-
Κάποιοι λένε ότι σε παγωμένο/χιονισμένο δρόμο πρέπει να απενεργοποιείται το ESP, κυρίως για να να απενεργοποιηθεί και το αντι-σπιν μαζί, έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να σπινάρει αν χρειαστεί.
Αυτός είναι ο μόνος λόγος απενεργοποίησης του ESP σε τέτοια περίπτωση?
Επίσης, αν το αυτοκίνητο έχει μόνο αντι-σπιν πρέπει να το απενεργοποιούμε σε παγωμένο δρόμο ή μόνο στιγμιαία όταν χρειάζεται να σπινάρει? -
Κάποιοι λένε ότι σε παγωμένο/χιονισμένο δρόμο πρέπει να απενεργοποιείται το ESP, κυρίως για να να απενεργοποιηθεί και το αντι-σπιν μαζί, έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να σπινάρει αν χρειαστεί.
Αυτός είναι ο μόνος λόγος απενεργοποίησης του ESP σε τέτοια περίπτωση?
Επίσης, αν το αυτοκίνητο έχει μόνο αντι-σπιν πρέπει να το απενεργοποιούμε σε παγωμένο δρόμο ή μόνο στιγμιαία όταν χρειάζεται να σπινάρει? -
Κάποιοι λένε ότι σε παγωμένο/χιονισμένο δρόμο πρέπει να απενεργοποιείται το ESP, κυρίως για να να απενεργοποιηθεί και το αντι-σπιν μαζί, έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να σπινάρει αν χρειαστεί.
Αυτός είναι ο μόνος λόγος απενεργοποίησης του ESP σε τέτοια περίπτωση?
Επίσης, αν το αυτοκίνητο έχει μόνο αντι-σπιν πρέπει να το απενεργοποιούμε σε παγωμένο δρόμο ή μόνο στιγμιαία όταν χρειάζεται να σπινάρει? -
Tην ίδια απορία είχα κι εγώ πριν μερικές βδομάδες και μάλιστα είχα απευθύνει ανάλογη ερώτηση.
Αν πήρες το τελευταίο τεύχος των 4Τ, δες εκεί που έχει τεστ στα αντιολησθητικά συστήματα.Ο συγγραφέας του άρθρου υποστηρίζει ότι πρέπει να είναι όλα απενεργοποιημένα, όλα όσα αναφέρεις στο ποστ σου. -
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Κάποιοι λένε ότι σε παγωμένο/χιονισμένο δρόμο πρέπει να απενεργοποιείται το ESP, κυρίως για να να απενεργοποιηθεί και το αντι-σπιν μαζί, έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να σπινάρει αν χρειαστεί.
Αυτός είναι ο μόνος λόγος απενεργοποίησης του ESP σε τέτοια περίπτωση?
Επίσης, αν το αυτοκίνητο έχει μόνο αντι-σπιν πρέπει να το απενεργοποιούμε σε παγωμένο δρόμο ή μόνο στιγμιαία όταν χρειάζεται να σπινάρει?Ειδικα σε πάγο και όχι μόνο, καλό θα ήταν τα συστήματα να τα αφήνουμε να κάνουν τη δουλειά τους.
Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για Ελλάδα που οι οδηγοί δεν έχουν καμμία εμπειρία οδήγησης σε πάγο.
Μου ακούγεται λιγο τρομαχτικό άν σε περιοδικά προτείνουν να κλείσετε τα συστήματα αυτά.Με ειλικρινή εκτίμηση,
Δημήτρης -
Ειδικα σε πάγο και όχι μόνο, καλό θα ήταν τα συστήματα να τα αφήνουμε να κάνουν τη δουλειά τους.
Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για Ελλάδα που οι οδηγοί δεν έχουν καμμία εμπειρία οδήγησης σε πάγο.
Μου ακούγεται λιγο τρομαχτικό άν σε περιοδικά προτείνουν να κλείσετε τα συστήματα αυτά.Με ειλικρινή εκτίμηση,
Δημήτρης[/quote]
Ειδικα σε παγο το ESP πρεπει να βγαινει off το γραφει και το manual του κατασκευαστη Citroen C4.Παντα βεβαια μιλαμε για μικρες ταχυτητες μεχρι
50 χλμ/ωρα το γεγονος οτι μετα τα 50 ενεργοποιειται μονο του με βαζει σε σκεψεις -
Προ΄2ετίας είχα μια τρομαχτική αλλά και ταυτόχρονα διασκεδαστική εμπειρία με μια 3αρα του γαμπρού μου . Σε χιονισμένο ανηφορικό δρόμο και για 800 μέτρα κάθε φορά που προσπαθούσα να ξεκινήσω το αυτοκίνητο χοροπηδούσε στην πίσω ανάρτηση(ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!!!) , και στη συνέχεια γυρνούσε στο πλάι και οδηγούσα μέσα από το παράθυρο του συνοδηγού μέχρι που ξαφνικά ως δια μαγείας επανέρχονταν στην ευθεία . Βγάζοντας το DSC εκτός το αυτοκίνητο ξεκινούσε κανονικά χωρίς απώλεια πρόσφυσης , άλλωστε είχε καινούργια λάστιχα. Το συμπέρασμα μου , και από αυτά που έιχα διαβάσει εκ των υστέρων: ΣΕ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟ ESP ΤΟ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΕΚΤΟΣ.
-
Aγαπητέ TRAVELER αν διαβάσεις προσεκτικά αυτό που γράφεται στο αρθρο των 4T για τα αντιολισθητικά βοηθήματα, στην στήλη με τις οδηγίες, θα δείς ότι γράφει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κατάλαβες. Mεταφέρω αυτούσια την πρόταση: Aπενεργοποιήστε το Traction Control για εκκινήσεις σε παχύ χιόνι ή πάγο, όχι όμως το ESP. Mην ξεχνάτε, ABS και ESP βοηθούν αλλά δεν θα σας γλυτώσουν από έξοδο εάν η ταχύτητα είναι υπερβολική.
Πολύ απλά λοιπόν απενεργοποιούμε το TC όταν η πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή MONO για την εκκίνηση αφού είναι σίγουρο ότι οι τροχοί θα ολισθαίνουν και το TC θα επεμβαίνει φρενάροντάς τους συνεχώς οπότε θα είναι δύσκολο το αυτοκίνητο να ξεκινήσει και να αποκτίσει μια μικρή αρχική ταχύτητα. Aπό εκεί και πέρα ότι σύστημα ενεργητικής ασφάλειας και να υπάρχει δεν μπορεί να υπερνικήσει τους νόμους της φυσικής αφού σε ολισθηρές επιφάνειες ακόμα και μικρές ταχύτητες δημιουργούν αδράνεια η οποία ξεπερνά εύκολα τα χαμηλά όρια πρόσφυσης. O πιο μεγάλος σύμμαχός μας λοιπόν σε τέτοιες καταστάσεις είναι η προσοχή!Γιάννης Xαρπίδης
-
Ο χρήστης apollo έγραψε:
Ειδικα σε παγο το ESP πρεπει να βγαινει off το γραφει και το manual του κατασκευαστη Citroen C4.Παντα βεβαια μιλαμε για μικρες ταχυτητες μεχρι
50 χλμ/ωρα το γεγονος οτι μετα τα 50 ενεργοποιειται μονο του με βαζει σε σκεψειςEϊσαι σίγουρος οτι γράφει κατι τέτοιο το manual?
Επιμένω σε αυτό που είπα πάντως για το ΕSPhttp://www.esceducation.org/downloads/s ... _study.pdf
-
Εγω παντως με χιονι 10 ποντους και το Anti Spin στο on δεν ειχα κανενα προβλημα να ξεκινησω ακομα και σε ανηφορα σε συνεργασια με το Hill Holder,χωρις αλυσιδες παντα.Τι γραφει το βιβλιαρακι δεν το θυμαμαι.
Σε ευθεια με πατημενο χιονι/νερα/παγο το ESR εμπαινε χωρις ομως να γινεται αντιληπτο στην οδηγηση ,μονο απο το λαμπακι το καταλαβαινα οτι ενεργοποιουνταν. -
Ο χρήστης ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΥΡΗΣ έγραψε:
Προ΄2ετίας είχα μια τρομαχτική αλλά και ταυτόχρονα διασκεδαστική εμπειρία με μια 3αρα του γαμπρού μου . Σε χιονισμένο ανηφορικό δρόμο και για 800 μέτρα κάθε φορά που προσπαθούσα να ξεκινήσω το αυτοκίνητο χοροπηδούσε στην πίσω ανάρτηση(ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!!!) , και στη συνέχεια γυρνούσε στο πλάι και οδηγούσα μέσα από το παράθυρο του συνοδηγού μέχρι που ξαφνικά ως δια μαγείας επανέρχονταν στην ευθεία . Βγάζοντας το DSC εκτός το αυτοκίνητο ξεκινούσε κανονικά χωρίς απώλεια πρόσφυσης , άλλωστε είχε καινούργια λάστιχα. Το συμπέρασμα μου , και από αυτά που έιχα διαβάσει εκ των υστέρων: ΣΕ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟ ESP ΤΟ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΕΚΤΟΣ.Aπόστολε σου συνέβαινε αυτό γιατι σταματούσες και ίσως κολούσες στιγμιαία στο πάγο.
Το να κολήσεις στον πάγο δεν είναι το ίδιο με το να οδηγούμε σε πάγο οπου και χρειάζεται το ESP.Φιλικά με εκτίμηση,
Δημήτρης -
Ο χρήστης dragon έγραψε:
Aγαπητέ TRAVELER αν διαβάσεις προσεκτικά αυτό που γράφεται στο αρθρο των 4T για τα αντιολισθητικά βοηθήματα, στην στήλη με τις οδηγίες, θα δείς ότι γράφει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κατάλαβες. Mεταφέρω αυτούσια την πρόταση: Aπενεργοποιήστε το Traction Control για εκκινήσεις σε παχύ χιόνι ή πάγο, όχι όμως το ESP. Mην ξεχνάτε, ABS και ESP βοηθούν αλλά δεν θα σας γλυτώσουν από έξοδο εάν η ταχύτητα είναι υπερβολική.
Πολύ απλά λοιπόν απενεργοποιούμε το TC όταν η πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή MONO για την εκκίνηση αφού είναι σίγουρο ότι οι τροχοί θα ολισθαίνουν και το TC θα επεμβαίνει φρενάροντάς τους συνεχώς οπότε θα είναι δύσκολο το αυτοκίνητο να ξεκινήσει και να αποκτίσει μια μικρή αρχική ταχύτητα. Aπό εκεί και πέρα ότι σύστημα ενεργητικής ασφάλειας και να υπάρχει δεν μπορεί να υπερνικήσει τους νόμους της φυσικής αφού σε ολισθηρές επιφάνειες ακόμα και μικρές ταχύτητες δημιουργούν αδράνεια η οποία ξεπερνά εύκολα τα χαμηλά όρια πρόσφυσης. O πιο μεγάλος σύμμαχός μας λοιπόν σε τέτοιες καταστάσεις είναι η προσοχή!Γιάννης Xαρπίδης
Nai έχεις **απόλυτο δίκιο **έτσι ακριβώς γράφει.
Δεν είδα ότι η αποτροπή σταματά στο TC και όχι στο ΕSP.
Πάντως επειδή ανεβαίνω πάνω απο 20 φορές τη σεζόν σε Χ/Κ δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με τα βοηθητικά απενεργοποιημένα.(μάλιστα στο προηγούμενο αυτοκίνητο που είχα μου το είχαν επισημάνει και από την αντιπροσωπεία την ώρα που μου το παρέδιδαν) -
Ο χρήστης dimitrios2004 έγραψε:
Ειδικα σε παγο το ESP πρεπει να βγαινει off το γραφει και το manual του κατασκευαστη Citroen C4.Παντα βεβαια μιλαμε για μικρες ταχυτητες μεχρι
50 χλμ/ωρα το γεγονος οτι μετα τα 50 ενεργοποιειται μονο του με βαζει σε σκεψειςEϊσαι σίγουρος οτι γράφει κατι τέτοιο το manual?
Επιμένω σε αυτό που είπα πάντως για το ΕSPhttp://www.esceducation.org/downloads/s ... _study.pdf
Ναι ειμαι σιγουρος, για χαμηλες ταχυτητες παντα
-
Σύμφωνα με τα manual, την κοινή λογική και την εμπειρία μου:
-ταχύτητες
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Σύμφωνα με τα manual, την κοινή λογική και την εμπειρία μου:-ταχύτητες -ταχύτητες -'κολλημένος' σε χιόνι, πάγο, κτλ: κλείνουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα
-ταχύτητες >50: αφήνουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να κάνουν την δουλειά τους, ανεξάρτητα συνθηκών. Εκτός εάν είμαστε οι θεοί του ράλλυ .αυταάαα...
