-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
καλα μην ορκιζεσαι κιολας...........και στο ινσιγκνια ενος γειτονα καθε 30Κ λεει η οπελ αλλα ποτε δεν τα εχει αλλαξει μετα τις 15Κ με βαση τη σχετικη ενδειξη!
Πόσα χιλιόμετρα κάνει το χρόνο? Αν περνάνε 2 χρόνια για να κάνει τα 15Κ δεν μου κάνει καμία εντύπωση! Παίζει και ο χρόνος ρόλο στην αλλαγή λαδιών!
ειναι περι τις 10-12Κ χλμ/ετος
η ενδειξη αυτη μετραει και χρονο απο reset σε reset;;;;μετραει και χλμ;;; τι αλλο συνυπολογιζει και αλλοτε βγαζει το γερμανοπολυγωνο στις 9Κ και αλλοτε στις 14Κ;;;; -
Νομίζω ότι πια τα περισσότερα μετράνε χλμ, λίτρα καυσίμου, χρόνο, κρύες εκκινήσεις, θερμοκρασίες, υψηλές στροφές και μερικά με αισθητήριο μετράνε ηλεκτρική αγωγιμότητα ή και χωρητικότητα του λαδιού στοιχεία τα οποία προφανώς ερμηνεύονται κάπως σχετικά με την ποιότητα/αντοχή του λαδιού και συνυπολογίζονται.
-
Ο χρήστης edmond έγραψε:
Οσον αφορα τους ταξιτζιδες,επαγγελματιες ειναι.
Δικο τους το μαχαιρι δικο τους και το πεπονι.γιατι, στο δικο σου αμαξι ποιος εχει το μαχαιρι και το πεπονι?
Ο touring the m3 1.6.
-
Χρηστάρα, την επόμενη φορά που θα σε ρωτήσει κάποιος για λάστιχα να του πείς να βάλει αυτά με οποία που έρχεται από το εργοστάσιο και προτείνει ο κατασκευαστής.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Χρηστάρα, την επόμενη φορά που θα σε ρωτήσει κάποιος για λάστιχα να του πείς να βάλει αυτά με οποία που έρχεται από το εργοστάσιο και προτείνει ο κατασκευαστής.Στο δικό μου πάντως τα 1ης τοποθέτησης που ήταν απο τα προτεινόμενα ήταν λαστιχαρες! (έκδοση των Goodyear F1) Δυστυχώς δεν μπόρεσα να τα ξανάβρω στη διάσταση μου και πέρασαν πολλά χρόνια για να βρω ισάξιο λάστιχο (Εxalto)
-
-
Καλό μήνα να έχουμε και καλή άνοιξη στην σκέψη όλων μας.
Θέλω να ρωτήσω εάν εν τέλη τα Αμερικάνικα λιπαντικά είναι τα καλύτερα(και εδώ θα κάνω την ¨παρασπονδία' και δεν θα προτοιμήσω τον γείτονα Ιταλό-selenia- διότι θέλω να βάζω λάδια και για ένα χρόνο να έχω το κεφάλι μου ήσυχο δίχως να κοιτάω εάν συμπλήρωσα τα χλμ.....η Ιταλία είναι μικρή χώρα σε σχέση με τις αποστάσεις της Αμερικής). Στην Αμερική κάποιος, 'χονδρικά' δέν κάνει σε 6 μήνες όσα χιλιομετρα θα κάνουμε εμείς εδώ σε έναν χρόνο? Εκτός ότι άκουσα για τεχνικά χαρακτηριστικά των αμερικάνικων (red line ,amsoil, motorcraft) είναι καλύτερα από κάτι άλλα που απλώς διαφημίζονται πολύ.... Και καμιά φορά η διαφήμηση ίσως λειτουργεί σαν μια παροιμία που είχε πεί ένας σοφός: Εάν θές σε κάτι να πετύχεις στη ζωή σου,πάρε τη συμβουλή μιας γυναίκας για αυτό, και κάνε το αντίθετο..
Ένα αλλο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι ότι ας πούμε στα λιπαντικά http://www.trade-wind.gr/index.php?opti ... &Itemid=57
ισχύει για όλα η ίδια τιμή ,απλώς αλλάζει η ρευστότητα.Τί ποιο λογικό.
Ευχαριστώ -
Έρευνα αγοράς κάνεις ?
-
Δεν υπάρχει καλό ή καλύτερο λιπαντικό, υπάρχει κατάλληλο λιπαντικό. Θα το βρεις στο manual του αυτοκινήτου σου. Αν έχουν περάσει χρόνια από τότε που γράφτηκε το manual μπορείς να ρωτήσεις εδώ αν υπάρχει κάτι πιο καινούργιο αφού πρώτα πεις μοντέλο και τι λάδια (προδιαγραφές) σου λέει το manual.
