-
Υπομονη που εχετε να απαντατε....σε τοιχο...
-
Νομίζω ότι δεν έγινα κατανοητός. Η ένταση κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού είναι ήπια. Δουλειές, συντήρηση κλπ γίνονται, όπως γράφεις, αυτό έλειπε , αλλά δεν είσαι στην τσίτα. Εκτός αν πέσεις σε καμιά θύελλα και προσπαθείς να ασφαλίσεις την 'κουβέρτα', ενώ και οι καθημερινές εργασίες γίνονται κόλαση.
Απλώς, η δουλειά στο καράβι που σταματάει σε λιμάνι 1-2-3 φορές τη μέρα είναι διαρκής, και για αξιωματικούς και και κατώτερο ιεραρχικά πλήρωμα. ΟΚ, αυτοί που δεν ασχολούνται με τον κόσμο, μπορεί να είναι πιο χαλαροί, αλλά οι υπόλοιποι δεν έχουν ξεκούραση. Δεν είναι δηλαδή το love boat -
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
[Εγω γουσταρω....εχουμε να φαμε με χρυσα κουταλια απο την ιερη αγελαδα (aka κρατος)Επειδη πολυς λογος γινετε για υπερ-κερδη, καλο θα ειναι να γνωριζετε οτι απο το 2008 και μετα η ναυτιλια ειναι σε μεγαλη κριση, η οποια μετα το κραχ του 08 συνηλθε λιγακι, αλλα και παλι τα πραγματα ειναι μαυρα...
[spoiler=:1he9ewfn]Παραδειγμα, για να δουμε λιγο και τα μεγεθοι. Το Μαιο του 2008, 40000dwt bulk του 1986 κλειστηκε για 89500usd/μερα με operational expenses ~4500usd, δηλαδη 85000usd κερδος την ημερα για ενα ταξιδι 30 περιπου ημερων. Τη στιγμη εκεινη η αξια του πλοιου στην αγορα ηταν στα 28εκατ usd (ειχε βγει προς πωληση αλλα τελικα δεν προχωρησε)..Το Σεπ του ιδιου χρονου, για το ιδιο πλοιο ο καλυτερος ναυλος ηταν στα 500usd/μερα ...παραλληλα η αξια του ηταν στη τιμη σκραπ (η οποια κι αυτη ηταν πολυ μικροτερη απ οτι πριν). Εντελει 1 χρονο μετα πουληθηκε στα 9.5εκατ usd, οταν και η αγορα ειχε ανακαμψει αλλα οχι βεβαια στα προηγουμενα επιπεδα. Σημερα στην καλυτερη θα βγαλει ~7-8000 με opex ~5500usd/μερα (με ελληνικη σημαια)*. Φανταστειτε λοιπον οτι πολλοι αγορασαν ψηλα, και 4 χρονια μετα μετρανε μονο χασουρες (τα 19εκατ usd δεν θα τα βγαλει ποτε ενα πλοιο 26ετων). Γι αυτο και πολλες ναυτιλιακες εχουν πεσει εξω, γι αυτο οι Ιαπωνες χρωστανε και τις καλτσες τους, και οι μονοι που ριχνουν χρημα ειναι guess who...οι Κινεζοι! Και φανταστειτε οτι η αγορα των container ειναι σαφως χειροτερη (θυμαμαι τη ραδα της Σιγκαπουρης το 2009 ποσα ηταν αραγμενα περιμενοντας) αφου παγκοσμιως η ζητηση σε τελικα προιοντα εχει μειωθει δραματικα. Τα tanker απο την αλλη δεν ειχαν τη μεγαλη ανοδο, οποτε τα πραγματα ειναι καπως καλυτερα, ομως κι εκει παρατηρειτε μια μειωση παγκοσμιως της ζητησης. Μονο τα LPG/LNG ειναι σε καλη μοιρα, κι αυτο μαλλον γιατι η αγορα ειναι σχετικα μικρη ακομα, με λιγους παιχτες...Τα κερδη λοιπον δεν ειναι ουτε σταθερα ουτε τρελλα. Η τρομακτικη ανοδος της ναυτιλιας το 2003-2008 δεν εχει ξανασυμβει ποτε στην ιστορια, και πιθανον δεν θα ξανασυμβει. Σημαντικοτερος παραγοντας ηταν το ανοιγμα της αγορας της Κινας, σε συνδιασμο με τον τοτε μικρο σε ογκο παγκοσμιο στολο. Εκτοτε επεσαν πολλα πλοια στην αγορα, αυξηθηκε η προσφορα, μειωθηκε ομως η ζητηση. Καποιος που αγορασε 25ετιας πλοιο δεν το παει για σκραπ γιατι χανει τρελλα χρηματα, και προσπαθει να κρατηθει με νυχια και με δοντια, οι τραπεζες δεν χρηματοδοτουν**, τα πετρελαια εχουν ακριβυνει πολυ (ολοι κανουν slow steaming), νεοι κανονισμοι σε υποχρεωνουν να ριξεις χρημα στα πλοια που δεν θα παρεις ποτε πισω (Bridge Watch Navigation Alarm System, ECDIS, Ballast Treatment κτλ), νομοθεσιες (STCW κτλ)...Θα ηθελα να δω πως θα ανταποκρινοταν το κρατος σε ολα αυτα, και πως θα το αποδεχοταν ο κοσμος να πληρωνει φορους για κατι τετοιο!
