-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δία δεν γίνονται αυτά... το κράτος δεν μπορεί και δεν πρέπει να ανταγωνίζεται τους ιδιώτες
Δεν είπα να ανταγωνίζεται τους ιδιώτες. Είπα να μην υπάρχουν καν ιδιώτες. Πάντως σε μια χώρα μακρινή, μια χαρά ανταγωνίζεται η Ρενώ την Πεζώ...
...ξεπερνάω το να μην υπάρχουν καν ιδιώτες... η Ρενό και η Πεζό είναι μόνο δύο (αριθμητικά 2) βαριές αυτοκινητοβιομηχανίες μιας μεγάλης χώρας που θα μπορούσε να έχει και παραπάνω... αλλά εσύ μίλησες για... καφέδες-γάλατα-γιαούρτια... μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πείς...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δία ρίξε μια ματιά γύρω σου και δες πόσες μάρκες καταναλώνεις.
Κάποιες από αυτές είμαι 100% σίγουρος ότι δεν είναι οι πιο φτηνές επιλογές που είχες.
Εκτός αν φοράς ρούχα απ' το πανέρι, πίνεις καφέ pl αγνώστου προέλευσης, τρως δημητριακά pl που έχουν γεύση σαν ηλιόσπορο (365 ) και φυσικά αν οδηγείς κανά matiz.Μετά σκέψου γιατί επέλεξες αυτές τις μάρκες και όχι τις πιο φτηνές που μπορούσες να βρεις.
Αυτή είναι μια απάντηση του γιατί ο κόσμος θα αναζητούσε πάντα ιδιωτικές μάρκες και δεν θα έμενε σε μια κρατική.
Παίρνεις σαν δεδομένο ότι η κρατική μάρκα θα βγάζει μάπα προϊόντα, πράγμα που δεν τεκμαίρεται από πουθενά.
Οχι, από πουθενά, μόνο από 80 χρόνια επιτυχούς εφαρμογής του μοντέλου Trabant / Skoda / Lada (μια και είμαστε σε αυτοκινητιστικό Forum) ήταν όλα 1-2 γενιές πίσω από τα αντίστοιχα δυτικά. Αν εσύ αυτό δεν το λες 'μάπα προϊόντα' τότε τι να πω...
Προφανώς η Ιστορία διδάσκει μόνο όσους θέλουν να διδαχτούν.
Να θυμίσω ότι όταν ζητάμε 'το κράτος να βάλει το κεφάλαιο', ουσιαστικά ζητάμε από το κράτος να βάλει το χέρι του στην τσέπη του φορολογούμενου (που δεν έχει επιλογή να δεχτεί ή όχι) και να πάρει ένα επιχειρηματικό ρίσκο.
Θα ήταν ρίσκο αν δεν είχε το μονοπώλιο.
Το ρίσκο είναι που δημιουργεί καινοτομία και όφελος για τον καταναλωτή, όχι οι επιτροπές και το 'δημόσιο'.
Δία δεν γίνονται αυτά... το κράτος δεν μπορεί και δεν πρέπει να ανταγωνίζεται τους ιδιώτες
Δεν είπα να ανταγωνίζεται τους ιδιώτες. Είπα να μην υπάρχουν καν ιδιώτες. Πάντως σε μια χώρα μακρινή, μια χαρά ανταγωνίζεται η Ρενώ την Πεζώ...
Εννοείς σε μια ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ χώρα μακρινή.
Αν σημερα υπαρχουν κινητα,internet κο.κ. ειναι επειδη τα αντιστοιχα κρατη πηραν ρισκο
Ακριβώς! Η βαριά ανάπτυξη στην ιστορία έχει έρθει από τα κράτη κατά κύριο λόγο!
Δεν ισχύει ή μάλλον όχι 'κατά κύριο λόγο' αλλά 'εν μέρει'. Αντιπαραδείγματα: τρανζίστορ, κινητήρας εσωτερικής καύσης, αεροπλάνα, ατμομηχανές κοκ.
Για πες μας λοιπόν, ποιό από τα προϊόντα που χρησιμοποιείς καθημερινά έχει τις τεχνολογικές του ρίζες στην ΕΣΣΔ ?
-
Nass μην το λες, ένας γείτονάς μου έχει ρωσίδα σύζυγο.
Πολύ μπροστά...τεχνολογία από το διάστημα...