-
Κάποια αυτοκίνητα ειδικά μιάς κάποιας παλαιότητας δεν έχουν απαιτήσεις ιδιαίτερες σε προδιαγραφές.
Π.χ. έμενα δίνει API SG και άνω και SAE 5W-20 - 20w50 ανάλογα θερμοκρασιών, το βρίσκω λίγο υπερβολικό το 5w20 ή το 20w50, δλδ υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα, υπερβολική θα έλεγα, σκέφτομαι να βάζω ελαιόλαδο . Μιλάω για Hyundai Accent 2001. -
Δεν είναι και τόσο κακό αυτό. Σου δίνει επιλογές. Επιπλέον η οικονομία που σου δίνει ένα 20άρι λιπαντικό δεν είναι καθόλου για γέλια! Ειδικά σε σύγκριση με 40άρι ή 50άρι λιπαντικό. Δες και ACEA αν σου δίνει προδιαγραφές.
Με τις τωρινές τιμές των καυσίμων και με δεδομένο ότι με ένα ευρώ κάνεις ~10 χιλιόμετρα μόνο με ένα μέσο βενζινοκίνητο, νομίζω αξίζει κανείς να βάζει ό,τι πιο λεπτό επιτρέπεται. -
Ο χρήστης Madwalker έγραψε:
Κάποια αυτοκίνητα ειδικά μιάς κάποιας παλαιότητας δεν έχουν απαιτήσεις ιδιαίτερες σε προδιαγραφές.
Π.χ. έμενα δίνει API SG και άνω και SAE 5W-20 - 20w50 ανάλογα θερμοκρασιών, το βρίσκω λίγο υπερβολικό το 5w20 ή το 20w50, δλδ υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα, υπερβολική θα έλεγα, σκέφτομαι να βάζω ελαιόλαδο . Μιλάω για Hyundai Accent 2001.το σωστο αυτο ακριβως ειναι!!!η επιλογη ιξωδους ειναι με γνωμονα το που θα δουλεψει το μοτερ,δεν ειναι δυνατον να βαλεις 5w/20 στην Αιγυπτο,ουτε 20w/50 στη Ρωσια.......
παντως οταν ειχα το αυτοκινητο σου,η Χιουνται εβαζε semi 10w/40 και δεν ειχα ποτε θεμα -
Ο χρήστης Madwalker έγραψε:
Κάποια αυτοκίνητα ειδικά μιάς κάποιας παλαιότητας δεν έχουν απαιτήσεις ιδιαίτερες σε προδιαγραφές.
Π.χ. έμενα δίνει API SG και άνω και SAE 5W-20 - 20w50 ανάλογα θερμοκρασιών, το βρίσκω λίγο υπερβολικό το 5w20 ή το 20w50, δλδ υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα, υπερβολική θα έλεγα, σκέφτομαι να βάζω ελαιόλαδο . Μιλάω για Hyundai Accent 2001.5-20, 5-30 και 5-40 τα εχει με αστερακι για ειδικες συνθηκες. Σιβηρια στο ρελαντι.
10-30 εβαζε η αντιπροσωπεια, divinol,
10-40 εβαζα εγω μετα -
Ο χρήστης akis_drive έγραψε:
Καλό μήνα να έχουμε και καλή άνοιξη στην σκέψη όλων μας.
Θέλω να ρωτήσω εάν εν τέλη τα Αμερικάνικα λιπαντικά είναι τα καλύτερα(και εδώ θα κάνω την ¨παρασπονδία' και δεν θα προτοιμήσω τον γείτονα Ιταλό-selenia- διότι θέλω να βάζω λάδια και για ένα χρόνο να έχω το κεφάλι μου ήσυχο δίχως να κοιτάω εάν συμπλήρωσα τα χλμ.....η Ιταλία είναι μικρή χώρα σε σχέση με τις αποστάσεις της Αμερικής). Στην Αμερική κάποιος, 'χονδρικά' δέν κάνει σε 6 μήνες όσα χιλιομετρα θα κάνουμε εμείς εδώ σε έναν χρόνο? Εκτός ότι άκουσα για τεχνικά χαρακτηριστικά των αμερικάνικων (red line ,amsoil, motorcraft) είναι καλύτερα από κάτι άλλα που απλώς διαφημίζονται πολύ.... Και καμιά φορά η διαφήμηση ίσως λειτουργεί σαν μια παροιμία που είχε πεί ένας σοφός: Εάν θές σε κάτι να πετύχεις στη ζωή σου,πάρε τη συμβουλή μιας γυναίκας για αυτό, και κάνε το αντίθετο..
Ένα αλλο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι ότι ας πούμε στα λιπαντικά http://www.trade-wind.gr/index.php?opti ... &Itemid=57
ισχύει για όλα η ίδια τιμή ,απλώς αλλάζει η ρευστότητα.Τί ποιο λογικό.
ΕυχαριστώΑυτό με τα χλμ δεν έχει νόημα, κάνε όσα θέλεις αρκεί να αλλάζεις λάδια κάθε τόσα χλμ. Οπότε το αν τα κάνει σε 6 μήνες ή 1 χρόνο δεν κολλάει. Οι συνθήκες ναι κάνουν διαφορά. Και οι κινητήρες φυσικά, αλλιώς είναι να είσαι με 5000 κυβικά στις 1500 στροφές κι αλλιώς με 1200 τουρμπάτα στις 3000+.
Σχετικά με την προέλευση έχει πλάκα γιατί οι αμερικάνοι ζητάνε κάποια ευρωπαικά (φαίνεται ότι η ευρωπαική έκδοση κάποιων Castrol είναι πιο καλή) και οι ευρωπαίοι κάποια αμερικάνικα. Φυσικά και δεν είναι έτσι απλά τα πράματα, όλοι φτιάχνουν καλά λάδια το δύσκολο είναι να τα ξεχωρίσεις.
Αν κοστίζει το ίδιο να τα φτιάξουν έχει μια λογική να έχουν την ίδια τιμή. Βασικά αυτές οι εταιρείες μπορεί να έχουν μόνο 1 ή 2 σειρές. Οπότε η μία σειρά είναι λίγο πιο φτηνή και η καλή πιο ακριβή. Όλα τα λάδια της κάθε σειράς γίνονται με την ίδια τεχνολογία οπότε η διαφορά σε κόστος μεταξύ τους μπορεί να είναι αμελητέα και βολεύει σαν ιδέα να νιώθεις ότι όλα είναι εξίσου καλά και εσύ επιλέγεις το πιο κατάλληλο για το αυτοκίνητο και τις συνθήκες.
Οι πιο γνωστές εταιρείες μπορεί να έχουν διαφορετικής ποιότητας λάδια στην ίδια σειρά ή να έχουν υποσειρές και μάλιστα χωρίς καν να ξεκαθαρίζουν τι είναι τι (πχ Motul 8100 έχει λάδια διαφόρων ποιοτήτων και προφανώς τιμών). Εκεί είναι το πρόβλημα που δεν ξέρεις τι παίρνεις και αν πληρώνεις για αυτό που παίρνεις ή για το όνομα αυτού μια και η εταιρεία εδώ και καιρό το λάδι με το ίδιο όνομα το έχει υποβαθμίσει κατασκευαστικά... όχι όμως και οικονομικά! -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Δεν είναι και τόσο κακό αυτό. Σου δίνει επιλογές. Επιπλέον η οικονομία που σου δίνει ένα 20άρι λιπαντικό δεν είναι καθόλου για γέλια! Ειδικά σε σύγκριση με 40άρι ή 50άρι λιπαντικό. Δες και ACEA αν σου δίνει προδιαγραφές.
Με τις τωρινές τιμές των καυσίμων και με δεδομένο ότι με ένα ευρώ κάνεις ~10 χιλιόμετρα μόνο με ένα μέσο βενζινοκίνητο, νομίζω αξίζει κανείς να βάζει ό,τι πιο λεπτό επιτρέπεται.Μα αυτό λέω, δεν έχεις περιορισμούς σε λιπαντικό αν θες να βάλεις κάτι άλλο πέραν αυτό της αντιπροσωπείας. Πάντως το 5w20 θα το βάλεις εξ αρχής και σε χαμηλές θερμοκρασίες, σε Ελλάδα μόνο στο Βορρά και το χειμώνα. Αν για πολλά χιλιόμετρα ο κινητήρας είναι στο 10w40 και κινήσε σε περιοχή που με το ζόρι βλέπει μηδεν βαθμούς το χειμώνα και πάνω από 40 το καλοκαίρι το 5w20 είναι λίγο νομίζω, τουλάχιστον 5w40.
το σωστο αυτο ακριβως ειναι!!!η επιλογη ιξωδους ειναι με γνωμονα το που θα δουλεψει το μοτερ,δεν ειναι δυνατον να βαλεις 5w/20 στην Αιγυπτο,ουτε 20w/50 στη Ρωσια.......