Ο Hannibal εδωσε μια εικονα πιο πριν για το πως λειτουργει το πραγμα. Στην Ελλαδα δεν υπαρχουν πλοιοκτητριες εταιρειες (ξεχωριστες για καθε πλοιο), αυτες βρισκοντε σε χωρες οπου η συσταση τους ειναι ευκολη, αμεση (Liberia, Marshal, Jamaica, Panama κτλ) και με μικρο κοστος. Στη χωρα μας δραστηριοποιουντε εταιρειες διαχειρησης εμπορικων πλοιων. Αυτο βεβαια στο τυπικο κοματι αφου το board of directors της πλοιοκτητριας εταιρειας ειναι ιδιο με αυτο της εταιρειας διαχειρησης. Εκει βρισκετε και η διαφορα του Ελληνικου μοντελου (εφοπλισμος) σε σχεση με το ευρωπαικο οπου πλοιοκτητης δινει τη διαχειρηση σε εταιρειες τις οποιες δεν ελεγχει (ειπαμε για την Frontline προηγουμενως. Η διαχειρηση ειναι στη VShips, TK κτλ), κοινως ειναι asset players. Ο νομος 89 λοιπον προσδιοριζει οτι τα κερδη απο τη διαχειρηση εμπορικων πλοιων ειναι αφορολογητα. Αυτο ομως δεν αποτελει Ελληνικη προτοτυπια. Ειναι αυτο που καθιστα την χωρα ανταγωνιστικη σε μια (την πρωτη) παγκοσμια αγορα. Δεν πληρωνουν ομως με εμμεσους τροπους φορο οι ιδιοι, οι υπαλληλοι που απασχολουν (εμμεσα-αμεσα), στηριζουν επιχειρησεις (το Πλαισιο το εχουμε χρυσωσει ) κτλ? Καταστρεψαμε την επισκευαστικη ζωνη για ενα ποτηρι γαλα, χασαμε την τεχνογνωσια, τις θεσεις εργασιας, τα εσοδα (το 2007 που ηταν παχιες οι μυγες πχ εκανα μια επισκευη στη Τουρκια 3.2εκατ usd...μας χαλαγε να μπουν εδω τετοια ποσα) να διωξουμε και τις ναυτιλιακες να τελειωνουμε...
Αν θελουμε να εστιασουμε στο που χανουμε λεφτα, περαν απο τις επισκευες που διωξαμε, θα επρεπε να βελτιωσουμε τον Ελληνικο νηογνωμονα, να δημιουργησουμε Ελληνικο P&I, να εκσυγχρονισουμε την σημαια και γενικως να κανουμε πραγματα τα οποια οι εξω απο τον χωρο πολιτικοι δεν αντιλαμβανοντε. Θα μπορουσε πχ οπως η Αγγλια εχει το Isle of Man να εχουμε εμεις την Κρητη. Θα μπορουσαμε επισης να την κανουμε κομβο οπως η Σιγκαπουρη...Ξερετε τι χρημα χανουμε επειδη δεν μπορουν να γινουν αλλαγες πληρωματων στην χωρα μας (Σενγκεν), και ποσα κερδιζει η Τουρκια (και hub ανατολικης Ευρωπης το αεροδρομιο της, οταν απο το El Ven φευγουν ολοι..) που ολα γινοντε πλεον στο Βοσπορο (bunkering, Supplies)? Εδω στο αγκυροβολιο του Πειραια, δεν επιτρεπεται να ανεβασεις τεχνικους για μικρο-λαμαρινοδουλειες και σε τσιμπαει το λιμενικο...τοσο εξυπνοι ειμαστε. Και μεγαλυτερο επιτευγμα του τελευταιου υπουργου ηταν να εγκρινει ενοπλους φρουρους πανω στα πλοια με ελληνικη σημαια για την παταξη, δηθεν, της πειρατειας, τοσο
*Οταν η αγορα ειναι καλη, κλεινεις per day (time charter) με παραδοση πολλες φορες σε αλλο λιμανι απο αυτο που θα φορτωσεις, αλλα τα πετρελαια ειναι των ναυλωτων. Στην κακη αγορα, οπως τωρα, πληρωνεσαι για το φορτιο που κουβαλας, και για τα πετρελαια απο το λιμανι φορτωσης μεχρι εκει που ξεφορτωνεις (spot). Για να πας εκει, λιμανιατικα κτλ τα πληρωνεις απο την τσεπη σου, επομενως το time charter equivalent ειναι σημαντικα μικροτερο, και για μεγαλες περιοδους μπαινεις μεσα (πχ ξεφορτωσαμε Τυνησια και κλεισαμε Οδεσσα = 5μερες χ 14t @ ~700usd = 49000usd + Βοσπορο/Δαρδανελια..αν δεν μεινουμε πολλες μερες στο λιμανι φορτωσης/εκφορτωσης -σιτηρα, αν βρεχει σταματας - μειον τα opex βγαζει με το ζορι 500usd/μερα * 17μερες (11πλευσιμες, 4 φορτωση, 2 εκφορτωση) που το υπολογιζω, 8500usd κερδος για μια επενδυση 5εκατομ....
**Καθε πλοιο εχει αγοραστει με ενα ποσοστο χρηματοδοτησης απο τις τραπεζες (υπαρχουν και cash byers αλλα δεν συνηθιζεται). Το ποσοστο μπορουσε στις καλες εποχες για τους καλους πελατες να φτασει και στο 90% της αξιας του πλοιου. Καθε χρονο η τραπεζα κανει ενα evaluation κι οταν η αξια του πλοιου εχει μειωθει δραματικα, για να διατηρησει το ιδιο ποσοστο χρηματοδοτησης (πλην το αποπληρωμενο) ζηταει λεφτα πισω...Αν δεν εχεις η τραπεζα θα κατασχεσει το πλοιο, και φυσικα αφου χρωστας, πεφτεις εξω..τοσο απλα.[/spoiler:1he9ewfn]
Αδικα προσπαθεις να εξηγησεις.... Τι αξια εχουν τα δικα σου χρονια σπουδων και εμπειριας σε μια απο τις μεγαλυτερες εταιρειας shipping management τον κοσμο, μπροστα στα χρονια εμπειριας των μεγαλυτερων επαγγελματιων πολιτικων που δεν εχουν δουλεψει σοβαρα ποτε στην ζωη τους και περνουν λεφτα για να κανουν τις γλαστρες μεσα στην βουλη..... Ασε να μην το μεγαλωσω το ευρος και βαλω μεσα και τους δημοσογραφους οπου τα ξερουν ολα αναλογα με το ρεπορταζ....
Αλλα αυτη ειναι η Ελλαδα σημερα.... Αυτος γιατι και εγω οχι.... Οποτε αφου εγω δεν μπορω να τον φτασω ας τον γαμισω και αυτον να μην εχει.... Αλλα οταν το κομματακι υποσχεθει λεφτακια και μονιμη δουλεια τρεχουνε ολοι και φιλανε κατουρημενες ποδιες, πατωτας επι πτωματων για να παρουν πρωτα αυτοι.... Αι σιχτιρ....
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Νομίζω ότι δεν έγινα κατανοητός. Η ένταση κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού είναι ήπια. Δουλειές, συντήρηση κλπ γίνονται, όπως γράφεις, αυτό έλειπε , αλλά δεν είσαι στην τσίτα. Εκτός αν πέσεις σε καμιά θύελλα και προσπαθείς να ασφαλίσεις την 'κουβέρτα', ενώ και οι καθημερινές εργασίες γίνονται κόλαση.
Απλώς, η δουλειά στο καράβι που σταματάει σε λιμάνι 1-2-3 φορές τη μέρα είναι διαρκής, και για αξιωματικούς και και κατώτερο ιεραρχικά πλήρωμα. ΟΚ, αυτοί που δεν ασχολούνται με τον κόσμο, μπορεί να είναι πιο χαλαροί, αλλά οι υπόλοιποι δεν έχουν ξεκούραση. Δεν είναι δηλαδή το love boatΔεν συγκρινουμε. Ολοι εχουν τα καλα και τα κακα. Ειπαμε το χειροτερο φορτιο ειναι ο ανθρωπος.... Αλλα ουτε η προσεγγιση και το δεσιμο στο λιμανι εχει ενα ποσταλι σαν αυτα του αιγαιου, ουτε σε πεικινδυνοτητα για το πληρωμα σε εργασιας καθαρισμου αμπαριων η οταν ταξιδευει με πληρες φορτιο σε σχεση με ενα εμπορικο..... Ειναι παιχνιδακι...