Και την χρησιμοποιεί καθημερινά. -
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Δία μη με μπερδεύεις, η κατάργηση της ιδιοκτησίας και η παραχώρησή της στο κράτος, δεν είναι από τα πρώτα πράματα που θα κάνετε(όταν με το...καλό... πιάσετε το τιμόνι...);Δεν στα είπαν καλά σύντροφε. Ο Μαρξισμός-Λενινισμός δεν λέει να πάρεις την μικροιδιοκτησία του κοσμάκη. Αυτό που ιδιωτικοποιεί είναι τα μέσα παραγωγής και την μεγάλη περιουσία. Π.χ. αν έχεις 500 στρέμματα, τα έχασες, το σπιτάκι σου δεν το χάνεις - μη φοβάσαι. Ο Σαμαράς κάνει ακριβώς το αντίθετο. Το σπιτάκι το χάνεις, ο πλούσιος δεν χάνει όμως τον πύργο του.
...ξεπερνάω το να μην υπάρχουν καν ιδιώτες... η Ρενό και η Πεζό είναι μόνο δύο (αριθμητικά 2) βαριές αυτοκινητοβιομηχανίες μιας μεγάλης χώρας που θα μπορούσε να έχει και παραπάνω... αλλά εσύ μίλησες για... καφέδες-γάλατα-γιαούρτια... μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πείς...
Ξέρω πολύ καλά τι ήθελα να πω. Το παράδειγμα είναι μια κρατική εταιρεία (Ρενώ) που ανταγωνίζεται μια ιδιωτική εταιρεία (Πεζώ) μέσα στο ίδιο κράτος. Εσύ δεν είπες πριν πως το κράτος δεν πρέπει να ανταγωνίζεται τον ιδιωτικό τομέα; Η Γαλλία διαφωνεί μαζί σου. Πολλές άλλες δυτικές-καπιταλιστικές χώρες επίσης!
Οχι, από πουθενά, μόνο από 80 χρόνια επιτυχούς εφαρμογής του μοντέλου Trabant / Skoda / Lada (μια και είμαστε σε αυτοκινητιστικό Forum) ήταν όλα 1-2 γενιές πίσω από τα αντίστοιχα δυτικά. Αν εσύ αυτό δεν το λες 'μάπα προϊόντα' τότε τι να πω...
Καταλαβαίνεις προφανώς πως ο σκοπός της Σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ήταν τα προηγμένα προϊόντα, ήταν τα φτηνά και ανθεκτικά αυτοκινητάκια για τον λαό. Εκεί που ήθελαν (αεροπλάνα, διαστημόπλοια, πύραυλοι κλπ) ήταν στην πρωτοπορία! Θα μπορούσαν να παράξουν και προηγμένα αυτοκίνητα αλλά δεν είχαν τέτοιον σκοπό. Θέμα προτεραιοτήτων είναι όλα. Πάντως γάλα δηλητηριασμένο δεν θα έβγαζε η ΚΕΓΠ.
Το ρίσκο είναι που δημιουργεί καινοτομία και όφελος για τον καταναλωτή, όχι οι επιτροπές και το 'δημόσιο'.
Η έρευνα δημιουργεί καινοτομίες.
Εννοείς σε μια ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ χώρα μακρινή.
Ακριβώς. Μέχρι και οι καπιταλιστικές χώρες βλέπουν οφέλη στις κρατικές επιχειρήσεις!
Δεν ισχύει ή μάλλον όχι 'κατά κύριο λόγο' αλλά 'εν μέρει'. Αντιπαραδείγματα: τρανζίστορ, κινητήρας εσωτερικής καύσης, αεροπλάνα, ατμομηχανές κοκ.
Δεν μας τα λες καλά. Πολύ καλές οι ΜΕΚ, τα αυτοκίνητα κλπ αλλά αν τα κράτη δεν έκαναν δρόμους, θα είχαν εξαφανιστεί! Το αυτό και για τα αεροδρόμια, όπως επίσης και για την κρατική χρηματοδότηση που ανέπτυξε όλες αυτές τις τεχνολογίες. Η αλήθεια είναι πως ένα από τα καλά του Β΄ΠΠ και του Ψυχρού Πολέμου ήταν η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη χάρη στα κρατικά χρήματα!
Για πες μας λοιπόν, ποιό από τα προϊόντα που χρησιμοποιείς καθημερινά έχει τις τεχνολογικές του ρίζες στην ΕΣΣΔ ?
