-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
στον ατμοσφαιρικο κινητηρα ο κατασκευαστης κανει οτι μπορει για να καταφερει να εχει ατμοσφαιρικη πιεση στο ΚΝΣ αλλα δεν τα εχει καταφερει, εχουμε παντα χαμηλωτερη πιεση απο την ατμοσφαιρικη.
Εδώ έχω μια ένσταση. Ορισμένοι κατασκευαστές το έχουν καταφέρει όχι μόνο την 1 ατμόσφαιρα αλλά και κάτι παραπάνω. Παράδειγμα το S2000 της Honda στο οποίο έχουν κατορθώσει να έχουν πάνω από 1,1 ατμόσφαιρα με τη μέθοδο του συντονισμού, για αυτό και τα 240 άλογα που παράγει.
Κωστα δηλαδη στο τερμα ανοικτο γκαζι στην πολλαπλη εισαγωγης μεσα εχει 1 bar ?
πιστευω οτι τα αλογα ειναι πολλα λογο των πολλων στροφων που ανεβαζει αυτος ο κινητηρας, αν τον συγκρινουμε με τις μοτοσυκλετες που ανεβαζουν ευκολα πανω απο 12000 στροφες δεν ειναι πολλα 120hp στο λιτρο, με αυτοκινητα που εχουν κοφτη στις 7000 συνηθως ειναι πολλα, αλλα ο honda ανεβαζει μεχρι 9000 νομιζω? -
Για το λονγκ τερμ φιούελ τριμ, έχω δει αμάξι πριν γίνει εγκατάσταση υγραερίου να έχει -20 !!!! Δούλευε κανονικότατα και χωρίς προβλήματα.
Στη ρύθμιση του υγραερίου για να μην υπάρχει πρόβλημα στο βάλε μπρος, πρέπει να μένει κόντα στην τιμή που είχε το αμάξι με τη βενζίνη. Αν πχ είχε -10, να μείνει εκεί κοντά. Αν είχε +5 πάλι να μείνει εκεί κοντά.
Όλα αυτά δεν ισχύουν βέβαια στον ανοικτό βρόχο (open loop). Αν θες να το φτιάξεις εκεί, είναι σα να ρυθμίζεις καρμπυρατέρ.
Αυτά τα προβλήματα τα λύνουν αυτόματα τα συστήματα με OBD σύνδεση. Διαβάζουν από τη θύρα και αυτορυθμίζονται διαρκώς και δεν έχεις προβλήματα.
-
Λογικό. αν αρχίσουν να βουλώνουν τα φίλτρα ή τα μπεκ βενζίνης ή να χάνει πίεση η αντλία κτλ τότε θα δούμε θετικότερες τιμές έτσι δεν είναι; Αν υποθέσουμε ότι έχω ένα 10% λιγότερο μείγμα. Αυτό το ποσοστό
είναι ικανό να δημιουργήσει ατροφίες σε κρύα μηχανή;
Σε αλλαγή καυσίμου από υγραέριο σε βενζίνη γιατί δεν βλέπω διαφορά; στο δρόμο.
Πώς μπορώ να μάθω μετά από ποιές στροφές και φορτίο το αυτοκίνητο μου δουλέυει σε ανοιχτό βρόγχο;
είναι hyundai accent 2005 -
Πολυ καλη περιγραφη για το τι ειναι τα fuel trims και πως συμπεριφερεται ο κινητηρας.
Ειναι λιγο μακρυ, ομως στο τελος εχει και βιντεο που δειχνει την προηγουμενη θεωρια σε real time.
Εμαθα πολλα πραγματα.Το παραδειγμα που δειχνει με το το διαγραμμα φορτιο/στροφες με τα 4χ4 ή 6χ6 κουτακια, απο οσο μπορω να καταλαβω ειναι απλα για να καταλαβουν οι σπουδαστες, γιατι ακομα και σε 1600αρι Hyundai Accent εχει 21χ17 κουτακια
http://i132.photobucket.com/albums/q4/japakos/fuel.jpg
Ενα ακομα ωραιο κειμενο εχει εδω
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Για το λονγκ τερμ φιούελ τριμ, έχω δει αμάξι πριν γίνει εγκατάσταση υγραερίου να έχει -20 !!!! Δούλευε κανονικότατα και χωρίς προβλήματα.Αυτος λογικε ειχε καποιο προβλημα, ισως μπεκ που κατουραει?
-20 σημαινει πως o λ διαβαζε μιγμα πλουσιο και η ECU αφαιρουσε 20% βενζινη σε σχεση με την αρχικα υπολογισμενη για να το φερει στα ισια του.Υ.Γ.Ο τυπος στο βιντεο ειναι θεουλης γενικα.
-
Ο χρήστης giorgos3924 έγραψε:
Λογικό. αν αρχίσουν να βουλώνουν τα φίλτρα ή τα μπεκ βενζίνης ή να χάνει πίεση η αντλία κτλ τότε θα δούμε θετικότερες τιμές έτσι δεν είναι; Αν υποθέσουμε ότι έχω ένα 10% λιγότερο μείγμα. Αυτό το ποσοστό
είναι ικανό να δημιουργήσει ατροφίες σε κρύα μηχανή;Ναι
οχι, γιατι θεωρητικα θα το διορθωσει[quote='giorgos3924']Σε αλλαγή καυσίμου από υγραέριο σε βενζίνη γιατί δεν βλέπω διαφορά; στο δρόμο.
Πώς μπορώ να μάθω μετά από ποιές στροφές και φορτίο το αυτοκίνητο μου δουλέυει σε ανοιχτό βρόγχο;
είναι hyundai accent 2005δεν εχει να κανει με σροφες, ΝΟΜΙΖΩ, εχει να κανει
- αν ειναι κρυο, μεχρι να ζεσταθει, για αυτο και εχουν οι αισθητηρες λ αντιστασεις
- με το αν πατας τερμα το γκαζι, εκει δε λαμβανει υποψη του τον λ
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Λογικό. αν αρχίσουν να βουλώνουν τα φίλτρα ή τα μπεκ βενζίνης ή να χάνει πίεση η αντλία κτλ τότε θα δούμε θετικότερες τιμές έτσι δεν είναι; Αν υποθέσουμε ότι έχω ένα 10% λιγότερο μείγμα. Αυτό το ποσοστό
είναι ικανό να δημιουργήσει ατροφίες σε κρύα μηχανή;Ναι
οχι, γιατι θεωρητικα θα το διορθωσειΣε αλλαγή καυσίμου από υγραέριο σε βενζίνη γιατί δεν βλέπω διαφορά; στο δρόμο.
Πώς μπορώ να μάθω μετά από ποιές στροφές και φορτίο το αυτοκίνητο μου δουλέυει σε ανοιχτό βρόγχο;
είναι hyundai accent 2005δεν εχει να κανει με σροφες, ΝΟΜΙΖΩ, εχει να κανει
- αν ειναι κρυο, μεχρι να ζεσταθει, για αυτο και εχουν οι αισθητηρες λ αντιστασεις
- με το αν πατας τερμα το γκαζι, εκει δε λαμβανει υποψη του τον λ
η διορθωση που μπορει να κανει ειναι μικρη, μεγαλη αστοχια στο μειγμα δεν μπορει να την διορθωσει.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Λογικό. αν αρχίσουν να βουλώνουν τα φίλτρα ή τα μπεκ βενζίνης ή να χάνει πίεση η αντλία κτλ τότε θα δούμε θετικότερες τιμές έτσι δεν είναι; Αν υποθέσουμε ότι έχω ένα 10% λιγότερο μείγμα. Αυτό το ποσοστό
είναι ικανό να δημιουργήσει ατροφίες σε κρύα μηχανή;Ναι
οχι, γιατι θεωρητικα θα το διορθωσειΣε αλλαγή καυσίμου από υγραέριο σε βενζίνη γιατί δεν βλέπω διαφορά; στο δρόμο.
