μονο μεσαία αυτοκίνητα και όχι μικρά (supermini) οπότε ήταν δυσκολο να προσαρμοστεί στα δεδομένα της αγοράς. Πολλά κατά λοιπόν. Πάντως για αυτο το εργοστάσιο δεν ήταν θέμα σωματείων αλλά απλώς δεν ήταν ανταγωνιστικό στην αγορά που άλλαζε.

                            Κριμα. Εγω το θεωρησα οτι ηταν κατι πρωτοποριακο με την Nissan και την ΕΕ.

                            Νικος

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • M
                              mirage last edited by

                              Το εργοστάσιο αν θύμαμε καλά έκλεισε μετά το τέλος της απόσυρσης αν θυμάμε καλά γιατί και εγώ μικρος ήμουνα (αλήθεια πότε έκλεισε ακριβώς) γιατί του έιχανε ξεμείνει πολλά αμάξια στοκ και γιατί η νισσαν αποφάσισε να στέιλει την παραγωγή στην Αγγλία. Νομιζω οτι εκός από αμαξια έφτιαχνε ρομποτ για τις γραμμες παργωγής αυτοκινήτου και κάθίσματα για τα σαννυ 100νχ και τα φορτηγάκια. Νομίζω πάντως οτι η ΤΕΟΚΑΡ Α.Ε. οποως λεγότανε η εταιρεία υφίσταται ακόμη και φτίαχνει after market δερμάτινα καθίσματα αλλά και πάλι μπορεί να κάνω λάθος οι Βολίωτες σίγουρα τα ξέρουνε καλύτερα

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • D
                                dimitris_ last edited by

                                Και εγω το θυμαμε το εργοστασιο του Βολου ειμουν 11 χρονων παντως ξερω οτι σημερα λειτουργη(δεν ειμαι 100% σιγουρος) σαν εργοστασιο μετατροπης φορτηγων απο απλα σε ψυγεια...και οσο αναφορα για αυτοκινητοβιομηχανια στην Ελλαδα την δευτερα παρουσια και αμα...

                                Και για το Ελβο Αletis μάλον σκουρα τα βλεπω το αμαξι ειναι σαν γυφτικο τεντοyλες και τετια το χειμωνα τι θα το κανουμε αντισκηνο.....

                                Dimitris.... 🙂

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • T
                                  titsataki last edited by

                                  Το θεμα που με κανει αν αναρωτιεμαι ειναι οτι αφου ειχαμε μερικα εργοστασιο συναρμολογησεις (και αλλα..). Οι αγορα αλλαξε και δεν ηταν ανταγωνιστικα. Γιατι δεν δωθηκε η ευκαιρια μεσω βιομηχανιας(Θεοχαρακη) και ισως κυβερνητικων παραγοντων (τοπικων και εθνικων) να αλλαξουν πραγματα και να γινει πιο ανταγωνιστικο και αν μπορει αν εξαγαγει και να κατασκευαζει μικρα και οχι μονο μεσαια. Νομιζω οτι οι δυνατοτητες ηταν τεραστιες. Που το παω ειναι ηταν τα σωματεια που το εκλεισαν (οχι δεν ηταν οπως ειπαν και αλλα μελη του φορουμ) ηταν αλλοι λογοι (ναι ανταγωνισμος και αλλα). Γιατι δεν αλλαξανε αυτα? Μην μου πειτε οτι τα εργατικα ηταν φθηνοτερα στην Μεγ. Βρετανια; δυσκολο να το πιστεψω.

                                  Νικος

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • T
                                    takiskoym last edited by

                                    Τα εργοστάσιά, η καλύτερα οι γραμμές συναρμολόγησης στην περιοχή της βιομηχανικής ζώνης του Βόλου αρχικώς ήταν 4 και εκ παραλλήλου η ανεξάρτητη Namco που μπορούμε να την χαρακτιρήσουμε σαν τον πρώτο πραγματικό κατασκευαστή.

                                    Λοιπόν οι γραμμές όπως είπα ήταν τρείς.