παντως οταν ειχα το αυτοκινητο σου,η Χιουνται εβαζε semi 10w/40 και δεν ειχα ποτε θεμαKαι γω 10w40 βάζω ακόμα και δεν έχω κάποια εμφανή κατανάλωση με 100.000+χιλ.
5-20, 5-30 και 5-40 τα εχει με αστερακι για ειδικες συνθηκες. Σιβηρια στο ρελαντι.
10-30 εβαζε η αντιπροσωπεια, divinol,
10-40 εβαζα εγω μεταΝαι αυτά τα αστεράκια τα έχω δει! Έμενα έβαζε 10w40 της Ηyundai που μάλλον αυτά λες γτ ήταν της Divinol απ όσο θυμάμαι!
-
Ο χρήστης Madwalker έγραψε:
Δεν είναι και τόσο κακό αυτό. Σου δίνει επιλογές. Επιπλέον η οικονομία που σου δίνει ένα 20άρι λιπαντικό δεν είναι καθόλου για γέλια! Ειδικά σε σύγκριση με 40άρι ή 50άρι λιπαντικό. Δες και ACEA αν σου δίνει προδιαγραφές.
Με τις τωρινές τιμές των καυσίμων και με δεδομένο ότι με ένα ευρώ κάνεις ~10 χιλιόμετρα μόνο με ένα μέσο βενζινοκίνητο, νομίζω αξίζει κανείς να βάζει ό,τι πιο λεπτό επιτρέπεται.Μα αυτό λέω, δεν έχεις περιορισμούς σε λιπαντικό αν θες να βάλεις κάτι άλλο πέραν αυτό της αντιπροσωπείας. Πάντως το 5w20 θα το βάλεις εξ αρχής και σε χαμηλές θερμοκρασίες, σε Ελλάδα μόνο στο Βορρά και το χειμώνα. Αν για πολλά χιλιόμετρα ο κινητήρας είναι στο 10w40 και κινήσε σε περιοχή που με το ζόρι βλέπει μηδεν βαθμούς το χειμώνα και πάνω από 40 το καλοκαίρι το 5w20 είναι λίγο νομίζω, τουλάχιστον 5w40.
Εννοείται πως βάζεις ό,τι θέλεις αρκεί να είναι στα πλαίσια που σου λέει ο κατασκευαστής. πχ. μη σου λέει ACEA A1 και εσύ βάζεις ACEA A3. Ακόμα και αν σου λέει συγκεκριμένη προδιαγραφή πχ. Dexos συνήθως υπάρχουν 20+ λιπαντικά να διαλέξεις.
Τώρα για τις θερμοκρασίες, πολλοί κατασκευαστές σου λένε για τα 20άρια μέχρι 40+ βαθμούς, δεν σε περιορίζουν δηλαδή για ζεστό κλίμα, αλλά σου λένε να το βάλεις υποχρεωτικά σε κρύο κλίμα.
Στην Αμερική πλέον όλοι σταδιακά περνάνε σε 20άρια χωρίς περιορισμούς (από Νεβάδα μέχρι Αλάσκα) με πρώτους τους Ιάπωνες και ακολουθούν οι Αμερικανοί (η GM ήδη έχει εγκρίνει 20άρι για χρήση σε βενζινοκίνητα χωρίς περιορισμούς). -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Καλό μήνα να έχουμε και καλή άνοιξη στην σκέψη όλων μας.
Θέλω να ρωτήσω εάν εν τέλη τα Αμερικάνικα λιπαντικά είναι τα καλύτερα(και εδώ θα κάνω την ¨παρασπονδία' και δεν θα προτοιμήσω τον γείτονα Ιταλό-selenia- διότι θέλω να βάζω λάδια και για ένα χρόνο να έχω το κεφάλι μου ήσυχο δίχως να κοιτάω εάν συμπλήρωσα τα χλμ.....η Ιταλία είναι μικρή χώρα σε σχέση με τις αποστάσεις της Αμερικής). Στην Αμερική κάποιος, 'χονδρικά' δέν κάνει σε 6 μήνες όσα χιλιομετρα θα κάνουμε εμείς εδώ σε έναν χρόνο? Εκτός ότι άκουσα για τεχνικά χαρακτηριστικά των αμερικάνικων (red line ,amsoil, motorcraft) είναι καλύτερα από κάτι άλλα που απλώς διαφημίζονται πολύ.... Και καμιά φορά η διαφήμηση ίσως λειτουργεί σαν μια παροιμία που είχε πεί ένας σοφός: Εάν θές σε κάτι να πετύχεις στη ζωή σου,πάρε τη συμβουλή μιας γυναίκας για αυτό, και κάνε το αντίθετο..
