Ο χρήστης tedd έγραψε:
Τα φώτα του αυτοκινήτου δεν είναι προβολείς σταδίου να κάνουν την νύχτα μέρα. Η νύχτα σημαίνει σκοτάδι, όσο αυξάνουμε την ένταση των φώτων μας δήθεν για να βλέπουμε καλύτερα για μεγαλύτερη ασφάλεια τόσο η ασφάλεια μας μειώνεται γιατί τόσο γίνονται πιο κουραστικά για αυτόν που έρχεται από απέναντι μας και αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχήματος. Δεν αυξάνουμε την ασφάλεια μας αλλά την δυνατότητα να δούμε καλύτερα αυτόν που θα πέσει πάνω μας. Δεν πρέπει να έχουμε την απαίτηση να οδηγούμε το βραδυ με τον τρόπο και την ταχύτητα που οδηγούμε την ημερα, μειώνουμε ταχύτητες και είμαστε πιο ήρεμοι.
Όλες οι νέου τύπου ισχυρές λάμπες εδωσαν μεγάλο βάρος στο μάρκετινγκ που υπόσχεται την νύχτα μέρα και επειδή είναι αδύνατο αυτο, δημιουργεί απογοήτευση στις προσδοκιες των χρηστών.
Στάλθηκε από το Redmi 5 Plus μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
ΑΚΡΙΒΩΣ.
Σε μια κλασσική λάμπα αλογόνου με ισχύ 50 Watt ότι και να κάνεις δεν μπορείς να βγάλεις απόδοση που αντιστοιχεί σε 100 Watt. Κάποιες βελτιώσεις στο γυαλί, στο νήμα και τον καθρέπτη του μπορεί να γίνουν και να δώσουν ένα λίγο πιο λευκό φωτισμό (οπότε το φως γίνεται περισσότερο αντιληπτό από το μάτι, χωρίς να σημαίνει ότι έχουμε 'περισσότερο' φως, κατά τον ίδιο τρόπο που τα πολύ ψηλά KELVINS δίνουν φως που μπλεδίζει και 'δεν φωτίζει καλά' το δρόμο). Όμως ΕΠ' ΟΥΔΕΝΙ δεν μπορεί το αποτέλεσμα να είναι αύξηση της φωτεινότητας (lumens) κατά το διισχυριζόμενο +90%, +120% κλπ όπως διαφημίζεται στις συσκευασίες. Υπ' όψη δε ότι η όποια μικρή αύξηση φωτεινότητας από την επέμβαση στο νήμα επιδρά αντιστρόφως ανάλογα στη διάρκεια ζωής του λαμπτήρα.
Πέρα από την ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑ, ο καλός φωτισμός είναι και θέμα **ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ **της δέσμης (δηλ. να συγκεντρώνεται εκεί που χρειάζεται). Δίνεις 50 ΕΥΡΩ, βάζεις λάμπες τύπου XENON σε κλασσικά φανάρια χωρίς προτζέκτορες και αποκτάς δυνατή πηγή φωτισμού, αλλά επειδή το φανάρι δεν έχει σωστή δέσμη καταλήγει να φωτίζει όπου να ΄ναι και το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ χειρότερο από αυτό που δίνουν οι κλασικές λάμπες αλογόνου (χώρια που στραβώνεις και όλους τους άλλους, προπορευόμενους και διερχόμενους αντιθέτως).
Οι λάμπες LED είναι ίσως μια ενδιάμεση λύση, αλλά και πάλι υπάρχουν περιορισμοί. Διότι τα LED φώτα παράγουν πολύ μεγάλη θερμοκρασία που μπορεί να καταστρέψει και την λάμπα και το φανάρι. Εξού και πρέπει ο λαμπτήρας να έχει πάρα πολύ καλό σύστημα ψύξης (ψύκτρα) αλλά και χώρο μέσα στο φανάρι προκειμένου να κυκλοφορεί ο αέρας για να ψύχεται η πηγή. Και πάλι το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί από την κατευθυντικότητα της δέσμης αλλά και την θερμότητα/ψυχρότητα του φωτός, γιατί όσο πιο ψυχρό γίνεται, τόσο απομειώνεται ο βαθμός που γίνεται αντιληπτό από το μάτι. Χώρια που στο εμπόριο οι 1ης γενιάς λαμπτήρες LED αποδείχτηκε ότι έδιναν χειρότερο αποτέλεσμα από τους κλασικούς λαμπτήρες αλογόνου.