-
Θα ρωτήσω, ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
μην αλλαζετε συχνα λαδια ,φθειρεται ο κινητηρας λεμεεεεεΚάποιες φορές η κοινή λογική είναι λάθος.
'The Effect of Oil Drain Interval on Valvetrain Friction and Wear'
link http://papers.sae.org/2007-01-4133/Δυστυχώς το πλήρες κείμενο είναι επί πληρωμή όμως η περίληψη είναι αρκετά περιεκτική. Σύγκριναν αλλαγές λαδιών ανά 3000 μίλια (5000 χιλιόμετρα) μέχρι 15.000 μίλια (~25.000 χιλιόμετρα). Το συμπέρασμά ήταν όσο πιο αραιές οι αλλαγές λαδιών, τόσο το καλύτερο. 'the results showed that the aged engine oils provide lower friction and much improved wear protection capability' δηλαδή τα 'παλιά' λάδια προσέφεραν μικρότερες τριβές και μεγαλύτερη προστασία από τη φθορά.
Να προσθέσω ότι ακόμη και στα 15.000 μίλια έβλεπαν βελτίωση. Πιθανότατα δηλαδή το ιδανικό θα ήταν να κρατάνε τα λάδια ακόμα περισσότερο. Επίσης, όσον αφορά τις θερμοκρασίες, το πείραμα έγινε στο Λας Βέγκας.
-
ενδιαφερον θα ειχε να μας πεις σε τι αυτοκινητα....(μεγαλοι κινητηρες αμερικανικη νοοτροπια κατασκευης) και με τι λιπαντικα....
θελω να πω οτι σε ενα χοντα και σε ενα τουοτα που στροφαρουν 8.500 μου φαινεται ΑΠΙΘΑΝΟ να ισχυει αυτος ο κανονας....
-
Δυστυχώς για τέτοιες πληροφορίες θες πρόσβασή σε ολόκληρο το άρθρο που κοστίζει 24 δολλάρια. Τα λιπαντικά νομίζω είναι ασφαλές να πούμε ότι ήταν long life 'συνθετικά'.
Αν το λάδι δεν υπερθερμανθεί, και ένα S2000 πχ. γενικά δεν υπερθερμαίνει το λάδι του ούτε σε πίστα, αντέχει πάρα πολύ, μέχρι του σημείου που γεμίζει μικροσκοπικά σκουπίδια, κυρίως από τη σκόνη που σταδιακά το μολύνει. Με καλό φίλτρο αέρος (δηλαδή στοκ χάρτινο) μπορείς να κάνεις πολύ αραιές αλλαγές λαδιού και με ελάχιστες φθορές στον κινητήρα. Αν βάζεις ελεύθερα φίλτρα αέρος ο κινητήρας θα φθαρεί νωρίτερα* και καλό είναι να αλλάζεις συχνά το γεμάτο κόκκους σκόνης λάδι. Εννοείται πως οπτικά είναι αδύνατον να καταλάβεις ότι το λάδι έχει εκατοντάδες ppm silicon (σκόνη) άρα πρέπει να το αλλάξεις άμεσα και ας έχει κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα.*Πόσο νωρίτερα? Από ότι έχω διαβάσει σκόρπια, χωρίς κανένα φίλτρο αέρος μπορεί να έχεις προβλήματα σε 20-40 χιλιάδες χιλιόμετρα. Με φίλτρο ελευθέρας τύπου K&N ανάλογα με το πόσο φροντίζεις το φίλτρο + συχνές αλλαγές λαδιού ίσως μειώσεις στο μισό τη διάρκεια ζωής του μοτέρ, δηλαδή αντί να αντέξει πχ. 400.000+χλμ. να σου βγάλει 200.000+χλμ.
-
Συμφωνώ για το χωρίς φίλτρο, το έκανα εγώ σε μοτέρ 2L Transit, άντεξε 40.000 χλμ.
-
Δε νομιζω να ειναι τοσο τραγικα τα πραγματα με το K&N οπως τα παρουσιαζεις. Σιγουρα επιτρεπουν παραπανω ποσοτητα σκονης να εισελθει στο λαδι, κατι το οποιο φαινεται απο υις αναλυσεις λαδιων, αλλα οχι σε σημειο που να μειωνεταιβστο μισο η διαρκεια ζωης του κινητηρα! Απο τις αναλυσεις λαδιων μιλαμε για 10-20ppm στα 10.000 μιλια! Ποσοτητα που ειναι αμελητεα. Ισως βεβαια επηρεαζει το γεγονος οτι δεν μετρανε τα μεγαλα σωματιδια στις αναλυσεις
-
Ο χρήστης nippon έγραψε:
Δε νομιζω να ειναι τοσο τραγικα τα πραγματα με το K&N οπως τα παρουσιαζεις. Σιγουρα επιτρεπουν παραπανω ποσοτητα σκονης να εισελθει στο λαδι, κατι το οποιο φαινεται απο υις αναλυσεις λαδιων, αλλα οχι σε σημειο που να μειωνεταιβστο μισο η διαρκεια ζωης του κινητηρα! Απο τις αναλυσεις λαδιων μιλαμε για 10-20ppm στα 10.000 μιλια! Ποσοτητα που ειναι αμελητεα. Ισως βεβαια επηρεαζει το γεγονος οτι δεν μετρανε τα μεγαλα σωματιδια στις αναλυσειςΔεν είναι εύκολη η απάντηση. Σίγουρα ο μέσος ιδιοκτήτης που βάζει φίλτρο ελευθέρας το πιέζει περισσότερο από αυτόν που το αφήνει στοκ, πόσο μάλλον αν του κάνει και άλλες μετατροπές.
Επιπλέον, η σχέση σιλικόνης (σκόνης) και φθοράς δε νομίζω πως είναι γραμμική. Αν δηλαδή αυξηθεί το silicon 30% η έξτρα φθορά που προκύπτει από αυτήν θα είναι σίγουρα πάνω από 30%.
Το γεγονός όμως είναι, για τον ένα λόγο ή τον άλλο, ότι οι κινητήρες με ελεύθερα φίλτρα γενικά δεν βγάζουν πραγματικά πολλά χιλιόμετρα πχ. 400.000χλμ. και πάνω. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μετά δεν ξέρουμε τη θερμοκρασία του λαδιού τη στιγμή της καταστροφής τους, μην κολλάμε στο 30, αν το λάδι ήταν στους 70c δεν θα ήταν 30, θα ήταν λεπτότερο, πχ 10 ή 15, αν όμως ήταν 10-40, στην ίδια θερμοκρασία θα ήταν πχ 20-25, ίσως αυτό να ήταν αρκετό για να μην έρθουν σε επαφή τα μέταλλα.
Ξέρω ότι ξέρεις, δεν το αμφισβητώ αυτό, σε θεωρώ Δάσκαλο στο φόρουμ αλλά τα παραπάνω μου φαίνονται κακογραμμένα και με μπερδέψανε οπότε θα προσπαθήσω να τα ξεκαθαρίσω και αν θέλεις διόρθωσέ με.
Το 30 είναι 30 στους 100 βαθμούς. Τα λάδια λεπταίνουν όσο ζεσταίνονται. Οπότε σίγουρα δεν θα είναι λεπτότερο από 30 στους 70 βαθμούς, μάλλον θα είναι παχύτερο, ίσως όσο παχύ είναι το 40 στους 100 βαθμούς. Και αντίστοιχα το 40 στους 70 θα είναι σαν πχ 50.
Αν πάλι εννοείς ότι στους 70 το λάδι 5-30 επειδή είναι ανάμεσα σε 0 και 100 βαθμούς θα είναι 15 δημιουργεί λάθος εντυπώσεις, γιατί το λάδι αυτό στους 70 είναι πολύ πιο παχύ λάδι από ότι στους 100 βαθμούς και δεν θα είχε πρόβλημα αδυναμίας φίλμ άσχετα αν τυχαίνει να είναι τόσο παχύ όσο ένα 15 στους 70 (που είναι παχύ αλλά ακούγεται λίγο το 15).
Τώρα δεν ξέρω αν καταλάβατε τι λέω ή όχι, ο Θεός βοηθός....Aκριβώς, όσο ζεσταίνονται λεπταίνουν, αυτό το ρόλο παίζουν και οι πλαστικοποιητές στο λάδι, να διογκώνονται με τη θερμοκρασία ώστε να παραμείνει η ρευστότητα στο πχ 30 - 40 - 50 ανάλογα, και να μη γίνει νερό.
Άρα η χαμηλότερη των 100c θερμοκρασία δεν επαρκεί για να ενεργοποιήσει πλήρως τα διογκωτικά πρόσθετα
( πλαστικοποιητές ) οπότε εκεί μετράμε λεπτότερο λάδι, πάντα με βάση το αρχικό νούμερο 0-5-10 ανάλογα πιό είναι το ιξώδες που έχει το λάδι βάσης, δηάδή λεπτότερο από το 30 στην προκειμένη περίπτωση, που είναι 30 στους 100c όπως λές, κάτω από τους 100c το συγκεκριμένο λάδι δεν είναι παχύτερο αλλά κάτι ανάμεσα στο 10 και στο 30.Συγνώμη για την καθυστέρηση.
Έχω μπερδευτεί. 'Είναι γνωστό ότι το λάδι λεπταίνει όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία; Ενα λάδι πχ 5-30 (τα νούμερα από Motul Xmax) έχει κινηματικό ιξώδες στους ~4 βαθμούς 493 στους 40 73 στους 100 12 και στους 130 6,80cSt. Γιατί λες ότι είναι πιο λεπτό στους 70 και μετά αυξάνει το ιξώδες;.... αφού δεν αυξάνει αλλά μειώνεται...
Ή μήπως εννοείς ότι μπορεί να είναι πιο πηχτό σαν μέτρηση αλλά σαν κατηγορία θα ανήκει σε κατηγορία μικρότερου ιξώδους για τις συνθήκες;; Αλλά γιατί να το πεις έτσι που το βρίσκω ατυχές, δεν έχει κανένα νόημα και δημιουργεί μπέρδεμα;; -
Τα πολύτυπα λάδια περιέχουν βελτιωτικά του VI ( Viscosity index ) στα πρόσθετα αυτά στηρίζονται τα πολύτυπα λάδια έχοντας έτσι - ελεγχόμενο - ιξώδες ανάλογα με τη θερμοκρασία τους. Είναι πολυμερή και και όσο αυξάνεται η θερμοκρασία του λαδιού διαστέλλονται δυσκολεύοντας τη ροή του λαδιού - αυξάνουν το ιξώδες τους -
-
Αυτό που λές είναι η εξήγηση του γιατί το λάδι δεν λεπταίνει περισσότερο, ο τρόπος που από 5άρι στο κρύο καταφέρνει να γίνει 30άρι στη ζέστη. Παρόλα αυτά έχει λεπτύνει κατά 493/6.8=72,5 φορές. Οπότε δεν απαντάει στις ερωτήσεις μου και δε λύνει την απορία μου γιατί το θεωρείς πιο λεπτό στους 70 από ότι στους 100 ή γιατί επιλέγεις να το ονομάσεις όπως κάνεις.
-
Τα VI improvers στις μεγάλες θερμοκρασίες δεν αυξάνουν το ιξώδες.
Εμποδίζουν τη μείωσή του.
-
Μία ερώτηση:
Έχω ένα hyundai accent 1341cc 86hp 2005
Παίρνει 3,5 λίτρα μαζί με το φίλτρο.
Ανά 5000 χλμ μου καίει περίπου 40% στάθμη λαδιού
Πόσο κακό είναι; -
Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
Μία ερώτηση:
Έχω ένα hyundai accent 1341cc 86hp 2005
Παίρνει 3,5 λίτρα μαζί με το φίλτρο.
Ανά 5000 χλμ μου καίει περίπου 40% στάθμη λαδιού
Πόσο κακό είναι;Λέει πουθενά το βιβλιαράκι πόσα ml απέχουν το min με το max; Αν είναι 1000ml τότε μιλάμε για 400ml κάψιμο.
Αν δεν έχεις βιβλιαράκι μπορώ να κοιτάξω στο πρώην δικό μου Accent... -
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Μία ερώτηση:
Έχω ένα hyundai accent 1341cc 86hp 2005
Παίρνει 3,5 λίτρα μαζί με το φίλτρο.