Πχ.... Κρεμασου σε 20 μετρα υψος να κα8αρησεις την ταδε γωνια απο το προηγουμενο φορτιο που πετρωσε εκει και δεν εχει να φυγει.... Και γρηγορα γιατι αυριο πρεπει να περασουν ελεγχο τα αμπαρια για να παρεις το οκ να φωρτωσεις.... Και αν δεν ειναι οκ φτου μανα και απο τν αρχη. ΚΑι ολα αυτα στο αγγυροβολιο η εν πλω για να προλαβεις το laycan γιατι αν αργησει στην καλυτερη η να χασεις την θεση σου στο λιμανι και να περιμενεις (αλλα δεν πληρωνεσαι για το περιμενε και ολα τα εξοδα του περιμενε ειναι απο την τσεπη του πλοιοκτητη) η να βγεις off hire οπου σημαινει οτι χανεις τον ναυλο/ταξιδι και μετα τον ηπιες και εσυ και η εταιρεια σου απο εξοδα....
Θες καιρους? Θες τα μεγαλα που ξηρα βλεπεις μονο με το κυαλι και μπαρκαρεις η ξεμπαρκαρεις με εληκοπτερο η λαντζα? Τι?
Φορτιο που να αυτοναφλεγεται (θειαφι και καποια ακτεργαστα λυπασματα αν θυμαμαι καλα, γιατι πανε και χρονια) η στα τανκερ οπου αναλογα το φορτιο, το flashpoint και λοιπα πρεπει να κανεις gas free γιατι αλλιως θα γνεις ενα μεγαλο και ακριβο πυροτεχνημα που δεν θα βρει ουτε ο σπαρος να φαει στον βυθο απο το πληρωμα.... Οποτε οκ. Καταννοω τα επιβατηγα και τις δισκολιες εκει με τα συνεχει λιμανια και τους επιβατες αλλα οχι να λεμε οτι κουραζονται περισσοτερο.Και παμε παλι πισω στα οικονομικα..... Φορολογιστε και αλλο λοιπον την ναυτιλια να δουμε ποιοι θα μεινουν στην ελλαδα να πληρωνουν τα σπασμενα απο τις ρεμουλες των στεριανων.....
-
Ο χρήστης Hannibal έγραψε:
Και παμε παλι πισω στα οικονομικα..... Φορολογιστε και αλλο λοιπον την ναυτιλια
Ο δυ, απ' όλα όσα έγραψες, αυτό κατάλαβε...και...μάντεψε...αυτό και θα κάνει!
-
Μην ξεχναμε επισης οτι παλια η ναυτιλια πληρωνοταν σε συναλλαγμα και πληρωνε τους Ελληνες ναυτικους σε δρχ
-
Εγώ είχα γείτονες ναυτικούς που παίρνανε δολλάρια ή δραχμές, αυτοί επιλέγανε.
-
@Hannibal
Θεωρώ ότι οι Έλληνες μπορούν αρκετά εύκολα να γίνουν μηχανικοί Α-Β-Γ και λοιποί υπαξιωματικοί/αξιωματικοί. Διαθέτουν και παράδοση και σχολές και επίπεδο. Ή μάγειρες, που έχουμε πήξει από σεφ και ψήστες στη στεριά.
Οι εργασίες που αναφέρεις είναι για το κατώτερο πλήρωμα, ναύτες, λοστρόμους. Και μάλλον αυτές θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται, καλώς ή κακώς, από Φιλιππινέζους ή Πακιστανούς.Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Μην ξεχναμε επισης οτι παλια η ναυτιλια πληρωνοταν σε συναλλαγμα και πληρωνε τους Ελληνες ναυτικους σε δρχΜια χαρά δολλάρια έπαιρναν.
-
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Εγώ είχα γείτονες ναυτικούς που παίρνανε δολλάρια ή δραχμές, αυτοί επιλέγανε.Πολλες φορες γινονταν και τα δυο,τουλαχιστον στην δικια μου εποχη,μια στανταρ μηνιαια εντολη για την οικογενεια σε δραχμες και μια καθε τοσο(οσα περισευανε στο pay του) σε λογαριασμο δολλαριων η λιρων Αγγλιας.
Υ.Γ.Ναι..ναι πετυχα και τετοια μισθοδοσια... -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Μην ξεχναμε επισης οτι παλια η ναυτιλια πληρωνοταν σε συναλλαγμα και πληρωνε τους Ελληνες ναυτικους σε δρχ
Μια χαρά δολλάρια έπαιρναν.
Οχι παντα
Αναλογως το ταξιδι,την εταιρεια κτλ,ετσι ξερω απο συγγενεις -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Μην ξεχναμε επισης οτι παλια η ναυτιλια πληρωνοταν σε συναλλαγμα και πληρωνε τους Ελληνες ναυτικους σε δρχΠληρωνοσουν ειτε σε δραχμες ειτε σε δολλαρια η οτι νομισμα γουσταρες. Η επιλογη ηταν δικη σου. Και παντα πανω στο λεγομενο pay sheet που εβγαζε ο υποπλοιαρχος και το υπεγραφε ο καπετανιος ηταν και στα δυο αναλογα με την τοτε ισοτιμια. Τα λεφτα που επερνες προκαταβολη σε διαφορα λιμανια ηταν σε δολλαρια και αφερωντουσαν απο το μισθο σου. μπορουσες να εχεις οτι νομισμα θες.... Και προσεξε με οι ναυτικοι ειπα πιο πανω οτι δεν ειχαν φοροαπαλλαγη αλλα μπορουσαν να χρησημοποιοησουν τα χαρτια απο το συναλαγμα που ειχαν παρει σαν καλυψη για το ποθεν εσχες.