                                    • Opel : Συναρμολογούσε την πρώτη γενιά των προσθηοκίνητων Kadett.
                                    • Alfa Romeo : Συναρμολογούσε την Alfasud.
                                    • Τεοκάρ : Συναρμολογούσε τα Nissan Sunny & Cherry.
                                    • Steyer : Στη Θεσσαλονίκη από το 1968, συναρμολογούσε κυρίως φορτηγά, ελαφρά επαγγελματικά και στρατιωτικά οχήματα.
                                    • Namco : Κατασκεύαζε επάνω σε δικό της σασί και με μηχανή της Citroen (την θρυλική 2CV) ένα είδος ελαφρού επαγγελματικού Jeep (όχι 4χ4) το επωνομαζόμενο 'Citroen Ponny'¨Ηταν κάτι ανάλογο με το Citroen Mehari για όσους το θυμούνται, αλλά με μεταλλικό σασί. Μικρό, ευέλικτο, αξιόπιστο και προπαντώς φτηνό. Πληροφοριακά αναφέρω ότι για το συγκεκριμένο όχημα είχε ενδιαφερθεί και ο Αμερικανικός στρατός.

                                    Τώρα το γιατί δεν κράτησαν αυτές οι εταιρείες.

                                    • Φορολογική πολιτική?,
                                      Σύμφωνα με κάποιο βιβλίο που κυκλοφόρισε αναφερόμενο στην Namco, το Ελληνικό κράτος όχι μόνο δεν βοήθησε την έν λόγω βιομηχανία να αναπτυχθεί, αλλά απο την πρώτη στιγμή την είδε σαν αγελάδα πρός άρμεγμα. Κάτι ανάλογο πιστεύω θε έγινε και με τις υπόλοιπες εταιρείες.
                                    • Συνδικαλισμός?,
                                      Απο λεγόμενα των τότε εργαζομένων, οι χώροι εργασίας είχαν καταντήσει χώροι πολιτικής αντιπαλότητας. Λέγεται δε ότι την τελευταία εργάσιμη μέρα πρίν κλείσει οριστικά η Opel, μερίδα εργαζομένων άνοιγαν σαμπάνιες αφού είχαν κατορθώσει να νικήσουν το πολυεθνικό κεφάλαιο.
                                      Πάντως η Opel αν και ποτέ δεν το είπε επίσημα, άφησε όμως να ενοηθεί ότι ένας απο τους βασικούς λόγους του κλεισίματος, ήταν η κακή ποιότητα συναρμολόγησης που έφτανε στα όρια του σαμποτάζ. Πολλά παράπονα ακούστηκαν από τους τότε ιδιοκτήτες που ανέφεραν για μισοβιδωμένους προφηλακτήρες, εισροή νερών, κακής ποιότητας βαφή κλπ. κλπ.
                                      Τους λόγους που σταμάτησε και η Alfa Romeo, δεν τους γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι ότι ίσως ήταν οι ίδιοι με την Opel.
                                      Η μόνη εταιρεία που κράτησε μέχρι τις αρχές της 10ετίας του 1990 ήταν η Τεοκάρ. Αλλά αλίμονο και αυτής η μοίρα ήταν προδιαγεγραμμένη με τον ερχομό των αυτοκινήτων με καταλύτη.
                                      Πάντως το Ελληνικό αυτοκίνητο δεν υποστηρήκτηκε ποτέ, ούτε κάν με κίνητρα για την αγορά του. Βλέπετε η τρελή φορολογία που εφαρμοζόταν τότε στα εισαγώμενα έπρεπε να ισχύει και για αυτά γιά να είναι εναρμονισμένα και να μή υφίσταται αθέμιτος ανταγωνισμός. Ετσι το Ελληνικό δημόσιο, προτήμησε να θυσιάσει αυτές τις έστω μικρές παραγωγικές του μονάδες απο το να χάσει τους φόρους που άμεσα εισέπρατε. Κοντόφθαλμη οικονομική πολιτική? Ισως. Αραγε όμως απο τους τότε κρατούντες, κάθησε κανείς ποτέ να σκεφτεί ποιά θα ήταν τα μακροπρόθεσμα οφέλη αν αυτές οι βιομηχανίες είχαν παραμείνει στον Ελληνικό χώρο?
                                      Αλλά σαν Ελληνες Χριστιανοί πάντα εφαρμόζαμε και εφαρμόζουμε το 'Δώς ειμήν σήμερον'
                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • T
                                      titsataki last edited by

                                      Οποτε σε περιληψη. Η ολη νοοτροπια ηταν τελειως λανθασμενη. Απο τα σωματεια μεχρι τους κυβερνητικους παραγοντες;

                                      Εστω. Και να ρωτησω τωρα που βρηκαμε λιγακι ακρη παμε στο επομενο.
                                      Τι εχει γινει απο τοτε; Εχει αλλαξει η νοοτροπια; Η ακομη υπαρχει εθελοτυφλια.