Θεωρώ προβοκατόρικη την ερώτηση καθώς το θέμα δεν είναι η σύγκριση κρατών αλλά οικονομικών συστημάτων. Αν ήμουν όμως πιλότος ή αστροναύτης θα σου έλεγα πως αρκετά που χρησιμοποιώ για την δουλειά μου, εκεί έχουν ρίζες. Αλλά και το GPS που χρησιμοποιείς, έχει τις ρίζες του στον Sputnik...
-
Με άλλα λόγια από στρατό, διαστημόπλοια κτλ. έσκιζαν αλλά ο απλός κόσμος τον έπινε. Οπότε απέτυχαν. Είχαν την ευκαιρία τους, την έχασαν, κρίμα και ας πρόσεχαν. Εσύ τώρα θέλεις μια δεύτερη ευκαιρία, ευχαριστούμε αλλά δεν θα πάρουμε (χρησιμοποιώ α΄ πληθυντικό για προφανείς λόγους)
-
Δια ωραία όλα αυτά (ο πλούσιος χάνει τον πύργο του, ο φτωχός το σπιτάκι του, ο Γκομπολίνο είναι γάτος μάγισσας κλπ) αλλά δεν μου απάντησες.
Επιλέγεις πάντα την πιο οικονομική εναλλακτική όταν αγοράζεις ένα οποιοδήποτε προϊόν;
Όχι.Και φυσικά όχι επειδή είσαι μπούφος και σκορπάς τα λεφτά σου σε αδικαιολόγητα ακριβότερα πράγματα αλλά επειδή καθένα από αυτά έχει διαφορετική αξία για σένα.
Γι αυτό το λόγο δεν μπορεί να υπάρξει κρατική συμμετοχή στην πλειοψηφία των προϊόντων και όχι επειδή η κρατική γαλακτοβιομηχανία θα έφτιαχνε κακό γάλα.
Αν υπήρχε κρατική αυτοκινητοβιομηχανία που έφτιαχνε φτηνά και ποιοτικά Pony ( ) εσύ θα δεχόσουν ένα περιορισμό του τύπου 'Συντρόφσκι Διόφσκι δεν θα αγοράσεις Μπεμβεδόφσκι γιατί θα σε βάλουμε φυλακόφσκι και θα σου σκίσουμε το πρωκτόφσκι';
ΟΧΙ και πολύ καλά θα έκανες...ΥΓ: inb4 και ο Ένγκελς ήταν πλούσιος
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
αν έχεις 500 στρέμματα, τα έχασεςΜέχρι πόσα στρέμματα είμαι φτωχός;
-
Δεν είπα ποτέ πως ψάχνω το απολύτως οικονομικότερο. Αλλού είναι το πρόβλημα με τον καπιταλισμό. Πάντως αν δεν υπήρχαν BMW δεν θα πέθαινα κιόλας.
Όσα σου αρκούν για να βγάζεις τα προς το ζην αξιοπρεπώς Panosss. Με ένα χωραφάκι την κάνεις την δουλειά.
-
Δία, λέγε συγκεκριμένα, πόσα τμ^2, μην την πατήσουμε την επομένη της επαναστάσεως.
-
Μόνο στο σπιτάκι στο χωραφάκι μην κάνεις master bedroom γιατί θα ρθουν οι πολιτοφύλακες να σου γκρεμίσουν τον επιπλέον μπιντέ.
-
Πού τα ξέρεις αυτά;;;
Ο έντις είναι κομμουνιστής!Πάντως καλό θα ήτο αι κομμουνισταί να βγάλουν ένα κατάλογο που να τα διευκρινίζει αυτά. Να ξέρει ο λαός.
-
παίζει να έχετε περάσει και το ρετιρέ στις επαναλήψεις.
στο μεταξύ, αυτό που λεγόταν στην αρχή της κρίσης, οτι δλδ δεν μας έχουν πετάξει έξω απο την ευρωζώνη γιατί ακουμπούσε τις τράπεζες τους, ίσως έχουμε περάσει το σημείο καμπής.
κατενάτσιο πολύ το Γερμανοί...