Επισεις τα λεφτα που σκαγανε στον λογαριασμο σου ηταν απο ξενες τραπεζες.... Δηλαδη συναλλαγμα και μετα γινοταν δραχμουλες.... Ειναι παααααρα πολλα που αν δεν εισαι μεσα στο κυκλωμα της ναυτιλιας δεν μπορεις να τα γνωριζεις....Με την λογικη την δικια σου τωρα που εχουμε ευρο ο τουρισμος δεν φερνει συναλλαγμα.... Γιατι ολοι πληρονουνε σε ευρο.... Ε δεν ειναι ετσι.....
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
@Hannibal
Θεωρώ ότι οι Έλληνες μπορούν αρκετά εύκολα να γίνουν μηχανικοί Α-Β-Γ και λοιποί υπαξιωματικοί/αξιωματικοί. Διαθέτουν και παράδοση και σχολές και επίπεδο. Ή μάγειρες, που έχουμε πήξει από σεφ και ψήστες στη στεριά.
Οι εργασίες που αναφέρεις είναι για το κατώτερο πλήρωμα, ναύτες, λοστρόμους. Και μάλλον αυτές θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται, καλώς ή κακώς, από Φιλιππινέζους ή Πακιστανούς.Νομιζεις.... Εχω ριξει βαψιμο, ματσακονισμα και καθαρισμα αμπαριων σαν δοκιμος και σαν ανθυποπλοιαρχος οσο δεν φανταζεσαι.... Δεν συζηταμε σε επικευες η σε annual surveys ετσι? Εκει τρεχεις και δεν φτανεις....
Το προγραμμα για τους αξιωατικους στανταρακι εχει. 2 τετραωριες βαρδια στην γεφυρα και 4 ωρες στην κουβερτα η το μηχανοστασιο αναλογα την ειδηκοτητα.... Απο εκει και περα εχεις τα standby λυσε δεσε. Περνας απο ποταμο, πας για αγκυροβολιο, περνεις/αφηνεις πιλοτο, και φυσικα αν σε πιεζει ο χρονο μεταξυ λιμανιων για καθαρισμο αμπαριων και γενικοτερα πλοιου.... Εκει να δεις.... Ο βεγγος ετρεχε λιγοτερο....Αυτο που λες για τους Ελληνες σου ειπα πιο πανω.... Πλεον οι νεοι δεν θελουν να πανε να κλειστουνε μεσα σε 4 λαμαρινες.... Ειναι κακομαθημενοι η καλομαθημενοι οπως θες πες το.... Μου εχει τυχει δοκιμος μηχανης πριν απο 4 χρονια να τρελλαθει και να απειλη οτι φουνταρει απο την κοντραγεφυρα να σκασει στο καταστρωμα αν δεν πιασουνε λιμανι να φυγει γιατι δεν ηταν οπως τα ειχε φανταστει...
Τι να του λενε μεσα απο το πληρωμα και τους αξιωατικους οτι στο επομενο λιμανι μπορει να φυγει, τι να του μιλαω εγω απο το γραφειο κλπ κλπ οχι αυτος ηθελε ντε καλα μεσα στις επομενες 24 ωρες.... Ε τον περιορισανε. Τκλεισανε σε μια καμπινα για 4 μερες μην κανει καμμια μαλακια και βλαψει τον εαυτο του η το πληρωμα και το πλοιο και στο επομενο λιμανι (βασικα εξω απο το λιμανι γιατι ηταν VLCC) εφυγε με το λιμενικο μαζι με τον ατζεντη και τον προξενικο λιμεναρχη....
Εχει τυχει οταν ημουν εγω δοκιμος να μου αυτοκτονησει ναυτης.... Αλλο τρεξιμο εκει... Αλλο γαμησι και αυτο.... Δεν ειναι λοιπον ολο φρου φρου και αρωματα.... Και αυτο το γνωριζουν οι νεοι της εποχης μας και δεν θελουν..... Δεν μπορουν χωρις το κινητο, το κομπιουτερ, το φατσοβιβλιο, την γκομενα, τον καφε και το παρεακι.... Εδω στρατο πανε και δεν την παλευουνε.... Ποσο μαλλον σε καραβι που παιζει να μην βγεις εξω για 6 μηνες -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
@Hannibal
Θεωρώ ότι οι Έλληνες μπορούν αρκετά εύκολα να γίνουν μηχανικοί Α-Β-Γ και λοιποί υπαξιωματικοί/αξιωματικοί. Διαθέτουν και παράδοση και σχολές και επίπεδο. Ή μάγειρες, που έχουμε πήξει από σεφ και ψήστες στη στεριά.