Πώς μπορώ να μάθω μετά από ποιές στροφές και φορτίο το αυτοκίνητο μου δουλέυει σε ανοιχτό βρόγχο;
είναι hyundai accent 2005δεν εχει να κανει με σροφες, ΝΟΜΙΖΩ, εχει να κανει
- αν ειναι κρυο, μεχρι να ζεσταθει, για αυτο και εχουν οι αισθητηρες λ αντιστασεις
- με το αν πατας τερμα το γκαζι, εκει δε λαμβανει υποψη του τον λ
η διορθωση που μπορει να κανει ειναι μικρη, μεγαλη αστοχια στο μειγμα δεν μπορει να την διορθωσει.
αφου λεει 10% δεν ειναι μεγαλη η διαφορα.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Πολυ καλη περιγραφη για το τι ειναι τα fuel trims και πως συμπεριφερεται ο κινητηρας.
Ειναι λιγο μακρυ, ομως στο τελος εχει και βιντεο που δειχνει την προηγουμενη θεωρια σε real time.
Εμαθα πολλα πραγματα.Το παραδειγμα που δειχνει με το το διαγραμμα φορτιο/στροφες με τα 4χ4 ή 6χ6 κουτακια, απο οσο μπορω να καταλαβω ειναι απλα για να καταλαβουν οι σπουδαστες, γιατι ακομα και σε 1600αρι Hyundai Accent εχει 21χ17 κουτακια
http://i132.photobucket.com/albums/q4/japakos/fuel.jpg
Ενα ακομα ωραιο κειμενο εχει εδω
Για το λονγκ τερμ φιούελ τριμ, έχω δει αμάξι πριν γίνει εγκατάσταση υγραερίου να έχει -20 !!!! Δούλευε κανονικότατα και χωρίς προβλήματα.
Αυτος λογικε ειχε καποιο προβλημα, ισως μπεκ που κατουραει?
-20 σημαινει πως o λ διαβαζε μιγμα πλουσιο και η ECU αφαιρουσε 20% βενζινη σε σχεση με την αρχικα υπολογισμενη για να το φερει στα ισια του.Υ.Γ.Ο τυπος στο βιντεο ειναι θεουλης γενικα.
Πολύ πολύ ωραίο το βίντεο από το λίγο που το παρακολούθησα. Ευχαριστώ.
Ένα γρήγορο συμπέρασμα είναι ότι το λονγκ τερμ φιούελ τριμ μπορεί να παίζει ανάλογα με τη θερμοκρασία, την ατμοσφαιρική πίεση, την ατμοσφαιρική πίεση, το υψόμετρο, το πόσο κλειστό και/η βουλωμένο είναι το φίλτρο αέρα. Οπότε αν ρυθμίσω σήμερα το υγραέριο, τον Οκτώβριο θα είναι off. Το ίδιο και αν ρύθμισα με βουλωμένο φίλτρο αέρα και μετά έβαλα καινούργιο. Ο μάστορας δε μπορεί να κάνει τίποτα για όλα αυτά.
Η μόνη λύση είναι σύστημα υγραερίου με σύνδεση OBD. Αυτοδιορθώνεται. Τέτοιο έχω στο αμάξι μου και το αποδεικνύει στην πράξη
-
Αρχικα θα παρει μπρος το short term και θα επηρεαζει το long term... σιγα σιγα θα αλλαξει και το long term ετσι ωστε το short να τεινει στο 0.
Με βαση αυτο που καταλαβα απο συντομη/λιτη επεξηγηση συνφορουμιτη, το υγραεριο παρακολουθει τα δεδομενα fuel trim της βενζινης και αντιστοιχα προθετει η αφαιρει υγραεριο αναλογα με τις ρυθμισεις.
Η δικη σου εγκατασταση τι διαφορετικο εχει απο τις αλλες? -
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Αρχικα θα παρει μπρος το short term και θα επηρεαζει το long term... σιγα σιγα θα αλλαξει και το long term ετσι ωστε το short να τεινει στο 0.Αυτό το κάνουν όλα τα αυτοκίνητα.
Με βαση αυτο που καταλαβα απο συντομη/λιτη επεξηγηση συνφορουμιτη, το υγραεριο παρακολουθει τα δεδομενα fuel trim της βενζινης και αντιστοιχα προθετει η αφαιρει υγραεριο αναλογα με τις ρυθμισεις.