                                      Νικος

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • C
                                        catalyst last edited by

                                        Ο λόγος για τον οποίο δε συναρμολογούμε αυτοκίνητα είναι ο ίδιος με το λόγο για τον οποίο δεν έχουμε βιομηχανική παραγωγή γενικότερα. Η βιομηχανία απαιτεί οργάνωση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (κυβέρνηση, διοίκηση της βιομηχανίας) κάτι για το οποίο ως χώρα γενικά δε διακρινόμαστε.

                                        Επιπλέον όμως, στην περίπτωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, απαιτείται και ένα μεγάλο δίκτυο από βιομηχανίες-προμηθευτές που θα προμηθεύουν την αυτοκινητοβιμηχανία με έτοιμα εξαρτήματα (γρανάζια, βίδες, αναρτήσεις, ταπετσαρίες, ηλεκτρονικά, λάστιχα και ένα σωρό άλλα πράγματα). Τέτοιες βιομηχανίες επίσης δεν υπάρχουν στην ελλάδα, οπότε όλα αυτά θα πρέπει να εισάγονται (με αντίστοιχο κόστος).

                                        Αν σε αυτά προσθέσουμε και το γεγονός ότι τα φτηνά εργατικά δεν επηρεάζουν πλέον τόσο σημαντικά το συνολικό κόστος (γιατί η εργασία έχει σε μεγάλο ποσοστό αυτοματοποιηθεί), τότε βλέπουμε ότι η ελλάδα δεν έχει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • ?
                                          A Former User last edited by

                                          Δεν είναι μόνο η αυτοκινητοβιομηχανία. Όλοι οι βιομηχανικοί κλάδοι έχουν συρρικνωθεί στην Ελλάδα...

                                          Πάντως, αν σας ενδιαφέρει, υπάρχει ένα ενδιαφέρον βιβλιαράκι με τίτλο 'Εγκυκλοπαίδια Ελληνικών Οχημάτων και Αεροσκαφών' που περιέχει στοιχεία και φωτογραφίες για όλες τις προσπάθειες συναρμολόγησης οχημάτων στην Ελλάδα. Κυκλοφορούσε όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο από τις Αχαϊκές Εκδόσεις.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • W
                                            wantone last edited by

                                            Ο χρήστης catalyst έγραψε:
                                            Ο λόγος για τον οποίο δε συναρμολογούμε αυτοκίνητα είναι ο ίδιος με το λόγο για τον οποίο δεν έχουμε βιομηχανική παραγωγή γενικότερα. Η βιομηχανία απαιτεί οργάνωση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (κυβέρνηση, διοίκηση της βιομηχανίας) κάτι για το οποίο ως χώρα γενικά δε διακρινόμαστε.

                                            Επιπλέον όμως, στην περίπτωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, απαιτείται και ένα μεγάλο δίκτυο από βιομηχανίες-προμηθευτές που θα προμηθεύουν την αυτοκινητοβιμηχανία με έτοιμα εξαρτήματα (γρανάζια, βίδες, αναρτήσεις, ταπετσαρίες, ηλεκτρονικά, λάστιχα και ένα σωρό άλλα πράγματα). Τέτοιες βιομηχανίες επίσης δεν υπάρχουν στην ελλάδα, οπότε όλα αυτά θα πρέπει να εισάγονται (με αντίστοιχο κόστος).

                                            Αν σε αυτά προσθέσουμε και το γεγονός ότι τα φτηνά εργατικά δεν επηρεάζουν πλέον τόσο σημαντικά το συνολικό κόστος (γιατί η εργασία έχει σε μεγάλο ποσοστό αυτοματοποιηθεί), τότε βλέπουμε ότι η ελλάδα δεν έχει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα.

                                            Nai gia tin megali biomixania, 8elei organwsi.

                                            Alla gia toys promi8eytes den yparxei problima afoy einai syni8ws mikromagaza (biotexneies, mikra mixanoyrgia) kai tetoia yparxoyn polles stin Ellada.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr