-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Δεν ξέρω αν το Maxx RT έρχεται σε θερμοκρασία λειτουργίας ή όχι, αλλά ακόμη κι αν δεν έρχεται κρατάει σαφώς καλύτερα από το προηγούμενο ελαστικό (Ειδικά στο βρεγμένο οδόστρωμα η διαφορά είναι χαοτική. Με το SP Sport 2050M ενεργοποιούνταν τα ESP συνεχώς και ακόμη και σε ήπιους τόνους οδήγησης το αυτοκίνητο υπέστρεφε αισθητά. Με το Maxx RT και σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης δεν έχω δει ποτέ τάσεις γλιστρήματος παρά τη βροχή.) Στην άνεση εγώ δεν είδα διαφορά. Ίσως επειδή αν σκλήρυνε λίγο το αμάξι να μην έδωσα σημασία. Αλλά σίγουρα δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά όπως την περιγράφεις. Δεν κοπανάει δηλαδή το αυτοκίνητο. Το κάνεις να ακούγεται λες και από απλή ανάρτηση έβαλε κανείς την κίτρινη της Bilstein.
Ε ενταξει πες το ετσι, αφου ειχες μαπα λαστιχο πριν, λογικο να σου φανει οποιοδηποτε λαστιχο εκπληκτικο μετα!!!
Αφου εχεις αποφασισει και πιστευεις ακραδαντα οτι εχεις δικιο, τοτε οκ, δικο σου το αυτοκινητο κανε ο,τι νομιζεις. Εγω τη γνωμη μου στην ειπα.Το προηγούμενο ελαστικό ανήκει στην κατηγορία Ultra High Performance και ήρθε από το εργοστάσιο. Απ' όσο γνωρίζω δεν κυκλοφορούσε στην Ελλάδα. Αν έβαζα οποιοδήποτε touring έβρισκα εδώ σε 205/60R16 δεν πιστεύω ότι θα είχα την ίδια απόδοση με το Maxx RT. To Maxx RT έχει εξαιρετικές κριτικές από πολλά περιοδικά και χρήστες. Δεν είναι μόνο δική μου άποψη. Δεν πιστεύω πως όλοι αυτοί είχαν πριν κάποιο άθλιο ελαστικό.
Νομίζω πως σε κάποια σημεία σίγουρα υπερβάλεις. Ειδικά στο κοπάνημα, όποιο λάστιχο και να βάλεις δε θα δεις διαφορά λες και άλλαξες αμορτισέρ. Εκτός κι αν πας σε τεράστια ζάντα με προφίλ που τείνει στο 0. Εκεί όμως δε φταίει η σκληρότητα των πλαϊνών λόγω του δείκτη ταχύτητας. Το προφίλ είναι που δημιουργεί το πρόβλημα. Αν πας σε Y χωρίς αλλαγή διάστασης, η διαφορά στην άνεση αν δεν είναι ανεπαίσθητη, θα 'ναι μικρή και όχι ενοχλητική.
Αλλά το θέμα δεν είναι τι διαφορά παρατηρώ εγώ μεταξύ του προηγούμενου και το τωρινού σετ ελαστικών. Το θέμα είναι αν γενικά η αύξηση δείκτη ταχύτητας δημιουργεί προβλήματα και πρέπει να αποφεύγεται.
Εγώ δε μπορώ να βρω πηγή που να υποστηρίζει τα λεγόμενά σου. Αν έχεις κάποια αξιόπιστη παρέθεσέ την. Εγώ διαβάζω παντού το αντίθετο. Ότι ο μεγαλύτερος δείκτης αποτελεί βελτίωση στον τομέα της απόδοσης. Και τα σπορ ελαστικά ακόμη και στις μικρότερες διαστάσεις τους βγαίνουν με υψηλούς δείκτες. To Maxx RT βγαίνει μόνο σε W και Y. Δεν ξέρει ο κατασκευαστής ότι τα μικρότερα μεγέθη θα φορεθούν σε αυτοκίνητα σχετικά χαμηλής ιπποδύναμης;
-
Δε τον νοιαζει γιατι υποτιθεται θα σε αποτρεψει ο δεικτης ταχυτητας να το βαλεις σε ενα αυτοκινητο χαμηλης ιπποδυναμης...
Συμφωνω μια χαρα λαστιχαρα ειναι το συγκεκριμενο! Παρα πολυ καλο! Αλλα ακομα και στη διασταση μου να εβγαινε σε W εγω δε θα το εβαζα, και εχω σκληρο αυτοκινητο που μπορει να φορτισει τα λαστιχα του και γενικα το κυνηγαω.Δεν εχω βρει καποια πηγη απλα θεωρω οτι δε βρισκω γιατι ειναι το αυτονοητο να βαζεις το προτεινομενο του κατασκευαστη σου.
Επισης καπως αλλιως ειμαι σιγουρος το εννοει αυτο το πραγμα η Michelin, απ' οτι το ερμηνευουμε... Αλλα τελος παντων... -
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Δε τον νοιαζει γιατι υποτιθεται θα σε αποτρεψει ο δεικτης ταχυτητας να το βαλεις σε ενα αυτοκινητο χαμηλης ιπποδυναμης...
Συμφωνω μια χαρα λαστιχαρα ειναι το συγκεκριμενο! Παρα πολυ καλο! Αλλα ακομα και στη διασταση μου να εβγαινε σε W εγω δε θα το εβαζα, και εχω σκληρο αυτοκινητο που μπορει να φορτισει τα λαστιχα του και γενικα το κυνηγαω.Δεν εχω βρει καποια πηγη απλα θεωρω οτι δε βρισκω γιατι ειναι το αυτονοητο να βαζεις το προτεινομενο του κατασκευαστη σου.
Επισης καπως αλλιως ειμαι σιγουρος το εννοει αυτο το πραγμα η Michelin, απ' οτι το ερμηνευουμε... Αλλα τελος παντων...Μα όλοι οι κατασκευαστές (τόσο ελαστικών όσο και αυτοκινήτων) προτείνουν ελάχιστο δείκτη ταχύτητας και φορτίου. Δεν έχω δει κανέναν να ορίζει μέγιστο για κάποιον από τους δύο δείκτες!
Εν τω μεταξύ πόσα αυτοκίνητα με εργοστασιακό πλάτος ελαστικού 205 έχουν τελική πάνω από 200 km/h; Ζήτημα είναι αν υπάρχει έστω και ένα! Δε νομίζω να μην το ξέρει αυτό η Dunlop!
Εμένα το κείμενο της Michelin μου φαίνεται ξεκάθαρο. Αλλά ας μη μείνουμε μόνο στη Michelin:
Sumitomo:
We do not recommend downgrading the speed ratings of tires for your vehicle. Speed Ratings are a durability standard defining a tire's ability to withstand, or control, heat and growth. The components engineered to do this add performance characteristics and benefits to the tire commiserate with each speed rating level. This is not to say that all tires of equal speed rating are equal in all respects. However, within a tire manufacturer's line of products an H-Rated tire usually handles, or 'performs' better than an S-Rated tire, and a Z-Rated tire usually handles better (has crisper steering response and overall greater cornering grip) than an H-Rated tire.
Goodyear:
Tire speed rating tells you the maximum service speed for a tire. A speed rating isn't, however, a recommendation to exceed speed limits, and doesn't indicate how well a tire handles or corners.
Tires can be sold with different speed ratings, so it's important to choose the tire that's best suited to your vehicle.
We recommend that you choose new tires with a speed rating at least equal to your old tires. If you mix tires with different speed ratings, be sure to observe the lowest speed rating.
Our speed rating chart will provide you with information in relation to size speed symbol, service description speed symbol, and maximum speed in MPH.
Πηγή: http://www.goodyear.com/en-US/tires/tire-guide/speed-rating
Hankook:
When replacing tires, consult the placard or the owner’s manual for correct size and speed rating. The speed rating of the replacement tires must be equal to or greater than the speed rating of the tire being replaced to maintain the speed capability of the vehicle. Speed ratings do not imply that the vehicle can be safely driven at the maximum speeds for which tire is rated. Serious injury or death may take place if you drive your vehicle in an unsafe or unlawful manner. Hankook's speed symbol designations are verified to be in compliance with regulatory indoor test in accordance with ECE-R30,54 test. (Economic council for Europe : Procedure Load / Speed performance test for tires). These symbols are not applicable to the repaired tires.
Πηγή: http://www.hankooktireusa.com/Serv/Safety.aspx?pageNum=3&subNum=3&ChildNum=1
Εγώ δε βλέπω να υπάρχει όχι μόνο απαγόρευση, αλλά ούτε καν σύσταση εναντίον της χρήσης υψηλότερου δείκτη ταχύτητας. Αντιθέτως σε ορισμένα από τα κείμενα τα οποία παρέθεσα υπάρχει έμμεση προτροπή αφού αναφέρεται πως ο υψηλότερος δείκτης προσδίδει καλύτερα χαρακτηριστικά στο ελαστικό.
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Εν τω μεταξύ πόσα αυτοκίνητα με εργοστασιακό πλάτος ελαστικού 205 έχουν τελική πάνω από 200 km/h; Ζήτημα είναι αν υπάρχει έστω και ένα! Δε νομίζω να μην το ξέρει αυτό η Dunlop!
.Παλια το 205 ηταν ταβανι... Μη κοιτας τωρα που βαζουν ολοι 215 και 235 κλπ για πλακα... Μη πας πολυ πισω, πριν 10 χρονια μονο κατι λιμουζινες και κατι roadster με 200 αλογα ειχαν πανω απο 205.
Μια χαρα υπαρχουν... Το DS3 ενος φιλου μου εχει τελικη 210+ και φοραει 205/45/17.Επισης μονο η Michelin αναφερει οτι αυξανεται το grip με τον υψηλοτερο δεικτη. Αν ηταν κατι τοσο πασιφανες θα το λεγανε ολοι.
Τελος παντων, αν σε ικανοποιει αυτο βαλε Υ δεν υπαρχει θεμα. Δε θα σκοτωθεις κιολας. Μια χαρα θα ναι, απλα ακομα εχω αμφιβολιες κατα ποσο προβλεπεται, κι εγω δε θα στο προτεινα ουτε σε σενα ουτε σε κανεναν αλλον. Γενικα πιστευω οτι δε πρεπει να ξεφευγουμε απο τον χαρακτηρα του αυτοκινητου αλλα αποψη μου. Εγω μπορει να μαι τρελος. -
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Δε τον νοιαζει γιατι υποτιθεται θα σε αποτρεψει ο δεικτης ταχυτητας να το βαλεις σε ενα αυτοκινητο χαμηλης ιπποδυναμης...
Συμφωνω μια χαρα λαστιχαρα ειναι το συγκεκριμενο! Παρα πολυ καλο! Αλλα ακομα και στη διασταση μου να εβγαινε σε W εγω δε θα το εβαζα, και εχω σκληρο αυτοκινητο που μπορει να φορτισει τα λαστιχα του και γενικα το κυνηγαω.Δεν εχω βρει καποια πηγη απλα θεωρω οτι δε βρισκω γιατι ειναι το αυτονοητο να βαζεις το προτεινομενο του κατασκευαστη σου.
Επισης καπως αλλιως ειμαι σιγουρος το εννοει αυτο το πραγμα η Michelin, απ' οτι το ερμηνευουμε... Αλλα τελος παντων...Μα όλοι οι κατασκευαστές (τόσο ελαστικών όσο και αυτοκινήτων) προτείνουν ελάχιστο δείκτη ταχύτητας και φορτίου. Δεν έχω δει κανέναν να ορίζει μέγιστο για κάποιον από τους δύο δείκτες!
Εν τω μεταξύ πόσα αυτοκίνητα με εργοστασιακό πλάτος ελαστικού 205 έχουν τελική πάνω από 200 km/h; Ζήτημα είναι αν υπάρχει έστω και ένα! Δε νομίζω να μην το ξέρει αυτό η Dunlop!
Εμένα το κείμενο της Michelin μου φαίνεται ξεκάθαρο. Αλλά ας μη μείνουμε μόνο στη Michelin:
Sumitomo:
We do not recommend downgrading the speed ratings of tires for your vehicle. Speed Ratings are a durability standard defining a tire's ability to withstand, or control, heat and growth. The components engineered to do this add performance characteristics and benefits to the tire commiserate with each speed rating level. This is not to say that all tires of equal speed rating are equal in all respects. However, within a tire manufacturer's line of products an H-Rated tire usually handles, or 'performs' better than an S-Rated tire, and a Z-Rated tire usually handles better (has crisper steering response and overall greater cornering grip) than an H-Rated tire.
Goodyear:
Tire speed rating tells you the maximum service speed for a tire. A speed rating isn't, however, a recommendation to exceed speed limits, and doesn't indicate how well a tire handles or corners.
Tires can be sold with different speed ratings, so it's important to choose the tire that's best suited to your vehicle.
We recommend that you choose new tires with a speed rating at least equal to your old tires. If you mix tires with different speed ratings, be sure to observe the lowest speed rating.
Our speed rating chart will provide you with information in relation to size speed symbol, service description speed symbol, and maximum speed in MPH.
Πηγή: http://www.goodyear.com/en-US/tires/tire-guide/speed-rating
Hankook:
When replacing tires, consult the placard or the owner’s manual for correct size and speed rating. The speed rating of the replacement tires must be equal to or greater than the speed rating of the tire being replaced to maintain the speed capability of the vehicle. Speed ratings do not imply that the vehicle can be safely driven at the maximum speeds for which tire is rated. Serious injury or death may take place if you drive your vehicle in an unsafe or unlawful manner. Hankook's speed symbol designations are verified to be in compliance with regulatory indoor test in accordance with ECE-R30,54 test. (Economic council for Europe : Procedure Load / Speed performance test for tires). These symbols are not applicable to the repaired tires.
Πηγή: http://www.hankooktireusa.com/Serv/Safety.aspx?pageNum=3&subNum=3&ChildNum=1
Εγώ δε βλέπω να υπάρχει όχι μόνο απαγόρευση, αλλά ούτε καν σύσταση εναντίον της χρήσης υψηλότερου δείκτη ταχύτητας. Αντιθέτως σε ορισμένα από τα κείμενα τα οποία παρέθεσα υπάρχει έμμεση προτροπή αφού αναφέρεται πως ο υψηλότερος δείκτης προσδίδει καλύτερα χαρακτηριστικά στο ελαστικό.
πολλα αυτοκινητα με διασταση πολυ μικροτερη απο 205 εχουν τελικη σε ευθεια κοντα στα 200 και σε ελαφριες κατηφορες τα ξεπερνανε αρκετα.
τα περισσοτερα 1600 απο 1992 μοντελο και μετα, μερικα 1400, και ολα τα GTI 1300 και 1600 κυβικα. -
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Εν τω μεταξύ πόσα αυτοκίνητα με εργοστασιακό πλάτος ελαστικού 205 έχουν τελική πάνω από 200 km/h; Ζήτημα είναι αν υπάρχει έστω και ένα! Δε νομίζω να μην το ξέρει αυτό η Dunlop!
.Παλια το 205 ηταν ταβανι... Μη κοιτας τωρα που βαζουν ολοι 215 και 235 κλπ για πλακα... Μη πας πολυ πισω, πριν 10 χρονια μονο κατι λιμουζινες και κατι roadster με 200 αλογα ειχαν πανω απο 205.
Μια χαρα υπαρχουν... Το DS3 ενος φιλου μου εχει τελικη 210+ και φοραει 205/45/17.Επισης μονο η Michelin αναφερει οτι αυξανεται το grip με τον υψηλοτερο δεικτη. Αν ηταν κατι τοσο πασιφανες δε θα το λεγανε ολοι.
Τελος παντων, αν σε ικανοποιει αυτο βαλε Υ δεν υπαρχει θεμα. Δε θα σκοτωθεις κιολας. Μια χαρα θα ναι, απλα ακομα εχω αμφιβολιες κατα ποσο προβλεπεται, κι εγω δε θα στο προτεινα ουτε σε σενα ουτε σε κανεναν αλλον. Γενικα πιστευω οτι δε πρεπει να ξεφευγουμε απο τον χαρακτηρα του αυτοκινητου αλλα αποψη μου. Εγω μπορει να μαι τρελος.Δεν το αναφέρει μόνο η Michelin. Δε διάβασες τα κείμενα που παρέθεσα προσεκτικά. Κοίτα τι λέει η Sumitomo για παράδειγμα.
Ακόμη και το DS3 που αναφέρεις θα μπορούσε να φοράει τρεις δείκτες μικρότερους (V) και να είναι εντός ορίων. Το Y παραπέμπει σε ταχύτητες +86 km/h από την τελική του DS3.
Δεν είναι θέμα τρέλας ή προσωπικής άποψης. Όταν μιλάμε για μετρήσιμα μεγέθη μπορούμε να έχουμε σαφή αποτελέσματα ακολουθώντας επιστημονική μέθοδο. Δεν ξέρω αν υπάρχει δοκιμή που να απαντά στη διαφωνία μας, αλλά σίγουρα υπάρχει απάντηση η οποία δεν είναι υποκειμενική.
Πάντως το επαναλαμβάνω, δεν έχω δει όχι μόνο απαγόρευση αλλά ούτε καν οδηγία εναντίον της χρήσης υψηλότερου δείκτη ταχύτητας, ούτε από κατασκευαστές, ούτε από οργανισμούς που διεξάγουν δοκιμές ασφαλείας, επομένως συμπεραίνω πως αν δεν υπάρχει όφελος δεν υπάρχει και απώλεια απόδοσης. Αν υπήρχε απώλεια απόδοσης θα περίμενα μια προειδοποίηση από οποιονδήποτε φορέα.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
πολλα αυτοκινητα με διασταση πολυ μικροτερη απο 205 εχουν τελικη σε ευθεια κοντα στα 200 και σε ελαφριες κατηφορες τα ξεπερνανε αρκετα.
τα περισσοτερα 1600 απο 1992 μοντελο και μετα, μερικα 1400, και ολα τα GTI 1300 και 1600 κυβικα.Πλέον δε νομίζω πως υπάρχουν πολλά (μάλλον είναι είδος προς εξαφάνιση). Μιλάς για 1992. Το Escort του '98 με 75 hp είχε 185 λάστιχα εργοστασιακά.
Αλλά ακόμη και γι' αυτά τα οχήματα που λες το Y της Dunlop είναι υψηλό. Με Y θα έρχονται από το εργοστάσιο οχήματα με τελική από 250 kph και άνω. Παρ' όλ' αυτά η Dunlop βγάζει το 205 με Y. Δε νομίζω πως μπαίνουν πουθενά ως πρώτη τοποθέτηση σε αυτή τη διάσταση.
-
How original....!!
-
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
How original....!!Να μην απαντήσω δηλαδή;
Όταν βλέπω να αναφέρεται πως η αύξηση του δείκτη ταχύτητας έχει επιπτώσεις στην απόδοση των ελαστικών, ενώ διαβάζω από τις εταιρίες ελαστικών το αντίθετο (καλύτερο grip), δεν είναι χρήσιμο να παρατεθεί η θέση των εταιριών κατασκευής ελαστικών;
Παρέθεσα συγκεκριμένες αναφορές από τη Michelin, τη Sumitomo κλπ. (Δες εδώ ==> http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=35915&p=2889117#p2889069 κι εδώ ==> http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=35915&start=11700#p2888579).
Προφανώς δεν έχω κάνει εγώ κάποιες δοκιμές. Ότι διάβασα μετέφερα και έχω δώσει links για όποιον ενδιαφέρεται να διαβάσει ολόκληρο το κείμενο (στην περίπτωση που έχω παραθέσει απόσπασμα του αρχικού).
-
..δεν ήταν για σένα Κώστα......είναι οτι γίναμε μυρηκαστικά....αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια γιατί βαριόμαστε να διαβάσουμε μερικές σελίδες πίσω!!!!!!Θα περάσουν πενήντα χρόνια και εμείς θα υποστηρίζουμε ακόμα ,οτι ο δείκτης ταχ. έχει να κάνει με το ζέσταμα ενός ελαστικού....