Ανά 5000 χλμ μου καίει περίπου 40% στάθμη λαδιού
Πόσο κακό είναι;Λέει πουθενά το βιβλιαράκι πόσα ml απέχουν το min με το max; Αν είναι 1000ml τότε μιλάμε για 400ml κάψιμο.
Αν δεν έχεις βιβλιαράκι μπορώ να κοιτάξω στο πρώην δικό μου Accent...δεν ξέρω πόσα λίτρα μετράει από min σε max, συνήθως απ ότι έχω ακούσει είναι 1 λίτρο.
είναι μεγάλη ποσότητα; -
Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
Μία ερώτηση:
Έχω ένα hyundai accent 1341cc 86hp 2005
Παίρνει 3,5 λίτρα μαζί με το φίλτρο.
Ανά 5000 χλμ μου καίει περίπου 40% στάθμη λαδιού
Πόσο κακό είναι;Λέει πουθενά το βιβλιαράκι πόσα ml απέχουν το min με το max; Αν είναι 1000ml τότε μιλάμε για 400ml κάψιμο.
Αν δεν έχεις βιβλιαράκι μπορώ να κοιτάξω στο πρώην δικό μου Accent...δεν ξέρω πόσα λίτρα μετράει από min σε max, συνήθως απ ότι έχω ακούσει είναι 1 λίτρο.
είναι μεγάλη ποσότητα;Δεν έχεις προσθέσει για να καταλάβεις πόσο λείπει;
-
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν πρόσεξα, αλλά απ όσο μπορώ να θυμηθώ πότε δεν ξεπέρασε το μισό λίτρο.
Τώρα είμαι κάπου στο 30%. Ο μηχανικός όταν άλλαξα το λάδι, δεν μου το γέμισε όλο, οπότε υπολογίζω ότι έχω κάψει κάπου στο 40%, σίγουρα είναι λιγότερο από 50%.
Θα το ξαναμετρήσω και θα πάω κάποια στιγμή να πάρω κάνα λίτρο να βάλω για να δώ πόσο λείπει.Στο ιντερνετ, από ανεπίσημες πηγές λένε ότι οι αλλαγές γίνονται κάθε 5000 μίλια
-
Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
Μία ερώτηση:
Έχω ένα hyundai accent 1341cc 86hp 2005
Παίρνει 3,5 λίτρα μαζί με το φίλτρο.
Ανά 5000 χλμ μου καίει περίπου 40% στάθμη λαδιού
Πόσο κακό είναι;Λέει πουθενά το βιβλιαράκι πόσα ml απέχουν το min με το max; Αν είναι 1000ml τότε μιλάμε για 400ml κάψιμο.
Αν δεν έχεις βιβλιαράκι μπορώ να κοιτάξω στο πρώην δικό μου Accent...δεν ξέρω πόσα λίτρα μετράει από min σε max, συνήθως απ ότι έχω ακούσει είναι 1 λίτρο.
είναι μεγάλη ποσότητα;Τραγικο καψιμο δεν ειναι παντως. Οντως περιπου 1 λιτρο ειναι μεταξυ min-max, ισως κατι λιγοτερο
- Τι λαδι βαζεις ?
- Ποσα χλμ εχεις?
- Πως το οδηγεις? (το σκιζεις, μονο πόλη, πολυ μικρες διαδρομες, μονο εθνικη κλπ)
-
εμπειρικα παντως, σε μοντελα hyundai μεταξυ αυτων και στο δικο μου, δεν καινε σταγονα.
-
Η οδήγηση είναι νορμάλ, ούτε οικονομική ούτε γρήγορη.
έχει 155.000 χλμ και τόσο περίπου καίει εδώ και 2 χρόνια.
Λάδι έβαζα από το ίδιο συνεργείο 10-40 και μερικές φορές 15-40.
Έχω βάλει και W5 από το lidl. έχω βάλει και από άλλο συνεργείο και το ίδιο μου καίει.
Οι διαδρομές είναι μικτές. -
Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
Μία ερώτηση:
Έχω ένα hyundai accent 1341cc 86hp 2005
Παίρνει 3,5 λίτρα μαζί με το φίλτρο.
Ανά 5000 χλμ μου καίει περίπου 40% στάθμη λαδιού
Πόσο κακό είναι;αλλαξε τσιμουχακια βαλβιδων και δεν θα καιει σταγονα.......
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]