Ο χρήστης lee22leo έγραψε:
χαχαχα οποτε παμε rotax.Το 125 max και το senior ειναι το ιδιο ή διαφορετικα?
Kαι για το θεμα σασι ξερω μονο τις 3 4 5 top εταιριες.Διαφορες πλεονεκτιματα μειονεκτιματα δεν εχω ιδεα.
**Με μια προτιμηση στα Tony γιατι ειχα μια μινιατουρα μικρος.
info Το rotax max fr 125 ειναι το μοτερ και επειδη η κατηγορια που μπορει να τρεξει λεγεται 'senior' (15 και ανω), εν συντομια το λεμε rotax senior
Σχετικα με το σασι θα κοιταξεις τα παρακατω πραγματα..
Πρωτα απ'ολα να ειναι αγωνιστικο σασι, δηλαδη να εχει αγωνιστικες προδιαγραφες. Αυτο μπορεις ευκολα να το καταλαβεις αν κοιταξεις πισω και κατω απο το καθισμα - προς τα αριστερα - εχει κατι κωδικους 'CIK -FIA' και κατι νουμερα απο διπλα που το ενα απο αυτα δειχνει απο ποια χρονια ισχυει η homologation (πχ 11, ισχυει απο το 2011 και ληγει 3 χρονια μετα, το 2014) και ενα αλλο νουμερο που δειχνει την διαμετρο του σωληνα του σασι. Πχ το δικο μου γραφει '30' γιατι εχει διαμετρο σωληνα 30 χιλιοστα. Αλλα σασι, βλεπε Μαρανελλο και CRG εχουν σε καποιους σωληνες 30 και σε αλλους 32 στο ιδιο σασι. Και αυτο εχει την σκοπιμοτητα του, καθως στην ουσια κανει το σασι πιο ευλυγιστο και πιο ακαμπτο σε συγκεκριμενα σημεια. Η homologation ειναι στην ουσια η περιοδος κατα την οποια το σασι σου θεωρειται οτι ειναι σε καλη κατασταση και ακομα φρεσκο και μπορει να τρεξει σε αγωνες. Αλλο αν στην Ελλαδα το κοιτανε η οχι, κανονικα ετσι ειναι. Αν σκεφτεσαι μελλοντικα να κατεβεις σε αγωνες τοτε καλο ειναι να παρεις ενα πιο φρεσκο σασι που να ληγει ας πουμε το 2014 η το 2015.
Ενα φρεσκο σχετικα σασι θα ειναι λιγοτερο ταλαιπωρημενο απο ενα πιο παλιο. Αν παρεις ενα Tony Kart του 2007 για παραδειγμα τοτε το σασι αυτο ενδεχομενως να εχει φαει τα ψωμια του και σε πολλα σημεια να ειναι αρκετα ευαλωτο. Σε γενικες γραμμες τα Tony ειναι πολυ μαλακα σασι που δεν κρατανε πανω απο 2-3 χρονια. Οταν λεω δεν κρατανε δεν σημαινει οτι δεν μπορεις να τα καβαλησεις. Απλα το σασι καθως περναει ο καιρος να φανταστεις χανει τις ελαστοακαμπτικες του ιδιοτητες και αρχιζει να συμπεριφερεται διαφορετικα στην πιστα. Ενας αρχαριος δεν μπορει να το καταλαβει, ενας εμπειρος αγωνιζομενος ομως μπορει και θα τον κανει πιο αργο κατα μερικα δεκατα. Παρε ματι να δεις τι κανουν οι οδηγοι στις κορυφαιες ομαδες των πρωταθληματων - τρεχουν 2-3 αγωνες το πολυ και μετα το σασι το πουλανε σε τιμη ευκαιρειας και στον τεταρτο αγωνα τρεχουν με ολοφρεσκο σασι βγαλμενο απο το εργοστασιο. Οποτε καλο ειναι να μην παρεις ενα πολυ παλιο σασι και για αυτον τον λογο.