-
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
..δεν ήταν για σένα Κώστα......είναι οτι γίναμε μυρηκαστικά....αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια γιατί βαριόμαστε να διαβάσουμε μερικές σελίδες πίσω!!!!!!Θα περάσουν πενήντα χρόνια και εμείς θα υποστηρίζουμε ακόμα ,οτι ο δείκτης ταχ. έχει να κάνει με το ζέσταμα ενός ελαστικού....Ειπαμε δεν εχουν αμεση σχεση αλλα εχουν καποιο αντικτυπο.
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
..δεν ήταν για σένα Κώστα......είναι οτι γίναμε μυρηκαστικά....αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια γιατί βαριόμαστε να διαβάσουμε μερικές σελίδες πίσω!!!!!!Θα περάσουν πενήντα χρόνια και εμείς θα υποστηρίζουμε ακόμα ,οτι ο δείκτης ταχ. έχει να κάνει με το ζέσταμα ενός ελαστικού....
Ειπαμε δεν εχουν αμεση σχεση αλλα εχουν καποιο αντικτυπο.
Ο δείκτης ταχύτητας έχει να κάνει με τη μέγιστη ασφαλή ταχύτητα λειτουργίας του ελαστικού πρωτίστως και σύμφωνα με όσα παρέθεσα ως συνέπεια της ενισχυμένης κατασκευής τους με καλύτερη απόδοση.
Ειδικά η παράθεση που έκανα στο κείμενο της Sumitomo λέει ξεκάθαρα πως όταν πρόκειται για το ίδιο ελαστικό η έκδοσή του με τον μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας έχει συνήθως καλύτερη απόδοση.
Τα θερινά ελαστικά είναι κατάλληλα για θερμοκρασίες περιβάλλοντος από 7 °C και άνω. Δεν προτείνει κανένας κατασκευαστής να πιέσεις το αυτοκίνητο για να τα φέρεις σε θερμοκρασία λειτουργίας ή να κινείσαι εκτός του ορίου ταχύτητας αν φοράς ελαστικά με δείκτη (Υ).
-
Κουραστηκα. Σορρυ.
-
'Ευτυχώς' το δικό μου το Yaris μετά την κατάργηση του PE2 σε 185-60-14 δεν έχει πιά επιλογή σε μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας από Η και δεν σπαζοκεφαλιάζω! :Ρ
Πάντως νομίζω ότι κάνετε ένα λάθος: δεν υπάρχει στάνταρ απάντηση στο θέμα με το δείκτη ταχύτητας. Πρέπει να κάνουμε μια απλή διάκριση!
ΔΗΛΑΔΗ:
πχ το Conti PC βγαίνει σε δείκτη Η και V. Η γόμα είναι η ίδια! Διαφορά υπάρχει μόνο στο σκελετό που έχει μια πρόσθετη ενίσχυση στο V! ΆΡΑ όταν μιλάμε για το ίδιο ελαστικό, δεν υπάρχει θέμα 'ζεσταίνεται γρηγορότερα ή αργότερα'!
ΟΜΩΣ αυτό δεν σημαίνει ότι ανεβάζοντας δείκτη ταχύτητας πάμε σίγουρα σε καλύτερο κράτημα γιατί η μόνη διαφορά είναι στο σκελετό.
Αν πιάσουμε ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας Υ θα μιλάμε οπωσδήποτε για ένα ελαστικό με πιο σκληρή γόμα που δεν θα ζεσταίνεται σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι απλός: κάθε ελαστικό έχει ένα εύρος ιδανικής θερμοκρασίας (έξω από το οποίο δεν συμπεριφέρεται σωστά). Ένα ελαστικό που έχει δείκτη ταχύτητας για πολύ υψηλές ταχύτητες έχει αυτό το 'εύρος ιδανικής θερμοκρασίας' πολύ πιο ψηλά! Και η γόμα είναι σκληρότερη για να αντέχει στις υψηλότερες καταπονήσεις, όπως και ο σκελετός!