Η δικη σου εγκατασταση τι διαφορετικο εχει απο τις αλλες?Αυτό το κάνουν μόνο τα συστήματα υγραερίου με σύνδεση OBD. Από εκεί διαβάζουν το λονγκ τερμ και αυτορυθμίζονται γύρω από μια βασική ρύθμιση που τους βάζεις με το χέρι.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Αρχικα θα παρει μπρος το short term και θα επηρεαζει το long term... σιγα σιγα θα αλλαξει και το long term ετσι ωστε το short να τεινει στο 0.
Αυτό το κάνουν όλα τα αυτοκίνητα.
Με βαση αυτο που καταλαβα απο συντομη/λιτη επεξηγηση συνφορουμιτη, το υγραεριο παρακολουθει τα δεδομενα fuel trim της βενζινης και αντιστοιχα προθετει η αφαιρει υγραεριο αναλογα με τις ρυθμισεις.
Η δικη σου εγκατασταση τι διαφορετικο εχει απο τις αλλες?Αυτό το κάνουν μόνο τα συστήματα υγραερίου με σύνδεση OBD. Από εκεί διαβάζουν το λονγκ τερμ και αυτορυθμίζονται γύρω από μια βασική ρύθμιση που τους βάζεις με το χέρι.
Μάστα. Αρα αμα το βενζινο τριμ ειναι πουταναριο για οποιο λογο, παιρνει η μπαλα και το υγραεριο αφου ειναι δεμενα με φιξ νουμερο.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Αρχικα θα παρει μπρος το short term και θα επηρεαζει το long term... σιγα σιγα θα αλλαξει και το long term ετσι ωστε το short να τεινει στο 0.
Αυτό το κάνουν όλα τα αυτοκίνητα.
Με βαση αυτο που καταλαβα απο συντομη/λιτη επεξηγηση συνφορουμιτη, το υγραεριο παρακολουθει τα δεδομενα fuel trim της βενζινης και αντιστοιχα προθετει η αφαιρει υγραεριο αναλογα με τις ρυθμισεις.
Η δικη σου εγκατασταση τι διαφορετικο εχει απο τις αλλες?Αυτό το κάνουν μόνο τα συστήματα υγραερίου με σύνδεση OBD. Από εκεί διαβάζουν το λονγκ τερμ και αυτορυθμίζονται γύρω από μια βασική ρύθμιση που τους βάζεις με το χέρι.
Μάστα. Αρα αμα το βενζινο τριμ ειναι πουταναριο για οποιο λογο, παιρνει η μπαλα και το υγραεριο αφου ειναι δεμενα με φιξ νουμερο.
Ακριβώς. Το φιξ νούμερο που λες είναι οι ρυθμίσεις του συστήματος υγραερίου.
Αν υπάρχει OBD, οι ρυθμίσεις δεν είναι φιξ -
Επίσης βγαίνει και το εξής συμπέρασμα. Όσο και να ρυθμίσεις ένα σύστημα χωρίς OBD, οι ρυθμίσεις δεν είναι σχεδόν ποτέ σωστές. Είναι σαν το σταματημένο ρολόι που δείχνει την ώρα σωστά δυο φορές τη μέρα.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Επίσης βγαίνει και το εξής συμπέρασμα. Όσο και να ρυθμίσεις ένα σύστημα χωρίς OBD, οι ρυθμίσεις δεν είναι σχεδόν ποτέ σωστές. Είναι σαν το σταματημένο ρολόι που δείχνει την ώρα σωστά δυο φορές τη μέρα.πατωντας σωστα πανω στον χαρτη της βενζινας ο εγκεφαλος του αυτοκινητου κανει τις διορθωσεις που χρειαζονται και αυτοματα παιρνει τις διορθωσεις ο εγκεφαλος του υγραεριου.
-
Παραβλεποντας οτι μιλαμε μονοι μας σαν τον Μπολεκ και το Λολεκ,
αυτο
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Αυτό το κάνουν μόνο τα συστήματα υγραερίου με σύνδεση OBD. Από εκεί διαβάζουν το λονγκ τερμ και αυτορυθμίζονται γύρω από μια βασική ρύθμιση που τους βάζεις με το χέρι.και αυτο
Ακριβώς. Το φιξ νούμερο που λες είναι οι ρυθμίσεις του συστήματος υγραερίου.