Ένα αλλο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι ότι ας πούμε στα λιπαντικά http://www.trade-wind.gr/index.php?opti ... &Itemid=57
ισχύει για όλα η ίδια τιμή ,απλώς αλλάζει η ρευστότητα.Τί ποιο λογικό.
ΕυχαριστώΑυτό με τα χλμ δεν έχει νόημα, κάνε όσα θέλεις αρκεί να αλλάζεις λάδια κάθε τόσα χλμ. Οπότε το αν τα κάνει σε 6 μήνες ή 1 χρόνο δεν κολλάει. Οι συνθήκες ναι κάνουν διαφορά. Και οι κινητήρες φυσικά, αλλιώς είναι να είσαι με 5000 κυβικά στις 1500 στροφές κι αλλιώς με 1200 τουρμπάτα στις 3000+.
Σχετικά με την προέλευση έχει πλάκα γιατί οι αμερικάνοι ζητάνε κάποια ευρωπαικά (φαίνεται ότι η ευρωπαική έκδοση κάποιων Castrol είναι πιο καλή) και οι ευρωπαίοι κάποια αμερικάνικα. Φυσικά και δεν είναι έτσι απλά τα πράματα, όλοι φτιάχνουν καλά λάδια το δύσκολο είναι να τα ξεχωρίσεις.
Αν κοστίζει το ίδιο να τα φτιάξουν έχει μια λογική να έχουν την ίδια τιμή. Βασικά αυτές οι εταιρείες μπορεί να έχουν μόνο 1 ή 2 σειρές. Οπότε η μία σειρά είναι λίγο πιο φτηνή και η καλή πιο ακριβή. Όλα τα λάδια της κάθε σειράς γίνονται με την ίδια τεχνολογία οπότε η διαφορά σε κόστος μεταξύ τους μπορεί να είναι αμελητέα και βολεύει σαν ιδέα να νιώθεις ότι όλα είναι εξίσου καλά και εσύ επιλέγεις το πιο κατάλληλο για το αυτοκίνητο και τις συνθήκες.
Οι πιο γνωστές εταιρείες μπορεί να έχουν διαφορετικής ποιότητας λάδια στην ίδια σειρά ή να έχουν υποσειρές και μάλιστα χωρίς καν να ξεκαθαρίζουν τι είναι τι (πχ Motul 8100 έχει λάδια διαφόρων ποιοτήτων και προφανώς τιμών). Εκεί είναι το πρόβλημα που δεν ξέρεις τι παίρνεις και αν πληρώνεις για αυτό που παίρνεις ή για το όνομα αυτού μια και η εταιρεία εδώ και καιρό το λάδι με το ίδιο όνομα το έχει υποβαθμίσει κατασκευαστικά... όχι όμως και οικονομικά!Ευχαριστώ!
Δηλαδή εφόσον είναι έτσι ,πρέπει να πάμε βάση συγκριτικών τεχνικών πινάκων για κάθε λάδι. Επί χάρτου.
Πάντως έβαλα red line 10w 40 και είδα διαφορά στην ευστροφία...Μπορεί βέβαια να είναι επιδή πήγα σε πιο λεπτόρευστο(πρίν είχα elin ultra 15w 50 με το σκεπτικό ότι το μοτέρ έχει κοντά 190 000 χλμ για να μήν το καίει....έλα όμως εκτός των ανοχών που δημιουργούν τα ελατήρια των πιστονιών με τη φθορά ,το λάδι περνάει και από αλλού που δέν χρειάζεται να είναι παχύρευστο...)το μοτέρ πριν δέν ανέβαζε πρόθυμα,σά ναχε σφίξει.
Σημειωτέων ο κατασκευαστείς του δίνει 5w 30....Αλλά καινούριο σε συνθήκες Γερμανίας(Ford Z-tech). -
Ford Z-tech = 5-30 ACEA A1 ή ford 913b
-
Περίεργη προδιαγραφή.Και βγάζει η motul απ'ότι την googlara την δεύτερη, ειδικά που λένε και ford πάνω! Τα σημειώνω για επόμενη φάση. Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης akis_drive έγραψε:
Καλό μήνα να έχουμε και καλή άνοιξη στην σκέψη όλων μας.
Θέλω να ρωτήσω εάν εν τέλη τα Αμερικάνικα λιπαντικά είναι τα καλύτερα(και εδώ θα κάνω την ¨παρασπονδία' και δεν θα προτοιμήσω τον γείτονα Ιταλό-selenia-Τα Selenia ανήκουν στην petronas που είναι Μαλαισιανή εταιρία http://www.flitalia.it/en/fl/index.php
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]