είχα σχεδόν πειστεί αλλά το 0,25% της ΕΚΤ θόλωσε πάλι τα νερά. -
Η αληθεια ειναι οτι ο ορισμος 'αξιοπρεπης διαβιωσις' θελει και λεπτομερειες γιατι ο καθε ενας μπορεινα φαναταζεται διαφορες πολυτελειες που για αλλους δεν εχουν πρωτεραιοτητα.
Για το GPS Δια μια και το ανεφερες η Ιδεα στην αρχικη της συλληψη ηταν Ελληνα καθηγητη του ΕΜΠ που ολοι τον ξερουμε πλεον απο το οτι ειναι ο προεδρος του ΑΣΕΠ.= Γ. Βεης (αριστερος και αυτος και ο πατερας του). Εκανε ερευνητικο με τον Καναδα και εστησαν τους πρωτους γεοστατικους δορυφορους εποχη 70' εφερε δε και ενα απο τα Δεκα επιγεια παρατηρητηρια στον Διονυσο Πεντελης ωστε να αρχισει η μελετη του σχηματος της γης απο το δικτυο αυτο. ειχε ατομικο ρολοι μεσα που μετρουσε νομιζω μεχρι 15 δεκαδικα ενα λειζερ 2 mw για 2 νανοσεκοντ και μια φωτογραφικη μηχανη με φακο διαμετρου μισου μετρου!!! ωστε να κανουν μετρησεις... σορρυ για το οφφ τοπικ.. -
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Η αληθεια ειναι οτι ο ορισμος 'αξιοπρεπης διαβιωσις' θελει και λεπτομερειες γιατι ο καθε ενας μπορεινα φαναταζεται διαφορες πολυτελειες που για αλλους δεν εχουν πρωτεραιοτητα.Γι αυτό ζητάω από το Δία να γίνει πιο σαφής, να ξέρει ο λαός, να κάνει τα κουμάντα του...
Αλλά δεν το βλέπω... -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
...ξεπερνάω το να μην υπάρχουν καν ιδιώτες... η Ρενό και η Πεζό είναι μόνο δύο (αριθμητικά 2) βαριές αυτοκινητοβιομηχανίες μιας μεγάλης χώρας που θα μπορούσε να έχει και παραπάνω... αλλά εσύ μίλησες για... καφέδες-γάλατα-γιαούρτια... μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πείς...
Ξέρω πολύ καλά τι ήθελα να πω. Το παράδειγμα είναι μια κρατική εταιρεία (Ρενώ) που ανταγωνίζεται μια ιδιωτική εταιρεία (Πεζώ) μέσα στο ίδιο κράτος. Εσύ δεν είπες πριν πως το κράτος δεν πρέπει να ανταγωνίζεται τον ιδιωτικό τομέα; Η Γαλλία διαφωνεί μαζί σου. Πολλές άλλες δυτικές-καπιταλιστικές χώρες επίσης!
...στο παράδειγμα Ρενο-Πεζό που θέλεις να επιμένεις (επαναλαμβάνω μόνο 2 βαριές αυτοκινητοβιομηχανίες για μια μεγάλη χώρα), θα μπορούσα να αντιπαραθέσω την ελληνική Κοσμοτέ - στο ξεκίνημά της - απέναντι σε Τελεστετ και Παναφον... μια χαρά ανταγωνιστική ήταν και μια χαρά λειτούργησε και ο ανταγωνισμός προς όφελος των καταναλωτών... αλλά...
...αλλά, ας το ξαναπώ, εσύ έκανες κουβέντα για καφέδες-γάλατα... (βλέπε Νεστλέ) και γιατί όχι για αρτοσκευάσματα(!), ζυμαρικά(!), τυροκομικά(!)... και είναι μακρύς ο κατάλογος, εξ' ου και το: 'μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πείς'...
...τώρα βέβαια, έχεις κολλήσεις στη Ρενό και την Πεζό, που αν αντί για Νεστλέ είχες αναφερθεί στις 2 αυτοκινητοβιομηχανίες, εγώ τουλάχιστον δεν θα είχα μπεί στη συζήτηση...
...νομίζω είμαι σαφής... -
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
Ο Πλεύρης jr είναι ψηφαλάκι (ψηφοφόρος) του μπουμπούκου;Ρε zorz...