Αν υπάρχει OBD, οι ρυθμίσεις δεν είναι φιξειναι λιγο περιεργα.
Ετσι οπως το περιγραφεις, και στις 2 περιπτωσεις, το ποσοστο +/- για το υγραεριο σε σχεση με το τι εχει αποθηκευμενο το ECU για τριμ βενζινης, ειναι ΣΤΑΘΕΡΟ. Καρφωτο, με το χερι, πως το λενε. Αν λοιπον η θεση Χ του πινακα long trim της βενζινης, σημερα το πρωι εχει αποθηκευμενη τιμη +5,2 και η αντιστοιχη τιμη στον πινακα υγραεριου εχει -2, τοτε ριχνει +3,2 παραπανω υγραεριο.
Αν σε ενα μηνα η θεση Χ εχει τιμη -4, τοτε θα ριχνει -6 υγραεριο. Σε καθε περιπτωση το -2 του υγραεριου ειναι σταθερο οπως το περιγραφεις.
Καταλαβα λαθος? Αν οχι, τα συστηματα 'χωρις OBD' τι κανουν? Εχουν ενα πινακα και αυτος ειναι αντε γεια τελος?πατωντας σωστα πανω στον χαρτη της βενζινας ο εγκεφαλος του αυτοκινητου κανει τις διορθωσεις που χρειαζονται και αυτοματα παιρνει τις διορθωσεις ο εγκεφαλος του υγραεριου.
Για καντο λιανα βρε Ηλια εκτος και αν ειναι αυτο που περιγραφω απο πανω.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
στον ατμοσφαιρικο κινητηρα ο κατασκευαστης κανει οτι μπορει για να καταφερει να εχει ατμοσφαιρικη πιεση στο ΚΝΣ αλλα δεν τα εχει καταφερει, εχουμε παντα χαμηλωτερη πιεση απο την ατμοσφαιρικη.
Εδώ έχω μια ένσταση. Ορισμένοι κατασκευαστές το έχουν καταφέρει όχι μόνο την 1 ατμόσφαιρα αλλά και κάτι παραπάνω. Παράδειγμα το S2000 της Honda στο οποίο έχουν κατορθώσει να έχουν πάνω από 1,1 ατμόσφαιρα με τη μέθοδο του συντονισμού, για αυτό και τα 240 άλογα που παράγει.
Κωστα δηλαδη στο τερμα ανοικτο γκαζι στην πολλαπλη εισαγωγης μεσα εχει 1 bar ?
πιστευω οτι τα αλογα ειναι πολλα λογο των πολλων στροφων που ανεβαζει αυτος ο κινητηρας, αν τον συγκρινουμε με τις μοτοσυκλετες που ανεβαζουν ευκολα πανω απο 12000 στροφες δεν ειναι πολλα 120hp στο λιτρο, με αυτοκινητα που εχουν κοφτη στις 7000 συνηθως ειναι πολλα, αλλα ο honda ανεβαζει μεχρι 9000 νομιζω?Κοίτα να δεις, το είχα διαβάσει κάποτε σε περιοδικό αυτοκινήτου ότι οι κατασκευαστές προσπαθούν μέσω συντονισμού και το έχουν πετύχει και είχαν για παράδειγμα το S2000. Aν δε κάνω λάθος ήταν το power techniques. Δεν το έχω διασταυρώσει όμως και δεν θα επιμείνω.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Καταλαβα λαθος? Αν οχι, τα συστηματα 'χωρις OBD' τι κανουν? Εχουν ενα πινακα και αυτος ειναι αντε γεια τελος?
Μια χαρά κατάλαβες.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Επίσης βγαίνει και το εξής συμπέρασμα. Όσο και να ρυθμίσεις ένα σύστημα χωρίς OBD, οι ρυθμίσεις δεν είναι σχεδόν ποτέ σωστές. Είναι σαν το σταματημένο ρολόι που δείχνει την ώρα σωστά δυο φορές τη μέρα.
πατωντας σωστα πανω στον χαρτη της βενζινας ο εγκεφαλος του αυτοκινητου κανει τις διορθωσεις που χρειαζονται και αυτοματα παιρνει τις διορθωσεις ο εγκεφαλος του υγραεριου.
