-
Καλημέρα σας παιδιά, εδώ και λίγο καιρό ~20 μέρες είμαι κάτοχος ενός νέου Hyundai i20 CRDi 1.1 (diesel).
Νέος οδηγός δεν είμαι απο την άποψη διπλώματος/διαδρομών, αλλά είναι η πρώτη φορά που θα το αντιμετωπίσω ώριμα το θέμα αυτοκίνησης, οπού θα προσέχω την οδήγηση και συντήρηση όπως πρέπει. Αυτό διότι το προηγούμενο αμάξι ήταν 20ετίας και γενικά δε με πολυένοιαζε.Αρχισα να έχω πολλές λοιπόν απορίες, απο τις οποίες έλυσα αρκετές απο το ίντερνετ γενικά αλλά και ειδικότερα εδω μέσα με πολύ διάβασμα . Κάποιες παραμένουν όμως, και εδώ θα ήθελα τη γνώμη σας, απο πολύ απλές έως περίεργες ερωτήσεις..
α) Στρώσιμο! ωπα ώπα! δεν είπα να το αναλύσουμε τελείως. έχω καταλάβει το να μη περνάω τις ~2.500σαλ και το να το χειρίζομαι 'με αγάπη', και σταδιακά να το ανοίγω (αμυντικό στρώσιμο). Η ερώτηση είναι: αν απο φόβο δε το πολυπατάω και έχει σαν αποτέλεσμα να είμαι συνήθως
-
Καλημέρα σας παιδιά, εδώ και λίγο καιρό ~20 μέρες είμαι κάτοχος ενός νέου Hyundai i20 CRDi 1.1 (diesel).
Νέος οδηγός δεν είμαι απο την άποψη διπλώματος/διαδρομών, αλλά είναι η πρώτη φορά που θα το αντιμετωπίσω ώριμα το θέμα αυτοκίνησης, οπού θα προσέχω την οδήγηση και συντήρηση όπως πρέπει. Αυτό διότι το προηγούμενο αμάξι ήταν 20ετίας και γενικά δε με πολυένοιαζε.Αρχισα να έχω πολλές λοιπόν απορίες, απο τις οποίες έλυσα αρκετές απο το ίντερνετ γενικά αλλά και ειδικότερα εδω μέσα με πολύ διάβασμα . Κάποιες παραμένουν όμως, και εδώ θα ήθελα τη γνώμη σας, απο πολύ απλές έως περίεργες ερωτήσεις..
α) Στρώσιμο! ωπα ώπα! δεν είπα να το αναλύσουμε τελείως. έχω καταλάβει το να μη περνάω τις ~2.500σαλ και το να το χειρίζομαι 'με αγάπη', και σταδιακά να το ανοίγω (αμυντικό στρώσιμο). Η ερώτηση είναι: αν απο φόβο δε το πολυπατάω και έχει σαν αποτέλεσμα να είμαι συνήθως
-
Καλημέρα σας παιδιά, εδώ και λίγο καιρό ~20 μέρες είμαι κάτοχος ενός νέου Hyundai i20 CRDi 1.1 (diesel).
Νέος οδηγός δεν είμαι απο την άποψη διπλώματος/διαδρομών, αλλά είναι η πρώτη φορά που θα το αντιμετωπίσω ώριμα το θέμα αυτοκίνησης, οπού θα προσέχω την οδήγηση και συντήρηση όπως πρέπει. Αυτό διότι το προηγούμενο αμάξι ήταν 20ετίας και γενικά δε με πολυένοιαζε.Αρχισα να έχω πολλές λοιπόν απορίες, απο τις οποίες έλυσα αρκετές απο το ίντερνετ γενικά αλλά και ειδικότερα εδω μέσα με πολύ διάβασμα . Κάποιες παραμένουν όμως, και εδώ θα ήθελα τη γνώμη σας, απο πολύ απλές έως περίεργες ερωτήσεις..
α) Στρώσιμο! ωπα ώπα! δεν είπα να το αναλύσουμε τελείως. έχω καταλάβει το να μη περνάω τις ~2.500σαλ και το να το χειρίζομαι 'με αγάπη', και σταδιακά να το ανοίγω (αμυντικό στρώσιμο). Η ερώτηση είναι: αν απο φόβο δε το πολυπατάω και έχει σαν αποτέλεσμα να είμαι συνήθως
-
α&β - υπάρχει ένα τεράστιο θέμα με τίτλο 'στρώσιμο κινητήρα', ψαξ' το και θα βρεις τεράστια συζήτηση και άπειρες απόψεις...βγάλε τα συμπεράσματά σου. Η γνώμη μου είναι ότι είναι ότι πέρα από μια σχετικά ήπια οδήγηση στα πρώτα 500-1000 χλμ, την οποία κάποιες φορές προτείνουν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές (π.χ. VW), δεν χρειάζεται να προσέχεις τίποτα άλλο.
γ - δεν υπάρχει λόγος να αλλάξεις λάδια πριν από το σημείο που σου προτείνει ο κατασκευαστής
δ - να πάρεις ως βάση την τιμή του κατασκευαστή αλλά να ξέρεις ότι υπάρχουν μικρά περιθώρια πειραματισμού, αν π.χ. σου φαίνεται ότι το αμάξι κοπανάει υπερβολικά μπορείς λίγο να χαμηλώσεις την πίεση. Επίσης δες μήπως ο κατασκευαστής προτείνει διαφορετικές πιέσεις ανάλογα με ταχύτητα/φορτίο.
ε - η ροπή του ντιζελοκινητήρα κοντά στο ρελαντί είναι αρκετή για να συνεχίσει να κινεί το όχημα ακόμη και χωρίς γκάζι, αυτός είναι ο λόγος. Με 1η μάλλον θα σου σβήσει λόγω αντίστασης από τα γρανάζια. -
Ο χρήστης SMARTYN89 έγραψε:
δ)** Αέρας**! Βρε παιδιά! ο κατασκευαστής στο manual λέει 33 μπρος πίσω. Ο Μηχανικός στο επίσημο λέει 30.. Ακουσα τον Κορεάτη, αλλά δε ξέρω μήπως ο Ελληνας ξέρει κάτι παραπάνω στους Ελληνικούς δρόμους!?
Και κάτι άσχετο λίγο, γιατί ξεφουσκώνουν τα πίσω λάστιχα πολύ πιο γρήγορα απο τα μπροστά?Καλοτάξιδο!
Όσον αφορά το θέμα της πίεσης των ελαστικών ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ακολουθούμε την οδηγία του κατασκευαστή.
Αυτό πια με την παγκόσμια σταθερά των 30psi σε βενζινάδικα, συνεργεία, ακόμη και βουλκανιζατέρ, πρέπει να σταματήσει.Τώρα, σχετικά με το ξεφούσκωμα... τι εννοείς;
Μήπως σου φαίνονται ξεφούσκωτα επειδή έχεις 3psi λιγότερα;
Διευκρίνισέ το λίγο διότι μπορεί να το φαντάζεσαι αλλά μπορεί και να έχουν πρόβλημα οι πίσω βαλβίδες και να χάνουν αέρα. -
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
δ)** Αέρας**! Βρε παιδιά! ο κατασκευαστής στο manual λέει 33 μπρος πίσω. Ο Μηχανικός στο επίσημο λέει 30.. Ακουσα τον Κορεάτη, αλλά δε ξέρω μήπως ο Ελληνας ξέρει κάτι παραπάνω στους Ελληνικούς δρόμους!?
Και κάτι άσχετο λίγο, γιατί ξεφουσκώνουν τα πίσω λάστιχα πολύ πιο γρήγορα απο τα μπροστά?Καλοτάξιδο!