ΣΥΝΕΠΩΣ: αν μιλάμε για το ίδιο ελαστικό που κάνει στο αυτοκίνητό μας, μιλάμε για την ίδια γόμα και μπορούμε να βάλουμε τον αμέσως μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας για ελαφρά πιο στιβαρό σκελετό. ΑΝ ΟΜΩΣ ξεφύγουμε σε δείκτη ταχύτητας, μιλάμε για άλλο λάστιχο γιατί ξεφεύγουμε και σε προδιαγραφές γόμας (εύρος ιδανικής θερμοκρασίας και απόδοσης του ελαστικού) και βάζουμε κάτι που απλά δεν ταιριάζει στο αυτοκίνητό μας...
-
Αλλαζει και η γομα ομως... Μπορει στα Η και τα V η διαφορα να ναι ελαχιστη ισως και καμια, αλλα στα Υ ειναι σιγουρα διαφορετικη. Εκτος απο το δυνατο σκελετο για να αντεξει τη φυγοκεντρο, θες μια γομα να μπορει να αντεξει τη θερμοκρασια απο την τριβη κυλισης στα 300 χλμ/ωρα, η οποια ειναι τεραστια!
Αυτα τα πραγματα στις πολυ υψηλες ταχυτητες ανεβαινουν εκθετικα.
Ολο το θεμα ειναι πως θα συμπεριφερεται αυτο το λαστιχο οταν το πας γυρω γυρω με 60 και 70 χλμ/ωρα. -
Η γομα στα σουπερσπορ λαστιχα υπερυψηλων ταχυτητων ειναι πολυ μαλακη και φαινεται κι απο το treadwear.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Η γομα στα σουπερσπορ λαστιχα υπερυψηλων ταχυτητων ειναι πολυ μαλακη και φαινεται κι απο το treadwear.Sent from my Neo V using Tapatalk.
Και οτι διαλυεται αμεσως αν πηγαινεις συνεχεια με την τελικη τους...
-
Ο χρήστης SoKoFLiKo έγραψε:
'Ευτυχώς' το δικό μου το Yaris μετά την κατάργηση του PE2 σε 185-60-14 δεν έχει πιά επιλογή σε μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας από Η και δεν σπαζοκεφαλιάζω! :ΡΠάντως νομίζω ότι κάνετε ένα λάθος: δεν υπάρχει στάνταρ απάντηση στο θέμα με το δείκτη ταχύτητας. Πρέπει να κάνουμε μια απλή διάκριση!
ΔΗΛΑΔΗ:
πχ το Conti PC βγαίνει σε δείκτη Η και V. Η γόμα είναι η ίδια! Διαφορά υπάρχει μόνο στο σκελετό που έχει μια πρόσθετη ενίσχυση στο V! ΆΡΑ όταν μιλάμε για το ίδιο ελαστικό, δεν υπάρχει θέμα 'ζεσταίνεται γρηγορότερα ή αργότερα'!
ΟΜΩΣ αυτό δεν σημαίνει ότι ανεβάζοντας δείκτη ταχύτητας πάμε σίγουρα σε καλύτερο κράτημα γιατί η μόνη διαφορά είναι στο σκελετό.
Αν πιάσουμε ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας Υ θα μιλάμε οπωσδήποτε για ένα ελαστικό με πιο σκληρή γόμα που δεν θα ζεσταίνεται σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι απλός: κάθε ελαστικό έχει ένα εύρος ιδανικής θερμοκρασίας (έξω από το οποίο δεν συμπεριφέρεται σωστά). Ένα ελαστικό που έχει δείκτη ταχύτητας για πολύ υψηλές ταχύτητες έχει αυτό το 'εύρος ιδανικής θερμοκρασίας' πολύ πιο ψηλά! Και η γόμα είναι σκληρότερη για να αντέχει στις υψηλότερες καταπονήσεις, όπως και ο σκελετός!