Οι εργασίες που αναφέρεις είναι για το κατώτερο πλήρωμα, ναύτες, λοστρόμους. Και μάλλον αυτές θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται, καλώς ή κακώς, από Φιλιππινέζους ή Πακιστανούς.Οχι μονο..ενας ανθυποπλοιαρχος ο οποιος ειναι Safety Officer εχει να τρεξει/συντηρησει ολα τα σωστικα.
Και μια διορθωση...δυστυχως οι σχολες παρακμαζουν. Δεν πεφτει χρημα καθολου. Να μην πω για τα σχολεια που περνας για το φυλλαδιο, οπου δεν εχουν σχεση με τις σοβαρες σχολες του εξωτερικου..Μαθημα πυροσβεσης στον ασπροπυργο=φωτια σε ενα βαρελι, στολη πυροσβεστη και βουρ, οταν ακομα και στις Φιλλιπινες εχουν κουφαρια πλοιων για να εξομειωσουν τις πραγματικες συνθηκες...Απο οσο γνωριζω δεν υπαρχουν κρατικοι εξομειωτες για γεφυρα/μηχανη, αλλα ιδιωτικες εταιρειες (τα χρηματα τα πληρωνει ο ναυτικος!) κτλ...Μπαχαλο, να αλλο ενα κοματι που θα μπορουσε/επρεπε να βελτιωθει...
Αυτο που ειθισται, με βαση την απαιτουμενη συσταση απο την ελληνικη σημαια, ειναι να εχεις καπετανιο, Α' Μηχανικο (ελεγχος μηχανης), λοστρομο (=ελεγχος κουβερτας) και μαγειρα (=ελεγχος τροφοδοσιας) Ελληνες - τους δυο πρωτους ακομα και σε πλοια χωρις ελληνικη σημαια, αλλα ελληνικων συμφεροντων. Επομενως και κατωτατα πληρωματα ειναι ευπροσδεκτα (εχουμε και πλοιο με ναυτη Ελληνα πχ αντι για Α' Μηχανικο)Παρεπιπτοντως ψαχνουμε τωρα για μαγειρα, αν ψηνεται κανεις...
@DAP...Home Allotments λεγοντε και ειναι ο βασικος μισθος συνηθως. Τα εξτρα επιλεγεις αν θες να τα παρεις cash απο τον καπετανιο ή να κατατεθουν κι αυτα σε καποιο λογαριασμο (και διαφορετικο ισως για καμια γκομενα ), και φαινονται στo MGA (Master's General Account) που στελνει καθε μηνα ο καπετανιος. Επισης αναλογα το λιμανι, επιλεγεις αν θες ευρω ή δολλαρια...
Οι ελληνες ναυτικοι πληρωνοντε σε ευρω (συναλλαγμα απο δολλαρια σε ευρω), οπως και πολλων αλλων εθνικοτητων που δεν ειναι ακομα στο ευρω οπως οι Ρουμανοι (απο το 2009 σιγουρα). -
Hannibal, ενας γνωστος πηγε σε ενα νεοτευκτο για 6μηνες....ολο στο msn ηταν Κι αυτο ακομα εχει βελτιωθει στις μερες μας ...Αλλα φυσικα συμφωνω απολυτως σε αυτα που λες...
-
Ε, καλά. Και στο στρατό, υπήρχαν παλικάρια που έβλεπαν άρμα μάχης κι έτρεχαν να βρουν βύσμα γιατί τους έπιανε...κλειστοφοβία.
Τι να κάνουμε;
Όταν όμως έχεις 1,5 εκ. άνεργους, θα βρεις πολύ κόσμο με επιθυμία να πάει στα καράβια, να φτιάξει πράγματα που δεν μπορεί πλέον να πετύχει ως μισθωτός. -
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Hannibal, ενας γνωστος πηγε σε ενα νεοτευκτο για 6μηνες....ολο στο msn ηταν Κι αυτο ακομα εχει βελτιωθει στις μερες μας ...Αλλα φυσικα συμφωνω απολυτως σε αυτα που λες...Δεν ξερω... Σταματησα το 2004 οπου το δορυφορικο ηταν ακομα παρα πολυ ακριβο... Ακομα και για τηλεφωνο αν δεν επιανε κανα κινητο αν περναγαμε κοντα απο στερια, γινοντουσαν μεσω ασυρματου απο τους τοπικους σταθμους η το βραδυ με καλο καιρο μεσω Ελλας ραδιο.... Να μιλας με την μανα σου η την γκομενα και να σε ακουει οποιοσδηποτε συντονιζοταν στην συχνοτητα....