Όσον αφορά το θέμα της πίεσης των ελαστικών ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ακολουθούμε την οδηγία του κατασκευαστή.
Αυτό πια με την παγκόσμια σταθερά των 30psi σε βενζινάδικα, συνεργεία, ακόμη και βουλκανιζατέρ, πρέπει να σταματήσει.+1 στον κατασκευαστή.
Δες το σαν ασφαλή επιλογή.Οταν δεν ξέρει ο ιδιοκτήτης του οχήματος ποσο αέρα θέλουν τα λαστιχά του θα πρέπει να ξέρει ο πρατηριούχος;
-
δ) μηπως σου φευγει αερας παρκαροντας? κανοντας οπισθεν λοξα, σε συγκεκριμενες γωνιες, οταν βρισκει η πισω ροδα στο πεζοδρομιο, τσακιζει καπως το λαστιχο και ακουγεται ενα φσσσστττ. μου εχει συμβει αρκετες φορες.
ε) οταν το αυτοκινητο επιβραδυνει με τον τροπο που λες, ο εγκεφαλος κοβι την παροχη καυσιμου και καποια στιγμη την επαναφερει... εκει πλεον καις καυσιμο και για αυτο 'γκαζωνει'. Το 'σκαλοπατι' αυτο ειναι εμφανες σε μερικα αυτοκινητα.
-
Κάποιες φορές θα πρέπει να το οδηγείς με τουλάχιστον 2.500 στροφές συνεχόμενα, ώστε να καούν τα σωματίδια που έχουν κατακρατηθεί στο dpf filter. Τουλάχιστον μια φορά το μήνα.
-
ε) Αυτό το παρατήρησα και εγώ στην οδήγηση του Honda Civic i-dtec, ενώ επιβραδύνεις το αμάξι με ταχύτητα ξαφνικά επιταχύνει ελαφρά από μόνο του. Δεν καταλαβαίνω γιατί γίνεται αυτό και μου έκανε και εμένα εντύπωση.
-
Ο χρήστης dsgeo έγραψε:
ε) Αυτό το παρατήρησα και εγώ στην οδήγηση του Honda Civic i-dtec, ενώ επιβραδύνεις το αμάξι με ταχύτητα ξαφνικά επιταχύνει ελαφρά από μόνο του. Δεν καταλαβαίνω γιατί γίνεται αυτό και μου έκανε και εμένα εντύπωση.ΔΕν αφήνει να πέσουν χαμηλά οι σαλ.
-
Όσα έχουν ηλεκτρονικό γκάζι το κάνουν αυτό. Αν το πάς σε μια μικρή ανηφόρα θα δείς οτι πατάει απο μόνο του ακόμα πιό πολύ γκάζι.
-
Το κανουν ολα, επεμβαινει ο εγκεφαλος (μεχρι ενα σημειο) για να μη σβησει.
-
Μα δεν μιλάμε για στροφές κοντά στο ρελαντί όπου δίνει από μόνο του για να μην σβήσει.Αλλά όταν το αφήνεις να ρολαρει με ταχύτητα αντί να πέφτουν σταδιακά οι στροφές μέχρι το ρελαντί, αυτό περί τις 1500 σ.α.λ δίνει γκαζιά από μόνο του.
-
Ε γιατί προφανώς από αυτές τις στροφές και κάτω σταματάει να λειτουργεί το σύστημα που κόβει το καύσιμο όταν δεν πατάς καθόλου γκάζι.