ΣΥΝΕΠΩΣ: αν μιλάμε για το ίδιο ελαστικό που κάνει στο αυτοκίνητό μας, μιλάμε για την ίδια γόμα και μπορούμε να βάλουμε τον αμέσως μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας για ελαφρά πιο στιβαρό σκελετό. ΑΝ ΟΜΩΣ ξεφύγουμε σε δείκτη ταχύτητας, μιλάμε για άλλο λάστιχο γιατί ξεφεύγουμε και σε προδιαγραφές γόμας (εύρος ιδανικής θερμοκρασίας και απόδοσης του ελαστικού) και βάζουμε κάτι που απλά δεν ταιριάζει στο αυτοκίνητό μας...
Δεν είναι πάντα ίδια η γόμα. Σε άλλα λάστιχα δεν αλλάζει το treadwear όταν αλλάζει ο δείκτης ταχύτητας. Σε κάποια όμως αλλάζει.
Πάντως ισχύει σίγουρα ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επισήμανα με bold στο κείμενο σου. Εγώ πηγαίνοντας από Ultra High Performance λάστιχο σε Max Performance μείωσα το treadwear κατά 40 (πήγα από 280 σε 240). Τα touring ελαστικά έχουν πολύ υψηλό treadwear. Π.χ. το Goodyear Efficient Grip έχει 340. Το Michelin Energy Saver έχει 400! Τα ελαστικά της κατηγορίας Extreme Performance που είναι η κορυφαία κατηγορία για στεγνό οδόστρωμα έχουν εξαιρετικά χαμηλό treadwear. Για παράδειγμα το Toyo Proxes R1R έχει treadwear μόνο 140 και είναι ένα λάστιχο που χρησιμοποιείται και σε track days, επομένως δέχεται πολύ υψηλότερες καταπονήσεις απ' ότι στο δρόμο. Το Bridgestone Potenza RE-11 έχει treadwear 180.
Όσο για το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας δεν είναι τόσο σημαντικό για την οδήγηση στο δρόμο (εφόσον φοράει κανείς ελαστικό κατάλληλο για τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, π.χ. τα θερινά ελαστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος από από 7 °C και άνω). Σημαντική είναι η ιδανική θερμοκρασία ελαστικού στους αγώνες όπου διαφορές ενός δευτερολέπτου ορισμένες φορές χωρίζουν την pole position από την τελευταία θέση ή όπου στον αγώνα 3 δέκατα πλεονέκτημα σε κάθε γύρο αποτελεί υπολογίσιμη διαφορά. Στο δρόμο όμως ακόμη κι αυτός που τρέχει δεν κυνηγάει τα δέκατα ή μερικά δευτερόλεπτα σε ένα ταξίδι. Επομένως και η θερμοκρασία που έχουν τα ελαστικά ακόμη κι από την ομαλή οδήγηση νομίζω πως κρίνεται ικανοποιητική για το δρόμο. Αυτό που ρίχνει ραγδαία την απόδοση του ελαστικού είναι η υπερθέρμανση. Αν πάρουμε 3 ίδια αυτοκίνητα, τους φορέσουμε το ίδιο ελαστικό και το 1ο έχει ελαστικά κάτω από την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, το 2ο στην ιδανική θερμοκρασία και στο 3ο έχουν υπερθερμανθεί (π.χ. ύστερα από drifting) αν μετρήσουμε την ικανότητα πέδησης θα δούμε πως μακράν τη χειρότερη απόδοση θα έχει αυτό με τα ελαστικά που έχουν υποστεί υπερθέρμανση. Η διαφορά μεταξύ ιδανικής θερμοκρασίας και λίγο παγωμένου δε θα είναι τόσο μεγάλη.
-
treadwear 140 ειχαν και τα 050A που φοραγα...........αλλα δεν νομιζω να υπαρχει πιο σκληρη γομα απο αυτα,μετα απο 40Κ χλμ δεν ειχαν φθαρει,μονο ξεραθηκαν..........οποτε ολα αυτα με την αριθμολογια δεν ειναι για μενα μπουσουλας επιλογης
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
τελικά έκλεισα για αύριο τα toyo 165/60/14 στα 260€
Ποια toyo?
Toyo 350 165/60 R14 75T, στα 260€. Μια χαρά είναι...
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]