Ενα αλλο πραγμα που πρεπει να προσεξεις αφου θα πας σε μεταχειρισμενο ειναι να μην εχει σπασιματα στο σωληνα, δηλαδη στους σωληνες. Πριν το παρεις, βαλτο πανω σε ενα σταντ και ψαχουλεψε το πανω-κατω, δεξια-αριστερα και ψαξε για πιθανες μικρορωγμες. Μην περιμενεις να κανουν μπαμ απο μακρυα, μερικες κρυβονται αρκετα καλα. Αλλα να ξερεις γενικα οτι επειδη σχεδον ολες οι πιστες ειναι δεξιοστροφες ολες οι πιεσεις, λογω της φυγοκεντρου, ασκουνται προς την αριστερη μερια του σασι και αφου γενικα ολα τα σασι ειναι πιο ευλυγιστα στο εμπρος μερος και πιο ακαμπτα πισω, οι πιθανοτητες να υπαρξει ρωγμη ειναι πισω-αριστερα κοντα στο καθισμα του οδηγου.
Ενα τελευταιο και λιγο πιο εξειδικευμενο θεμα ειναι αυτο της σκληροτητας, δηλαδη της γενικης ακαμψιας του σασι. Ολα τα αγωνιστικα σασι δεν ειναι τα ιδια. Καποια ειναι πιο μαλακα ενω καποια ειναι σκληροτερα. Ο βασικος σκοπος ειναι η τελεια προσαρμογη στις διαφορετικες πιστες, καθως αν εχεις να τρεξεις σε μια αρκετα κλειστη πιστα με πολλα σικειν και εναλλασομενες στροφες, ενα σκληροτερο σασι θα σε κανει πιο γρηγορο. Ενα σκληροτερο σασι επιπλεον θα ειναι και πιο προβλεψιμο, αρα πιο ευκολοδηγητο για τον αρχαριο. Αν δεις μονο πως ειναι κατασκευασμενα τα σασι απο τα νοικιαρικα θα καταλαβεις την σκοπιμοτητα.
Βλεπεις δεν ανεφερα πουθενα πλεονεκτηματα-μειονεκτηματα, ουτε εκανα συγκρισεις απο σασι διαφορετικων εταιρειων η και ακομα της ιδιας εταιρειας γιατι ναι μεν δεν μπορω να πω κατι πρακτικα καθως δεν εχω δοκιμασει αρκετα σασι για να εχω μια αξιοπιστη γνωμη αλλα και επειδη πιστευω οτι δεν χρειαζεται ενας rookie να μπει στην διαδικασια απο την αρχη για να ψαχνει και το εκατοστο του δευτερολεπτου στον γυρο. Ο,τι σασι και να παρεις, μετα απο καποιο χρονικο διαστημα θα δεις τους χρονους σου να εχουν κατεβει αρκετα και να εχουν σταθεροποιηθει καπως. Εκεινο το σημειο θα ειναι που θα αρχισεις τωρα να ψαχνεσαι περισσοτερο στο στησιμο του σασι για να κλεψεις μερικα δεκατα ακομη. Ρωτα στον αντιπροσωπο το βαθμο δυσκολιας ενος σασι που εχει να σου πει. Αν ειναι ευκολοδηγητο, οι χρονοι σου θα πεσουν πολυ γρηγορα, θα σταθεροποιηθουν πολυ γρηγορα και θα το εξαντλησεις γρηγορα. Αυτο σημαινει οτι ενα τετοιο σασι θα σου δωσει αρχικα μια ικανοποιηση του οτι καταφερνεις να το οδηγεις πολυ κοντα στο οριο του αλλα ταυτοχρονα αυτο το οριο ειναι πιο χαμηλα απο το οριο που μπορεις να θεσεις με ενα πιο δυσκολοδηγητο σασι.
Εννοειται οτι στο τελος θα παρεις κατι που να σου αρεσει κιολας εμφανισιακα για να το βλεπεις και να σου ανοιγει η ορεξη να κανεις καρτ