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Τώρα, σχετικά με το ξεφούσκωμα... τι εννοείς;
Μήπως σου φαίνονται ξεφούσκωτα επειδή έχεις 3psi λιγότερα;
Διευκρίνισέ το λίγο διότι μπορεί να το φαντάζεσαι αλλά μπορεί και να έχουν πρόβλημα οι πίσω βαλβίδες και να χάνουν αέρα.Εννοώ οτί αρχικά έβαλα μπρος πίσω 33 αέρα -κρύα λάστιχα-. Μετά απο 10-15 μέρες και απο ταξίδι με πολλές ανηφόρες, το κοιτάω, και είχε ~32.5 μπρος και ~30-31πίσω, μιλάμε για τουλάχιστον 1,5 psi διαφορά στα ζεύγη εμπρος απο πίσω (ομοιόμορφα και στα 2 λάστιχα).
Και δε κατάλαβα γιατί να ισχύει αυτό. Η μηχανή είναι μπροστά, και βάρος δεν έβαζα πολύ πίσω, πισωκούνα δεν είμαι (αν και δε ξέρω απ αυτά καλά), οπότε το μόνο που σκέφτηκα είναι οι ανηφόρες. οτί μετά απο πχ 100Κm καθαρά ανηφόρας, το βάρος θα μοιράζεται περισσότερο πίσω, και ίσως γιαυτό..
δε ξέρω αν ισχύει αυτό το σενάριο, αλλά θα μου πει κανείς, κατηφόρα δεν επέστρεψες να γίνει το ανάποδο μετά?
δε το ξέρω ίσως επιδεί στην ανηφόρα ζορίζεται παραπάνω = μεγάλη-ροπή = πολύ δύναμη ανα επιφάνεια = περισσότερο ξεφούσκωμα απο την κατηφόρα που πάει χαλαρά? παίζει να έχω μεγάλη φαντασία -
Ο χρήστης SMARTYN89 έγραψε:
Τώρα, σχετικά με το ξεφούσκωμα... τι εννοείς;
Μήπως σου φαίνονται ξεφούσκωτα επειδή έχεις 3psi λιγότερα;
Διευκρίνισέ το λίγο διότι μπορεί να το φαντάζεσαι αλλά μπορεί και να έχουν πρόβλημα οι πίσω βαλβίδες και να χάνουν αέρα.Εννοώ οτί αρχικά έβαλα μπρος πίσω 33 αέρα -κρύα λάστιχα-. Μετά απο 10-15 μέρες και απο ταξίδι με πολλές ανηφόρες, το κοιτάω, και είχε ~32.5 μπρος και ~30-31πίσω, μιλάμε για τουλάχιστον 1,5 psi διαφορά στα ζεύγη εμπρος απο πίσω (ομοιόμορφα και στα 2 λάστιχα).
Και δε κατάλαβα γιατί να ισχύει αυτό. Η μηχανή είναι μπροστά, και βάρος δεν έβαζα πολύ πίσω, πισωκούνα δεν είμαι (αν και δε ξέρω απ αυτά καλά), οπότε το μόνο που σκέφτηκα είναι οι ανηφόρες. οτί μετά απο πχ 100Κm καθαρά ανηφόρας, το βάρος θα μοιράζεται περισσότερο πίσω, και ίσως γιαυτό..
δε ξέρω αν ισχύει αυτό το σενάριο, αλλά θα μου πει κανείς, κατηφόρα δεν επέστρεψες να γίνει το ανάποδο μετά?
δε το ξέρω ίσως επιδεί στην ανηφόρα ζορίζεται παραπάνω = μεγάλη-ροπή = πολύ δύναμη ανα επιφάνεια = περισσότερο ξεφούσκωμα απο την κατηφόρα που πάει χαλαρά? παίζει να έχω μεγάλη φαντασίαKρύα ή ζεστά ήταν τα λάστιχα όταν τα έλενξες;Ήταν στο ίδιο όργανο ο έλενχος;
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όσα έχουν ηλεκτρονικό γκάζι το κάνουν αυτό. Αν το πάς σε μια μικρή ανηφόρα θα δείς οτι πατάει απο μόνο του ακόμα πιό πολύ γκάζι.ισχύει αυτό, εκεί είναι που λέω, ώπα οι Κορεάτες αντιβαρύτητα!