Φαντασου σαν δοκιμος το 98 εχω κανει σε μπιγαδικο με διπλο ακομοδεσιο. Ηταν κατι πλοια πολονεζικης καταστευης περιπου σαν λιμπερτυ αλλα οχι λιμερτυ. Το μεγαλυτερο σχολειο ever ηταν αυτο για να μαθεις ναυτοσινη....Υ.Γ. Μιας και ειπες για νεοτευκτο τι εγινε με το 138αρι ( ΜΤ ΣΜΥΡΝΗ νομιζω) του Τσακου που το ειχανε πιασει πειρατες ανοιχτα του Ομαν? Ειχα μαθει κατι για λυτρα που θα πληρωνε αλλα δεν μπορω να βρω κατι με την εξελιξη...
-
Ο χρήστης Hannibal έγραψε:
Επι της ουσιας : η αποψη μου ειναι εδω και εδω .
Αν εχεις να πεις κατι πανω σ΄αυτα πες το.
Κατι στο οποιο και εγω και ο Διας με το βοβλο (που δουλευουμε σε αυτο τον τομεα χρονια τωρα), σου εχουμε απαντησει αλλα δεν θες να το καταλαβεις καθος δεν μπορουμε να σου δοσουμε ενα ακριβες νουμερο το οποιο ειναι ακατορθωτο καθως ζητας να σου κανουμε ισολογισμο απο ολες τις ναυτιλιακες και να σου πουμε τοσο ακριβως ειναι αυτο το νουμερο..... Σου εξηγησα πιο πισω ακριβως πως γινεται ο υπολγισμος ακομα και με παραδειγμα πως ειναι η φορολογια για καθε πλοιο μονο και απο εκει και περα φαντασου και ολα τα υπολοιπα που πληρωνει μια εταιρεια πλοιοκτητη. Αλλα συνεχιζεις να μην θες να καταλαβεις.
Ειναι σαν να ερθω εγω στην δουλεια σου να σε ρωτησω πως γινεται αυτο, να μου δειχνεις και να σου λεω οχι γιατι εχω ακουσει απο τον υπουργο της παραταξης η εχω δαβασει στο χψω ιστιολογιο η δεν ξερω και εγω τι αλλο. Ε στην καλυτερη να πεις βλακα και να με πεταξεις εξω απο το γραφειο σου.....
Για να τελειωνω (οριστικα αυτη τη φορα) με το θεμα , θα επαναλαβω αυτα που εχω γραψει :
Πιθανως να υπαρχει αντικειμενικο προβλημα στο να αυξησουμε την φορολογηση του ναυτιλιακου κεφαλαιου λογω χαμηλης φορολογιας της ναυτιλιας σε διεθνες επιπεδο.
Πριν , ομως , πω οτι δεν ειναι εφικτη η αυξηση της φορολογησης του ναυτιλιακου κεφαλαιου (και στο βαθμο που υποφορολογειται , η φορολογηση γινεται βασει της χωρητικοτητας και της παλαιοτητας των πλοιων και οχι βασει των κερδων) θελω να ελεγξω
α. το σε ποιο βαθμο μπορω να τους πιεσω (μεσω της αναγκης της ελληνικης ναυτιλιας να επηρεαζει τη διεθνη ναυτιλιακη πολιτικη και αρα της αναγκης για διατηρηση της υπο ελληνικη σημαια χωρητικοτητας πανω απο καποιο οριο)
β. Τα εσοδα του κρατους απο τη φορολογηση του ναυτιλιακου κεφαλαιου.
γ. Τα εισοδηματα που δημιουργει η ελληνικη ναυτιλια στην ελληνικη οικονομια
δ. Τι μερος απο τα (β) και (γ) θα ειναι απωλειες για την ελληνικη οικονομια λογω της αλλαγης σημαιας στα πλοια. Ειναι προφανες οτι δεν θα ειναι το συνολο (δεν θα απολυθουν ολοι οι ελληνες ναυτικοι, δεν θα σταματησει η συνεργασια με ολους τους ελληνες ναυλομεσιτες, δεν θα σταματησουν ολες οι επισκευες και συντηρησεις (αν γινονται) στα ελληνικα ναυπηγεια, δεν θα σταματησουν ολες οι αγορες ανταλλακτικων και οι προμηθειες απο ελληνες εμπορους/αντιπροσωπους , κτλ)Αν οι απωλειες ειναι σημαντικες και μπορω να πιεσω χωρις να σηκωθουν να φυγουν , θα εχω (ως κρατος) οφελος.
Αν οι απωλειες ειναι σημαντικες και δεν μπορω να πιεσω, η κατασταση παραμενει ως εχει.
Αν οι απωλειες δεν ειναι σημαντικες και οι καραβαδες επιμενουν να κανουν μπιζνες σχεδον αφορολογητα , τοτε οι πορτες ειναι ανοιχτες και τα σκυλια δεμενα.Ουτε λεω να τους γδαρουμε στη φορολογια ουτε απολυτος και κατηγορηματικος ειμαι (αν δεν μπορεις να κανεις αλλιως ανεχεσαι την ανισονομια).