Μετά από ένα διάστημα όμως αλλάζει ο καιρός και βουλώνει και λίγο το φίλτρο αέρα, βουλώνει και λίγο το φίλτρο του υγραερίου, λερώνουν και λίγο τα μπουζί και πάει το λονγκ τερμ αλλού, οπότε ο χάρτης του υγραερίου είναι λάθος. Μπορεί να αλλάξει λίγο και να μη γίνει αντιληπτή η μεταβολή, μπορεί να αλλάξει και πολύ και να υπάρχουν προβλήματα.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Επίσης βγαίνει και το εξής συμπέρασμα. Όσο και να ρυθμίσεις ένα σύστημα χωρίς OBD, οι ρυθμίσεις δεν είναι σχεδόν ποτέ σωστές. Είναι σαν το σταματημένο ρολόι που δείχνει την ώρα σωστά δυο φορές τη μέρα.
πατωντας σωστα πανω στον χαρτη της βενζινας ο εγκεφαλος του αυτοκινητου κανει τις διορθωσεις που χρειαζονται και αυτοματα παιρνει τις διορθωσεις ο εγκεφαλος του υγραεριου.
Μετά από ένα διάστημα όμως αλλάζει ο καιρός και βουλώνει και λίγο το φίλτρο αέρα, βουλώνει και λίγο το φίλτρο του υγραερίου, λερώνουν και λίγο τα μπουζί και πάει το λονγκ τερμ αλλού, οπότε ο χάρτης του υγραερίου είναι λάθος. Μπορεί να αλλάξει λίγο και να μη γίνει αντιληπτή η μεταβολή, μπορεί να αλλάξει και πολύ και να υπάρχουν προβλήματα.
δεν ειναι ετσι τα πραγματα, υποθετικα νουμερα, ρελαντι 800 στροφες χωρις φορτια εχουμε ψεκασμο βενζινης 3,2ms και τα τριμ στο 0, βουλωμενο φιλτρο αερα ο εγκεφαλος βενζινης διορθωνει απο τα τριμ και λεει -5, ο χρονος ψεκασμου στο μπεκ βενζινας γινετε 2,9ms (με λιγοτερο αερα λογο βουλωμενου φιλτρου θα ψεκασει και λιγοτερη βενζινη για να φτιαξει το 14,7/1) αντιστοιχα μειωνετε και ο χρονος ψεκασμου υγραεριου.
-
Αν όμως βουλώσουνε τα μπεκ υγραερίου ή κάτι στις σωληνώσεις ή τα φιλτράκια του ενώ το σύστημα
της βενζίνης λειτουργεί τέλεια τότε θα παίρνουμε λιγότερο καύσιμο και θα δούμε μεγαλύτερο long trim και μετά στη βενζίνη θα δούμε υπερπλούσιο μείγμα, σωστά;
Αφού ο μηχανικός έβλεπε σωστά μείγματα στο υγραέριο, τι άλλο μπορεί να παίζει;
το ζητούμενο δεν είναι όταν καίμε υγραέριο να μην μεταβάλεται ο λ ούτε στιγμιαία;Άρα εφόσον βλέπω 0,5λ/100 λιγότερο σε σχέση με το εργοστασιακό που είναι 5,5λ/100 στα 90km
και τώρα βλέπω -9,4% long trim τότε τα νούμερα επαληθεύονται σωστά.
5,5λ - 9,4% = 5,5λ - 0,517λ = 4,98λ/100 άρα το long trim πρέπει να είναι μεταξύ 0 και -1.Γιαυτό μου δούλευε το χειμώνα, είχα 6,5l/100 αντί για 5,5l δηλαδή περίπου +18% !! long trim λόγω υγραερίου!
και τα πρωινά πετούσε υπερπλούσιο μείγμα! ακόμα πιο πλούσιο από το κανονικό!
Όπως είναι γνωστό δηλαδή το λίγο πιο πλούσιο μείγμα το χειμώνα δεν μας κάνει τόση διαφορά στην απόδοση της εκκίνησης. ή λέω χαζομάρες;
Υγραεριοκίνηση!