Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Ορεστη εχω το mazda 2 με 86hp με μαμα διασταση 195/45/16, που θα βρω λαστιχα με δεικτη ταχυτητας Η?
Nαι ακριβως αυτο ειναι ενα απο τα λαθη των εταιριων που ελεγα πριν...
Ο λογος που σου βαλανε αυτη τη διασταση ειναι για να δημιουργησουν την αισθηση οτι εχεις σπορ αυτοκινητο.
Και για να φαινεται μεγαλη η ζαντα με το 45αρι προφιλ...
Και σε καταδικασανε εσενα να πας απο V και πανω για ενα αυτοκινητο που ουτε καν αγγιζει τα 200.
Εσυ αναγκαστικα λοιπον θα πας σε V χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι ιδανικο. Ιδανικο θα ηταν το Η.
Αλλα τελος παντων το προβλημα δεν ειναι μεταξυ Η και V, σε αυτα οι διαφορες ειναι σχετικα μικρες, και τα περισσοτερα σπορ λαστιχα που κυκλοφορουν απο 16αρα και πανω ειναι V ή W.
Θα αγόραζαν όλοι ένα ακριβό ελαστικό, ειδικά αυτοί που οδηγούν συντηρητικά; Σε μια τέτοια περίπτωση ένα ελαστικό σπορ με υψηλό δείκτη ταχύτητας είναι περιττό. Κακό δε νομίζω πως κάνει. Οι ανάγκες όμως μπορούν να καλυφθούν πλήρως από ένα υποδεέστερο.
Δε βγαίνουν όλα τα αυτοκίνητα με την ίδια παθητική ασφάλεια. Σίγουρα κάποιος λόγος υπάρχει γι' αυτό. Ο λόγος όμως δεν είναι ότι η μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια είναι κακή για τους επιβάτες. Θέματα κόστους, ευχρηστίας, βάρους κλπ. είναι αυτά που οδηγούν στο συμβιβασμό. Γιατί περί συμβιβασμού πρόκειται.
Η μόνη πρόταση που έχω δει εγώ για το δείκτη ταχύτητας είναι να μην αγοράζει κανείς ελαστικό με μικρότερο από τον αρχικό. Αυτή είναι η μόνη οδηγία που έχω δει από τους κατασκευαστές.
You can always increase the speed rating of the tires on your vehicle for improved performance, but can never decrease it without reducing the vehicle top speed to that of the lower speed rating selected.
Πηγή: http://www.michelinman.com/tires-101/tire-basics/about-tires/tire-speed-ratings-and-tread-life.page
Αν έχεις πηγή που απαγορεύει την αύξηση του δείκτη ταχύτητας μπορείς να την παραθέσεις. Επαναλαμβάνω πως δεν έχω δει κάποιον κατασκευαστή ελαστικών ή αυτοκινήτων να δίνει διαφορετική οδηγία από αυτή της Michelin την οποία παρέθεσα παραπάνω.
Εχω ακουσει πολλες φορες εδω μεσα ατομα να ζητανε το κορυφαιο σπορ ελαστικο παρολο που κινουνται συντηρητικα, επειδη πιστευουν οτι σε 1 φρεναρισμα που θα κανουν θα εχει την τεραστια διαφορα, ή σε εναν ελιγμο θα τους σωσει απο το γκρεμο.
Λοιπον ο λογος που διαλεγει αυτη τη διασταση η καθε εταιρια ειναι γιατι αυτο θελει να σου πουλησει. Π.χ. υπαρχει η ταση τα τελευταια χρονια να βαζουν 16αρες και 17αρες με χαμηλα προφιλ σε αυτοκινητα με 100 αλογα. Εκει τα σπορ ελαστικα ειναι συνηθως μονοδρομος. Θελουν να σου πουλησουν μια ψευδαισθηση οτι το αυτοκινητο σου εχει μεγαλα λαστιχα και ροδες, αρα κραταει, ειναι σπορ, και σου εμπνεει εμπιστοσυνη. Και παλι η καθε εταιρια εχει μελετησει τι ζαντα διαλεξε και τι ελαστικα μπορει να βαλει πανω, με τι δεικτες και τι πιεσεις. Και στα προτεινει ξεκαθαρα, μαλιστα οι περισσοτερες εχουν λαστιχα με ειδικες προδιαγραφες που εχουν ζητησει απο τις εταιριες ελαστικων π.χ. ΑΟ, ΜΟ κλπ
Στις αλλες νορμαλ περιπτωσεις για πιο καθημερινα, ταπεινα αυτοκινητα, οπως το Auris σου, η επιλογη εχει γινει για την ΑΝΕΣΗ και την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Για να βγει η Toyota και η καθε Toyota και να περηφανευεται οτι το νεο της μοντελο ειναι οικονομικο και ανετο και μπλα μπλα μπλα. Νομιζεις εσυ οτι ο κυριος Sing-Sang-Song-Mitsibata-Kalamari στο γραφειο του στην Toyota, φανταστηκε οτι θα παρεις εσυ το αυτοκινητο, θα αυξησεις δεικτη βαρους και δεικτη ταχυτητας και θα του βαλεις ελαστικο που βαζουν σε αμαξια 150+ αλογων που εχουν αλλη ροπη, αλλη δυναμη, και φορτιζουν διαφορετικα τα ελαστικα τους?