αλλά τελικά αυτό το κατάλαβα thanks trident1971 BILL33 dog80 ΒασίληςG6Κάποιες φορές θα πρέπει να το οδηγείς με τουλάχιστον 2.500 στροφές συνεχόμενα, ώστε να καούν τα σωματίδια που έχουν κατακρατηθεί στο dpf filter. Τουλάχιστον μια φορά το μήνα.
To γνωρίζω φίλε μου, είναι και απο τους λόγους που απέφυγα το Corsa που λένε οτί θέλει και πιο συχνά (ο αντιπρόσωπος μου είχε πει 3-4 φορές το μήνα!)
Kρύα ή ζεστά ήταν τα λάστιχα όταν τα έλενξες;Ήταν στο ίδιο όργανο ο έλενχος;
κρύα την πρώτη φορά (200m) σχετικά κρύα τη δεύτερη, ~3Km αλλά με στάση πριν μετρήσω~2 λεπτά.
Το όργανο όχι δεν ήταν το ίδιο (άλλο βενζινάδικο) αλλά στη δεύτερη μέτρηση, τα μπροστά τα έβγαλε~33 άτα πρέπει να ήταν σωστό όπως το πρώτο.Καλοτάξιδο!
ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όσα έχουν ηλεκτρονικό γκάζι το κάνουν αυτό. Αν το πάς σε μια μικρή ανηφόρα θα δείς οτι πατάει απο μόνο του ακόμα πιό πολύ γκάζι.Νομίζω αυτό που λες δεν έχει σχέση με το ηλεκτρονικό γκάζι αλλά με την ύπαρξη τούρμπο. Στην ανηφόρα αυξάνει το φορτίο που βλέπει ο κινητήρας οπότε ανεβάζει και το τούρμπο. Παλιά μου το έλεγε φίλος ότι σε ταξίδι με σταθερό γκάζι το αυτοκίνητο τούρμπιζε και διατηρούσε την ταχύτητα στην ανηφόρα.
-
Ακόμα και χωρίς τούρμπο αλλά με ηλεκτρικό γκάζι, γίνεται το ίδιο.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Όσα έχουν ηλεκτρονικό γκάζι το κάνουν αυτό. Αν το πάς σε μια μικρή ανηφόρα θα δείς οτι πατάει απο μόνο του ακόμα πιό πολύ γκάζι.
Νομίζω αυτό που λες δεν έχει σχέση με το ηλεκτρονικό γκάζι αλλά με την ύπαρξη τούρμπο. Στην ανηφόρα αυξάνει το φορτίο που βλέπει ο κινητήρας οπότε ανεβάζει και το τούρμπο. Παλιά μου το έλεγε φίλος ότι σε ταξίδι με σταθερό γκάζι το αυτοκίνητο τούρμπιζε και διατηρούσε την ταχύτητα στην ανηφόρα.
το φορτιο του κινητηρα που λεμε και βλεπει ο εγκεφαλος ειναι η μειωση της υποπιεσης μεσα στην πολλαπλη εισαγωγης και το βλεπει απο τον αιθητηρα MAP, δεν εχει σχεση με τον δρομο (ανηφορα, κατηφορα).
αυτο που βλεπει ο φιλος (οτι το αμαξι παει μονο του) ειναι απο το κρατημα των στροφων σε πιο ψηλο σημειο σε σχεση με το ρελαντι οταν το οχημα δεν ειναι ακινητο, αυτη ειναι μια λειτουργεια για να μην εχουμε σκορτσαρισμα ειτε οταν η αλλαγη ταχυτητας γινει σε χαμηλες στροφες, ειτε οταν ο χρονος αλλαγης ταχυτητας ειναι μεγαλος οπωτε πεφτουν και οι στροφες του κινητηρα χαμηλα.
Diesel: Νέος Οδηγός/Αυτοκίνητο Συμβουλές!