Αντιθετα , διαφοροι αλλοι (μεταξυ των οποιων και εσυ , ετσι δεν ειναι ?) ηταν απολυτοι και κατηγορηματικοι στο οτι αν αυξηθει η φορολογηση θα αλλαξουν σημαια. Χωρις να εχουν ιδεα για
α.το ποια θα ειναι η αυξηση της φορολογησης (ουσιαστικα καταργηση καποιων φοροαπαλλαγων) .
β το ποσο ευκολο ειναι να γινει η αλλαγη σημαιας (και απο αποψη φορολογησης του ναυτιλιακου κεφαλαιου σε αλλες χωρες και λογω αναγκης διατηρησης της υπο ελληνικη σημαια χωρητικοτητας πανω απο καποιο οριο)
γ. Τις απωλειες για την ελληνικη οικονομια (λογω αλλαγης σημαιας)Δεν απαιτω να τα ξερεις ολα αυτα. Αλλα , πως εισαι τοσο απολυτος και κατηγορηματικος οταν δεν ξερεις τιποτα απο αυτα. Καταλαβαινεις τη διαφορα ?
-
Ο χρήστης dimitris_f έγραψε:
Δεν απαιτω να τα ξερεις ολα αυτα. Αλλα , πως εισαι τοσο απολυτος και κατηγορηματικος οταν δεν ξερεις τιποτα απο αυτα. Καταλαβαινεις τη διαφορα ?και εισαι κατηγορηματικος οτι ο Αλεξης εχει υπολογισει ολα τα παραπανω, και με βαση τους υπολογισμους του, ειπε οτι ειπε;
για να σε βγαλω απο τον κοπο να ψαχνεις, οταν οι ιδιοι ομολογουν οτι το προγραμμα τους ΔΕΝ ειναι κοστολογημενο, το να πετας τετοιες μαλακιες (αυτοι οχι εσυ), αυτοανακηρύσσεσαι επικινδυνος για την χωρα...
-
Οχι δεν ειμαι κατηγορηματικος οτι ο αλεξης τα εχει υπολογισει ουτε ξερω τι ειπε (αληθεια τι ειπε ?).
Με μενα μιλας (δεν ειμαι ατυπος εκπροσωπος τυπου του συριζα), ο συριζας που κολλαει ? Αν εχεις να πεις κατι για αυτα που εγραψα , πες το.
-
Ο χρήστης dimitris_f έγραψε:
δ. Τι μερος απο τα (β) και (γ) θα ειναι απωλειες για την ελληνικη οικονομια λογω της αλλαγης σημαιας στα πλοια. Ειναι προφανες οτι δεν θα ειναι το συνολο (δεν θα απολυθουν ολοι οι ελληνες ναυτικοι, δεν θα σταματησει η συνεργασια με ολους τους ελληνες ναυλομεσιτες, δεν θα σταματησουν ολες οι επισκευες και συντηρησεις (αν γινονται) στα ελληνικα ναυπηγεια, δεν θα σταματησουν ολες οι αγορες ανταλλακτικων και οι προμηθειες απο ελληνες εμπορους/αντιπροσωπους , κτλ)
Αν οι απωλειες ειναι σημαντικες και μπορω να πιεσω χωρις να σηκωθουν να φυγουν , θα εχω (ως κρατος) οφελος.
Αν οι απωλειες ειναι σημαντικες και δεν μπορω να πιεσω, η κατασταση παραμενει ως εχει.
Αν οι απωλειες δεν ειναι σημαντικες και οι καραβαδες επιμενουν να κανουν μπιζνες σχεδον αφορολογητα , τοτε οι πορτες ειναι ανοιχτες και τα σκυλια δεμενα.Ουτε λεω να τους γδαρουμε στη φορολογια ουτε απολυτος και κατηγορηματικος ειμαι (αν δεν μπορεις να κανεις αλλιως ανεχεσαι την ανισονομια).
Και γιατί να μη μειώσουμε τα έξοδα, απολύοντας δυ;
Οι δυ έτσι κι αλλιώς είναι υπεράριθμοι και υποδουλεύουν.
Δεν θα είναι το σύνολο, δεν θα απολυθούν όλοι, μόνο 300.000 . Για αρχή.
Είναι και υπεραμειβόμενοι και υποφορολογούμενοι.
Να τους μειώσουμε το μισθό στο μισό και να τους αυξήσουμε τη φορολογία. Όσο μας λείπει.Ανισονομία ;
Ανισονομία δεν είναι ο ένας να είναι ισόβια διορισμένος κι ο άλλος όχι;
Ο ένας να παίρνει άδεια αιμοδοσίας, ο άλλος όχι;
κλπ κλπ;
Ελληνική Ναυτιλία