Λογικότατο
-
Ο χρήστης TRAVELLER έγραψε:
Σύμφωνα με τα manual, την κοινή λογική και την εμπειρία μου:
-ταχύτητες >-ταχύτητες >-'κολλημένος' σε χιόνι, πάγο, κτλ: κλείνουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα
-ταχύτητες >50: αφήνουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να κάνουν την δουλειά τους, ανεξάρτητα συνθηκών. Εκτός εάν είμαστε οι θεοί του ράλλυ .αυταάαα...
Λογικότατο
Σωστός!!!!!! Σε Α4 Quattro το κλείνουμε αλλά και με κάτω από τα 50 στις στροφές έχει θέαμα!!!!! Αυτά χωρίς κίνηση από το αντίθετο ρεύμα.....
-
την προηγουμενη εβδομαδα ανεβηκα αυθημερον Παρνασσο, πραγματικα σου σπαει τα νευρα σε δρομο με παγο κατω η συνεχης εισοδος του αντισπιν με το ασταματητο ''κοψιμο'' του κινητηρα (λοξιγγας το επιασε ), οποτε προτεινω αυτο που εκανα, αντισπιν σε θεση off και πιο συνετη οδηγηση.
Μεσηλικας με 318 δεν μπορουσε καν να ξεκινησει, οταν πηγαμε και του βγαλαμε το αντισπιν τρελαθηκε ρε παιδια ελεγε 20 λεπτα προσπαθω και δεν κουνιεται , ελπιζω να εφτασε σπιτι του ο μπαρμπας... -
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας παιδιά!
Να κάνω λοιπόν μια σύνοψη και πείτε αν τα λέω σωστά:
Για την εκκίνηση, απενεργοποιούμε το αντι-σπιν (ή το ESP, αν έχει ESP, αφού το 'πακέτο' του ESP περιλαμβάνει και το αντι-σπιν), έτσι ώστε να μπορέσει το αυτοκίνητο να σπινάρει και να ξεκινήσει.
Στις μικρές ταχύτητες, είναι προαιρετική η απενεργοποίηση. (ίσως γιατί πάλι θα χρειαστεί να σπινάρει σε πολύ μικρή ταχύτητα?)
Στις μεγάλες ταχύτητες, είναι απαγορευτική η απενεργοποίηση. -
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας παιδιά!
Να κάνω λοιπόν μια σύνοψη και πείτε αν τα λέω σωστά:
Για την εκκίνηση, απενεργοποιούμε το αντι-σπιν (ή το ESP, αν έχει ESP, αφού το 'πακέτο' του ESP περιλαμβάνει και το αντι-σπιν), έτσι ώστε να μπορέσει το αυτοκίνητο να σπινάρει και να ξεκινήσει.
Στις μικρές ταχύτητες, είναι προαιρετική η απενεργοποίηση. (ίσως γιατί πάλι θα χρειαστεί να σπινάρει σε πολύ μικρή ταχύτητα?)
Στις μεγάλες ταχύτητες, είναι απαγορευτική η απενεργοποίηση.να μην ξεχνάς βέβαια ότι όλα είναι σχετικά και στην τελική το ESP είναι μόνο το 10% του πράγματος......
First thing ΛΑΣΤΙΧΑ και δευτερο κατάσταση του δρόμου (παγός αλλά σε τι κατάσταση? λίγο λιωμένος? γυαλί? νωρίς το πρωί?) τι έχεις να κάνεις ανηφόρα? κατηφόρα? ίσωμα? έχει γκρεμό στο πλάι ή snowbank από τον εκχιονισμό?Τέλος αν χάσεις το φρενάρισμα σε πάγο το ESP δεν σώζει μόνο η άγκυρα.....
Ο ΠΑΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΟΥΝΑ ΠΟΥ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕς ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ (Άρα ανηφόρες κατηφόρες) -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Ο ΠΑΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΟΥΝΑ ΠΟΥ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕς ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ (Άρα ανηφόρες κατηφόρες)και σημεία που δεν τα βλέπει ποτέ ο ήλιος... κίνδυνος-θάνατος!
ESP σε παγωμένο δρόμο