Προφανως και δε το φανταστηκε, γιατι αν το ειχε φανταστει θα το ειχε στα προτεινομενα ελαστικα για το αμαξι σου.
Το να το βαλεις εσυ αποτελει ευθυνη και ιδεα δικη σου που ουτε μηχανικος εισαι, ουτε χιλιομετρα δοκιμων σε πιστες εχεις κανει, και μπορει να επικεντρωνεσαι σε 2-3 καλα στοιχεια που κερδισες αλλα εχασες αλλα 10 που δε τα καταλαβαινεις, και μπορει καποια στιγμη να σε προδωσουν.
Στο θεμα μας λοιπον, τι διαφορα εχει ενα λαστιχο με δεικτη Υ με ενα λαστιχο με δεικτη Η ?
Η κυρια διαφορα ειναι στο τι δυναμεις μπορει να αντεξει. Και δε τις αντεχει ως δια μαγειας, εχει διαφορες στο σκελετο και με λιγα λογια ειναι πολυ πιο σκληρο και ακαμπτο. Τι επιδρασεις μπορει να εχει αυτο? Οτι μαλλον θα ζεσταινεται πολυ πιο δυσκολα, και θα κοπανιεσαι σα κατσικι στο αυτοκινητο σου, θα ζοριζεις την αναρτηση πολυ περισσοτερο, και γενικα η αποσβεση παιρνει την κατηφορα.
Επειδη ομως ελαχιστα ισως και κανενα λαστιχο δεν εχει να διαλεξεις και δεικτη Υ και δεικτη Η, αναγκατικα αυτο με τον δεικτη Υ θα ναι ελαστικο για σπορ χρηση. Δηλαδη για σπορ αμαξι. Δηλαδη για πολυ δυναμη και πολλα φορτια. Δηλαδη δε θα πρεπει να υπερθερμαινεται. Δηλαδη θα ναι πιο ανιωθο. Δηλαδη με τα 100 ή 130 αλογα σου και με το στησιμο ανεσης, πολυ πιθανο να μη καταφερεις να το κανεις να δουλεψει ποτε. Δηλαδη την μια φορα που θα το χρειαστεις και θα νομιζεις οτι θα σε σωσει, θα αντιδρασει πολυ χειροτερα απο ενα αλλο ελαστικο που θα δουλευει σωστα με το αμαξι σου.
Που θα βρεις τετοιο ελαστικο? Διαβασε τα προτεινομενα του κατασκευαστη και μη ξεφευγεις απο το χαρακτηρα του αυτοκινητου σου. Αν θες βαλε το καλυτερο ελαστικο που υπαρχει, αλλα αναμεσα απο αυτα που ταιριαζουν στο αμαξι σου.
Το PS3 που εχεις ηδη εμπειρια ειναι μια λυση αναμεσα στα sport και στα touring ελαστικα. Ειναι μαλακο και στη διασταση σου μπορουσες να το διαχειριστεις πιο ευκολα. Αν πας σε κατι πιο σκληροπυρηνικο ρισκαρεις να μη δουλεψει ποτε για τους λογους που ανεφερα παραπανω. Εγω στη θεση σου θα ξαναβαζα το PS3, και πιστευω ειναι το πιο sport πραγμα που μπορεις να βαλεις στο αμαξι σου χωρις να ανησυχεις. Tα Dunlop εχουν πιο σκληρα πλαινα και γενικα ειναι λαστιχο πολυ υψηλων επιδοσεων για εκατονταδες αλογα και σκληροπυρηνικα αυτοκινητα.