To έγραψα αυτό για να δείξω ότι παρ'όλο που γκαρίζει σαν υστερικιά, δεν διαφέρει και τόσο από τους υπόλοιπους πολιτικούς που το λαδώνουν το αντεράκι τους. Εκτός και αν υποστηρίζεις ότι α)ο Πλεύρης και ο φαρμακέμπορας ήταν τα ιδανικά στελέχη για τη θέση ή β) ότι είναι τζιζ κακό αν κάνει ρουσφέτια σε ψηφοφόρους αλλά δεν τρέχει κάστανο αν βολεύει δίπλα του 'συναγωνιστές' και 'άτομα που ξέρουν την αγορά'...
Και ffs, μη γράψεις ότι οι θέσεις αυτών είναι άμισθες, άρα δεν βαρύνεται ο προϋπολογισμός από τη δουλειά που κάνουν γιατί την επόμενη φορά θα τα περνάω από το μπλέντερ και θα στα ταΐζω σαν φρουτόκρεμα.
-
Καταλαβαίνεις προφανώς πως ο σκοπός της Σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ήταν τα προηγμένα προϊόντα, ήταν τα φτηνά και ανθεκτικά αυτοκινητάκια για τον λαό. Εκεί που ήθελαν (αεροπλάνα, διαστημόπλοια, πύραυλοι κλπ) ήταν στην πρωτοπορία! Θα μπορούσαν να παράξουν και προηγμένα αυτοκίνητα αλλά δεν είχαν τέτοιον σκοπό.
-
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Δία, λέγε συγκεκριμένα, πόσα τμ^2, μην την πατήσουμε την επομένη της επαναστάσεως.Δία, αναμένω, με πόσα είμαι μπουρζουαζός και με πόσα προλετάριος;
Μέχρι τις ευρωεκλογές θα μου 'χεις απαντήσει; -
«Κεραυνοί» Βενιζέλου κατά δανειστών - «Η Ελλάδα ζητά έγκυρους πολιτικούς συνομιλητές»
Ο...ευφυής ...μίλησε...τη γαμήσαμε! Αγοράστε βαζελίνες με το μεγατόνο! -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ο Πλεύρης jr είναι ψηφαλάκι (ψηφοφόρος) του μπουμπούκου;
Ρε zorz...
To έγραψα αυτό για να δείξω ότι παρ'όλο που γκαρίζει σαν υστερικιά, δεν διαφέρει και τόσο από τους υπόλοιπους πολιτικούς που το λαδώνουν το αντεράκι τους. Εκτός και αν υποστηρίζεις ότι α)ο Πλεύρης και ο φαρμακέμπορας ήταν τα ιδανικά στελέχη για τη θέση ή β) ότι είναι τζιζ κακό αν κάνει ρουσφέτια σε ψηφοφόρους αλλά δεν τρέχει κάστανο αν βολεύει δίπλα του 'συναγωνιστές' και 'άτομα που ξέρουν την αγορά'...
Και ffs, μη γράψεις ότι οι θέσεις αυτών είναι άμισθες, άρα δεν βαρύνεται ο προϋπολογισμός από τη δουλειά που κάνουν γιατί την επόμενη φορά θα τα περνάω από το μπλέντερ και θα στα ταΐζω σαν φρουτόκρεμα.
Το άμισθες δεν θα βιαζόμουνα να το κάνω σημαία.
Μάλλον παρεξήγησες το σχόλιο μου.
Δεν είπα ότι είναι βουδιστής/δεν πιστεύει στα υλικά αγαθά/είναι μοναχός του ζεν αλλά ότι δεν είναι το κλασσικό μοντέλο πολιτικάντη με 100 βαφτιστήρια, 1000 Γκόρτσους και 10.000 κομματόσκυλα ως assets που θα σπεύσει να βολέψει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μόλις έπιανε καρέκλα.Για να κλείσω το discovery του μπουμπούκου να πω ότι 'έγινε μάγκας' πολιτικά ακολουθώντας το σύστημα Καρατζαφέρη --> 'κοινή λογική'.
Έτσι σε άπειρες εκπομπές και αυτός και ο πελεκυφόρος ξεχώριζαν καθώς έλεγαν πράγματα που θα έλεγε ο κάθε νοήμων άνθρωπος (πχ υπάρχει πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες - τι κάνουμε; ) και τα οποία απέναντι στις μνημειώδεις βλακείες των συνομιλητών (...) τους έκαναν να φαίνονται σαν πολιτικές διάνοιες.
ΔΝΤ - Η ζωή μετά... (το Μνημόνιο 3)